• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2003. gada 25. jūnija noteikumi Nr. 338 "Demogrāfisko un ģimenes lietu padomes nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.06.2003., Nr. 96 https://www.vestnesis.lv/ta/id/76663

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.339

Noteikumi par stingrās uzskaites preču pavadzīmēm-rēķiniem

Vēl šajā numurā

27.06.2003., Nr. 96

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 338

Pieņemts: 25.06.2003.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.338

Rīgā 2003.gada 25.jūnijā (prot. Nr.37, 20.§)

Demogrāfisko un ģimenes lietu padomes nolikums

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu

I. Vispārīgais jautājums

1. Demogrāfisko un ģimenes lietu padome (turpmāk — padome) ir konsultatīva un koordinējoša valsts institūcija, kas izveidota, lai veicinātu valsts demogrāfiskās un ģimenes atbalsta politikas, kā arī tās īstenošanas vienotību visos valsts pārvaldes līmeņos. Padome izvērtē un koordinē valsts demogrāfiskās un ģimenes atbalsta politikas īstenošanu, kā arī informē plašsaziņas līdzekļus par ģimenes atbalsta politikas jautājumiem.

 

II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības

2. Padomei ir šādas funkcijas:

2.1. veicināt vienotas demogrāfiskās un ģimenes atbalsta politikas izstrādi un izvērtēt tās ieviešanu visos valsts pārvaldes līmeņos;

2.2. koordinēt valsts demogrāfiskās un ģimenes atbalsta politikas īstenošanu visos valsts institūciju līmeņos;

2.3. sadarboties ar plašsaziņas līdzekļiem sabiedrības informēšanā par valsts demogrāfisko un ģimenes atbalsta politiku.

3. Padomes uzdevumi ir:

3.1. izskatīt un izvērtēt iesaistīto un ieinteresēto institūciju un organizāciju priekšlikumus un viedokļus par valsts demogrāfisko un ģimenes atbalsta politiku;

3.2. ne retāk kā reizi gadā informēt Ministru kabinetu par valsts demogrāfiskās un ģimenes atbalsta politikas īstenošanu, galvenajām problēmām, risinājuma variantiem un finansējuma prioritātēm;

3.3. sniegt starptautiskajām organizācijām atzinumus par valdības ziņojumu projektiem, kas saistīti ar valsts demogrāfiskās un ģimenes atbalsta politikas jautājumiem;

3.4. periodiski sniegt informāciju plašsaziņas līdzekļiem par valsts demogrāfiskās un ģimenes atbalsta politikas jautājumiem.

4. Padomei ir tiesības:

4.1. pieprasīt un bez atlīdzības saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī no nevalstiskajām organizācijām informāciju un atzinumus, kas nepieciešami padomes funkciju veikšanai;

4.2. uzaicināt piedalīties (ar padomdevēja tiesībām) padomes sēdēs valsts un pašvaldību institūciju amatpersonas, nevalstisko organizāciju pārstāvjus un ekspertus;

4.3. konkrētu jautājumu risināšanai izveidot pastāvīgas un īslaicīgas darba grupas no padomes locekļu vidus un uzaicinātajiem speciālistiem;

4.4. piedalīties likumprojektu un citu normatīvo aktu projektu izstrādē, kas saistīti ar valsts demogrāfisko un ģimenes atbalsta politiku;

4.5. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt attiecīgajam ministram priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos, kas saistīti ar valsts demogrāfisko un ģimenes atbalsta politiku un ietekmē to;

4.6. sniegt priekšlikumus normatīvo aktu projektu izstrādei un veikt citus pasākumus, kas nepieciešami šo noteikumu 2.punktā minēto funkciju izpildei;

4.7. ieteikt tēmas lietišķajiem pētījumiem ģimenes valsts politikas jomā;

4.8. paust viedokli jautājumos, kas saistīti ar valsts demogrāfisko un ģimenes atbalsta politiku, kā arī par attiecīgām publikācijām plašsaziņas līdzekļos.

 

III. Padomes sastāvs

5. Padomes sastāvā ir 19 locekļi:

5.1. īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās (padomes priekšsēdētājs);

5.2. Ekonomikas ministrijas pārstāvis;

5.3. Finanšu ministrijas pārstāvis;

5.4. Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvis;

5.5. Labklājības ministrijas pārstāvis;

5.6. Tieslietu ministrijas pārstāvis;

5.7. Veselības ministrijas pārstāvis;

5.8. Īpašu uzdevumu bērnu un ģimenes lietās sekretariāta pārstāvis;

5.9. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas pārstāvis;

5.10. Centrālās statistikas pārvaldes pārstāvis;

5.11. deviņi padomes locekļi no zinātniskās pētniecības iestādēm, Latvijas Pašvaldību savienības un citām nevalstiskām organizācijām.

6. Padomes personālsastāvu pēc īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās ieteikuma apstiprina Ministru prezidents.

7. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus veic padomes priekšsēdētāja vietnieks. Padomes priekšsēdētāja vietnieku ievēlē padome no tās locekļu vidus.

 

IV. Padomes darbība

8. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi ceturksnī, un tās sasauc padomes priekšsēdētājs. Padomes sekretariāts vismaz piecas darbdienas pirms kārtējās sēdes nosūta padomes locekļiem padomes sēdes darba kārtību un izskatāmos materiālus.

9. Ārkārtas sēdes notiek, ja to pieprasa padomes priekšsēdētājs vai vismaz trīs padomes locekļi. Ārkārtas sēdes izziņo padomes sekretariāts ne vēlāk kā trīs dienas pirms sēdes.

10. Padome lēmumus pieņem sēdēs. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem. Lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss. Lēmumus ieraksta sēdes protokolā.

11. Padomes priekšsēdētājs:

11.1. vada padomes darbu;

11.2. atbilstoši padomes locekļu priekšlikumiem izstrādā padomes darbības stratēģiju un darba plānu;

11.3. sasauc un vada padomes sēdes;

11.4. uzaicina piedalīties padomes sēdēs un iesaista atzinumu sagatavošanā amatpersonas un speciālistus;

11.5. paraksta padomes lēmumus, sēžu protokolus un citus padomes dokumentus;

11.6. kontrolē padomes lēmumu izpildi.

12. Padomes sekretariāta uzdevumus veic Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāts.

13. Padomes sekretariāts:

13.1. sagatavo padomes sēžu darba kārtību un protokolē sēdes;

13.2. sagatavo izskatāmos materiālus;

13.3. nodrošina informācijas apmaiņu starp institūcijām un amatpersonām, kuras iesaistītas padomes kompetencē esošo jautājumu risināšanā.

14. Padomes sēdes ir atklātas, ja padome nav pieņēmusi citu lēmumu.

Ministru prezidents E.Repše

Īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās A.Baštiks

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 28.jūniju.

 

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!