• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2003. gada 14. janvāra noteikumi Nr. 15 "Labklājības ministrijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.01.2003., Nr. 10 https://www.vestnesis.lv/ta/id/70334

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.15

Par darba grupu normatīvo aktu analīzei

Vēl šajā numurā

21.01.2003., Nr. 10

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 15

Pieņemts: 14.01.2003.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.15

Rīgā 2003.gada 14.janvārī (prot. Nr.3, 17.§)

Labklājības ministrijas nolikums

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu

 

I. Ministrijas funkcijas, uzdevumi un kompetence

1. Labklājības ministrija (turpmāk — ministrija) ir valsts pārvaldes iestāde, kas piedalās valsts politikas izstrādāšanā darba, sociālās aizsardzības un dzimumu līdztiesības jomā, kā arī organizē un koordinē valsts politikas, likumu un citu normatīvo aktu īstenošanu minētajās jomās un veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

2. Ministrija veic šādus uzdevumus:

2.1. darba jomā izstrādā priekšlikumus:

2.1.1. valsts politikai bezdarba samazināšanā, nodarbinātības politikai un profesionālās orientācijas sistēmas pilnveidošanai;

2.1.2. valsts politikai veselībai drošu un nekaitīgu darba apstākļu un darba vides garantēšanā;

2.1.3. valsts politikai industriālo iekārtu drošības reglamentēšanā un piedalās atbilstības novērtēšanas sistēmu uzturēšanā;

2.1.4. valsts politikai minimālās darba algas noteikšanā;

2.1.5. valsts politikai darba tiesisko attiecību regulēšanā;

2.2. sociālajā aizsardzībā:

2.2.1. izstrādā priekšlikumus valsts politikai sociālās apdrošināšanas un valsts sociālo pabalstu jomā;

2.2.2. izstrādā priekšlikumus valsts politikai sociālās palīdzības, sociālās aprūpes, sociālās un profesionālās rehabilitācijas jomā;

2.2.3. nodrošina sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu tīkla kvalitatīvu attīstību;

2.3. izstrādā priekšlikumus valsts politikai, lai īstenotu integrētu pieeju ar dzimumu līdztiesību saistīto jautājumu risināšanā;

2.4. izstrādā priekšlikumus vienotai sociālās atstumtības mazināšanas politikai valstī;

2.5. nodrošina nozares politikas īstenošanu labklājības ministra (turpmāk — ministrs) padotībā esošajās iestādēs, valsts uzņēmumos un kapitālsabiedrībās (uzņēmējsabiedrībās), kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja;

2.6. izstrādā tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus, saskaņojot tos ar Eiropas Savienības tiesību normām, kā arī Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem;

2.7. sniedz atzinumus par valsts pārvaldes iestāžu izstrādātajiem tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektiem;

2.8. nodrošina lietišķos pētījumus un to rezultātu efektīvu izmantošanu ministrijas kompetencē esošajās jomās;

2.9. informē sabiedrību par valsts politiku ministrijas kompetencē esošajās jomās un konsultējas ar sabiedriskajām organizācijām lēmumu pieņemšanas procesā, kā arī veicina sociālā dialoga attīstību;

2.10. nodrošina normatīvajos aktos noteikto prasību izpildi attiecībā uz valsts budžeta pieprasījuma sastādīšanu un iesniegšanu, kā arī budžeta izpildi un budžeta līdzekļu efektīvas un ekonomiskas izlietošanas kontroli;

2.11. koordinē sagatavošanos darbam ar Eiropas Sociālo fondu un veic Eiropas Savienības struktūrfondu vadošās institūcijas galvenā partnera funkcijas darbā ar Eiropas Sociālo fondu;

2.12. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos izsniedz speciālas atļaujas (licences) komercdarbībai (uzņēmējdarbībai);

2.13. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos izdod administratīvos aktus;

2.14. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

3. Ministrija ir tiesīga:

3.1. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieprasīt un bez maksas saņemt no fiziskajām un juridiskajām personām ministrijas uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;

3.2. piedalīties starptautisko organizāciju rīkotajos pasākumos, noslēgt starptautiskus starpresoru līgumus un koordinēt starptautisko sadarbību ministrijas kompetencē esošajos jautājumos;

3.3. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt ministrijā nepieciešamās strukturālās un funkcionālās pārmaiņas un organizēt tās ministra padotībā esošajās iestādēs atbilstoši piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem;

3.4. novērtēt iekšējās kontroles sistēmas efektivitāti un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt finanšu, vadības, izpildes novērtējuma, kvalitātes un informācijas sistēmu iekšējos auditus ministrijā un ministra padotībā esošajās iestādēs;

3.5. izdot ministra padotībā esošajām iestādēm saistošus tiesību aktus, ja likumos vai Ministru kabineta normatīvajos aktos nav noteikts citādi;

3.6. īstenot citas normatīvajos aktos noteiktās tiesības.

 

II. Ministrijas amatpersonu kompetence un ministrijas struktūra

4. Ministrija ir tieši pakļauta ministram. Ministrs vada ministrijas darbu un ir atbildīgs Saeimai par ministrijas darbību.

5. Ministrs:

5.1. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju;

5.2. izdod ministra padotībā esošo iestāžu ierēdņiem un darbiniekiem saistošus tiesību aktus, ja likumos vai Ministru kabineta normatīvajos aktos nav noteikts citādi;

5.3. izveido komisijas un darba grupas;

5.4. saskaņā ar attiecīgu pilnvarojumu noslēdz starptautiskus līgumus;

5.5. ieceļ amatā un atbrīvo no amata valsts sekretāru un ministrijas padotībā esošo iestāžu un uzņēmumu vadītājus, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi;

5.6. ir tiesīgs īstenot ministrijas administratīvā vadītāja kompetenci;

5.7. veic citas normatīvajos aktos noteiktās darbības.

6. Ministrs apstiprina ministrijas reglamentu.

7. Ministrijas parlamentārais sekretārs:

7.1. pārstāv ministra politisko viedokli Saeimā;

7.2. atbild par ministrijas sagatavoto likumprojektu virzību Saeimā;

7.3. nodrošina ministra saikni ar Saeimu, tās komisijām un frakcijām;

7.4. veic citas normatīvajos aktos noteiktās darbības.

8. Ministrijas valsts sekretārs:

8.1. vada ministrijas administratīvo darbu;

8.2. nodrošina ministra un parlamentārā sekretāra rīkojumu izpildi;

8.3. izdod ministra padotībā esošo iestāžu ierēdņiem un darbiniekiem saistošus pārvaldes lēmumus un iekšējos normatīvos aktus, ja likumos vai Ministru kabineta normatīvajos aktos nav noteikts citādi;

8.4. nodrošina ministrijas darbības nepārtrauktību, ja notikusi ministrijas politiskās vadības maiņa;

8.5. pēc saskaņošanas ar ministru un Valsts civildienesta pārvaldi nosaka ministrijas ierēdņu amatus un apstiprina ministrijas personālsastāva sarakstu;

8.6. atbilstoši savai kompetencei bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju;

8.7. dod tiešus rīkojumus ministrijas ierēdņiem un darbiniekiem un izdod tiem saistošus iekšējos normatīvos aktus;

8.8. nodrošina racionālas struktūras izveidošanu ministrijas funkciju izpildei;

8.9. nodrošina ministrijai iedalīto valsts budžeta līdzekļu izmantošanu atbilstoši likumam par valsts budžetu kārtējam gadam;

8.10. izveido ministrijas iekšējās kontroles sistēmu;

8.11. apstiprina to kapitālsabiedrību (uzņēmējsabiedrību) statūtus, kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, ja likumā nav noteikts citādi;

8.12. veic citas normatīvajos aktos noteiktās darbības.

9. Valsts sekretāram ir vietnieki. Valsts sekretāra vietniekam tieši pakļautās ministrijas struktūrvienības nosaka valsts sekretārs. Valsts sekretāra vietnieku kompetenci nosaka ministrijas reglamentā un amatu aprakstos.

10. Ministrijas struktūrvienības ir departamenti, kuros ir nodaļas, un patstāvīgās nodaļas. Departamentu un patstāvīgo nodaļu reglamentus pēc saskaņošanas ar valsts sekretāru izdod attiecīgās struktūrvienības vadītājs.

11. Departamentu vada departamenta direktors. Departamenta direktoram var būt vietnieki. Departamenta direktora un viņa vietnieku kompetenci nosaka ministrijas un departamenta reglamentā un amatu aprakstos.

12. Patstāvīgo nodaļu vada nodaļas vadītājs. Nodaļas vadītāja kompetenci nosaka ministrijas un nodaļas reglamentā un amata aprakstā vai darba līgumā.

 

III. Ministrijas darbības tiesiskuma nodrošināšanas mehānisms un ministrijas darbības pārskati

13. Ministrijas darbības tiesiskumu nodrošina valsts sekretārs. Valsts sekretārs ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

14. Valsts sekretāram ir tiesības atcelt ministrijas pārvaldes amatpersonu prettiesiskos lēmumus un iekšējos normatīvos aktus.

15. Valsts sekretāra izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā. Citu ministrijas pārvaldes amatpersonu izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt valsts sekretāram, ja likumos vai Ministru kabineta normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

16. Ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz pārskatus par valsts politikas īstenošanu ministrijas kompetences jomās, ministrijas funkciju izpildi un valsts budžeta līdzekļu izlietojumu un sagatavo gada publisko pārskatu par valsts politikas īstenošanu.

17. Valsts sekretārs reizi ceturksnī sniedz ministram pārskatu par valsts politikas īstenošanu ministrijas kompetences jomās.

18. Ministram ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatu par valsts politikas īstenošanu ministrijas kompetences jomās, kā arī par ministra padotībā esošas valsts iestādes darbību.

 

IV. Ministra padotībā esošās iestādes

19. Ministrija ir augstākā iestāde ministra padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm.

20. Ministra padotībā ir šādas iestādes:

20.1. Valsts darba inspekcija;

20.2. Sociālās palīdzības fonds;

20.3. Nodarbinātības valsts aģentūra;

20.4. Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūra;

20.5. valsts aģentūra “Tehnisko palīglīdzekļu centrs”;

20.6. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija;

20.7. arodapmācības un rehabilitācijas centrs “Alsviķi”;

20.8. valsts bērnu bāreņu aprūpes centri;

20.9. specializētie valsts bērnu sociālās aprūpes centri;

20.10. specializētie valsts sociālās aprūpes un rehabilitācijas centri;

20.11. specializētie valsts sociālās aprūpes pansionāti.

 

V. Kapitālsabiedrības (uzņēmējsabiedrības), kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, un ministrijas pārziņā esošais valsts uzņēmums

21. Ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja šādās kapitālsabiedrībās (uzņēmējsabiedrībās):

21.1. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Šampētera nams”;

21.2. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Republikas rehabilitācijas centrs”;

21.3. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Specializētais sociālās aprūpes centrs “Saulstari””;

21.4. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra”;

21.5. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sociālās aprūpes centrs “Ezerkrasti””.

22. Ministrijas pārziņā ir valsts uzņēmums “Valsts veselības centrs “Jaundubulti””.

Ministru prezidents E.Repše

Labklājības ministre D.Staķe

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 22.janvāri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!