• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2002. gada 2. oktobra rīkojums Nr. 553 "Par Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām laikposmam no 2002.gada līdz 2005.gadam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.10.2002., Nr. 144 https://www.vestnesis.lv/ta/id/67104

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas Republikas valdības un Japānas valdības līgums par Japānas valdības piešķirto neatmaksājamo tehnisko palīdzību Latvijas kultūras jomā - Latvijas Nacionālajai operai mūzikas instrumentu iegādei

Vēl šajā numurā

08.10.2002., Nr. 144

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 553

Pieņemts: 02.10.2002.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.553

Rīgā 2002.gada 2.oktobrī (prot. Nr.38, 31.§)

Par Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām laikposmam no 2002.gada līdz 2005.gadam

1. Apstiprināt Ekonomikas ministrijas iesniegtās Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvās izmaksas laikposmam no 2002.gada līdz 2005.gadam.

2. Privatizācijas aģentūrai no valsts īpašuma objektu privatizācijā gūtajiem ieņēmumiem piešķirt Ekonomikas ministrijai 33610 latu Latvijas Attīstības aģentūras kapacitātes palielināšanai. Ekonomikas ministrijai izdevumu tāmi 2002.gadam saskaņot ar Finansu ministriju.

3. Ekonomikas ministrijai kārtējā gada valsts budžeta projekta sagatavošanas procesā iesniegt Finansu ministrijā pieteikumu par šī rīkojuma 1.punktā minētajā rīcības plānā paredzēto pasākumu finansēšanai nepieciešamajiem līdzekļiem.

Ministru prezidents A.Bērziņš

Ekonomikas ministra vietā — tieslietu ministre I.Labucka

 

Apstiprinātas
ar Ministru kabineta
2002.gada 2.oktobra
rīkojumu Nr.553

Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvās izmaksas laikposmam no 2002.gada līdz 2005.gadam

Satura rādītājs

1. “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvās izmaksas laika posmam no 2002. līdz 2005.gadam

2. Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2002. gadam

3. Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2003. gadam

4. Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2004. gadam

5. Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2005. gadam

Pievienotais indekss “*” nozīmē, ka pielikumā ir pievienots izvērsts skaidrojums

Pasākums

Atbildīgā institūcija.
Izpildes termiņš

Finansējums 2002.g.otrajā pusgadā, latos

Finansējums 2003.g., latos

Finansējums 2004.g., latos

Finansējums 2005.g., latos

1

2

3

4

5

6

1.uzdevumu grupa:

Paaugstināt Pārstāvniecību un Vēstniecību atbalstošās institūcijas — LAA kapacitāti

Uzdevums:

Nostiprināt LAA cilvēkresursu bāzi






1.1. Paplašināt LAA Eksporta departamentu, pieņemot darbā papildus 6 kvalificētus nozaru ekspertus/konsultantu*;

LAA;
01.07.02.

18 000




1.2. Paplašināt LAA Eksporta departamentu, pieņemot darbā vēl 2 kvalificētus nozaru ekspertus/konsultantus;

LAA
01.01.03.


23 709



1.3. Nodrošināt nozaru ekspertu/konsultantu darbības turpināšanu.

LAA;
pastāvīgi


71 127

94 836

94 836

2.1. Nostiprināt LAA materiāli tehnisko bāzi — 6 jaunu darba vietu aprīkošana — datortehnika 6.gab., mobilais un parastais telefons — 6.gab, printeris 2 gab., mēbeles u.tml.)*.

LAA;
01.07.02.

10 810




2.2. Nostiprināt LAA materiāli tehnisko bāzi — 2 jaunu darba vietu aprīkošana (datortehnika, mēbeles u.tml.).

LAA
01.01.03.


3 760



3. Paaugstināt nozaru ekspertu kvalifikāciju (konferences, semināri u.tml.)*

LAA;
pastāvīgi

4 800

25 600

25 600

25 600

Uzdevums: Nodrošināt LAA pakalpojumu pieejamību Reģionālajos centros.

         

4. Identificēt Reģionālos centrus, kā LAA sadarbības partnerus Latvijas reģionos.

LAA;
31.08.02.





5. Izstrādāt un noslēgt sadarbības līgumus starp LAA un Reģionālajiem centriem.

LAA;
31.09.02.





Uzdevums: Attīstīt LAA informācijas datu sistēmu un nodrošināt LAA sniegto pakalpojumu marketingu.






6. Uzturēt un pilnveidot LAA Informācijas sistēmu, iepērkot jaunas un atjaunojot esošās datu bāzes*

LAA;
pastāvīgi


14 500

14 500

14 500

7. Sagatavot pētījumu par Latvijas esošo un potenciālo eksporta nozaru gatavību izmantot IT, īpaši Interneta radītās iespējas, lai izvēlētos optimālo komunikācijas veidu ar uzņēmumiem.

LAA;
01.01.03.





8. Veikt šādus mārketinga pasākumus*:

• informēt par LAA Informācijas sistēmas izmantošanas iespējām;

• sagatavot un izdot informatīvus materiālus par LAA un Pārstāvniecību piedāvātajiem pakalpojumiem Latvijas uzņēmumiem;

• organizēt apmācības seminārus Latvijas uzņēmumiem reģionālajos uzņēmējdarbības atbalsta centros par eksporta veicināšanu un ārvalstu tiešo investīciju piesaisti.

LAA;
pastāvīgi

21 200 +1000
(pašu ieņēmumi)
+3800
(uzņēmumu iemaksas)

15 000 +2000

(pašu ieņēmumi)

5 000 +2000

(pašu ieņēmumi)


Uzdevums: Uzlabot biznesa piedāvājumu apstrādes sistēmu.






9. Veikt biznesa piedāvājumu “Follow-up” metodoloģijas pētījumu un izstrādāt rekomendācijas*

LAA;
01.01.03.





Uzdevums: Noteikt potenciālo un esošo LAA pakalpojumu saņēmēju gatavību iesaistīties eksporta veicināšanas un investīciju piesaistes projektos.






10.Izstrādāt pieteikuma anketu uzņēmumiem, kuri vēlas saņemt Pārstāvniecību pakalpojumus, atbalstu, lai noteiktu to gatavību eksportēt un/vai piesaistīt ārvalstu investīcijas.

LAA;
01.12.02.





11. Izstrādāt un uzturēt datu bāzi, kurā uzņēmumiem būtu pieejama informācija par programmām, pasākumiem, kuri sekmētu nepieciešamo kritēriju izpildi, lai tie varētu saņemt visus LAA pakalpojumus*.

LAA;
01.01.03.





Uzdevums: Sagatavot nepieciešamos informatīvos un prezentācijas materiālus LAA un Pārstāvniecībām.






12. Sagatavot un izdot informatīvus materiālus par biznesa vidi Latvijā, nozaru pārskatus*.

LAA;
pastāvīgi


20 000

20 000

20 000

13. Sagatavot nozaru prezentācijas elektroniskā veidā*.

LAA;
31.12.02.


300
(Pašu ieņēmumi)

2000
(Pašu ieņēmumi)

2000
(Pašu ieņēmumi)

Kopā:


33 610

179 896

169 936

159 936

2.uzdevumu grupa:

Nostiprināt LAA sadarbību ar Vēstniecībām un citām institūcijām, kas ārvalstīs pārstāv Latvijas ekonomiskās intereses

Uzdevums: Noteikt uzdevumu sadali starp EM (LAA) un ĀM pārstāvot uzņēmēju intereses ārvalstīs/






1. Izstrādāt un noslēgt trīspusējo vienošanos starp EM, ĀM un LAA par ārējo ekonomisko interešu pārstāvēšanu ārvalstīs.

ĀM, LAA;
31.06.02.





2. EM (LAA) izstrādāt programmu, kas ĀM ekonomiskajiem diplomātiem dotu iespēju iepazīties ar LR ekonomiskajām interesēm, eksportu veicinošo un investīciju piesaistes pasākumiem.

EM, ĀM, LAA;
01.12.02.





Uzdevums: Noteikt sadarbības iespējas starp LAA un citām institūcijām, pārstāvot uzņēmēju intereses ārvalstīs.






3. Noslēgt sadarbības līgumus starp LAA un Satiksmes ministriju, LAA un Zemkopības ministriju, LAA un Komercbanku asociāciju par ministriju specializēto atašeju un LAA sadarbību, pārstāvot uzņēmumu intereses ārvalstīs.

LAA;
01.10.02.





4. Sagatavot grozījumus Ministru kabineta 1997. gada 18. augusta noteikumos Nr.304 “Ekonomikas ministrijas nolikums”, paredzot, ka ministrija ieceļ un atceļ no amata Pārstāvniecību darbiniekus ārvalstīs, kam tiek piešķirts diplomātiskais rangs.

EM;
01.08.02.





Uzdevums: Noteikt LAA un Pārstāvniecību koordinācijas un novērtēšanas mehānismu.






6. Izstrādāt vadlīnijas Pārstāvniecību un LAA departamentu darbības koordinācijai.

LAA;
01.09.02.





7. Izstrādāt diferencētu cenrādi pakalpojumiem, ko sniedz Pārstāvniecības.

LAA;
01.10.02.





8. Izstrādāt Pārstāvniecību atskaišu formas.

LAA;
01.08.02.





9. Izstrādāt Pārstāvniecību darbības novērtēšanas anketu.

LAA;
01.08.02.





Kopā:






3.uzdevumu grupa:

Atjaunot un attīstīt Pārstāvniecību tīklu ārvalstīs

Uzdevums: Attīstīt Pārstāvniecību tīklu.






1. Atvērt Pārstāvniecību Kazahstānā (Kirgīzijā, Uzbekistānā)*.

EM;
01.01.02.

43 000
(piešķirti no 2002.g. valsts budžeta)




2.1. Atvērt Pārstāvniecības Lielbritānijā, Vācijā un Zviedrijā*.

EM;
01.01.03.

 


165 808


2.2. Nodrošināt Kazahstānā atvērtās Pārstāvniecības darbību*.

EM, visu 2003.gadu



36 165


3.1. Atvērt Pārstāvniecības Čehijā, Krievijā un Japānā*.

EM;
01.01.04.



137 755


3.2. Nodrošināt Kazahstānā, Lielbritānijā, Vācijā un Zviedrijā atvērto Pārstāvniecību darbību*.

EM, visu 2004.gadu



185 655


4.1.Atvērt Pārstāvniecības ASV, Dānijā un Polijā*.

EM;
01.01.05.



164 995


4.2. Nodrošināt Kazahstānā, Lielbritānijā, Vācijā, Zviedrijā, Čehijā, Krievijā un Japānā atvērto Pārstāvniecību darbību*.

EM, visu 2005.gadu



311 310


Kopā:



201 973

323 410

476 305

4.uzdevumu grupa:

Citi pasākumi

Uzdevums: Uzlabot LAA sniegto pakalpojumu kvalitāti






1.Ieviest kvalitātes menedžmenta sistēmu (Total Quality Management System) LAA*.

LAA;
01.01.05.



2000 (Pašu ieņēmumi)

6500 (Pašu ieņē mumi)

KOPSUMMA:


33 610

381 869 +1300
(pašu ieņēmumi)
+3800 (uzņēmumu iemaksas)

493 346
+6000
(pašu ieņēmumi)

636 241
+10 500
(pašu ieņēmumi)

 

Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2002. gadam

Finansējums ir nepieciešams , lai nostiprinātu LAA cilvēkresursu bāzi, pieņemot darbā 6 augsti kvalificētus nozaru ekspertus\ konsultantus, nostiprinātu LAA materiāli tehnisko bāzi, iekārtojot sešas jaunas darba vietas, un paaugstinātu jauno nozaru ekspertu kvalifikāciju, nodrošinot to dalību konferencēs, semināros u.c. 

1.uzdevumu grupa:

Paaugstināt Pārstāvniecību un Vēstniecību atbalstošās institūcijas — LAA kapacitāti

Uzdevums: Nostiprināt LAA cilvēkresursu bāzi

1.1. pasākums. Paplašināt LAA Eksporta departamentu, pieņemot darbā papildus 6 kvalificētus nozaru ekspertus/konsultantus

LAA pieņem darbā 6 augsti kvalificētus nozaru ekspertus\ konsultantus:

• koksnes pārstrādes un koksnes ķīmijas tehnoloģijas un pārstrāde;

• elektronika un elektrotehnika, mašīnbūve un rīku ražošanas tehnoloģijas, metālapstrāde;

• vieglā rūpniecība;

• pakalpojumi (tranzīts, būvniecības pakalpojumi);

• pārtikas pārstrāde un rūpniecība;

• IT pakalpojumi, farmācija, ķīmiskā rūpniecība, jaunās tehnoloģijas.

• Nākošajā gadā ekspertu skaits tiek palielināts par 2 cilvēkiem.

Ekspertu/konsultantu funkcijas ir noteiktas koncepcijas 7.1.1.sadaļā un tās ir sekojošas:

— nodrošināt operatīvu un pilnīgu no Pārstāvniecībām un Vēstniecībām saņemtās informācijas un ārvalstu kompāniju piedāvāto sadarbības projektu izvērtēšanu un to novadīšanu līdz Latvijas uzņēmumiem;

— veikt no pārstāvniecībām un no uzņēmumiem saņemto biznesa piedāvājumu apstrādi un izvērtēšanu;

— konsultēt Latvijas uzņēmumus par eksporta uzsākšanu un produktu/pakalpojumu piedāvāšanu tiešo kontaktu un dažādu ārējā mārketinga pasākumu ietvaros;

— strādājot ciešā kontaktā ar uzņēmumiem, palīdzēt izvērtēt produktu konkurētspēju izvēlētajā mērķa tirgū, kā arī sniegt konsultācijas produkcijas sagatavošanai konkurētspējas paaugstināšanai atbilstoši attiecīgā tirgus prasībām;

— zinot Latvijas uzņēmumu intereses un nepieciešamos pakalpojumus ārvalstī, sagatavot uzdevumus Pārstāvniecībām, lai Latvijas uzņēmumi saņemtu tieši to palīdzību, kas ir visnepieciešamākā un visefektīvākā. Ja uzņēmumu interesējošā valstī nav Pārstāvniecības, tad sagatavot uzdevumu Vēstniecību ekonomiskajiem diplomātiem;

— koordinēt un sniegt atbalstu Pārstāvniecībām tiešā mārketinga, eksporta kampaņu un citu pasākumu realizācijai;

— rīkot ārējā mārketinga pasākumus ārvalstīs;

— nepieciešamības gadījumā palīdzēt Pārstāvniecībām veikt atsevišķu nozaru vai konkrētu specifisku projektu prezentācijas;

— sagatavot nepieciešamo informāciju Pārstāvniecībām, Vēstniecībām un LAA sabiedriskajiem pārstāvjiem sekmīgai darbībai mērķa tirgū;

— sagatavot, regulāri atjaunot un izplatīt ārvalstīs informāciju par precēm, ko Latvijas uzņēmēji piedāvā eksportam, kā arī par pašiem eksportētājiem un nozaru eksporta potenciālu;

— pēc ārvalstu pircēju pieprasījumiem konsultēt tos par sadarbības iespējām ar Latvijas uzņēmumiem un uzņēmējdarbības vides specifiku (likumdošana, valsts iestādes un to darbības/atbildības spektrs, infrastruktūra, u.tml.);

— vākt, apkopot un izplatīt informāciju par uzņēmējdarbības iespējām Latvijā dažādās nozarēs;

— palīdzēt ārvalstu kompānijām uzsākt, veidot un attīstīt kontaktus ar Latvijas biznesa partneriem;

— organizēt darījumu vizītes, tikšanās ar iespējamajiem un ieinteresētajiem biznesa partneriem Latvijā.

8 nozaru eksperti ir nepieciešami, lai nodrošinātu operatīvu un pilnīgu no Pārstāvniecībām un LR Vēstniecībām saņemtās informācijas un ārvalstu kompāniju piedāvāto projektu profesionālu izvērtēšanu un novadīšanu līdz Latvijas uzņēmumiem Koncepcijā noteiktajās eksporta prioritārajās nozarēs. Lai nodrošinātu stabilu nozares eksporta attīstību, minētajiem ekspertiem ir jābūt pietiekoši plašām un specifiskām zināšanām par konkrēto nozari, tās uzņēmumiem. Izvēloties nozares, ir ņemtas vērā Latvijas ekonomiskās izaugsmes tendences un attīstības perspektīvas un Latvijas Ilgtermiņa ekonomiskās stratēģijas pamatlīnijās noteiktās prioritārās nozares, kā arī nozaru asociāciju rekomendācijas. Ir veikts pētījums par eksportētājiem galvenajās preču grupās, nosakot eksportējošo uzņēmumu skaitu katrā preču grupā laika posmā no 1998. līdz 2000.gadam. Pētījuma rezultāti ir apkopoti Koncepcijas 2.3.tabulā kā arī 8.pielikumā. Kopējais eksportētāju skaits pārsniedz 5,5 tūkstošus, un tikai 0,5% no visiem eksportētājiem ir spējuši eksportēt preces virs 500 tūkst.Ls gadā. Tieši mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuri veido atlikušos 99,5%, ir nepieciešams valsts atbalsts, ieejot un nostiprinoties ārvalstu tirgos.

LAA pastāvīgi saņem ievērojamu skaitu piedāvājumu no ārvalstu kompānijām dažāda veida produkcijas ražošanai, kopuzņemumu dibināšanai, kā arī sadarbības projektu priekšlikumus no ārvalstu institūcijām par tirdzniecības misiju, izstāžu, kontaktbiržu un citu eksportu un sadarbību veicinošu pasākumu organizēšanu. Informāciju par potenciālajiem eksporta un investīciju projektiem LAA saņem arī no LR Vēstniecībām., piemēram, 2000.gadā no LR Vēstniecībām ir saņemti vairāk kā 150 piedāvājumi.

Diemžēl, LAA gan cilvēku, gan finansiālie resursi pašlaik ir pārāk mazi, lai strādātu ar visiem potenciāli vērtīgajiem projektiem, un lielākā daļa no tiem netiek uzsākti un realizēti. Ierobežotās kapacitātes dēļ LAA ir spiesta aprobežoties tikai ar saņemtās informācijas ievietošanu LAA Informācijas sistēmā vai nosūtīšanu uzņēmumu asociācijām. Asociāciju kapacitāte nav pietiekoša, lai izvērtētu visus biznesa piedāvājumus un novadītu tos līdz uzņēmumiem. Rezultātā uzņēmumi bieži vien pat neiepazīstas ar piedāvātajām iespējām, nemaz nerunājot par atbalsta saņemšanu projektu izvērtēšanā, uzsākšanā vai attīstībā. Jāatzīmē, ka LAA pārstāvniecības Vācijā un Lielbritānijā četru gadu laikā nosūtīja LAA apstrādei vairāk kā 2000 dažādus pieprasījumus. Laikā, kad tika atvērtas šis pārstāvniecības Eksporta departamentā strādāja 8 cilvēki, bet Investīciju departamentā vēl papildus 5-6 cilvēki, kas strādāja ar Investīciju projektiem, kā arī vairāki cilvēki Eiropas Informācijas centrā, kas nodrošināja informatīvus pakalpojumus.

Tā kā 2003.gadā ir paredzēts atvērt trīs pārstāvniecības, bet līdz 2005. gadam 10 pārstāvniecības, tad no iepriekšējās pieredzes var spriest par to, kādā mērā pieaugs darba apjoms, lai nodrošinātu visas no Pārstāvniecībām un LR Vēstniecībām ienākošās informācijas apstrādi un projektu virzību.

Pašlaik kādreizējo 17 cilvēku vietā, kas veica eksporta veicināšanas un investīciju piesaistes funkcijas, kas ir LAA pamatfunkcijas, kā arī sniedza informatīvos pakalpojumus, iespēju robežās ierobežotā finansējuma dēļ strādā 4,5 cilvēki, kuri saskaņā ar apstiprināto darba plānu strādā sekojošos virzienos:

• Investoru apkalpošana, eksporta-importa pieprasījumi, juridiskās konsultācijas — 1 cilvēks;

• Pasākumu organizēšana uzņēmējiem — eksporta misijas, dalība izstādēs, ārvalstu delegāciju uzņemšana, biznesa delegācijas VIP vizīšu laikā , LAA pārstāvju koordinēšana ārvalstīs — 1,5 cilvēks;

• Informatīvais atbalsts Latvijas eksportētājiem, eksporta informācijas resursu monitorings; ārvalstu žurnālistu delegācijas, VIP ienākošās vizītes, vispārējo prezentāciju aktualizēšana; Latvia On-Line un Baltijas Jūras valstu MVU portāla uzturēšana; Eiropas Informācijas centrs, klientu apkalpošana — 2 cilvēki.

Tā kā LAA darbība 2002.gadā tiek realizēta pēc funkciju-klasteru matricas principa, ar Latvijas uzņēmumiem strādā arī trīs prioritāro klasteru koordinatori. To darbība ir vērsta uz noteiktu ražošanas sektoru konsolidēšanu, palīdzot noteikt tiem ilgtermiņa attīstības stratēģiju, sniedzot tiem rekomendācijas, kā pārorientēties uz zināšanām balstītu ražošanu.

Funkcijas, kuras saskaņā ar koncepciju ir paredzēts veikt nozaru ekspertiem/ konsultantiem, un funkcijas, kuras patreiz veic un var nodrošināt LAA, ņemot vērā LAA ierobežoto administratīvo kapacitāti, ir atšķirīgas.

Nozaru ekspertu/ konsultantu darbs būs orientētas uz visplašākā atbalsta nodrošināšanu Latvijas uzņēmumiem biznesa kontaktu uzsākšanā un veidošanā, ieejot un nostiprinoties ārvalstu tirgos, piesaistot ārvalstu investīcijas.

Nenostiprinot LAA kapacitāti, arī LR Vēstniecību Ekonomisko diplomātu darbības efektivitāte būs ievērojami zemāka, jo Latvijā nebūs nepieciešamās jaudas radīto iespēju maksimālai izmantošanai, kā arī tiem vajadzīgā atbalsta. Pašlaik LR Vēstniecībās tiek nodarbināti 7 diplomāti, kuri strādā ar ekonomiskajiem jautājumiem, bet 18 diplomāti dara to apvienošanas kārtībā ar citiem jautājumiem. Viena šāda diplomāta uzturēšana gadā valstij izmaksā aptuveni 25 000 latu, kas kopsummā sastāda 625 tūkst. latu gadā. Pašreiz diplomātu radīto sadarbības projektu tālāka attīstība ierobežotās LAA kapacitātes dēļ notiek tikai 20% apmērā, pārsvarā tie ir lielie projekti. Arī Latvijas uzņēmumu ierosināto sadarbības projektu virzība noris ļoti ierobežotā apmērā. Neizmantoto iespēju dēļ valsts katru gadu nodokļos zaudē vairākus milj. latu.

Viena eksperta izmaksas pusgadā sastāda 6 000 Ls. Aprēķinot eksperta finansējumu, līdzekļi ir paredzēti:

• atalgojumam (3 600 Ls) — balstoties uz pašreizējā darba tirgus nosacījumiem un speciālistu vidējo darba algu, tas ir atalgojums, kas nepieciešams augsti kvalificētu nozaru ekspertu piesaistei un to ilglaicīgai darbībai LAA. Ņemot vērā koncepcijā noteiktos darba uzdevumus un augstās prasības ekspertiem, piedāvātajam atalgojuma jābūt konkurētspējīgam, lai tas būtu saistošs speciālistiem;

• sociālajam nodoklis — aprēķināts atbilstoši paredzētajam atalgojumam;

• sakaru un pasta pakalpojumiem — ir paredzēts, ka eksperti izmanto gan mobilos, gan biroja telefonus, ņemot vērā, ka to darbs bieži vien ir ārpus biroja, apmeklējot uzņēmums un sniedzot konsultācijas;

• Kancelejas preces, pasta pakalpojumi — izmaksas aprēķinātas, vadoties no vidējām izmaksām LAA vienam darbiniekam;

• Prezentācijas izdevumi, ir paredzēti, lai nosegtu izmaksas, kas saistītas ar kafijas, minerālūdens pasniegšanu potenciālajiem sadarbības parteriem. Parasti šādās tikšanās piedalās no 5 līdz 10 cilvēkiem. Izmaksas vienam cilvēkam ir apmēram 0,5 Ls, tādejādi viena tikšanās izmaksā vidēji 2,5–5 Ls. Prezentāciju izdevumi vienam ekspertam ir noteikti 16,7 Ls. Šī summa nosedz tikai 3 tikšanos izdevumus. Ir jāņem vērā, ka pastāv zināmas biznesa attiecību uzturēšanas tradīcijas pasaules praksē, kuras ir jāievēro, ja arī Latvija grib darboties starptautiskajā tirgū, un proti, ir jāparedz līdzekļi, lai potenciālos sadarbības partnerus uzaicinātu biznesa pusdienas;

• Komunālie pakalpojumi — aprēķināti, vadoties no LAA izdevumiem par infrastruktūras uzturēšanu;

• Administratīvie izdevumi — aprēķinot viena cilvēka izmaksas, tiek paredzēti izdevumi, kas saistīti ar administratīvās darbības nodrošināšanu (grāmatvedība, sekretāres, tehniskais personāls). Pieņemot darbā 8 ekspertus/ konsultantus, kā arī atverot pārstāvniecības, ievērojami pieaugs darba apjoms gan grāmatvedībai, gan arī sekretārēm un citam tehniskajam personālam. Ar esošajiem resursiem, pieaugot darba apjomam, nav iespējams nodrošināt grāmatvedības pakalpojumus. Jāņem vērā, ka Pārstāvniecību finansējumā, nav paredzēti līdzekļi grāmatvežu pakalpojumu apmaksai. Pārstāvis pats nodrošina grāmatvedības uzskaiti, tajā pašā laikā LAA grāmatvedība veic izlietoto līdzekļu un grāmatvedības uzskaites pārbaudi un norēķinus. Pašreiz LAA valsts finansējums administratīvās darbības nodrošināšanai tiek izmantots ģenerāldirektora, sekretāres-lietvedes, personāla menedžeres un lokālā tīkla administratora apmaksai. LAA grāmatvedība netiek apmaksāta no valsts budžeta.

Sešu nozaru ekspertu finansējums, Ls

 

Atalgojums (6 cilv. x 3 mēn. x Ls600)

10 800

Sociālais nodoklis (6 cilv. x 3 mēn. x Ls156,7)

2820

Telefona, interneta, pasta pakalpojumi (6 cilv. x 3 mēn. x Ls114,2)

2055

Telefons (6 cilv. x 3 mēn. x Ls45)

810

Mobilais telefons (6 cilv. x 3 mēn. x Ls35)

630

Internets (6 cilv. x 3 mēn. x Ls17,5)

315

Pasts (6 cilv. x 3 mēn. x Ls16,7)

300

Kancelejas preces (6 cilv. x 3 mēn. x Ls16,7)

300

Prezentāciju izdevumi (6 cilv. x 3 mēn. x Ls16,7)

300

Komunālie pakalpojumi (6 cilv. x 3 mēn. x Ls33,4)

600

Administrācijas izdevumi (6 cilv. x 3 mēn. x Ls62,5)

1125

Kopā

18000

2.1.pasākums. Nostiprināt LAA materiāli tehnisko bāzi — 6 jaunu darba vietu aprīkošana

Izmaksas ir aprēķinātas, balstoties uz biroja tehnikas un mēbeļu veikala cenām.

Iekārtojot sešu nozaru ekspertu darbavietas, finansējums ir nepieciešams, lai iegādātos sešus jaudīgus datorus, lai ekspertiem būtu nodrošināta operatīva pieeja dažādiem informācijas avotiem, datu bāzēm, izmantojot Internetu, kā arī varētu veidot plašas datu bāzes par nozaru uzņēmumiem to produkciju, un tiktu nodrošināta operatīva ienākošās un izejošās informācijas apstrāde, efektīva komunikācija ar pārstāvjiem, strādājot pie kopīgiem projektiem.

Šajā izmaksu pozīcijā ir iekļautas arī lielas jaudas datora iegādes izmaksas, kas paredzēts Ekonomikas ministrijas Tirdzniecības politikas departamentam informācijas operatīvai apstrādei, lai nodrošinātu Ārējās ekonomiskās pārstāvniecības sistēmas darbības pārraudzību.

Katram ekspertam, lai nodrošinātu komunikāciju ir paredzēts iegādāt biroja telefonu.

Ņemot vērā, ka ekspertu darbs bieži vien notiks ārpus biroja, apmeklējot uzņēmumus, tiem ir nepieciešami mobilie telefoni. It īpaši nozīmīgi tas ir tad, kad tiek organizētas ienākošās tirdzniecības misijas, uzņēmumu apmeklējumi, potenciālo investoru vizītes.

Tā kā ekspertu darba uzdevumos ir paredzētas uzņēmumu, nozaru un Latvijas ekonomikas kopumā prezentācijas ārvalstīs, piedaloties semināros, konferencēs, kā arī apmeklējot ārvalstu kompānijas, šajā izmaksu pozīcijā ir iekļauta viena portatīvā datora iegāde.

Lai nodrošinātu liela daudzuma printētā materiāla sagatavošanu, gan strādājot ar uzņēmumiem, gan sagatavojot materiālus potenciālajiem ārvalstu eksportētājiem, ir paredzēta viena jaudīga printera iegāde, ko izmantos visi nozaru eksperti. Pašreiz gandrīz visi LAA darbinieki izmanto vienu printeri, kurš ir jaudīgs, taču tiek ekspluatēts jau vairākus gadus. Strādājot ar vienu printeri, arī pie pašreizējā darbinieku skaita LAA ir jāpatērē laiks, gaidot dokumentu izdruku. Pieaugot darbinieku skaitam un atbilstoši printera noslogotībai, neefektīvs laika patēriņš palielināsies.

Katram ekspertam ir paredzēts rakstāmgalds, kompjūtergalds un krēsls.

Biroja tehnika un mēbeles ( 6 cilv x Ls2000)


Datori (7 x Ls 800)

5600

Mobilais telefons (6 x Ls 80)

480

Portatīvais dators

1800

Telefons (6x Ls 35)

210

Printeris

800

Kompjūtergaldi ( x Ls100)

600

Krēsli (6 x Ls100)

600

Rakstāmgaldi (6 x Ls120)

720

Kopā

10810

3.pasākums. Paaugstināt nozaru ekspertu kvalifikāciju

Lai celtu nozaru ekspertu kvalifikāciju, ir paredzēts 1 komandējums ceturksnī, lai apmeklētu seminārus, konferences, nozaru nozīmīgākās izstādes ārvalstīs vai konkrētas ārvalstu kompānijas, lai iepazītos ar nozares attīstības tendencēm, Latvijas uzņēmumu potenciālajām tirgus nišām, tieši kontaktētu ar potenciālajiem sadarbības partneriem.

Finansējums ir paredzēts, lai segtu biļešu izmaksas, dienas naudu un viesnīcu izdevumus.

Izmaksas aprēķinātas, vadoties no vidējām aviobiļetes cenām uz Eiropas valstīm (~400 Ls) un Ministru kabineta noteikumos apstiprinātajām nomām dienas naudai (~30Ls) un viesnīcas izmaksām (~50Ls), paredzot, ka komandējums kopumā ilgst 5 dienas.

Jāatzīmē, ka tiešs kontakts ar potenciālajiem biznesa partneriem ir galvenais nosacījumus veiksmīgai sadarbībai. Lai pārliecinātu ārvalstu kompāniju investēt Latvijā, eksportēt kaut ko no Latvijas, ir jāsniedz gan Latvijas, gan nozaru, gan uzņēmumu prezentācijas. To var izdarīt tikai apmeklējot ārvalstu kompānijas un izsakot mutisku piedāvājumu. Drukātas vai elektroniskas informācijas nosūtīšana kompānijām ir tikai pirmais solis, lai piesaistītu uzmanību. Tālākie panākumi ir lielā mērā atkarīgi no tiešām tikšanām.

Komandējumi un dienesta braucieni (6 cilv. Ls)


Biļetes (6 cilv. x Ls 400)

2400

Uzturēšanās izdevumi (6 cilv. X 250Ls)

1500

Dienas nauda (6 cilv. X Ls 150)

900

kopā

4800

 

Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2003.gadam

Finansējums nepieciešams, lai turpinātu nostiprināt cilvēkresursu bāzi, pieņemot darbā vēl 2 nozaru ekspertus, iekārtotu papildus 2 jaunas darba vietas, nodrošinātu 8 nozaru ekspertu kvalifikācijas celšanu, uzturētu un pilnveidotu LAA Informācijas sistēmu, īstenotu LAA sniegto pakalpojumu marketinga kampaņu; sagatavotu informatīvos materiālus par Latvijas biznesa vidi un nozaru pārskatus, kā arī uzturētu jau esošo pārstāvniecību Kazahstānā un atvērtu trīs jaunas Vācijā, Lielbritānijā un Zviedrijā. 

1.uzdevumu grupa:

Paaugstināt Pārstāvniecību un Vēstniecību atbalstošās institūcijas — LAA kapacitāti

Uzdevums: Nostiprināt LAA cilvēkresursu bāzi

 1.2.pasākums. Paplašināt LAA Eksporta departamentu, pieņemot darbā papildus 6 kvalificētus nozaru ekspertus/konsultantus

Finansējums nepieciešams, lai turpinātu nostiprināt cilvēkresursu bāzi, pieņemot darbā vēl papildus 2 nozaru ekspertus (1.Elektronika un elektrotehnika, 2.Koksnes izstrādājumi ar augstu pievienoto vērtību — mēbeles). Izmaksas ir aprēķinātas analogi iepriekšējam gadam.

 1.3.pasākums. Nodrošināt nozaru ekspertu/konsultantu darbības turpināšanu

Finansējums nepieciešams, lai segtu jau esošo un divu jauno ekspertu uzturēšanas izmaksas. Izmaksas ir aprēķinātas analogi iepriekšējam gadam.

Astoņu nozaru ekspertu finansējums, Ls


Atalgojums (8 cilv. x 12 mēn. x Ls600)

57600

Sociālais nodoklis (8 cilv. x 12 mēn. x Ls156,7)

13876

Telefona, interneta, pasta pakalpojumi (8 cilv. x 12 mēn. x Ls114,2)

10960

Telefons (8 cilv. x 12 mēn. x Ls45)

4320

Mobilais telefons (8 cilv. x 12 mēn. x Ls35)

3360

Internets (8 cilv. x 12 mēn. x Ls17,5)

1680

Pasts (8 cilv. x 12 mēn. x Ls16,7)

1600

Kancelejas preces (8 cilv. x 12 mēn. x Ls16,7)

1600

Prezentāciju izdevumi (8 cilv. x 12 mēn. x Ls16,7)

1600

Komunālie pakalpojumi (8 cilv. x 12 mēn. x Ls33,4)

3200

Administrācijas izdevumi* (8 cilv. x 12 mēn. x Ls62,5)

6000

Kopā

94836

2.2.pasākums. Nostiprināt LAA materiāli tehnisko bāzi — 2 jaunu darba vietu aprīkošana

Finansējums nepieciešams, lai turpinātu nostiprināt LAA materiāli tehnisko bāzi, iekārtojot papildus 2 jaunas darba vietas.

Biroja tehnika un mēbeles ( 2 cilv x Ls2000)


Datori (2 x Ls 800)

1600

Mobilais telefons (2 x Ls 80)

160

Pavairotājs

1290

Telefons (2x Ls 35)

70

Kompjūtergaldi ( 2 x Ls100)

200

Krēsli (2 x Ls100)

200

Rakstāmgaldi (2 x Ls120)

240

Kopā

3760

3.pasākums. Paaugstināt nozaru ekspertu kvalifikāciju

Komandējuma izdevumi aprēķināti, paredzot, ka katrs nozaru eksperts 4 reizes gadā dodas uz pasākumiem ārvalstī (semināri, konferences, izstādes, tirdzniecības misijas, tikšanās ar ārvalstu kompānijām) un atrodas komandējumā aptuveni 20 dienas. Izmaksas ir aprēķinātas analogi iepriekšējam gadam.

Komandējumi un dienesta braucieni (8 cilv. x Ls)


Biļetes (8 cilv. x Ls 1600)

12800

Uzturēšanās izdevumi (8 cilv. X 1000Ls )

8000

Dienas nauda (8 cilv. X Ls 600)

4800

Kopā

25600

 Uzdevums: Attīstīt LAA informācijas datu sistēmu un nodrošināt LAA sniegto pakalpojumu marketingu

 6.pasākums. uzturēt un pilnveidot LAA informācijas sistēmu, iepērkot jaunas un atjaunojot esošās datu bāzes.

Finansējums nepieciešams, lai iepirktu 4 dažāda veida datu bāzes, un tās atjaunotu. Izdevumi aprēķināti, izmantojot jau agrāk LAA līdzīgu iepirkto datu bāzu izcenojumus, kā arī izvērtējot dažādu datu bāzu piedāvājumus, kurus ierobežotā LAA finansējuma dēļ nav bijis iespējams iegādāties.

Par šo finansējumu tiks iepirktas četras reģionālās kompāniju datu bāzes, statistiskās datu bāzes, nozaru pētījumi Latvijai prioritārās 4-6 nozarēs, kā arī 10 valstu ziņojumi.

Datu bāzes ir nepieciešamas, lai nodrošinātu uzņēmumus ar pieeju iespējami plašai informācijai par ārvalstu tirgiem, lai nozaru eksperti varētu sagatavot kvalitatīvus tirgus pētījumus dažādās nozarēs. Statistiskā informācija un nozaru pētījumi ir nepieciešama, lai varētu prognozēt Latvijas ražojumu eksporta iespējas dažādās valstīs. Ārvalstu kompāniju datu bāzes, kuras divreiz gadā ir paredzēts atjaunot, tiks izmantotas, lai atlasītu potenciālos sadarbības partnerus, realizētu tirdzniecības misijas un mārketinga kampaņas Latvijas uzņēmumiem.

LAA Informācijas sistēmas uzturēšana un pilnveidošana, Ls


Četras kompāniju datu bāzes (Rietumeiropa, Austrumeiropa,


Āzija–Tuvie austrumi, Amerika), kuras divreiz gadā tiek atjaunotas

6000

Statistiskās datu bāzes

500

Nozaru pētījumi Latvijai prioritārajās 4-6 nozarēs

5000

Valstu ziņojumi (“Country Report”) (10 valstīm)

3000

Kopā

14500

8.pasākums. Veikt šādus mārketinga pasākumus:

• informēt par LAA Informācijas sistēmas izmantošanas iespējām;

• sagatavot un izdot informatīvus materiālus par LAA un Pārstāvniecību piedāvātajiem pakalpojumiem Latvijas uzņēmumiem;

• organizēt apmācības seminārus Latvijas uzņēmumiem reģionālajos uzņēmējdarbības atbalsta centros par eksporta veicināšanu un ārvalstu tiešo investīciju piesaisti.

Lai nodrošinātu uzņēmumiem plaši pieejamu informāciju par LAA darbību un piedāvātajiem pakalpojumiem, kā arī informētu uzņēmumus par sasniegto eksporta veicināšanā un investīciju piesaistē, par sekmīgākajiem projektiem, tādejādi vairojot uzticēšanos LAA un Pārstāvniecību darbībai, ir paredzēts katru gadu izdot informatīvu bukletu par LAA un Pārstāvniecībām.

Tas bez maksas tiks izplatīts Latvijas uzņēmējiem. Izmaksas ir aprēķinātas vadoties no LAA pieredzes dažādu informatīvo bukletu izdošanā.

1000 Ls gadā ir paredzēts izmantot, lai publicētu informāciju presē par LAA un Pārstāvniecībām, par LAA rīkotajiem pasākumiem gan Latvijā, gan ārvalstīs (izstādes, tirdzniecības misijas, VIP vizītes) un par sasniegtajiem rezultātiem. Tas iedrošinās uzņēmumus izmanot piedāvātās iespējas, lai iepazīstinātu ārvalsts kompānijas ar uzņēmumu, ražoto produkciju.

Lai celtu uzņēmumu eksportprasmi, ir paredzēts dažādos Latvijas reģionos rīkot apmācības seminārus par eksporta un investīciju jautājumiem. Sagatavojot apmācību programmas, ir paredzēts izmantot ārvalstu konsultantu pakalpojumus, gan apmācību programmu izstrādē, gan uzaicinot lasīt atsevišķas lekcijas. Vienlaicīgi tiks sagatavoti kvalitatīvi mācību materiāli iespiestā veidā.

LAA un Pārstāvniecību mārketinga pasākumi, Ls


Informatīvie materiāli par LAA un Pārstāvniecību piedāvātajiem


pakalpojumiem Latvijas uzņēmumiem

4000

Informatīvā materiāla sagatavošana

200

Foto materiāla sagatavošana

300

Maketēšana

500

Drukāšana

1500

Materiāla izplatīšanas pasta izdevumi

500

Reklāma presē par LAA un Pārstāvniecību pakalpojumiem, rīkotajiem pasākumiem eksporta veicināšanai

1000

Apmācību semināri par eksporta veicināšanu un investīciju piesaisti

17200

Apmācības programmu izstrāde

2500

Mācību materiālu sagatavošana

1000

Mācību materiāla maketēšana

1000

Mācību materiāla drukāšana

3000

Apmācību semināru organizēšanas administratīvie izdevumi (telpu īre, tehniskais nodrošinājums)

2500
uzņēmumu iemaksas

Dienesta braucienu izdevumi

500

Pieaicināto ārvalstu/Latvijas lektoru apmaksa

8500

Telefona izdevumi

800
uzņēmumu iemaksas

Pasta izdevumi

500
uzņēmumu iemaksas

Kancelejas preces

700

Kopā

21200

 Uzdevums: Sagatavot nepieciešamos informatīvos un prezentācijas materiālus LAA un Pārstāvniecībām.

12.pasākums. Sagatavot un izdot informatīvus materiālus par biznesa vidi Latvijā, nozaru pārskatus

Katru gadu tiek sagatavoti 4 nozaru pārskati un 1 informatīvais materiāls par biznesa vidi Latvijā angļu vai vācu valodā, katrs 3000 eksemplāros. Izmaksas aprēķinātas, vadoties no LAA pieredze bukletu izdošanā. Izdošanas izmaksas 15400 Ls.

Finansējums — 3400 Ls ir paredzēts, lai patstāvīgi apmaksātu viena speciālista atalgojumu (280 Ls mēnesī, ieskaitot sociālo nodokli), kas nodrošina pārskatu un informatīvo materiālu sagatavošanu, informācijas atjaunošanu, adresātu, kam paredzēts izsūtīt materiālus, datu bāzes sagatavošanu un uzturēšanu, kā arī veic informatīvo materiālu izsūtīšanu. Materiāli tiek izsūtīti dažādām ārvalstu institūcijām, uzņēmumiem, LR Vēstniecībām ārvalstīs.

Informatīvie materiāli par biznesa vidi Latvijā, nozaru pārskati, Ls


Pārskatu un informatīvo materiālu sagatavošana

3000

Foto materiālu sagatavošana

600

Maketēšana

3800

Drukāšana

11000

Adresātu datu bāzes sagatavošana

400

Izplatīšana

1200

Kopā

20000

 

3.uzdevumu grupa. Atjaunot un attīstīt Pārstāvniecību tīklu ārvalstīs

Uzdevums: Attīstīt Pārstāvniecību tīklu.

 2.1.pasākums. Atvērt Pārstāvniecības Lielbritānijā, Vācijā un Zviedrijā.

Vācijā ir paredzēts atvērt divas pārstāvniecības Hamburgā un Hānā vairāku iemeslu dēļ.

Vācija ir valsts, ar kuru Latvijai ir senas tirdzniecības tradīcijas un ievērojams eksporta apjoms. 2001.gadā Vācija ierindojās pirmajā vietā gan pēc eksporta, gan tiešo investīciju apjoma. Tā ir stabils sadarbības partneris un liels maksātspējīgs tirgus.

Hanzas pilsēta Hamburga ir lielākais Vācijas un Eiropas ārējo ekonomisko sakaru centrs. Hamburgas osta ir lielākā Vācijas osta un otra lielākā konteineru osta Eiropā. Tā pieder pie Ziemeļvācijas federālo zemju grupas (Brēmene, Lejassaksija, Šlēzviga-Holšteina, Meklenburga-Priekšpomerānija), ar kuru Latvijai izveidojusies stabila un aktīva sadarbība un kurām ir svarīga loma reģionālās attīstības veicināšanā Baltijas jūras valstu reģionā. Ievērojot Ziemeļvācijas reģiona federālo zemju arvien pieaugošo ieinteresētību ekonomiskās sadarbības attīstībā ar Latviju un Baltijas valstīm kopumā, kas arvien intensīvāk izpaužas šo zemju valdības un uzņēmēju vizīšu veidā, kā arī Ziemeļvācijas reģiona ekonomisko struktūru un ārējās ekonomiskās politikas nostādnes, kas atzīst par prioritāru sadarbību ar Austrumeiropas valstīm un it īpaši ar Baltijas valstīm, Pārstāvniecības nodibināšana Hamburgā pavērs Latvijai sadarbības iespējas ar Vāciju tādu nacionāli prioritāru nozaru jomā kā IT, jaunās tehnoloģijas, inovatīvu MVU attīstība, ostu sadarbība, tranzīts. Jāatzīmē, ka 2002.gadā Hamburgā tika atklāta Lietuvas Attīstības aģentūras pārstāvniecība, kuras darbība daļēji tiek finansēta no Hamburgas valdības puses. Pārstāvniecības izvietošana Hamburgā Latvijai dotu iespēju pretendēt uz līdzīgu atbalstu.

Ņemot vērā izdevīgos finansēšanas nosacījumus, Pārstāvniecību Baltijas Informācijas centrā Reinzemē-Falca (Hānā) būtu lietderīgi saglabāt arī turpmāk, kā bijušās Pārstāvniecības Frankfurtē filiāli. Pārstāvniecībai Hānā ir nepieciešams tikai daļējs valsts finansējums — dienesta dzīvokļa īrei, apdrošināšanai, degvielai. Pārējos izdevumus sedz Vācijas valdība.

Pārstāvis Hānā strādā uz līguma pamata ar LAA, kurā ir noteikts, kādus pakalpojumus pārstāvis sniedz. Par minēto pakalpojumu sniegšanu tiek izmaksāta līgumā noteiktā samaksa. Tā kā birojam ir daļējs Vācijas valdības finansējums, Latvijas uzņēmumu interesēs pārstāvis strādā apmēram trešo daļu no laika, pārējo laiku sniedzot pakalpojumus Vācijas uzņēmumiem.

Pārstāvniecības izdevumu tāme Vācijā ietver gan Pārstāvniecības izdevumus, kura tiek pilnīgi finansēta no valsts budžeta, gan pārstāvniecības filiāles Hānā izdevumus.

Pārstāvniecību izdevumi ir plānoti, balstoties uz divu LAA Pārstāvniecību darbību laikā no 1997.-2000.gadam.

Tā kā galvenais nosacījumus Pārstāvniecības sekmīgai darbībai ir informācijas apmaiņa, plaši sakari, gan sazinoties ar ārvalstu kompānijām pa tālruni, gan tās apmeklējot, finansējums tiks izmantos gan biroja tehnikas iegādei, gan automašīnas iegādei un tās uzturēšanas izdevumu segšanai.

Pārstāvniecību Lielbritānijā ir paredzēts atvērt Londonā, kur tāpat kā Vācijā līdz 2001.gadam strādāja LAA pārstāvniecība, un ir iesākti daudzi projekti.

Lielbritānijā ir stabils maksātspējīgs tirgus (2000.gadā tā pēc eksporta apjoma ierindojās pirmajā vietā), un tā ir mērķa valsts tiešo ārvalstu investīciju piesaistē.

Pārstāvniecības uzdevumi lielā mērā tiks orientēti uz tiešo investīciju piesaisti, potenciālo investoru identificēšanu un uzraudzība, pastāvīgu kontaktu uzturēšanu ar potenciālajiem investoriem.

Paveiktais Pārstāvniecībās Frankfurtē, Londonā un Baltijas informācijas birojā Hānā 2001.gadā:

Pasākums

A.Karpovics*
(Frankfurte)

D.Penke*
(Londona)

M.Lazda
(Hāna)

Investīciju piesaiste

Identificēto investīciju projektu skaits, apjoms

16

21

3

Darbs ar iesāktajiem projektiem

 

24

 

rezultāts

 

2 realizēti, apjoms ~ 60
darba vietas, 0,2 milj. Ls

 
Mārketings

Tiešā mārketinga kampaņas

Adresātus skaits

ITTE

ICT

 

Rezultāts

350
11 pozitīvas atbildes

170
nav nopietnu rezultātu

 

Iepriekšējā gada kontaktu follow-up

Apzinātie kontakti

82

129 no tiem 17 TM kontakti

 

Interese saglabājas

44

 

 

Interese zudusi

31

 

 

Aktīvi kontakti

4

   

Citi mārketinga pasākumi Latvijas uzņēmumiem, uzņēmumu skaits

74

97

13

Eksporta veicināšana

 

 

Saņemtie Latvijas uzņēmumu pieprasījumi

18

26

15

Noslēgtie sadarbības līgumi ar Latvijas uzņēmumiem

1 (236 Ls)

2 (360 Ls)

2

Iepriekšējo eksp. veic. pasākumu follow-up

Pasākums:

Tirdzniecības misija

Tirdzniecības misija

 

Apzinātie kontakti

158

5

 

Interese saglabājas

37

5

 

Interese zudusi

28

   

Aktīvie kontakti

9; 3 līgumi

   

Saņemtie ārvalstu uzņēmumu pieprasījumi

Eksporta projekti

51

94

40

Noslēgti līgumi

1

10

 

Notikušas vizītes

6

7

5

Realizētais eksports

0,3 milj.Ls

 

0,36 milj.Ls

Prognozējamais eksporta pieaugums

   

0,3 milj.Ls

Informācijas izplatīšana

Izstādes

2

1

4

Tirdzniecības misijas

1

 

4

Biznesa dienas

   

2

Semināri

 

5

2

Prezentācijas

7

 

2

*Šie LAA pārstāvji darbojās līdz 2001.g.jūnijam, tādēļ tas ir atskaišu kopsavilkums par 5 mēnešiem nevis pilnu gadu.

Nozīmīgākie projekti pie kuriem pašlaik strādā Pārstāvniecība Hānā ir sekojošie:

• Koka māju eksporta projekti sadarbībā ar firmu Grupa Jāņa sēta un Ōko–und Baubūro Bernhard Reinzemē–Falcā. Pirmā projekta summa 40 000 EUR, nākotnē (2002.g. II pusgadā un 2003.g.) iespējams apgrozījuma kāpums.

• Grupa Jāņa sēta sadarbībā ar Vācijas firmu HIG Export & Import plāno uzsākt koka māju realizāciju Šveicē, Vācijā, Holandē. Projekts sākuma stadijā, sagatavošanās darbs turpināsies visu 2002. II pusgadu. Potenciālais apgrozījums sākot ar 2003.g . ap 400 000 EUR gadā.

• Ogres būvplastmasas sarunu sākums ar Vācijas firmu Trans Fair AG par polipropilēna cauruļu ražošanu. Sarunas tiek turpinātas. Darījuma summa ap 3 mlj. EUR. No pirmā pasūtījuma izpildes kvalitātes atkarīgas turpmākās sarunas par iespējamām investīcijām Latvijas uzņēmumā. Tās atsāksies š.g. septembrī. Investīciju apjomi pagaidām nav zināmi.

• Ar 2002.g. 1.aprīli uzsākts ES projekts “Stratēģijas uz zināšanām balstīta biznesa attīstībai Latvijā”, kura mērķis ir reģionālā inovāciju stratēģijas un rīcības plāna izstrāde. Projekta ideja un partnerība no Vācijas puses iniciēta ar Latvijas pārstāvja Baltijas informācijas birojā darbību, kontaktējoties un ieinteresējot Reinzemes–Falcas “ Inovācijas menedžmenta sabiedrību” (IMG) Kaizerslauternā.

Pārstāvniecība Zviedrijā tiks izvietota LR Vēstniecības telpās, tādēļ izdevumi biroja telpu īrei ir zemāki nekā Vācijā un Lielbritānijā.

2000.gadā Zviedrija ieņēma trešo vietu eksporta apjoma ziņā, bet tiešajās investīcijās — pirmo vietu. Pārstāvniecības uzdevumi būs aizstāvēt konkrētu Latvijas uzņēmumu intereses, kā arī vadoties pēc Zviedrijas kompāniju vēlmēm atrast sadarbības partnerus kopīgu uzņēmumu veidošanai Latvijā un pasūtījumu izvietošanai Latvijas uzņēmumos tādās nozarēs, kā mašīnbūvē, metālapstrādē, elektronikā un elektrotehnikā, kā arī vieglajā rūpniecībā.

Izdevumi automašīnas iegādei ir paredzēti 5000 Ls apmērā. Lētākas automašīnas iegāde palielinās uzturēšanas izmaksas.

Pārstāvniecības vadītāju algojums ir aprēķināts, vadoties no Ārlietu ministrijas 2001.g. 10.decembra rīkojuma Nr.258 “Par LR diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās ārvalstīs strādājošo darbinieku pabalstiem un šos pabalstus koriģējošiem koeficentiem”, piemērojot tam štata vienību — 2.sekretārs.

Izvēlēto valstu saraksts var mainīties atkarībā no ekonomiskās situācijas Latvijā, valsts ekonomiskās politikas prioritātēm, uzņēmumu interesēm, starptautiskās situācijas attīstības. Pirms lēmuma pieņemšanas par Pārstāvniecību atvēršanas, valstu izvēle tiek saskaņota ar Ārlietu ministriju un Tautsaimniecības Padomi.

 

2.2. pasākums. Nodrošināt Kazahstānā atvērtās Pārstāvniecības darbību.

Finansējums pārstāvniecībai Kazahstānā ir paredzēts 3 cilvēku apmaksai — Pārstāvniecības vadītājs, kā arī divi vietējie menedžeri, kuru izmaksas ir salīdzinoši zemas. Pārstāvniecības darbība galvenokārt ir orientēta uz tranzīta, mašīnbūves, elektrotehnikas un pārtikas nozaru sektoriem.

Pārstāvniecība vienlaicīgi pārstāv uzņēmēju intereses arī Uzbekistānā un Kirgizstānā.

Pārstāvniecības vadītāju algojums ir aprēķināts, vadoties no Ārlietu ministrijas 2001.g. 10.decembra rīkojuma Nr.258 “Par LR diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās ārvalstīs strādājošo darbinieku pabalstiem un šos pabalstus koriģējošiem koeficentiem”, piemērojot tam štata vienību — 2.sekretārs.

Ievērojot, ka nevar paredzēt, vai nozīmētajam pārstāvim būs nepieciešams izmaksāt pabalstu sievai un/vai bērniem, kā tas ir gadījumā ar diplomātiskā korpusa darbiniekiem, un arī iespējamās dzīves dārdzības koeficenta izmaiņas, ir plānotas arī neparedzētas izmaksas. Neparedzētos izdevumos ir arī iekļautas izmaksas EM un LAA kopīga audita veikšanai pārstāvniecībās.

 

Kazahstāna

Vācija

Lielbritānija

Zviedrija

Hamburga

Hāna

Pozīcija

 

 

 

 

 

 

         

Pārstāvniecības vadītāja atalgojums

9215

9700

 

10185

11155

Pabalsts pārcelšanās izdevumiem

 

700

 

700

700

Pabalsts dzīves biedram un bērnam (-iem) Pabalsts bērnam (-iem) mācībām

 

600

 

600

600

Pabalsts mājsaimniecības inventāra iegādei

         

Pārstāvniecības darbinieku atalgojums

9600

       

Atalgojums kopā:

18815

11000

 

11485

12455

 

         

Komandējumi un dienesta braucieni

2600

1400

 

1400

1400

Veselības apdrošināšana

1200

1200

1200

1200

1200

Dienesta dzīvokļa īre

4650

10250

10250

11200

10250

Biroja īre

3600

7000

 

12000

1000

Mobilais telefons

600

600

 

600

600

Internets

480

600

 

600

600

Telefona pakalpojumi

1200

1200

 

1200

1200

Pasta pakalpojumi

200

600

 

600

600

Telefona, Interneta, pasta pakalpojumi kopā:

2480

3000

 

3000

3000

Materiāli, inventārs

970

1100

 

1100

1100

Pakalpojumi saistīti ar administratīvās darbības nodrošināšanu

600

1000

 

1000

1000

Apdrošināšana

 

1200

 

1200

1200

Degvielas izdevumi

1050

1200

1200

1200

1200

Uzturēšanas izdevumi

200

200

 

200

200

Izdevumi par transporta līdzekli kopā:

1250

2600

1200

2600

2600

Izdevumi par mēbelēm un telpu iekārtojumu

 

2000

 

2000

1000

Biroja tehnikas iegāde

 

2000

 

2000

2000

Automašīnas iegāde

 

5000

 

5000

5000

Kapitālie izdevumi kopā:

 

9000

 

9000

8000

Kopā:

36165

47550

12650

53985

42005

Neparedzētie izdevumi 5% (inflācija, pabalsti pārstāvniecības vadītājam)

       

9618

Kopā visās valstīs

       

201973

 

Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2004.gadam

Finansējums nepieciešams, lai nodrošinātu 8 nozaru ekspertu darbības turpināšanu, to kvalifikācijas celšanu, turpinātu uzturēt un pilnveidot LAA Informācijas sistēmu, turpinātu īstenot LAA sniegto pakalpojumu marketinga kampaņu; sagatavotu jaunus informatīvos materiālus par Latvijas biznesa vidi un nozaru pārskatus, kā arī uzturētu jau esošās pārstāvniecības Kazahstānā, Vācijā, Lielbritānijā un Zviedrijā, un atvērtu trīs jaunas Čehijā, Krievijā un Japānā.

Ievērojot, ka 1.uzdevumu grupas pasākumi un to izmaksas ir tādas pašas kā iepriekšējā gadā, tad finansu aprēķins ir dots tikai 3.uzdevumu grupas pasākumiem.

Pārstāvniecības vadītāju algojums ir aprēķināts, vadoties no Ārlietu ministrijas 2001.g. 10.decembra rīkojuma Nr.258 “Par LR diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās ārvalstīs strādājošo darbinieku pabalstiem un šos pabalstus koriģējošiem koeficentiem”, piemērojot tam štata vienību — 2.sekretārs. Pārstāvniecībā Japānā plānots, ka strādās vietējie darbinieki (iespējams Japānā dzīvojošie latvieši), jo sekmīgai darbībai šajā tirgū ir nepieciešamas specifiskas zināšanas — jāizprot japāņu dzīves uztvere un filozofija, kā arī jāpārvalda japāņu valoda. Ievērojot augsto dzīves dārdzību Japānā, tas ļautu arī ievērojami samazināt Pārstāvniecības uzturēšanas izdevumus. Pārstāvniecība Čehijā tiks izvietota LR Vēstniecības telpās, tādēļ izdevumi biroja telpu īrei ir zemāki. Iespējams arī Krievijā Pārstāvniecība tiks izvietota LR Vēstniecības telpās.

Izvēlēto valstu saraksts var mainīties atkarībā no ekonomiskās situācijas Latvijā, valsts ekonomiskās politikas prioritātēm, uzņēmumu interesēm, starptautiskās situācijas attīstības. Pirms lēmuma pieņemšanas par Pārstāvniecību atvēršanas, valstu izvēle tiek saskaņota ar Ārlietu ministriju un Tautsaimniecības Padomi.

Pozīcija

Kazahstāna

Vācija

Lielbritānija

Zviedrija

Čehija

Krievija

Japāna
   

Hamburga

Hāna

         

Pārstāvniecības vadītāja atalgojums

9215

9700

 

10185

11155

8730

9215

 

Pabalsts pārcelšanās izdevumiem

         

700

700

 

Pabalsts dzīves biedram un bērnam (iem)

               

Pabalsts bērnam (iem) mācībām

               

Pabalsts mājsaimniecības inventāra iegādei

         

600

600

 

Pārstāvniecības darbinieku atalgojums

9600

5000

 

5000

5000

   

10670

Atalgojums kopā:

18815

14700

 

15185

16155

10030

10515

10670

Komandējumi un dienesta braucieni

2600

2400

 

1400

1400

1400

1400

3490

Veselības apdrošināšana

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

 

Dienesta dzīvokļa īre

4650

10250

10250

11200

10250

7500

10250

 

Biroja īre

3600

7000

 

12000

1000

1000

12000

12000

Mobilais telefons

600

600

 

600

600

600

6000

600

Internets

480

600

 

600

600

600

600

600

Telefona pakalpojumi

1200

1200

 

1200

1200

1200

1200

1200

Pasta pakalpojumi

200

600

 

600

600

600

600

600

Telefona, Interneta, pasta pakalpojumi kopā:

2480

3000

 

3000

3000

3000

3000

3000

Materiāli, inventārs

970

1100

 

1100

1100

1100

1100

1100

Pakalpojumi saistīti ar administratīvās darbības nodrošināšanu

600

600

 

600

600

1000

1000

1000

Apdrošināšana

 

1200

 

1200

1200

1200

1200

1200

Degvielas izdevumi

1050

1200

1200

1200

1200

700

700

1200

Uzturēšanas izdevumi

200

200

 

200

200

200

200

200

Izdevumi par transporta līdzekli kopā:

1250

2600

1200

2600

2600

2100

2100

2600

Izdevumi par mēbelēm un telpu iekārtojumu

         

1000

2000

2000

Biroja tehnikas iegāde

         

2000

2000

2000

Automašīnas iegāde

         

5000

5000

5000

Kapitālie izdevumi kopā:

         

8000

9000

9000

Kopā

36165

42850

12650

48285

37305

36330

51 565

42860

Neparedzētie izdevumi 5% (inflācija, pabalsti pārstāvniecības vadītājam)

             

15 400

Kopā visās valstīs

             

323410

 

Skaidrojums par “Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcijas” rīcības plāna pasākumu īstenošanas indikatīvajām izmaksām 2005.gadam

Finansējums nepieciešams, lai nodrošinātu 8 nozaru ekspertu darbības turpināšanu, to kvalifikācijas celšanu, turpinātu uzturēt un pilnveidot LAA Informācijas sistēmu, turpinātu īstenot LAA sniegto pakalpojumu marketinga kampaņu; sagatavotu jaunus informatīvos materiālus par Latvijas biznesa vidi un nozaru pārskatus, kā arī uzturētu jau esošās pārstāvniecības Kazahstānā, Vācijā, Lielbritānijā, Zviedrijā, Čehijā, Krievijā un Japānā, un atvērtu trīs jaunas ASV, Dānijā un Polijā.

Ievērojot, ka 1.uzdevumu grupas pasākumi un to izmaksas ir praktiski tādas pašas kā iepriekšējos divos gados, tad finansu aprēķins ir dots tikai par 3.uzdevumu grupas pasākumiem.

Pārstāvniecības vadītāju algojums ir aprēķināts, vadoties no Ārlietu ministrijas 2001.g. 10.decembra rīkojuma Nr.258 “Par LR diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās ārvalstīs strādājošo darbinieku pabalstiem un šos pabalstus koriģējošiem koeficentiem”, piemērojot tam štata vienību — 2.sekretārs.

Izvēlēto valstu saraksts var mainīties atkarībā no ekonomiskās situācijas Latvijā, valsts ekonomiskās politikas prioritātēm, uzņēmumu interesēm, starptautiskās situācijas attīstības. Pirms lēmuma pieņemšanas par Pārstāvniecību atvēršanas, valstu izvēle tiek saskaņota ar Ārlietu ministriju un Tautsaimniecības Padomi.

Pozīcija

Kazahstāna

Vācija

Lielbritānija

Zviedrija

Čehija

Krievija

Japāna

ASV

Dānija

Polija
   

Hamburga

Hāna

 

 

           
     

 

               

Pārstāvniecības vadītāja atalgojums

9215

9700

 

10185

11155

8730

9215

 

10670

11155

8730

Pabalsts pārcelšanās izdevumiem

               

700

700

700

Pabalsts dzīves biedram un bērnam (iem)

                     

Pabalsts bērnam (iem) mācībām

                     

Pabalsts mājsaimniecības inventāra iegādei

               

600

600

600

Pārstāvniecības darbinieku atalgojums

9600

7000

 

7000

6000

6000

6000

16670

     

Atalgojums kopā:

18815

16700

 

17185

17155

14730

15215

16670

11970

12455

10030

Komandējumi un dienesta braucieni

2600

1400

 

1400

1400

1400

1400

3490

3490

1400

1000

Veselības apdrošināšana

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

Dienesta dzīvokļa īre

4650

10250

10250

11200

10250

7500

10250

 

12100

10250

6500

Biroja īre

3600

7000

 

12000

1000

1000

12000

12000

12000

12000

4320

Mobilais telefons

600

600

 

600

600

600

6000

600

600

600

600

Internets

480

600

 

600

600

600

600

600

600

600

600

Telefona pakalpojumi

1200

1200

 

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

Pasta pakalpojumi

200

600

 

600

600

600

600

600

600

600

600

Telefona, Interneta, pasta pakalpojumi kopā:

2480

3000

 

3000

3000

3000

3000

3000

3000

3000

3000

Materiāli, inventārs

970

1100

 

1100

1100

1100

1100

1100

1100

1100

1100

Pakalpojumi saistīti ar administratīvās darbības nodrošināšanu

600

600

 

600

600

600

600

600

1000

1000

1000

Apdrošināšana

 

1200

 

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

1200

Degvielas izdevumi

1050

1200

1200

1200

1200

700

700

1200

1200

1200

700

Uzturēšanas izdevumi

200

200

 

200

200

200

200

200

200

200

200

Izdevumi par transporta līdzekli kopā:

1250

2600

1200

2600

2600

2100

2100

2600

2600

2600

2100

Izdevumi par mēbelēm un telpu iekārtojumu

               

2000

2000

2000

Biroja tehnikas iegāde

 

500

 

500

500

     

2000

2000

2000

Automašīnas iegāde

               

5000

5000

5000

Kapitālie izdevumi kopā:

 

500

 

500

500

     

9000

9000

9000

Kopā

36165

44350

12650

50785

38805

32630

46865

40660

57460

54005

39250

Neparedzētie izdevumi 5% (inflācija, pabalsti pārstāvniecības vadītājam)

                   

22680

Kopā visās valstīs

                   

476305

Ekonomikas ministra vietā — tieslietu ministre I.Labucka

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!