• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2002. gada 19. jūlija lēmums Nr. 36 "Par lietas izbeigšanu lietā Nr.350/01/07/23 "Par SIA "Plus punkts" 08.10.2001. iesniegumu"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.08.2002., Nr. 113 https://www.vestnesis.lv/ta/id/65056

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.71

Par pasta pakalpojumu licences izsniegšanu SIA "DHL International (Latvia) SIA"

Vēl šajā numurā

06.08.2002., Nr. 113

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 36

Pieņemts: 19.07.2002.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.36

(prot. Nr.26., 2.§) Rīgā 2002. gada 19. jūlijā

Par lietas izbeigšanu lietā Nr.350/01/07/23 “Par SIA “Plus punkts” 08.10.2001. iesniegumu”

Konkurences padome 15.10.2001. saņēma SIA “Plus punkts” (iesniedzēja) iesniegumu par iespējamo Konkurences likuma pārkāpumu, kas radies Rīgas pilsētas pašvaldībai noslēdzot līgumu uz 15 gadiem ar SIA “euro AWK” par vairāk nekā 250 pieturvietu iznomāšanu.

Konkurences padome, iepazīstoties ar SIA “Plus punkts” iesniegumu un citiem lietas materiāliem,

 

konstatēja:

Iesniedzējs iesniegumā Konkurences padomei norāda, ka līgums ar SIA “euro AWK” ir noslēgts uz 15 gadiem, kas liedz citiem uzņēmumiem pretendēt uz šīm vietām un kas nozīmē, ka Rīgas pilsētā tālākais progress jaunu pieturvietu izveidē, kurā ietilpst jauni arhitektoniski, mākslinieciski risinājumi, kā arī palielinātas servisa iespējas pasažieriem (iespējas iegādāties preses izdevumus, telekartes, izmantot telefona automātu un atsevišķos gadījumos arī bankomātu) transporta gaidīšanas laikā, tiek apturēts. Iesniedzējs uzskata, ka tādējādi tiek pārkāpts likuma “Par pašvaldībām” 15.panta 10.punkts, kas nosaka pašvaldības pienākumu sekmēt uzņēmējdarbību attiecīgajā administratīvajā teritorijā.

Iesniedzējs vērsās Rīgas domes Arhitektūras pārvaldē ar iesniegumu, kurā lūdza atļaut izvietot tā norādītās vietās sabiedriskā transporta pieturvietas ar preses un impulsa preču kioskiem. Pašvaldība atbildes vēstulēs no 24.09.2001. Nr.3297–04/8L., 25.09.2001. Nr.3699–04/70, 27.09.2001. Nr.3281–04/7L, 10.10.2001. Nr.3335–04/7L noraidīja iespēju izskatīt SIA “Plus punkts” iesniegumus, pamatojot ar to, ka uz šīm sabiedriskā transporta pieturvietām jau ir izsniegti projektēšanas nosacījumi citām uzņēmējsabiedrībām vai arī tur jau ir uzstādītas sabiedriskā transporta pieturvietas.

Konkurences padome konstatē, ka SIA “euro AWK” pamatdarbība ir saistīta ar vides reklāmu, bet SIA “Plus punkts” pamatdarbība ir saistīta ar mazumtirdzniecību preses un preču tirdzniecības kioskos. Tādējādi SIA “euro AWK” un SIA “Plus punkts” nav uzskatāmi par konkurentiem un jautājums par monopoltiesību (ekskluzīvu tiesību) piešķiršanu SIA “euro AWK” no pašvaldības puses būtu jāvērtē vides reklāmas nesēju iznomāšanas tirgus ietvaros.

Konkurences padome pieprasīja informāciju no Rīgas domes par noslēgtajiem līgumiem par reklāmas nesēju uzstādīšanu Rīgas pilsētā. Pēc Rīgas domes 29.11.2001. sniegtās informācijas pašlaik spēkā ir pašvaldības 09.12.1992. ar Deutche Plakat–Werbung GmbH (līguma saistību pārņēmējs SIA “euro AWK”), 25.01.1995. ar Wennergren Willams AB, 31.05.1996. ar SIA “Rīgas Dizains” (līguma saistību pārņēmējs SIA “Unicom Baltic”), 20.02.1997. ar SIA “Most”, 07.12.1999. ar SIA “Eiro Art”, 22.06.2001. ar SIA “Unicom Baltic”, 15.10.2001. ar SIA “Baltic Outdoor Company” noslēgtie līgumi par vides reklāmas nesēju tīklu izvietošanu Rīgas pilsētā.

Konkurences padome konstatē, ka vides reklāmas nesējus sabiedriskā transporta pieturvietās, bez SIA “euro AWK” ir tiesības uzstādīt arī SIA “Unicom Baltic”. Turklāt vides reklāmas nesēju iznomāšanu reklāmas izvietošanai sabiedriskā transporta pieturvietās nevar izdalīt kā atsevišķu preci (pakalpojumu), kas nebūtu aizvietojams ar vides reklāmas izvietošanu citās vietās. Tādējādi vides reklāmas nesēju iznomāšanu sabiedriskā transporta pieturvietās būtu jāvērtē kopsakarībā ar situāciju vides reklāmas nesēju iznomāšanas tirgū kopumā.

Konkurences padome, nosūtot 08.02.2002. vēstuli Nr.7–84 Rīgas domei un tās kopiju SIA “Plus punkts”, izteica viedokli par nepieciešamību pašvaldībai ņemt vērā dažādos tirgos darbojošos uzņēmējsabiedrību intereses, izlemjot jautājumu par tās teritoriju izmantošanu. Tādējādi pašvaldība iespējami efektīvāk un pilnīgāk realizētu likuma “Par pašvaldībām” 15.panta 10.punktā noteikto pienākumu veicināt uzņēmējdarbību. Taču Konkurences padome nevar piekrist SIA “Plus punkts” viedoklim, ka, atsakot dot atļauju, pašvaldība ir rīkojusies pretēji likuma “Par pašvaldībām” 15.panta 10.punktā ietvertajam mērķim, jo atteikums SIA “Plus punkts” bija objektīvi pamatots un saistīts ar to, ka atļauja pieturvietas uzstādīšanai ir izsniegta citai uzņēmējsabiedrībai.

Konkurences padome uzskata, ka šajā gadījumā, kad uzņēmējsabiedrības neveic konkurējošu uzņēmējdarbību, nav acīmredzamu šķēršļu, lai SIA “Plus punkts” nepanāktu vienošanos ar SIA “euro AWK” (vai SIA “Unicom Baltic”) par jauna pieturvietas paviljona uzstādīšanu, apvienojot gan vienas, gan otras uzņēmējsabiedrības ekonomiskās intereses.

Reklāmas nesēju uzstādīšanu Rīgā nosaka Rīgas domes 01.07.1997. saistošie noteikumi Nr.3 “Par pašvaldības nodevu par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Rīgā, kā arī to izvietošanas kārtību”, kuru izdošanu nosaka likuma “Par pašvaldībām” 43.panta 7.punkts. Reklāmas nesēju projektēšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 01.04.1997. noteikumi Nr.112 “Vispārīgie būvnoteikumi” un Rīgas attīstības plāna (1995.–2005.) II sējums — Rīgas apbūves noteikumi.

18.06.1997. Konkurences likuma 4.panta pirmā daļa nosaka, ka uz pašvaldībām un pašvaldību iestādēm šis likums attiecas tikai tad, ja tās darbojas kā tirgus dalībnieces privāttiesiskajās attiecībās. Savukārt kā tirgus dalībnieks 18.06.1997. Konkurences likuma 1.panta 13.punktā tiek definēta jebkura fiziska vai juridiska persona, kura veic vai gatavojas veikt uzņēmējdarbību. Arī 04.10.2001. Konkurences likuma 1.panta 9.punkts kā tirgus dalībnieku definē fizisko vai juridisko personu, līgumsabiedrību, kura veic vai gatavojas veikt saimniecisko darbību. Par uzņēmējdarbību (saimniecisko darbību) nav uzskatāma normatīvos aktos noteikto publisko funkciju izpilde. Tiesības izsniegt atļauju sabiedriskās transporta pieturvietas uzstādīšanai ir pašvaldības publiskā funkcija, kuras izpildes kārtību nosaka normatīvie akti.

Saskaņā ar 18.06.1997. Konkurences likuma 4.panta pirmo daļu un 04.10.2001. Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 2.punktu Konkurences padome

 

nolēma:

izbeigt lietas Nr. 350/01/07/23 izpēti daļā par SIA “Plus punkts” 08.10.2001. iesniegumu.

Konkurences padomes lēmums ir pārsūdzams Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzināja vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto lēmumu, saskaņā ar 04.10.2001. Konkurences likuma 8.panta otro daļu, LR Civilprocesa likuma Pārejas noteikumu 1.punktu un LR Civilprocesa kodeksa 24–A nodaļu.

Konkurences padomes priekšsēdētājs P.Vilks

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!