Rīgā 2003.gada 27.maijā (prot. Nr.31 38.§)
18.panta otro daļu un 20.panta trešo daļu
1.1. upju baseinu apgabala apsaimniekošanas plānā (turpmāk — plāns) sniedzamās informācijas saturu un veidu, kā arī papildu informāciju, kas iekļaujama plānā, to atjaunojot;
1.2. minimālās prasības, nosacījumus un aizliegumus, kurus ietver pasākumu programmā (turpmāk — programma).
2.1. virszemes un pazemes ūdeņu un Ūdens apsaimniekošanas likumā noteikto aizsargājamo teritoriju (turpmāk — aizsargājamā teritorija), kā arī piesārņojuma emisijas monitoringa un cita veida vides monitoringa datus;
2.2. informāciju, kas iegūta, izpildot šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9.apakšpunktā minētajos normatīvajos aktos noteiktās prasības;
2.3. ar ūdenssaimniecību un ūdens resursu lietošanu saistītos plānus un programmas;
2.4. pašvaldības politikas plānošanas dokumentus un teritorijas plānojumus;
2.5. īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plānus.
7.1. precīzu informāciju par apgabala robežām;
7.2. apgabala fizioģeogrāfiskā stāvokļa, reljefa, ģeoloģisko un klimatisko apstākļu un dabas resursu aprakstu;
7.3. apgabala hidrogrāfisko raksturojumu un hidroloģiskā režīma aprakstu;
7.4. apgabala sociālekonomisko raksturojumu;
7.5. norādes par virszemes ūdensobjektu tipiem, pazemes ūdensobjektu raksturojumu un virszemes un pazemes ūdensobjektu stāvokļa atbilstības ūdens kvalitātes kritērijiem novērtējumu;
7.6. šādu informāciju par pārvaldi un konsultatīvo padomi:
7.6.1. pārvaldes adrese;
7.6.2. pārvaldes funkcijas un tiesības upju baseinu apgabala apsaimniekošanā (pielikumā pievieno pārvaldes reglamenta kopiju);
7.6.3. pārvaldes sadarbības partneri Latvijā un ārvalstīs (ja ir izveidots starptautisks upju baseinu apgabals) un pārvaldes funkcijas sadarbībā ar partneriem;
7.6.4. konsultatīvās padomes sastāvs, funkcijas un tiesības.
8.1. novērtē punktveida piesārņojuma avotu radīto piesārņojumu. Atsevišķi sniedz informāciju par piesārņojumu ar īpaši bīstamām piesārņojošām vielām un vielām ar īpaši nozīmīgu ietekmi uz vidi, kuras jāņem vērā, nosakot atļauto emisiju ūdenī, un kuras noteiktas Ministru kabineta 2002.gada 9.jūlija noteikumu Nr.294 “Noteikumi par A, B un C kategorijas piesārņojošo darbību pieteikšanas un A un B kategorijas atļauju izsniegšanas kārtību” 5.pielikumā (turpmāk — īpaši bīstamas piesārņojošas vielas). Norāda, ja kādam operatoram apgabala teritorijā atļauta piesārņojošo vielu tieša emisija pazemes ūdeņos, kā arī šādas atļaujas pamatojumu;
8.2. novērtē difūzā piesārņojuma avotu radīto piesārņojumu. Atsevišķi sniedz informāciju par piesārņojumu ar īpaši bīstamām piesārņojošām vielām un pārskatu par zemes lietošanas veidiem apgabalā;
8.3. norāda virszemes un pazemes ūdensobjektus, kuros piesārņojošo vielu koncentrācija pārsniedz normatīvajos aktos par ūdens kvalitāti noteiktos labas ķīmiskās kvalitātes kritērijus;
8.4. novērtē slodzes, kas ietekmē virszemes un pazemes ūdeņu kvantitatīvo stāvokli, arī ūdens ieguves radītās slodzes;
8.5. norāda nozīmīgas ūdens ņemšanas vietas un ūdens izmantošanas mērķus, apraksta ūdens ieguves apjomu un tā pārmaiņas gada laikā, gada kopējo ūdens patēriņu un kopējo ūdens zudumu ūdensapgādes sistēmās, kā arī ūdens lietošanas pārmaiņu tendences pēdējo 10 gadu laikā;
8.6. norāda, kādos apgabalā esošajos virszemes un pazemes ūdensobjektos ūdens ieguve vai regulāra virszemes ūdeņu līmeņa vai režīma maiņa netiek kontrolēta, jo atbilstoši normatīvajiem aktiem par ūdens lietošanu šo darbību ietekme uz ūdeņu stāvokli ir nebūtiska;
8.7. apraksta apgabalā veikto noteces regulēšanu (arī hidromelioratīvo būvniecību) un tās ietekmi uz noteces režīmu vai ūdens bilanci;
8.8. norāda mākslīgos un stipri pārveidotos ūdensobjektus un informāciju par šo objektu hidromorfoloģiskajām īpašībām, kuras būtiski mainījusi cilvēku darbība, kā arī pamatojumu attiecīgo ūdensobjektu atzīšanai par mākslīgiem vai stipri pārveidotiem;
8.9. analizē tādas cilvēku darbības ietekmi uz virszemes un pazemes ūdeņu stāvokli, kāda nav minēta šajā punktā.
11.1. apraksta ūdens resursu nozīmi apgabala ekonomiskajā un sociālajā attīstībā;
11.2. sniedz ūdens resursu lietošanas prognozes nākamajiem sešiem gadiem, kā arī laikposmam līdz 2015.gadam;
11.3. informē par valsts atbalstu un investīcijām ūdenssaimniecības sektorā, investīciju piesaistes stratēģiju un prognozēm;
11.4. sniedz novērtējumu, kā un cik lielā apmērā ūdens resursu lietotāji sedz ūdens resursu lietošanas izmaksas;
11.5. apraksta ar ūdens resursu lietošanu saistīto maksājumu sistēmu (ūdensapgādes un kanalizācijas tarifus, dabas resursu nodokli par ūdens ieguvi un piesārņošanu, maksu par ūdens resursu lietošanu), sniedz tās pamatojumu un ieteikumus par nepieciešamajām pārmaiņām minētajā sistēmā;
11.6. izklāsta secinājumus un priekšlikumus.
15.1. norāda sabiedriskās apspriešanas pasākumus un konsultācijas, to norises laiku un vietu. Pārskatam pievieno īsu kopsavilkumu par šo pasākumu rezultātiem un plānā izdarītajiem grozījumiem;
15.2. iekļauj informāciju par to, kur un kādā kārtībā sabiedrībai iespējams iepazīties ar:
15.2.1. plāna sagatavošanā izmantoto dokumentāciju;
15.2.2. plāna izstrādes un sabiedriskās apspriešanas gaitu;
15.2.3. plāna projektu un apstiprināto plānu;
15.2.4. būtiskākajiem ūdens apsaimniekošanas un aizsardzības jautājumiem attiecīgajā apgabalā;
15.2.5. virszemes un pazemes ūdeņu un aizsargājamo teritoriju monitoringa rezultātiem.
16.1. virszemes ūdensobjekti un to robežas;
16.2. virszemes ūdensobjektu tips;
16.3. pazemes ūdensobjekti un to robežas;
16.4. aizsargājamās teritorijas apgabalā;
16.5. nozīmīgākie punktveida un difūzā piesārņojuma avoti;
16.6. virszemes un pazemes ūdensobjektu un aizsargājamo teritoriju monitoringa posteņi;
16.7. monitoringa rezultāti, kas atspoguļo:
16.7.1. virszemes ūdensobjektu ekoloģisko un ķīmisko kvalitāti;
16.7.2. stipri pārveidoto un mākslīgo ūdensobjektu ekoloģisko potenciālu;
16.7.3. pazemes ūdensobjektu ķīmisko kvalitāti un kvantitatīvo stāvokli;
16.7.4. aizsargājamās teritorijās izvietoto ūdensobjektu stāvokli.
18.1. pārskatu par grozījumiem, kas izdarīti pēc plāna iepriekšējās versijas publicēšanas;
18.2. vides kvalitātes mērķu īstenošanas novērtējumu. Novērtējumam pievieno karti, kurā atspoguļoti iepriekšējā plāna izpildes laikā veiktā monitoringa rezultāti. Ja vides kvalitātes mērķi nav sasniegti, sniedz cēloņu skaidrojumu;
18.3. pārskatu par iepriekšējā plānā iekļautajiem, bet neīstenotajiem pasākumiem un cēloņu skaidrojumu;
18.4. pārskatu par papildu pasākumiem, kas pēc iepriekšējā plāna apstiprināšanas veikti tādos ūdensobjektos, kuru monitoringa rezultāti ir liecinājuši, ka bez papildu pasākumiem tiem noteiktie vides kvalitātes mērķi netiks sasniegti.
19.1. vai plāna atjaunotās versijas izstrādes gaitā izņēmumu piemērošanas nepieciešamība ir izvērtēta un kādi lēmumi pieņemti pēc izvērtēšanas;
19.2. kādi pasākumi veikti un kādi veicami minētajos ūdensobjektos, lai nodrošinātu noteikto mērķu sasniegšanu;
19.3. kā ūdensobjektu stāvokli ir ietekmējuši ārkārtēji apstākļi, kādi pasākumi veikti un kādi veicami, lai novērstu ūdeņu stāvokļa pasliktināšanos ārkārtēju apstākļu dēļ un atjaunotu ūdeņu sākotnējo stāvokli.
21.1. izpildītu prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos, kuri reglamentē virszemes un pazemes ūdeņu resursu lietošanu un aizsardzību (arī aizliegumu tieši emitēt piesārņojošās vielas pazemes ūdeņos) un ūdeņu stāvokļa kontroli;
21.2. izpildītu normatīvajos aktos par piesārņojuma samazināšanu un kontroli noteiktās prasības;
21.3. izpildītu normatīvajos aktos par rūpniecisko avāriju riska novērtēšanu un samazināšanu noteiktās prasības;
21.4. izpildītu normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteiktās prasības;
21.5. izpildītu normatīvajos aktos par īpaši aizsargājamo dabas teritoriju, sugu un biotopu aizsardzību noteiktās prasības;
21.6. izpildītu normatīvajos aktos par ķīmisko vielu un produktu lietošanu un par augu aizsardzības līdzekļu lietošanu noteiktās prasības;
21.7. izpildītu normatīvajos aktos par aizsargjoslām noteiktās prasības;
21.8. izpildītu normatīvajos aktos par hidrotehnisko būvniecību noteiktās prasības;
21.9. izpildītu normatīvajos aktos par zvejniecību noteiktās prasības;
21.10. izpildītu Ūdens apsaimniekošanas likumā noteiktās prasības ūdens resursu lietotājam segt visas ūdens resursu izmantošanas izmaksas un ievērot principu — piesārņotājs maksā;
21.11. nodrošinātu patērētājiem piegādātā dzeramā ūdens atbilstību nekaitīguma prasībām un aizsargātu dzeramā ūdens ieguvei izmantotos vai izmantošanai paredzētos ūdensobjektus;
21.12. kontrolētu virszemes un pazemes saldūdeņu ieguvi un sekmētu to racionālu izmantošanu;
21.13. kontrolētu virszemes saldūdeņu līmeņa vai režīma maiņu;
21.14. kontrolētu pazemes ūdeņu resursu mākslīgu papildināšanu;
21.15. kontrolētu emisiju no punktveida un difūzā piesārņojuma avotiem;
21.16. kontrolētu darbības, kuras būtiski ietekmē ūdeņu stāvokli un ūdensobjektu hidromorfoloģiskās īpašības, lai varētu sasniegt vēlamo ekoloģisko kvalitāti vai potenciāli labu ekoloģisko kvalitāti;
21.17. novērstu virszemes ūdeņu piesārņošanu ar prioritārajām vielām;
21.18. pakāpeniski samazinātu virszemes ūdeņu piesārņojumu ar vielām, kas kavē noteikto vides kvalitātes mērķu sasniegšanu, un kontrolētu šo vielu emisiju, kā arī netīšas noplūdes no dažādām iekārtām;
21.19. novērstu un samazinātu nejaušu ūdeņu piesārņošanas gadījumu (arī plūdu un avāriju) ietekmi un samazinātu avāriju un negadījumu radīto kaitējumu ūdens ekosistēmām;
21.20. novērstu jūras ūdeņu piesārņojuma palielināšanos;
21.21. kontrolētu tādu nelabvēlīgo ietekmi uz ūdeņu stāvokli, kura nav minēta šajā punktā.
Vides ministrs R.Vējonis