Valsts aģentūra
MAKSĀTNESPĒJAS ADMINISTRĀCIJA
2002.gada publiskais pārskats
2002.gads ir bijis valsts aģentūras „Maksātnespējas administrācija” izveides gads, kas vienlaikus paredzējis milzums izmaiņu visā maksātnespējas procesā. Šis ir bijis sagatavošanās gads tādu funkciju veikšanai no 2003.gada 1.janvāra, par kurām viennozīmīgi var teikt – „pirmo reizi valstī”.
Uzsākot darbību, Maksātnespējas administrācijas mērķis ir bijis uzlabot maksātnespējas procesa gaitu, atbrīvot valsts institūcijas no tām neraksturīgu funkciju veikšanas, atvieglot tiesu darbu maksātnespējas lietu izskatīšanā, stabilizēt uzņēmējdarbības vidi, veicināt uzņēmēju savstarpējās uzticības pieaugšanu, īstenot valsts sniegtās garantijas darbiniekiem darba devēja maksātnespējas gadījumā un veicināt informācijas pieejamību par maksātnespējas procesiem valstī.
Lai arī par Maksātnespējas administrācijas darba rezultātiem pilnvērtīgi varēs spriest tikai pēc gada, jau 2002.gada nogale ļāva izdarīt pirmos secinājumus. Veiksmīgi tikuši izstrādāti un pieņemti darbības uzsākšanai 2003.gada 1.janvārī nepieciešamie normatīvie akti. Lielu atsaucību guva pirmā maksātnespējas procesa administratoru sertificēšanas sesija. Ar mērķi veicināt atklātības un informācijas pieejamības principu un dialogu ar sabiedrību tika izveidota Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapa, kurā pieejama plaša informācija un datu bāzes par maksātnespējas procesiem valstī. Maksātnespējas procesa administratoriem tikusi nodrošināta iespēja no 2003.gada 1.janvāra maksātnespējas procesu administrēšanai pieteikties online režīmā, tādējādi Maksātnespējas administrācijai piešķirot e-iestādes funkcijas.
Maksātnespējas administrācijas vārdā pateicos darbiniekiem par šajā saspringtajā un daudzveidīgajā gadā paveikto. Katrs ir ieguldījis lielu darbu, lai 2003.gada 1.janvārī Maksātnespējas administrācija uzsāktu pildīt likumā noteiktās funkcijas, no kurām liela daļa valstī ir pilnīgi jaunas. Vēlos pateikties arī mūsu sadarbības partneriem – Tieslietu ministrijai, Latvijas apgabaltiesām, Valsts ieņēmumu dienestam, Latvijas Darba devēju konfederācijai, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai un citiem.
V/a „Maksātnespējas administrācija” direktors Jānis Maršāns
Saturs
1. Aģentūras izveidošanas mērķi
2. Aģentūras funkcijas un uzdevumi
3. Aģentūras juridiskais statuss un struktūra
4. Aģentūras darbības plānotie rezultāti un to izpildes izvērtējums
4.1. Aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijā noteiktie galvenie uzdevumi un to izpildes izvērtējums
4.2. Pārvaldes līgumā noteiktie kvalitatīvie un kvantitatīvie rādītāji un to izpildes izvērtējums
4.3. Aģentūras kārtējā gada darbības plānā noteiktie galveniesasniedzamie darbības rezultāti un to izpildes izvērtējums
4.4. Pārskata gadā notikušās būtiskākās pārmaiņas
5. Valsts investīciju programmas projektu plānoto uzdevumu izpilde
6. Pasākumi darba optimizācijai, pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, izmaksu samazināšanai, pieejamības nodrošināšanai
6.1. Pasākumi izmaksu samazināšanai
6.2. Ar administratoru sertifikācijas procesu saistītie pasākumi
6.3. Interneta mājas lapas izveide
6.4. Starptautiskā sadarbība
6.5. Sabiedrības informēšana un sadarbība ar masu saziņas īdzekļiem
7. Atsauksmes par aģentūras darbību
8. Iekšējās kontroles sistēmas novērtējums un pasākumi tās pilnveidošanai
9. Aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumi un izcenojumu izmaiņas prognoze nākamajam pārskata periodam
10. Finansējums un tā izlietojums
10.1. Valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, īpašiem mērķiem paredzētie (speciālā budžeta) ieņēmumi un to zlietojums
10.2. Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un to izlietojums
10.3. Aģentūras saņemtie ziedojumi un dāvinājumi, ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļi, to izlietojums
10.4. Līdzekļu ekonomija, kas panākta, uzlabojot darba efektivitāti
11. Valsts investīciju programmā ietverto projektu realizācijai piešķirto budžeta līdzekļu izlietojums
12. Personāla izglītošana un kvalifikācijas paaugstināšana
13. Prognozes un plāni
13.1. Plānotie pasākumi pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai
13.2. Plānotie pasākumi resursu lietderīgai un taupīgai izmantošanai un administrēšanas sistēmas uzlabošanai
13.2. Aģentūras finanšu saistības
14. Valsts kontroles veiktās pārbaudes un to rezultāti
Pielikums Nr.1. Informācija par aģentūras finansējumu un tā izlietojumu
Pielikums Nr.2. Maksātnespējas administrācijas struktūrvienību shēma
1. Aģentūras izveidošanas mērķi
Valsts aģentūras „Maksātnespējas administrācija” (turpmāk tekstā – Maksātnespējas administrācija) īstermiņa (1-2 gadi) mērķi ir izveidot darbspējīgu institūciju, kas nodrošinātu kvalificētu maksātnespējas procesa administratoru sagatavošanu un maksātnespējīgo uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) darbinieku prasību izskatīšanu un apmierināšanu normatīvajos aktos noteiktā kartībā.
Vidēja termiņa (3-5 gadi) mērķi ir izveidot kvalificētu maksātnespējas procesa administratoru institūtu, kas ievēros maksātnespējas procesa kārtību un termiņus, atvieglos tiesu darbu maksātnespējas lietu izskatīšanā, nodrošināt Latvijas un ārvalstu uzņēmējsabiedrībām un uzņēmējiem objektīvu informāciju par maksātnespējīgiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībam).
Ilgtermiņa (6-8 gadi) mērķi ir kopā ar citām valsts un pašvaldību institūcijām nodrošināt, ka faktiski maksātnespējīgie uzņēmumi un uzņēmējsabiedrības, arī individuālie uzņēmēji (komersanti), netiek pielaisti pie aktīvas uzņēmējdarbības bez valsts regulētām procesuālām normām, neapdraud citus tirgus dalībniekus un ka jebkurš interesents īsā termiņā saņem objektīvu informāciju par finansiāli nedrošu tirgus dalībnieku, tādējādi samazinot savu uzņēmējdarbības risku.
2. Aģentūras funkcijas un uzdevumi
Maksātnespējas administrācijai ir divi galvenie uzdevumi:
1) īstenot valsts politiku maksātnespējas procesa jautājumos un nodrošināt valsts un sabiedrības interešu aizsardzību;
2) nodrošināt darbinieku interešu aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā.
Lai nodrošinātu valsts politikas īstenošanu maksātnespējas procesa jautājumos un valsts un sabiedrības interešu aizsardzību, Maksātnespējas administrācija:
- pārstāv valsts intereses maksātnespējas jautājumos;
- analizē maksātnespējas procesus un spēkā esošo normatīvo aktu piemērošanu;
- izstrādā un virza nepieciešamos normatīvos aktus maksātnespējas procesa pilnveidošanai;
- sagatavo, apmāca un sertificē maksātnespējas procesa administratorus;
- iesaka tiesai maksātnespējas procesa administratoru kandidātus;
- uzrauga administratoru darbības likumību maksātnespējas procesā;
- izskata sūdzības par maksātnespējas procesa administratoru lēmumiem un rīcību;
- nodrošina informācijas pieejamību par maksātnespējas procesiem valstī;
- sadarbībā ar citām kompetentām institūcijām veic pasākumus faktiski maksātnespējīgo uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) atzīšanai par maksātnespējīgiem;
- likumā noteiktajos gadījumos nodrošina maksātnespējas procesa administrēšanas izdevumu segšanu.
Lai nodrošinātu darbinieku interešu aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā, Maksātnespējas administrācija:
- atbilstoši likumam „Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā” ir darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļu turētājs un rīkotājs;
- pieņem un izskata maksātnespējīgo darba devēju administratoru pieteikumus par darbinieku prasījumu apmierināšanu;
- apmierina darbinieku prasījumus no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem;
- kontrolē darbinieku prasījumu fonda līdzekļu izlietošanas likumību.
3. Aģentūras juridiskais statuss un struktūra
Maksātnespējas administrācija ir 2002.gada 16.janvārī izveidota Tieslietu ministrijas pārraudzībā esoša valsts aģentūra. Maksātnespējas administrācija izveidota, pamatojoties uz „Maksātnespējas administrācijas koncepciju” (akceptēta Ministru kabinetā 2001.gada 7.oktobrī).
Maksātnespējas administrācijas statuss nostiprināts:
- Starptautiskās Darba organizācijas konvencijā Nr. 173 „Par strādājošo prasību aizsardzību uzņēmēja maksātnespējas gadījumā”, kas Latvijas Republikā stājās spēkā 2003.gada 22.februārī;
- Publisko aģentūru likumā;
- likumā „Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju”;
- likumā ‘Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā”;
- MK 2002.gada 17.septembra noteikumos Nr. 425 “Valsts aģentūras „Maksātnespējas administrācija” nolikums”.
MK 2002.gada 17.septembra noteikumos Nr.425 “Valsts aģentūras „Maksātnespējas administrācija” nolikums” noteikts, ka Maksātnespējas administrāciju vada direktors. Administrācijas darbības tiesiskumu un koleģiālu lēmumu pieņemšanu Maksātnespējas administrācijas darbības jautājumos nodrošina koleģiāla institūcija - Direktoru kolēģija. Tās locekļi ir Maksātnespējas administrācijas direktors, Administratoru uzraudzības departamenta direktors, Darbinieku prasījumu departamenta direktors, Juridiskā departamenta direktors un Finanšu departamenta direktors. Papildus minētajām struktūrvienībām Maksātnespējas administrācijas struktūrā ir Administratīvais departaments un Iekšējā audita nodaļa.
Pie Maksātnespējas administrācijas darbojas tieslietu ministra izveidota Konsultatīvā padome, kurai ir padomdevēja tiesības iestādes darbības jautājumos. Konsultatīvo padomi izveido tieslietu ministrs, un tā darbojas, lai veicinātu valsts politikas īstenošanu, analizētu problēmas un izstrādātu priekšlikumus maksātnespējas procesa jautājumos.
4 Aģentūras darbības plānotie rezultāti un to izpildes izvērtējums
4.1. Aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijā noteiktie galvenie uzdevumi un to izpildes izvērtējums
Maksātnespējas administrācijas darbības galvenais uzdevums ir nodrošināt valsts un sabiedrības interešu aizsardzību, risinot maksātnespējas jautājumus valstī, un veikt pasākumus, lai mazinātu iespējamo nelabvēlīgo sociālo seku iestāšanos uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespējas gadījumos.
Šī uzdevuma izpildei 2002.gadā Maksātnespējas administrācija ir izstrādājusi nepieciešamos normatīvos aktus:
1) MK 2002.gada 27.decembra noteikumus Nr.608 „Par uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apmēru un darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaitāmās nodevas daļu 2003.gadā”;
2) MK 2002.gada 23.decembra noteikumus Nr.556 „Maksātnespējīgo darba devēju darbinieku prasījumu iesniegšanas, izskatīšanas un apmierināšanas kārtība”;
3) likumu “Grozījumi likumā „Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju”” (stājās spēkā no 2002.gada 1.jūlija, bet daļa no 2003.gada 1.janvāra);
4) MK 2002.gada 17.septembra noteikumus Nr.425 “Valsts aģentūras “Maksātnespējas administrācija” nolikums”;
5) MK 2002.gada 29.oktobra noteikumus Nr.492 „Maksātnespējas procesa administratoru apmācības un sertificēšanas kārtība”;
6) MK 2002.gada 29.oktobra noteikumus Nr.493 „Maksātnespējas procesa administratoru apmācības programmas”;
7) likumu “Grozījumi likumā „Par nodokļiem un nodevām”” (pieņemts 2002.gada 9.oktobrī), kurā paredzēts no 2003.gada 1.janvāra ieviest valsts nodevu - uzņēmējdarbības riska valsts nodevu - par nodrošinājumu darbinieku prasījumu apmierināšanai no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem un citiem likumā paredzētiem speciāliem mērķiem;
8) likumu “Grozījumi Civilprocesa likumā” (pieņemts 2002.gada oktobrī, stājās spēkā 2003.gada 1.janvārī);
9) Maksātnespējas administrācijas budžeta bāzi, kas apstiprināta un iekļauta likumā “Par valsts budžetu 2003.gadam”.
4.2. Pārvaldes līgumā noteiktie kvalitatīvie un kvantitatīvie rādītāji un to izpildes izvērtējums
Saskaņā ar 2002.gada 8.februāra pārvaldes līgumu Maksātnespējas administrācija 2002.gadā plānoja apmācīt 100 personas maksātnespējas procesa administratora sertifikāta iegūšanai un sertificēt 150 maksātnespējas procesa administratorus. Tā kā šo funkciju veikšanai nepieciešamie normatīvie akti (MK 2002.gada 29.oktobra noteikumi Nr.492 „Maksātnespējas procesa administratoru apmācības un sertificēšanas kārtība” un MK 2002.gada 29.oktobra noteikumi Nr.493 „Maksātnespējas procesa administratoru apmācības programmas”) stājās spēkā tika 2002.gada 9.novembrī, 2002.gadā tika saņemti naudas līdzekļi par 117 personu sertifikāciju un 39 personu apmācību.
4.3. Aģentūras kārtējā gada darbības plānā noteiktie galvenie sasniedzamie darbības rezultāti un to izpildes izvērtējums
2002.gads bija Maksātnespējas administrācijas izveides gads, tādēļ šajā laikposmā galvenais uzdevums bija sagatavot nepieciešamo normatīvo aktu bāzi darbības uzsākšanai ar 2003.gada 1.janvāri. Izpildi skat. šī publiskā pārskata 4.1.punktā.
2002.gada beigās, lai nodrošinātu Maksātnespējas administrācijas funkciju kvalitatīvu veikšanu, tika uzsākta sadarbība ar valsts pārvaldes iestādēm. Tika sagatavoti sadarbības līguma projekti ar Valsts ieņēmumu dienestu, Uzņēmumu reģistru un Valsts vienoto datorizēto zemesgrāmatu.
4.4. Pārskata gadā notikušās būtiskākās pārmaiņas
Maksātnespējas administrācijas izveide
2002.gadā, uzsākot savu darbību, Maksātnespējas administrācija ir iekārtojusi biroja telpas Rīgā, Mārstaļu ielā 19. Pilnībā tika izveidotas 36 darba vietas, kā arī iegādāta atbilstoša biroja tehnika, lai Maksātnespējas administrācija 2003.gadā varētu uzsākt normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildi.
2002.gadā ir izveidota Maksātnespējas administrācijas lietvedības datu bāzes programma, sakārtota dokumentu reģistrācija un pārvaldības kontrole. Maksātnespējas administrācija nodrošinājusi informācijas pieejamību internetā par maksātnespējas procesiem valstī.
Ievērojot līdzekļu efektīvu izmantošanu, kā arī, lai nodrošinātu tirgus dalībnieku brīvu konkurenci, visi iepirkumi ir veikti, ievērojot iepirkumu procedūras (cenu aptauja, atklāts konkurss), saskaņā ar likumu „Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”.
No 2002.gada 1.jūlija Maksātnespējas administrācija nodrošina ar telpām un darbam nepieciešamajiem materiāliem Konsultatīvās padomes darbību.
Administratoru sertifikācija
Likums „Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” nosaka, ka ar 2003.gada 1.janvāri par maksātnespējas procesa administratoru var būt tikai Maksātnespējas administrācijā sertificēta fiziska persona. Lai pildītu šo likuma prasību, 2002.gada decembrī notika pirmā maksātnespējas procesa administratoru sertificēšanas sesija un tika izsniegti pirmie maksātnespējas procesa administratoru sertifikāti. 2002.gadā tika sagatavota pirmā maksātnespējas procesa administratoru apmācības programma un tās norise. Tika izstrādāts apmācību saturs un forma, apzināti lektori, izvēlēta apmācību vieta un veikti citi apmācības procesu organizējoši pasākumi. Apmācības plānotas no 2003.gada 6.janvāra līdz 7.martam.
5. Valsts investīciju programmas projektu
plānoto uzdevumu izpilde
Maksātnespējas administrācijai nav projektu, kas tiek finansēti valsts investīciju programmas ietvaros.
6. Pasākumi darba optimizācijai, pakalpojumu
kvalitātes uzlabošanai, izmaksu samazināšanai,
pieejamības nodrošināšanai
6.1. Pasākumi izmaksu samazināšanai
Tā kā 2002.gads bija Maksātnespējas administrācijas izveides gads, visi pasākumi un izmaksas pārskata gadā tika vērstas uz sagatavošanās darbiem, lai no 2003.gada 1.janvāra sekmīgi varētu tikt pildītas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. Tā kā nav salīdzinošo rādītāju par iepriekšējiem gadiem, nav iespējams veikt pilnīgu izdevumu efektivitātes novērtējumu.
Lai ievērotu līdzekļu efektīvu izmantošanu, visi iepirkumi 2002.gadā ir veikti, ievērojot iepirkumu procedūras (cenu aptauja, atklāts konkurss), saskaņā ar likumu „Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”.
6.2. Ar administratoru sertifikāciju saistītie pasākumi
2002. gadā notika pieredzes apmaiņa un konsultācijas par maksātnespējas procesa gaitu, maksātnespējas procesa administratoru darbu, uzraudzību, apmācībām un sertificēšanu ar Latvijas Zvērināto advokātu asociāciju, Latvijas Zvērināto revidentu asociāciju, Uzņēmumu reģistru, ES PHARE programmu un citām valsts un nevalstiskām organizācijām.
Tika apzināti tie zvērinātie advokāti un zvērinātie revidenti, kuri pildījuši maksātnespējas procesa administratora pienākumus maksātnespējīgos uzņēmumos līdz 2002. gada 1.jūlijam un vēlas šos pienākumus turpināt pildīt un saņemt maksātnespējas procesa administratora sertifikātu.
2002.gadā maksātnespējas procesa administratoru sertifikācijas procesa nodrošināšanai tika izstrādāti un Ministru kabinetā apstiprināti šādi normatīvie akti:
- MK 2002.gada 29.oktobra noteikumi Nr.492 „Maksātnespējas procesa administratoru apmācības un sertificēšanas kārtība”;
- MK 2002.gada 29.oktobra noteikumi Nr.493 „Maksātnespējas procesa administratoru apmācības programmas”.
Pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai un dokumentu uzskaitei tika izveidoti sertifikācijas pretendentu reģistri.
2002.gadā tika izsniegti pirmie 95 maksātnespējas procesa administratoru sertifikāti. Sertifikāti ir sagatavoti ar speciālu marķējumu, kas aizsargā no viltojumu iespējām.
Organizējot pirmo maksātnespējas procesa administratoru apmācību sesiju, notika aktīva sadarbība ar potenciālajiem lektoriem un rūpīga atlase, kurā tika izvēlēti kompetentākie mācībspēki. Pēc apmācībām plānots, ka dalībnieki lektorus anonīmi vērtēs. Novērtēšanas aptaujas rezultāti tiks apkopoti un ņemti vērā turpmākajā apmācības procesā.
Izstrādāts un ar Maksātnespējas administrācijas direktora rīkojumu apstiprināts:
- apliecinājums par pilna apmācības kursa noklausīšanos;
- maksātnespējas procesa administratoru apmācību programmas novērtēšanas aptauja;
- Maksātnespējas administrācijas un maksātnespējas procesa administratora sadarbības līgums;
- sertificēto administratoru reģistri;
- informācijas lapa ar pielikumiem:
1. uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kuru maksātnespējas procesos pašreiz pildu administratora pienākumus;
2. uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kuru maksātnespējas procesos esmu pildījis administratora pienākumus un kuru maksātnespējas procesi ir izbeigti.
- pieteikums veikt maksātnespējas procesa administratora pienākumus;
- ikmēneša pārskats par maksātnespējas procesa gaitu uzņēmumos un uzņēmējsabiedrībās, kuras atzītas par maksātnespējīgām pirms 2003.gada 1.janvāra un kuru maksātnespējas process nav izbeigts;
- ikmēneša pārskats par maksātnespējas procesa gaitu līdz 1. kreditoru sapulcei;
- ikmēneša pārskats par maksātnespējas procesa gaitu pēc 1. kreditoru sapulces.
Informācija par jaunumiem administratoru sertifikācijas un uzraudzības darba plānojumā un procesā tiek regulāri ievietota Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapā un laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
6.3. Interneta mājas lapas izveide
Viens no būtiskākajiem veikumiem 2002.gadā funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai ir Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapas izveide. Tās mērķis ir efektīvāka sabiedrības informēšana un dialoga veidošana, tādejādi nodrošinot informācijas pieejamību un atklātību par iestādes darbu un tās sagatavotajiem dokumentu un normatīvo aktu projektiem, ka arī aktualitātēm maksātnespējas procesā. Saskaņā ar MK 2001.gada 4.decembra instrukciju Nr.7. „Kārtība, kādā valsts institūcijas ievieto informāciju internetā” Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapas adrese ir http://www.mna.gov.lv.
Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapā ir pieejama informācija par maksātnespējas procesu valstī, Maksātnespējas administrāciju, darbinieku prasījumu apmierināšanu. Pieejami maksātnespējas procesu reglamentējošie tiesību akti un informācija par personu tiesībām un pienākumiem saistībā ar maksātnespējas procesu.
Īstenojot atklātības un informācijas pieejamības principu, interneta mājas lapā publiski bez maksas pieejamas divu veidu – maksātnespējīgo uzņēmumu un sertificēto maksātnespējas procesa administratoru - datu bāzes. No 2003.gada 1.janvāra maksātnespējas procesa administratoriem nodrošināta iespēja pieteikties uz administrēšanai vakantajiem maksātnespējīgajiem uzņēmumiem online režīmā. Tiek veikts darbs pie maksātnespējīgo uzņēmumu datu bāzes pilnveidošanas un tās funkcionālo risinājumu uzlabošanas.
Informācija un pieejamības nodrošināšana par administrēšanai vakantajiem uzņēmumiem Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapā tiek aktualizēta pastāvīgi un nepārtraukti.
6.4. Starptautiskā sadarbība
2002.gadā Maksātnespējas administrācija kļuva „Insole Europe” biedrs, un Maksātnespējas administrācijas direktors oktobrī piedalījās gadskārtējā organizācijas kongresā.
2002.gadā ir izveidota veiksmīga sadarbība ar kolēģiem no Lietuvas Ekonomikas ministrijas Bankrotu departamenta, kas nodarbojas ar administratoru sertifikāciju un uzraudzību. 2002.augustā Maksātnespējas administrācija uzņēma Lietuvas Ekonomikas ministrijas un Lietuvas biznesa administratoru asociācijas pārstāvju delegāciju Rīgā. Lietuvas kolēģu pieredze bija vērtīgs informācijas avots, uzsākot Maksātnespējas administrācijas darba plānošanu.
2002.gada novembrī ES PHARE programmas projekta SCRE/112029/D/SV/LV “Darba vides uzlabošana privātos un privatizētos uzņēmumos” ietvaros četri Maksātnespējas administrācijas darbinieki piedalījās pieredzes apmaiņas braucienā Londonā. Vizītes laikā tika iepazīts maksātnespējas process un tā uzraudzība Lielbritānijā, kā arī apmeklētas institūcijas, kas piedalās šajā procesā – Lielbritānijas Maksātnespējas dienests (UK Insolvency Service), Britu rūpniecības konfederācija (Confederation of British Industries), Darbinieku prasījumu birojs (Redundancy Payments Office (Employee Compensation)), Tirdzniecības apvienība (Trades Union Congress), INSOL. Phare projekta ietvaros Maksātnespējas administrācijas pārstāvji Sofijā, Bulgārijā piedalījās seminārā „Darbinieku prasījumu garantiju fonds”.
Notikusi arī vizīte Ļubļanā, Slovēnijā, kurā tika iepazīta darbinieku prasījumu apmierināšanas politika un darbinieku prasījumu garantija fonda veidošanas principi Slovēnijā.
6.5. Sabiedrības informēšana un sadarbība
ar masu saziņas līdzekļiem
Maksātnespējas administrācijas sabiedriskās attiecības veido un sadarbību ar masu saziņas līdzekļiem veic direktora palīgs sabiedrisko attiecību un preses jautājumos.
2002.gadā ar preses relīžu palīdzību masu saziņas līdzekļi informēti par aktualitātēm Maksātnespējas administrācijā un maksātnespējas procesā kopumā. Sadarbība tiek veidota ar centrālajiem un reģionālajiem laikrakstiem, televīzijām un radio, kā arī ar ziņu aģentūrām.
Latvijas centrālajos laikrakstos un žurnālos iniciētas intervijas ar Maksātnespējas administrācijas direktoru un Maksātnespējas administrācijas Konsultatīvās padomes priekšsēdētāju, kā arī raksti par maksātnespējas procesa aktualitātēm saistībā ar likumdošanas izmaiņām 2003.gada 1.janvārī.
Tiek regulāri veikts preses monitorings un veidots publikāciju arhīvs par Maksātnespējas administrāciju un maksātnespējas procesu Latvijā.
2002.gada decembrī ar ES PHARE programmas projekta SCRE/112029/D/SV/LV “Darba vides uzlabošana privātos un privatizētos uzņēmumos” pilnīgu finansiālu atbalstu sērijā „Uzzini par maksātnespējas procesu” tika izdoti informatīvi bukleti „Valsts aģentūra „Maksātnespējas administrācija”, „Kā rīkoties, ja darba devējs kļuvis maksātnespējīgs”, „Maksātnespējas procesa administrators” latviešu un krievu valodā. Bukleti sniedz ieskatu Maksātnespējas administrācijas galvenajās darbības jomās, plānotajos darbības ieguvumos, kā arī ļauj iepazīties ar Maksātnespējas administrācijas struktūrvienībām. Tiek skaidrots, kas ir maksātnespēja, kādus prasījumus apmierina no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem, kā iesniegt prasījumu, kā kļūt par administratoru, kādas ir administratora tiesības un pienākumi, kā maksātnespējīgam uzņēmumam tiek nozīmēts administrators un citi jautājumi.
Bukleti ir pieejami Maksātnespējas administrācijā, kā arī 2003.gadā tos plānots izvietot Latvijas apgabaltiesu un Valsts darba inspekcijas telpās. Bukletus plānots ar pasta palīdzību nosūtīt masu saziņas līdzekļiem un citiem Maksātnespējas administrācijas sadarbības partneriem un mērķgrupām.
Būtisks sabiedrības informēšanas kanāls ir Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapa. Sīkāk par to skat. šī publiskā pārskata 6.4.punktā.
7. Atsauksmes par aģentūras darbību
2002.gadā par Maksātnespējas administrācijas darbību saņemtas pozitīvas atsauksmes no sadarbības partneriem - Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Valsts Darba inspekcijas.
Īpaši pozitīvi masu saziņas līdzekļos tikusi atspoguļota gada nogalē notikusī maksātnespējas procesa administratoru sertifikācija un izmaiņas, ko uzņēmējdarbības vides sakārtošanai un maksātnespējas procesa uzlabošanai sniegs Maksātnespējas administrācijas darba uzsākšana 2003.gada 1.janvārī.
Plānots, ka 2003.gadā pēc maksātnespējas procesa administratoru apmācībām tās dalībnieki anonīmi vērtēs lektorus. Novērtēšanas aptaujas rezultāti tiks apkopoti un ņemti vērā turpmākajā apmācības procesā.
Lai veicinātu valsts politikas īstenošanu, analizētu problēmas un izstrādātu priekšlikumus maksātnespējas procesa jautājumos, ir izveidota Maksātnespējas administrācijas konsultatīvā padome, kurai ir padomdevēja tiesības Maksātnespējas administrācijas darbības jautājumos. 2002.gadā notikušas 12 Konsultatīvās padomes sēdes. Tajās tika analizēti Maksātnespējas administrācijas darbības rezultāti un maksātnespējas procesu prakse, veicināta Maksātnespējas administrācijas vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijas īstenošana, kā arī izskatīti un apspriesti Maksātnespējas administrācijas sagatavotie normatīvo aktu projekti (grozījumi Civilprocesa likumā, MK noteikumu projekts “Par maksātnespējas procesa administratoru sertifikāciju”, MK noteikumu projekts “Par administratoru apmācības programmu”). Konsultatīvās padomes pārstāvji sniedz savu vērtējumu, piedaloties tieslietu ministra veidotajā darba grupā jauna maksātnespējas likumprojekta izstrādei.
8. Iekšējās kontroles sistēmas novērtējums
un pasākumi tās pilnveidošanai
Saskaņā ar MK 2002.gada 17.septembra noteikumiem Nr.425 „Valsts aģentūras „Maksātnespējas administrācija” nolikums” un pamatojoties uz Maksātnespējas administrācijas 2002.gada 24.septembra rīkojumu Nr.1- 4/26, tika izveidota Iekšējā audita nodaļa. Tā darbību uzsāka 2002.gada 1.decembrī.
Maksātnespējas administrācijā ir izstrādāts un LR Tieslietu ministrijas Iekšējā audita nodaļā iesniegts iekšējā audita 2003.gada plāns, iekšējā audita sistēmas ilgtermiņa attīstības plāns (2003. – 2007.gadam) un stratēģiskais audita plāns (2003. – 2007.gadam).
9. Aģentūras sniegto publisko pakalpojumu
izcenojumi un izcenojumu izmaiņas
prognoze nākamajam pārskata periodam
Saskaņā ar 2002.gada 5.maija MK noteikumiem Nr.93 „Publisko pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika” Maksātnespējas administrācija ir aprēķinājusi izmaksas uz vienu sniegto publisko maksas pakalpojumu vienību. Tieslietu ministrija ar 2002.gada 4.novembra rīkojumu Nr.1-1/499 ir apstiprinājusi šādus Maksātnespējas administrācijas sniedzamos publisko pakalpojumu veidus un izcenojumus (norādīti bez PVN):
- par maksātnespējas procesa administratoru apmācību — Ls 300;
- par maksātnespējas procesa administratoru pirmreizēju sertificēšanu — Ls 200;
- par maksātnespējas procesa administratora sertifikāta darbības pagarināšanu — Ls 50;
- par maksātnespējas procesa administratora sertifikāta dublikāta izsniegšanu — Ls 30;
- par maksātnespējas procesa administratora sertifikāta darbības atjaunošanu — Ls 50;
- par pieteikuma izskatīšanu administrēšanas izdevumu segšanai — Ls 50;
- par semināriem — Ls 30 par vienu stundu;
- par juridisko konsultāciju sniegšanu — Ls 20 par vienu stundu;
- par analītiskas informācijas sagatavošanu — Ls 15 par vienu stundu;
- par izziņas izsniegšanu — Ls 3;
- par dokumenta kopijas apliecināšanu — Ls 0,50 par vienu lapu;
- par dokumentu kserokopijas izgatavošanu — Ls 0,10 par vienu lapu.
Izcenojuma izmaiņas 2003. gada pirmajā pusgadā netiek plānotas. Izcenojuma izmaiņas tiks veiktas, ja:
- tiks izdarīti grozījumi normatīvajos aktos saistībā ar būtiskām publiska maksa pakalpojuma izmaksu izmaiņām;
- mainīsies maksas pakalpojuma izcenojuma kritēriji un tādēļ izmaksas mainīsies par 10 % un vairāk.
10. Finansējums un tā izlietojums
Maksātnespējas administrācija ir izveidota ar Ministru kabineta 2001.gada 27.decembra rīkojumu Nr.632 „Par valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību „MSB” reorganizāciju”. Maksātnespējas administrācijas darbība 2002.gadā tika nodrošināta no līdzekļiem, kas tika pārņemti 2002.gada 16.janvārī reorganizācijas ceļā no SIA „MSB”, kā arī ieņēmumiem no maksas pakalpojumiem.
Maksātnespējas administrācijas finansējums 2002.gadā tika izlietots darbības nodrošināšanai un galveno funkciju īstenošanai (skat. Pielikums Nr.1, 1.tabula), lai gada pēdējā ceturksnī varētu uzsākt pieņemt pieteikumus maksātnespējas procesa administratoru apmācībām un sertifikāta iegūšanai. Decembrī tika iekārtotas 25 jaunas darba vietas.
Naudas līdzekļu atlikums uz 2002.gada 31.decembri bija LVL 158 480.
10.1. Valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, īpašiem mērķiem paredzētie (speciālā budžeta) ieņēmumi un to izlietojums
2002.gadā finansējums no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem Maksātnespējas administrācijai netika piešķirts. (Skatīt pielikumu Nr.1).
10.2. Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un to izlietojums
2002.gada beigās Maksātnespējas administrācija sāka pildīt savas pamatfunkcijas:
1) organizēt to personu apmācību, kuras vēlas iegūt maksātnespējas procesu administratoru kvalifikāciju;
2) organizēt pārbaudījumu kārtošanu un sertificēt (izsniegt un anulēt administratora sertifikātu, kā arī apturēt vai pagarināt tā darbību) maksātnespējas procesa administratorus.
Pildot šīs funkcijas, Maksātnespējas administrācijai 2002.gadā viens no finansēšanas avotiem bija ieņēmumi no maksas pakalpojumiem. 2002.gadā par maksas pakalpojumiem tika iekasēti LVL 42 120 (skat. Pielikumu Nr.1, 2.tabulu).
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem tika izlietoti tikai maksas pakalpojumu sniegšanai. Ar publisko maksas pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas 2002. gadā sastāvēja no:
- tiešajām izmaksām – Maksātnespējas administrācijas darbinieku atalgojums, valsts sociālas apdrošināšanas obligātās iemaksas, pakalpojumu samaksas, kā arī materiālu, energoresursu, ūdens un mazvērtīgā inventāra iegādes izdevumi;
- netiešajām izmaksām - uz vienu maksas pakalpojumu vienību attiecināmās netiešās izmaksas (administratīvo izmaksu apjoms), kas ir aprēķinātas proporcionāli maksas pakalpojumu sniegšanā iesaistīto darbinieku patērētajam darba laikam.
10.3. Aģentūras saņemtie ziedojumi un dāvinājumi, ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļi, to izlietojums
Labklājības ministrijā 2002. gada februārī tika uzsākts ES PHARE programmas projekts SCRE/112029/D/SV/LV “Darba vides uzlabošana privātos un privatizētos uzņēmumos”, kura ietvaros 2002.gada jūnijā Maksātnespējas administrācija saņēma dāvinājumu – pamatlīdzekļu vērtības (kancelejas mēbeles, datortehniku 6 darba vietu iekārtošanai un kopējamo iekārtu) summā Ls 36 616 – neatmaksājamās palīdzības līdzekļu veidā.
2002.gada novembrī ES PHARE programmas projekta SCRE/112029/D/SV/LV “Darba vides uzlabošana privātos un privatizētos uzņēmumos” ietvaros četri Maksātnespējas administrācijas darbinieki piedalījās pieredzes apmaiņas braucienā Londonā. Vizītes laikā tika iepazīts maksātnespējas process un tā uzraudzība Lielbritānijā, kā arī apmeklētas institūcijas, kas piedalās šajā procesā – Lielbritānijas Maksātnespējas dienests (UK Insolvency Service), Britu rūpniecības konfederācija (Confederation of British Industries), Darbinieku prasījumu birojs (Redundancy Payments Office (Employee Compensation)), Tirdzniecības apvienība (Trades Union Congress), INSOL. Phare projekta ietvaros Maksātnespējas administrācijas pārstāvji piedalījušies seminārā „Darbinieku prasījumu garantiju fonds” Bulgārijā.
2002.gada decembrī ar projekta pilnīgu finansiālu atbalstu tika izdoti informatīvi bukleti „Valsts aģentūra „Maksātnespējas administrācija”, „Kā rīkoties, ja darba devējs kļuvis maksātnespējīgs”, „Maksātnespējas procesa administrators” latviešu un krievu valodā.
10.4. Līdzekļu ekonomija, kas panākta, uzlabojot darba efektivitāti
Pārskata gadā visi Maksātnespējas administrācijas pasākumi un attiecīgās izmaksas ir pamatotas un tika novirzītas sagatavošanās darbiem, lai sekmīgi varētu tikt pildītas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. Optimāli plānojot savus izdevumus, Maksātnespējas administrācija beidza pārskata gadu ar naudas līdzekļu atlikumu LVL 158 480 apmērā. Ar šiem finanšu līdzekļiem Maksātnespējas administrācija finansēja savu darbību 2003.gada 1.ceturksnī, tādējādi būtiski ekonomējot valsts budžeta līdzekļus. Valsts budžeta finansējums (no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem) tika pieprasīts tikai par 2003.gada trim ceturkšņiem.
11. Valsts investīciju programmā ietverto projektu īstenošanai piešķirto budžeta līdzekļu izlietojums
Maksātnespējas administrācijai nav projektu, kas tiek finansēti valsts investīciju programmas ietvaros.
12. Personāla izglītošana un kvalifikācijas paaugstināšana
2002.gadā notika Maksātnespējas administrācijas darbinieku atlase. Profesionalitāte un kvalifikācija ir viens no galvenajiem personāla atlases kritērijiem, jo personāla politikas mērķis ir efektīvi nodrošināt Maksātnespējas administrācijai normatīvajos aktos noteikto uzdevumu un funkciju izpildi. 2002.gada augustā lielākajos Latvijas laikrakstos tika izsludināta pieteikšanās uz vakantajām amata vietām Maksātnespējas administrācijā. Interese bija liela - pavisam pieteicās 392 kandidāti, tika veikta rūpīga personāla atlase vairākās kārtās. Lai arī turpmāk nodrošinātu veiksmīgu, nepārtrauktu personāla nodrošinājumu, visi iesūtītie CV ir saglabāti personāla datu bāzē, kas nepieciešamības gadījumā ir viegli izmantojama.
2002.gada 31.decembrī no plānotajām 50 štata vietām Maksātnespējas administrācijā strādāja 23 darbinieki. No tiem - 19 ar augstāko izglītību, galvenokārt tiesību zinātņu jomā. Viens darbinieks studēja Lielbritānijas un pieci darbinieki - Latvijas augstskolās bakalaura, maģistra grāda vai augstākās profesionālās izglītības iegūšanai. Maksātnespējas administrācijas darbinieku vidējais vecums 2002.gadā bija 36,6 gadi.
Darbinieku apmācības un kvalifikācijas paaugstināšanas mērķis ir veicināt administrācijas darbības sekmīgu uzsākšanu, apgūstot ārvalstu pieredzi maksātnespējas procesu jautājumos, kā arī papildinot zināšanas atsevišķos Maksātnespējas administrācijas darbības jautājumos. Maksātnespējas administrācijas vadība vairākkārt piedalījusies PHARE programmas „Darba vides uzlabošana privātos un privatizētos uzņēmumos Latvijā” ietvaros organizētajos semināros. Iekšējā audita nodaļas vadītāja apmeklēja Valsts administrācijas skolas mācību kursus par iekšējā audita organizēšanu atbilstoši likumdošanas prasībām. Tika organizēts arī kvalifikācijas celšanas seminārs Maksātnespējas administrācijas darbiniekiem „Valsts aģentūrai „Maksātnespējas administrācija” normatīvajos aktos noteikto funkciju īstenošanai nepieciešamie pasākumi, to izstrādes un izpildes procedūru modelēšana. Komandas veidošanas principi, stresa menedžments un efektīva saskarsme ar klientiem”.
Grafiks Nr.1.
Maksātnespējas administrācijas darbinieku izglītības līmenis (%)
Grafiks Nr.2.
Maksātnespējas administrācijas darbinieku vecuma struktūra (%)
13. Prognozes un plāni
13.1. Plānotie pasākumi pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai
Likumdošanas pilnveidošana
Ar mērķi pilnveidot maksātnespējas procesa norisi, ir plānots sagatavot grozījumus likumā „Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju”, kā arī citos ar šo likumu saistītajos normatīvajos aktos.
Darbinieku tiesību aizsardzības jomā plānots novērst pretrunas likumdošanā un radīt vienotu un nepārprotamu tiesisko bāzi maksātnespējīgo uzņēmumu darbinieku prasījumu apmierināšanai, izstrādājot jaunus MK noteikumus par darbinieku prasījumu apmierināšanas kārtību un grozījumus likumā „Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju”.
2003.gadā darbu veiks ar tieslietu ministra rīkojumu izveidota darba grupa jauna Maksātnespējas likuma izstrādei. Likuma mērķis ir aizsargāt kreditoru intereses parādnieka maksātnespējas gadījumā, aizsargāt parādnieka intereses īslaicīgas (pārejošas) maksātnespējas gadījumā ar mērķi atjaunot tā maksātnespēju, kā arī nodrošināt efektīvu maksātnespējas procesu. Likuma izstrādē iesaistīti Maksātnespējas administrācijas pārstāvji, kā arī citi eksperti. Maksātnespējas administrācija nodrošina darba grupu ar telpām un darbam nepieciešamo.
Lai pilnveidotu maksātnespējas procesu un veicinātu uzņēmējdarbības vides uzlabošanos Latvijā, plānota ar tieslietu ministra rīkojumu izveidota darba grupa koncepcijas „Par v/a „Maksātnespējas administrācija” tiesībām iesniegt tiesā maksātnespējas pieteikumus”. Koncepcijas mērķis ir nodrošināt un nostiprināt Maksātnespējas administrācijas tiesības valsts interešu pārstāvības īstenošanai maksātnespējas procesos.
Darbinieku prasījumu apmierināšana
Ar 2003.gadu tiks uzsākta darbinieku prasījumu apmierināšana no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem. Tiks izveidota detalizēta datu bāze par darbinieku prasījumu apmierināšanai piešķirtajiem naudas līdzekļiem.
Administratoru uzraudzība un sertifikācija
2003.gadā plānots vairāk ieviest datorizētas sistēmas un šādas datu bāzes:
- Maksātnespējas procesa administratori;
- Administrējamie uzņēmumi un uzņēmējsabiedrības;
- Maksātnespējas process administrējamos uzņēmumos;
- Uzņēmumi, par kuriem tiesā ierosinātas maksātnespējas lietas;
- Maksātnespējas procesa administratoru pretendenti, apmācību dalībnieki.
Organizējot konferences, seminārus, izbraukumu seminārus, tiks veicināta sadarbība ar maksātnespējas procesa administratoriem, iepazīstināšana ar jaunāko likumdošanā, praktiskiem maksātnespējas procesa risinājumiem u.c.
Sadarbība ar valsts pārvaldes iestādēm
2003.gadā Maksātnespējas administrācija plāno turpināt un uzlabot sadarbību ar valsts pārvaldes iestādēm, lai nodrošinātu savu funkciju kvalitatīvu veikšanu. Plānots noslēgt sadarbības līgumus ar Valsts ieņēmumu dienestu, Uzņēmumu reģistru, Valsts vienoto datorizēto zemesgrāmatu, Ceļu satiksmes drošības direkciju un Valsts bezpeļņas organizāciju SIA „Valsts tehniskās uzraudzības inspekcija”. Tiks attīstīta jau uzsāktā sadarbība informācijas apmaiņā ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru.
Lietvedības programma un datu bāzes
2003.gadā Maksātnespējas administrācija plāno pabeigt lietvedības programmas uzstādīšanu un pilnveidošanu, kas nodrošinātu Maksātnespējas administrācijas dokumentu pārvaldību un kontroli un elektronisku apriti. Tiks pabeigta maksātnespējīgo uzņēmumu un maksātnespējas procesa administratoru datu bāzes programmatūras uzstādīšana.
Personāla plānošana
2003.gadā plānots pakāpeniski turpināt personāla pieņemšanu darbā Maksātnespējas administrācijā, atlasē saglabājot pamatprincipu – augsta kvalifikācija, kas balstīta ne tikai uz izglītības līmeni, bet arī pieredzi attiecīgajā jomā.
Vienlaikus atbilstoši Maksātnespējas administrācijas 2003.gada izdevumu tāmei tiek plānota personāla apmācība, kuras mērķis ir nodrošināt Maksātnespējas administrācijas normatīvajos aktos noteikto uzdevumu kvalitatīvu izpildi. Maksātnespējas administrācijas speciālistei plānoti dokumentu arhivēšanas kursi, Administratīvā departamenta direktorei - kursi „Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001 ieviešana valsts pārvaldes iestādēs”.
Sabiedrības informēšana, dialoga veicināšana
2003.gadā plānots turpināt informēt sabiedrību par maksātnespējas jautājumiem ar masu saziņas līdzekļu starpniecību un informatīvo izdales materiālu un semināru palīdzību.
Maksātnespējas procesa administratoru profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanas nolūkos plānots izdot divas rokasgrāmats - „Maksātnespējas procesa administratora rokasgrāmata” un „Maksātnespējas procesa administratora rokasgrāmata darbinieku prasījumu apmierināšanā”.
2003.gadā tiks organizēti semināri, kuros tiks aplūkoti darbinieku prasījumu apmierināšanas, administrācijas izmaksu segšanas, regulāro pārskatu sagatavošanas, likumdošanas izmaiņu un citi jautājumi.
Veicinot ieinteresēto pušu un visas sabiedrības iesaisti likumprojektu izstrādes procesā, tiks organizēta publiska jaunā Maksātnespējas likuma projekta apspriešana. Ar likumprojektu tiks iepazīstināti masu saziņas līdzekļi, sertificētie maksātnespējas procesa administratori, apaļā galda diskusijas veidā – Latvijas apgabaltiesu pārstāvji, kā arī citi Maksātnespējas administrācijas sadarbības partneri. Interneta mājas lapā tiks ievietots likumprojekta teksts un iespēja jebkuram mājas lapas apmeklētājam online režīmā paust savu viedokli un priekšlikumus.
13.2. Plānotie pasākumi resursu lietderīgai un taupīgai izmantošanai un administrēšanas sistēmas uzlabošanai
Lai nodrošinātu valsts budžeta līdzekļu ekonomiju un taupīgu izmantošanu, 2003.gadā tiks pārskatīti Maksātnespējas administrācijas izdevumi un iespēju robežās veikta administratīvo funkciju optimizēšana.
13.3. Aģentūras finanšu saistības
Maksātnespējas administrācijai nav ārpusbilances saistību vai ieķīlātu aktīvu.
14. Valsts kontroles veiktās pārbaudes un to rezultāti
2002.gadā Valsts kontrole Maksātnespējas administrācijā pārbaudes nav veikusi.
Pielikums Nr.1. Aģentūras finansējums un tā izlietojums
1.tabula. 2002. gada ieņēmumi un to izlietojums (latos)
Nr. p/k. |
Summa, Ls |
|
X |
Līdzekļu atlikums gada sākumā |
480 296 |
|
tai skaitā darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļi |
0 |
|
tai skaitā aģentūras funkciju izpildes līdzekļi |
0 |
tai skaitā izveidošanas līdzekļi (no VSIA „MSB” reorganizācijas rezultātā pārņemtie naudas līdzekļi) |
480 296 |
|
1. |
KOPĒJIE IEŅĒMUMI |
82 979 |
1.1. |
Budžeta dotācija/budžeta programmas ieņēmumi (uzņēmējdarbības riska valsts nodeva) |
0 |
|
tai skaitā darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļi |
0 |
1.2. |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem (apmācība un sertificēšana) |
42 120 |
1.3. |
Citi ieņēmumi (ieņēmumi no procentiem par konta atlikumu) |
4 243 |
1.4. |
Ārvalstu finansiālās un tehniskās palīdzības līdzekļi* |
36 616 |
2 |
KOPĒJIE IZDEVUMI |
404 796 |
2.1. |
Uzturēšanas izdevumi |
266 540 |
|
tai skaitā atalgojums |
146 582 |
|
tai skaitā darba devēja sociālās apdrošināšanas iemaksas |
43 546 |
2.2. |
Kapitālie izdevumi (kustamā manta) |
134 521 |
2.3. |
Izdevumi administrēšanas izdevumu segšanai maksātnespējīgos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) |
0 |
|
tai skaitā administratoru atalgojums |
0 |
2.4. |
Izdevumi maksātnespējīgo uzņēmumu darbinieku prasījumu apmierināšanai |
0 |
|
tai skaitā apmierināmā darbinieku prasījumu summa |
0 |
|
tai skaitā darba devēja sociālās apdrošināšanas iemaksas |
0 |
2.5. |
Pie izveidošanas pārņemtās saistības |
3 735 |
X |
Līdzekļu atlikums gada beigās** |
158 479 |
* ES PHARE programmas projekta SCRE/112029/D/SV/LV “Darba vides uzlabošana privātos un privatizētos uzņēmumos” ietveros saņemtais pamatlīdzekļu dāvinājums Ls 36 616 vērtībā.
* * Saskaņā ar LR Finanšu ministrijas 20.12.2002 vēstuli Nr.2-4-13/3055 2003. gada 30. decembrī naudas līdzekļu atlikums Ls 158 478 no Aģentūras norēķinu konta Latvijas Unibankā tika ieskaitīts Valsts kases kontā. 2003. gada budžeta tāmē šie ieņēmumi tika iekļauti kā Aģentūras citi pašu ieņēmumi.
2.tabula. 2002. gadā saņemtie ieņēmumi no maksas pakalpojumi un to izlietojums
Nr. p.k. |
Maksas pakalpojumi |
Izcenojums |
Faktiski iekasētie naudas līdzekļi |
1. |
Procesa administratoru sertificēšana |
236 x 117 |
27 612 |
2. |
Procesa administratoru apmācība |
354 x 39 |
13 806 |
3. |
Par semināru |
35,40 x 19,83 |
702 |
Kopā: |
– |
42 120 |
Pielikums Nr.2. Maksātnespējas administrācijas struktūrvienību shēma