Latvijas lauku autoceļu attīstības programma 2002.–2004.gadam
Akceptēta ar Ministru kabineta
2002. gada 25. jūnija rīkojumu Nr.338
(“Latvijas Vēstnesis”, 27.06.2002., Nr.96)
Ievads — programmas pamatojums
Izstrādājot Latvijas lauku autoceļu attīstības programmu 1999.–2001.gadam Satiksmes ministrija pieņēma sekojošu lauku autoceļu definīciju, kuru reizē ar programmu akceptēja rajonu pašvaldības un Ministru kabinets.
Lauku ceļu kategorijā ieskaitāmi visi autoceļi ārpus apdzīvotām vietām, kas nav valsts galvenie autoceļi. Tie ir valsts 1.šķiras, valsts 2.šķiras un pašvaldību autoceļi, kā arī uz šiem autoceļiem uzbūvētie tilti.
Šo autoceļu iedalījums ir sekojošs:
— reģionālās nozīmes autoceļi;
— vietējās nozīmes autoceļi.
Lauku ceļu un tiltu kopgarums apkopots sekojošā tabulā:
Ceļu iedalījums |
Asfaltēti |
Gran- |
Grunts un |
Kopā |
Tilti |
|
km |
tēti |
uzlabotas |
km |
m/skaits |
||
km |
grunts km |
|||||
Valsts 1.šķiras ceļi |
3853/675* |
1536 |
5389 |
10353/322 |
||
Valsts 2.šķiras ceļi |
2433 |
9369 |
1510 |
13312 |
12568/435 |
|
Pašvaldību ceļi |
682 |
30912 |
31594 |
11850/ — |
||
Pavisam kopā |
6968 |
41817 |
1510 |
50295 |
34771/757 |
|
t. sk. Lauku |
3790 |
41817 |
1510 |
47117 |
Prioritāšu |
|
autoceļu |
sarakstu |
|||||
sakārtošanas |
sastāda |
|||||
un attīstības |
pēc tiltu |
|||||
programmā |
inspekcijas |
|||||
ieslēdzamie km |
rezultātiem |
* perspektīvajā lauku autoceļu sakārtošanas un attīstības reģionālajā programmā iekļautie ar rajonu pašvaldībām saskaņotie valsts 1.šķiras autoceļi ar melno segumu
* pašvaldību autoceļiem nav datu par grunts segumiem un tiltu skaitu
Pašreiz ierobežotais finansējums nenodrošina visu lauku autoceļu kategorijā ieskaitīto autoceļu kvalitatīvu ikdienas un periodisko uzturēšanu vai remontu, tādēļ priekšroka dodama pasākumiem par to saglabāšanu atbilstoši finansējuma līmenim, ar mērķi noturēt tautsaimniecības zaudējumus iespējami zemākā līmenī.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmā 2002.–2004.gadam iekļauti ar rajonu pašvaldībām saskaņotie lauku autoceļi vai to maršruti, kurus Satiksmes ministrija uzskatīja par prioritāriem, gan no valstī notiekošās administratīvās reformas, gan no saimnieciskā nozīmīguma, gan no valsts robežas apkalpošanas un lauku tūrisma attīstības viedokļa.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmu 2002.–2004.gadam pēc Satiksmes ministrijas pasūtījuma izstrādāja bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Latvijas Autoceļu direkcija” (turpmāk tekstā — “Latvijas Autoceļu direkcija”). Šī programma ir Ministru kabineta 1998.gada 10.marta sēdē akceptētās un 15.jūnijā Saeimā pieņemtās Latvijas lauku attīstības programmas detalizācija, kas balstās uz šajā programmā ietverto “Latvijas lauku ceļu saglabāšanas koncepciju”.
Atskatīsimies nedaudz Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas tapšanas vēsturē, lai labāk izprastu Satiksmes ministrijas viedokli izstrādājot šo programmu.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 1999.–2001.gadam galveno mērķprogrammu īstenošana kļuva iespējama, kad 1998.gada 2.jūnijā Saeima pieņēma grozījumus likumā “Par akcīzes nodokli naftas produktiem”, izmainot sadalījumu starp valsts pamatbudžetu un Valsts autoceļu fondu, paredzot ar 1999.gadu tajā ieskaitīt 60% iepriekšējo 50% vietā. Šos papildu 10% Valsts autoceļu fonda ieņēmumus novirzīja Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas finansēšanai. Programma tika izstrādāta 1998.gadā un akceptēta Ministru kabineta 1999.gada 6.jūlija sēdē (prot. Nr.34, 23.§).
Programmas izpildi sekmīgi uzsāka 1999.gada pavasarī. Darbu izsoles veicamajiem lauku autoceļu sakārtošanas darbiem notika 1999.gada janvārī–aprīlī, bet daļa tika paredzēta maijā—jūnijā.
1999.gada maijā analizējot Valsts autoceļu fonda ieņēmumus no akcīzes nodokļa naftas produktiem, kļuva skaidrs, ka budžetā noteiktie Valsts autoceļa fonda ieņēmumi netiks sasniegti un jau 1999.gada jūnijā Satiksmes ministrija pieņēma lēmumu ierobežot Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas realizāciju, apturot izsoles procedūru un neizdodot izpildei darbus, kuri bija iekļauti izsoles programmā, par 1,06 milj. latu. Šī lēmuma pieņemšanas brīdī aptuveni 40 izsolītajos lauku autoceļu vietējās nozīmes programmas objektos darbi atradās sākuma stadijā vai nebija vēl uzsākti. Lai nebūtu jālauž noslēgtie līgumi un jāmaksā līgumsodi, objektos darbi netika pārtraukti. Tos pildīja atbilstoši noslēgto līgumu noteikumiem. Atsevišķos gadījumos Latvijas Autoceļu direkcija veica pasākumus objektu izmaksu samazināšanai.
Lai nodrošinātu šo objektu finansēšanu 1999.gada 22.septembrī tika parakstīts satiksmes ministra rīkojums Nr.100, ar kuru noteica Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas finansējumu 1999.gadam:
— no Valsts autoceļu fonda |
0,275 milj. latu |
— no Valsts kases aizdevuma |
6,80 milj. latu |
Kopā: |
7,075 milj. latu |
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas ietvaros 1999.–2001.gadā atjaunoja 598,6 km melno un grants segumu, bet 464 km autoceļu tika sakārtota ūdens novadīšanas sistēma un izcirsti krūmi. Trijos gados Latvijas lauku autoceļu attīstības programma deva 17,0 milj. latu lielu izpildīto darbu apjomu.
Finansējuma trūkuma dēļ, neskatoties uz Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas iegūto atbalstu rajonu pašvaldībās, ar Ministru kabineta 1999.gada 28.jūlija sēdes lēmumu (prot. Nr.38, 1.§ 11.punkts) programma tika apturēta, bet ar Ministru kabineta 1999.gada 31.augusta sēdes lēmumu (prot. Nr. 44, 29.§ 2., 3., 4.punkts) tika noteikts ar 2001.gada 1.janvāri atsākt Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas darbību, ņemot vērā akcīzes nodokļa naftas produktiem iekasēšanas rezultātus. Satiksmes ministrijai uzdeva iesniegt projektu pieteikumus Eiropas Savienības PHARE programmas un Valsts investīciju programmas finansējuma piesaistīšanai Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas reģionālajiem projektiem 2000.–2006.gadam saskaņā ar Eiropas Savienības PHARE 2000.gada Nacionālās programmas sagatavošanu.
Satiksmes ministrija iesniedza projektu pieteikumus Eiropas Savienības PHARE programmas un Valsts investīciju programmas finansējuma piesaistīšanai Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas reģionālajiem projektiem gan 2000.gadam, gan 2001.gadam, ievērojot visus īpašu uzdevumu ministra sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīles 1999.gada 19.jūlija vēstulē Nr. 2-4-03/445 izteiktos norādījumus. Tomēr Latvijas Autoceļu direkcijas sagatavotie projekti tika noraidīti.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas darbība 2000.gadā bija iespējama tādēļ, ka pēc Ministru kabineta lēmuma no valsts pamatbudžeta piešķīra vienreizēju dotāciju 4,5 milj. latu apmērā, kas sastādīja nepilnus 50% no programmai gadā sākotnēji plānotā finansējuma. Tāpēc Satiksmes ministrija pieņēma lēmumu finansēt tikai jau iepriekš saskaņotos reģionālās nozīmes projektus, pārtraucot realizēt programmas vietējās nozīmes sadaļu, kas toreiz sastādīja 75% no kopējā programmas finansējuma jeb apmēram 8,0 milj. latu gadā.
2001.gadā Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas realizācija aprobežojās tikai ar no iepriekšējā gada pārejošo objektu nobeigšanu. To finansējumu Satiksmes ministrija nodrošināja no Valsts autoceļu fonda 3,2 milj. latu apmērā.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programma 2002.–2004.gadam izstrādāta, balstoties uz 2001.gada 24.maijā notikušās Budžeta programmu pārskatīšanas sanāksmes protokola 1.2.punkta izpildi, kurā 2002.gadam par prioritāriem atzīti reģionālie lauku autoceļi un tie autoceļi, kur slēgta dzelzceļa satiksme, kā arī uzdots Satiksmes ministrijai izstrādāt un iesniegt izskatīšanai valdībā attiecīgu programmu, kuras reāls pamatojums izriet no Ministru kabineta 2001.gada 5.jūnija sēdes lēmuma (prot. Nr. 26, 46.§ 1., 2., 4.punkts), saskaņā ar kuru no 2002.gada 1.janvāra paredzēts pārdalīt ienākumus no akcīzes nodokļa naftas produktiem ieskaitot 40% valsts pamatbudžetā un 60% valsts speciālajā budžetā — Valsts autoceļu fondā. Gadā šis palielinājums sastādīs apmēram 10,0 milj. latu.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programma 2002.–2004.gadam ir realizējama gadskārtējā valsts budžeta likumā Satiksmes ministrijas speciālā budžeta programmā “Valsts autoceļu fonds” paredzēto līdzekļu ietvaros.
No iepriekšējās 1999.–2001.gada programmas par jaunu izstrādātā atšķiras ar to, ka šī programma ir orientēta uz paredzamo administratīvi teritoriālās reformas veicināšanu, bet vēl neskaidrā galīgā administratīvā iedalījuma un ierobežoto līdzekļu dēļ jaunajā programmā nav iekļauti vietējās nozīmes projekti. Tā kā administratīvi teritoriālā reforma vēl nav pieņemta, un pašlaik notiek jaunveidojamo teritoriju un to centru ieteikto variantu saskaņošana, Satiksmes ministrija nolēma Latvijas lauku autoceļu attīstības programmā 2002.–2004.gadam ietvert Ministru kabineta 1999.gada 6.jūlija sēdē akceptētās Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas sadaļas “Reģionālās nozīmes autoceļu attīstības programma” jau agrāk ar pašvaldībām saskaņotos, bet nerealizētos reģionālās nozīmes objektus, kuriem jau daļēji izstrādāta projektu dokumentācija un kurus 2001.gada jūnija–jūlija mēnešos Latvijas Autoceļu direkcija saskaņoja ar ieinteresētajām pašvaldībām. No jauna ar pašvaldībām saskaņoja arī autoceļu posmus sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu.
Programmas izklāstā koncentrētā veidā dots pārskats par Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas mērķiem, saturu un gaidāmajiem ieguvumiem, ietverot tajā gan reģionālās nozīmes autoceļu projektus, gan pasākumus uz lauku autoceļiem piecos rajonos, kur tika pārtraukti pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu, kā arī tiltu rekonstrukcijas projektus uz autoceļiem ar reģionālu nozīmi.
Pēc administratīvi teritoriālās reformas nobeigšanas, kā arī pieaugot finansiālām iespējām, ar 2005.gadu paredzēts šo programmu paplašināt, atjaunojot vietējas nozīmes autoceļu sakārtošanas programmas sadaļu, kas ietver valsts 2.šķiras un pašvaldību autoceļus, kuriem, neskatoties uz mazo satiksmes intensitāti, ir svarīga sociālā nozīme iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšanā un tradicionālās Latvijas lauku vides saglabāšanā.
Mērķis
Lauku autoceļu sakārtošana ir Latvijas lauku attīstības programmas sastāvdaļa.
Lauku autoceļu attīstības programmas mērķi ir sekojoši:
1) sekmēt administratīvi teritoriālās reformas realizāciju;
2) celt lauku iedzīvotāju vispārējo dzīves līmeni, uzlabojot izglītības un veselības aizsardzības sistēmu funkcionēšanu, nodrošinot savlaicīgi kvalitatīvus apkalpojošo kravu un autobusu pasažieru pārvadājumus, kā arī veicināt lauku uzņēmējdarbības (t.sk. tūrisma) attīstību;
3) apturēt lauku ceļu kategorijā ieskaitāmo autoceļu stāvokļa pasliktināšanos;
4) veicināt atsevišķu lauku teritoriju un reģionālā līmeņa centru pieejamības uzlabošanu, nodrošināt pierobežas un piekrastes sasniedzamību;
5) izveidot Satiksmes ministrijas autoceļu nozares institūciju labākas sadarbības modeli ar pašvaldībām lauku autoceļu uzturēšanas darbu organizācijā, izpildē un šo darbu tehniskajā uzraudzībā;
6) atvieglot iedzīvotājiem sagādātās neērtības sakarā ar pasažieru pārvadājumu samazināšanu pa dzelzceļu;
7) veicināt kapitālieguldījumu novirzīšanu uz laukiem un infrastruktūras attīstību;
8) veicināt veidot nelauksaimnieciska rakstura uzņēmējdarbību un pakalpojumu sektoru kā lauku ekonomikas svarīgu sastāvdaļu, kas rada jaunas darba vietas, nodarbošanos un ienākumus ārpus lauksaimnieciskās ražošanas un pārstrādes sfēras;
9) veicināt attālo novadu un reģionu attīstību;
10) dot atbalstu lauku apdzīvotības palielināšanā, veidojot Latvijai atbilstošu lauku vidi un ainavu.
Situācijas apraksts, programmas izveidošana un struktūra
Lai sekmētu lauku attīstību, Satiksmes ministrija izstrādāja Latvijas lauku autoceļu attīstības programmu 2002.–2004.gadam, ko var nosaukt par Satiksmes ministrijas, Pašvaldību savienības, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, kā arī visu rajonu pašvaldību kopējas sadarbības izveidotu gala produktu.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programma izveidota no sekojošām mērķprogrammām:
“Lauku autoceļu attīstības reģionālā programma 2002.–2004.gadam” (2.pielikums), kurā iekļauti ceļi Latvijas laukos ar izteiktu reģionālo satiksmi. Šīs programmas projektus ierosināja pašvaldību izveidotās starprajonu vadības grupas. Mērķprogrammā tiek iekļauti un no lauku autoceļiem paredzētajiem līdzekļiem finansēti 1. un 2.šķiras valsts autoceļu projekti, kuru īstenošanā ieinteresētas vismaz divu vai vairāku rajonu pašvaldības un kuru realizācija palīdzēs attīstīt starprajonu jeb jaunveidojamo administratīvo teritoriju (novadu) sakarus, kā arī veicinās to attīstību.
“Autoceļu attīstības programma sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu” (3.pielikums) maršrutos Pļaviņas–Madona–Gulbene, Ieriķi–Gulbene–Vecumi un Skulte–Limbaži, paredz izveidot papildus autobusu līnijas iedzīvotāju apkalpošanai šo maršrutu tuvumā piecos rajonos. Pašreizējais šo autoceļu stāvoklis nav apmierinošs, kā arī negarantē nepārtrauktu un drošu autobusu satiksmi.
Satiksmes ministrija ierosināja Madonas, Gulbenes, Cēsu, Balvu un Limbažu rajonu pašvaldībām sastādīt to valsts autoceļu sarakstus, kurus būtu nepieciešams sakārtot drošai un nepārtrauktai autobusu satiksmei, ja pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu tiks pārtraukti, sakārtojot objektus maršrutos prioritārā secībā.
Sadarbojoties piecu rajonu pašvaldību, Satiksmes ministrijas un Latvijas Autoceļu direkcijas speciālistiem, tika apsekoti iespējamie autobusu maršruti, sastādīti sakārtojamo ceļu posmu saraksti 250,8 km garumā un noteiktas programmas izmaksas, kuras sastāda aptuveni 6,9 milj. latu.
Autoceļu sakārtošanas programma saistībā ar dzelzceļu slēgšanu tika uzsākta 2000.gadā apjomā, cik to ļāva ierobežotie Valsts autoceļu fonda līdzekļi. 2000.gadā šajā programmā tika izpildīti darbi par 635 tūkst. Ls un atjaunoja 24,7 km valsts 1. un 2.šķiras autoceļus.
2001.gadā finansējuma trūkuma dēļ, programmas realizāciju ieplānoja un veica tikai trijos rajonos:
— Gulbenes rajonā autobusu paviljona izbūve uz autoceļa V424 Gulbene–Jaungulbene, km 14,8;
— Balvu rajonā autoceļa V455 Viļaka–Žīguri, km 0,0–10,4 divkāršās virsmas apstrādes izbūve (2000.gadā sākto darbu nobeigšana);
— Limbažu rajonā autoceļa V130 Igate–Intes stacija–Ozoliņi, km 0,0–6,0 grants seguma izbūve.
Latvijas lauku autoceļu attīstības darba programmā 2002.–2004.gadam ir iestrādāta jauna mērķprogramma “Tiltu rekonstrukcijas programma lauku autoceļos”(4.pielikums).
Mērķprogrammas nepieciešamību noteica kritiskais tiltu stāvoklis valstī kopumā. Nerisinot jautājumu par šo tiltu rekonstrukcijas finansēšanu, tuvākajos gados būtu nepieciešams noteikt slodžu ierobežojumus vai pat slēgt satiksmi uz daudziem vietējās nozīmes autoceļiem tieši tiltu neapmierinošā stāvokļa dēļ.
Latvijas lauku autoceļu attīstības darba programmas izstrādāšana bija iespējama tikai ciešā sadarbībā ar visām pašvaldībām, uzklausot ikvienu ieteikumu un viedokli visos galvenajos šīs programmas virzienos.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004.gadam apraksts
Latvijas lauku autoceļu attīstības programma 2002.–2004.gadam ietver sevī šādas mērķprogrammas:
— Lauku autoceļu attīstības reģionālā programma 2002.–2004.gadam (2.pielikums);
— Lauku autoceļu attīstības programma sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu (3.pielikums);
— Tiltu rekonstrukcijas programma lauku autoceļos (4.pielikums);
— Lauku autoceļu projektēšana (5.pielikums);
— Iepriekš ņemto Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas kredītu un to procentu apmaksa.
Mērķprogramma “Lauku autoceļu attīstības reģionālā programma 2002.–2004.gadam”
Mērķprogrammā iekļauto objektu apraksts (2., 6. un 7.pielikums).
1) Autoceļš Ventspils–Leči–Grobiņa 10,3 km posmā starp Jūrkalni un Pāvilostu ir ar grants segumu. Posmā ir vairākas plāna līknes, kuras nenodrošina drošus braukšanas apstākļus, tādēļ nepieciešama šo līkņu rādiusu palielināšana. Visā trases garumā paredzēts atjaunot ūdens novadīšanas sistēmu, izcirst krūmus, sakārtot nobrauktuves un autobusu pieturas, kā arī uzklāt melno segumu. Šie pasākumi palielinās braukšanas drošību un komfortu, samazinās maršruta izbraukšanas laiku, tādejādi uzlabojot gan saimnieciskos, gan tūrisma sakarus starp lielajām ostām Ventspili un Liepāju, kā arī veicinot mazās ostas “Pāvilostas” darbību un ceļot iedzīvotāju dzīves līmeni Baltijas jūras piekrastes ciemos. Šī maršruta attīstību atbalsta Ventspils rajona un Liepājas rajona pašvaldība.
2) Autoceļš Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka 52,7 km garumā pašlaik ir ar sliktu, vietām sabrukušu melno segumu, kas izbūvēts no 1967. līdz 1969.gadam, bet atsevišķi posmi remontēti laika periodā no 1979. līdz 1980.gadam. Visa posma garumā jāatjauno melnais segums, jāsakārto ūdens novadīšanas sistēma un autobusu pieturvietas. Šī posma remonts saistīts ar Engures, Mērsraga, Rojas, Kaltenes, Melnsila, Kolkas mazo ostu attīstību, kā arī ar piekrastes zvejniekciemu saimnieciskās dzīves atdzimšanu un tūrisma maršrutu izstrādēm. Šī maršruta attīstību atbalsta Tukuma rajona un Talsu rajona pašvaldība.
3) Autoceļš Tukums–Auce–Lietuvas robeža ir svarīgs saimniecisks maršruts Degoles, Jaunpils, Bikstu, Zebrenes, Lielauces, Vītiņu pagastu un Auces pilsētas teritorijās dzīvojošiem iedzīvotājiem. Šis maršruts savieno Rīgas–Ventspils un Rīgas–Liepājas maģistrāles un ved uz Akmeni Lietuvā. Autoceļa 26,2 km ir ar grants segumu un asfaltētais posms no Tukuma līdz Jaunpilij 9,2 km garumā ir tik sliktā stāvoklī, ka nav pietiekoši veikt tikai bedrīšu remontu. Visa posma garumā paredzēts izbūvēt jaunu melno segumu, atjaunot ūdens novadīšanas sistēmu, sakārtot nobrauktuves un autobusu pieturas. Šī maršruta attīstību atbalsta Tukuma rajona un Dobeles rajona pašvaldība.
4) Autoceļš Talsi–Dundaga–Mazirbe 7,7 km garā posmā Slītere–Mazirbe ir ar grants segumu. Šis ceļš ir nozīmīgs Dundagas un Slīteres iedzīvotājiem, kā arī svarīgs saimniecisku un tūrisma sakaru autoceļš, kas saistās ar Slīteres valsts rezervāta un Kurzemes jūrmalas attīstību. Autoceļš ir ar vāju grants segumu, ko visā posma garumā paredzēts pastiprināt un izbūvēt melno segumu, sakārtojot ūdens novadīšanas sistēmu, nobrauktuves un autobusu pieturas. Šī maršruta attīstību atbalsta Talsu rajona un Ventspils rajona pašvaldība.
5) Autoceļš Viļaka–Baltinava–Kārsava 53 km garumā ir ar grants segumu, izņemot dažus kilometrus apdzīvotās vietās. Ceļam visā maršruta garumā nepieciešams izbūvēt jaunu, noturīgu zemes klātni, sakārtot ūdens novadīšanas sistēmu, nobrauktuves un autobusu pieturas. Visā posma garumā paredzēts izbūvēt melno segumu. Šis autoceļš nākotnē kalpos par reģionālās tranzīta satiksmes maršruta posmu sakariem ar Krieviju (robežpārejas punkti Vientuļos un Grebņevā) un palīdzēs austrumu robežas apkalpošanā. Šī autoceļa būvniecību atbalsta Balvu, Ludzas un Krāslavas rajona pašvaldība, jo tas ir šo rajonu pašvaldību kopīgi izstrādātā maršruta “Austrumu stīga” sastāvdaļa.
6) Autoceļa Malta–Sloboda (maršruts Malta–Dagda) 36,5 km ir ar grants segumu, plāna līknes nenodrošina drošus braukšanas apstākļus. Maršrutā paredzēts labot garenprofilu, atjaunot ūdens novadīšanas sistēmu, izcirst krūmus, sakārtot nobrauktuves un autobusu pieturas, kā arī izbūvēt melno segumu. Šī autoceļa asfaltēšana uzlabos Dagdas, Andrupenes, Pušas un Maltas pagastu saimnieciskos sakarus un autobusu pasažieru pārvadājumus gan Rēzeknes rajona, gan Rīgas virzienos. Šī maršruta attīstību atbalsta Rēzeknes rajona un Krāslavas rajona pašvaldība.
7) Autoceļa Kārsava–Ludza–Ezernieki posms Ludza–Pilda 10,8 km ir ar grants segumu. Maršrutā paredzēts atjaunot ūdens novadīšanas sistēmu, izcirst krūmus, sakārtot nobrauktuves un autobusu pieturas, kā arī izbūvēt melno segumu. Šis autoceļš ir Balvu, Ludzas un Krāslavas rajona pašvaldības kopīgi izstrādātā maršruta “Austrumu stīga” sastāvdaļa.
8) “Ziemeļu stīga” ir Limbažu, Valmieras, Valkas un Alūksnes pašvaldības ieteiktais saimnieciskais un perspektīvais tūrisma attīstības maršruts, kas savieno šādas apdzīvotās vietas: Ainaži, Staicele, Mazsalaca, Rūjiena, Valka, Gaujiena, Vireši. Visi “Ziemeļu stīgā” ietilpstošie autoceļi ir ar 20–30 gadu vecu melno segumu vai vāju grants segumu. Visā maršrutā paredzēts atjaunot vai izbūvēt jaunu melno segumu, sakārtot ūdens novadīšanas sistēmu, izcirst krūmus. Vietām nepieciešama plāna un vertikālo līkņu labošana, kā arī nobrauktuvju un autobusu pieturvietu pārbūve. Projekta realizācija uzlabos Ziemeļvidzemes iedzīvotāju dzīves līmeni un valsts ziemeļu robežas apkalpošanu.
9) Autoceļš Ērgļi–Jaunpiebalga–Saliņkrogs nodrošina satiksmi starp vairākām nozīmīgām Vidzemes apdzīvotajām vietām: Vecpiebalgu, Jaunpiebalgu un Ranku. Maršruta posms no Vecpiebalgas līdz Rankai raksturojas ar maza rādiusa plāna un profila līknēm un vāju grants segumu. Lai maršrutu piemērotu satiksmes vajadzībām, visā garumā paredzēts uzlabot plāna un profila parametrus, izbūvēt melno segumu, sakārtot ūdens novadīšanas sistēmu, nobrauktuves un autobusu pieturas, izcirst krūmus. Šī maršruta attīstību atbalsta Cēsu rajona un Gulbenes rajona pašvaldība.
10) Autoceļā Kocēni–Limbaži–Tūja ir neremontēts 1,6 km garš posms ar grants segumu. Šajā posmā paredzēts izbūvēt jaunu melno segumu, sakārtot ūdens novadīšanas sistēmu un nobrauktuves, izcirst krūmus. Posma sakārtošana uzlabos satiksmi starp Limbažu un Valmieras rajonu, veicinot saimniecisko attīstību reģionā. Šī maršruta attīstību atbalsta Limbažu rajona un Valmieras rajona pašvaldība.
11) Maršruta Rīgas HES–Jēkabpils (Daugavas kreisais krasts) sakārtošanā paredzēts ietvert šādus autoceļu posmus:
a) a/c Rīgas HES–Jaunjelgava posmu no Enkurniekiem līdz Zizāniem (Bauskas pagriezienam), kur 7,9 km garš posms ir ar grants segumu un vietām pārmitrinātu ceļa klātni;
b) a/c Bauska–Aizkraukle posms 1,6 km garumā no Zizāniem līdz Jaunjelgavai ir ar grants segumu;
Abos posmos paredzēts sakārtot ūdens novadīšanas sistēmu, nobrauktuves, autobusu pieturas, izcirst krūmus, kā arī izbūvēt melno segumu. Tālāka šī maršruta attīstība ietvers Jaunjelgavas apvedceļa izbūvi un posma Aizkraukle–Jēkabpils asfaltēšanu, kas tiks plānota ārpus šīs 3 gadu programmas.
Kapitāli izremontējot šo maršrutu, tiks ievērojami uzlabota Daugavas kreisā krasta iedzīvotāju nokļūšana galvaspilsētā un aktivizēta saimnieciskā darbība šajā reģionā, kā arī tiks atslogots autoceļš Rīga–Daugavpils. Šī maršruta attīstību atbalsta Rīgas, Ogres, Aizkraukles un Jēkabpils rajona pašvaldība.
11) Autoceļa Jelgava–Tērvete–Lietuvas robeža (Žagare) 2,9 km posms ir ar grants segumu. Posmā paredzēts izbūvēt melno segumu, sakārtot ūdens novadīšanas sistēmu un nobrauktuves, izcirst krūmus. Šī posma remontēšana ievērojami uzlabos Jelgavas un Dobeles rajonu kultūras un ekonomisko attīstību, veicinās Tērvetes dabas parka sasaisti ar pārējiem valsts rajonu centriem un Rīgu. Šī maršruta attīstību atbalsta Jelgavas rajona un Dobeles rajona pašvaldība.
12) Autoceļš Vecumnieki–Nereta–Subate posmā Nereta–Aizkraukles rajona robeža ir ar vāju grants segumu. Šis posms ir rekonstruēts 1966.–1968.gados. Posmā paredzēts izbūvēt melno segumu, sakārtot ūdens novadīšanas sistēmu, nobrauktuves un autobusu pieturas, izcirst krūmus. Šī autoceļa noasfaltēšana uzlabos visa Daugavas kreisā krasta iedzīvotāju dzīves līmeni un saimnieciskos sakarus, īpaši ar Rīgu. Šī maršruta attīstību atbalsta Aizkraukles, Jēkabpils un Daugavpils rajona pašvaldība.
13) Autoceļa Pļaviņas–Ērgļi grants seguma nomaiņa ar vienkāršu melno segumu ar nelieliem izdevumiem nodrošinās Ērgļu, Sausnējas, Odzienas iedzīvotāju labu izbraukšanu uz Pļaviņām un līdz ar to ātrākus sakarus ar Rīgu. Šis autoceļš šķērso sarežģītu reljefu, tādēļ nepieciešami labojumi vertikālajās un horizontālajās līknēs, jāatjauno ūdens novadīšanas sistēma, jāsakārto nobrauktuves un autobusu pieturas. Šī maršruta attīstību atbalsta Madonas un Aizkraukles rajona pašvaldība.
14) Autoceļa Rīga–Ērgļi rekonstrukciju gaida Suntažu, Ķeipenes, Taurupes, Meņģeles pagastu iedzīvotāji Ogres rajonā un Ērgļu iedzīvotāji Madonas rajonā. Sakarā ar dzelzceļa Rīga–Ērgļi gaidāmo slēgšanu šim autoceļam ir svarīga nozīme gan saimniecisko, gan autobusu sakaru uzlabošanā. Pašlaik autoceļš posmā no Vēverkroga Rīgas rajonā ir ar vāju grants segumu. Apdzīvotajās vietās esošais melnais segums ir 20–25 gadus vecs un vietām atrodas pussabrukušā stāvoklī. Visā maršruta garumā paredzēts izbūvēt melno segumu. Posmā jāveic lieli zemes darbi, jālabo gan vertikālās, gan horizontālās līknes, jāizbūvē ūdens novadīšanas sistēma, jāsakārto nobrauktuves un autobusu pieturvietas, jāizcērt krūmi. Šī maršruta attīstību atbalsta Rīgas, Ogres un Madonas rajona pašvaldība.
Mērķprogramma “Autoceļu attīstības programma sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu”
Mērķprogramma “Autoceļu attīstības programma sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu” (3.pielikums) ir izstrādāta pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas 1999.gada otrajā pusgadā un pārstrādāta 2001.gada maijā–augustā. Tā aptver Limbažu, Cēsu, Madonas, Gulbenes un Balvu rajonu, kuros 2000.gadā un 2001.gadā tika pārtraukta pasažieru pārvadāšana dzelzceļa maršrutos Skulte–Limbaži, Gulbene–Vecumi, kā arī daļēji samazināta maršrutos Pļaviņas–Madona–Gulbene–Vecumi un Ieriķi–Gulbene.
Ņemot to vērā, Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta un Latvijas Autoceļu direkcijas vadība griezās pie Limbažu, Cēsu, Madonas, Gulbenes un Balvu rajona pašvaldības ar lūgumu sastādīt to valsts autoceļu sarakstus, kurus būtu nepieciešams atjaunot, lai pa tiem varētu uzlabot autobusu satiksmi vai atklāt jaunas līnijas, ja tas būs nepieciešams pēc daļējas vai pilnīgas pasažieru pārvadāšanas pārtraukšanas pa dzelzceļu, sakārtojot objektus prioritārā secībā.
1999.gada 23.novembrī Gulbenē un 16.decembrī Balvos tikšanās laikā starp Satiksmes ministrijas un iepriekš minēto rajonu pašvaldību pārstāvjiem tika izskatīti iesniegtie atjaunojamo posmu saraksti un panākta vienošanās, uz kuras pamata tika izstrādāta šī mērķprogramma. Mērķprogrammā iekļautie piecu rajonu ceļu objekti sakārtoti prioritārā secībā un atkarībā no finansējuma lieluma var tikt pārcelti uz turpmāko gadu programmām. 2001.gada 2.ceturksnī šī mērķprogramma tika no jauna skaņota ar visu piecu rajonu pašvaldībām. Izmaiņas, salīdzinot ar mērķprogrammas sākotnējo variantu, tika izdarītas Madonas, Cēsu un Limbažu rajona programmās.
Neviens no mērķprogrammā iekļautajiem grants ceļiem pēdējos 15 gadus nav remontēts, segumi ir ar zemu nestspēju un nenodrošina apmierinošus braukšanas apstākļus autosatiksmei. Atkarībā no satiksmes intensitātes un autoceļa nozīmes vairākos maršruta posmos paredzēts tikai grants seguma remonts, bet citos pielietojamas pašas lētākās melnā seguma izbūves tehnoloģijas. Visos gadījumos paredzēta ūdens novadīšanas sistēmu sakārtošana.
Nepieciešamā finansējuma sadalījums pa rajoniem:
Rajons |
Kopā plāns |
Plāns pa gadiem |
Kopā |
Uz turp- |
|||
2002.–2004. |
3 gadu |
mākiem |
|||||
–––––––––– |
––––––––––––––––– |
pro- |
gadiem |
||||
km |
Tūkst. |
2002 |
2003 |
2004 |
gramma, |
pārejošie |
|
Ls |
tūkst. |
darbi, |
|||||
Ls |
tūkst. Ls |
||||||
Madonas |
56,5 |
1124 |
250 |
150 |
160 |
560 |
564 |
Gulbenes |
56,15 |
1675 |
160 |
254 |
160 |
574 |
1101 |
Cēsu |
31,94 |
765 |
165 |
245 |
214 |
624 |
141 |
Balvu |
45,90 |
1345 |
180 |
200 |
132 |
512 |
833 |
Limbažu |
60,30 |
1985 |
212 |
160 |
360 |
732 |
1253 |
Kopā |
250,8 |
6894 |
967 |
1009 |
1026 |
3002 |
3892 |
Mērķprogramma “Tiltu rekonstrukcijas programma lauku autoceļos“
Mērķprogramma “Tiltu rekonstrukcijas programma lauku autoceļos” (4.pielikums) izstrādāta, pamatojoties uz pēdējo 5 gadu valsts autoceļu tiltu inventarizācijas un inspekcijas materiāliem, prioritizējot rekonstrukcijas darbus pēc to rakstura un priekšroku dodot projektiem, kuri nav atliekami, lai nebūtu jāierobežo satiksme atsevišķu tiltu kritiskā stāvokļa dēļ. Pavisam 3 gados plānots rekonstruēt 28 tiltus. Prioritizējot rekonstrukcijas darbus, to izvietojums valsts dažādos reģionos netika ņemts vērā, jo priekšroka tika dota darbu neatliekamībai. Šo pieeju attaisno apstāklis, ka tiltu vecums un stāvoklis dažādos valsts rajonos ievērojami atšķiras un izvēloties reģionālo līdzekļu piešķiršanas principu tiltu rekonstrukcijai, var nonākt pie neprognozējama tiltu stāvokļa vienā vai otrā valsts reģionā.
Mērķprogrammas apjoms 2002.–2004.gadā plānots 4,51 milj. latu un tajā iekļauti 28 dažādi objekti uz reģionālās nozīmes autoceļiem visos Latvijas novados.
Latvijas lauku autoceļu attīstības darba programmā 2002.–2004.gadam šī tiltu nodaļa radās tāpēc, ka uz ļoti daudziem reģionālās nozīmes autoceļiem atrodas nelieli tilti, kas ir ļoti sliktā stāvoklī, bet to kapitālam remontam trūkst līdzekļu. Tādēļ arī tika nolemts Latvijas lauku autoceļu attīstības programmā 2002.–2004.gadam izveidot tiltu rekonstrukcijas sadaļu, lai būtu iespēja katru gadu uz reģionālās nozīmes autoceļiem veikt vismaz 6–10 tiltu remontu.
Objektu prioritāšu saraksts katru gadu tiek pārskatīts, lai varētu novērtēt būvniecības izsoļu rezultātus, satiksmes un tautsaimniecības vajadzību izmaiņas, kā arī tiltu tehniskā stāvokļa izmaiņas.
Mērķprogramma “Lauku autoceļu projektēšana”
Lai nodrošinātu racionālu līdzekļu izlietojumu lauku autoceļu sakārtošanai, darbi veicami atbilstoši projektēšanas normām izstrādātiem, ekspertu pārbaudītiem un akceptētiem būvprojektiem. Lauku autoceļu projektēšanas darbus (5.pielikums) paredzēts pasūtīt savlaicīgi, veidojot nepieciešamo projektu rezervi, kas ļauj valsts pasūtītājam elastīgi plānot darbu izsoles, atkarībā no programmai pieejamā budžeta. Tai pašā laikā paredzēts sekot, lai projekti neuzkrātos un nezaudētu atbilstību situācijai dabā.
Projekta efektivitātes un apjoma novērtējums
Latvijas lauku autoceļu attīstības darba programma 2002.–2004.gadam pēc būtības ir sociāla rakstura un finansiālā nozīmē kapitālieguldījumi nevar dot ātru atdevi.
Ņemot vērā zemo satiksmes intensitāti uz lauku ceļiem, to saglabāšana un attīstība nav ekonomiski pamatojama ar autoceļu nozarē esošām izdevumu — ieguvumu analīzes programmām.
Latvijas lauku ceļu sakārtošana nav un nevar būt kampaņa viena vai dažu gadu garumā. Aptuvens Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004.gadam finansiālais novērtējums ir ap 350–400 milj. latu un aptvers pāri par 47000 km Latvijas autoceļu.
Ja Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004.gadam ikgadējais finansējums tuvāko 3–5 gadu laikā vērtējams 10–14 milj. latu robežās, tad varam prognozēt kopējo programmas izpildes laiku ap 25–30 gadiem.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004.gadam sadaļu sastādīšana
“Latvijas lauku autoceļu attīstības reģionālā programma 2002.–2004.gadam”, “Autoceļu attīstības programma sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu” un “Tiltu rekonstrukcijas programma lauku autoceļos” mērķprogrammu projektu sastāvu un to prioritātes nosaka Satiksmes ministrija pēc starp rajonu pašvaldībām izveidoto darba grupu priekšlikumiem. Darba grupās iesaista pieredzējušus autoceļu nozares speciālistus.
Iepriekš minēto mērķprogrammu projektus Satiksmes ministrija izstrādā 6 gadu periodam, saskaņo ar Latvijas Pašvaldību savienību, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kā arī ar Ekonomikas ministriju.
Visas šīs institūcijas arī apstiprina šo mērķprogrammu prioritātes. Satiksmes ministrija apkopo saskaņotos projektus, organizē to realizāciju paredzētajos termiņos un finansējuma robežās, kā arī veic to tehnisko uzraudzību un kopā ar pašvaldību ceļu dienestiem veic objektu pieņemšanu.
Katru gadu jāpārskata noteiktās prioritātes un jāsaskaņo tie pirmās un otrās šķiras valsts autoceļu posmi, kas iekļaujami kārtējā gada mērķprogrammās “Latvijas lauku autoceļu attīstības reģionālā programma 2002.–2004.gadam”, kā arī “Autoceļu attīstības programma sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu” un “Tiltu rekonstrukcijas programma lauku autoceļos” programmās.
Pēc valsts administratīvi teritoriālās reformas nobeigšanas ar 2005.gadu jāatjauno Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas mērķprogrammu “Vietējās nozīmes autoceļu sakārtošanas programma”, kuru izstrādās jauno novadu pašvaldību izveidotās darba grupas. Reformas rezultātā var izveidoties pilnīgi jaunas gan reģionālās nozīmes, gan vietējās nozīmes autoceļu vai to maršrutu prioritātes. Šis arī bija galvenais iemesls tam, kāpēc Satiksmes ministrija Latvijas lauku autoceļu attīstības programmā 2002.–2004. gadam neiekļāva mērķprogrammu “Vietējās nozīmes autoceļu sakārtošanas programmu”.
Ietekme uz apkārtējo vidi
Esošo autoceļu sakārtošana dos ilgtermiņa piesārņojuma samazināšanos automašīnām braucot pa labākas kvalitātes ceļu, bet projekta realizācijas procesā iespējami noteikti kaitējumi videi putekļu un dūmgāžu izdalīšanās rezultātā, ražojot asfaltbetonu, kā arī trokšņa pieaugums tā iestrādāšanas laikā. Pasūtītājam izsoļu procedūrās un līgumu dokumentos jāparedz konkrēti pasākumi, kas jāveic uzņēmējiem, lai līdz minimumam samazinātu darbu kaitīgo ietekmi uz vidi.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmā 2002.–2004.gadam iekļautajām mērķprogrammām saskaņā ar likumu “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” ietekmes uz vidi novērtējums nav jāveic, bet tas ir jāveic tādiem šīs programmas projektiem, kas var būtiski ietekmēt vidi, kā arī projektiem par valsts un pašvaldību autoceļu rekonstruējamiem un no jauna būvējamiem posmiem, ja to garums pārsniedz 10 kilometrus. Pasūtītājam konkrēto autoceļu sakārtošanas projektu pieteikumi ietekmes uz vidi būtiskuma izvērtēšanai iesniedzami reģionālajās vides pārvaldēs vai Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā atbilstoši spēkā esošo normatīvo aktu prasībām.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004. gadam devums valsts ekonomikai
1. Izveidos racionālu, ar pieņemamiem izdevumiem uzturamu, Latvijas mērogiem un vajadzībām atbilstošu autoceļu tīklu, kas nodrošinās lauku reģionu transporta vajadzības ceļu lietotājiem pieņemamā kvalitātē.
2. Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004.gadam īstenošana radīs papildus darba vietas lauku apvidos, jo ceļu stāvokļa uzlabošanās veicinās dažādu nelauksaimnieciska rakstura uzņēmumu rašanos laukos, paātrinās jau esošo uzņēmumu attīstību un sekmēs lauksaimniecisko ražošanu.
3. Uzlabojoties transporta pakalpojumu kvalitātei būs iespējama lauku tūrisma, kā stabilas biznesa nozares attīstīšana.
4. Pilnveidosies infrastruktūra laukos un uzlabosies iedzīvotāju dzīves sociālie apstākļi, labāk risināsies izglītības un medicīniskās apkalpošanas programmas.
5. Uzlabojoties ceļu stāvoklim, nākotnē vairāk līdzekļus varēs veltīt ceļu rekonstrukcijai, samazinot to uzturēšanas izdevumus.
6. Jaunas iespējas pavērs vietējo būvmateriālu (smilts, grants, šķembu) pieprasījuma pieaugums.
7. Kvalitatīvs ceļu tīkls sekmēs pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu un dos tām papildus iespējas ar reformu saistīto problēmu atrisināšanā.
Kopumā Latvijas lauku autoceļu attīstības programmai 2002.–2004.gadam jāstimulē saimnieciskās aktivitātes un nodarbinātības pieaugums Latvijas laukos.
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004. gadam kopsavilkums
Atjaunojamie autoceļu segumi
Lauku autoceļu attīstības |
Lauku autoceļu attīstības |
||||
reģionālā programma |
programma sakarā ar |
||||
pasažieru pārvadājumu |
|||||
Gads |
pārtraukšanu pa dzelzceļu |
||||
Asfalta |
Grants |
Asfalta |
Grants |
Kopā km |
|
segumi km |
segumi km |
segumi km |
segumi km |
||
2002 |
61,5 |
— |
13,4 |
14,5 |
89,4 |
2003 |
80,4 |
— |
20,8 |
9,1 |
110,3 |
2004 |
85,7 |
— |
9,7 |
39,7 |
135,1 |
PAVISAM |
|||||
KOPĀ |
227,6 |
— |
43,9 |
63,3 |
334,8 |
Latvijas lauku autoceļu attīstības reģionālās programmas 2002.–2004.gadam finansējuma sadalījums pa reģioniem
Reģions |
Plāns, tūkst. Ls |
|||
2002 |
2003 |
2004 |
Kopā |
|
Kurzeme |
1300 |
1328 |
1200 |
3828 |
Zemgale |
1672 |
2788 |
3030 |
7490 |
Latgale |
880 |
1590 |
1620 |
4090 |
Vidzeme |
1510 |
1380 |
1595 |
4485 |
Pavisam kopā |
5362 |
7086 |
7445 |
19893 |
Latvijas lauku autoceļu attīstības reģionālās programmas 2002.–2004. gadam sadalījums pa reģioniem
Posma |
Plānotā |
1 km |
||||||
N. |
Objekta nosaukums |
garums |
kopējā |
izmaksa |
||||
p. k. |
km |
izmaksa |
Ls |
|||||
tūkst. Ls |
||||||||
Kurzemē |
||||||||
1. |
P111 Ventspils ( Leči)–Grobiņa |
17,53 |
750 |
42784 |
||||
2. |
P131 Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka |
15,02 |
1038 |
69108 |
||||
3. |
P104 Tukums–Auce–Lietuvas robeža |
22,0 |
1500 |
68182 |
||||
4. |
P125 Talsi–Dundaga–Mazirbe |
7,7 |
540 |
70130 |
||||
Kurzemē kopā |
62,25 |
3828 |
61494 |
|||||
Zemgalē |
||||||||
5. |
P85 Rīgas HES–Jaunjelgava |
8,2 |
800 |
97561 |
||||
6. |
P87 Bauska–Aizkraukle |
1,6 |
200 |
125000 |
||||
7. |
P 87 Jaunjelgavas apvedceļš |
6,0 |
1800 |
300000 |
||||
8. |
P95 Jelgava–Tērvete–Lietuvas robeža (Žagare) |
2,9 |
210 |
72414 |
||||
9. |
P73 Vecumnieki–Nereta–Subate |
6,93 |
600 |
86580 |
||||
10. |
P78 Pļaviņas–Ērgļi |
19,89 |
1780 |
89492 |
||||
11. |
P4 Rīga–Ērgļi |
11,9 |
2100 |
176470 |
||||
Zemgalē kopā |
57,42 |
7490 |
130442 |
|||||
Latgalē |
||||||||
12. |
P45 Viļaka–Kārsava |
29,8 |
2840 |
95302 |
||||
13. |
P57 Malta–Sloboda |
6,5 |
700 |
107692 |
||||
14. |
P49 Kārsava–Ludza–Ezernieki |
10,8 |
550 |
50926 |
||||
Latgalē kopā |
47,1 |
4090 |
86836 |
|||||
Vidzemē |
||||||||
“Ziemeļu stīga” |
||||||||
15. |
P15 Ainaži–Matīši |
12,16 |
1180 |
97040 |
||||
16. |
P 22 Valka–Rūjiena |
19,5 |
980 |
50256 |
||||
17. |
P21 Rūjiena–Mazsalaca |
21,6 |
1200 |
55556 |
||||
“Ziemeļu stīga” kopā |
53,26 |
3360 |
63087 |
|||||
18. |
P33 Ērgļi–Jaunpiebalga–Saliņkrogs |
6,0 |
795 |
132500 |
||||
19. |
P11 Kocēni–Limbaži–Tūja |
1,6 |
330 |
206250 |
||||
Vidzemē kopā |
60,86 |
4485 |
73694 |
|||||
LATVIJĀ REĢIONĀLĀ PROGRAMMA |
||||||||
KOPĀ |
227,63 |
19893 |
87392 |
Latvijas lauku autoceļu attīstības reģionālajā programmā 2002.–2004.gadam ierobežotā finansējuma un nelielā trīsgadu laika perioda dēļ nav iespējams pilnīgi precīzi ievērot, lai programma visus reģionus aptvertu vienlīdz līdzīgi. Izbūvējamie objekti dažādos reģionos ir ļoti atšķirīgi gan pēc autoceļa 1 km izmaksām, ko galvenokārt nosaka ceļa nozīmīgums, satiksmes intensitāte, tās sastāvs un ar to saistītā autoceļa seguma konstrukcijas izvēle, gan pēc reljefa apstākļu noteiktajiem darbu apjomiem.
Satiksmes ministrijai uz 2005.gadu jāizstrādā Latvijas lauku autoceļu attīstības programma, kurā būs ietverti visi ar pašvaldībām saskaņotie gan reģionālās, gan vietējās nozīmes autoceļi vai to maršruti. Šī programma jāsasaista ar pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu, tai jābūt ilgtermiņa un tajā jāievēro iespējami līdzsvarots finansējuma sadalījums starp visiem Latvijas reģioniem.
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
1.pielikums
Latvijas lauku autoceļu attīstības
programmai 2002.–2004.gadam
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmas 2002.–2004.gadam kopsavilkums
Kopējā |
Plāns, tūkst. Ls |
||||
Nr. |
Mērķprogramma |
izmaksa |
2002. |
2003. |
2004. |
tūkst. Ls |
g. |
g. |
g. |
||
1. |
Lauku autoceļu attīstības reģionālā |
||||
programma |
19893 |
5362 |
7086 |
7445 |
|
2. |
Lauku autoceļu attīstības programma |
||||
sakarā ar pasažieru pārvadājumu |
|||||
pārtraukšanu pa dzelzceļu |
3002 |
967 |
1009 |
1026 |
|
3. |
Tiltu rekonstrukcijas programma |
||||
lauku autoceļos |
4510 |
1510 |
1500 |
1500 |
|
4. |
Lauku autoceļu projektēšana |
1235 |
361 |
438 |
436 |
Kopā: |
28640 |
8200 |
10033 |
10407 |
|
5. |
Kredītu un to procentu atmaksa |
5200 |
1800 |
1700 |
1700 |
Pavisam kopā: |
33840 |
10000 |
11733 |
12107 |
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
2. pielikums
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmai 2002.–2004.gadam
Latvijas lauku autoceļu attīstības programma 2002.–2004.gadam
Posma |
Kopējā |
Plāns, tūkst. Ls |
|||||
Nr.p.k. |
Objekta nosaukums |
garums, |
izmaksa, |
–––––––———————————––––————— |
|||
km |
tūkst. Ls |
2002. |
2003. |
2004. |
|||
Kurzemē |
|||||||
1. |
P 111 Ventspils (Leči) – Grobiņa |
||||||
posmā Jūrkalne – Pāvilosta km 35,5 – 53,03 |
17,53 |
750 |
750 |
||||
2. |
P 131 Tukums– Ķesterciems – Mērsrags – Kolka |
||||||
posmā Engure – Bērzciems km 25,6 – 31,5 |
5,9 |
550 |
550 |
||||
posmā Talsu rajona robeža – Mērsrags km 42,4 – 44,7 |
2,3 |
120 |
120 |
||||
posmā Kaltene – Roja km 59,3 – 66,12 |
6,82 |
368 |
368 |
||||
3. |
P 104 Tukums – Auce – Lietuvas robeža |
||||||
posmā Jaunpils – Biksti km 26,5 – 31,1 |
4,6 |
300 |
300 |
||||
posmā Biksti – Auce km 40,0 – 57,4 |
17,4 |
1200 |
1200 |
||||
4. |
P 125 Talsi – Dundaga – Mazirbe |
||||||
posmā Slītere– Mazirbe km 48,3 – 56,0 |
7,7 |
540 |
540 |
||||
Kurzemē kopā: |
62,25 |
3828 |
1300 |
1328 |
1200 |
||
Latgalē |
|||||||
5. |
P 45 Viļaka– Kārsava |
||||||
posmā Viļaka – Medņeva km 0,5 – 4,5 |
4,0 |
880 |
880 |
||||
posmā Čilipīne – Baltinava km 19,6 – 28,2 |
8,6 |
740 |
740 |
||||
posmā Baltinava – Ludzas raj. robeža km 28,2 – 45,4 |
17,2 |
1220 |
1220 |
||||
6. |
P 57 Malta – Sloboda |
||||||
posmā Malta – Puša (pusposms ) km 0,0 – 6,5 |
6,5 |
700 |
300 |
400 |
|||
7. |
P 49 Kārsava – Ludza – Ezernieki |
||||||
posmā Ludza – Pilda km 32,9 – 43,7 |
10,8 |
550 |
550 |
||||
Latgalē kopā: |
47,1 |
4090 |
880 |
1590 |
1620 |
||
Vidzemē |
|||||||
“ZIEMEĻU STĪGA“ |
|||||||
7. |
P15 Ainaži – Matīši |
||||||
posmā Ainaži – Mērnieki km 0,9 – 12,04 |
11,14 |
1100 |
1100 |
||||
posmā Rozēni – Staicele km 20,42 – 21,44 |
1,02 |
80 |
80 |
||||
8. |
P 22 Valka – Rūjiena |
||||||
posmā Naukšēni – Rūjiena km 42,2 – 48,2 |
6,0 |
180 |
180 |
||||
posmā Kārķi – Naukšēni km 28,7 – 42,2 |
13,5 |
800 |
800 |
||||
9. |
P 21 Rūjiena – Mazsalaca |
||||||
posmā Rūjiena – Virķēni km 0,0 – 5,2 |
5,2 |
155 |
155 |
||||
posmā Virķēni – Mazsalaca km 5,2 – 21,6 |
16,4 |
1045 |
1045 |
||||
CITI MARŠRUTI VIDZEMĒ |
|||||||
10. |
P 33 Ērgļi – Jaunpiebalga – Saliņkrogs |
||||||
posmā Vecpiebalga – Abrupe (pusposms) km 24,96 – 30,96 |
6,0 |
795 |
795 |
||||
11. |
P 11 Kocēni – Limbaži – Tūja km 17,6 – 19,2 |
1,6 |
330 |
330 |
|||
Vidzemē kopā: |
60,86 |
4485 |
1510 |
1380 |
1595 |
||
Zemgalē |
|||||||
12. |
P 85 Rīgas HES – Jaunjelgava |
||||||
posmā Enkurnieki – Zizāni km 48,7 – 56,9 |
8,2 |
800 |
800 |
||||
13. |
P 87 Bauska – Aizkraukle |
||||||
posmā Ķeguma pagrieziens – Jaunjelgava km 60,2 – 61,8 |
1,6 |
200 |
200 |
||||
14. |
Jaunjelgavas apvedceļš km 0,0 – 6,0 |
6,0 |
1800 |
800 |
1000 |
||
15. |
P 95 Jelgava – Tērvete – Lietuvas robeža( Žagare ) km 25,5 – 28,4 |
2,9 |
210 |
210 |
|||
16. |
P 73 Vecumnieki – Nereta – Subate |
||||||
posmā Nereta– Aizkraukles raj. robeža km 65,28 – 72,21 |
6,93 |
600 |
300 |
300 |
|||
17. |
P 78 Pļaviņas – Ērgļi |
||||||
posmā Odziena– Madonas rajona robeža km 8,7– 16,31 |
7,61 |
530 |
262 |
268 |
|||
posmā Madonas rajona robeža– Āķēni km 16,312,– 28,59 |
12,28 |
1250 |
620 |
630 |
|||
18. |
P 4 Rīga – Ērgļi |
||||||
posmā Ķeipene – Taurupe km 69,1– 81,0 |
11,9 |
2100 |
200 |
800 |
1100 |
||
Zemgalē kopā: |
57,42 |
7490 |
1672 |
2788 |
3030 |
||
Pavisam kopā: |
227,63 |
19893 |
5362 |
7086 |
7445 |
Vidējā 1 km izmaksa 87,4 tūkst. Ls
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
3. pielikums
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmai 2002.–2004.gadam
Autoceļu attīstības programma sakarā ar pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu pa dzelzceļu
Nr. |
Posma |
Kopējā |
Plāns, tūkst. Ls |
Atlikums uz |
||||
Rajons |
p. |
Objekta nosaukums |
garums |
izmaksa |
––––––––––––––––––––– |
2005. |
||
k. |
km |
tūkst.Ls |
2002. |
2003. |
2004. |
tūkst. Ls |
||
Virzienā Pļaviņas – Madona – Gulbene |
||||||||
Madonas |
1. |
P82 Jaukalsnava –Lubāna, km 45,0 0– 55,00 (reciklēšana + virsmas apstrāde) |
10 |
250 |
250 |
|||
2. |
V877 Kalnvirsa – Rusuļi – Randoti, km 0.00 – 6,50 (grants) |
6,5 |
150 |
150 |
||||
3. |
V840 Liede – Cesvaine, km 16.67 – 27.67 (grants) |
11 |
250 |
160 |
90 |
|||
4. |
V847 Ozoli – Liezere –Tirza–Stāķi, km 0.00 –5.50 (asfalts+grants) |
5,5 |
144 |
144 |
||||
5. |
V872 Ļaudona – Mētriena, km 0.00 – 9.50 (grants) |
9,5 |
180 |
180 |
||||
6. |
P82 Jaunkalsnava – Lubāna, km 0,00 – 14,00 (grants) |
14 |
150 |
150 |
||||
Kopā Madonas rajonā: |
56,5 |
1124 |
250 |
150 |
160 |
564 |
||
Gulbenes |
1. |
V430 Tirza–Jaungulbene–Liede, km 13.00 – 14.10 (asfalts) |
1,1 |
44 |
44 |
|||
2. |
V422 Piebraucamais ceļš Litenei, km 0.00 – 0.70 (asfalts) |
0,7 |
30 |
30 |
||||
Kopā Gulbenes rajonā: |
1,8 |
74 |
74 |
|||||
Virzienā Ieriķi – Gulbene – Vecumi |
||||||||
Cēsu |
1. |
P29 Rauna–Drusti–Jaunpiebalga, km 15,94 – 17,5 (Drustu centrs – asfalts) |
1,6 |
55 |
55 |
|||
2. |
V294 Cēsis –Rāmuļi –Bānūži, km 4,00 – 9.133 (grants) |
5,1 |
110 |
110 |
||||
3. |
P3 Garkalne – Alauksts, km 71,40 – 74,00 (grants) |
2,6 |
65 |
65 |
||||
4. |
V 299 Rauna – Taurene – Abrupe, km 14,133 – 18,103 (asfalts) |
4 |
180 |
180 |
||||
5. |
V 300 Drusti – Dzērbene – Skujene , km 0,00 – 10,70 (grants) |
10,7 |
214 |
214 |
||||
6. |
V 355 Rauna – Vidzemes šos., km 0,00 – 1,60 (virsmas apstrāde) |
1,6 |
11 |
11 |
||||
7. |
V294 Cēsis –Rāmuļi –Bānūži, km 9.133 – 15.50 (grants) |
6,4 |
130 |
130 |
||||
Kopā Cēsu rajonā: |
31,9 |
765 |
165 |
245 |
214 |
141 |
||
Gulbenes |
1. |
V438 Ūdrupe –Rankas stacija, km 0.00 – 8.08 (jauns asfalts) |
8,1 |
340 |
86 |
254 |
||
2. |
V437 Ranka – Druviena, km 0.00 – 5.00 (grants) |
5 |
70 |
70 |
||||
3. |
V437 Ranka – Druviena, km 5.00 – 15.40 (grants) |
10,4 |
175 |
90 |
85 |
|||
4. |
P33 Ērgļ –Jaunpieb. – Saliņkrogs, km 49.73 – 53.93 (asfalts) |
4,2 |
175 |
175 |
||||
5. |
V847 Ozoli –Liezere –Stāķi posmā Tirza – Galgauska, km 37.10 – 41.40 (asfalts) |
4,3 |
235 |
235 |
||||
6. |
P38 Cesvaine –Velēna posmā Tirza –Velēna, km 26.10 – 31.196 (asfalts) |
5,1 |
255 |
255 |
||||
7. |
V847 Ozoli –Liezere –Stāķi posmā Druviena –Tirza, km 26.55 – 34.80 (divkāršā v.a.) |
8,3 |
260 |
260 |
||||
8. |
V433 Druviena – Lizums, km 0.29 – 3.29 (grants) |
3 |
36 |
36 |
||||
9. |
V413 Sinole –Tirzas stac., km 1.00 – 7.03 (grants) |
6 |
55 |
55 |
||||
Kopā Gulbenes rajonā: |
54,4 |
1601 |
86 |
254 |
160 |
1101 |
||
Balvu |
1. |
V445 Pērkoni – Vīksna – Mālupe, km 0.00 – 8.50 (asfalts + grants) |
8,5 |
180 |
180 |
|||
2. |
V457 Viļaka – Borisova–Bubņi, km 0.00 – 5.00 (jauns asfalts) |
5 |
200 |
200 |
||||
3. |
V475 Vecumi – Borisova, km 0.00 – 2.6 (grants) |
2,6 |
100 |
100 |
||||
4. |
V491 Viļaka – Vecumi, km 7.6 – 8.30 (asfalts Vecumos) |
0,7 |
32 |
32 |
||||
5. |
V490 Balvi – Kuprava, km 0.00 – 19.40 (asfalts + grants) |
19,4 |
608 |
608 |
||||
6. |
V492 Kubuli – Dvorupe, km 0.00 – 4.00 (asfalts + grants) |
4 |
100 |
100 |
||||
7. |
V456 Vīksna – Gobusala, km 0.00 – 5.70 (grants) |
5,7 |
125 |
125 |
||||
Kopā Balvu rajonā: |
45,9 |
1345 |
180 |
200 |
132 |
833 |
||
Virzienā Skulte – Limbaži |
||||||||
Limbažu |
1. |
V 128 Straupe – Lēdurga – Vidriži – Skulte km 31,50 – 34,55 (asfalts) |
3,1 |
212 |
62 |
150 |
||
2. |
V135 Duči – Limbaži, km 0.00 – 26.687 (asfalts) |
26,7 |
1100 |
10 |
360 |
730 |
||
3. |
V129 Alkšņi–Lēdurga–Ausmas–Mārstagi, km 26.60– 29.60 (grants) |
3 |
75 |
75 |
||||
4. |
V130 Igate–Intes stacija–Ozoliņi, km 0.00 – 6.00 (grants) |
6 |
150 |
150 |
||||
5. |
V130 Igate–Intes stacija–Ozoliņi, km 6.00 – 11.20 (grants) |
5,2 |
105 |
105 |
||||
6. |
V131 Bedrīši–Stienes stacija–Vidriži, km 5.00 – 13.20 (grants) |
8,2 |
163 |
163 |
||||
7. |
V129 Alkšņi – Lēdurga – Ausmas– Mārstagi, km 29.60– 33.10 (grants) |
3,5 |
80 |
80 |
||||
8. |
V132 Priedulāji – Pakalni, km 5.00 – 9.655 (grants) |
4,7 |
100 |
100 |
||||
Kopā Limbažu rajonā: |
60,3 |
1985 |
212 |
160 |
360 |
1253 |
||
Pavisam kopā: |
250,8 |
6894 |
967 |
1009 |
1026 |
3892 |
||
Vidējā viena kilometra izmaksa tūkst. Ls: |
27,5 |
|||||||
Kopā melnajām segām kilometri: |
121,7 |
|||||||
Kopā grants segām kilometri: |
129,1 |
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
4.pielikums
Latvijas lauku autoceļu attīstības
programmai 2002.–2004.gadam
Tiltu rekonstrukcijas programma lauku autoceļos
Tilta |
Kopējā |
Plāns, tūkst. Ls |
||||
Nr. |
Objekta nosaukums |
garums |
Izmaksa |
–––––––––––––––––––– |
||
p.k. |
m |
tūkst.Ls |
2002. |
2003. |
2004. |
|
1. |
Tilts pār Līčupi a/c P4 Rīga– |
|||||
Ērgļi km 85,10 |
24,5 |
350 |
350 |
|||
2. |
Tilts pār Pededzi a/c V392 |
|||||
Klimentīne–Akaviņas km 5,48 |
24,5 |
150 |
150 |
|||
3. |
Tilts pār Mēmeli a/c P89 |
|||||
Ķekava–Skaistkalne km 55,60 |
88,0 |
340 |
340 |
|||
4. |
Ceļa pārvads pār dz/c Brocēnos a/c |
|||||
P109 Kandava–Saldus km 46,60 |
59,5 |
240 |
240 |
|||
5. |
Tilts pār Gauju a/c P23 Valka– |
|||||
Vireši km 40,61 |
62,4 |
230 |
230 |
|||
6. |
Tilts pār Sloceni a/c V1446 |
|||||
Tukums–Milzkalne–Smārde– |
||||||
Slampe km 10,32 |
28,7 |
80 |
80 |
|||
7. |
Caurteka a/c P87 Bauska– |
|||||
Aizkraukle km 10,64 |
17,3 |
110 |
110 |
|||
8. |
Tilts pār Vizlu a/c V411 |
|||||
Velēna–Vireši km 27,70 |
||||||
(pārejošs no 2000.g.) |
12,0 |
10 |
10 |
|||
9. |
Tilts pār Sviteni a/c P103 |
|||||
Dobele–Bauska km 54,90 |
27,6 |
300 |
300 |
|||
10. |
Tilts pār Sesavu a/c P103 |
|||||
Dobele–Bauska km 50,30 |
9,2 |
150 |
150 |
|||
11. |
Tilts pār Aivieksti a/c V868 |
|||||
Meirāni–Degumnieki–Zvidziena |
||||||
km 0,70 |
78,5 |
200 |
200 |
|||
12. |
Tilts pār Dubnu a/c P63 |
|||||
Līvāni–Preiļi km 11,90 |
56,4 |
140 |
140 |
|||
13. |
Tilts pār Dienvidsuseju a/c |
|||||
P75 Jēkabpils–Lietuvas robeža |
||||||
(Nereta) km 55,80 |
18,7 |
170 |
170 |
|||
14. |
Tilts pār Cimeļupi a/c P11 |
|||||
Kocēni–Limbaži–Tūja km 48,00 |
9,2 |
100 |
100 |
|||
15. |
Tilts pār Auci a/c V1098 Dobele– |
|||||
Krimūnas–Zaļenieki km 12,30 |
23,6 |
150 |
150 |
|||
16. |
Tilts pār Avīksni a/c V1115 |
|||||
Vītiņi–Vadakste km 4,70 |
10,5 |
60 |
60 |
|||
17. |
Tilts pār Ludzu a/c V535 |
|||||
Kušneri–Plaudīši km 4,70 |
21,0 |
100 |
100 |
|||
18. |
Tilts pār Bārtu a/c V1222 Nīca– |
|||||
Otaņķi–Grobiņa km 1,40 |
110,9 |
130 |
130 |
|||
19. |
Tilts pār Užavu a/c P119 |
|||||
Kuldīga–Alsunga–Jūrkalne |
||||||
km 30,10 |
22,0 |
100 |
100 |
|||
20. |
Tilts pār Ēdu a/c P108 |
|||||
Ventspils–Kuldīga–Saldus |
||||||
km 71,00 |
25,4 |
80 |
80 |
|||
21. |
Tilts pār Dzirlu a/c P35 |
|||||
Gulbene–Balvi–Viļaka– |
||||||
Krievijas km 24,60 |
17,4 |
120 |
120 |
|||
22. |
Tilts pār Vārnieni a/c P47 |
|||||
Balvi–Kapūne km 18,40 |
34,8 |
100 |
100 |
|||
23. |
Tilts pār Vārnieni a/c P47 |
|||||
Balvi–Kapūne km 15,00 |
28,2 |
80 |
80 |
|||
24. |
Tilts pār Ventu a/c P106 Ezere– |
|||||
Embūte–Grobiņa km 18,90 |
87,8 |
300 |
300 |
|||
25. |
Tilts pār Kazupīti a/c P35 |
|||||
Gulbene–Balvi–Viļaka– |
||||||
Krievijas km 12,80 |
17,9 |
140 |
140 |
|||
26. |
Tilts pār Sutasgrāvi a/c P11 |
|||||
Kocēni–Limbaži–Tūja km 45,90 |
9,2 |
60 |
60 |
|||
27. |
Tilts pār Braslu a/c P11 Kocēni– |
|||||
Limbaži–Tūja km 35,10 |
11,3 |
70 |
70 |
|||
28. |
Tilts pār Ogri a/c V996 Ogre– |
|||||
Viskālis km 26,30 |
74,2 |
450 |
450 |
|||
Kopā |
4510 |
1510 |
1500 |
1500 |
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
5.pielikums
Latvijas lauku autoceļu attīstības
programmai 2002.–2004.gadam
Lauku autoceļu projektēšana
Ceļa posma |
Kopējā |
Plāns, tūkst. Ls |
||||
Nr. |
Objekta nosaukums |
garums |
Izmaksa |
–––––––––––––––––––– |
||
p.k. |
km |
tūkst.Ls |
2002. |
2003. |
2004. |
|
Reģionālie projekti |
||||||
1. |
P 131 Tukums – Ķesterciems – |
|||||
Mērsrags – Kolka |
||||||
posmā Talsu raj. rob. – |
||||||
Mērsrags, km 42,4 – 44,7 |
2,5 |
8 |
8 |
|||
posmā Kaltene – Roja, |
||||||
km 59,3 – 66,12 (pārstrāde) |
6,82 |
4 |
4 |
|||
2. |
P 104 Tukums – Auce – |
|||||
Lietuvas robeža |
||||||
posmā Jaunpils – Biksti, |
||||||
km 26,5 – 31,1 |
4,6 |
15 |
8 |
7 |
||
posmā Biksti – Auce, |
||||||
km 40,0 – 57,4 |
17,4 |
30 |
30 |
|||
posmā Tukums – Jaunpils, |
||||||
km 19,1 – 31,1 |
12,0 |
10 |
10 |
|||
3. |
P 125 Talsi – Dundaga – |
|||||
Mazirbe, km 48,3 – 56,0 |
7,7 |
20 |
20 |
|||
4. |
P 15 Ainaži – Matīši |
|||||
posmā Ainaži – Mērnieki, |
||||||
km 0,9 – 12,04 un |
||||||
km 20,42 – 21,44 (pārstrāde) |
1,02 |
10 |
10 |
|||
5. |
P 45 Viļaka – Kārsava |
|||||
posmā Baltinava – Ludzas raj. |
||||||
rob., km 28,2 – 45,4 |
17,2 |
35 |
10 |
25 |
||
posmā Ludzas raj. robeža– |
||||||
Kārsava, km 45,4 – 50,4 |
5 |
30 |
30 |
|||
posmā Medņeva – Šķilbēni, |
||||||
km 5,5 – 16,0 |
10,5 |
30 |
30 |
|||
6. |
P 57 Malta – Sloboda |
|||||
posmā Malta – Puša, |
||||||
km 0,0 – 6,5 |
6,5 |
35 |
10 |
25 |
||
posmā Puša – Rēzeknes raj. |
||||||
rob., km 6,5 – 21,06 |
14,56 |
55 |
55 |
|||
7. |
P 49 Kārsava – Ludza – Ezernieki |
|||||
posmā Ludza – Pilda, |
||||||
km 32,9 – 43,7 |
10,8 |
6 |
6 |
|||
8. |
P 22 Valka – Rūjiena |
|||||
posmā Naukšēni – Rūjiena, |
||||||
km 42,2 – 48,2 |
6 |
10 |
10 |
|||
posmā Kārķi – Naukšēni, |
||||||
km 28,7 – 42,2 |
13,5 |
35 |
35 |
|||
posmā Ērģeme – Kārķi, |
||||||
km 16,0 – 28,7 |
12,7 |
35 |
35 |
|||
9. |
P 4 Rīga – Ērgļi |
|||||
posmā Taurupe – Ērgļi, |
||||||
km 81,0 – 99,5 |
18,5 |
60 |
60 |
|||
10. |
P 21 Rūjiena – Mazsalaca |
|||||
posmā Rūjiena – Virķēni, |
||||||
km 0,0 – 5,2 |
5,2 |
20 |
15 |
5 |
||
posmā Virķēni – Mazsalaca, |
||||||
km 5,2 – 21, 6 |
16,4 |
37 |
21 |
16 |
||
11. |
P 78 Pļaviņas – Ērgļi, |
|||||
km 8,7 – 16,3 (pārstrāde) |
7,6 |
9 |
9 |
|||
12. |
P 33 Ērgļi – Jaunpiebalga – |
|||||
Saliņkrogs |
||||||
posmā Vecpiebalga – Abrupe, |
||||||
km 24,96 – 31, 96 |
6 |
35 |
35 |
|||
13. |
Jaunjelgavas apeja |
6 |
50 |
30 |
20 |
|
14. |
P 73 Vecumnieki – Nereta – Subate |
|||||
posmā Nereta – Aizkraukles |
||||||
raj. rob., km 65.28 – 72.21 |
6,93 |
20 |
10 |
10 |
||
15. |
P 76 Aizkraukle – Jēkabpils |
|||||
posmā Sērene – Sece, |
||||||
km 0,0 – 12,0 |
12 |
40 |
40 |
|||
Kopā reģionālie projekti |
212,71 |
639 |
171 |
208 |
260 |
|
Autoceļu sakārt. saistībā ar |
||||||
dzelzceļu pārvadājumu slēgšanu |
||||||
16. |
P 82 Jaunkalsnava – Lubāna, |
|||||
km 45,0 – 55,0 |
10 |
10 |
10 |
|||
17. |
V 430 Tirza – Jaungulbene – |
|||||
Liede, km 13,0 – 14,1 |
1,1 |
2 |
2 |
|||
18. |
V 422 Piebraucamais ceļš |
|||||
Litenei, km 0,0 – 0,7 |
0,7 |
2 |
2 |
|||
19. |
P 29 Rauna – Drusti – |
|||||
Jaunpiebalga, km 15,94 – |
||||||
17,51 (Drusti) |
1,57 |
2 |
2 |
|||
20. |
V 294 Cēsis – Rāmuļi – |
|||||
Bānūži, km 4,0 – 9,13 |
5,13 |
9,5 |
9,5 |
|||
21. |
V 438 Ūdrupe – Rankas |
|||||
stacija, km 0,0 – 8,0 |
8 |
10 |
10 |
|||
22. |
V 445 Pērkoni – Vīksna – |
|||||
Mālupe, km 0,0 – 8,5 |
8,5 |
10 |
10 |
|||
23. |
V 128 Straupe – Lēdurga – Vidriži – |
|||||
Skulte, km 31,5 – 34,55 |
3,05 |
6,5 |
6,5 |
|||
24. |
V 877 Kalnvirsa – Rusuļi – |
|||||
Randoti, km 0,0 – 6,5 |
6,5 |
2 |
2 |
|||
25. |
V 840 Liede – Cesvaine, |
|||||
km 16,67 – 27,67 |
11 |
10 |
10 |
|||
26. |
P 3 Garkalme – Alauksts, |
|||||
km 71,4 – 74,0 |
2,6 |
6 |
6 |
|||
27. |
V 299 Rauna – Taurene – |
|||||
Abrupe, km 14,1 – 18,1 |
4 |
5 |
5 |
|||
28. |
V 300 Drusti – Dzērbene – |
|||||
Skujene, km 0,0 – 10,7 |
10,7 |
10 |
10 |
|||
29. |
V 437 Ranka – Druviena, |
|||||
km 0,0 – 15,4 |
15,4 |
12 |
12 |
|||
30. |
P 33 Ērgļi – Jaunpiebalga – |
|||||
Saliņkrogs |
||||||
posms Ranka – Saliņkrogs, |
||||||
km 57,0 – 61,0 |
4 |
5 |
5 |
|||
31. |
V 457 Viļaka – Borisov – Bubni, |
|||||
km 0,0 – 5,0 |
5 |
5 |
5 |
|||
32. |
V 475 Vecumi – Borisova, |
|||||
km 0,0 – 2,6 |
2,6 |
5 |
5 |
|||
33. |
V 491 Viļaka – Vecumi, |
|||||
km 7,6 – 8,3 |
0,7 |
4 |
4 |
|||
34. |
V 135 Duči – Limbaži, |
|||||
km 0,0 – 8,0 |
8 |
10 |
10 |
|||
Kopā saistībā ar dzelzceļu |
||||||
slēgšanu |
108,55 |
126,0 |
54 |
72 |
0 |
|
Kopā autoceļi |
321,26 |
765 |
225 |
280 |
260 |
|
Tiltu projekti |
||||||
35. |
Tilts pār Cimeļupi a/c P11 |
|||||
Kocēni–Limbaži–Tūja km 48,0 |
12 |
12 |
||||
36. |
Tilts pār Auci a/c V1098 |
|||||
Dobele–Krimūnas–Zaļenieki |
||||||
km 12,3 |
11 |
11 |
||||
37. |
Tilts pār Avīksni a/c V1115 |
|||||
Vītiņi–Vadakste km 4,7 |
15 |
15 |
||||
38. |
Tilts pār Ludzu a/c V535 |
|||||
Kušneri–Plaudīši km 5,9 |
9 |
9 |
||||
39. |
Tilts pār Bārtu a/c V1222 |
|||||
Nīca–Otaņķi–Grobiņi km 1,4 |
35 |
35 |
||||
40. |
Tilts pār Užavu a/c P119 |
|||||
Kuldīga–Alsunga–Jūrkalne |
||||||
km 30,1 |
12 |
12 |
||||
41. |
Tilts pār Ēdu a/c P108 |
|||||
Ventspils–Kuldīga–Saldus |
||||||
km 71,0 |
14 |
14 |
||||
42. |
Tilts pār Dubnu a/c P63 |
|||||
Livāni – Preiļi km 11,90 |
3 |
3 |
||||
43. |
Tilts pār Sutasgrāvi a/c P11 |
|||||
Kocēni– Limbaži – Tūja |
||||||
km 45,90 |
12 |
12 |
||||
44. |
Tilts pār Dzirlu a/c P35 |
|||||
Gulbene– Balvi – Viļaka – |
||||||
Krievijas rob. km 24,60 |
13 |
13 |
||||
Kopā tilti 2002.gadā |
136 |
136 |
||||
45. |
Tilts pār Vārnieni a/c P47 |
|||||
Balvi– Kapūne km 18,40 |
12 |
12 |
||||
46. |
Tilts pār Vārnieni a/c P47 |
|||||
Balvi– Kapūne km 15,00 |
11 |
11 |
||||
47. |
Tilts pār Ventu a/c P106 |
|||||
Ezere – Embūte– Grobiņa |
||||||
km 18,90 |
25 |
25 |
||||
48. |
Tilts pār Kazupīti a/c P35 |
|||||
Gulbene – Balvi– Viļaka – |
||||||
Kriev. rob. km 12,80 |
12 |
12 |
||||
49. |
Tilts pār Braslu a/c P11 |
|||||
Kocēni – Limbaži – Tūja |
||||||
km 35,10 |
13 |
13 |
||||
50. |
Tīlts pār Lose a/c V1167 |
|||||
Nīgrande–Dziras–Lietuvas |
||||||
robeža km 11,0 |
16 |
16 |
||||
51. |
Tilts pār Roju a/c P126 |
|||||
Valdgale–Roja km 26,4 |
14 |
14 |
||||
52. |
Tilts pār Iģi a/c V163 |
|||||
Mazsalaca–Staicele km 12,5 |
12 |
12 |
||||
53. |
Tilts pār Varžupi a/c V1345 |
|||||
Ugāle–Zūru dzirnavas km 14,1 |
9 |
9 |
||||
54. |
Tilts pār Auci a/c V1127 |
|||||
Dobele–Bēne km 24,3 |
11 |
11 |
||||
55. |
Tilts pār Ķiri a/c V230 |
|||||
Naukšēni–Omuļi km 1,8 |
14 |
14 |
||||
56. |
Tilts pār Lonasti a/c |
|||||
V1307 Ventspils–Dundaga– |
||||||
Melnsils km 45,2 |
9 |
9 |
||||
Kopā tilti 2003.gadā |
158 |
158 |
||||
57. |
Tilts pār Palsu a/c V243 |
|||||
Blome–Birzuļi–Palsmane |
||||||
km 29,4 |
14 |
14 |
||||
58. |
Tilts pār Sviteni a/c |
|||||
V1002 km 9,3 |
12 |
12 |
||||
59. |
Tilts pār Iesalu a/c P11 |
|||||
Kocēni–Limbaži–Tūja |
||||||
km 29,8 |
14 |
14 |
||||
60. |
Ceļa pārv. pār dz/c Rīga– |
|||||
Valga a/c P20 Valmiera– |
||||||
Cēsis–Drabeši km 33,2 |
17 |
17 |
||||
61. |
Tilts pār Līgupi a/c P113 |
|||||
Grobiņa–Bārta–Rucava |
||||||
km 49,9 |
15 |
15 |
||||
62. |
Tilts pār Istru a/c V517 |
|||||
Pakalni–Lauderi–Ploski |
||||||
km 22,5 |
14 |
14 |
||||
63. |
Tilts pār Pērsi a/c P79 |
|||||
Koknese–Ērgļi km 3,0 |
14 |
14 |
||||
64. |
Tilts pār Dubnu a/c V678 |
|||||
Līksna–Kalupe–Upmale– |
||||||
Rožupe km 27,9 |
10 |
10 |
||||
65. |
Tilts pār Vesetu a/c P37 |
|||||
Pļaviņas–Madona–Gulbene |
||||||
km 4,06 |
13 |
13 |
||||
66. |
Tilts pār Sedu a/c V112 |
|||||
Puikule–Rencēni–Vēveri |
||||||
km 56,8 |
14 |
14 |
||||
67. |
Tilts pār Užavu a/c V1269 |
|||||
Alsunga–Tērande–Ziras |
||||||
km 14,4 |
15 |
15 |
||||
68. |
Tilts pār Dūņupi a/c P75 |
|||||
Jēkabpils–Lietuvas robeža |
||||||
km 43,8 |
12 |
12 |
||||
69. |
Tilts pār Tartaku a/c P62 |
|||||
Krāslava–Preiļi–Madona |
||||||
km 35,7 |
12 |
12 |
||||
Kopā tilti 2004.gadā |
176 |
176 |
||||
Kopā tilti |
470 |
136 |
158 |
176 |
||
Pavisam kopā autoceļi un tilti |
1235 |
361 |
438 |
436 |
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
6.pielikums
Latvijas lauku autoceļu attīstības
programmai 2002.–2004.gadam
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
7.pielikums
Latvijas lauku autoceļu attīstības programmai 2002.–2004.gadam
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs