• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrijas 2000. gada 28. jūlija instrukcija Nr. 4 "Dzelzceļa signalizācijas instrukcija". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.04.2001., Nr. 62 https://www.vestnesis.lv/ta/id/7411-dzelzcela-signalizacijas-instrukcija

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zemkopības ministrijas Valsts zivsaimniecības pārvaldes rīkojums Nr.20

Par īslaicīgiem pasākumiem makšķerēšanas regulēšanā Salacā makšķerēšanas sacensību laikā

Vēl šajā numurā

20.04.2001., Nr. 62

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Satiksmes ministrija

Veids: instrukcija

Numurs: 4

Pieņemts: 28.07.2000.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrijas informācija Nr. 4

2000.gada 28.jūlijā

 

Dzelzceļa signalizācijas instrukcija

Izdota saskaņā ar Ministru kabineta 1999.gada 27.aprīļa noteikumu Nr.148
“Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi” 4.2. apakšpunktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šī instrukcija nosaka dzelzceļa signalizācijas sistēmu, signālu un signālierīču veidus, signālu nozīmi un to lietošanu.

2. Šajā instrukcijā noteikto signālu prasības ir saistošas visiem dzelzceļa darbiniekiem (speciālistiem).

3. Instrukcijām un rīkojumiem, kas attiecas uz dzelzceļa signalizāciju, jāatbilst šīs instrukcijas prasībām.  

II. Signāli

4. Pēc uztveres signāli iedalāmi redzes (vizuālie) un dzirdes (akustiskie) signālos. Signālu uzdevums ir nodrošināt vilcienu kustības un manevru darba drošību un to precīzu organizāciju.  

1. Redzes signāli

5. Redzes signāli dod rīkojumu vai norādījumu ar krāsu, veidu, stāvokli un signālrādījumu skaitu. Redzes signālu padošanai lieto šādas signālierīces:

5.1. luksoforus;

5.2. signāldiskus;

5.3. signāltāfeles;

5.4. signāllukturus;

5.5. signālkarodziņus;

5.6. signālrādītājus;

5.7. signālzīmes.

6. Atkarībā no lietošanas laika redzes signālus iedala:

6.1. dienas signāli — kurus padod diennakts gaišajā laikā (dienā). Šo signālu padošanai lieto signāldiskus, signāltāfeles, signālkarodziņus un signālrādītājus (pārmiju, ceļa aizsprostotāju un hidrokolonnu);

6.2. nakts signāli — kurus padod diennakts tumšajā laikā (naktī). Pie šiem signāliem pieder rokas un vilcienu signāllukturu, lukturu kārtīs un signālrādītāju noteiktas krāsas ugunis. Nakts signālus lieto arī dienā, ja ir migla, sniegputenis, vai citi sliktas redzamības apstākļi, kad dienas apstāšanās signālu redzamība ir mazāka par 1000 m, ātruma samazināšanas signālu — mazāka par 400 m un manevru signālu — mazāka par 200m;

6.3. diennakts signāli — kurus padod vienādi gan dienā, gan naktī. Pie šiem signāliem pieder noteiktas krāsas luksoforu ugunis, maršrutu un citi gaismas rādītāji, pastāvīgie ātruma samazināšanas signāldiski, kvadrātveida dzeltenas krāsas signāltāfeles (otrā puse zaļā krāsā), sarkanas krāsas diski ar gaismas atstarotājiem kravas vilciena pēdējā vagona apzīmēšanai, signālrādītāji un signālzīmes.  

2. Dzirdes signāli

7. Dzirdes signāli izsaka rīkojumu vienādi, kā gaišajā, tā arī tumšajā diennakts laikā ar skaņu skaitu un ilgumu, kā arī ar dažāda ilguma skaņu kombinējumu.

8. Dzirdes signālu padošanai lieto lokomotīvju, motorvagonu vilcienu un drezīnu svilpes, rokas svilpes, signāltaures, sirēnas un petardes.

9. Petardes sprādziens liek nekavējoties apstāties.  

III. Luksofori

10. Luksoforus atkarībā no lietošanas veida iedala:

10.1. ieejas — kas atļauj vai aizliedz vilcienam no posma iebraukt stacijā;

10.2. izejas — kas atļauj vai aizliedz vilcienam aizbraukt no stacijas uz posmu;

10.3. maršruta — kas atļauj vai aizliedz vilcienam braukt no viena stacijas rajona uz otru;

10.4. garāmejas — kas atļauj vai aizliedz vilcienam braukt no viena blokposma (starpposteņu posma) uz otru;

10.5. aizsega — kas norobežo dzelzceļu krustojumus vienā līmenī ar citiem dzelzceļiem, tramvaja sliežu ceļiem un trolejbusu līnijām, kā arī paceļamos tiltus un ceļa iecirkņus, pa kuriem brauc ar pavadoni;

10.6. aizsprosta — kas liek apstāties, ja ir apdraudēta kustības drošība uz pārbrauktuvēm, uz lielām inženiertehniskām būvēm, kā arī norobežojot stacijās sastāvus vagonu apskates un remonta laikā;

10.7. brīdinājuma — kas brīdina par pamatluksofora (ieejas, garāmejas, aizsprosta un aizsega) rādījumu;

10.8. atkārtojuma — kas vēstī par izejas vai maršruta luksofora atļaujošu signālu un uzkalna luksofora signālu, ja vietējo apstākļu dēļ pamatluksofora redzamība nav nodrošināta;

10.9. lokomotīvju — kas atļauj vai aizliedz vilcienam braukt no viena blokposma uz otru, kā arī brīdina par ceļa luksofora, kuram tuvojas vilciens, signālu;

10.10. manevru — kas atļauj vai aizliedz veikt manevrus;

10.11. uzkalnu — kas atļauj vai aizliedz vagonu nolaišanu no uzkalna.

Viens luksofors var apvienot vairākus uzdevumus (ieejas un izejas, izejas un manevru, izejas un maršruta u.c.).

5.ZIM.GIF (23232 BYTES)

5.zīm.

6.ZIM.A-F.GIF (37898 BYTES)

6.ZIM.GIF (6091 BYTES)

6. zīm.

11. Pēc novietojuma lēcu (5. a. zīm.) un prožektoru (5. b. zīm.) luksoforus iedala:

11.1. mastu luksoforos (6. a, b. f. zīm.);

11.2. pundurluksoforos (6. e. zīm.);

11.3. luksoforos, kurus novieto uz tiltiņiem un konsolēm.

12. Luksoforos lieto pastāvīgi degošas vai pastāvīgi nedegošas, kā arī nemirgojošas un mirgojošas (periodiski iedegas un dziest) signālugunis.

13. Iecirkņos, kas aprīkoti ar autobloķēšanu, garāmejas luksofora pastāvīgi nedegošas signālugunis iedegas, kad ritošais sastāvs ieiet blokposmā, kas atrodas pirms šī luksofora, un nodziest, kad ritošais sastāvs iziet no šī blokposma.

14. Autobloķēšanas garāmejas luksoforus apzīmē ar cipariem, visus pārējos — ar burtiem vai ar burtiem un cipariem.

15. Galvenā luksoforu signālu nozīme (neatkarīgi no to novietošanas vietas un uzdevuma) ir šāda:

15.1. viena zaļa uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu”;

15.2. viena dzeltena mirgojoša uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu; nākošajā luksoforā atļaujošs signāls, kas liek braukt tam garām ar samazinātu ātrumu”;

15.3. viena dzeltena uguns — “Atļauts braukt, gatavojoties apstāties, nākošajā luksoforā signāls aizliedzošs”;

15.4. divas dzeltenas ugunis, no kurām augšējā ir mirgojoša — “Atļauts braukt garām luksoforam ar samazinātu ātrumu, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa. Nākošajā luksoforā signāls atļaujošs”;

15.5. divas dzeltenas ugunis — “Atļauts braukt garām luksoforam ar samazinātu ātrumu un gatavojoties apstāties pie nākošā luksofora, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa”;

15.6. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam”.

 

1. Ieejas luksofori

16. Ieejas luksofori signalizē:

16.1. viena zaļa uguns — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā pa galveno ceļu ar noteikto ātrumu, nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls atļaujošs” (1. a. zīm.);

1.ZIM.GIF (9991 BYTES)

1.zīm.

16.2. viena dzeltena mirgojoša uguns — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā pa galveno ceļu ar noteikto ātrumu, nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls atļaujošs un liek braukt tam garām ar samazinātu ātrumu” (1. b. zīm.).

16.3. viena dzeltena uguns — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā pa galveno ceļu gatavojoties apstāties, nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls aizliedzošs (2. a. zīm.);

16.4. divas dzeltenas ugunis, no kurām augšējā mirgojoša — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā ar samazinātu ātrumu uz sānu ceļa, nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls atļaujošs” (2. b. zīm.);

16.5. divas dzeltenas ugunis — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā ar samazinātu ātrumu uz sānu ceļa un gatavojoties apstāties, nākošais luksofora signāls aizliedzošs” (2. c. zīm.);

16.6. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam” (2. d. zīm.).

2.ZIM.GIF (13416 BYTES)

2.zīm.

17. Ja vilcienus pieņem uz sānu ceļiem pa pārmijām ar 1/18 markas krusteņiem, tad ieejas un maršrutu luksofori signalizē:

17.1. viena zaļa mirgojoša, viena dzeltena uguns un viena zaļa spīdoša signālsvītra — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā uz sānu ceļa ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h; nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls ir atļaujošs un liek braukt tam garām ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h” (3. a. zīm.);

17.2. divas dzeltenas ugunis, no kurām augšējā mirgojoša, un viena zaļa spīdoša signālsvītra — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā uz sānu ceļa ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h, nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls ir atļaujošs un liek braukt tam garām ar samazinātu ātrumu” (3. b. zīm.);

17.3. divas dzeltenas ugunis un viena zaļa spīdoša signālsvītra — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā uz sānu ceļa ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h un gatavojoties apstāties; nākošais luksofora signāls ir aizliedzošs” (3. c. zīm.).

3.ZIM.GIF (10907 BYTES)

3.zīm.

18. Ja nepieciešams, uz ieejas un maršrutu luksoforiem var lietot signālu: viena zaļa mirgojoša uguns — “Vilciens drīkst iebraukt stacijā pa galveno ceļu ar noteikto ātrumu; nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls ir atļaujošs un liek braukt tam garām ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h” (4. a. zīm.).

19. Atsevišķās stacijās gadījumos, kas paredzēti Ministru kabineta 1999.gada 27.aprīļa noteikumos Nr.148 “Dzelzceļu tehniskās ekspluatācijas noteikumi” (turpmāk — TEN), ieejas un maršrutu luksoforos var lietot signālu: trīs dzeltenas ugunis — “Motorvagonu vilcienam, atsevišķai lokomotīvei, nenoceļamā tipa drezīnai atļauts braukt uz brīvās ceļa daļas ar sevišķu uzmanību un ar ātrumu ne lielāku par 20 km/h līdz maršruta luksoforam ar sarkanu signālu” (4. b. zīm.).

4.ZIM.GIF (7555 BYTES)

4.zīm.

 

2. Aicinājuma signāls

20. Aicinājuma signāls — viena mēnessbalta mirgojoša uguns atļauj vilcienam braukt garām luksoforam ar sarkanu signālu (vai nodzisušu signālu) un turpināt kustību līdz nākošajam luksoforam (vai līdz kontrolstabiņam, ja vilcienu pieņem uz ceļa, kur nav izejas vai maršruta luksofora) ar ātrumu ne lielāku par 20 km/h un ar sevišķu uzmanību un būt gatavam nekavējoties apstāties, ja radīsies šķēršļi tālākai kustībai (5. zīm.).

21. Aicinājuma signālu lieto uz ieejas, kā arī uz maršruta un izejas (izņemot grupas) luksoforiem.

22. Nosūtīt vilcienu ar izejas luksofora aicinājuma signālu drīkst uz divceļu iecirkņa, kas aprīkots ar autobloķēšanu, pareizo ceļu.

 

3. Izejas luksofori

23. Izejas luksofori iecirkņos, kas aprīkoti ar autobloķēšanu, signalizē:

23.1. viens zaļa uguns — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas un braukt ar noteikto ātrumu, priekšā brīvi ne mazāk kā divi blokposmi” (6. a. zīm.);

23.2. viena dzeltena uguns — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas gatavojoties apstāties, nākošais luksofora signāls ir aizliedzošs” (6. b. zīm.);

23.3. divas dzeltenas ugunis, no kurām augšējā mirgojoša — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas ar samazinātu ātrumu, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa. Nākošais luksofora signāls ir atļaujošs” (6. c. zīm.);

23.4. divas dzeltenas ugunis — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas ar samazinātu ātrumu, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa. Nākošais luksofora signāls ir aizliedzošs” (6. d. zīm.);

23.5. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam” (6. e. f. zīm.).

24. Ar autobloķēšanu aprīkotos iecirkņos, nosūtot vilcienus ar novirzi uz sānu ceļa pa pārmijām ar 1/18 markas krusteņiem, izejas luksofori signalizē:

24.1. viena zaļa mirgojoša un viena dzeltena uguns un viena zaļa spīdoša signālsvītra — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h; vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa; nākošais luksofora signāls ir atļaujošs” (7. a. zīm.);

24.2. divas dzeltenas ugunis un viena zaļa spīdoša signālsvītra — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h; vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa; nākošais luksofora signāls ir aizliedzošs” (7. b. zīm.).

7.ZIM.GIF (7503 BYTES)

7.zīm.

25. Ar pusautomātisko bloķēšanu aprīkotos iecirkņos izejas luksofori signalizē:

25.1. viena zaļa uguns — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas un braukt ar noteikto ātrumu, posms līdz nākošajai stacijai ir brīvs” (8. a. zīm.);

25.2. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam” (2.8. b. zīm.);

25.3. divas dzeltenas ugunis — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas ar samazinātu ātrumu, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa. Posms līdz nākošajai stacijai ir brīvs” (9. a. zīm.);

25.4. divas dzeltenas ugunis, no kurām augšējā mirgojoša — “Vilciens drīkst aizbraukt no stacijas ar samazinātu ātrumu, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa, posms līdz nākošajai stacijai ir brīvs. Nākošās stacijas ieejas luksofora signāls ir atļaujošs” (9. b. zīm.).

8.ZIM.GIF (2649 BYTES)

8.zīm.

9.ZIM.GIF (3503 BYTES)

9.zīm.

26. Ja posmā ir ar ceļa bloķēšanu aprīkots atzarojums, kā arī ceļa norādīšanai, uz kuru tiek nosūtīts vilciens ar ceļa bloķēšanu aprīkotā daudzceļu iecirknī un ar divpusēju autobloķēšanu aprīkotos divceļu iecirkņos izejas luksofora signālugunis var papildināt ar maršruta rādītāja attiecīgu rādījumu.

27. Ja maršruta rādītāja nav, tad atļauju vilcienam braukt uz atzarojumu vai uz vienu no daudzceļu iecirkņa ceļiem, vai pa nepareizo ceļu divpusējas autobloķēšanas gadījumā var dot ar signālu: divas zaļas ugunis izejas luksoforā. Šis signāls norāda, ka autobloķēšanas gadījumā priekšā ir vismaz divi brīvi blokposmi, bet pusautomātiskās bloķēšanas gadījumā — brīvs posms līdz nākošajai stacijai (10. zīm.).

28. Ja vilcienus nosūta pa nepareizo ceļu iecirknī, kas aprīkots ar divpusēju autobloķēšanu, maršruta rādītāja vai signāla “divas zaļas ugunis” lietošana ir obligāta.

29. Stacijās, kur ir izejas luksofori, bet atzarojums nav aprīkots ar ceļa bloķēšanu, nosūtīšanas maršruta gatavību uz atzarojumu norāda ar vienu mēnessbaltu signālu izejas luksoforā. Vilcieni uz atzarojumu tiek nosūtīti izdodot vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) zizli, atslēgzizli vai ceļa atļaujas zīmi pie mēnessbalta signāla un nodzēsta sarkana signāla izejas luksoforā (11. zīm.).

10.ZIM.GIF (18333 BYTES)

10.zīm.

11.ZIM.GIF (21556 BYTES)

11.zīm.

4. Maršruta luksofori

30. Maršruta luksofori signalizē:

30.1. viena zaļa uguns — “Atļauta kustība ar noteikto ātrumu, nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls ir atļaujošs”;

30.2. viens dzeltena uguns — “Atļauta kustība, gatavojoties apstāties. Nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls ir aizliedzošs”;

30.3. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam”.

31. Atkarībā no maršruta luksofora novietošanas vietas vajadzības gadījumos tiek lietoti signāli:

31.1. viena dzeltena mirgojoša uguns — “Atļauts braukt garām luksoforam ar noteikto ātrumu, nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls ir atļaujošs un liek braukt tam garām ar samazinātu ātrumu”;

31.2. divas dzeltenas ugunis, no kurām augšējā mirgojoša — “Atļauts braukt garām luksoforam ar samazinātu ātrumu, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa. Nākošais luksofora (maršruta vai izejas) signāls ir atļaujošs”;

31.3. divas dzeltenas ugunis — “Atļauts braukt garām luksoforam ar samazinātu ātrumu un gatavojoties apstāties stacijā, vilciens uz pārmijas novirzās uz sānu ceļa. Nākošais luksofora signāls ir aizliedzošs”.

 

5.Garāmejas luksofori

32. Garāmejas luksofori iecirkņos, kas aprīkoti ar autobloķēšanu, signalizē:

32.1. viena zaļa uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu, priekšā brīvi ne mazāk kā divi blokposmi” (12. zīm.);

32.2. viena dzeltena uguns — “Atļauts braukt, gatavojoties apstāties, nākošais luksofora signāls ir aizliedzošs” (13. zīm.);

32.3. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam” (14. zīm.).

33. Iecirkņos, kas aprīkoti ar četrzīmju signalizācijas autobloķēšanu, garāmejas, ieejas, maršruta (pie galvenā ceļa) un izejas luksofori signalizē:

33.1. viena zaļa uguns — “Priekšā brīvi trīs vai vairāk blokposmi”;

33.2. viena dzeltena un viena zaļa uguns — “Priekšā brīvi divi blokposmi” (2.15. zīm.);

33.3. viena dzeltena uguns — “Priekšā brīvs viens blokposms”;

33.4. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam”.

12.ZIM.GIF (18961 BYTES)

12.zīm.

13.ZIM.GIF (6481 BYTES)

13.zīm.

14.ZIM.GIF (9717 BYTES)

14.zīm.

15.ZIM.GIF (10273 BYTES)

15.zīm.

34. Visos ar autobloķēšanu aprīkotos iecirkņos garāmejas luksoforos, kas atrodas pirms ieejas luksoforiem (pirmsieejas), papildus šīs instrukcijas 32. un 33. punktā minētajiem signāliem lieto signālus:

34.1. viena dzeltena mirgojoša uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu. Ieejas luksofora signāls ir atļaujošs un liek braukt tam garām ar samazinātu ātrumu. Vilciens tiek pieņemts uz stacijas sānu ceļa” (16. a. zīm.);

34.2. viena zaļa mirgojoša uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu. Ieejas luksofora signāls ir atļaujošs un liek braukt tam garām ar ātrumu ne lielāku par 80 km/h. Vilciens tiek pieņemts uz stacijas sānu ceļa” (16. b. zīm.).

16.ZIM.GIF (6666 BYTES)

16.zīm.

Uz pirmsieejas luksofora masta novieto gaismu atstarojošu vēstījuma tāfelīti (16. zīm.).

35. Ar trīszīmju signālizācijas autobloķēšanu aprīkotos iecirkņos uz luksofora (ieejas, maršruta, izejas vai garāmejas), kas norobežo uz galvenā ceļa blokposmu, kura garums ir mazāks par vajadzīgo bremzēšanas ceļu, novieto baltas krāsas gaismas rādītāju divu bultu veidā (13. zīm.), bet uz brīdinājuma luksofora — rādītājs vienas bultas veidā (12. zīm.).

 

6. Nosacīti atļaujošais signāls

36. Iecirkņos ar autobloķēšanu, kas atrodas ilgstošā kāpumā, nosacīti atļaujošais signāls garāmejas luksoforā— plāksne ar dzidri baltas krāsas gaismu atstarojošu zīmi “T” burta veidā (17. zīm.), atļauj kravas vilcienam braukt garām luksoforam ar sarkanu signālu ar ātrumu ne lielāku par 20 km/h un ar sevišķu uzmanību un gatavību nekavējoties apstāties, ja rastos šķērslis tālākā kustībā.

17.ZIM.GIF (10137 BYTES)

17.zīm.

7. Aizsegluksofori un aizsprostluksofori

37. Aizsegluksofori signalizē:

37.1. viena zaļa uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu”;

37.2. sarkana uguns — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam”.

38. Aizsprostluksofori signalizē ar sarkanu uguni — “Stāt! Aizliegts braukt garām luksoforam” (18. a. zīm.).

39. Brīdinājuma luksofori pirms aizsprostluksoforiem signalizē ar vienu dzeltenu uguni — “Atļauts braukt, gatavojoties apstāties, aizsprostluksofora signāls ir aizliedzošs” (18. b. zīm.).

40. Normālā stāvoklī aizsprostluksoforu un to brīdinājuma luksoforu signālugunis nedeg (18. c. zīm.) un šiem luksoforiem signālnozīmes nav.

18.ZIM.GIF (20870 BYTES)

18.zīm.

41. Atsevišķos gadījumos dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja noteiktajā kārtībā drīkst lietot aizsprostluksoforus un to brīdinājuma luksoforus ar normāli degošām signālugunīm.

 

8. Brīdinājuma un atkārtojuma luksofori

42. Ar autobloķēšanu neaprīkotos iecirkņos ieejas luksoforu un aizsegluksoforu priekšā novietotie brīdinājuma luksofori signalizē:

42.1. viena zaļa uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu, pamatluksofora signāls ir atļaujošs” (19. zīm.);

42.2. viena dzeltena uguns — “Atļauts braukt, gatavojoties apstāties, pamatluksofora signāls ir aizliedzošs” (20. zīm.);

42.3. viena dzeltena mirgojoša uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu, ieejas luksofora signāls ir atļaujošs un liek braukt tam garām ar samazinātu ātrumu. Vilciens tiek pieņemts uz stacijas sānu ceļa”.

43. Atkārtojuma luksofors signalizē ar vienu zaļu uguni un norāda, ka izejas vai maršruta luksofora signāls ir atļaujošs (21. zīm.).

19.ZIM.GIF (13228 BYTES)

19.zīm.

20.ZIM.GIF (13446 BYTES)

20.zīm.

21.ZIM.GIF (12664 BYTES)

21.zīm.

Normālā stāvoklī atkārtojuma luksoforu signālugunis nedeg un šiem luksoforiem signālnozīmes nav.

44. Pasažieru vilcieni, kuri apstājas stacijā, drīkst uzsākt gaitu tikai pie atkārtojuma luksofora zaļās uguns. Ja atkārtojuma luksofora (vai izejas luksofora) bojājuma dēļ nevar ieslēgt zaļo signālu, vilcienu aizlaiž kārtībā, kāda noteikta Satiksmes ministrijas 2000.gada 6.jūnija instrukcijā Nr.3 ”Vilcienu kustības un manevru darbu instrukcija”.

 

9. Lokomotīvju luksofori

45. Ar automātisko lokomotīvju signalizāciju aprīkotos iecirkņos lokomotīvju luksofori signalizē:

45.1. zaļa uguns — “Atļauts braukt, ceļa luksoforā, kuram tuvojas vilciens, deg zaļa uguns” (22. a. zīm.);

45.2. dzeltena uguns — “Atļauts braukt, ceļa luksoforā, kuram tuvojas vilciens, deg viena vai divas dzeltenas ugunis” (22. b. zīm.);

45.3. dzeltena uguns ar sarkanu — “Atļauts braukt, gatavojoties apstāties, ceļa luksoforā, kuram tuvojas vilciens, deg sarkana uguns” (22. c. zīm.).

46. Ja ar automātisko lokomotīvju signalizāciju aprīkotā iecirknī ir pabraukts garām ceļa luksoforam ar sarkanu signālu, tad lokomotīves luksoforā iedegas sarkana uguns (22. d. zīm.).

47. Balta uguns (22. e. zīm.) norāda, ka vilces līdzekļa ierīces ieslēgtas, bet ceļa luksoforu rādījumi uz vilces līdzekļa luksoforu netiek nodoti un vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) jāņem vērā tikai ceļa luksoforu rādījumi.

22.ZIM.GIF (80096 BYTES)

22.zīm.

48. Lokomtīves luksofori var signalizēt:

48.1. ar zaļu uguni — vilciena tuvošanos ceļa luksoforam ar vienu dzeltenu mirgojošu uguni, ar vienu zaļu mirgojošu uguni vai ar vienu dzeltenu un vienu zaļu uguni;

48.2. ar dzeltenu uguni — vilciena tuvošanos ceļa luksoforam ar divām dzeltenām ugunīm, no kurām augšējā mirgojoša, kā arī ar citām signālugunīm, kas norāda novirzīšanos uz sānu ceļa.

49. Iecirkņos, kur automātiskā lokomotīvju signalizācija tiek lietota kā pagaidu pastāvīga vilcienu kustības signalizācijas un sakaru sistēma, lokomotīvju luksofori signalizē:

49.1. zaļa uguns — “Atļauts braukt ar noteikto ātrumu, priekšā brīvi divi vai vairāki blokposmi”;

49.2. dzeltena uguns — “Atļauts braukt ar samazinātu ātrumu, priekšā brīvs viens blokposms”;

49.3. dzeltena uguns ar sarkanu — “Atļauts braukt, gatavojoties apstāties blokposmā, nākošais blokposms aizņemts”.

50. Ja iecirknī, kur automātiskā lokomotīvju signalizācija tiek lietota kā pagaidu pastāvīga vilcienu kustības signalizācijas un sakaru sistēma, vilciens iebrauc aizņemtā blokposmā, vilces līdzekļa luksoforā iedegas sarkana uguns.

51. Iecirkņos, kur automātiskā vilces līdzekļu signalizācija tiek lietota kā pagaidu pastāvīga vilcienu kustības signalizācijas un sakaru sistēma, balta uguns norāda, ka vilces līdzekļa ierīces ir ieslēgtas, bet signāli no ceļa ierīcēm uz lokomotīvi netiek nodoti.

52. Tuvojoties ceļa luksoforam, lokomotīvju luksofori rāda signālus, kas norādīti šīs instrukcijas 45., 46., 47., 48. punktā.

 

10. Nedarbojošos luksoforu apzīmēšana

53. Nedarbojošos luksoforus nodzēš un apzīmē ar divām krustotām plankām (23. zīm.).

23.ZIM.GIF (22355 BYTES)

23.zīm.

IV. Norobežošanas signāli

1. Pastāvīgie ātruma samazināšanas signāldiski

54. Dzeltenas krāsas signāldisks (24. a. zīm.) signalizē: “Atļauts braukt ar samazinātu ātrumu un gatavojoties braukt pāri bīstamai vietai, kas norobežota ar signālzīmēm “Bīstamās vietas sākums” un “Bīstamās vietas beigas” (53. a, b, zīm.), ar ātrumu, kāds norādīts dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja rīkojumā”.

55. Zaļas krāsas signāldisks (24. b. zīm.) signalizē: “Vilciens pabrauca garām bīstamajai vietai”. Vienceļu iecirkņos vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) šis signāls atrodas vilciena kustības kreisajā pusē.

24.ZIM.GIF (37641 BYTES)

24.zīm.

2. Pārnēsājamie signāli

56. Pārnēsājamie signāli ir:

56.1. taisnstūra formas signāltāfeles, kuru abas puses nokrāsotas sarkanā krāsā, vai arī viena puse sarkanā, bet otra — baltā krāsā;

56.2. kvadrātveida signāltāfeles dzeltenā krāsā (otrā puse zaļā krāsā);

56.3. sarkana uguns signāllukturī uz kārts;

56.4. sarkani karodziņi uz kārts.

57. Pārnēsājamie signāli nozīmē:

57.1. sarkanas krāsas taisnstūra signāltāfele (vai sarkans karodziņš uz kārts) dienā un sarkana uguns signāllukturī uz kārts naktī — “Stāt! Aizliegts braukt garām signālam” (25. a. zīm.);

57.2. dzeltenas krāsas kvadrātveida signāltāfele dienā un naktī (25. b. zīm.), ja bīstamā vieta atrodas:

57.2.1.posmā — “Atļauts braukt ar samazinātu ātrumu, priekšā bīstama vieta, kur jāapstājas vai jāsamazina ātrums”;

57.2.2.uz galvenā stacijas ceļa — “Atļauts braukt ar samazinātu ātrumu, priekšā bīstama vieta, kas prasa ātruma samazināšanu”;

57.2.3.uz pārējiem stacijas ceļiem — “Atļauts braukt garām signālam ar ātrumu, kāds norādīts brīdinājumā, bet, ja tā nav — ar ātrumu ne lielāku par 25 km/h”.

58. Kvadrātveida signāltāfeles otrā puse (zaļā krāsā) dienā un naktī (25. c. zīm.) posmā un uz stacijas galvenā ceļa norāda, ka vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam), pabraucot garām ar visu sastāvu pēc bīstamās vietas ir tiesības palielināt ātrumu līdz noteiktajam.

25.ZIM.GIF (31121 BYTES)

25.zīm.

59. Vietu ar šķēršļiem vilcienu kustībai un darba vietu norobežošanas kārtība posmos un stacijās norādīta šīs instrukcijas  pielikumā.

 

V. Rokas signāli

60. Ar rokas signāliem signalizē:

60.1. dienā — sarkans atritināts karodziņš, naktī — sarkana uguns lukturī — “Stāt!” (26. zīm.).

Ja nav dienā sarkana karodziņa, bet naktī rokas luktura ar sarkanu uguni, tad apstāšanās signālu padod: dienā — riņķveida kustība ar dzeltenu karodziņu vai ar kādu citu priekšmetu, naktī — riņķveida kustība ar lukturi, neatkarīgi no uguns krāsas (27. zīm.).

26.ZIM.GIF (29934 BYTES)

26.zīm.

27.ZIM.GIF (38529 BYTES)

27.zīm.

60.2. dienā — dzeltens atritināts karodziņš, naktī — dzeltena uguns rokas lukturī — “Atļauts braukt ar ātrumu, kas norādīts brīdinājumā vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja rīkojumā, bet, ja tāda nav — ar ātrumu, ne lielāku par 25 km/h” (28. zīm.).

61. Rokas lukturi ar dzeltenu uguni lieto tikai stacijas robežās. Ja nav rokas luktura ar dzeltenu uguni, tad ātruma samazināšanas signālu var padot ar rokas luktura, kam dzidri balta uguns, lēnu kustību uz augšu un uz leju (29. zīm.).

Ātruma samazināšanas signāls posmos visos gadījumos naktī jāpadod tikai ar rokas luktura, kam dzidri balts signāls, lēnu kustību uz augšu un uz leju (29. zīm.).

62. Pārbaudot automātiskās bremzes, padod signālus:

62.1.prasība vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) izdarīt pārbaudes bremzēšanu (pēc mutiska brīdinājuma): dienā — paceļot vertikāli roku virs galvas, naktī — tāpat paceļot rokas lukturi ar dzidri baltu uguni (30. zīm.). Vilces līdzekļa vadītājs (mašīnists) atbild ar vienu īsu svilpienu un sāk bremzēšanu;

62.2.prasība vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) atlaist bremzes: dienā — kustinot horizontāli sev priekšā roku no vienas puses uz otru, naktī — tāpat kustinot rokas lukturi ar dzidri baltu uguni (31. zīm.). Vilces līdzekļa vadītājs (mašīnists) atbild ar diviem īsiem signāliem un atlaiž bremzes.

28.ZIM.GIF (15284 BYTES)

28.zīm.

29.ZIM.GIF (17750 BYTES)

29.zīm.

30.ZIM.GIF (25988 BYTES)

30.zīm.

31.ZIM.GIF (29864 BYTES)

31.zīm.

Veicot automātisko bremžu pārbaudi, rīkojumus var nodot ar radiosakaru vai ar divpusējo parka sakaru ierīču palīdzību.

63. Stacijas dežurants, ja viņa pienākums ir pavadīt vilcienus, nosūtot vilcienu vai laižot vilcienu bez apstāšanas garām stacijai, signalizē: dienā — uz augšu paceltā rokā baltas krāsas rokas signāldisks ar melnu apmali vai saritināts dzeltens karodziņš, naktī —uz augšu pacelts rokas lukturis ar zaļu uguni (32. zīm.). Tas nozīmē, ka vilciens var aizbraukt no stacijas (no ceļiem, kur nav izejas signālu, ja ir attiecīga atļauja aizņemt posmu), vai arī braukt bez apstāšanās ar ātrumu, kāds noteikts caurbraucot šai stacijai. Ja vilciens brauc garām stacijai bez apstāšanās, šis signāls jārāda kamēr pienākošā vilciena vilces līdzeklis pabraucis garām stacijas dežurantam.

64. Lai apturētu pasažieru, pasta bagāžas vai kravas–pasažieru vilcienu, kuram vilcienu sarakstā nav paredzēta apstāšanās šajā stacijā, stacijas dežurants, ja viņa pienākumos ir sagaidīt vilcienus, signalizē: dienā — sarkans rokas signāldisks vai atritināts sarkans karodziņš, naktī — rokas lukturis ar sarkanu uguni (33. zīm.).

32.ZIM.GIF (33469 BYTES)

32.zīm.

33.ZIM.GIF (31248 BYTES)

33.zīm.

65. Stacijas dežurants sagaida pasažieru vilcienus, kuriem vilcienu sarakstā ir paredzēta apstāšanās: dienā — signālus nepadod, naktī — rokas lukturis ar dzidri baltu uguni.

Stacijas dežurantam, sagaidot un pavadot vilcienus, jābūt galvassegai ar sarkanas krāsas virsmu.

66. Pārmijnieki un signālisti, sagaidot vilcienu, signalizē, ja vilcienu laiž garām stacijai pa galveno ceļu bez apstāšanās:

66.1. dienā — saritināts dzeltens karodziņš, naktī — rokas lukturis ar dzidri baltu uguni (34. zīm.);

34.ZIM.GIF (43391 BYTES)

34.zīm.

66.2. ja vilcienu pieņem uz sānu ceļa vai ar apstāšanos stacijā, dienā — atritināts dzeltens karodziņš, naktī rokas lukturis ar dzeltenu uguni (35. zīm.).

35.ZIM.GIF (40838 BYTES)

35.zīm.

67. Pārmijnieki un signālisti no stacijas nosūtāmos vilcienus visos gadījumos pavada ar saritinātu dzeltenu karodziņu dienā un ar dzidri baltu uguni rokas lukturī naktī.

68. Apstāšanās signālu vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) no vilciena padod: dienā — ar atritinātu sarkanu karodziņu, naktī — ar sarkanu uguni rokas lukturī.

69. Pasažieru vilcienam aizbraucot no stacijas pēc stāvēšanas, vilcienu kustībai norisot normāli, vilciena priekšnieka vagona un pēdējā vagona pavadoņi (izņemot gadījumus, kad vilciens atiet no strupceļa) pasažieru platformas virzienā (līdz platformas galam) rāda:

69.1.dienā — saritinātu dzeltenu karodziņu;

69.2.naktī — rokas lukturis ar dzidri baltu uguni.

70. Pārējo vagonu pavadoņi, vilcienam uzsākot kustību, aizver vagona sānu durvis un caur tambura logu vēro, vai netiek padoti signāli, braucot gar platformu.

71. Posmos sliežu ceļa un inženiertehnisko būvju apgaitnieki, ka arī pārbrauktuvju dežuranti, ja ceļš ir brīvs, vilcienu sagaida:

71.1.dienā — ar saritinātu dzeltenu karodziņu;

71.2.naktī — ar rokas luktura dzidri baltu uguni (36. zīm.).

36.ZIM.GIF (17007 BYTES)

36.zīm.

Vietās, kas norobežotas ar ātruma samazināšanas vai apstāšanās signāliem, apgaitnieki un pārbrauktuvju dežuranti sagaida vilcienus gan dienā, gan naktī ar signāliem, kas atbilst uz ceļa uzstādītajiem signāliem.

72. Ja pēkšņi radies kontakttīkla bojājums, kas neļauj elektriskajam ritošajam sastāvam braukt ar paceltu strāvas noņēmēju, tad dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja darbinieks, kas atradis šo bojājumu, atiet 500 m gaidāmā vilciena virzienā un padod vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) rokas signālu “Nolaist strāvas noņēmēju” (37. zīm.):

37.ZIM.GIF (24833 BYTES)

37.zīm.

72.1.dienā — atkārtoti horizontāli kustinot sev priekšā labo roku un turot vertikāli paceltu kreiso roku;

72.2.naktī — atkārtoti vertikāli un horizontāli kustinot rokas signāllukturi ar dzidri baltu uguni.

Vilces līdzekļa vadītājs (mašīnists): padod vēstījuma signālu, atslēdz elektroķēdē strāvu, nolaiž strāvas noņēmējus un brauc garām bojājuma vietai un pārliecinājies par kontakttīkla veselumu, paceļ strāvas noņēmējus un turpina gaitu.

 

VI. Signālrādītāji un signālzīmes

1.Maršrutrādītāji

73. Ja nepieciešams norādīt pieņemšanas ceļu, vai vilciena vai manevru sastāva braukšanas virzienu, lieto uz luksoforu masta vai uz atsevišķa masta novietotus baltas krāsas stāvokļa, ciparu vai burtu gaismas maršrutrādītājus: (38. a. zīm.).

74. Lai norādītu ceļa numuru, no kura drīkst nosūtīt vilcienu, uz grupas izejas un maršrutu luksoforiem uzstāda zaļas krāsas maršrutrādītājus (38. b. zīm.).

38.ZIM.GIF (40277 BYTES)

38.zīm.

75. Saskaņā ar šīs instrukcijas 74.pantu minētos zaļas krāsas maršrutrādītājus lieto arī ceļa numuru norādīšanai, no kura atļauts braukt manevru sastāvam, ja izejas vai maršruta luksoforā ir mēnessbalta uguns.

76. Uz ieejas luksoforiem (vai uz atsevišķiem mastiem pieņemšanas maršrutā) uzstādītie maršrutrādītāji ar degošu “S” burtu signalizē, ka vilcienu pieņem strupceļā, bet elektrificētajos iecirkņos — ar degošu “E” burtu, — ka vilciena pieņemšanas maršruts ir elektrificēts.

 

2. Pārmiju rādītāji

77. Atsevišķu pārmiju apgaismojamie rādītāji uz abām pusēm rāda:

77.1.pārmija pārvesta kustībai pa taisno ceļu:

77.1.1.dienā — rādītāja šaurās puses balts taisnstūris;

77.1.2.naktī — pienbalta uguns (39. a. zīm.);

77.2.pārmija pārvesta uz sānceļu:

77.2.1.dienā — rādītāja platā puse;

77.2.2.naktī — dzeltena uguns (39. b. zīm.).

39.ZIM.GIF (78830 BYTES)

39.zīm.

78. Krustpārmiju stāvokli apzīmē ar diviem vienkāršo pārmiju rādītājiem, kuri norāda, ka pārmijas pārliktas kustībai:

78.1.pa taisno ceļu — dienā uz abiem rādītājiem redzami rādītāju šaurās puses baltie taisnstūri, naktī — pienbalta uguns (40. a. zīm.);

78.2.šķērsojot taisno ceļu — dienā uz abiem rādītājiem redzamas rādītāju platās puses, naktī — dzeltena uguns (40. b. zīm.);

78.3.no taisnā ceļa uz sānceļu — dienā uz tuvākā rādītāja redzama rādītāja platā puse, naktī — dzeltena uguns, bet uz tālākā rādītāja — dienā redzams rādītāja šaurās puses baltais taisnstūris, naktī — pienbalta uguns (40. c. zīm.);

78.4.no sānceļa uz taisno ceļu — dienā uz tuvākā rādītāja redzams rādītāja šaurās puses baltais taisnstūris, naktī — pienbalta uguns, bet uz tālākā rādītāja — dienā redzama rādītāja platā puse, naktī — dzeltena uguns (40. d. zīm.).

40.ZIM.GIF (57468 BYTES)

40.zīm.

79. Neapgaismojamie pārmiju rādītāji rāda:

79.1.pārmija pārvesta uz taisno ceļu — bultveida rādītājs pagriezts ar šķautni taisnā ceļa virzienā (41. a. zīm.);

79.2.pārmija pārvesta uz sānceļu — bultveida rādītājs vērsts sānceļa virzienā (41. b. zīm.).

41.ZIM.GIF (60228 BYTES)

41.zīm.

3.Ceļa aizsprostrādītāji

80. Ceļa aizsprostrādītāji rāda:

80.1.”Ceļš aizsprostots” — dienā redzams balts aplis ar melnu horizontālu svītru, naktī — pienbalta uguns ar to pašu melno svītru (42. zīm.).

80.2.”Aizsprostojums no ceļa noņemts” — dienā redzams balts aplis vai taisnstūris ar melnu vertikālu svītru, naktī — pienbalta uguns ar to pašu melno svītru (43. zīm.).

42.ZIM.GIF (20640 BYTES)

42.zīm.

43.ZIM.GIF (26010 BYTES)

43.zīm.

81.Ceļa aizsprostrādītāji uz strupceļa atbalstiem tiek uzstādīti atbalstbrusas labajā galā un signalizē tikai uz sliežu ceļa pusi (44. zīm.). Šie rādītāji var būt apgaismojami vai neapgaismojami, ko nosaka stacijas tehniskās rīcības aktā.

82. Par ceļa aizsprostojuma signālierīcēm atļauts izmantot tipveida pārmiju signāllukturus.

44.ZIM.GIF (45659 BYTES)

44.zīm.

4. Hidrokolonnu rādītāji

83. Hidrokolonnas rādītājs — signāllukturis signalizē, ja kolonnas horizontālā grozāmā daļa pagriezta šķērsām sliežu ceļam:

83.1.naktī — sarkana uguns uz abām pusēm;

83.2.dienā — redzama pati sarkanā krāsā nokrāsota grozāmā kolonnas daļa — “Stāt!” (45. zīm.).

45.ZIM.GIF (28648 BYTES)

45.zīm.

84. Ja kolonnas grozāmā daļa nostādīta paralēli sliežu ceļam naktī uz abām pusēm redzama dzidri balta uguns.

 

5. Bukšu pārkaršanas rādītāji

85. Dzelzceļa iecirkņos, kur uzstādītas ierīces pārkarsušu bukšu atklāšanai garāmejošos vilcienos, lieto gaismas signālrādītājus, kas novietoti uz kontakttīkla balstiem vai uz atsevišķiem mastiem (46. zīm.).

46.ZIM.GIF (40062 BYTES)

46.zīm.

86. Ja uz signālrādītāja parādās dzidri baltas krāsas signālsvītras, kas signalizē, ka vilciena sastāvā ir pārkarsušas bukses vai citas gaitas daļas, vilces līdzekļa vadītājs (mašīnists), ja pa radiosakariem nav saņemti citi stacijas dežuranta vai vilcienu dispečera norādījumi, plūdeni samazina ātrumu ar tādu aprēķinu, lai ieejas pārmiju pārbrauktu ar ātrumu ne lielāku par 20 km/h un pēc tam vilcienu aptur uz pieņemšanas ceļa neatkarīgi no izejas luksofora signāla. Detalizētu vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) rīcības kārtību nosaka pārvadātājs, saskaņojot ar dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju.

Normālā stāvoklī šīs signālsvītras nedeg un signāla nozīmes rādītājiem nav.

 

6. Rādītāji “Nolaist strāvas noņēmēju”

87. Elektrificētajos iecirkņos pirms gaisa atstarpēm, kur pēkšņas sprieguma noņemšanas gadījumā vienā no kontakttīkla sekcijām, netiek pieļauta elektriskā ritošā sastāva kustība ar paceltu strāvas noņēmēju, lieto gaismas signālrādītājus “Nolaist strāvas noņēmēju”, kas novietoti uz kontakttīkla balstiem vai uz atsevišķiem mastiem (47. zīm.).

88. Ja uz signālrādītāja parādās dzidri baltas krāsas mirgojoša signālsvītra, vilces līdzekļa vadītājs (mašīnists) pabrauc šo gaisa atstarpi ar nolaistu strāvas noņēmēju.

Normālā stāvoklī šīs signālsvītras nedeg un signāla nozīmes rādītājiem nav.

 

47.ZIM.GIF (30932 BYTES)

47.zīm.

7. Pastāvīgās signālzīmes

89. Gadījumos, kad lieto signālrādītājus “Nolaist strāvas noņēmēju”, pirms tiem uzstāda gaismu atstarojošu pastāvīgo signālzīmi “Uzmanību! Strāvas šķirtne” (48. a. zīm.). Gaismu atstarojošu pastāvīgo signālzīmi “Pacelt strāvas noņēmēju” uzstāda aiz gaisa atstarpes kustības virzienā (48. b. zīm.).

48.ZIM.GIF (31682 BYTES)

48.zīm.

90. Signālrādītāju “Nolaist strāvas noņēmēju” un pastāvīgo signālzīmju “Pacelt strāvas noņēmēju” un “Uzmanību! Strāvas šķirtne” (49. zīm.) izvietošana nedrīkst pasliktināt citu signālu redzamību un uztveri.

49.ZIM.GIF (9531 BYTES)

49.zīm.

91. Kontakttīkla balstiem, kuri norobežo gaisa atstarpi, jābūt ar atšķirības zīmi — pārmaiņus četras melnas un trīs baltas horizontālas svītras. Pirmais balsts kustības virzienā bez tam vēl tiek papildus apzīmēts ar melnu vertikālu svītru (50. a. zīm.).

Šīs zīmes var būt uzkrāsotas tieši uz kontakttīkla balstiem vai arī uz atsevišķām uz balstiem nostiprinātām plāksnītēm (50. b. zīm.).

50.ZIM.GIF (59088 BYTES)

50.zīm.

 

Turpmāk — vēl

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!