Ministru kabineta noteikumi Nr.379
Rīgā 2003.gada 8.jūlijā (prot. Nr.39 43.§)
Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas uzraudzības padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas
projekta īstenošanas likuma 3.panta trešo daļu
I. Vispārīgais jautājums
1. Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas uzraudzības padome (turpmāk — padome) ir Ministru kabineta izveidota institūcija, kas veic Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta (turpmāk — projekts) īstenošanas uzraudzību.
II. Padomes funkcijas un tiesības
2. Padomei ir šādas funkcijas:
2.1. apstiprināt projekta īstenošanas darbu un to finansējuma plānu un grafiku;
2.2. apstiprināt valsts vienotās bibliotēku informācijas sistēmas izveidošanas rīcības plānu;
2.3. izskatīt iesniegtos pārskatus par projekta īstenošanas gaitu;
2.4. koordinēt projekta īstenošanā iesaistīto institūciju darbību;
2.5. reizi gadā iesniegt Ministru kabinetā ziņojumu par projekta īstenošanas gaitu.
3. Padomei ir šādas tiesības:
3.1. pieprasīt tās funkciju pildīšanai nepieciešamo informāciju no projekta īstenošanā iesaistītajām institūcijām un iepazīties ar attiecīgo dokumentāciju;
3.2. ar lēmumu uzdot padomes locekļiem veikt noteiktas darbības projekta īstenošanas procesā;
3.3. izdarīt grozījumus projekta īstenošanas darbu un to finansējuma plānā un grafikā;
3.4. sniegt publiskus paziņojumus par projekta īstenošanas gaitu.
4. Padomes locekļiem ir tiesības apmeklēt būvobjektu, lai iepazītos ar projekta īstenošanas gaitu.
III. Padomes darbības organizācija
5. Padomes sēdes sasauc padomes priekšsēdētājs ne retāk kā reizi trijos mēnešos vai ja to ierosina vismaz divi padomes locekļi.
6. Padomes sēdes vietu, laiku un darba kārtību paziņo padomes locekļiem ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms sēdes.
7. Padomes sēdes vada padomes priekšsēdētājs vai — viņa prombūtnes laikā — padomes priekšsēdētāja norīkots padomes loceklis.
8. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās ne mazāk kā puse no padomes locekļiem.
9. Padome lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot.
10. Padomes sēdes protokolē padomes priekšsēdētāja norīkots padomes sekretārs. Protokolu paraksta sēdes vadītājs un sekretārs.
11. Padomes sēdes protokolā ieraksta darba kārtības jautājumus, personas, kuras piedalījušās sēdē, un personas, kuras uzstājušās par attiecīgo jautājumu, kā arī pieņemtos lēmumus un precīzi formulētus uzdevumus. Ja kāds no padomes locekļiem nepiekrīt pieņemtajam lēmumam, attiecīgā padomes locekļa atsevišķo viedokli pēc viņa pieprasījuma ieraksta protokolā.
12. Pēc padomes priekšsēdētāja vai — viņa prombūtnes laikā — pēc padomes priekšsēdētāja norīkotā padomes locekļa uzaicinājuma padomes sēdēs var piedalīties eksperti un konsultanti.
IV. Padomes priekšsēdētāja kompetence
13. Padomes priekšsēdētājs vai — viņa prombūtnes laikā — padomes priekšsēdētāja norīkotais padomes loceklis:
13.1. sasauc un vada padomes sēdes, kā arī apstiprina to darba kārtību;
13.2. paraksta padomes lēmumus, sēžu protokolus un citus padomes dokumentus;
13.3. kontrolē padomes lēmumu izpildi;
13.4. iesniedz Ministru kabinetā padomes akceptētos un sagatavotos dokumentus.
14. Padomes priekšsēdētājs bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi.
V. Padomes darbības nodrošinājums
15. Padomes darbību (telpas padomes sēžu norisei, nepieciešamo aprīkojumu, personālu padomes darba dokumentēšanai, padomē izskatīto dokumentu un padomes sēžu protokolu glabāšanu) nodrošina Finanšu ministrija.
16. Padomes darbībai nepieciešamo informāciju sagatavo un sniedz Kultūras ministrija un atbilstoši kompetencei citas projekta īstenošanā iesaistītās institūcijas.
Ministru prezidents E.Repše
Kultūras ministre I.Rībena