• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par biodegvielas programmas septiņgadi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.06.2002., Nr. 86 https://www.vestnesis.lv/ta/id/62925

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par dižciltīgajiem kuršu ķoniņiem

Vēl šajā numurā

07.06.2002., Nr. 86

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par biodegvielas programmas septiņgadi

Kā karsts kartupelis pa muti jau septiņus gadus viļātā nacionālā biodegvielas ražošanas un izmantošanas programma tagad piebriedusi līdz 80 lappušu biezumam un drīz jau sesto reizi tiks likta valdībai uz galda vērtēšanai. Arvien jaunas iebildes, ko atrod valdība un kuras ļauj atlikt programmas akceptēšanu, liek domāt, ka ministri nespēj izšķirties, kā politiski pareizi šobrīd rīkoties – noraidīt vai tomēr atbalstīt?

Balstoties vēl uz 1995. gadā valdībā akceptēto Nacionālās biodegvielas ieguves un izmantošanas programmas koncepciju, 2000. gadā SIA “Jaunpagasts plus” pirmo reizi ierunājās par bioetanola ražotnes veidošanu un pat divus gadus pēc kārtas saņēma valdības un Saeimas atbalstu galvojuma piešķiršanai. Taču, ņemot vērā ekonomiskos aprēķinus un paša uzņēmuma salīdzinoši mazo kapitāla daļu, ar ko tas bija gatavs riskēt, kā arī projekta lielākā realizētājgribētāja Daiņa Peimaņa noslepkavošanu, projekts tomēr neguva valsts atbalstu. Finansu ministrs Gundars Bērziņš abas reizes atteica galvojuma izsniegšanu.

Biodegvielas ieguves un izmantošanas programma paredz atbalstīt vairāku jaunu produktu ražošanu: benzīna uzlabotājs no bioetanola, kas ražots no graudiem, biodīzeļdegviela no rapšu sēklu eļļas un biogāze no ražošanas un sadzīves atkritumiem.

Patlaban Latvijā bez jebkāda valsts atbalsta darbojas tikai viens uzņēmums – Delta Rīga, kas ražo biodīzeļdegvielu. Maija beigās pa Rīgu sāka braukāt pirmais autobuss ar šo Latvijā saražoto produktu. Taču uzņēmēji uzsver, ka būtu nepieciešamas izmaiņas likumdošanā, kuras vismaz uz laiku ekonomiski stimulētu patērētājus lietot biodīzeļdegvielu vai degvielu ar bioetanolu. Patlaban paredzēts tikai viens mehānisms – akcīzes nodokļa atlaide no 2003.gada degvielai, kurai klāt piejaukts bioetanols.

“Jaunpagasta plus”, kas divas reizes jau mēģinājis sākt bioetanola ražošanu, jaunais vadītājs Māris Ārbergs cer, ka programmu izdosies pieņemt vēl līdz vēlēšanām rudenī, jo jaunajiem valdības vīriem nāktos visu skaidrot no jauna. Valdība atkārtoti šo programmu iecerējusi skatīt pēc mēneša.

 

“DIENA”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!