Par visaptverošu Tautas kampaņu
Pašsaprotami, ka atbilstoši virsuzdevumam strādā valdības izveidotā pirmsreferenduma informēšanas pasākumu vadības grupa “Latvija Eiropā”. Tās vadītāja Ramona Umblija kā Latvijas specifiku citu kandidātvalstu vidū min lielo (30%) svārstīgo un neinformēto vēlētāju īpatsvaru, kuru pārliecināšana būšot starp darba dominantēm. Grupa Tautas kampaņu plānojusi, vadoties pēc socioloģiskiem sabiedrības kvantitatīvajiem un kvalitatīvajiem pētījumiem. Dati liecinot, ka daļa sabiedrības nav pietiekami informēta par valsts, atsevišķu sociālo grupu un konkrēta pilsoņa izredzēm un apdraudējumiem, Latvijai kļūstot par ES dalībvalsti. Vēl vairāk, līdzšinējā informācija par ES, Latvijas iestāšanās sarunām u.c. bijusi propagandiski tendēta, un, varai gadiem atklāti nerunājot par ES problēmām, daļā sabiedrības radusies neuzticība pret integrācijas procesiem, izveidojusies skepse pret reālajiem ieguvumiem. Šis trūkums jānovērš tuvākajos mēnešos. Vienlaikus R. Umblija kategoriski noliedz iespēju, ka, domājot par pozitīvu 20. septembra balsojuma rezultātu, un valstisku mērķu garantēšanas vārdā pirmsreferenduma kampaņa tiktu veidota kā iedzīvotāju totālas pārliecināšanas akcija. “Mūsu kampaņas atšķirība no politiskajām ir tā, ka mēs neveidojam to kā vienvirziena kampaņu ar spiedienu uz saturu un domu, ka mums tautai ir jāskalo smadzenes,” tā R. Umblija. Tālab kampaņas pirmajā daļā esot jādod iespēja cilvēkiem iegūt informāciju par četrām pētījumos nosauktajām galvenajām interešu tēmām (valsts neatkarība un drošība; cenas, algas un materiālā labklājība; lauku nākotne; bērnu nākotne). Diskusijās vārda brīvība būšot garantēta gan ES atbalstītājiem, gan ES noliedzējiem. Uzdevums nepārprotams - cilvēkam, dodoties pie vēlēšanu urnas, lēmums jāpieņem, pamatojoties uz vispusīgu informāciju. Noslēguma moto būšot skanīgs un cerīgs - “Es būšu ES”.
“KAS NOTIEK?”; pēc A. Tarvida raksta “Es būšu ES”