Par “Laumas” nemitīgo izaugsmi
Vadošais Latvijas tekstilrūpniecības uzņēmums “Lauma” cer, ka pirmo pusgadu izdosies pabeigt pagājušā gada līmenī, taču gadā kopumā realizācijas apjoms varētu palielināties par miljonu latu. “Laumas” viceprezidents Viktors Aišpurs skaidro, ka šogad lielākais pieaugums ir bijis uzņēmuma ražotajai apakšveļai, kas ir apmēram viena trešdaļa no kopējiem ražošanas apjomiem. Tās realizācijas apjoms gada pirmajos piecos mēnešos ir palielinājies par 18%.
Aptuveni 90% uzņēmuma produkcijas tiek eksportēta. “Laumas” produkcija ir iecienīta gan Austrumos, gan Rietumos, taču lielākās eksporta valstis ir Krievija (tur nonāk 25–30% no visas eksportētās produkcijas) un Baltkrievija (18%). Iecienīta “Laumas” produkcija ir arī Vācijā, Anglijā un Somijā. Uz tālākiem tirgiem uzņēmuma vadība tuvākajā laikā neraugās, jo iecerēts pamatīgāk apgūt jau esošo.
Aizvadītais gads uzņēmumam bijis īpaši veiksmīgs, jo “Laumas” peļņa bijusi 2,57 miljoni latu, kas ir par 41% vairāk nekā 2000. gadā, savukārt apgrozījums palielinājies par 14%. “Lauma” ir viens no lielākajiem tekstilrūpniecības uzņēmumiem Eiropā. Uzņēmuma galvenā specializācija ir materiālu ražošana sieviešu veļas šūšanai, kā arī sieviešu veļas izgatavošana. Šajā grupā ietilpst elastīgie adījumi, elastīgās mežģīnes, izšuvumi, adītās un austās lentas un pamatņu trikotāžas adījumi.
“NEATKARĪGĀS RĪTA AVĪZES” pielikums “BIZNESA LAIKS”