• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par metodisko norādījumu "Zemes vērtību zonējumu izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība" apstiprināšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.01.2003., Nr. 9 https://www.vestnesis.lv/ta/id/70265

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts zemes dienesta rīkojums Nr.486

Par Ventspils pilsētas zemes vērtību bāzes izmaiņām uz 2003.gada 1.janvāri

Vēl šajā numurā

17.01.2003., Nr. 9

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts zemes dienests

Veids: rīkojums

Numurs: 477

Pieņemts: 20.12.2002.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Valsts zemes dienesta rīkojums Nr.477

2002.gada 20.decembrī

Par metodisko norādījumu “Zemes vērtību zonējumu izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība” apstiprināšanu

Lai nodrošinātu valstī vienotu pilsētu un lauku apbūves zemes vērtību zonējumu izstrādes metodiku, zonējumu grafisko noformēšanu un zonējumu saskaņošanas un apstiprināšanas kārtību, nosaku:

1. Apstiprināt metodiskos norādījumus “Zemes vērtību zonējumu izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība”.

2. Atzīt par spēku zaudējušiem ar VZD 2000.gada 23.marta rīkojumu Nr.124 apstiprinātos “Pilsētu un lauku apbūves zemes vērtību zonējumu izstrādes un aktualizācijas metodiskos norādījumus”, ar VZD 2001.gada 3.aprīļa rīkojumu Nr.119 apstiprinātos “Pilsētu zemes vērtību zonējumu izstrādes un aktualizācija metodiskos norādījumus” un ar VZD 2001.gada 8.oktobra rīkojumu Nr.307 apstiprinātos metodiskos norādījumus “Lauku apbūves zemes vērtību zonējumu izstrādes kārtība”.

3. Reģionālo nodaļu vadītājiem noteiktā kārtībā veikt attiecīgo speciālistu iepazīstināšanu ar šo rīkojumu un nodrošināt tā izpildi reģionālajās nodaļās.

4. Nekustamā īpašuma vērtēšanas pārvaldei nodrošināt metodisko palīdzību reģionālo nodaļu speciālistiem.

Valsts zemes dienesta ģenerāldirektors G.Grūbe

“Latvijas Vēstneša”redakcijā saņemts 14.01.2003.

 

Metodiskie norādījumi “Zemes vērtību zonējumu izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība”

Izdoti saskaņā ar 2001. gada 31. jūlija MK noteikumiem Nr.341 “Lauku apvidu zemes kadastrālās vērtēšanas noteikumi” un 2000.gada 19.decembra MK noteikumiem Nr.465 “Pilsētu zemes kadastrālās vērtēšanas noteikumi”

I. Vispārīgā daļa

1. Metodiskie norādījumi nosaka valstī vienotu kārtību, kādā veicama pilsētu un lauku apbūves zemes vērtību zonējuma (turpmāk tekstā — zonējums) izstrāde, zonējuma projekta saskaņošana un apstiprināšana.

2. Zonējums ir konkrētas pašvaldības visas administratīvās teritorijas sadalījums zemes vērtību zonās, kurās zemes vērtība attiecīgajai nekustamā īpašuma lietošanas mērķu (turpmāk tekstā — NĪLM) grupai vai atsevišķam NĪLM ir savstarpēji salīdzināma vai nemainīga tai piederīgo zemes vienību platību ietvaros.

3. Zonējums sastāv no:

3.1. zonējuma kartes;

3.2. zonu zemes bāzes vērtību tabulas;

3.3.zonējuma apraksta;

3.4.zemes kadastrālo vērtību izmaiņu tendences prognozes.

4. Zonējumu izstrādi veic Valsts zemes dienests (turpmāk — VZD) sadarbībā ar attiecīgo pašvaldību, nepieciešamības gadījumā izveidojot kopīgu VZD reģionālās nodaļas un pašvaldības pārstāvju darba grupu.

5. Zemes vērtību zonējuma izstrādi ierosina attiecīgā pašvaldība vai VZD līdz kārtējā taksācijas perioda 1.septembrim. Ja zonējuma izstrāde, saskaņošana un apstiprināšana tiek veikta līdz nākamā taksācijas perioda 15.maijam, tad zemes kadastrālās vērtēšanas vajadzībām zonējums stājas spēkā ar aiznākamā taksācijas perioda 1.janvāri.

6. Zonējumu izstrādā VZD reģionālās nodaļas nekustamā īpašuma kadastrālās vērtēšanas speciālists (zonētājs).

 

II. Zonējuma izstrādes pamatprincipi

7. Zemes vērtību zonu izplatību, kā arī NĪLM vai atsevišķu NĪLM grupu zemes viena kvadrātmetra bāzes vērtības attiecīgās zemes vērtību zonas robežās nosaka, pamatojoties uz:

7.1. nekustamā īpašuma (turpmāk — NĪ) tirgus informācijas analīzi;

7.2. NĪ un zemes vērtību ietekmējošo faktoru kopuma analīzi.

8. Zemes vērtību zonu robežas nosaka, nepieļaujot zemes vienības sadalīšanu dažādās zemes vērtību zonās. Par zonu robežām izvēlas teritoriālplānojumu robežas, dabīgos robeželementus (dabiskās un mākslīgās ūdenstilpnes, autoceļus, dzelzceļus u.c.), kas pamato zemes vērtību izmaiņas.

9. Zemes vērtību zonas numurē, sākot no pašvaldības centrālās daļas, katrā zonā liekot savu kārtas numuru, pēc iespējas saglabājot zonu iepriekšējo (esošo) numerāciju.

10. Zemes bāzes vērtības nosaka katram NĪLM vai grupai, izņemot gadījumus, ja attiecīgajā teritorijā pēc pašvaldības rakstiska apstiprinājuma nav paredzēts tādu noteikt.

11. Zemes bāzes vērtību noteikšanai izmanto NĪ tirgus datus ne mazāk kā par iepriekšējiem diviem gadiem.

12. Zemes vērtību zonas ietvaros katram NĪLM vai grupai nosaka nemainīgu viena kvadrātmetra zonas zemes bāzes vērtību latos ar precizitāti:

12.1. līdz 1 santīmam, ja amplitūda ir 0,01–0,05 Ls;

12.2. līdz 5 santīmiem, ja amplitūda ir 0,10–0,50 Ls;

12.3. līdz 10 santīmiem, ja amplitūda ir 0,50–1,5 Ls;

12.4. līdz 20 santīmiem, ja amplitūda ir 1,50–5,00 Ls;

12.5. līdz 50 santīmiem, ja amplitūda ir 5,00–10,00 Ls;

12.6. pie augstākām zemes bāzes vērtībām precizitāti izvērtē individuāli, vērtību nosakot latos.

13. Izstrādājot zonējumu, tiek analizēti zemes vērtību veidojošie faktori:

13.1. attiecīgās pašvaldības ģeogrāfiskais izvietojums rajonā, reģionā, republikā;

13.2. ekonomiskā situācija un tās attīstības tendences, sociāli ekonomiskie rādītāji (teritorijas lielums un īpatnības, iedzīvotāju skaits, vecums, ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaits, blīvums, dabiskais pieaugums, darbojošos uzņēmumu skaits pašvaldībā, bezdarba līmenis, darbavietu skaits);

13.3.sociālās infrastruktūras rādītāju (izglītības, sociālās apkalpes, medicīnas, darījumu un pārvaldes iestāžu, tirdzniecības un pakalpojumu objektu esamība un pieejamība) raksturojums;

13.4. esošās apbūves raksturs un intensitāte;

13.5. teritorijas plānojuma struktūra, centrālās daļas vai tai pakārtoto daļu funkcionālā izplatība (attālums);

13.6. teritoriju inženiertehniskais nodrošinājums, transporta sistēmas attīstības līmenis;

13.7. lauksaimniecības produkcijas ražošanas, pārstrādes, noieta iespējas u.c.;

13.8. teritorijas sociālais prestižs un pievilcība, kultūrvēsturiskais un rekreatīvais potenciāls;

13.9. ģeofiziskie un ekoloģiskie faktori;

13.10. citi faktori, kas ietekmē zemes vērtību pašvaldībā, rajonā un reģionā kopumā.

14. Zonējumu izstrādā uz kadastra kartes, kas savietota ar Valsts zemes dienestā sagatavoto karti, kurā attēlota teritorijas situācija (ortofotokarte, nepilnā tehniskā karte vai cits kartogrāfiskais materiāls).

15. Sagatavojot zonējuma karšu izdrukas:

15.1. administratīvā teritorija jāizvieto uz vienas kartes lapas;

15.2. administratīvajām teritorijām ar ļoti lielu platību izdruku veido uz vairākām karšu lapām;

15.3. ja administratīvā teritorija ir novads, kas sastāv no vairākām kadastrālajām teritorijām, tad izdrukas veido pa kadastrālajām teritorijām;

15.4. ieteicamais mērogs M 1:25 000 – 1:5 000;

15.5. blīvas apbūves vietām sagatavo kartes palielinājumus M 1:10 000 vai 1:5 000.

16. Zonējuma izstrāde sastāv no šādiem darba posmiem:

16.1. sagatavošanās darbi;

16.2. zonējuma projekta izstrāde;

16.3. zonējuma projekta noformēšana;

16.4. zonējuma projekta sabiedriskā apspriešana un saskaņošana;

16.5. zonējuma apstiprināšana, nodošana pašvaldībā un VZD Centrālajā arhīvā.

 

III. Zonējuma izstrādes sagatavošanās darbi

17. Izstrādes darba plāna sastādīšana un saskaņošana ar NĪVP, norādot darba apjomu, secību un termiņus.

18. Pašvaldības rakstiska informēšana par zonējuma projekta izstrādes sākšanu (ne vēlāk kā līdz 15.janvārim) un vienošanās ar pašvaldību par sadarbības kārtību.

19. Iepazīšanās ar NĪ tirgus informāciju:

19.1. NĪ tirgus cenu līmeņiem un NĪ darījumu vai cenu karti, kas izstrādāta saskaņā ar VZD spēkā esošajiem metodiskajiem norādījumiem par NĪ darījumu un cenu kartes izstrādāšanu un cenu līmeņa noteikšanu pilsētu un lauku apbūves teritorijās;

19.2. reģiona NĪ tirgus gada pārskatiem;

19.3. apkopotām un sistematizētām NĪ tirgus datu tabulām;

19.4. statistiskajiem pārskatiem par kadastrālo vērtību atbilstību NĪ tirgus cenām.

20. Apkopošana un iepazīšanās ar sociālekonomiskajiem rādītājiem un to izmaiņu tendencēm gan pašvaldību, gan rajonu griezumā.

21. Datu atlasīšana no Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistra (turpmāk — Kadastra) par visām apbūves zemes vienībām ar datu struktūru, kas nodrošina kadastrālo vērtību aprēķina modelēšanu un analīzi.

22. Zonējuma izstrādei nepieciešamā kartogrāfiskā materiāla apzināšana:

22.1. pašvaldības teritorijas kadastra karte;

22.2. pašvaldības teritorijas karte, kurā attēlota teritorijas situācija;

22.3. NĪ darījumu karte vai cenu karte;

22.4. pašvaldības teritorijas perspektīvās attīstības plāns, teritoriālplānojumi, detālplānojumi vai to projekti un citi teritoriju plānojuma materiāli;

22.5. inženierkomunikāciju plāni (shēmas), ja tādi ir;

22.6. nepieciešamības gadījumā, zonējuma pārskata karte pa administratīvo rajonu.

 

IV. Zonējuma projekta izstrāde

23. Zonējuma projekta izstrādes darba posmi:

23.1. kadastra datu analīze;

23.2. NĪ tirgus datu un sociālekonomisko rādītāju analīze;

23.3. spēkā esošā zonējuma analīze;

23.4. teritorijas apsekošana dabā;

23.5. zemes vērtību zonu izplatības noteikšana;

23.6. zonu zemes bāzes vērtību noteikšana NĪLM vai grupām;

23.7. zonējuma apraksta sagatavošana;

23.8. kadastrālo vērtību kopsummu izmaiņu tendences prognozes sagatavošana.

24. Veic kadastra datu analīzi par:

24.1. zemes vienību skaitu pa NĪLM grupām un esošajām zemes vērtību zonām;

24.2. NĪLM piekrītošajām tipiskajām zemes platībām;

24.3. attiecīgā NĪLM netipiskajām zemes platībām;

24.4. esošo kadastrālo vērtību amplitūdām.

25. Pēc kadastra un NĪ tirgus datiem analizē:

25.1. zemes vienību ar tipiskām platībām kadastrālo vērtību atbilstību NĪ tirgus cenu līmeņiem;

25.2. zemes vienību ar netipiskām platībām kadastrālo vērtību atbilstību NĪ tirgus cenu līmeņiem;

25.3. zemes vienību minimālo un maksimālo kadastrālo vērtību atbilstību NĪ tirgus cenu līmeņiem;

25.4.teritorijā nav reģistrēti NĪ tirgus dati (tām NĪLM grupām, kuras NĪ tirgū nonāk reti — 03, 04, 05, 11, 12, 13 un 14).

26. Pēc NĪ tirgus datiem:

26.1. analizē NĪ tirgus aktivitāti;

26.2. analizē NĪ cenu svārstību tendences;

26.3. pārbauda darījumu datus ar netipiskām vai pretrunīgām NĪ tirgus cenām, precizējot informācijas avotu un darījuma dokumentāciju, kā arī NĪLM atbilstību faktiskajai izmantošanai (nepieciešamības gadījumā veicot objekta apsekošanu dabā);

26.4. sadala NĪ tirgus darījumus zemes bāzes modelim atbilstošajos un neatbilstošajos;

26.5. salīdzina NĪ tirgus darījumu cenas ēkām ar līdzīgiem raksturojošiem lielumiem, kas atrodas uz salīdzināma lieluma zemes vienībām dažādos apbūves rajonos;

26.6. analizē dzīvokļu tirgus datus (t.sk. tipveida dzīvokļu cenu atšķirību pa apbūves rajoniem);

26.7. analizē zemes vienību tipiskās platības un platību, kas pārsniedz tipiskās platības, vērtības samazinājuma nepieciešamību pa NĪLM grupām (06, 10 u.c.).

25.Iepazīstoties ar zonējamo teritoriju:

25.1. analizē zemes vērtību ietekmējošos faktorus (īpašu uzmanību pievēršot tiem zemes vērtību veidojošiem faktoriem, kuri nav nosakāmi kamerāli — apbūves raksturam, ainaviskumam u. c.);

25.2. apseko NĪ tirgus darījumu vietas, pārbaudot, vai NĪ tirgus darījumi ir pareizi klasificēti pēc NĪLM un darījuma sastāva un vai NĪ cenu nav ietekmējuši kādi īpaši apstākļi.

26. Apkopo pašvaldībā iegūto papildu informāciju par NĪ tirgus darījumiem, par sociālekonomiskajiem rādītājiem un to izmaiņu tendencēm.

27. Pēc iepazīšanās ar zonējamo teritoriju, datu analīzes un cenu kartēm izvērtē:

27.1. teritoriālplānojumus;

27.2. apdzīvotās vietās:

27.2.1. apdzīvoto vietu izplatību;

27.2.2. inženiertehniskā nodrošinājuma atšķirības;

27.2.3. teritoriju atšķirību pēc apbūves rakstura;

27.3. teritorijās ārpus apdzīvotām vietām:

27.3.1. teritorijas atrašanos tiešā apdzīvoto vietu ietekmes zonā;

27.3.2. teritoriju atšķirību pēc novietojuma (pēc ceļu tīkla un tā stāvokļa);

27.3.3. dārzkopību sabiedrību apbūves un vasarnīcu kooperatīvu apbūves teritorijas;

27.3.4. teritorijas ar augstāku rekreatīvo potenciālu;

27.4. apbūvei piemērojamas un nepiemērojamas teritorijas.

28. Zemes vērtību zonu robežas nosaka, ņemot vērā sekojošo:

28.1. kompleksi analizē pašvaldības perspektīvās attīstības plānus un zemes cenu līmeņus, galvenos zemes vērtību veidojošos faktorus un šo faktoru ietekmes izplatību;

28.2. apbūves rajoniem, kur ar pārējiem apbūves rajoniem salīdzinoši augstāku zemes vērtību nosaka kāds īpašs rādītājs, zemes vērtību zonas robežu nosaka pēc minētā rādītāja ietekmes;

28.3. kopā ar pašvaldības pārstāvjiem izvērtē izdalītās zemes vērtību zonas, izskatot galveno zemes vērtību veidojošo faktoru kopumu;

28.4. dominējošā zemes vērtību veidojošā faktora ietekmes robežas.

29. Zonas zemes bāzes vērtību konkrētam NĪLM nosaka pēc dominējošā NĪ tirgus cenu līmeņa attiecīgajā zonā:

29.1. ja izdalītajā zemes vērtību zonā nav reģistrēti NĪ tirgus darījumi vai to skaits ir nepietiekams, zonas zemes bāzes vērtību nosaka, pielīdzinot pēc zemes vērtību veidojošo faktoru analīzes un salīdzināšanas zonām, kur zonu bāzes vērtība noteikta pēc dominējošā NĪ tirgus cenu līmeņa;

29.2. ja nav reģistrēti NĪ tirgus darījumi tādām NĪLM grupām (03, 04, 05, 11, 12, 13 un 14), kuras NĪ tirgū nonāk reti, tad zonas zemes bāzes vērtību nosaka, analizējot vērtību sakarības ar citiem NĪLM (vai mērķu grupām):

29.2.1. sabiedriskās nozīmes objektu apbūves zemei bāzes vērtību nosaka kā pusi no dominējošā NĪLM zemes bāzes vērtības attiecīgajā zonā;

29.2.2. satiksmes infrastruktūras objektus un inženiertehniskā nodrošinājuma objektus salīdzina ar ražošanas objektiem;

29.2.3. LIZ bāzes vērtības pilsētās pielīdzina LIZ tirgus cenu līmenim attiecīgajā rajonā;

29.2.4. jūras ostas salīdzina ar ražošanas un darījumu iestāžu objektiem.

30. NĪLM, kuriem noteikta tipiskā platība (standartplatība), nosaka platības, kas pārsniedz tipisko platību, vērtību samazinošo koeficientu (Kst).

31. Salīdzina noteiktās zonu zemes bāzes vērtības ar blakus esošo pašvaldību zonu zemes bāzes vērtībām. Nepieciešamības gadījumā veic zonu zemes bāzes vērtību korekcijas.

32. Atbilstoši zonējuma projektam aprēķina prognozēto vērtību (excel formātā):

32.1. katrai zemes vienībai (NĪLM piekrītošai platībai) ievada zonas Nr., zemes bāzes vērtību, tipisko platību un platības, kas pārsniedz tipisko platību, vērtības samazinājuma koeficientu Kst;

32.2. aprēķina prognozēto vērtību katrai NĪLM piekrītošajai platībai, ņemot vērā noteikto standartplatību un Kst;

32.3. sagatavo kadastrālo vērtību kopsummu salīdzinošo pārskatu pa NĪLM grupām, uzrādot:

32.3.1. pašreizējo kadastrālo vērtību summu;

32.3.2. prognozēto kadastrālo vērtību summu;

32.3.3. attiecīgajai NĪLM grupai piekrītošo zemes platību skaitu;

32.3.4. attiecīgai NĪLM grupai piekrītošo zemes kopplatību;

32.4. aprēķina pašvaldības prognozēto kadastrālo vērtību kopsummu, ņemot vērā NĪ lietošanas tiesību apgrūtinājumu samazinājumu.

33. Analizē prognozēto kadastrālo vērtību kopsummu izmaiņu rādītājus pa NĪLM grupām un zemes vērtību zonām.

34. Analizē prognozēto kadastrālo vērtību atbilstību NĪ tirgus cenu līmenim zemes vienībām ar tipiskām platībām un zemes vienībām ar netipiskām platībām.

35. Sagatavo kadastrālo vērtību kopsummu izmaiņu tendences analīzi ar pamatojumu iesniegšanai pašvaldībā, norādot:

35.1. prognozēto kadastrālo vērtību kopsummu;

35.2. procentuālas izmaiņas attiecībā pret iepriekšējā gada kadastrālo vērtību kopsummu;

35.3. vērtību kopsummu procentuālas izmaiņas pa NĪLM grupām;

35.4. izmaiņas procentos pa zemes vērtību zonām tām NĪLM grupām, kurās vērtību pieaugums vai samazinājums ir ievērojams.

36. Ar zonējuma projekta darba eksemplāru un nepieciešamības gadījumā ar apkārt esošo pašvaldību zemes vērtību zonējumiem (kopijām) iepazīstina pašvaldības pārstāvjus, precizējot:

36.1. zemes vērtību zonu robežas;

36.2. zonu zemes bāzes vērtības NĪLM vai grupām;

36.3. standartplatības un vērtību samazinošos koeficientus (Kst).

 

IV. Zonējuma projekta noformēšana

37. Zonējuma zemes bāzes vērtību tabulu noformē atbilstoši šo metodisko norādījumu 1. un 2. pielikumam. Aizpildot tabulu, ņem vērā sekojošo:

37.1. ja attiecīgajā zonā pēc pašvaldības rakstiska apstiprinājuma nav paredzēts tādu NĪLM vai grupu noteikt, tad ailē liek apzīmējumu — “X”;

37.2. lauku apvidū NĪLM kodiem 0101, 0102, 0103, 0105, 0106, 0201, 0301, 0302, 0303, 0907, 0908, kuru piekrītošās zemes platības kadastrālo vērtību aprēķina LR MK 2001.gada 31.jūlija noteikumos Nr.341 “Lauku apvidu zemes kadastrālās vērtēšanas noteikumi” V daļā noteiktajā kārtībā, ailēs liek apzīmējumu “XX”.

38. Zonējuma karti noformē digitāli atbilstoši spēkā esošajiem VZD metodiskajiem norādījumiem “Pilsētu un lauku apbūves zemes vērtību zonējumu digitizēšana”.

39. Zonējuma kartes izdrukas oriģinālu noformē bez uzlīmēm. Uz kartes norāda:

39.1. lapas augšdaļā dokumenta nosaukumu — …pilsētas / …rajona ... pagasta / ... pilsētas ar lauku teritoriju / ... novada; zemes vērtību zonējuma karte;

39.2. lapas apakšējās daļas labajā pusē:

 

Apstiprināts: LR VZD 200__. gada ___.______ rīkojums Nr.

LR VZD ģenerāldirektors (paraksts, uzvārda atšifrējums, Z. v.).

Saskaņots: ….. domes/padomes 200__. gada ___._______ lēmums Nr.

Domes/Padomes priekšsēdētājs (paraksts, uzvārda atšifrējums, Z. v.).

Izstrādāts: LR VZD ________ reģionālā nodaļa

(LR VZD _______ reģionālās nodaļas vadītājs —

paraksts, uzvārda atšifrējums).

40. Nepieciešamības gadījumā sagatavo zonējuma kartes (shematiskas) pa atsevišķiem NĪLM vai NĪLM grupām.

41. Zonējuma aprakstu sagatavo pēc šāda plāna:

41.1. titullapa;

41.2. apraksta saturs;

41.3. zonējuma izstrādes pamatojums;

41.4. zonējuma izstrādē izmantotie materiāli;

41.5. pašvaldības administratīvās teritorijas vispārīgs raksturojums, NĪ tirgus un zemes vērtību veidojošie faktori, lauku apbūves zemes vienību raksturojums pēc kadastra datiem (skaits pa NĪLM grupām, īpatsvars, platības u.c.);

41.6. zemes bāzes modeļu raksturojums pa NĪLM grupām;

41.7. NĪ tirgus informācijas apskats un NĪ (zemes) vērtību ietekmējošo faktoru salīdzinošās analīzes apskats;

41.8. zemes vērtību zonu raksturojums;

41.9. zemes bāzes vērtību tabula (standartplatību un koeficientu tabula);

41.10. zonējuma shēma.

42. Ja zonējuma izstrādes rezultātā mainītas tikai zemes bāzes vērtības, standartplatības un to koeficienti, bet zonu robežas nemainās, tad zemes vērtību zonējuma aprakstā sagatavo šādas daļas:

42.1. izstrādes pamatojums;

42.2. zonējuma izstrādē izmantotie materiāli;

42.3. NĪ tirgus un zemes vērtību veidojošie faktori, lauku apbūves zemes vienību raksturojums pēc kadastra datiem (skaits pa NĪLM grupām, īpatsvars, platības u.c.);

42.4. zemes bāzes vērtību, standartplatību un koeficientu tabula;

42.5. zemes kadastrālo vērtību kopsummu izmaiņu tendences prognoze.

43. Ja zonējuma izstrādes rezultātā mainītas tikai zonu robežas, tad zemes vērtību zonējuma aprakstā sagatavo šādas daļas:

43.1. izstrādes pamatojums;

43.2. zonējuma izstrādē izmantotie materiāli;

43.3. zemes vērtību zonu raksturojums;

43.4. zemes kadastrālo vērtību kopsummu izmaiņu tendences prognoze.

 

VI. Zonējuma projekta sabiedriskā apspriešana un saskaņošana

44. Zonējuma projektu ar pavadvēstuli līdz tekošā taksācijas perioda 15.martam iesniedz pašvaldībā izskatīšanai un sabiedriskās apspriešanas organizēšanai.

45. Informē pašvaldību par normatīvajos dokumentos noteikto sabiedriskās apspriešanas organizēšanas kārtību, kā arī par laiku, kādā zonētājs varēs atbildēt uz iedzīvotājus interesējošiem jautājumiem par zonējuma izstrādi.

46. Zonējuma projekta sabiedriskās apspriešanas laikā:

46.1. pašvaldības noteiktajā kārtībā iedzīvotājiem sniedz skaidrojumus par zonējuma projektu;

46.2. organizē VZD un pašvaldības kopīgās darba grupas sanāksmi, kurā izskata iedzīvotāju iesniegumus, analizē un pamatotu priekšlikumu gadījumā pieņem lēmumu par zonējuma projekta koriģēšanu, kā arī sagatavo atzinumu par zonējuma projekta virzīšanu pašvaldības padomei saskaņošanai;

46.3. sagatavo rakstiskas atbildes uz iedzīvotāju iesniegumiem;

46.4. nepieciešamības gadījumā koriģē zonējuma projektu atbilstoši VZD un pašvaldības kopīgās darba grupas lēmumam;

46.5. sagatavo atzinumu ar sabiedriskās apspriešanas rezultātiem un kopā ar zonējuma projektu iesniedz pašvaldībā saskaņošanai.

47. Par pamatotiem ir atzīstami priekšlikumi, kas iesniegti zonējuma projekta sabiedriskās apspriešanas laikā, reģistrēti pašvaldībā un tajos izteiktie priekšlikumi ir attiecināmi uz zemes bāzes vērtību, tās izplatību konkrētā vērtību zonā vai zonās, kā arī izteiktais priekšlikums pamatots ar konkrētu nekustamā īpašuma tirgus informāciju, pašvaldības teritorijas attīstības dokumentiem vai konkrētiem sociālekonomiskiem statistikas rādītājiem.

48. Lēmumu par zonējuma projekta saskaņošanu pieņem pašvaldības domes/padomes sēdē, kurā piedalās zonētājs un iepazīstina ar zonējuma projektu.

49. Ja pašvaldība nepieņem lēmumu par zonējuma projekta saskaņošanu, tad VZD organizē kopējās darba grupas sanāksmi, kurā izskata un izanalizē pašvaldības argumentētos priekšlikumus, sagatavo atzinumu par zonējuma projekta koriģēšanu.

50. Koriģēto zonējuma projektu un darba grupas atzinumu atkārtoti iesniedz pašvaldības domei/padomei saskaņošanai.

51. Lai zonējuma projektu varētu uzskatīt par saskaņotu pašvaldībā, nepieciešams:

51.1. pašvaldības domes/padomes sēdes protokola izraksts ar lēmumu par zonējuma projekta saskaņošanu;

51.2. pašvaldības domes/padomes priekšsēdētāja parakstīti zonējuma kartes 2 eksemplāri.

 

 

VII. Zonējuma apstiprināšana,

nodošana arhīvā un pašvaldībā

52. Apstiprināšanai ar pašvaldību saskaņotos zonējumus iesniedz VZD Nekustamā īpašuma vērtēšanas pārvaldē ne vēlāk kā līdz tekošā taksācijas perioda 14.maijam.

53. Zonējumu apstiprina VZD ģenerāldirektors ar rīkojumu, kurā norādīts zonējuma spēkā stāšanās datums, kā arī termiņš, līdz kuram ir spēkā attiecīgajā administratīvajā teritorijā iepriekš noteiktās zemes kadastrālās vērtības.

54. Zonējuma vienu oriģinālu nodod attiecīgajai pašvaldībai, otru — VZD Centrālajā arhīvā atbilstoši LR VZD arhīvos nododamo lietu formēšanas un noformēšanas vispārīgo noteikumu prasībām.

55. VZD Centrālajā arhīvā nodod šādu dokumentu oriģinālus:

55.1. zonējuma karti;

55.2. zemes bāzes vērtību tabulu;

55.3. zonējuma aprakstu;

55.4. zemes kadastrālo vērtību kopsummu izmaiņu tendences prognozi;

55.5. pašvaldības domes/padomes sēdes protokola izrakstu ar lēmumu par zonējuma projekta saskaņošanu;

55.6. zonējuma pieņemšanas — nodošanas aktu pašvaldībā.

56. VZD Centrālajā arhīvā nododamos materiālus sakārto atsevišķās lietās:

56.1. zonējuma kartes — salocītas līdz A4 formātam, nesašūtas sakārtotas sasienamās mapēs;

56.2. zemes bāzes vērtību tabulas — iesietas vai iešūtas vākos;

56.3. zonējuma apraksti — iesieti vai iešūti vākos.

57. Zonējuma materiālus jānodod VZD Centrālajā arhīvā ne vēlāk kā mēneša laikā pēc apstiprināšanas.

58. Zonējuma izstrāde uzskatāma par pabeigtu pēc tā apstiprināšanas un VZD eksemplāra nodošanas VZD Centrālajā arhīvā.

Nekustamā īpašuma vērtēšanas pārvaldes direktors G. Kalniņš

 

1.pielikums

1-477 COPY.GIF (166445 bytes)

2.pielikums

2-477 COPY.GIF (213336 bytes)

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!