• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2003. gada 16. janvāra lēmums Nr. 3 "Par lietas izpētes izbeigšanu lietā Nr.672/02/06/19 "Par "Izdevniecības nams SIA "Fenster"" iesniegumu"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.02.2003., Nr. 22 https://www.vestnesis.lv/ta/id/71132

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Veselības ministra rīkojums Nr. 5

Par Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras publiskajiem pakalpojumiem

Vēl šajā numurā

11.02.2003., Nr. 22

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 3

Pieņemts: 16.01.2003.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Konkurences padomes lēmums Nr.3

(prot.Nr.2, 4. §) Rīgā 2003.gada 16.janvārī

Par lietas izpētes izbeigšanu lietā Nr.672/02/06/19 “Par “Izdevniecības nams SIA “Fenster”” iesniegumu”

Konkurences padome 27.12.2002. saņēma “Izdevniecības nama SIA “Fenster”” 23.12.2002. iesniegumu Nr.436/02, kurā tika lūgts pārbaudīt SIA “Izdevniecības nams “Petits”” darbību, izdodot laikrakstu “Čas” un norādot tajā datus par tā tirāžu. Minētā laikraksta 285.numurā (06.12.2002.) bija norādīta tirāža — 20010 eksemplāru, bet laikraksta “Čas” 286.numura tirāža — 16010 eksemplāru (07.12.2002.). Pēc Izdevniecības nams SIA “Fenster”” rīcībā esošās neoficiālās informācijas, 06.12.2002. laikraksta “Čas” izlaidumdatos, iespējams, esot uzrādīta lielāka tirāža nekā faktiski iespiestā, lai piesaistītu reklāmdevējus un veicinātu laikraksta popularitāti.

“Izdevniecības nams SIA “Fenster”” iesniegumā norādīja, ka minētās SIA “Izdevniecības nams “Petits”” darbības ir pretrunā ar Reklāmas likuma 8.pantu.

Izvērtējot iesniegumā minēto informāciju, kā arī ar lietu saistītos apstākļus, Konkurences padome

 

konstatēja:

1. SIA “Izdevniecības nams “Petits”” LR Uzņēmumu reģistrā reģistrēts 04.11.1994. (reģistrācijas apliecības Nr.000322623) un viens no tās darbības veidiem ir izdevējdarbība. “Izdevniecības nams SIA “Fenster”” Uzņēmumu reģistrā reģistrēta 31.05.1993. (reģistrācijas apliecības Nr.0103095090) un viens no tās darbības veidiem ir izdevējdarbība.

Lai tirgus dalībnieka darbības, konkrētajā gadījumā SIA “Izdevniecības nams “Petits”” darbības, būtu vērtējamas saskaņā ar Reklāmas likumu, izplatītajam paziņojumam (pasākumam, informācijai) ir jāatbilst reklāmas definīcijai. Reklāmas likuma 1.panta izpratnē “Reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas un jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

2. SIA “Izdevniecības nams “Petits””, publicējot ziņas par laikraksta numura tirāžu, rīkojas saskaņā ar uzņēmējdarbību regulējošajiem likumdošanas aktiem, t.i., likuma “Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem” 18.pantā noteikto, ka „Katrā preses izdevuma laidienā jādod šādas ziņas: (..) izdevuma tirāža”.

Sniegtās ziņas ir uzskatāmas par izlaidumdatiem, kuru primārais nolūks ir izpildīt likumā “Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem“ noteikto. Turklāt saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 201.6 pantu “Par likumā noteikto izlaidumdatu nepublicēšanu — uzliek naudas sodu līdz divdesmit pieciem latiem”.

Minētās prasības ir jāievēro visām uzņēmējsabiedrībām, kuras darbojas laikrakstu izdošanas tirgū. Konkurences padome secina, ka laikraksta “Čas” 285.numurā un laikraksta “Čas” 286.numurā publicētās ziņas par tirāžu nav uzskatāmas par reklāmu, jo tās nav izceltas uz pārējā laikraksta fona, lai pievērstu īpašu lasītāju uzmanību. Līdz ar to saskaņā ar Reklāmas likuma 1.panta noteikumiem informācija par tirāžu nav uzskatāma par paziņojumu vai pasākumu, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.

Līdz ar to Konkurences padome secina, ka “Izdevniecības nams SIA “Fenster”” iesniegumā minētās SIA “Izdevniecības nams “Petits”” darbības neatbilst Reklāmas likumā noteiktajai reklāmas definīcijai.

Ņemot vērā minēto un saskaņā ar Reklāmas likuma 1.pantu, 13.panta pirmo daļu, 14.panta trešo daļu un Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 5.punktu, Konkurences padome

 

nolēma:

1. Konstatēt, ka Reklāmas likuma pārkāpums SIA “Izdevniecības nams “Petits”” darbībās, publicējot 2002.12.06. laikraksta “Čas” 285.numurā informāciju par minēto laikraksta tirāžu, nav noticis.

2. Izbeigt lietvedību lietā Nr.672/02/06/19 “Par “Izdevniecības nams SIA “Fenster”” iesniegumu”.

Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā viena mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas dienas saskaņā ar LR Civilprocesa likuma Pārejas noteikumu 1.punktu un Latvijas Civilprocesa kodeksa 24.-A nodaļu un Reklāmas likuma 17.panta otro daļu.

Konkurences padomes priekšsēdētājs P. Vilks

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!