• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par uzņēmīgajiem Lietuvas tirgotājiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.07.2002., Nr. 109 https://www.vestnesis.lv/ta/id/64762

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par valsts virzības dzinējspēku

Vēl šajā numurā

26.07.2002., Nr. 109

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par uzņēmīgajiem Lietuvas tirgotājiem

Lietuviešu “T-Market” tikai gada laikā Latvijā saauguši kā sēnes pēc lietus. Arī ārpus galvaspilsētas to kļūst aizvien vairāk - tur šomēnes durvis vērs jau astotais, ko atklās Valmierā. Pavisam Baltijā lielākajam tirdzniecības koncernam “Vilniaus prekyba” mūsu valstī pašlaik pieder jau 28 lielveikali, līdz gada beigām to skaits pieaugs līdz 52, bet nākamgad sasniegs pat 80-90.

“Lai gan mēs neesam tieši izvirzījuši uzdevumu te kļūt par lielāko tirdzniecības uzņēmumu, tomēr tas var notikt, ja mūsu konkurenti nespēs augt tikpat ātri kā mēs”, uzsver sabiedrības “VP Market” direktors Gintars Marcinkevičs.

Nudien, šajos lietuviešu veikalos pircēju netrūkst, un tie ļaudis piesaista lielākoties ar zemākām cenām. Piemēram, lietuvieši veikli izmanto mūsu pienotavu dažbrīd neapdomīgo modernizēšanos un izkonkurē Latvijas pienu ar lietuviešu ievesto, kas lētajās polipakās maksā tikai 18 santīmus, kamēr visi mūsējie pārdod tikai modernāko, toties par 4-5 santīmiem dārgāko tetrapaku pienu. Tagad Latvijas piensaimnieki maksā par pāragru durvju aizciršanu it kā aiz morāli novecojušām, tomēr joprojām pelnītspējīgām tehnoloģijām.

“Vilniaus prekyba” trijās Baltijas valstīs pieder 181 veikals, kas šā gada pirmajā pusē pavisam apgrozījis 408 miljonus eiro. Tāpēc, kad mēs runājam, teiksim, ar “Laimu” par cenām, kādas maksāsim par tās produktiem, mēs dažkārt varam vienoties par izdevīgākiem nosacījumiem nekā citi tirgotāji. Es negribu runāt jūsu populārā saldumu ražotāja vietā, tomēr pieņemu, ka pašas “Laimas” veikaliem ir cita stratēģija un krietni mazāks apgrozījums. Turpretī mēs “Laimas’ konfektes tirgojam arī savos veikalos Lietuvā. Lietuvieši mūsu “T-Marketos” var nopirkt arī “Rīgas miesnieka”, “Lido”, “Cido”, Rīgas piena kombināta un citu labu Latvijas pārtikas ražotāju izstrādājumus. Tāpēc es uzskatu, ka mēs neesam nedz lietuviešu, nedz latviešu, bet drīzāk jau Baltijas uzņēmums. Vēl precīzāk sakot, esam lieli tirgotāji, kas gatavi pārdot visas labās preces, ja ar tām var nopelnīt. Un līdz šim visi mūsu veikali Latvijā strādā sekmīgi, t.i., ar peļņu”, apgalvo G. Marcinkevičs.

Savukārt “VP Marketa” mārketinga departamenta direktors Gintars Mikulskis drošina Latvijas pārtikas ražotājus rosīgāk piedāvāt lietuviešiem savu preci, nevis, pēc viņa vārdiem, skumji sēdēt stūrī.

G. Mikulskis arī uzsver, ka aizvadītā darba gada laikā kopš pirmā “T-Marketa” atvēršanas Rīgā viņa kompānija Latvijā ieguldījusi 15,3 miljonus latu un radījusi 1500 jaunu darba vietu. “Turklāt nebūt ne lietuviešiem, bet gan Latvijas iedzīvotājiem. No Lietuvas te pastāvīgi strādā tikai 8-10 cilvēki”, teic G. Mikulskis, atzīstot, ka pats ir viens no šā skaita un pat pārcēlies dzīvot no Viļņas uz Rīgu.

Starp citu, “Vilniaus prekyba” atvērusi savu pirmo veikalu arī Igaunijā, bet Polijā tā izvērš savu aptieku tīklu. Toties komercdepartamenta direktors Normunds Pancekevičs pašu “T-Marketu” nosaukumu izskaidro tā: “Sākumā Lietuvā šos veikalus sauca “Taupa”, kas nozīmē “ekonomiskie”, “taupīgie”. Vēlāk vārds tika saīsināts līdz pirmajam burtam, pievienojot anglisko “market” jeb “veikalu””. (ASV market nozīmē pārtikas veikals, bet Anglijā - tirgus - “LV”.)

Šie taupīgie lietuvieši nu kļuvuši Latvijā par otrajiem lielākajiem pārtikas tirgotājiem aiz norvēģu “Rimi”.

 

“LAUKU AVĪZE”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!