• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Vakar, 10. septembrī, Ministru kabineta sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.09.2002., Nr. 129 https://www.vestnesis.lv/ta/id/66201

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par balsošanu slimnieku un invalīdu atrašanās vietās

Vēl šajā numurā

11.09.2002., Nr. 129

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Vakar, 10. septembrī, Ministru kabineta sēdē

Akceptēti noteikumi “Kārtība, kādā veicami muitas kontroles pasākumi intelektuālā īpašuma aizsardzībai”, kuri nosaka kārtību, kādā veicami muitas kontroles pasākumi intelektuālā īpašuma aizsardzībai, aizliedzot kontrafaktu un pirātisku preču pagaidu uzglabāšanu, izlaišanu brīvam apgrozījumam, izvešanu (eksportu), atpakaļizvešanu, ievešanu muitas noliktavā, ievešanu pārstrādei, ievešanu pārstrādei muitas kontrolē, ievešanu uz laiku, preču atpakaļievešanu, ievešanu beznodokļu tirdzniecības veikalā, izvešanu pārstrādei, tranzītu, ievešanu brīvajā zonā vai brīvajā noliktavā un atteikšanos no precēm par labu valstij.

Ja ir pamatotas aizdomas, ka attiecīgās preces ir kontrafaktas vai pirātiskas preces, to pagaidu uzglabāšana, izlaišana brīvam apgrozījumam, izvešana (eksports), atpakaļizvešana, ievešana muitas noliktavā, ievešana pārstrādei, ievešana pārstrādei muitas kontrolē, ievešana uz laiku, preču atpakaļievešana, ievešana beznodokļu tirdzniecības veikalā, izvešana pārstrādei, tranzīts, ievešana brīvajā zonā vai brīvajā noliktavā un atteikšanās no precēm par labu valstij tiek pārtraukta, kamēr nav veikti šajos noteikumos minētie pasākumi.

Noteikumi neattiecas uz nekomerciālām precēm, kas ir fizisko personu bagāžā un nepārsniedz daudzumu, par kuru noteikti nodokļu atvieglojumi.

Latvijas Republikā aizsargātu autortiesību, blakustiesību, preču zīmes, dizainparauga un patenta tiesību subjekts vai tā pārstāvis savu tiesību realizēšanai un aizstāvēšanai iesniedz Valsts ieņēmumu dienesta Galvenajā muitas pārvaldē pieteikumu muitas kontroles pasākumu piemērošanai attiecībā uz kontrafaktām vai pirātiskām precēm. Pieteikumu noformē rakstiski vai izmantojot elektroniskos datu apstrādes un pārraides līdzekļus. Pieteikumā norāda šādu informāciju: detalizēts oriģinālo preču un iespējamo kontrafakto vai pirātisko preču apraksts, lai muitas iestādei būtu iespējams tās pazīt; laikposms, kādā tiesību subjekts lūdz veikt muitas kontroles pasākumus; jebkura cita tiesību subjektam zināma informācija, kas nepieciešama, lai pieņemtu lēmumu par autortiesību, blakustiesību, preču zīmes, dizainparauga un patenta tiesību aizsardzību. Pieteikumam pievieno pierādījumu, ka iesniedzējs ir attiecīgo preču tiesību subjekts: ja pieteikumu iesniedz tiesību subjekts, par pierādījumu uzskatāms: reģistrētām tiesībām — reģistrācijas apstiprinājums; autortiesībām un blakustiesībām — jebkurš pierādījums, kas apliecina autorību vai tiesību subjekta statusu; ja pieteikumu iesniedz jebkura cita persona, kurai ir tiesības uz attiecīgo intelektuālo īpašumu, papildus šajos noteikumos minētajiem pierādījumiem iesniedzams dokuments, kas apliecina šīs personas tiesības uz attiecīgo intelektuālo īpašumu; ja pieteikumu iesniedz tiesību subjekta pārstāvis vai tādas personas pārstāvis, kurai ir tiesības uz attiecīgā intelektuālā īpašuma izmantošanu, papildus šajos noteikumos minētajiem pierādījumiem iesniedzams dokuments, kas apliecina šī pārstāvja tiesības rīkoties ar šo intelektuālo īpašumu. Noteikts, ka pieteikums var būt vienreizējs vai ar noteiktu darbības termiņu. Vienreizējs pieteikums attiecas uz konkrētu iespējamu kontrafaktu vai pirātisku preču sūtījumu vai uz šajos noteikumos minētajām precēm, vai noteiktu muitas iestādi. Pieteikums ar noteiktu darbības termiņu attiecas uz visiem iespējamiem kontrafaktu vai pirātisku preču sūtījumiem vai visām muitas iestādēm noteiktā laikposmā.

Galvenā muitas pārvalde pēc pieteikuma izskatīšanas rakstiski vai izmantojot elektroniskos datu apstrādes un pārraides līdzekļus paziņo par savu lēmumu tiesību subjektam vai jebkurai citai personai, kurai ir tiesības uz attiecīgā intelektuālā īpašuma izmantošanu. Ja Galvenā muitas pārvalde pieteikumu atzīst par nepamatotu, tā iesniedzējam rakstiski norāda atteikuma iemeslus. Tiesību subjektam ir tiesības pārsūdzēt Galvenās muitas pārvaldes lēmumu saskaņā ar likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 22.pantu.

Ja Galvenā muitas pārvalde pieteikumu atzīst par pamatotu, tā nosaka termiņu, kurā veicami nepieciešamie muitas kontroles pasākumi. Šo laikposmu Galvenā muitas pārvalde var pagarināt, pamatojoties uz tiesību subjekta iesniegumu.

Galvenā muitas pārvalde nekavējoties, bet ne vēlāk kā divu darbdienu laikā nosūta muitas iestādēm lēmumu, ar kuru pieteikums atzīts par pamatotu, kā arī paziņo tām termiņu, kurā veicami muitas kontroles pasākumi. Ja pieteikums ir vienreizējs, Galvenā muitas pārvalde minēto lēmumu nosūta atbildīgajai muitas iestādei.

Tiesību subjekts, kura pieteikums ir pieņemts, informē Galveno muitas pārvaldi, ja viņa tiesības uz attiecīgo intelektuālo īpašumu ir beigušās. Ja tiesību subjekts pieteikumu nav iesniedzis vai tas ir atzīts par nepamatotu, taču muitas iestādei, piemērojot šajos noteikumos minētās darbības ar precēm, rodas pamatotas aizdomas, ka preces ir kontrafaktas vai pirātiskas, muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā 24 stundu laikā informē Galveno muitas pārvaldi par iespējamo tiesību pārkāpumu. Galvenā muitas pārvalde nekavējoties, bet ne vēlāk kā 24 stundu laikā informē tiesību subjektu (ja tas ir zināms) vai jebkuru citu personu (ja tāda ir zināma), kurai ir tiesības uz attiecīgā intelektuālā īpašuma izmantošanu.

Muitas iestāde šajos noteikumos minētajā gadījumā pārtrauc preču izlaišanu un pēc tam, kad ir sniegta informācija Galvenajai muitas pārvaldei, glabā preces muitas kontrolē līdz desmit darbdienām, lai tiesību subjekts varētu iesniegt pieteikumu.

Ja tiesību subjekts šajos noteikumos minētajā termiņā nav iesniedzis pieteikumu, Valsts ieņēmumu dienests rīkojas atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

Ja, pamatojoties uz pieteikumu, ir veikti muitas kontroles pasākumi un ir konstatēts, ka attiecīgās preces nav kontrafaktas vai pirātiskas, tiesību subjekts, kura sniegtā informācija ir izmantota preču identificēšanai, sedz šādus izdevumus: zaudējumus, kas radušies personām muitas iestādes veikto pasākumu dēļ; izdevumus, kas radušies, uzglabājot minētās preces muitas kontrolē.

Pēc preču aizturēšanas tiesību subjektam desmit darbdienu laikā ļauj pārliecināties par to, vai preces ir kontrafaktas vai pirātiskas. Šo laikposmu muitas iestāde var pagarināt par desmit darbdienām, pamatojoties uz tiesību subjekta iesniegumu. Šajos noteikumos minētie izdevumi, kas radušies attiecīgajā laikposmā, tiesību subjektam nav jāsedz.

Muitas iestāde, kurai saskaņā ar šiem noteikumiem ir nosūtīts Galvenās muitas pārvaldes lēmums, kopīgi ar tiesību subjektu noskaidro, vai preces atbilst lēmumā minēto kontrafakto vai pirātisko preču aprakstam. Ja preces šim aprakstam atbilst, muitas iestāde sastāda aktu par preču atbilstību kontrafakto vai pirātisko preču aprakstam (pielikums). Aktu paraksta tiesību subjekts un atbildīgā muitas iestādes amatpersona. Muitas iestāde pārtrauc minēto preču izlaišanu un rīkojas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā divu darbdienu laikā rakstiski vai izmantojot elektroniskos datu apstrādes un pārraides līdzekļus informē par savu rīcību Galveno muitas pārvaldi un preču deklarētāju. Atbilstoši normatīvo aktu prasībām muitas iestāde vai Galvenā muitas pārvalde pēc tiesību subjekta pieprasījuma paziņo tam preču deklarētāja un preču saņēmēja vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietas adresi vai komersanta nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, kā arī preču daudzumu. Galvenā muitas pārvalde pēc tiesību subjekta pieprasījuma paziņo tam arī kontrafakto vai pirātisko preču ražotāja un preču nosūtītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietas adresi vai komersanta nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, kā arī preču daudzumu, ja šāda informācija ir zināma.

Muitas iestāde dod iespēju tiesību subjektam un personām, kas preces ir pieteikušas muitas režīmam vai preču pagaidu uzglabāšanai, apskatīt tās preces, kuru izlaišana ir pārtraukta. Preču pārbaudes laikā muitas iestāde ir tiesīga ņemt paraugus, kurus, ja nepieciešams, nosūta tiesību subjektam atzinuma sniegšanai.

Noteikts, ka Galvenā muitas pārvalde un muitas iestādes saskaņā ar normatīvajos aktos tām piešķirtajām pilnvarām attiecībā uz tiesisku rīcību ar kontrafaktām un pirātiskām precēm nav atbildīgas par šo darbību dēļ nodarītajiem zaudējumiem vai bojājumiem.

 

Akceptēti “Noteikumi par navigācijas tehnisko līdzekļu ekspluatācijas aizsargjoslu noteikšanas metodiku”, kuri nosaka navigācijas tehnisko līdzekļu ekspluatācijas aizsargjoslu izmantošanas un drošības prasības, vides un cilvēku aizsardzības prasības, aizsargjoslu uzturēšanas un to stāvokļa kontroles mehānismu un kārtību, kādā ierīkojamas aizsargjoslas.

Noteiktās minimālās aizsargjoslas platības ir šādas: bākām — zemesgabals, kura rādiuss ir: 0,6 x a, kur “a” — bākas uguns viduspunkta augstums, skaitot no pamata līmeņa; molu ugunīm un vadlīniju zīmēm — piecus metrus plata zemes josla, skaitot no navigācijas tehniskā līdzekļa pamata ārējās malas; dzīvojamām ēkām un citām celtnēm, kuras izmanto par navigācijas līdzekli, — 10 metrus plata zemes josla, skaitot no ēkas vai citas celtnes pamata ārējās malas; radiotehniskajiem līdzekļiem — atbilstoši to ekspluatācijas tehniskajām prasībām.

Ostas teritorijā esošo navigācijas tehnisko līdzekļu aizsargjoslas nosaka pēc saskaņošanas ar attiecīgās ostas pārvaldi un pašvaldību.

Navigācijas tehnisko līdzekļu remonta laikā to valdītājiem pēc saskaņošanas ar zemes īpašnieku ir tiesības palielināt šajos noteikumos minētos minimālos aizsargjoslas izmērus, lai novietotu remontam nepieciešamos mehānismus un materiālus. Zemes īpašnieks vai valdītājs nodrošina pieeju navigācijas tehniskajiem līdzekļiem remonta veikšanai vai bojājumu novēršanai.

Pie katra jūras navigācijas tehniskā līdzekļa ierīko ne mazāk kā 3,5 metrus platu piebraucamo ceļu.

Lai nodrošinātu navigācijas tehnisko līdzekļu ekspluatāciju un drošību, zemes īpašniekiem vai lietotājiem aizsargjoslas teritorijā, kā arī navigācijas tehnisko līdzekļu darbības sektorā ir aizliegts: veikt būvdarbus vai remontu bez saskaņošanas ar navigācijas tehniskā līdzekļa valdītāju; stādīt kokus un krūmus; būvēt ēkas, uzstādīt apgaismes ķermeņus ar spilgtu gaismu un ierīkot citus objektus, kas var izraisīt traucējumus navigācijas tehniskā līdzekļa darbības sektorā; vadlīnijas darbības sektorā audzēt kokus (mežu). Lai nodrošinātu vadlīnijas redzamību, mežā izcērt redzamības joslu.

Noteikts, ka navigācijas tehnisko līdzekļu valdītājs nodrošina navigācijas tehniskā līdzekļa redzamību horizontālajā un vertikālajā plaknē.

Jebkāda veida saimnieciskā darbība navigācijas tehniskā līdzekļa darbības zonā, izņemot teritorijas sakopšanu, pirms darbu uzsākšanas saskaņojama ar Latvijas Hidrogrāfijas dienestu. Jebkāda veida būvniecības darbi ārpus aizsargjoslas teritorijas, ja tie var ierobežot navigācijas tehniskā līdzekļa redzamību, pirms darbu uzsākšanas saskaņojami ar navigācijas tehniskā līdzekļa valdītāju un Latvijas Hidrogrāfijas dienestu.

Ja aizsargjosla atrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā, navigācijas tehnisko līdzekļu valdītājs darbu veikšanu šajā aizsargjoslā saskaņo ar īpaši aizsargājamās dabas teritorijas administrāciju vai, ja tādas nav, ar reģionālo vides pārvaldi.

Lai nodrošinātu cilvēku aizsardzību, nepiederošām personām ir aizliegts bez atļaujas atrasties aizsargjoslas teritorijā. Atļauju izsniedz iestāde, kuras valdījumā vai īpašumā atrodas attiecīgais navigācijas tehniskais līdzeklis.

Noteikts, ka aizsargjoslas uzrauga un kontrolē navigācijas tehnisko līdzekļu valdītājs.

Par navigācijas tehnisko līdzekļu bojājumiem (piemēram, nespīd gaisma, ir nolauzta zīme) zemes īpašnieks vai valdītājs atbilstoši iespējai informē navigācijas tehniskā līdzekļa valdītāju vai Latvijas Hidrogrāfijas dienestu.

Aizsargjoslas robežas pēc navigācijas tehniskā līdzekļa valdītāja pieprasījuma apstiprina Latvijas Hidrogrāfijas dienests. Tās iezīmē teritoriālplānojumā, ievērojot teritoriālplānošanas noteikumus un aizsargjoslu noteikšanas metodiku. Ja teritoriālplānojums nav izstrādāts, aizsargjoslu robežas nosaka pašvaldības teritoriālplānošanas dienests.

Aizsargjoslas robežu zemesgabala plānā iezīmē navigācijas tehniskā līdzekļa valdītājs par saviem līdzekļiem un atbilstoši Zemesgrāmatu likumā noteiktajām prasībām nodrošina aprobežojumu nostiprināšanu zemesgrāmatā.

Turpmāk — vēl

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!