Ministru kabineta noteikumi Nr.414
Rīgā 2002.gada 10.septembrī (prot. Nr. 38, 9.§)
Valdības komunikācijas koordinācijas padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Valdības komunikācijas koordinācijas padome (turpmāk — padome) ir Ministru kabineta izveidota koleģiāla institūcija, kuras mērķis ir koordinēt valsts pārvaldes centrālo institūciju darbību komunikācijas jomā, pilnveidojot sabiedrības informēšanas procesu par valdības un valsts pārvaldes institūciju darbu un veicinot sabiedrības iesaistīšanu lēmumu pieņemšanas procesā.
II. Padomes uzdevumi un tiesības
2. Padomei ir šādi uzdevumi:
2.1. koordinēt komunikācijas politikas plānošanas dokumentu ieviešanu un izstrādāt priekšlikumus par jaunu valdības komunikācijas politikas plānošanas dokumentu izstrādi, kā arī to īstenošanai nepieciešamo normatīvo aktu izstrādi;
2.2. lemt par darba grupu izveidi, lai nodrošinātu sabiedrības informēšanu par atsevišķiem aktuāliem jautājumiem, sagatavot un iesniegt Ministru prezidentam priekšlikumus par attiecīgo darba grupu sastāvu, uzdevumiem, darbu izpildes termiņiem, kā arī pārraudzīt minēto darba grupu darbību;
2.3. izskatīt valsts centrālo pārvaldes institūciju sagatavotos komunikācijas struktūrvienību darba plānus un koordinēt to īstenošanu;
2.4. izstrādāt un īstenot kopīgus komunikācijas plānus atsevišķos aktuālos jautājumos;
2.5. sniegt Ministru kabinetam priekšlikumus par valdības un sabiedrības komunikācijas uzlabošanu un sabiedrības iesaistīšanu valdības lēmumu pieņemšanas procesā;
2.6. reizi gadā iesniegt Ministru kabinetā pārskatu par padomes darbību.
3. Padomei ir šādas tiesības:
3.1. atbilstoši kompetencei pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes institūcijām padomes darbam nepieciešamo informāciju;
3.2. uzaicināt ekspertus, kā arī valsts un pašvaldības institūciju un citu institūciju amatpersonas piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām.
III. Padomes sastāvs un darba kārtība
4. Padomes personālsastāvu ar rīkojumu apstiprina Ministru prezidents.
5. Padomes izveidoto darba grupu personālsastāvu ar rīkojumu apstiprina Ministru prezidents.
6. Padomes locekļi ir visu ministriju, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta, Eiropas integrācijas biroja un bezpeļņas organizācijas valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas institūts” komunikācijas struktūrvienību vadītāji vai ierēdņi (darbinieki), kuri attiecīgajā iestādē ir atbildīgi par komunikāciju ar sabiedrību, Valsts kancelejas direktora vietnieks politikas plānošanas un koordinācijas lietās, Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītājs un viņa vietnieks — Ministru kabineta preses sekretārs.
7. Padomes locekli viņa prombūtnes laikā padomes sēdē var pārstāvēt padomes locekļa pastāvīgais pienākumu izpildītājs.
8. Padomes darbu vada Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītājs.
9. Padomes vadītājs padomes sagatavotos priekšlikumus iesniedz Ministru prezidentam.
10. Padomes vadītāja prombūtnes laikā padomes vadītāja pienākumus pilda viņa vietnieks.
11. Padomes sekretariāta funkcijas pilda Valsts kancelejas Komunikācijas departaments. Par izveidotās darba grupas sekretariātu padome lemj atsevišķi.
12. Padomes sekretariāts sagatavo padomes sēdes darba kārtību.
13. Padomes vadītājs apstiprina padomes sēdes darba kārtību, sasauc un vada padomes sēdes, paraksta padomes lēmumus, sēdes protokolu un citus padomes dokumentus, kā arī bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi.
14. Ikvienam padomes loceklim ir tiesības pieteikt jautājumu iekļaušanai padomes kārtējās sēdes darba kārtībā.
15. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi mēnesī.
16. Padomes ārkārtas sēdi sasauc, ja to pieprasa padomes vadītājs. Padomes ārkārtas sēdes sasaukšanu, pamatojot tās nepieciešamību, var ierosināt ikviens padomes loceklis.
IV. Padomes lēmumi
17. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās ne mazāk kā puse no padomes locekļiem.
18. Padome lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes vadītāja balss.
19. Padomes locekļi nodrošina pieņemto lēmumu izpildi viņu pārstāvētajās iestādēs un sniedz padomei pārskatu par pieņemto lēmumu izpildi vai to izpildes gaitu.
20. Padomes sekretariāts organizatoriski nodrošina padomes sēžu norisi un ne vēlāk kā četras darbdienas pirms padomes sēdes padomes locekļiem un uzaicinātajām personām elektroniski nosūta sēdes darba kārtību un izskatāmos materiālus.
21. Padomes sēdes protokolē. Padomes sēdes protokolā ieraksta sēdes darba kārtību, sēdes dalībniekus un pieņemtos lēmumus.
22. Padomes sekretariāts triju darbdienu laikā pēc padomes sēdes visiem padomes locekļiem elektroniski nosūta padomes sēdes protokolu, kā arī visām iesaistītajām institūcijām un amatpersonām — padomes lēmumus.
Ministru prezidents A.Bērziņš
Īpašu uzdevumu ministra valsts
reformu lietās vietā —
satiksmes ministrs A.Gorbunovs