Satiksmes ministrijas rīkojums Nr. 61
Rīgā 2003. gada 11. februārī
Par tehniskajām un konstruktīvajām prasībām autobusiem pasažieru pārvadājumu veikšanai
Lai nodrošinātu INTERBUS līguma un Satiksmes ministrijas 1998.gada 30.septembra noteikumu Nr.52 “Noteikumi par autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanu” 12.3.apakšpunkta prasību izpildi:
1. Apstiprināt:
1.1. tehniskās prasības autobusiem, kas paredzēti pasažieru starptautisko pārvadājumu veikšanai (1.pielikums);
1.2. autobusa izgatavotāja vai tā pārstāvja apliecinājuma par autobusa atbilstību noteiktajām konstruktīvajām prasībām paraugu (2.pielikums).
2. Bezpeļņas organizācijai valsts akciju sabiedrībai “Ceļu satiksmes drošības direkcija” ar 2003.gada 1.jūliju, veicot valsts tehnisko apskati, autobusus par derīgiem starptautisko pasažieru pārvadājumu veikšanai var atzīt, ja tie atbilst 1.pielikumā noteiktajām prasībām.
3. Līdz 2000.gada 31.decembrim izgatavota autobusa atbilstību 1. pielikuma 6.punktā minētajām prasībām apliecina autobusa izgatavotāja vai tā pārstāvja apliecinājums (2.pielikums), kas iesniegts un reģistrēts CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijā.
4. Bezpeļņas organizācijai valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” ar 2003.gada 1.jūliju autobusu licenču kartītes izsniegt tikai tiem autobusiem, kuri, veicot valsts tehnisko apskati, atzīti par derīgiem starptautisko pasažieru pārvadājumu veikšanai.
5. Rīkojums stājas spēkā ar 2003.gada 1.jūliju.
6. Rīkojumu publicēt laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Satiksmes ministrs R.Zīle
Autosatiksmes departamenta direktors T.Straume
“Latvijas Vēstneša” redakcijā saņemts 24.03.2003.
1. pielikums
Tehniskās prasības autobusiem, kas paredzēti pasažieru starptautisko pārvadājumu veikšanai
1. Autobuss atbilst noteikumu par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un valsts tehnisko apskati prasībām.
2. Autobuss, kura pilna masa pārsniedz 10 tonnas un kas izgatavots vai pirmo reizi reģistrēts pēc 1988.gada 1.janvāra, ir aprīkots ar ātruma ierobežošanas ierīci.
3. Autobuss ir aprīkots ar tahogrāfu.
4. Autobusa riepas ir sertificētas un marķētas atbilstoši ANO EEK noteikumu Nr.54, 109 vai Eiropas Savienības direktīvas 92/23/EEC prasībām.
5. Autobusa gabarīti nepārsniedz šādus lielumus:
5.1. garums:
5.1.1. autobusam ar diviem tiltiem — 13,50m;
5.1.2. autobusam ar vairāk nekā diviem tiltiem — 15,00m;
5.1.3. posmainajam autobusam — 18,75m;
5.2. platums — 2,55m;
5.3. augstums — 4,00m.
6. Autobuss izgatavošanas brīdī atbilda šādām konstruktīvajām prasībām:
Tehniskie parametri (prasības) |
ANO EEK |
ES Direktīvas |
noteikumi Nr. |
||
49.01 |
88/77/EEC |
|
Motora gāzveida un cieto |
49.02 (A etaps) |
91/542/EEC (A etaps) |
daļiņu izmeši |
49.02 (B etaps) |
91/542/EEC (B etaps) |
96/1/EC |
||
Dīzeļmotoru atgāzu dūmainība |
24.03 |
72/306/EEC |
70/157/EEC |
||
Ārējo trokšņu līmenis |
51.02 |
84/424/EEC |
92/97/EEC |
||
71/320/EEC |
||
Bremžu iekārtas |
13.09 |
88/194/EEC |
91/422/EEC |
||
98/12/EC |
Autosatiksmes departamenta direktors T. Straume
2.pielikums
Autosatiksmes departamenta direktors T.Straume