Ministru kabineta rīkojums Nr.439
Rīgā 2002.gada 19.augustā (prot. Nr.30 30.§)
Par Eiropas Savienības PHARE 2003.gada Nacionālās programmas sadaļām “Institūciju stiprināšana (Institution building)” un “Investīcijas Eiropas Savienības likumdošanas kopuma (Acquis communautaire) pārņemšanai”
1. Apstiprināt Eiropas Savienības PHARE 2003.gada Nacionālās programmas sadaļas “Institūciju stiprināšana (Institution building)” un “Investīcijas Eiropas Savienības likumdošanas kopuma (Acquis communautaire) pārņemšanai” un tajās iekļautās prioritātes (pielikums).
2. Ministrijām nodrošināt Eiropas Savienības PHARE 2003.gada Nacionālās programmas sadaļu “Institūciju stiprināšana (Institution building)” un “Investīcijas Eiropas Savienības likumdošanas kopuma (Acquis communautaire) pārņemšanai” projektu kopsavilkumu un pilno projektu pieteikumu izstrādi atbilstoši apstiprinātajām prioritātēm un saskaņā ar Eiropas Savienības PHARE 2003.gada Nacionālās programmas sagatavošanas laika grafiku (apstiprināts ar Ministru kabineta 2002.gada 17.jūlija rīkojumu Nr.382 “Par Eiropas Savienības PHARE 2003.gada Nacionālās programmas sagatavošanu”).
Ministru prezidents A.Bērziņš
Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R.Zīle
Pielikums
Ministru kabineta
2002.gada 19.augusta rīkojumam Nr.439
Eiropas Savienības PHARE 2003.gada Nacionālās programmas sadaļu “Institūciju stiprināšana
(Institution building)” un “Investīcijas Eiropas Savienības likumdošanas kopuma
(Acquis communautaire) pārņemšanai” prioritātes
Prioritātes |
Pasākumi |
Priekšnosacījumi |
Atbildīgā
institūcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
Politiskie kritēriji |
|||
Demokrātija un likuma vara |
|||
1. Tiesu administrācijas stiprināšana |
1.1. izveidotās tiesu administrācijas stiprināšana: 1.1.1. attīstības stratēģijas un darbības plāna izstrādāšana; 1.1.2. metodoloģijas, rokasgrāmatu un procedūru izstrādāšana; 1.1.3. darbinieku informēšana un apmācība par jauno metodoloģiju un procedūrām; 1.2. investīcijas tiesu administrācijas stiprināšanā |
Ministru kabineta apstiprināta tiesu administrācijas koncepcija |
Tieslietu ministrija Tiesnešu apmācības centrs |
2. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja attīstība |
2.1. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja attīstība: 2.1.1. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja attīstības stratēģijas un darba plāna izstrādāšana; 2.1.2. metodoloģijas, rokasgrāmatu un procedūru izstrādāšana; 2.1.3. darbinieku apmācība par jaunās metodoloģijas un procedūru izmantošanu; 2.2. investīcijas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja attīstībā; 2.3. sabiedrības informēšana par korupcijas novēršanu; 2.4. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, Noziedzības un korupcijas novēršanas padomes sekretariāta un tiesībaizsardzības institūciju sadarbības plāna izstrāde |
Līdz 2003.gadam pilnībā izveidots un funkcionējošs Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs |
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Tieslietu ministrija Noziedzības un korupcijas novēršanas padomes sekretariāts |
3. Tiesu ekspertīzes sistēmas attīstība |
3.1. tiesu ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes administrācijas sistēmas ieviešana (Twinning): 3.1.1. situācijas novērtēšana; 3.1.2. sistēmas QC/QA ieviešana ikdienas darbā (metodoloģijas un rokasgrāmatas izstrādāšana); 3.1.3. tiesu ekspertīzes laboratoriju darbinieku apmācība; 3.1.4. citu iesaistīto institūciju, arī tiesu, policijas un prokuratūras iestāžu darbinieku apmācība; 3.2. uzlaboto īpašo efektīvas metodikas, paņēmienu un noziegumu izmeklēšanas iekārtu lietošana: 3.2.1. laboratoriju iekārtu uzlabošana saskaņā ar kvalitātes sistēmas prasībām (līgums par piegādi); 3.2.2. tehniskā palīdzība piegādes līguma tehniskās dokumentācijas izstrādāšanā |
Ministru kabinets apstiprinājis atbildīgo institūciju tiesu ekspertīžu jomā (nodalīta atbildība starp Tieslietu ministrijas Valsts tiesu ekspertīžu biroju un Valsts policijas Ekspertīžu centru |
Tieslietu ministrija Iekšlietu ministrija Tieslietu ministrijas Valsts tiesu ekspertīžu birojs Valsts policijas Ekspertīžu centrs |
Cilvēktiesības un minoritāšu aizsardzība |
|||
4. Sabiedrības integrācijas veicināšana Latvijā |
4.1. grantu shēma nevalstiskajām organizācijām un bezpeļņas organizācijām, kultūras, izglītības un pētniecības iestādēm un vietējām pašvaldībām saistībā ar nacionālās programmas "Sabiedrības integrācija Latvijā" ieviešanu; 4.2. atbalsts Latviešu valodas apguves valsts programmai: 4.2.1. latviešu valodas kā otrās valodas mācīšana minoritāšu skolu skolēnu vecākiem; 4.2.2. latviešu valodas kā otrās valodas mācīšana pasniedzējiem un minoritāšu skolu skolotājiem; 4.2.3. latviešu valodas apguves veicināšana, publicējot biļetenu latviešu valodas nepratējiem |
Sekmīgi uzsāktas Eiropas Savienības PHARE 2000., 2001. un 2002.gada sabiedrības integrācijas programmas "Sabiedrības integrācijas veicināšana Latvijā" Sabiedrības integrācijas fonda darbība ir ilgtspējīga, kā arī ir nodrošināts nacionālais līdzfinansējums šīm programmām un ir nepieciešamā personāla nodrošinājums Sabiedrības integrācijas fondam, lai īstenotu ieviešanas aģentūras uzdevumus |
Tieslietu ministrija Sabiedrības integrācijas fonds Izglītības un zinātnes ministrijas Latviešu valodas apguves valsts programma |
5. Pilsoniskās sabiedrības attīstība un veicināšana Latvijā
|
5.1. grantu shēma nevalstiskajām un bezpeļņas organizācijām: 5.1.1. pasākumi sociālajā un vides sektorā; 5.1.2. pasākumi nevalstisko organizāciju funkcionālās un administratīvās kapacitātes veicināšanai; 5.1.3. iniciatīvas Latvijas nevalstisko organizāciju iesaistīšanā un sadarbībā ar Eiropas Savienības nevalstiskajām organizācijām |
Sekmīgi uzsāktas iepriekšējās Eiropas Savienības PHARE 2000., 2001. un 2002.gada programmas "Pilsoniskās sabiedrības attīstība Latvijā" Sabiedrības integrācijas fondā izveidota atsevišķa struktūrvienība, kas atbild par programmas "Pilsoniskās sabiedrības attīstība Latvijā" īstenošanu Noslēgts līgums starp Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariātu un Sabiedrības integrācijas fondu vai pieņemts Ministru kabineta lēmums par atbildības sadalījumu starp minētajām institūcijām |
Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts Sabiedrības integrācijas fonds |
Gatavība uzņemties pilntiesīgas Eiropas Savienības dalībvalsts saistības |
|||
Brīva preču kustība |
|||
6. Medicīnas iekārtu un medicīnas produktu (cilvēku un dzīvnieku) tirgus uzraudzības sistēmas izveide |
6.1. vienotas informācijas sistēmas par medicīnas iekārtām un produktiem izveide un ieviešana, lai nodrošinātu efektīvu tirgus uzraudzību un pacientu aizsardzību. Twinning/piegāde (esošās datu bāzes, kabeļu un programmatūras pārstrādāšana); 6.2. funkciju optimizācija un par medicīnas iekārtām atbildīgo institūciju darbspēju palielināšana. Twinning/nepieciešamās aparatūras, programmatūras, iekārtu piegāde; 6.3. medikamentu un medicīnas iekārtu nomenklatūras ieviešana atbilstoši Eiropas Savienības standartiem. Twinning; 6.4. Zāļu kvalitātes kontroles laboratorijas tehnoloģiskās un kvalitātes kontroles uzlabošana. Piegāde (nepieciešamais laboratorijas aprīkojums); 6.5. Valsts zāļu aģentūras arhīva telpu uzlabošana. Investīcijas arhīva aprīkojumam |
Nepieciešamo investīciju neatkarīgs izvērtējums |
Labklājības ministrija Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūra Valsts zāļu aģentūra Valsts farmācijas inspekcija Zāļu cenu aģentūra |
7. Blakusparādību uzraudzības sistēmas izveide (medikamentu, medicīnas iekārtu un asins produktu jomā) |
7.1. Koordinētas uzraudzības sistēmas ieviešana blakusparādību novērtēšanai. Twinning/piegāde; 7.2. efektīvas ātra brīdinājuma sistēmas izstrādāšana (kā viena no būtiskām krīžu menedžmenta sistēmas daļām). Twinning/piegāde; 7.3. blakusparādību uzraudzības institūciju funkciju optimizācija un to attīstība. Twinning/nepieciešamās aparatūras, programmatūras un iekārtu piegāde |
Nepieciešamo investīciju neatkarīgs izvērtējums |
Labklājības ministrija Valsts asins donoru centrs Valsts farmācijas inspekcija Zāļu cenu aģentūra Valsts zāļu aģentūra Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūra |
Brīva personu kustība |
|||
8. Sociālās drošības shēmu koordinācijas ieviešana |
8.1. sagatavošanās Padomes (EEK) regulu Nr.1408/71, Nr.574/72 un Nr.1408/71 (par sociālās drošības shēmu attiecināšanu uz darba ņēmējiem, pašnodarbinātajiem un viņu ģimenes locekļiem, kuri pārvietojas Kopienas teritorijā) ieviešanai, kā arī Padomes (EEK) regulas Nr.574/72 (kurā noteikta regulas (EEK) Nr.1408/71 par sociālās drošības shēmu attiecināšanu uz darba ņēmējiem, pašnodarbinātajiem un viņu ģimenes locekļiem, kuri pārvietojas Kopienas teritorijā, piemērošanas kārtība) ieviešanai iesaistītajās institūcijās: 8.1.1. administratīvās kapacitātes paaugstināšana un sociālās apdrošināšanas koordinēšanā iesaistītā personāla apmācība; 8.1.2. Latvijas sadarbības stratēģijas un procedūru izstrādāšana un apstiprināšana; 8.1.3. papildu programmatūras izstrāde iesaistītajām institūcijām (pro-rata un teorētiskās pensijas apmēra noteikšanai, elektroniskajām formām. Pro-rata pensijas apmērs – saskaņā ar proporcionalitātes metodi aprēķināts pensijas apmērs. Proporcionalitātes metodes lietošanu pensijas apmēra aprēķināšanai paredz regulas Nr.1408/71 46.pants. Elektroniskās formas – standartizētas veidlapas, ar kuru palīdzību dalībvalstu institūcijas apmainās ar informāciju); 8.1.4. sociālās apdrošināšanas datu salīdzināšana, lai nodrošinātu Padomes (EEK) regulas Nr.1408/71 (par sociālās drošības shēmu attiecināšanu uz darba ņēmējiem, pašnodarbinātajiem un viņu ģimenes locekļiem, kuri pārvietojas Kopienas teritorijā) un Padomes (EEK) regulas Nr.574/72 (kurā noteikta regulas (EEK) Nr.1408/71 par sociālās drošības shēmu attiecināšanu uz darba ņēmējiem, pašnodarbinātajiem un viņu ģimenes locekļiem, kuri pārvietojas Kopienas teritorijā, piemērošanas kārtība) ieviešanu; 8.1.5. informēšana par publiskajām un sociālās drošības tiesībām Eiropas integrācijas periodā |
Nepieciešams izstrādāt sadarbības modeli, kas regulē pienākumu sadali starp iesaistītajām institūcijām. Līdz 2002.gada beigām to izstrādās sociālās drošības shēmu koordinācijas darba grupa, kura izveidota ar Labklājības ministrijas 2001.gada 12.jūlija rīkojumu Nr.196 un kurā piedalās Labklājības ministrijas, Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta, Finansu ministrijas un Nodarbinātības valsts dienesta pārstāvji |
Labklājības ministrija Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūra Valsts ieņēmumu dienests Finansu ministrija Nodarbinātības valsts dienests Valsts darbspēju ekspertīzes ārstu komisija speciālās sociālās drošības shēmas administrējošās institūcijas (Iekšlietu ministrija, kas piešķir izdienas pensijas Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm; Aizsardzības ministrija, kas piešķir izdienas pensijas militārpersonām; Ģenerālprokuratūra, kas piešķir izdienas pensijas prokuroriem) |
Komerctiesības |
|||
9. Rūpnieciskā īpašuma tiesību aizsardzības sekmēšana |
9.1. rūpnieciskā īpašuma aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pilnveidošana atbilstoši Eiropas Kopienas tiesību aktu kopuma (Acquis communautaire) prasībām (Twinning atbalsts normatīvo aktu pilnveidošanai); 9.2. iesaistīto institūciju darbspēju veicināšana: 9.2.1. vispārīga visu iesaistīto institūciju apmācība Eiropas Kopienas tiesību aktu kopuma (Acquis communautaire) piemērošanā; 9.2.2. detalizēta katras iesaistītās institūcijas apmācība (ieskaitot tiesas); 9.2.3. institūciju savstarpējās sadarbības uzlabošana; 9.3. nepieciešamās programmatūras izstrādāšana (pakalpojumu līgums); 9.4. komersantu un to apvienību informēšana par rūpnieciskā īpašuma tiesību aizsardzību (pakalpojumu līgums) |
Projekta sākumā nodrošināta skaidra koordinācija starp iesaistītajām institūcijām 2003.gada sākumā Valsts policijā izveidota jauna struktūrvienība |
Tieslietu ministrija Iekšlietu ministrija Muitas iestādes Tiesnešu mācību centrs Patentu valde Ģenerālprokuratūra |
10. Autortiesību un blakustiesību aizsardzība |
10.1. konsultācijas par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos, ievērojot Latvijas un Eiropas Savienības dalībvalstu pieredzi un praksi Eiropas Kopienas tiesību normu piemērošanā (Twinning); 10.2. iesaistīto institūciju kapacitātes veicināšana: 10.2.1. vispārīga visu iesaistīto institūciju apmācība Eiropas Kopienas tiesību aktu kopuma (Acquis communautaire) piemērošanā; 10.2.2. detalizēta katras iesaistītās institūcijas apmācība (ieskaitot tiesas); 10.2.3. institūciju savstarpējās sadarbības uzlabošana; 10.3. nepieciešamās programmatūras izstrādāšana (pakalpojumu līgums); 10.4. sabiedrības informēšana par autortiesību un blakustiesību aizsardzību (pakalpojumu līgums); 10.5. informatīvo materiālu izstrādāšana un publicēšana (specializētās literatūras tulkošana un Autortiesību likuma komentāru sagatavošana, metodisko materiālu sagatavošana tiesībaizsardzības iestādēm) autortiesību, kā arī lietotāju, studentu, juristu un citu ieinteresēto personu blakustiesību jomā |
Projekta sākumā nodrošināta koordinācija starp iesaistītajām institūcijām 2003.gada sākumā Valsts policijā izveidota jauna struktūrvienība |
Kultūras ministrija Iekšlietu ministrija Muitas iestādes Tiesnešu mācību centrs Ģenerālprokuratūra Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/Latvijas autortiesību aģentūra (AKKA/LAA) Latvijas izpildītāju un producentu apvienība |
Lauksaimniecība |
|||
11. Eiropas Savienības finansu līdzekļu pārvaldības kapacitātes stiprināšana (Eiropas Lauksaimniecības vadības un garantiju fonds) |
11.1. Valsts ieņēmumu dienesta un Lauku atbalsta dienesta institucionālās darbspējas stiprināšana ar mērķi ieviest Eiropas Savienības kopējās lauksaimniecības politikas importa un eksporta administrācijas mehānismus Eiropas Lauksaimniecības vadības un garantiju fondā (ELVGF); 11.2. iespējamie Twinning vai tehniskās palīdzības uzdevumi: 11.2.1. importa un eksporta administrācijas mehānismu izveide (licencēšana, tarifa kvotu administrācija, importa un eksporta procedūru kontrole, produktu analīze, drošības naudas administrēšana, eksporta kompensāciju aprēķināšana, pārstrādāto produktu režīma administrēšana, regulāras ziņošanas sistēmas Eiropas Komisijai par lauksaimniecības produktu importa un eksporta licenču izsniegšanu un administrēšanu izveide, sadarbības attīstība starp muitu un Lauku atbalsta dienestu lauksaimniecības produktu importa un eksporta kontroles un eksporta kompensāciju administrēšanas jomā); 11.2.2. iekšējo tirgu regulējošo mehānismu izstrādāšana |
Twinning projekta LE/99/IB-OT-01 "Likumdošanas saskaņošana – integrācijai Eiropas Savienībā" 2.2.apakškomponentes rezultātu izvērtējums par Eiropas Savienības kopējās lauksaimniecības politikas ieviešanu |
Zemkopības ministrija Lauku atbalsta dienests Valsts ieņēmumu dienests Finansu ministrija Galvenā muitas pārvalde |
Sociālā joma un nodarbinātība |
|||
12. Investīcijas nacionālās nodarbinātības stratēģijas īstenošanai |
12.1. datorizētas nodarbinātības sistēmas programmatūras izstrāde un tās ieviešana Nodarbinātības valsts dienestā: 12.1.1. programmatūras izstrāde darba tirgus analizēšanai, lai uzlabotu bezdarbniekiem sniegtos pakalpojumus. Personāla apmācība darbā ar jaunajām programmatūrām; 12.1.2. nepieciešamās programmatūras iegāde; 12.2. Nodarbinātības valsts dienesta informācijas sistēmas un programmatūras attīstīšana: 12.2.1. datoru tīkla attīstīšana, datu aizsardzības nodrošināšana; 12.2.2. Nodarbinātības valsts dienesta darbinieku apmācība par datu aizsardzības prasībām; 12.2.3. iekšējā tīkla platformas izveidošana Nodarbinātības valsts dienesta iekšējās komunikācijas uzlabošanai; 12.2.4. pārvietojamās datorklases izveide, lai apmācītu bezdarbniekus un palielinātu Nodarbinātības valsts dienesta darbinieku kompetenci; 12.2.5. datoraprīkojums Nodarbinātības valsts dienesta filiālēs; 12.3. Eiropas Sociālā fonda ziņojumu un informācijas sistēmas izveidošana: 12.3.1. optimālo informācijas sistēmu risinājumu noteikšana, kas atbilst Eiropas Savienības prasībām, un to saskaņošana ar Eiropas Sociālā fonda administrācijas sistēmu Latvijā; 12.3.2. programmēšana, programmatūras instalācija (pakalpojumi); 12.4. Nodarbinātības valsts dienesta sagatavošana dalībai EURES tīklā un brīvajā personu kustībā: 12.4.1. programmatūras attīstīšana EURES nacionālās datu bāzes izveidei un uzturēšanai; 12.4.2. nepieciešamās informācijas sagatavošana un Nodarbinātības valsts dienesta darbinieku apmācīšana; 12.4.3. tehniskā un organizatoriskā sagatavošanās, lai pievienotos EURES datu bāzei (pakalpojumi); 12.4.4. nepieciešamā tehniskā aprīkojuma iegādāšanās, lai nodrošinātu sistēmas darbību (piegāde) |
Nepieciešamo investīciju neatkarīgs izvērtējums Uzsākta Eiropas Savienības PHARE programmas 2002.gada projekta "Institūciju stiprināšana nodarbinātības stratēģijas īstenošanai" ieviešana Nodrošināta Eiropas Sociālā fonda ziņojumu un informācijas sistēmas savietojamība ar Eiropas Savienības PHARE 2002.gada programmas projektā "Valsts finanses" izstrādāto sistēmu |
Labklājības ministrija Nodarbinātības valsts dienests |
13. Eiropas Savienības darba drošības un veselības aizsardzības prasību ieviešanā iesaistīto institūciju tehniskā aprīkojuma nodrošināšana |
13.1. Valsts darba inspekcijas tehniskās kapacitātes uzlabošana. Aparatūras, programmatūras un iekārtu piegādāšana; 13.2. Latvijas Medicīnas akadēmijas Darba un vides veselības institūta tehniskā aprīkojuma uzlabošana un laboratoriju piemērošana: 13.2.1. aparatūras, programmatūras un iekārtu piegādāšana; 13.2.2. mācību bāzes (laboratoriju) uzlabošana darba drošības un veselības speciālistu sagatavošanai nākotnē |
Galveno darba drošības un veselības institūciju funkciju novērtēšana saskaņā ar jauno darba drošības un veselības regulējumu, ko finansē no valsts budžeta Eiropas Savienības PHARE 1999.gada projektu rezultātu novērtēšana. Jaunu projektu sagatavošanā tiek ņemts vērā šis novērtējums Ieviesta vajadzīgā stratēģija par darba aizsardzībā iesaistīto institūciju lomu un funkciju sadalījumu Nepieciešamo investīciju neatkarīgs izvērtējums |
Labklājības ministrija Valsts darba inspekcija Latvijas Medicīnas akadēmijas Darba un vides veselības institūts |
Enerģētika |
|||
14. Naftas produktu uzkrājumu administrēšanas sistēmas izveide |
14.1. informācijas sistēmas izveide naftas produktu uzkrājumu administrēšanai atbilstoši Eiropas Padomes 1968.gada 20.decembra direktīvai Nr.68/414/EEC (kas nosaka Eiropas Ekonomiskās Kopienas dalībvalstīm uzturēt minimālus jēlnaftas un/vai naftas produktu krājumus): 14.1.1. programmatūras izstrāde un adaptācija; 14.1.2. servera un darba staciju iegāde; 14.1.3. darbinieku apmācība darbam ar izveidoto sistēmu |
Nepieciešamo investīciju neatkarīgs izvērtējums |
Ekonomikas ministrija Valsts ieņēmumu dienests Centrālā statistikas pārvalde |
Vide |
|||
15. Sabiedrības veselības aģentūras institucionālā stiprināšana |
15.1. informācijas sistēmu stratēģijas izstrāde un ieviešana, lai uzsāktu sabiedrības veselības stratēģijas ieviešanas uzraudzību; 15.2. Sabiedrības veselības aģentūras un tās darbinieku darbspēju veicināšana: 15.2.1. Sabiedrības veselības aģentūras un tās filiāļu darbinieku profesionālo iemaņu attīstības veicināšana par infekcijas un citām slimībām; 15.2.2. peldvietu uzraudzībai nepieciešamā laboratorijas aprīkojuma iegāde |
Nepieciešamo investīciju neatkarīgs izvērtējums |
Labklājības ministrija Sabiedrības veselības aģentūra |
16. Degvielas kvalitātes kontrole |
Investīciju atbalsts Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču pārvaldei degvielas kvalitātes kontroles uzlabošanai. Pārvietojamu degvielas kontroles laboratoriju iegādāšanās |
Nepieciešamo investīciju neatkarīgs izvērtējums |
Valsts ieņēmumu dienests Finansu ministrija |
Citas nozares |
|||
17. Mazo un vidējo uzņēmumu uzņēmējdarbības vides un konkurētspējas attīstība |
Atbalsts Ekonomikas ministrijai un tās struktūrvienībām, kas ir atbildīgas par mazo un vidējo uzņēmumu politiku, politikas noteikšanas un mazo un vidējo uzņēmumu nacionālā atbalsta plānu izstrādāšanā (Twinning) |
Ministru kabineta apstiprināta mazo un vidējo uzņēmumu atbalsta programma Programmas projektu izstrādā, balstoties uz Eiropas Savienības daudzvalstu programmas par mazajiem un vidējiem uzņēmumiem izvērtējuma ziņojumā (Nr. S/ZZ/SME/01002) izteiktajām rekomendācijām |
Ekonomikas ministrija Latvijas Attīstības aģentūra |
Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R.Zīle