• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par uzrunu katram savam cilvēkam. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.02.2003., Nr. 18 https://www.vestnesis.lv/ta/id/70883

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par valdības pārstāvjiem Cēsīs

Vēl šajā numurā

04.02.2003., Nr. 18

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par uzrunu katram savam cilvēkam

UMBLIJA.JPG (22905 bytes)
Ramona Umblija Foto: A.F.I.

Viņas uzdevums ir paveikt to, ko līdz šim nevienam nav izdevies izdarīt – paskaidrot visiem saprotamā valodā, ko katra dzīvē nozīmēs Eiropas Savienība. Otrs uzdevums izriet no pirmā – padarīt svārstīgos par Eiropas Savienības (ES) paplašināšanas piekritējiem. Šim mērķim par ES referenduma kampaņas sagatavošanas darba grupas vadītāju premjers Einars Repše izvēlējies Ramonu Umbliju, mākslas zinātnieci, bijušo Ventspils mēra vietnieci. Pozitīvais viedoklis jārada līdz septembrim, kad paredzēts referendums par iestāšanos ES.

Ramonas Umblijas attieksmē pret jauno darbu nav pārliecinošs entuziasms. «Ja man nāktos piedalīties konkursā, es šim darbam nepiekristu. Taču es nolēmu pamēģināt, jo tā ir ārkārtīgi interesanta situācija,» saka kampaņas vadītāja. Nav vēl konkrētas stratēģijas, jo tā ir darba grupas apspriešanā. Konkrēti zināms ir tikai budžets – informatīvajiem pasākumiem valdība rezervējusi vienu miljonu latu. Tēriņu plāns jāiesniedz premjeram līdz 1.martam. Tad arī jābūt zināmiem konkursā izvēlētajiem kampaņas logo un pasākumu autoriem. Darba grupa sākusi vākt informāciju no citām valstīm, kurās referendums rīkots agrāk, – Īrijas un Skotijas.

Kampaņas vadītāja saka, ka pati nespētu atbildēt kādai auditorijai uz jautājumiem par Eiropas Savienību. «Informācijas ir pārsteidzoši daudz, taču to ir sagatavojuši augsti profesionāļi un sarežģītā valodā. Tā ir pārāk birokrātiska,» atzīst Ramona Umblija un turpina: «Viens ir tā racionālā informācija, ko piedāvā kādas nozares pārstāvji, kas cits – emocionālā informācija. Jautājums ir ne tikai, ko teikt lauksaimniekiem, bet arī cilvēkiem, kas viņiem jūt līdzi.» Atklāti atzīt, «ko mēs iegūsim, ko zaudēsim Eiropā», viņasprāt, ir pareizākā pieeja. R.Umblija arī uzskata, ka kampaņai jāuzrunā katrs cilvēks. «Nav tāda sabiedrības kopuma, ir tikai indivīdi,» viņa pauž daudz teorētisku atziņu un vienlaikus norāda: «Vienlaikus jāpanāk liela dalība referendumā.» Joprojām nav apzināti konkrēti iestāšanās pretinieki. «Tas nemaz nav tik labi, ka pretinieki nav skaidri. Tā brīdina Rietumu kolēģi, kam ir kampaņu pieredze savās valstīs,» uzsver Ramona Umblija.

Kampaņa iecerēta iespējami vairāk masu medijos – laikrakstos, televīzijā, internetā un radio. Ramona Umblija atzīst, ka nepilni deviņi mēneši ir ļoti īss laiks. Pretēji kampaņas vadītājas iemīļotā rakstnieka Marsela Prusta tendencei gremdēties aizgājušajā laikā, viņa norāda – ir jādomā tikai par atlikušo laiku.

“DIENA”; pēc V. Gailīša raksta “Deviņi mēneši”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!