• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības inovācijas fonda likums. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.05.2002., Nr. 81 https://www.vestnesis.lv/ta/id/62562

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Likums par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību

Vēl šajā numurā

30.05.2002., Nr. 81

PAR DOKUMENTU

Veids: likumprojekts

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības inovācijas fonda likums

Saeimas dok. Nr.4536; likumprojekts Nr.1284

Saeimas deputātu grupas (Dz.Ābiķis, S.Golde,
O.Spurdziņš, M.Vītols, J.Esta, A.Rugāte, Ē.Zommere)
2002. gada 16. maijā iesniegts Saeimas izskatīšanai

 

 

1. pants. Likuma darbības forma

Šis likums nosaka Izglītības inovācijas fonda izveidošanas un tā līdzekļu uzkrāšanas, pārdalīšanas, uzraudzības un izlietošanas kārtību.

 

2. pants. Izglītības inovācijas fonda juridiskais statuss

(1) Izglītības inovācijas fonds (turpmāk — Fonds) ir publisks nodibinājums, kas tiek nodibināts ar šo likumu.

(2) Fonds ir juridiska persona, kas darbojas saskaņā ar šo likumu, citiem normatīvajiem aktiem un Fonda nolikumu, kuru apstiprina Ministru kabinets.

 

3. pants. Fonda mērķi un uzdevumi

(1) Fonda darbības mērķis ir finansiāli atbalstīt izglītības inovācijas projektus atbilstoši izglītības sistēmas attīstības vajadzībām.

(2) Fonda uzdevumi ir:

1) atbalstīt zinātņu jaunāko atzinumu un moderno tehnoloģiju ieviešanu izmantošanu izglītības procesā;

2) konkursu kārtībā finansēt fizisku un juridisku personu radošos un pētnieciskos projektus un izstrādes izglītības attīstības jomā, tai skaitā mācību programmu un mācību satura metodiskā nodrošinājuma, jaunu mācību līdzekļu izstrādes un aprobācijas un citu pedagoģijas inovāciju jomā;

3) veicināt izglītības programmu satura attīstību un pilnveidi;

4) institucionāli un finansiāli piedalīties starptautisko radošo sakaru attīstībā, veicinot Latvijas izglītības sistēmas integrāciju pasaulē;

5) atbalstīt Latvijas izglītības sistēmas sasniegumu popularizēšanu ārvalstīs;

6) noteikt kritērijus un izstrādāt pamatprincipus izglītības inovācijas projektu īstenošanai;

7) organizēt izglītības inovācijas projektu konkursus finansējuma saņemšanai;

8) izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus par projektu īstenošanai nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem;

9) mērķtiecīgi un efektīvi apsaimniekot piešķirto finansējumu, nodrošinot kontroli pār līdzekļu izlietojumu;

10) nodrošināt savas darbības pilnīgu atklātību.

 

4. pants. Fonda tiesības

1) saņemt finansējumu no valsts budžeta un pašvaldību budžetiem;

2) saņemt dāvinājumus un ziedojumus, kas izmantojami fonda mērķu īstenošanai;

3) iegūt savā īpašumā kustamas un nekustamas lietas savas darbības nodrošināšanai;

4) veikt saimniecisko darbību, kas saistīta ar Fonda mērķu īstenošanu;

5) juridisko un fizisko personu, to skaitā ārvalstu juridisko un fizisko personu, ziedojumus Fonds izlieto ziedotāja norādītajiem mērķiem. Ja ziedotājs nav norādījis ziedojuma mērķi, ziedojums tiek izlietots likumā noteiktā kārtībā.

 

5. pants. Fonda līdzekļi un to izlietošana

(1) Fonda līdzekļus veido:

1) valsts budžeta līdzekļi gadskārtējā likumā “Par valsts budžetu” apstiprinātajā apjomā;

2) pašvaldību budžeta līdzekļi;

3) juridisko un fizisko personu, to skaitā ārvalstu juridisko un fizisko personu, dāvinājumi un ziedojumi;

(2) No valsts budžeta piešķirtie līdzekļi glabājas Valsts kasē.

(3) No pašvaldību budžetiem piešķirtie līdzekļi, kā arī juridisko un fizisko personu, to skaitā ārvalstu juridisko un fizisko personu, līdzekļi glabājas bankā, ko var norādīt dāvinātājs vai ziedotājs;

(4) Fonda līdzekļi tiek izmantoti atbilstoši Fonda mērķim un uzdevumiem, kā arī Fonda darbības nodrošināšanai. Fonda līdzekļu atlikumu saimnieciskā gada beigās izlieto Fonda izdevumu segšanai nākamajā saimnieciskajā gadā, to neapliekot ar ienākuma nodokli.

 

6. pants. Fonda līdzekļu sadales kārtība

(1) Fonda līdzekļus sadala, ievērojot Fonda nolikumā noteikto kārtību.

(2) Fonda līdzekļi tiek sadalīti ne retāk kā divas reizes gadā, balstoties uz projektu konkursu rezultātiem un pretendentu iesniegumiem.

(3) Fonda padome nosaka ikgadējo līdzekļu sadalījumu starp Fonda nozaru padomēm un starp nozaru projektiem.

 

7. pants. Fonda darbības ierobežojumi

(1) Fondam nav tiesību uzņemties saistības uz Fonda mantas rēķina, ja šīs saistības tieši neattiecas uz Fonda mērķi un uzdevumiem.

(2) Fonda mantu nedrīkst ieķīlāt vai kā citādi apgrūtināt.

(3) Fonds nedrīkst būt par dalībnieku (akcionāru) uzņēmējsabiedrībā, pirkt vērtspapīrus, uzņemties saistības, kuras izriet no galvojumiem līgumiem, slēgt aizdevuma līgumus, kā arī dāvināt, patapināt vai ziedot Fonda mantu.

 

8. pants. Fonda struktūra

Fondu pārvalda padome, tās darbību nodrošina sekretariāts, izglītības inovācijas projektus izvērtē attiecīgā nozaru padome.

 

9. pants. Fonda padome

(1) Fonda padomes sastāvā ir izglītības un zinātnes ministrs, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas pārstāvis, Augstākās izglītības padomes (AIP) pārstāvis, Pašvaldību savienības izglītības komitejas pārstāvis, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) pārstāvis, Izglītības un zinātnes ministrijas Vispārējās izglītības departamenta pārstāvis, Izglītības un zinātnes ministrijas Profesionālās izglītības departamenta pārstāvis, Kultūras ministrijas Kultūrizglītības departamenta pārstāvis.

(2) Fonda padomes sastāvu apstiprina Ministru kabinets.

(3) Fonda padomes priekšsēdētāju no sava vidus ievēlē padomes locekļi.

(4) Fonda padomes locekļi par piedalīšanos Fonda padomes sēdēs atalgojumu nesaņem.

 

10. pants. Fonda padomes lēmumu pieņemšana

(1) Fonda padomes sēdes sasauc Fonda padomes priekšsēdētājs.

(2) Fonda padomes sēdes tiek sasauktas ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

(3) Fonda sēžu protokolus paraksta Fonda padomes priekšsēdētājs.

(4) Fonda padomes lēmumus pieņem ar absolūto balsu vairākumu.

 

11. pants. Fonda sekretariāts

(1) Fonda sekretariāts nodrošina Fonda padomes darbu un saskaņā ar Fonda nolikumu pilda Fonda padomes un tās priekšsēdētāja norādījumus.

(2) Sekretariātu veido direktors, kuru amatā apstiprina Fonda padome.

 

12. pants. Fonda nozaru padomes (komitejas)

(1) Fonda nozaru padome izvērtē iesniegtos izglītības inovācijas projektus un saskaņā ar Fonda nolikumu sagatavo tos izskatīšanai Fonda padomē.

(2)Fondā ir šādas nozaru padomes:

1) humanitāro zinātņu padome;

2) eksakto zinātņu padome;

3) sociālo zinātņu padome;

4) kultūrizglītības padome.

(3) Fonda padome var izveidot arī citas nozaru padomes.

 

13. pants. Grāmatvedības uzskaite

(1) Fonds kārto grāmatvedības uzskaiti atbilstoši normatīvo aktu prasībām un iesniedz pārskatu par finansu līdzekļu izlietojumu atbilstoši šā likuma, likuma “Par grāmatvedību” un normatīvo aktu prasībām.

(2) Fonds sagatavo un publicē gada publisko pārskatu.

 

14. pants. Fonda iekšējā revīzija

Fonda iekšējās revīzijas kārtību nosaka Fonda nolikums.

 

 

Pārejas noteikumi

1. Ministru kabinets līdz 2002. gada 1. oktobrim apstiprina Izglītības inovācijas fonda nolikumu.

2. Ministru kabinets sagatavo un iesniedz Saeimai likumprojektu par grozījumiem likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam”, paredzot tajā Izglītības inovācijas fonda darbības nodrošināšanai piešķirto budžeta līdzekļu novirzīšanai tieši izglītības inovācijas fondam.

Likums stājas spēkā 2002. gada 1. septembrī.

 

 

Par likumprojektu

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

Izglītības likuma 61. pants paredz izveidot Izglītības inovācijas fondu, kas līdz šim nav bijis izdarīts, līdz ar ko netiek pildīts likums.

2. Tiesību akta projekta būtība.

Minētais likumprojekts ir izstrādāts, izpildot Izglītības likuma 61. pantā noteikto, ka izglītības sistēmas atbalstam tiek radīts Izglītības inovācijas fonds, ko veido valsts budžeta līdzekļi ikgadējā valsts budžeta noteiktajā apmērā, Latvijas un ārvalstu juridisko vai fizisko personu ieguldījumi, dāvinājumi, ziedojumi un citi līdzekļi. Izglītības likums noteic, ka Izglītības inovācijas fonda darbību regulē īpašs likums.

 

 

II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi.

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums.

Inovācijas fonda tiesību akta realizācija dos iespēju finansiāli atbalstīt izglītības inovācijas projektus, kas nodrošinās izglītības programmu satura pilnveidi un izglītības kvalitātes uzlabošanu.

4. Ietekme uz vidi.

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

(tūkst.Ls)

Rādītāji

Kārtējais gads

Trīs nākamie gadi

*)

1. Izmaiņas budžeta

Likumprojekts šo

ieņēmumos  

jomu neskar

  

2. Izmaiņas budžeta

izdevumos  

  19,2  

  800

800

800

800

3. Finansiālā ietekme  

Likumprojekts

šo jomu neskar

4. Prognozējamie

Likumprojekts

kompensējošie

šo jomu neskar

pasākumi papildu

izdevumu finansēšanai

     

 

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins.

2002. gadā nepieciešamie naudas līdzekļi fonda darbības uzsākšanai ir Ls 19 200, tai skaitā: četru darbinieku atalgojums un sociālās apdrošināšanas iemaksas — Ls 5200 (3. mēn.); fonda biroja izveidei un aprīkojumam — Ls 14 000.

2003. gadā un nākamajos gados plānotie izdevumi izglītības inovācijas projektu finansēšanai un fonda darbības nodrošināšanai ir Ls 800 000 gadā.

 

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Nepieciešami grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam”, likumā paredzot nepieciešamos izdevumus Izglītības inovācijas fonda darbības uzsākšanai.

Ministru kabinetam līdz 2002. gada 1. oktobrim jāpieņem Izglītības inovācijas fonda nolikums.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts?

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

Nav notikušas.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde?

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses — vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Tiesību akta projekta realizācijai tiek plānots izveidot jaunu valsts institūciju — Izglītības inovācijas fondu, kura darbības nolikumu apstiprinās Ministru kabinets.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo.

LR likumdošanas aktos noteiktajā kārtībā.

 

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!