Par pašu krievu atklāto valodu
Kontroli pār naftas pārkraušanas termināli AS “Ventspils nafta” vēlas iegūt Krievijas naftas giganti “Jukos” un “Sibņeftj”, kas šī mērķa sasniegšanai ķērušies pie administratīvo resursu izmantošanas, turklāt – gan Krievijas, gan Latvijas, raksta Krievijas nedēļas izdevums “Ruskij fokus”.
“Vienīgais šķērslis VN pārņemšanā ir Ventspils mērs un reālais termināļa īpašnieks Aivars Lembergs, kurš nevēlas pārdot savu biznesu spiediena ietekmē un par lētu naudu, pie kā visi tā pieraduši Krievijā,” norāda izdevums. “Jukos” un “Sibņeftj” darbības dēļ Krievijas valsts īpašumā esošā naftas transportēšanas kompānija “Transņeftj” slēgusi naftas vadu uz Ventspili, bet “Latvijas valdība ķērusies pie oligarha Lemberga”, raksta “Ruskij fokus”. Kā apliecinājumu tam, ka patiesie Ventspils virziena cauruļvada slēgšanas iniciatori ir “Jukos” un “Sibņeftj” īpašnieki un vadītāji, “Ruskij fokus” min neseno “Jukos” pirmā viceprezidenta Mihaila Brudno vēstuli Ministru prezidentam Einaram Repšem un premjera biedram Ainaram Šleseram.
Vēstulē Brudno pauž neapmierinātību ar to, ka “Jukos” saņēmis piedāvājumu sadarboties nevis tieši ar VN, bet starpniekiem, un lūdz Latvijas amatpersonu atbalstu. Pretējā gadījumā “Jukos” nākšoties eksportēt naftu, apejot Latviju. Turklāt Brudno klāsta, ka “Jukos” nesekmīgi esot mēģinājis šogad ar VN vienoties par 15 miljoniem tonnu naftas un dīzeļdegvielas. Kā norāda “Ruskij fokus”, tas liecina, kas ir patiesie naftas vada slēgšanas organizatori un kādi nosacījumi tiek izvirzīti, lai to pārtrauktu. Pretējā gadījumā nav saprotams, kā “Jukos” gatavojas Ventspilī nogādāt 15 miljonus tonnu, jo naftas vads ir slēgts, bet pa dzelzceļu tādu apjomu nav iespējams transportēt. Turklāt, kā norāda “Ruskij fokus”, saskaņā ar Ventspils pārstāvju skaidrojumu sarunas par starpnieku maiņu tiešām notikušas, taču piedāvājumu izteicis pats “Jukos”, kas vēlējies izmantot Īrijā reģistrēto firmu “Vudisona Trading”, kas cieši saistīta ar “Jukos”.
Pēc LETAS