Par atdzimstošo vagonrūpnīcu
Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) pēc gandrīz desmit gadu pārtraukuma atkal uzbūvējusi elektrovilcienu. Jaunuzbūvētais vilciena sastāvs turpmāk kursēs starp Gruzijas pilsētām Tbilisi un Batumi. Šis ir līdz 1994. gadam ražotā vilciena uzlabotais variants. Tajā iebūvēti mīkstie sēdekļi, galdiņi starp krēsliem un tualetes. Brauciena laikā pasažieri varēs skatīties videofilmas vai atpūsties bārā.
Jaunais vilciens pilnībā tapis Rīgā, un RVR to patentējusi. Sešu vagonu sastāvs ir tikai sākums Rīgas vagonbūves tradīciju atjaunošanai. Interesi iegadāties Rīgā ražotos vilcienus ir izteikusi Bulgārijas, Gruzijas, Baltkrievijas un Igaunijas dzelzceļu vadība. Viens vilciena sastāvs atkarībā no komforta līmeņa maksā no 1,5 līdz 2,5 miljoniem ASV dolāru.
Rīgas Tehniskās universitātes Dzelzceļa transporta institūta direktors Pēteris Balckars uzteica Rīgas vagonbūvētājus un atzina, ka arī “Latvijas dzelzceļam” būtu jāiepērk jaunie Rīgā ražotie vilcieni. Tomēr tam trūkstot līdzekļu, pastāstīja akciju sabiedrībā “Latvijas dzelzceļš”. Pašlaik Latvijā kursējošie elektriskie un dīzeļvilcieni ir novecojuši, un tiem nepieciešams kapitālais remonts. Pērn valdība piešķīra 3,1 miljonu latu vilcienu vagonu renovācijai. Par šo naudu bija iespējams veikt 57 vagonu remontu. Ja arī turpmāk pasažieru vilcieniem dos naudu, tā tiks atvēlēta jau esošo vagonu remontam, nevis jaunu sastāvu iegādei. “Latvijas dzelzceļam” piederošo vilcienu remontu arī veic RVR.
Rīgas vagonbūves rūpnīca kopš savas otrreizējās “atdzimšanas” — pēc bankrota pirms diviem gadiem — attīstās straujos tempos. RVR nodarbina 400 strādnieku, un rūpnīcas apgrozījums gada laikā palielinājies no 5 miljoniem ASV dolāru līdz 15 miljoniem. Pašlaik tiek izstrādāts jauns vilciena modelis, kas atbilst Eiropas Savienības standartiem.
“RĪGAS BALSS”; pēc E. Barkāna raksta “Rīgā atdzimst vagonbūve”