• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2002. gadam"" paskaidrojumi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.10.2002., Nr. 157 https://www.vestnesis.lv/ta/id/67768

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Kā vērtēt mūsu attīstību: sasniegtais un iespējamais

Vēl šajā numurā

30.10.2002., Nr. 157

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam”” paskaidrojumi

Paskaidrojums par likumprojektu

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam”” izstrādāts, tajā paredzot šādus grozījumus:

• veikta līdzekļu pārdale starp vienas ministrijas programmām (apakšprogrammām), kā arī līdzekļu pārdale starp atsevišķiem izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem;

• veikta līdzekļu pārdale starp vairāku ministriju programmām (apakšprogrammām);

• precizēti ārvalstu finansu palīdzības līdzekļi atbilstoši projektu ieviešanai;

• atbilstoši sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un tiem atbilstoši izdevumi;

• izdevumu finansēšanai novirzīti ministriju naudas līdzekļu atlikumi uz 2002. gada 1. janvāri valsts pamatbudžetā un valsts speciālajā budžetā;

• paredzēts papildu finansējums atsevišķiem neatliekamiem pasākumiem, lai nodrošinātu pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi.

Izmaiņas valsts budžeta ieņēmumos

Likumprojektā “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam”” kopumā valsts pamatbudžeta ieņēmumi 2002. gadam plānoti 817,4 milj. latu apmērā, kas ir par 7,9 milj. latu mazāk nekā apstiprinātajā budžetā. Valsts pamatbudžeta ieņēmumu izmaiņas ir šādas:

• par 1,7 milj. latu samazinājās nenodokļu ieņēmumi no valsts nodevas par identifikācijas karšu izsniegšanu. Sakarā ar to, ka Personu apliecinošu dokumentu likums stājās spēkā ar 2002. gada 1. jūliju un vēl nav pieņemti Ministru kabineta noteikumi par valsts nodevu par personu apliecību izsniegšanu, līdz ar to netiek plānoti ieņēmumi no šīs nodevas 2002. gadā;

• par 9,8 milj. latu samazinājās ieņēmumi no ārvalstu finansu palīdzības;

• par 3,5 milj. latu palielinājās prognozētie ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem.

Valsts speciālā budžeta ieņēmumi 2002. gadam plānoti 783,1 milj. latu apmērā, kas ir par 4,1 milj. latu vairāk nekā apstiprinātajā budžetā.

Par 1,1 milj. latu lielāki prognozēti ieņēmumi no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fondā. Finansu ministrijas Transportlīdzekļu īpašnieku Zaļo karšu apdrošināšanas garantijas fondā par 0,1 milj. latu palielinās ieņēmumi no pārapdrošināšanas maksājumiem. Par 3,1 milj. latu palielināta Valsts speciālajā veselības aprūpes budžetā pārskaitāmā valsts pamatbudžeta dotācija un par 0,2 milj. latu sociālās apdrošināšanas speciālajā budžetā pārskaitāmā valsts pamatbudžeta dotācija. Tajā pašā laikā par 0,2 milj. latu samazinās ieņēmumi no ārvalstu finansu palīdzības un 0,2 milj. latu no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem.

Izmaiņas valsts budžeta izdevumos

Valsts pamatbudžeta izdevumi paredzēti 939,4 milj. latu apmērā. Izdevumi, salīdzinot ar 2002. gada apstiprināto budžetu, ir palielinājušies par 2,3 milj. latu. Valsts pamatbudžeta izdevumos ir veiktas šādas izmaiņas:

• par 19,7 milj. latu ir palielināti izdevumi atsevišķiem neatliekamiem pasākumiem, lai nodrošinātu pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi;

• par 5,8 milj. latu ir palielināti izdevumi, kurus finansē no ieņēmumiem no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumiem (3,5 milj. latu) un šo ieņēmumu atlikuma uz 2002. gada 1. janvāri (2,3 milj. latu);

• par 19,9 milj. latu samazinājušies izdevumi, kuri tiek finansēti no ārvalstu finansiālās palīdzības;

• par 3,3 milj. latu samazinājušies izdevumi tiem pasākumiem un projektiem, kuru uzsākšana un realizācija tika plānota 2002. gadā, bet tie uzsāksies 2003. gadā, attiecīgi precizējot ilgtermiņa saistības šo pasākumu un projektu realizācijai 2003., 2004. un turpmākajos gados.

Izdevumu palielinājums, kurus paredzēts segt no ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, kopumā ir plānots par 3 534 327 latiem, tajā skaitā izmaiņas pa ministrijām:

Pamatbudžetā

latos

Saeima

+65 000

Ministru kabinets

+107 916

Aizsardzības ministrija

–462 050

Ārlietu ministrija

+19 500

Ekonomikas ministrija

+117 760

Finansu ministrija

+1 022 678

Iekšlietu ministrija

–41 526

Izglītības un zinātnes ministrija

+489 456

Zemkopības ministrija

+496 926

Satiksmes ministrija

+58 232

Labklājības ministrija

–73 079

Tieslietu ministrija

–299 540

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

+126 827

Kultūras ministrija

+1 903 727

Prokuratūra

+2 500

Izdevumu segšanai valsts pamatbudžetā novirzīti maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu atlikumi uz 2002. gada 1. janvāri 2 293 522 latu apmērā, tajā skaitā pa ministrijām (atlikumu izmaiņas palielinājums (–), samazinājums (+)):

Pamatbudžetā

latos

Saeima

+107 000

Ministru kabinets

+9 197

Aizsardzības ministrija

+20 461

Ekonomikas ministrija

+ 15 346

Finansu ministrija

+9 904

Iekšlietu ministrija

+42 257

Izglītības un zinātnes ministrija

+1 461 512

Zemkopības ministrija

+359 228

Satiksmes ministrija

+26 752

Labklājības ministrija

+5 940

Tieslietu ministrija

+82 001

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

+42 756

Kultūras ministrija

+90 844

Prokuratūra

+17 674

Radio un televīzija

+2650

Grozījumu projektā precizēts ārvalstu finansu palīdzības apjoms konkrētiem projektiem, ņemot vērā to faktisko izpildi un finansējuma plūsmu, kā arī to īstenošanas grafiku izmaiņas. Izdevumi, kuri finansēti no ārvalstu finansu palīdzības, samazinās par – 9 786 979 latiem, tajā skaitā pa ministrijām:

Pamatbudžetā

latos

Saeima

–120 000

Ekonomikas ministrija

+236 154

Finansu ministrija

+811 602

Iekšlietu ministrija

+1 506 163

Izglītības un zinātnes ministrija

+35 974

Zemkopības ministrija

–9 404 435

Satiksmes ministrija

–4 847 847

Labklājības ministrija

–184 511

Tieslietu ministrija

+670 700

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

+1 102 938

Kultūras ministrija

+87 613

Valsts kontrole

+280 250

Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts +38 420

Vairākām ministrijām izdevumu segšanai tika paredzēti ārvalstu finansu palīdzības līdzekļu atlikumi uz 2002. gada sākumu. Saskaņā ar ISPA procedūru nodrošināšanu aizkavējusies konkursu rīkošana un līdz ar to arī atsevišķu projektu uzsākšana un realizācija. Līdz ar to paredzēts samazinājums izdevumiem, kuri finansēti no ārvalstu finansu palīdzības līdzekļu atlikuma – 10 071 774 latu apmērā, tajā skaitā pa ministrijām (atlikumu izmaiņas palielinājums (–), samazinājums (+)):

Pamatbudžetā

latos

Ekonomikas ministrija

+86 959

Finansu ministrija

+39 694

Izglītības un zinātnes ministrija

+132 836

Zemkopības ministrija

+111 648

Satiksmes ministrija

–4 708 213

Tieslietu ministrija

+6300

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija –5 740 998

Valsts speciālā budžeta izdevumi paredzēti 809,2 milj. latu apmērā. Izdevumu pieaugums, salīdzinot ar 2002. gada apstiprināto budžetu, ir 1,8 milj. latu.

Valsts speciālā budžeta izdevumu izmaiņas:

• par 3,5 milj. latu palielināti izdevumi pasākumiem, lai nodrošinātu pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi;

• par 0,2 milj. latu samazinājušies izdevumi, kuri tiek finansēti no ārvalstu finansiālās palīdzības;

• par 3,4 milj. latu ir palielināti izdevumi, kurus finansē no ieņēmumiem no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumiem, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem un šo ieņēmumu atlikuma uz 2002. gada 1. janvāri (1,7 milj. latu);

• par 4,9 milj. latu samazinājušies izdevumi tiem pasākumiem un projektiem, kuru uzsākšana un realizācija tika plānota 2002. gadā, bet tie uzsāksies 2003. gadā, attiecīgi precizējot ilgtermiņa saistības šo pasākumu un projektu realizācijai 2003., 2004. un turpmākajos gados.

Valsts speciālajā budžetā samazināti izdevumi, kuri tika plānoti finansēt no ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem par – 209 645 latiem, tajā skaitā izmaiņas pa ministrijām:

Speciālajā budžetā

latos

Ekonomikas ministrija

+3000

Izglītības un zinātnes ministrija

+302

Satiksmes ministrija

+55 000

Labklājības ministrija

–269 970

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

+2023

Palielināti izdevumi kopumā par 4 542 643 latiem atbilstoši precizētajām prognozēm atsevišķiem ieņēmumu veidiem, tajā skaitā izmaiņas pa ministrijām:

Speciālajā budžetā

latos

Finansu ministrija

+130 000

Satiksmes ministrija

+1 100 000

Labklājības ministrija

+3 312 643

Papildu izdevumu segšanai novirzīti naudas līdzekļu atlikumi uz 2002. gada 1. janvāri – 1 699 482 latu apmērā, tajā skaitā pa ministrijām (atlikumu izmaiņas palielinājums (–), samazinājums (+)):

Speciālajā budžetā

latos

Finansu ministrija

+60 645

Izglītības un zinātnes ministrija

+8 106

Satiksmes ministrija

+861 482

Labklājības ministrija

+818 770

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

–68 975

Kultūras ministrija

+19 454

Izdevumi, kuri tiek finansēti no ārvalstu finansu palīdzības, samazināti par – 249 362 latiem, tajā skaitā pa ministrijām:

Speciālajā budžetā

latos

Labklājības ministrija

–251 422

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

+2060

Valsts budžetā veikto grozījumu detalizēts paskaidrojums par izmaiņām izdevumos ministriju sadalījumā ir, sākot ar 14. lp.

Šajā paskaidrojumā ir ministriju sniegtā informācija par veiktajiem grozījumiem valsts budžetā šādā sadalījumā:

– veiktā līdzekļu pārdale starp vienas ministrijas programmām (apakšprogrammām), kā arī līdzekļu pārdale starp atsevišķiem izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem;

– veiktā līdzekļu pārdale starp vairāku ministriju programmām (apakšprogrammām) atbilstoši Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem;

– veiktā ieņēmumu no maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu izmaiņas atbilstoši prognozētajai sagaidāmajai izpildei;

– maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu līdzekļu atlikuma uz 2002. gada 1. janvāri novirzīšana papildus izdevumu segšanai;

– precizēta ārvalstu finansu palīdzība;

– precizētas ilgtermiņu saistības.

Ar jauniem pasākumiem saistītie izdevumi

Likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam” grozījumu projektā paredzēts papildu finansējums kopumā par 19,7 milj. latu šādiem pasākumiem:

Papildu finansējums 17 416 375 latu apmērā pasākumiem atbilstoši Ministru kabineta lēmumiem:

• Zemkopības ministrijai – 116 560 latu programmai 14.00.00 “Valsts meža dienests” sakarā ar ārkārtēju ugunsbīstamību valsts teritorijā degvielas iegādei, tehnikas remontiem un inventāra atjaunošanai, sakaru nodrošināšanai, ugunsdzēšanā nodarbināto ēdināšanai, atalgojumiem, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, ugunsdzēšanas pakalpojumu apmaksai (MK 20.08.2002. protokols Nr.35 50.§ “Informācija par izveidojušos situāciju meža ugunsapsardzībā”);

• Zemkopības ministrijai – 5 923 066 lati programmai 01.00.00 “Valsts atbalsts ES kvalitātes prasībām atbilstošas produkcijas ražošanai” paredzēts papildu finansējums agroklimatisko apstākļu – sausuma – izraisītās lauksaimniecības krīzes situācijas stabilizācijai (MK 24.09.2002. protokols Nr.40 38.§ “Rīkojuma projekts “Par agroklimatisko apstākļu – sausuma – izraisīto lauksaimniecības krīzes situācijas stabilizāciju””);

• Labklājības ministrijai – 1 700 000 latu apakšprogrammai 03.17.00 “Dotācija speciālajam veselības aprūpes budžetam”, lai nodrošinātu medicīnas darbiniekiem atalgojuma palielinājumu no 2002. gada 1. oktobra (MK 16.07.2002. protokols Nr.29 32.§ “Rīkojuma projekts “Par streika prasību izpildi””);

• Tieslietu ministrijai – 41 000 latu programmai 10.00.00 “Rajonu (pilsētu) tiesas” nekustamā īpašuma Rīgā, Antonijas ielā 6, sakārtošanai, sadalei divos nekustamajos īpašumos, t.i., starp ēkām sadalošās sienas, atsevišķu siltummezglu, nošķirtas apkures sistēmas, iekšējo ūdensvadu, kanalizācijas un elektroinstalācijas izbūvei (MK 17.09.2002. protokols Nr.39 28.§ “Par administratīvās tiesas un Rīgas apgabaltiesas nodrošināšanu ar darba telpām”);

• papildu finansējums profesionālās izglītības programmu un sociālās palīdzības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (MK 20.08.2002. protokols Nr.35 52.§ “Noteikumu projekts “Noteikumi par 2002. gada valsts pamatbudžeta programmas “Pedagogu darba samaksas reforma” izdevumu sadalījumu pa valsts budžeta programmām un apakšprogrammām””):

– Labklājības ministrijai – 23 434 lati apakšprogrammai 05.03.00 “Aprūpe iestādēs”;

– Kultūras ministrijai – 13 016 lati apakšprogrammai 02.03.00 “Profesionālās ievirzes izglītības programmas”;

– mērķdotācijām pašvaldībām – 97 000 latu “Mērķdotācijas rajonu un republikas pilsētu pašvaldībām – profesionālās ievirzes sporta izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”;

– mērķdotācijām pašvaldībām – 115 821 lats “Mērķdotācijas pašvaldību mūzikas un mākslas skolu profesionālās ievirzes izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”;

• Valsts zemes dienestam – 70 000 latu programmai 02.00.00 “Valsts

finansētie nekustamā īpašuma valsts kadastra (grafiskās un teksta daļas), zemes uzmērīšanas, nekustamā īpašuma formēšanas, valsts ģeodēzijas un kartogrāfijas darbi”, lai 2002. gadā uzsāktu Lauku reģistra grafiskās daļas izveidi (MK 20.08.2002. protokols Nr.35 48.§ “Rīkojuma projekts “Par informatīvo ziņojumu par integrētās administrēšanas un kontroles sistēmas ieviešanu Latvijā””);

• Finansu ministrijai – 2 913 456 lati apakšprogrammai 02.01.00 “Valsts nodokļu administrēšanas un muitas politikas nodrošināšana”, lai nodrošinātu Civildienesta likuma, Darba likuma (73. un 76. pantu) un likuma “Par valsts ieņēmumu dienestu” 20. panta prasību izpildi (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31.§ “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam”””);

• Finansu ministrijai – 100 000 latu programmai 06.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” sakarā ar to, ka valsts budžetā apstiprinātais finansējums (845 597 lati) jau ir piešķirts 98% apmērā (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31.§ “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002. gadam””);

• Finansu ministrijai — 49 231 lats programmai 24.00.00 “Pārmaksātā īpašuma nodokļa atmaksai SIA “Kellogs Latvija””, lai nodrošinātu pārmaksātā īpašuma nodokļa atmaksu (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31.§ “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Iekšlietu ministrijai — 155 826 lati apakšprogrammai 02.01.00 “Sakaru centrs”, lai nodrošinātu investīciju projekta “Iekšlietu ministrijas sakaru sistēmas attīstība” realizāciju, nomaksājot ievedmuitu un pievienotās vērtības nodokli (PVN), jo saskaņā ar likumu “Grozījumi likumā “Par muitas nodokli (tarifiem)”” ar 2002. gada 1. janvāri tiek piemērots ievedmuitas nodoklis un līdz ar to PVN militāra rakstura precēm, kuras līdz šim bija atbrīvotas no šiem nodokļu maksājumiem (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Iekšlietu ministrijai — 263 032 lati programmai 10.00.00 “Robežsardze”, lai izpildītu Robežsardzes likuma 44. panta 2. daļu par vienreizēja pabalsta izmaksu robežsargiem (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Iekšlietu ministrijai — 137 596 lati Darba likuma nodrošināšanai programmām 01.00.00 “Ministrijas vadība”; 02.01.00 “Sakaru centri”; 02.02.00 “Informācijas centrs”; 03.00.00 “Iekšlietu ministrijas materiāltehniskā apgāde”; 06.01.00 “Valsts policijas pārvaldes”; 06.02.00 “Valsts apsardzes dienests”; 06.05.00 Autotransporta centrālā bāze”; 06.06.00 “Ekspertīžu centrs”; 07.01.00 “Ugunsdzēsība”; 07.02.00 “Ugunsdrošības dienesta darbinieku apmācība”; 07.03.00 “Ugunsdrošības propaganda”, 09.00.00 “Drošības policija”; 10.00.00 “Robežsardze”; 11.00.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde”; 14.00.00 “Latvijas Policijas akadēmija”; 16.00.00 “Starptautiskā sadarbība”; 22.00.00 “Sardzes pulks”; 24.00.00 “Valsts robežas izbūve” (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Izglītības un zinātnes ministrijai — 411 923 lati apakšprogrammai 03.01.00 “Augstskolas”, lai sakārtotu akadēmiskā personāla atalgojuma skalu, paredzot 5 gadus pēc kārtas palielināt akadēmiskā personāla (izņemot profesoru) atalgojumu par 20%. Saskaņā ar 2002. gada 17. jūlija Ministru kabineta rīkojumu Nr.383 “Par Izglītības attīstības koncepciju 2002.—2005. gadam” (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Izglītības un zinātnes ministrijai — 97 152 lati apakšprogrammai 05.08.00 “Dalība ES 5. ietvara programmā”, lai nodrošinātu aprēķinātās dalības maksas veikšanu ES 5. ietvara programmā atbilstoši ES komisijas 2002. gada 15. jūnija lēmumam par iemaksas starptautiskajās organizācijās apjomu 2002. gada 2. pusgadam (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Izglītības un zinātnes ministrijai — 38 423 lati programmai 27.00.00 “Valsts valodas attīstība”, lai nodrošinātu Valsts valodas aģentūras darbības sākšanu, paredzot 9138 latus, un 11 projektu īstenošanai, kas saistīti ar valsts valodas attīstību, — 29 285 latus (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Izglītības un zinātnes ministrijai — 56 100 latu programmai 28.00.00 “Vienreizēja dotācija pašvaldībām — medicīnas darbinieku darba amatalgas palielinājuma kompensēšanai”, lai nodrošinātu medicīnas darbinieku darba pamatalgas palielinājumu, ņemot vērā Ministru kabineta 2002. gada 28. maija noteikumus Nr.217 “Noteikumi par darba samaksas sistēmu no valsts budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem” (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Labklājības ministrijai — 160 000 latu apakšprogrammai 04.04.00 “Valsts dotācija” pārskaitīšanai uz Valsts sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu 04.01.00 “Valsts pensiju speciālais budžets”, lai nodrošinātu izmaksas pensiju apgādnieku zaudējumu gadījumā un pensijas Augstākās padomes deputātiem (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Labklājības ministrijai — 1 600 000 latu programmai 03.17.00 “Dotācija speciālajam veselības aprūpes budžetam” — 1 431 601 lats veselības pakalpojumu cenas nodrošināšanai un P.Stradiņa klīniskajai universitātes slimnīcai kardioloģisko operāciju, invazīvo ķirurģisko manipulāciju, sirds transplantācijas operāciju veikšanai un pēcoperāciju ārstēšanai; 168 399 lati apakšprogrammai 02.03.00 “Augstākā izglītība” P.Stradiņa klīniskajai universitātes slimnīcai nodokļu parādu segšanai (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Tieslietu ministrijai — 1488 lati programmai 24.00.00 “Ieslodzījuma vietas”, lai nodrošinātu pedagogu darba algas paaugstināšanu Cēsu audzināšanas iestādē nepilngadīgajiem (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai — 174 740 latu apakšprogrammai 09.02.00 “Rīgas zooloģiskais dārzs”, lai nodrošinātu zoodārza uzturēšanu, attīstību un sakarā ar zoodārza jubileju (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai — 34 810 latu apakšprogrammai 02.05.00 “Dabas aizsardzība”, lai nodrošinātu Turaidas pilskalna rietumu nogāzes nostiprināšanas darbus, tajā skaitā drenāžas sistēmas izbūvi (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Kultūras ministrijai — 296 260 latu Darba likuma nodrošināšanai apakšprogrammām 01.01.00 “Muzeju valsts pārvalde un muzeji” — 36 238 lati; 01.02.00 “Latvijas Neredzīgo bibliotēka” — 1657 lati; 01.03.00 “Teātru darbība” — 38 939 lati; 01.05.00 “Koncertorganizāciju darbība” — 15 282 lati; 01.06.00 “Valsts tautas mākslas centrs un UNESCO Latvijas nacionālā komiteja” — 1 997 lati; 01.08.00 “Latvijas Nacionālā bibliotēka” — 15 804 lati; 01.09.00 “Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija un Kultūras pieminekļu glābšanas programma” — 5 182 lati; 01.17.00 “Latvijas Nacionālā opera” — 37 086 lati, 02.01.00 “Profesionālā izglītība” — 60 326; lati, 02.02.00 “Augstākā izglītība” — 31 298; lati, 02.03.00 “Profesionālās ievirzes izglītības programmas” — 12 188 lati;, 02.05.00 “Kultūrizglītības nozares pārvalde” – 711 lati, 03.03.00 “Filmu nozares pārvaldes iestādes, filmu uzņemšana un pasākumi” — 946 lati; 06.00.00 “Valsts arhīvu sistēma” — 38 606 lati (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Kultūras ministrijai — 25 000 latu apakšprogrammai 01.03.00 “Teātru darbība” Nacionālajam teātrim uzturēšanas izdevumiem sakarā ar pašu ieņēmumu samazināšanos, ēkas remontdarbu laikā strādājot citās, teātra darbam uz laiku piemērotās telpās (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Kultūras ministrijai — 45 770 latu apakšprogrammai 01.11.00 “XXIII Vispārējie latviešu Dziesmu svētki un XIII Deju svētki” biroja iekārtošanai un telpu nomai (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Valsts kontrolei — 38 363 lati Darba likuma nodrošināšanai — 25 255 lati un piecām papildu štata vienībām (finansējums vienam mēnesim) atbilstoši Valsts kontroles likuma 20. pantam par Revīzijas departamenta kolēģijas sastāvu — 13 108 lati (uzturēšanas izdevumiem un kapitālajām iegādēm) (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Radio un televīzijai — 148 812 lati programmai 02.00.00 “Radio programmu veidošana un izplatīšana”, lai nodrošinātu Darba aizsardzības likumu un Darba likumu (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Radio un televīzijai — 2 382 000 latu apakšprogrammai 03.01.00 “Programmu sagatavošana un realizācija”, lai nodrošinātu starptautiskā 2003. gada Eirovīzijas dziesmu konkursa tehniskās prasības, aparatūru iegādi (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””);

• Mērķdotācijām pašvaldībām — 186 496 lati programmai 01.00.00 “Mērķdotācijas izglītības pasākumiem”, lai nodrošinātu finansējumu (4 mēnešiem) 4 jaunām akreditētām speciālās pirmsskolas izglītības iestādēm — 144 946 lati, palielinātu finansējumu Preiļu rajona Rudzātu speciālās internātskolas uzturēšanas izdevumiem — 25 550 latu un palielinātu finansējumu Dobeles rajona Dobeles pilsētas speciālās logopēdiskās pirmsskolas izglītības iestādes “Valodiņa” uzturēšanas izdevumiem (MK 08.10.2002. protokols Nr.43 31. § “Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”””).

Papildu finansējums 2 249 921 lata apmērā pasākumiem, kurus atbilstoši Ministru kabineta lēmumiem paredzēts finansēt no valsts īpašuma privatizācijā gūtajiem ieņēmumiem:

• Labklājības ministrijai — 1 299 600 latu apakšprogrammai 05.02.00 “Materiālais atbalsts mantisko un naudas pabalstu veidā” likuma “Par sociālo palīdzību” pārejas noteikumu 10. punkta izpildes nodrošināšanai (MK 09.07.2002. rīkojums Nr.369 “Par līdzekļu piešķiršanu no privatizācijas iegūtajiem naudas līdzekļiem”);

Kultūras ministrijai — 111 236 lati apakšprogrammai 01.11.00 “XXIII Vispārējiem latviešu Dziesmu svētki un XIII Deju svētki” XXIII Vispārējo latviešu dziesmu svētku mākslinieciskās koncepcijas un programmas pasākumu sagatavošanai 2002. gadā (MK 03.09.2002. protokols Nr.37 48. §, 2. punkts);

• Kultūras ministrijai — 262 136 lati apakšprogrammai 01.37.00 “Valsts Leļļu teātra nodokļu parādu segšana un kompensācija par teātra ēku” — 236 540 lati kompensācijas izmaksai par Valsts Leļļu teātra ēku (MK 05.06.2002. rīkojums Nr.306 “Par līdzekļu piešķiršanu kompensācijas izmaksai par Valsts Leļļu teātra ēku Rīgā, K.Barona ielā 16/18”) un 25 596 lati Valsts Leļļu teātra nodokļu parādu segšanai (MK 04.09.2002. rīkojums Nr.494 “Par līdzekļu piešķiršanu Valsts Leļļu teātra nodokļu parādu segšanai”);

• Kultūras ministrijai — 29 890 latu apakšprogrammai 01.38.00 “Turaidas pils virsūdeņu novadīšanas un meliorācijas projekta realizācija” Turaidas pils virsūdeņu novadīšanas un meliorācijas projekta realizācijas nodrošināšanai (MK 18.09.2002. rīkojums Nr.515 “Par Turaidas pils virsūdeņu novadīšanas un meliorācijas realizāciju”);

• Radio un televīzijai — 547 059 lati apakšprogrammai 03.04.00 “Eirovīzijas dziesmu konkurss 2003” 2003. gada Eirovīzijas dziesmu konkursa organizēšanas uzsākšanai 2002. gadā (MK 19.08.2002. rīkojums Nr.437 “Par līdzekļu piešķiršanu 2003. gada Eirovīzijas dziesmu konkursa organizēšanai”).

Izmaiņas valsts budžeta aizdevumos un aizdevumu atmaksās

Valsts pamatbudžeta tīrie aizdevumi plānoti 15,4 milj.latu apmērā, samazinoties par 4,0 milj. latu, tajā skaitā aizdevumi palielinās par 4,0 milj. latu un aizdevumu atmaksas palielinās par 8,0 milj.latu salīdzinājumā ar apstiprināto budžetu.

Aizdevumi un aizdevumu atmaksas valsts speciālajam budžetam:

— Aizdevumi valsts speciālajam budžetam samazinās par 4,5 milj. latu. Sakarā ar to, ka Labklājības ministrija precizējusi atbilstoši investīciju projektu realizācijai nepieciešamo aizņēmumu apjomu – Veselības refomas projektam un Labklājības sistēmas reformas projektam, kā arī izdevumu samazināšanās valsts sociālās apdrošināšanas budžetā, kā rezultātā tiek plānots samazināt aizņemšanos par 1,3 milj. latu;

— Aizdevumu atmaksas no speciālā budžeta plānots samazināt par 0,06 milj. latu, atmaksas precizētas atbilstoši faktiski veiktajām un aizdevumu līgumos noteiktajām

atmaksām: Izglītības un zinātnes ministrijai – studējošo un studiju plānotās atmaksas palielinās par 0,5 milj. latu; Labklājības ministrijai palielinātas atmaksas par 0,42 milj. latu projektu “Vizuālās diagnostikas aparatūras iegāde”; Satiksmes ministrijai ceļu projektiem samazinātas atmaksas par 0,98 milj. latu.

Aizdevumi un aizdevumu atmaksas pašvaldībām un pašvaldību uzņēmumiem

— Aizdevumi pašvaldībām un pašvaldību uzņēmumiem tiek palielināti par 8,4 milj.latu.

Aizdevumu apjoms palielināts jau ejošajiem investīciju projektiem atbilstoši projekta realizācijai un noslēgtajiem līgumiem kopā par 1,1 milj. latu: Rīgas pilsētas atkritumu izgāztuves projekta realizācijai 0,8 milj. latu un izglītības sistēmas attīstības projekta realizācijai – 0,2 milj. latu. Pārējais aizdevuma palielinājums pašvaldībām plānots jau uz iesniegtajiem pašvaldību aizņēmumu pieprasījumiem un prognozēto līdz 2002. gada beigām. Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padomē, kura apkopo pašvaldību pieteikumus aizņēmuma saņemšanai, uz 2002. gada 1.oktobri jau ir iesniegti pašvaldību pieteikumi aizņēmumu saņemšanai 2002. gadā 5 milj. latu apmērā un 2 milj. latu tiek prognozēti turpmākajiem pašvaldību pieprasījumiem pēc aizņēmumiem kurināmā iegādei.

— Aizdevuma atmaksas pašvaldībām un pašvaldību uzņēmumiem prognozētas par 3,4 milj. latu lielākas, tajā skaitā no pašvaldību budžetiem par 3,3 milj. latu un no pašvaldību uzņēmumiem par 0,1 milj. latu lielākas, nekā sākotnēji plānots valsts budžeta likumā.

Aizdevuma atmaksas no pārējām uzņēmējsabiedrībām tiek plānotas par 4,7 milj. latu lielākas, kuras precizētas atbilstoši jau veiktajām aizdevumu atmaksām.

Izmaiņas valsts investīciju programmā

(finansēšanas avoti)

Grozījumu projektā valsts pamatbudžeta izdevumi investīcijām tiek paredzēti 59,9 milj. latu apmērā, kas ir par 16,9 milj. latu mazāk nekā apstiprinātajā budžetā 2002. gadam.

• Par 16,9 milj. latu samazinājušies izdevumi investīcijām, kurus finansē no ārvalstu finansu palīdzības, atbilstoši plānotai projekta finansējuma plūsmai, projekta realizācijas un īstenošanas grafikam.

Finansu ministrijai samazināti izdevumi investīciju projektiem 2,6 milj. latu apjomā, tai skaitā projektam “Finansu un fiskālās politikas nodrošināšanas vienotā informācijas sistēma” — 0,5 milj. latu un “ārvalstu finansēto reģionālās attīstības projektu ieviešanas tehniskajai uzraudzībai (ārpus VIP) — 2,5 milj.latu, bet palielināti izdevumi projektam “Muitas kontroles punktu būvniecība” par 0,4 milj.latu, Iekšlietu ministrijai projektam “Valsts Austrumu robežas infrastruktūras attīstība” palielināti izdevumi, izmantojot pagājušā gada līdzekļu atlikumu, par 1,2 milj.latu, Satiksmes ministrijai, precizējot projektu finansējuma plūsmu, samazināti izdevumi Austrumu –Rietumu dzelzceļa koridora investīciju projektu īstenošanai par 6,6 milj.latu un autoceļu uzlabojumiem VIA Baltica maršrutā un Rietumu – Austrumu koridorā par 3,8 milj.latu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai samazināti izdevumi par 5,1 milj.latu ES finansēto institūciju un pašvaldību projektu īstenošanai.

Aizsardzības ministrijai izdevumi investīcijām samazināti par 0,6 milj. latu, vienlaikus veicot precizējumus NBS sakaru sistēmas attīstības, Gaisa spēku un Jūras spēku investīciju projektos. Finansu ministrijā veikta līdzekļu pārdale, samazinot investīcijas Ārvalstu finansēto reģionālās attīstības projektu ieviešanas tehniskajai uzraudzībai (ārpus VIP) par 0,6 milj. latu un palielinot subsīdijas. Satiksmes ministrijai samazinātas investīcijas par 1,7 milj.latu Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridora investīciju projektiem, kas saistītas ar ārvalstu finansējuma plūsmas korekcijām, kā arī veikta līdzekļu pārdale starp ministrijas programmām, samazinot izdevumus investīcijām autoceļu uzlabojumiem VIA Baltica maršrutā un Rietumu – Austrumu koridorā un šos līdzekļus paredzot investīcijām melno ceļa segumu atjaunošanai. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai samazinātas investīcijas Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas projektam par 0,07 milj.latu.

• Par 2,9 milj.latu palielināts finansējums investīcijām saskaņā ar Ministru kabineta lēmumiem, tai skaitā par 2,7 milj. latu palielināts finansējums investīcijām Radio un televīzijas padomei Eirovīzijas dziesmu konkursa sagatavošanai. Iekšlietu ministrijai palielināti izdevumi investīcijām projektam “Iekšlietu ministrijas vienotā sakaru un informācijas sistēma” par 0,2 milj. latu, lai kompensētu izdevumus ievedmuitas un PVN nomaksai.

Grozījumu projektā valsts speciālajā budžetā izdevumi investīcijām tiek paredzēti 6,9 milj. latu apmērā, kas ir par 6,1 milj. latu mazāk nekā apstiprinātajā budžetā 2002. gadam.

• Izdevumu samazinājums investīcijām, kuras finansē no valsts pamatbudžeta aizņēmumiem, 3,2 milj.latu apjomā un speciālā budžeta samazinājums par 3,0 milj. latu.

Labklājības ministrijai par 1,4 milj. latu samazinātas investīcijas Veselības reformas projektam, jo aizkavējies iepirkumu uzsākšanas process un projektā pārtrauktas vairākas aktivitātes. Labklājības sistēmas reformas projektam samazinātas investīcijas par 1,8 milj. latu, jo notiek izmaiņas līgumos par konsultācijām 2. pensiju līmeņa ieviešanai, netika izpildītas konsultantu līgumsaistības u.c. pasākumu aizkavēšanās, tādēļ šim projektam pārskatīts un samazināts arī speciālā budžeta finansējums par 3,2 milj. latu. Satiksmes ministrijai, pārdalot īpašiem mērķiem iezīmētos ieņēmumus projektam “Starptautiskās lidostas “Rīga” skrejceļa pagarinājuma izbūve”, palielinātas investīcijas par 0,2 milj. latu.

Izdevumu palielinājums Satiksmes ministrijas projektam “Starptautiskās lidostas “Rīga” skrejceļa pagarinājuma izveide” par 0,1 milj. latu no īpašiem mērķiem iezīmēto ieņēmumu atlikuma uz gada sākumu.

Ārvalstu finansu palīdzības līdzekļu precizēšana un tehniskie grozījumi investīciju projektu finansēšanā ir radījuši nepieciešamību attiecīgi precizēt arī likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” 17. pielikumu – Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, ministriju un citu centrālo valsts iestāžu ilgtermiņa saistību limiti 2003., 2004. gadam un turpmākajiem gadiem — investīcijām.

Valsts pamatbudžetā saistības investīcijām salīdzinājumā ar valsts budžetā 2002. gadam apstiprinātajām saistībām attiecīgajam periodam palielinās: 2003. gadā par 5,3 milj. latu jeb par 8%;

2004. gadā par 4,2 milj. latu jeb par 7%.

Valsts speciālajā budžetā saistības investīcijām salīdzinājumā ar valsts budžetā 2002. gadam apstiprinātajām saistībām attiecīgajam periodam palielinās:

2003. gadā par 0,3 milj. latu jeb par 3%;

2004. gadā par 3,0 milj.latu jeb 55%;

tālākā laika posmā līdz projekta īstenošanai par 6,1 milj. latu jeb 70%.

Izmaiņas valsts ilgtermiņa saistībās

Grozījumu projektā atsevišķām ministrijām veikti tehniski grozījumi valsts ilgtermiņa saistībās 2003., 2004. un turpmākajiem gadiem starp atsevišķiem projektiem, nemainot projektu kopējo summu.

Kopumā valsts budžeta likuma 17. pielikumā apstiprinātās pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē aizņēmumu pamatsummu atmaksai, maksājumiem par aizņēmumiem un kredītiem, maksājumiem starptautiskās organizācijās, programmās, investīcijām, līzingam un pārējām valsts ilgtermiņa saistībām palielinās valsts pamatbudžeta saistībām, bet samazinās speciālā ilgtermiņa saistībām.

Valsts pamatbudžetā ilgtermiņa saistības salīdzinājumā ar valsts budžetā 2002. gadam apstiprinātajām saistībām attiecīgajam periodam palielinās:

2003. gadā par 10,9 milj. latu jeb par 8%;

2004. gadā par 7,3 milj.latu jeb 6%;

tālākā laika posmā līdz projekta īstenošanai par 15,5 milj.latu jeb 23%.

Valsts speciālā budžetā ilgtermiņa saistības salīdzinājumā ar valsts budžetā 2002. gadam apstiprinātajām saistībām attiecīgajam periodam praktiski samazinās:

2003. gadā par 0,3 milj. latu jeb par 1%;

2004. gadā palielinās par 0,2 milj. latu jeb par 1%;

tālākā laika posmā līdz projekta īstenošanai samazinās par 19,8 milj. latu jeb 8%.

Priekšlikumi par likumos izdarāmajiem grozījumiem, lai šie likumi atbilstu grozījumiem valsts budžeta likumā

Saskaņā ar likumā “Par budžetu un finansu vadību” noteikto valsts budžeta likumprojektu pakete 2002. gadam sastāv no likumprojekta “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2002.gadam”” un šādiem likumprojektiem:

• likumprojektu “Grozījumi likumā “Par budžetu un finansu vadību””;

• likumprojektu “Grozījumi Valsts fondēto pensiju likumā”;

• likumprojektu “Iekšējā audita likums”.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!