• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Latvijas atpazīstamību pasaulē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.11.2002., Nr. 175 https://www.vestnesis.lv/ta/id/68897

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par latviskā un čigāniskā balansu

Vēl šajā numurā

29.11.2002., Nr. 175

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par Latvijas atpazīstamību pasaulē

Valsts ārējās komunikācija pamatnostādnes, kurās atzīts, ka Latvija ārvalstīs ir mazpazīstama, vēl tikai top. Taču jau pašlaik tiek pieļauts, ka līdzekļu trūkuma dēļ tās realizēšana varētu tikt atlikta uz gadu – līdz 2004.gadam. Kopējā valsts tēla veidošana ir nozīmīga, taču, vēstot par sevi, Latvijai skaidri būs jāizlemj, pie kādas auditorijas tā vēršas – pie politiķiem, biznesa aprindām vai tūristiem – un šiem ziņojumiem ir jābūt atšķirīgiem. Protams, jārēķinās ar to tēlu, ko par Latviju rada sportisti un mākslinieki, tomēr tas ir nedaudz atšķirīgi no tā, ar ko ikdienā nodarbojas tūristiem pievilcīga tēla veidotāji, Dienai atzina arī Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Valērijs Seilis.

Latvija kā tūristiem pievilcīgs galamērķis pēdējos gados tiek popularizēta arvien neatlaidīgāk. Pirms gada sastādīts arī darba plāns – Latvijas nacionālā tūrisma attīstības programma desmit gadiem, nosakot darāmo un nepieciešamos līdzekļus – aptuveni 25 miljonus latu. Par prioritāti tūrismā atzīta Rīga un Latvijas daba – jūra, dabas ainavas, nacionālie parki.

Pamatojoties uz valsts tūrisma programmu, savu darbību koordinē arī TAVA – Latvijas tūrisma mārketingu organizētāja valsts līmenī. Tā piedalās tūrisma izstādēs, izdod informatīvos materiālus, aicina ārvalstu žurnālistus uz Latviju, ar valsts finansējumu tapis arī tūrisma informācijas portāls internetā. Pēc TAVA iniciatīvas, Latvija šovasar ieguva arī tūrisma logo un devīzi un Latvija tagad pasaulē tiek popularizēta kā «zeme, kas dzied». Latvija galvenās aktivitātes velta tūristu piesaistei no svarīgākajiem tirgiem – Skandināvijas, Vācijas, Lielbritānijas, Baltijas valstīm un Krievijas. Šogad tūrisma attīstības tēriņiem valsts budžeta tika atvēlēti 292 tūkstoši latu, valsts tūrisma portālam – 99 tūkstoši latu.

Tūrisma informācijas centri Minhenē un Helsinkos ir sevi pilnībā attaisnojuši. Tie sniedz iespēju ne tikai vēstīt par tūrisma iespējām Latvijā, bet arī iegūt informāciju par šo tirgu pieprasījumu, un tam pielāgot arī Latvijas piedāvājumu.

Privāto struktūru iniciatīva tūristu piesaistē arvien bijusi aktīvāka, jo no tā atkarīga arī biznesa veiksme. Gada sākumā pusotru desmitu vadošo Latvijas tūroperatoru, viesnīcu un restorānu, transporta uzņēmumu gadiem individuāli realizētos pūliņus tūristu piesaistē, apvienoja marketinga organizācijā “Inspiration Riga” (IR). Organizācijas galvenais mērķis ir popularizēt Latvijas tūrisma galamērķi numur viens – Rīgu, mudinot to izvēlēties par galamērķi brīvdienām un konferencēm. Taču popularizēta tiek arī cita Latvija.

Gan privāto, gan valsts struktūru iepriekšējos gados paveiktais nav palicis bez rezultātiem – Latvija tapusi labāk atpazīstama. Augusi arī Latvijas tūrisma piedāvājuma kvalitāte un daudzveidība, norāda Latvijas tūrisma biznesa pārstāvji. Latvijas atpazīstamību vairo arī tās virzība uz NATO un ES.

Šā gada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar pērnā gada jūliju–septembri, Latvijā iebraukušo ārvalstu viesu skaits pieauga par 16,1% (jeb par vairāk nekā 100 tūkstošiem), kas ir straujāk nekā pērn par visai cerīgu dēvētajā Rīgas jubilejas gadā. Turklāt sarucis to tūristu īpatsvars, kas Latvijā uzturas mazāk par diennakti – Latviju izmantojuši tikai kā tranzītvalsti. Vienlaikus no 2,5 līdz 3,1 diennaktij pieaudzis vidējais viesu uzturēšanās ilgums Latvijā.

“DIENAS” pielikums “LIETIŠĶĀ DIENA”; pēc D. Cauces raksta “Latvijas vīzija tūristiem”

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!