• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par PHARE 2002 programmu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.07.2002., Nr. 110 https://www.vestnesis.lv/ta/id/64859

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.28

Par pašvaldības nodevu par būvatļaujas saņemšanu Rīgā

Vēl šajā numurā

30.07.2002., Nr. 110

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par PHARE 2002 programmu

Piektdien, 26. jūlijā, Briselē apstiprināta ES PHARE 2002. gada Nacionālā programma, kuras ietvaros kopumā 18 projektiem un pārrobežu sadarbībai Latvija saņems 35,36 miljonus eiro.

Briselē atbalstīti projekti sabiedrības integrācijas un pilsoniskas sabiedrības veicināšanas sektorā, tirgus uzraudzības jomā nepārtikas un pārtikas preču sektoros, Datu valsts inspekcijas, ārējās tirdzniecības statistisko pakalpojumu sniegšanas atbalsta projekti, arī projekti policijas, muitas darba uzlabošanai, nacionālās nodarbinātības stratēģijas īstenošanas atbalstam, vides uzraudzības uzlabošanai u.c. (skat. sarakstu pielikumā).

Nacionālais palīdzības koordinators ministrs R.Zīle:

“Prieks par apstiprināto programmu ir dalīts, jo atsevišķu ministriju dēļ šogad neesam apguvuši visu iespējamo naudu. Lai arī ziņa par iespējamo papildu finansējumu tika saņemta vēlu, tas nevar būt attaisnojums faktam, ka programmēšanas gaitā dažādu iemeslu dēļ tika noraidīti desmit Latvijai nozīmīgi projekti. Tas vieš bažas — cik gatavas atsevišķas iestādes būs tuvāko gadu laikā iestāšanās gadījumā apgūt daudzkārt lielāko ES naudu reģionu attīstībai, nodarbinātībai, jaunu darba vietu radīšanai.”

Eiropas Komisija par iespēju apgūt papildu finansējumu 17,3 miljonu eiro apmērā Latviju informēja 2001. gada 13. decembrī. Lai arī formālais pamats — Rīcības plāns jeb indikācijas, kam iespējams izmantot šo naudu, tika saņemtas tikai šī gada martā, Latvija jau iepriekš bija sākusi plānot ievērojamu skaitu rezerves projektu. Diemžēl, tā kā laikus nebija sakārtota likumdošana, kā arī atsevišķas institūcijas nespēja sagatavot kvalitatīvus projektus, reizēm nav bijusi skaidri definēta par konkrēto jomu atbildīgā institūcija un vērojamas būtiskas starpinstitūciju koordinācijas problēmas, programmēšanas gaitā tika noraidīti desmit no iepriekš pieteiktajiem projektiem.

“Tādējādi no papildu finansējuma projektu finansēšanai ir izmantoti tikai 5,5 miljoni eiro. Šāda situācija, pretendējot uz ES struktūrfondu naudu, turpmāk nav pieļaujama,” uzsvēra R.Zīle, piebilstot, ka arī nākamā gada PHARE programmas finansu iespējas ir lielākas nekā parastie 30 miljoni eiro.

Programmēšanas gaitā tika noraidīti:

1. Kā neatbilstošs PHARE programmas nosacījumiem — Valdības politikas plānošanas kapacitātes stiprināšanas projekts.

2. Kā nekvalitatīvi izstrādāts (ar atkārtoti vērā neņemtiem EK vairākkārt izteiktajiem komentāriem, ar vāju pamatojumu saistībā ar Accession Partnership) — EM iesniegtais projekts Mazo un vidējo uzņēmumu atbalsta programmas ieviešanai, kas bija domāts valsts institūcijas stiprināšanai, kura atbild par MVU politiku.

3. Kā neatbilstošs programmas nosacījumiem — sākotnēji pieteiktais Vientuļu robežas pārejas punkta kontroles infrastruktūras attīstības projekts (izvērtējot transporta plūsmu šajā punktā, konstatēts tās nenozīmīgais apjoms).

4. Līdz ar ZM lēmumu projekta pieteikuma izstrādi atlikt, līdz valdība pieņems koncepciju par dzīvnieku atkritumproduktu savākšanas un iznīcināšanas sistēmas izveidi, tika izņemts no programmas Dzīvnieku atkritumproduktu savākšanas un iznīcināšanas sistēmas izveides projekts (EK to noraidījusi arī nākamā gada programmā, tā kā uzskata, ka finansējums būs nokavējies — rūpnīca jāsāk celt 2004. gadā).

5. Projekta nepietiekamās kvalitātes dēļ uz nākamā gada programmu ieteikts pārcelt Medicīnas iekārtu tirgus uzraudzības sistēmas izveides projektu.

6. Projekta nepietiekamās kvalitātes dēļ uz nākamā gada programmu ieteikts pārcelt projektu “Atbalsts cilvēku un veterināro medicīnas produktu vienotās tirgus uzraudzības sistēmas izveidei”.

7. Projekta nepietiekamās kvalitātes dēļ, kā arī tāpēc, ka no nacionālajiem līdzekļiem pirms projekta īstenošanas nepieciešams veikt situācijas izvērtējumu un sniegt investīciju nepieciešamības novērtējumu, uz nākamā gada programmu ieteikts pārcelt pieteikumu “ES Darba drošības un veselības aizsardzības prasību ieviešanā iesaistīto institūciju tehniskā aprīkojuma nodrošināšana”.

8. Projekta nepietiekamās kvalitātes, kā arī nesakārtotas institucionālās sistēmas dēļ uz nākamā gada programmu ieteikts pārcelt projektu “Investīcijas nacionālās nodarbinātības stratēģijas īstenošanā”.

9. Projekta nepietiekamās kvalitātes dēļ (investīcijām projektā trūka atbilstošas stratēģijas pamatojuma un vajadzību novērtējuma) uz nākamā gada programmu ieteikts pārcelt projektu “Tiesu ekspertīzes stiprināšana”.

10. Kā neatbilstošs PHARE programmas nosacījumiem (EK uzskatīja, ka ZM piedāvātās aktivitātes pārsniedz minimālās acquis prasības šinī jomā un līdz ar to nevar tikt finansēts no PHARE programmas) noraidīts projekts “Veterināro sistēmu elementu attīstība”.

Finansu ministrijas preses dienests

PHARE 2002.gada Nacionālā programma

 

Projekti

Nozares

Budžets (EURO) Tabulā minētie skaitļi atbilst EK apstiprināšanai

     
   

ministrija

iesniegtajiem projektu apmēriem. EK var apstiprināt atšķirīgas summas.

     
 

Investīcijas

Institūciju

Kopā

Līdzfinansējums

Kopā

 
   

stiprināšana

PHARE

     

Institūciju stiprināšana/Investīcijas acquis pārņemšanai

           

1. Sabiedrības integrācijas veicināšana Latvijā

TM, IZM

 

2 000 000

2 000 000

503 000

2 503 000

2. Pilsoniskās sabiedrības attīstība

           

un veicināšana Latvijā

ĪUMVRLS

 

1 100 000

1 100 000

120 000

1 220 000

3. Tirgus uzraudzība nepārtikas preču sektorā

EM

432 500

1 118 700

1 551 200

301 800

1 853 000

4. Tirgus uzraudzība pārtikas sektorā

ZM

225 000

393 000

618 000

119 000

737 000

5. Datu valsts inspekcijas stiprināšana

TM

230 000

539 000

769 000

132 000

901 000

6. TSE/BSE kontroles stiprināšana

ZM

797 100

125 100

922 200

1 143 000

2 065 200

7. Ārējās tirdzniecības statistisko pakalpojumu

           

stiprināšana

EM

150 000

800 000

950 000

138 000

1 088 000

8. Institūciju stiprināšana nacionālās nodarbinātības

           

stratēģijas īstenošanai

LM, EM

900 000

1 125 000

2 025 000

415 000

2 440 000

9. Vides monitoringa sistēmas attīstīšana

VARAM

1 396 000

517 000

1 913 000

525 000

2 438 000

10. Sagatavošanās Šengenas informācijas sistēmas

           

ieviešanai

IeM

750 000

1 240 000

1 990 000

400 000

2 390 000

11. Integrētas jūras drošības sistēmas attīstība

IeM

3 400 000

450 000

3 850 000

1 216 000

5 066 000

12. Policijas analītiskā darba uzlabošana operatīvajā

           

un stratēģiskajā līmenī

IeM

150 000

518 000

668 000

113 000

781 000

13. Muitas administratīvās kapacitātes stiprināšana,

           

ieviešot muitas darbības stratēģiju un ES savstarpēji

           

savietojamas datu bāzes

FM VID

140 000

4 681 000

4 821 000

580 000

5 401 000

14. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas

           

stiprināšana

EM

 

504 000

504 000

56 000

560 000

15. Publisko finanšu sistēma

FM

 

2 485 000

2 485 000

250 000

2 735 000

16. Līdzdalība Eiropas Kopienas programmās

FM

 

2 699 109

2 699 109

4 819 670

7 518 779

17. Twinning light

EIB

1 500 000

1 500 000

150 000

1 650 000

 

18. Atbalsts projektu sagatavošanai

FM

 

2 000 000

2 000 000

200 000

2 200 000

Kopā Nacionālā programma

 

8 570 600

23 794 909

32 365 509

11 181 470

43 546 979

Pārrobežu sadarbība

     

3 000 000

 

3 000 000

Kopā (Nacionālā programma + pārrobežu sadarbība)

 

8 570 600

23 794 909

35 365 509

11 181 470

46 546 979

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!