
Ir pārliecība, ka budžetu Saeimā iesniegs laikus
Gundars Bērziņš, finansu ministrs, - pirmajā preses konferencē
- Attiecības ar presi
ir svarīgas, tām jābalstās uz savstarpēju cieņu. Un visu
informāciju, ko jūs vēlaties gūt no manis, jūs arī saņemsit.
Pirmais, par ko es gribētu šajā preses konferencē runāt, ir budžeta ieņēmumi un budžeta izpilde (skat. tabulu 6.lpp.) . Kopējā pamatbudžeta izpildē mēs nedaudz - par 200 000 latu - atpaliekam no plānotā grafika, bet ievērojami apsteidzam ieņēmumus 1999. gada pirmajos četros mēnešos. Tātad budžeta izpilde ieņēmumu daļā ir ļoti tuva prognozei, tiesa, dažos nodokļu veidos veiksmīgāk, dažos - ne tik veiksmīgi.
Uzņēmuma ienākuma nodokļa (UIN) iemaksas nesasniedz prognozētās un atpaliek arī no pagājušā gada pirmo četru mēnešu ieņēmumiem. Taču te ir vairāki ietekmējošie faktori. Viens no tiem ir dažu lielu uzņēmumu, piemēram, "Latvenergo" lielie maksājumi budžetā, kas tika veikti pagājušajā gadā - UIN 5 miljonu latu apmērā, un tas bija vairāk, nekā bija nepieciešams, izveidojās atlikums šim gadam. UIN ietekmē vēl dažādas negatīvas lietas - uzņēmumi, kas pārtraukuši savu darbību, piemēram, "Toleram Fibers" utt. Ir palielinājies maksātnespējas gadījumu skaits. Kaut gan kopumā nodokļu maksātāju skaits ir pieaudzis apmēram par 7000, un tas ļauj pietiekami optimistiski raudzīties uz UIN ieņēmumu prognozi.
Varbūt sarežģītākā situācijā ir ieņēmumi no akcīzes nodokļa (AN). Kopējais AN ieņēmums atpaliek no prognozes, un tieši šis nodokļa veids ir vājākā vieta nodokļu ieņēmumos.
Par atsevišķiem AN veidiem. Naftas produktu AN dinamika ir ļoti svārstīga, reālie ieņēmumi jau ilgāku laiku nesasniedz prognozi.
Mēs esam sākuši darbu, lai situāciju uzlabotu. Kā zināt, no šā nodokļa ir atskaitījumi arī ceļu uzturēšanai.
Mums ir bijusi saruna ar Ministru prezidentu un satiksmes ministru, kādā veidā situāciju risināt, jo ceļiem naudas trūkst. Finansu ministrija ir veikusi rūpīgāku analīzi, kas balstās uz pirmā ceturkšņa rezultātiem, analīzi par AN degvielai. Ir atklājušās ļoti interesantas lietas, kas uzrāda riska zonas. Šā gada 1. ceturksnī benzīna patēriņš, realizācija salīdzinājumā ar 1999. gada ceturksni ir samazinājies par 38,1 procentu. Nešaubīgi, tas uzrāda, ka šāds patēriņa kritums sakarā ar cenu palielinājumu nav iespējams. Dīzeļdegvielai stāvoklis ir labāks, patēriņš abos gados ir līdzīgs. Ir viena ļoti interesanta lieta, kam šobrīd tiek pievērsta liela uzmanība. Tā ir degvielas ražošana Latvijā, neilgu laiku muitas noliktavās notiek degvielas jaukšana un visas citas lietas. Šogad šī degvielas ražošana tepat Latvijā ir pieaugusi par 58 procentiem. Mēs pamazām sākam kļūt par degvielas pārstrādes lielvalsti - 1. ceturksnī saražotas 124 911 tonnas dažādu produkcijas veidu. Turklāt interesanti tas, ka iekšējā tirgū realizētais daudzums no šīs saražotās produkcijas arvien, arvien samazinās: 1. ceturksnī - tikai 38,26 procenti jeb 47 821 tonna realizēta Latvijā. Mēs kļūstam par degvielas ražošanas un eksporta valsti. Uzskatu, ka šis jautājums ir rūpīgi pētāms. Uzskatu to par vienu no riska faktoriem, riska zonām, kurā netiek pilnībā iekasēts AN.
AN alkoholam it kā ievērojami pārsniedz 1999. gada rādītājus, nedaudz mazāk ir tikai aprīlī. Domāju, ka šajā ziņā ieņēmumi pildās labi. Protams, Latvijas alkohola tirgū ir vērojamas tendences stiprā alkohola daļai arvien samazināties, palielinoties vājā alkohola realizācijai. Šim alkoholam AN likme ir mazāka. Tālākā nākotnē, šādi mainoties alkohola tirgum, iespējams, ka šis AN nodokļa veids nebūs tas, kas augs un palielinās ieņēmumus. Turklāt Baltijas valstīs šobrīd alkohola AN likmes ir maksimālās.
Tabakas izstrādājumu AN arī pārsniedz 1999. gada izpildi visos mēnešos, izņemot aprīli. Šogad aprīlī bija par piecām darba dienām mazāk nekā martā un divām darba dienām mazāk nekā 1999. gada aprīlī. Un tam ir būtiska ietekme uz daļu nodokļu.
Pārējo akcīzes nodokļu ieņēmumi pildās ļoti labi, ļoti tuvu prognozei. PVN - lielākais nodoklis - visu laiku pārsniedz prognozes, arī 1999. gada rādītājus.
Sociālās apdrošināšanas iemaksas. Arī šis budžets pildās labi. Aprīlī gan ir kritums salīdzinājumā ar 1999. gadu, un tas ir tieši saistīts ar darba dienu skaitu. Domāju, ka maijā ieņēmumi būs labāki. Šobrīd, lai arī sociālo iemaksu likme ir samazināta par vienu procentu, šā gada četros mēnešos salīdzinājumā ar 1999. gada pirmajiem četriem mēnešiem, ieņemts ir par 6,6 miljoniem latu vairāk. Ieņēmumu prognozes saistībā ar sociālo budžetu pildās. Tiesa, ir jautājums, cik precīzi ir prognozētas izdevumu summas, tas līdz šim vienmēr ir radījis problēmas. Ja izdevumu summa būs prognozēta pareizi - to dara Labklājības ministrija -, tad arī situācija sociālajā budžetā var būtiski uzlaboties.
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN) arī pildās labi. Šis nodoklis procentuāli visvairāk pārsniedzis prognozi - par 1,6 procentiem virs plānotā.
Vēl gribu pateikt par dažām lietām. Vakar notikušajā vērtspapīru izsolē Latvijā ir novērotas ļoti zemas procentu likmes - tās varētu nosaukt pat par rekordzemām. Obligācijas ar 28 dienu termiņu ir pārdotas ar 2,68 procentu gada likmi. Valsts kase jau ir informējusi par izmaiņām vērtspapīru izsolē. Šobrīd Valsts kasē likviditāte ir ļoti laba - atlikums valsts kasē uz 17. maiju ir 67 228 477,58 lati.
Patēriņa cenu izmaiņas aprīlī salīdzinājumā ar martu bija 0,4 procenti, tas ir relatīvi augsts procents. Jāsaka, šeit acīmredzami parādās lieta, ar kuru mums tik labi neveicas. Tā ir administratīvi regulēto cenu ierobežošana. Arī aprīlī inflācijā no 0,4 procentiem administratīvi regulējamās cenas sastāda 0,3 procentus. Piemēram, sašķidrinātās gāzes cena viena mēneša laikā ir palielinājusies par 22,1 procentu, Rīgas autobusu pārvadājumu tarifi pieauguši par 6,7 procentiem, palielinājušies ūdens, kanalizācijas un citi izdevumi. Tāpēc Saeimai svarīgi ir tikt skaidrībā ar vienotajiem regulatoriem, jo inflācijas pieaugumu pamatā dod tieši administratīvi regulētās cenas.
Un nu - pilnīgi svaiga informācija. Pēdējās divās dienās ļoti sekmējies ar nodokļu iekasēšanu - tie varbūt pat ir paši augstākie ieņēmumi. Divu dienu laikā ir iekasēts 17,1 miljons latu pamatbudžetā - 8 920 000 latu un 8 200 000 latu. Vidēji parasti tas ir divi miljoni. Tas arī liek optimistiski raudzīties uz budžeta izpildi.
Galvenā problēma, kurai jāpievērš stingrāka uzmanība gan Finansu ministrijai, gan Valsts ieņēmumu dienestam, arī tiesībsargājošajām un drošības iestādēm, ir akcīzes nodokļa iekasēšana. Tādi mērogi - gandrīz 40 procentu kritums vienā sektorā, tas nav tirgus izraisīts. Tur ir acīmredzams liels apjoms nelegālas tirdzniecības. Ja alkohola kontrabanda tiek atklāta diezgan sistemātiski - šā gada pirmajos trīs mēnešos tika konfiscēts vairāk nelegālā alkohola nekā visā iepriekšējā gadā, tad ar lielām veiksmēm degvielas kontrabandas apkarošanā mēs pašlaik nevaram lepoties. Pagaidām ir tikai viens nopietns atklātais gadījums - ir runa par nelegālo preci divu miljonu latu apjomā Daugavpilī. Tagad notiek izmeklēšana. Teorētiski atbildība gulstas uz muitu, ieņēmumu dienestu, Finansu ministriju, arī uz drošības iestādēm. Ceru, ka jautājumus izdosies risināt. Šeit ir skaidri redzamas riska zonas: ražošana un, manuprāt, riska zona ir arī dzelzceļa pārvadājumi, kā arī fiktīvs eksports no Latvijas.
- Kad varētu būt skaidrība par 10 gadu valsts aizņēmuma obligāciju emisiju. Vai tas notiks šogad vai nākamā gada sākumā?
G.Bērziņš: - Ar Valsts kasi esam to pārrunājuši. Ir vairākas lietas, kas šajā jautājumā jāņem vērā. Valsts kasei ir laba likviditāte, un mums šobrīd nav vajadzīgi papildu līdzekļi. Līdz gada beigām izpildot budžetu, mums likviditāte ir nodrošināta. Katra emisija nozīmē arī procentu maksājumus. Tikko kā ir bijusi 5 gadu obligāciju emisija 61 miljona latu apmērā, tas ir ļoti liels apjoms. Bet es uzskatu, ka 10 gadu obligāciju emisija notiks šogad. Protams, jāveic izpēte, vai būs pircēji, vai ir pieprasījums šogad, vai tas būs rudenī. Taču 10 gadu obligācijas šogad, domāju, tiks izlaistas, un ar tām tika pārfinansētas kādas citas obligācijas, jo Valsts kasei nauda nav nepieciešama. Negatīvi ir tas, ka nedaudz palielināsies valsts parāda apkalpošanas izdevumi. Taču, ja būs interese par šīm 10 gadu obligācijām, tad rudenī būs tās jāizdod - septembrī, oktobrī. Protams, jautājums ir par apjomiem. Ja mēs ceram uz vietējiem investoriem, tad apjoms varētu būt mazāks. Ja uz starptautiskiem, tad apjomam būtu jābūt vismaz tādam pašam, kāds bija 5 gadu obligācijām.
- Kādas izmaiņas Ministru kabinets apstiprināja budžeta veidošanas grafikā?
G.Bērziņš: - Izmaiņas bija tikai tehniskas - saistītas ar valdības maiņu. Pēc vecā grafika mērķa griestu apstiprināšana ministrijām bija paredzēta 16. maijā. Pašlaik šis datums ir pārbīdīts uz jūnija pirmo nedēļu - uz 6. jūniju. Mērķa griestu apstiprināšana ir izšķirošais jautājums budžetā. Pēc tam budžets ieiet tehniskās izstrādes ciklā.
Rūta Bierande,
"LV" ekonomikas redaktore
Par valsts kopbudžeta izpildi
(2000. gada janvāris - aprīlis) (tūkst.latu)
Rādītāji | Konsolidētais | Konsolidētais | Konsolidētais | Aprīļa | |
valsts | pašvaldību | kopbudžets | izpilde | ||
budžets* | budžets | ||||
1. Ieņēmumi (bruto) | 425 871 | 142 142 | 568 013 | 146 127 | |
mīnus transferts no valsts pamat- | |||||
budžeta pašvaldību budžetos | x | x | 32 883 | 8 645 | |
mīnus transferts no valsts speciālā | |||||
budžeta pašvaldību budžetos | x | x | 5 358 | 1 291 | |
1.1. Kopbudžeta ieņēmumi (neto) | x | x | 529 772 | 136 191 | |
2. Izdevumi (bruto) | 439 910 | 130 916 | 570 826 | 147 526 | |
mīnus valsts pamatbudžeta | |||||
dotācijas, mērķdotācijas | |||||
pašvaldību budžetiem | x | x | 32 883 | 8 645 | |
mīnus valsts speciālā budžeta | |||||
dotācijas, mērķdotācijas | |||||
pašvaldību budžetiem | x | x | 5 358 | 1 291 | |
2.1.Kopbudžeta izdevumi (neto) | x | x | 532 585 | 137 590 | |
3. Finansiālais deficīts(-) | |||||
vai pārpalikums(+) | -14 039 | 11 226 | -2 813 | -1 399 | |
4. Budžeta aizdevumi un atmaksas | -3 480 | 738 | 669 | - 74 | |
Budžeta aizdevumi (bruto) | 7 244 | 1 440 | 8 684 | 1 647 | |
mīnus valsts pamatbudžeta | |||||
aizdevumi pašvaldību budžetiem | x | x | 4 545 | 676 | |
Budžeta aizdevumi (neto) | x | x | 4 139 | 971 | |
Budžeta aizdevumu atmaksa (bruto) | 10 724 | 702 | 11 426 | 1 520 | |
mīnus pašvaldību aizdevumu | |||||
atmaksas valsts pamatbudžetam | x | x | 7 956 | 475 | |
Budžeta aizdevumu atmaksas (neto) | x | x | 3 470 | 1 045 | |
5. Fiskālais deficīts(-) | |||||
vai pārpalikums(+) | -10 559 | 10 488 | -3 482 | -1 325 | |
6. Finansēšana | 10 559 | -10 488 | 3 482 | 1 325 | |
6.1.Iekšējā finansēšana | 18 721 | -10 488 | 11 644 | 3 157 | |
No citām valsts pārvaldes struktūrām | 0 | -2 272 | 1 139 | 297 | |
no citām tā paša līmeņa valsts | |||||
pārvaldes struktūrām | 1 139 | 1 139 | 297 | ||
no citiem valsts pārvaldes | |||||
līmeņiem (bruto) | -3 411 | -3 411 | 201 | ||
mīnus pašvaldību finansēšana | |||||
no valsts pamatbudžeta | x | x | 3 411 | - 201 | |
no citiem valsts pārvaldes | |||||
līmeņiem (neto) | x | x | |||
No Latvijas Bankas | 16 616 | 0 | 16 616 | 22 701 | |
Depozītu apjoma izmaiņas | -57 061 | -57 061 | -6 876 | ||
Norēķinu kontu atlikumu | |||||
izmaiņas | -22 416 | -22 416 | -15 892 | ||
Valsts iekšējā aizņēmuma | |||||
vērtspapīri | 96 093 | 96 093 | 45 469 | ||
No komercbankām | -15 969 | -14 395 | -30 364 | -15 864 | |
Tīrais aizņēmumu apjoms | -4 228 | -4 228 | 2 971 | ||
Depozītu apjoma izmaiņas | -16 598 | -16 598 | -17 399 | ||
Norēķinu kontu | |||||
atlikumu izmaiņas | 629 | -10 167 | -9 538 | -1 436 | |
Pārējā iekšējā finansēšana | 18 074 | 6 179 | 24 253 | -3 977 | |
6.2. Ārējā finansēšana | -8 162 | -8 162 | -1 832 | ||
* ieskaitot budžeta iestāžu saņemtos ziedojumus, dāvinājumus un pārējo ārvalstu finansu palīdzību | |||||
Valsts kases pārvaldnieks A.Veiss | |||||
Par valsts konsolidētā budžeta izpildi | |||||
(2000. gada janvāris - aprīlis) | (tūkst.latu) | ||||
Rādītāji | Likumā | Izpilde no | Izpilde % | Aprīļa | |
apstiprinātais | gada | pret gada | izpilde | ||
gada plāns | sākuma | plānu (3/2) | |||
Rādītāji | Likumā | Izpilde no | Izpilde % | Aprīļa | |
apstiprinātais | gada | pret gada | izpilde | ||
gada plāns | sākuma | plānu (3/2) | |||
A.1. Kopējie ieņēmumi (B.1.+C.1.) | 1 373 743 | 424 006 | 30.9% | 108 372 | |
Valsts pamatbudžeta ieņēmumi (bruto) | 737 531 | 231 157 | 31.3% | 60 659 | |
Nodokļu ieņēmumi | 587 500 | 181 243 | 30.8% | 47 752 | |
- Tiešie nodokļi | 95 100 | 29 701 | 31.2% | 7 605 | |
Uzņēmumu ienākuma nodoklis | 95 100 | 29 701 | 31.2% | 7 605 | |
- Netiešie nodokļi | 492 400 | 147 276 | 29.9% | 40 144 | |
Pievienotās vērtības nodoklis | 346 096 | 106 979 | 30.9% | 29 021 | |
Akcīzes nodoklis | 133 504 | 35 732 | 26.8% | 9 886 | |
Muitas nodoklis | 12 800 | 4 565 | 35.7% | 1 237 | |
- Citiem budžetiem sadalāmie | |||||
nodokļi | 4 266 | 3 | |||
Nenodokļu ieņēmumi | 59 128 | 19 583 | 33.1% | 6 629 | |
Maksas pakalpojumi un citi pašu | |||||
ieņēmumi | 59 260 | 17 786 | 30.0% | 4 186 | |
Ārvalstu finansu palīdzība | 31 643 | 12 545 | 39.6% | 2 092 | |
mīnus transferts no valsts | |||||
speciālā budžeta | 1 201 | 400 | 7ć?3% | 200 | |
B.1. Valsts pamatbudžeta | |||||
ieņēmumi (neto) | 736 330 | 230 757 | 31.3% | 60 459 | |
Valsts speciālā budžeta ieņēmumi | |||||
(bruto) | 699 762 | 215 050 | 30.7% | 55 149 | |
Nodokļu un nenodokļu ieņēmumi | 699 762 | 215 050 | 30.7% | 55 149 | |
Sociālās apdrošināšanas iemaksas | 473 581 | 145 310 | 30.7% | 35 262 | |
Akcīzes nodoklis | 56 546 | 13 741 | 24.3% | 3 610 | |
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis | 74 152 | 22 406 | 30.2% | 5 586 | |
Ārvalstu finansu palīdzība | 3 371 | 190 | 5.6% | 35 | |
Pārējie | 92 112 | 33 403 | 36.3% | 10 656 | |
mīnus transferts no valsts | |||||
pamatbudžeta | 62 349 | 21 801 | 35.0% | 7 236 | |
C.1. Valsts speciālā budžeta | |||||
ieņēmumi (neto) | 637 413 | 193 249 | 30.3% | 47 913 | |
A.2. Kopējie valsts budžeta izdevumi | |||||
(A.2.1.+A.2.2.+A.2.3.) | 1 439 743 | 435 036 | 30.2% | 110 963 | |
A.2.1. Kopējie valsts budžeta uzturēšanas | |||||
izdevumi (B.2.1.+C.2.1.) | 1 338 260 | 417 150 | 31.2% | 105 846 | |
A.2.2. Kopējie valsts budžeta kapitālie | |||||
izdevumi (B.2.2.+C.2.2.) | 34 787 | 5 979 | 17.2% | 1 577 | |
A.2.3. Kopējie valsts budžeta izdevumi | |||||
investīcijām (B.2.3.+C.2.3.) | 66 696 | 11 907 | 17.9% | 3 540 | |
A.3. Valsts budžeta finansiālais | |||||
deficīts (-), pārpalikums (+), (A.1.-A.2.) | -66 000 | -11 030 | 16.7% | -2 591 | |
A.4. Kopējie valsts budžeta tīrie | |||||
aizdevumi (B.4.+C.4.) | 14 499 | -3 480 | -24.0% | -144 | |
Kopējie valsts budžeta izdevumi, ieskaitot | |||||
tīros aizdevumus (A.2.+A.4.) | 1 454 242 | 431 556 | 29.7% | 110 819 | |
A.5. Valsts budžeta fiskālais deficīts (-), | |||||
pārpalikums (+), (A.3.-A.4.) | -80 499 | -7 550 | 9.4% | -2 447 | |
Valsts pamatbudžeta izdevumi (bruto) | 759 847 | 221 534 | 29.2% | 60 389 | |
mīnus transferts valsts speciālajam | |||||
budžetam | 62 349 | 21 801 | 35.0% | 7 236 | |
B.2. Valsts pamatbudžeta izdevumi (neto) | 697 498 | 199 733 | 28.6% | 53 153 | |
Valsts pamatbudžeta uzturēšanas | |||||
izdevumi (bruto) | 694 317 | 210 838 | 30.4% | 56 272 | |
mīnus transferts valsts speciālajam | |||||
budžetam | 60 907 | 21 190 | 34.8% | 6 713 | |
B.2.1. Valsts pamatbudžeta uzturēšanas | |||||
izdevumi (neto) | 633 410 | 189 648 | 29.9% | 49 559 | |
Valsts pamatbudžeta kapitālie | |||||
izdevumi (bruto) | 24 237 | 2 543 | 10.5% | 938 | |
B.2.2. Valsts pamatbudžeta kapitālie | |||||
izdevumi (neto) | 24 237 | 2 543 | 10.5% | 938 | |
Valsts pamatbudžeta investīcijas (bruto) | 41 293 | 8 153 | 19.7% | 3 179 | |
mīnus transferts valsts speciālajam | |||||
budžetam | 1 442 | 611 | 42.4% | 523 | |
B.2.3. Valsts pamatbudžeta | |||||
investīcijas (neto) | 39 851 | 7 542 | 18.9% | 2 656 | |
B.3. Valsts pamatbudžeta finansiālais | |||||
deficīts (-), pārpalikums (+) | -22 316 | 9 623 | -43.1% | 270 | |
B.4. Valsts pamatbudžeta tīrie aizdevumi | 7 759 | -5 104 | -65.8% | -676 | |
B.4.1. Valsts pamatbudžeta tīrie | |||||
aizdevumi (bruto) | 55 988 | 23 174 | 41.4% | 4 717 | |
mīnus transferts valsts speciālajam | |||||
budžetam | 48 229 | 28 278 | 58.6% | 5 393 | |
Valsts pamatbudžeta tīrie aizdevumi (neto) | 7 759 | -5 104 | -65.8% | -676 | |
B.5. Valsts pamatbudžeta fiskālais | |||||
deficīts (-), pārpalikums (+), | |||||
(B.3.- B.4.1) | -78 304 | -13 551 | 17.3% | -4 447 | |
Valsts speciālā budžeta izdevumi (bruto) | 743 446 | 235 703 | 31.7% | 58 010 | |
mīnus transferts valsts pamatbudžetam | 1 201 | 400 | 33.3% | 200 | |
C.2. Valsts speciālā budžeta | |||||
izdevumi (neto) | 742 245 | 235 303 | 31.7% | 57 810 | |
Valsts speciālā budžeta uzturēšanas | |||||
izdevumi (bruto) | 706 051 | 227 902 | 32.3% | 56 487 | |
mīnus transferts valsts pamatbudžetam | 1 201 | 400 | 33.3% | 200 | |
C.2.1. Valsts speciālā budžeta | |||||
uzturēšanas izdevumi (neto) | 704 850 | 227 502 | 32.3% | 56 287 | |
Valsts speciālā budžeta kapitālie | |||||
izdevumi (bruto) | 10 550 | 3 436 | 32.6% | 639 | |
C.2.2. Valsts speciālā budžeta | |||||
kapitālie izdevumi (neto) | 10 550 | 3 436 | 32.6% | 639 | |
Valsts speciālā budžeta investīcijas (bruto) | 26 845 | 4 365 | 16.3% | 884 | |
C.2.3. Valsts speciālā budžeta | |||||
investīcijas (neto) | 26 845 | 4 365 | 16.3% | 884 | |
C.3. Valsts speciālā budžeta finansiālais | |||||
deficīts (-), pārpalikums (+) | -43 684 | -20 653 | 47.3% | -2 861 | |
C.4. Valsts speciālā budžeta tīrie aizdevumi | 6 740 | 1 624 | 24.1% | 532 | |
Valsts speciālā budžeta aizdevumi (bruto) | 6 740 | 1 624 | 24.1% | 532 | |
Valsts speciālā budžeta aizdevumi (neto) | 6 740 | 1 624 | 24.1% | 532 | |
C.5. Valsts speciālā budžeta fiskālais deficīts | |||||
(-), pārpalikums (+), (C.3.- C.4.) | -50 424 | -22 277 | 44.2% | -3 393 |
Valsts kases pārvaldnieks A.Veiss