Rīgā 2003.gada 25.jūnijā (prot. Nr.37 23.§)
1. Izteikt 1.3.apakšpunktu šādā redakcijā:
"1.3. dzelzceļa klātne — dzelzceļa virsbūves konstrukcija, kas sastāv no sliedēm, zemsliežu pamatnes (gulšņi, brusas vai plātnes) un to savstarpējiem stiprinājumiem. Ja dzelzceļa pārbrauktuvē ir vairāki sliežu ceļi, par dzelzceļa klātni uzskata arī teritoriju starp sliežu ceļiem;".
2. Papildināt noteikumus ar 1.8., 1.9. un 1.10.apakšpunktu šādā redakcijā:
"1.8. dzelzceļa pārbrauktuves segums — jebkura veida ceļa segums uz dzelzceļa klātnes, kas nodrošina ceļa transportlīdzekļu kustību un ierīkots vismaz dzelzceļa klātnes robežās. Ja dzelzceļa pārbrauktuves un tās pieejas segumi ir vienādas konstrukcijas, par dzelzceļa pārbrauktuves seguma robežu uzskata dzelzceļa klātnes robežu;
1.9. tālkontroles ierīces — iekārtu kopums, ar kurām no attāluma uzrauga dzelzceļa pārbrauktuvju signalizācijas un automātisko barjeru stāvokli un darbību, kā arī uzrāda bojājumus;
1.10. videotehniskās kontroles ierīces — iekārtu kopums, ar kurām uzrauga vizuālo situāciju uz dzelzceļa pārbrauktuves."
3. Izteikt 7.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.1. apsargājamas pārbrauktuves — pārbrauktuves ar dežurējošo apkalpi, kuru izvieto attiecīgi aprīkotā telpā pie pārbrauktuves vai citā vietā, kas nodrošināta ar pārbrauktuves apkalpošanai nepieciešamajām tālvadības un videotehniskās kontroles ierīcēm;".
4. Papildināt noteikumus ar 18.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
"18.4. pārbrauktuvju aprīkošanu ar rezerves barjerām, ja tādas ir paredzētas projektā."
5. Izteikt 28. un 29.punktu šādā redakcijā:
"28. I un II kategorijas pārbrauktuvēs nav nepieciešama dežurējoša apkalpe šādos gadījumos:
28.1. ja transportlīdzekļu satiksmi pārbrauktuvē regulē automātiskā luksoforu signalizācija un automātiskās barjeras, pārbrauktuve ir aprīkota ar tālkontroles ierīcēm un ir ievērotas šādas prasības:
28.1.1. vilcienu redzamība atbilst šo noteikumu 4.pielikumā noteiktajām prasībām;
28.1.2. autoceļa un sliežu ceļa krustošanās leņķis ir 60° vai lielāks;
28.1.3. autoceļš ne mazāk kā 10 m garā posmā no malējās sliedes ir horizontāls vai atbilst sliežu ceļa šķērskritumam (ja sliežu ceļš veido līkni);
28.1.4. autoceļa garenslīpums ne mazāk kā 20 m garā posmā pirms šo noteikumu 28.1.3.apakšpunktā minētā horizontālā posma nepārsniedz 50 ;
28.2. ja transportlīdzekļu satiksmi pārbrauktuvē regulē automātiskā luksoforu signalizācija un ir ievērotas šādas prasības:
28.2.1. vilcienu redzamība atbilst šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajām prasībām;
28.2.2. autoceļa un sliežu ceļa krustošanās leņķis ir 60° vai lielāks;
28.2.3. autoceļš ne mazāk kā 10 m garā posmā no malējās sliedes ir horizontāls vai atbilst sliežu ceļa šķērskritumam (ja sliežu ceļš veido līkni);
28.2.4. autoceļa garenslīpums ne mazāk kā 20 m garā posmā pirms šo noteikumu 28.2.3.apakšpunktā minētā horizontālā posma nepārsniedz 50 .
29. III un IV kategorijas pārbrauktuvēm nav nepieciešama dežurējoša apkalpe šādos gadījumos:
29.1. ja transportlīdzekļu satiksmi pārbrauktuvē regulē automātiskā luksoforu signalizācija un automātiskās barjeras, pārbrauktuve ir aprīkota ar tālkontroles ierīcēm un ir ievērotas šādas prasības:
29.1.1. vilcienu redzamība atbilst šo noteikumu 4.pielikumā noteiktajām prasībām;
29.1.2. autoceļa un sliežu ceļa krustošanās leņķis ir 60° vai lielāks;
29.2. ja transportlīdzekļu satiksmi pārbrauktuvē regulē automātiskā luksoforu signalizācija un ir ievērotas šādas prasības:
29.2.1. vilcienu redzamība atbilst šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajām prasībām;
29.2.2. autoceļa un sliežu ceļa krustošanās leņķis ir 60° vai lielāks."
6. Izteikt 30.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
"30.2. pārbrauktuve aprīkota atbilstoši šo noteikumu 28. vai 29.punktā noteiktajām prasībām;".
7. Svītrot 30.3.apakšpunktu.
8. Izteikt 38.punktu šādā redakcijā:
"38. Pēc atkārtotās apskates akta saņemšanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs izdod rīkojumu par pasākumiem, kas veicami attiecībā uz pārbrauktuves aprīkojuma maiņu saistībā ar dežurējošās apkalpes darbību."
9. Izteikt 40.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
"40.1. pārbrauktuves seguma uzturēšanu;".
10. Papildināt noteikumus ar 40.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
"40.4. rezerves barjeru uzturēšanu un remontu."
11. Papildināt noteikumus ar 52.1 punktu šādā redakcijā:
"52.1 Ja dzelzceļa aprīkojuma bojājuma dēļ uz pārbrauktuves radusies ceļa transportlīdzekļu kustībai bīstama situācija un gada laikā pārbrauktuves apskates komisija nav sasaukta, šo noteikumu 4.2., 4.3. un 4.4.apakšpunktā minētās personas ir tiesīgas sasaukt komisiju pēc vienošanās ar tās locekļiem par attiecīgās pārbrauktuves apskates laiku."
12. Izteikt 55.punktu šādā redakcijā:
"55. Infrastruktūras pārvaldītājs sasauc komisiju, lai lemtu par pārbrauktuves slēgšanu, ja sliežu ceļu šķērso inženiertehniska konstrukcija, kas nodrošina sliežu ceļa un autoceļa krustošanos dažādos līmeņos un atrodas 2 km attālumā no pārbrauktuves apdzīvotās vietās vai 5 km attālumā no pārbrauktuves ārpus apdzīvotām vietām. Visos citos gadījumos, lai slēgtu pārbrauktuvi, persona, kas to ierosina, par iespēju slēgt pārbrauktuvi vispirms vienojas ar to institūciju dienestiem, kuru pārstāvji ir komisijas sastāvā."
13. Papildināt VI nodaļu ar 66.1 punktu šādā redakcijā:
"66.1 Par dzelzceļa infrastruktūras likvidāciju tās īpašnieks paziņo šo noteikumu 4.3.apakšpunktā minētajām personām. Puses, savstarpēji vienojoties, nosaka pārbrauktuves aprīkojuma demontēšanas kārtību."
14. Papildināt noteikumus ar 4.pielikumu šādā redakcijā:
"4.pielikums
Ministru kabineta
1998.gada 6.oktobra noteikumiem Nr.392
Nepieciešamais vilciena redzamības attālums pārbrauktuvēm, kuras aprīkotas ar luksoforu signalizāciju, automātiskajām barjerām un tālkontroles ierīcēm
Vilciena ātrums (km/h) |
Minimālais vilciena redzamības attālums no transportlīdzekļa, kas stāv pie luksofora (m) |
|
I un II kategorijas pārbrauktuves |
III un IV kategorijas pārbrauktuves |
|
121-140 |
700 |
600 |
81-120 |
600 |
500 |
41-80 |
450 |
350 |
26-40 |
300 |
180 |
25 un mazāk |
200 |
120". |
Satiksmes ministrs R.Zīle