• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par braukšanas maksu elektrovilcienos un dīzeļvilcienos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.09.2002., Nr. 126 https://www.vestnesis.lv/ta/id/66036

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par jauninājumiem patvēruma piešķiršanas jautājumos

Vēl šajā numurā

05.09.2002., Nr. 126

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par braukšanas maksu elektrovilcienos un dīzeļvilcienos

Vakar, 4. septembrī, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (Regulators) padome atbalstīja a/s “Pasažieru vilciens” tarifu projektu, kas paredz samazināt braukšanas maksu elektrovilcienos un dīzeļvilcienos.

Regulators šā gada 14. augustā saņēma izvērtēšanai a/s “Pasažieru vilciens” projektu braukšanas maksas izmaiņām elektrovilcienos un dīzeļvilcienos. Projekts sagatavots saskaņā ar Regulatora 2002. gada 15. maijā apstiprināto “Dzelzceļa pasažieru pārvadājumu braukšanas maksas aprēķināšanas pagaidu metodiku”.

Iesniegtajā tarifu projektā a/s “Pasažieru vilciens” pamato nepieciešamību samazināt braukšanas maksu ar konkurenci starp dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem un autopārvadātājiem. Uzņēmums prognozē, ka zemāka braukšanas maksa ļaus palielināt pasažieru skaitu. Kaut arī a/s “Pasažieru vilciens” strādā ar zaudējumiem, projektā paredzēts, ka braukšanas maksas samazināšanas un pasažieru skaita pieauguma rezultātā kopējie zaudējumi būs mazāki. Vienlaikus uzņēmums plāno arī uzlabot pārvadājumu kvalitāti un pasažieru komfortu, uzsākot izmantot kapitālo remontu izgājušus vilcienus.

Regulators pozitīvi vērtē konkurences iespaidu uz tarifu samazinājumu un plānoto kvalitātes pieaugumu, atbalstot a/s “Pasažieru vilciens” iesniegto tarifu projektu. Tomēr vienlaikus Regulators arī norāda uz riskiem, kas varētu parādīties projekta realizācijas gaitā. Iespējamie riski saistīti ar optimistiskajām uzņēmuma prognozēm par pasažieru skaita pieaugumu, kā arī pieņēmumiem par nemainīgu pasažieru struktūru. Ja uzņēmuma prognozes izrādīsies pārspīlētas, jaunā braukšanas maksa var palielināt jau esošos zaudējumus.

Ilgtermiņa perspektīvā ir svarīga valsts atbalsta sistēmas sakārtošana dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem. Šobrīd autopārvadātāju saņemtās dotācijas ir ievērojami lielākas, nekā tās ir dzelzceļa pasažieru transportā. Dotācijas nav Regulatora kompetencē, tādēļ Regulators uzsver, ka svarīga ir Satiksmes ministrijas ieinteresētība ilgtspējīgas sektorpolitikas izveidē.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!