• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2003. gada 10. septembra rīkojums Nr. 573 "Par uzdevumiem Eiropas Savienības struktūrfondu vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas sistēmas ieviešanai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.09.2003., Nr. 126 https://www.vestnesis.lv/ta/id/78957

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.574

Par juridisko pakalpojumu finansēšanu šķīrējtiesas procesā "Zviedrijas firma "Nykomb Synergetics Technology Holding AB" pret Latvijas Republiku"

Vēl šajā numurā

16.09.2003., Nr. 126

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 573

Pieņemts: 10.09.2003.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 

Ministru kabineta rīkojums Nr.573

Rīgā 2003.gada 10.septembrī (prot. Nr.46, 48.§)

Par uzdevumiem Eiropas Savienības struktūrfondu vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas sistēmas ieviešanai

1. Lai ar 2004.gada 1.janvāri uzsāktu projektu īstenošanu un ar 2004.gada 1.maiju nodrošinātu struktūrfondu vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas sistēmas darbību, noteikt, ka Ekonomikas ministrija, Finanšu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Kultūras ministrija, Labklājības ministrija, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, Satiksmes ministrija, Veselības ministrija, Vides ministrija, Zemkopības ministrija, Nodarbinātības valsts dienests, Profesionālās izglītības attīstības programmu aģentūra, Centrālā finanšu un kontraktu vienība, Lauku atbalsta dienests, Valsts kase un Iepirkumu uzraudzības birojs veic šajā rīkojumā noteiktos uzdevumus.

2. Finanšu ministrijai:

2.1. līdz 2003.gada 12.septembrim izstrādāt struktūrfondu finansējuma plānošanas vadlīnijas likumā par valsts budžetu;

2.2. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanas vadlīnijas;

2.3. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt vienotas informācijas uzkrāšanas pamatprasības struktūrfondu palīdzības īstenošanas uzraudzībai un pārskatu sniegšanai;

2.4. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt pamatprasības līgumiem, ko slēdz Vienotā programmdokumenta ieviešanā iesaistītās institūcijas, kā arī projektu īstenošanas līgumiem, ko slēdz šī rīkojuma 5.punktā minētās institūcijas un palīdzības saņēmējs;

2.5. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt vienotus pamatprincipus, lai nodrošinātu veikto darbu, piegāžu un pakalpojumu, kā arī deklarēto izdevumu atbilstības pārbaudes to izpildes vietās;

2.6. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt vienotus pamatprincipus, lai nodrošinātu darbību pārbaudes izlases kārtā;

2.7. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt vienotus pamatprincipus un pamatprasības kārtībai, kādā nodrošināma neatbilstoši veikto izdevumu uzskaite un atmaksāšana;

2.8. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt vienotus pamatprincipus un pamatprasības kārtībai, kādā sniedzamas ziņas par konstatētajām neatbilstībām un pārkāpumiem palīdzības īstenošanā;

2.9. līdz 2003.gada 15.septembrim izstrādāt kārtību, kādā sagatavo un veic izmaiņas Vienotajā programmdokumentā un programmas papildinājumā;

2.10. līdz 2003.gada 1.oktobrim noteikt prasības grantu shēmas apsaimniekošanas pieteikumu iesniedzējiem un lēmuma par grantu shēmas apsaimniekošanas tiesībām pieņemšanas kārtību;

2.11. līdz 2003.gada 1.oktobrim izstrādāt kārtību programmu sākotnējai, starpposma un nobeiguma novērtēšanai;

2.12. līdz 2003.gada 1.decembrim izveidot iekšējo struktūru darbam ar struktūrfondiem, tajā skaitā nosakot iekšējo funkciju un atbildības sadalījumu un izstrādājot procedūras, lai institucionālajā līmenī nodrošinātu struktūrfondu vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas sistēmas efektīvu darbību;

2.13. līdz 2004.gada 1.janvārim izveidot struktūrfondu vadības komitejas;

2.14. līdz 2004.gada 1.maijam nodrošināt uzraudzības komitejas izveidošanu;

2.15. līdz 2004.gada 1.maijam izveidot informācijas tehnoloģiju sistēmu (programmatūras nodrošināšana) struktūrfondu palīdzības īstenošanas uzraudzībai.

3. Ekonomikas ministrijai, Izglītības un zinātnes ministrijai, Kultūras ministrijai, Labklājības ministrijai, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, Satiksmes ministrijai, Veselības ministrijai, Vides ministrijai un Zemkopības ministrijai:

3.1. līdz 2003.gada 15.oktobrim noteikt informācijas un publicitātes pasākumus un to organizēšanas un īstenošanas kārtību, kā arī konkrētas pasākumu mērķa grupas, lai nodrošinātu šo pasākumu īstenošanu atbilstoši Finanšu ministrijas izstrādātajām vienotajām vadlīnijām informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanai;

3.2. līdz 2003.gada 1.oktobrim izstrādāt finansējamo projektu pieteikumu atlases kritērijus;

3.3. līdz 2003.gada 1.decembrim noteikt atbilstoši nacionālajām programmām finansējamos nacionālos projektus, kas saņem līdzekļus no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un Eiropas Sociālā fonda;

3.4. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajām pamatprasībām noteikt kārtību, kādā Finanšu ministrijai sniedz informāciju par projektu ieviešanas finansiālo un tehnisko progresu;

3.5. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajiem pamatprincipiem kopīgi ar šī rīkojuma 5.punktā minētajām institūcijām noteikt kārtību, kādā tiek nodrošināta ziņu sniegšana par konstatētajām neatbilstībām un pārkāpumiem palīdzības īstenošanā;

3.6. līdz 2003.gada 1.decembrim izveidot attiecīgās iestādes iekšējo struktūru darbam ar struktūrfondiem, tajā skaitā nosakot iekšējo funkciju un atbildības sadalījumu un izstrādājot procedūras, lai attiecīgajā institucionālajā līmenī nodrošinātu struktūrfondu vadības, uzraudzības un kontroles sistēmas efektīvu darbību.

4. Ekonomikas ministrijai, Izglītības un zinātnes ministrijai, Kultūras ministrijai, Labklājības ministrijai, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, Satiksmes ministrijai, Veselības ministrijai un Vides ministrijai papildus šī rīkojuma 3.punktā noteiktajiem uzdevumiem:

4.1. līdz 2003.gada 1.oktobrim noteikt pasākumus atbalsta sniegšanai projektu sagatavošanā palīdzības saņemšanas pretendentiem;

4.2. līdz 2003.gada 1.oktobrim kopīgi ar šī rīkojuma 5.punktā minētajām institūcijām noteikt kārtību projektu pieteikumu virzībai, tajā skaitā nosakot projektu pieteikumu iesniegšanas, atlases, izvērtēšanas, kā arī lēmuma par projektu apstiprināšanu pieņemšanas kārtību;

4.3. līdz 2003.gada 1.novembrim saskaņā ar Finanšu ministrijas noteiktajām pamatprasībām par projektu pieteikumos obligāti iekļaujamo informāciju izstrādāt projektu pieteikumu veidlapu un projektu pieteikumu sagatavošanas vadlīnijas.

5. Nodarbinātības valsts dienestam, Profesionālās izglītības attīstības programmu aģentūrai, Centrālajai finanšu un kontraktu vienībai un Lauku atbalsta dienestam:

5.1. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajām pamatprasībām sagatavot līguma paraugu, ko slēdz šajā punktā minētās institūcijas un palīdzības saņēmējs;

5.2. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajām pamatprasībām izstrādāt detalizētas prasības, kādā palīdzības saņēmējs nodrošina informācijas uzkrāšanu par projekta ieviešanas finansiālo un tehnisko progresu, kā arī kārtību, kādā palīdzības saņēmējs šajā punktā minētajām institūcijām sniedz ziņas par projekta ieviešanas progresu;

5.3. līdz 2003.gada 1.decembrim noteikt kārtību, kādā pārbaudāmi atmaksas pieprasījumu dokumenti, sagatavojami līdzekļu atmaksas pieprasījumi un veicami citi finanšu vadības pasākumi atbilstoši Valsts kases noteiktajiem finanšu vadības principiem un prasībām;

5.4. līdz 2003.gada 1.decembrim noteikt prasības, kuras palīdzības saņēmējs ievēro, īstenojot projektu;

5.5. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajiem pamatprincipiem noteikt kārtību, kādā veic darbu, piegāžu un pakalpojumu, kā arī deklarēto izdevumu atbilstības pārbaudes to izpildes vietās;

5.6. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajiem pamatprincipiem izstrādāt kārtību, kādā nodrošina darbību pārbaudes izlases kārtā;

5.7. līdz 2003.gada 1.decembrim izveidot attiecīgās institūcijas iekšējo struktūru darbam ar struktūrfondiem, tajā skaitā nosakot iekšējo funkciju un atbildības sadalījumu un izstrādājot procedūras, lai institucionālajā līmenī nodrošinātu struktūrfondu vadības, uzraudzības un kontroles sistēmas efektīvu darbību.

6. Lauku atbalsta dienestam papildus šī rīkojuma 5.punktā noteiktajiem uzdevumiem:

6.1. līdz 2003.gada 1.oktobrim noteikt projektu pieteikumu virzības kārtību, tajā skaitā nosakot projektu pieteikumu iesniegšanas, atlases, izvērtēšanas, kā arī lēmuma par projektu apstiprināšanu pieņemšanas kārtību;

6.2. līdz 2003.gada 1.novembrim saskaņā ar Finanšu ministrijas noteiktajām pamatprasībām par projektu pieteikumos obligāti iekļaujamo informāciju izstrādāt projektu pieteikumu veidlapu un vadlīnijas projektu pieteikumu sagatavošanai.

7. Lai nodrošinātu grantu shēmas apsaimniekošanu, tiešajām un pastarpinātajām valsts pārvaldes iestādēm un citām institūcijām pirms grantu shēmas apsaimniekošanas pieteikuma sagatavošanas papildus šī rīkojuma 3.1., 3.2., 3.5., 4.1., 4.2. un 4.3.apakšpunktā noteiktajiem uzdevumiem:

7.1. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajām pamatprasībām sagatavot līguma paraugu, ko slēdz šajā punktā minētās institūcijas un grantu shēmas projekta īstenotājs;

7.2. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajām prasībām noteikt kārtību, kādā grantu shēmas projekta īstenotājs nodrošina informācijas uzkrāšanu par projekta ieviešanas finansiālo un tehnisko progresu, kā arī kārtību, kādā grantu shēmas projekta īstenotājs šajā punktā minētajām institūcijām sniedz ziņas par projekta ieviešanas progresu.

8. Valsts kasei:

8.1. līdz 2003.gada 1.oktobrim izstrādāt vienotus principus un prasības finanšu vadības pasākumu nodrošināšanai, tajā skaitā maksājuma pieprasījumu pārbaužu, maksājuma uzdevumu sagatavošanas, izdevumu sertificēšanas un citu finanšu vadības pasākumu nodrošināšanai;

8.2. līdz 2003.gada 1.decembrim atbilstoši Finanšu ministrijas noteiktajiem pamatprincipiem kopīgi ar šī rīkojuma 5.punktā minētajām institūcijām noteikt kārtību, kādā tiek nodrošināta neatbilstoši veikto izdevumu uzskaite un atmaksāšana;

8.3. līdz 2003.gada 1.decembrim izveidot iekšējo struktūru darbam ar struktūrfondiem, tajā skaitā nosakot iekšējo funkciju un atbildības sadalījumu un izstrādājot procedūras, lai institucionālajā līmenī nodrošinātu struktūrfondu vadības, uzraudzības un kontroles sistēmas efektīvu darbību.

9. Iepirkumu uzraudzības birojam līdz 2004.gada 1.janvārim izstrādāt standartdokumentus un to piemērošanas noteikumus iepirkumu procesa nodrošināšanai.

10. Struktūrfondu vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas sistēmas ieviešanā iesaistītās institūcijas ir atbildīgas par to kompetencē esošo uzdevumu izpildi rīkojumā noteiktajā termiņā.

11. Atbildīgās institūcijas, ja nepieciešams, tām noteikto uzdevumu izpildē iesaista arī citas tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādes.

12. Šī rīkojuma 3., 5., 7. un 8.punktā minētās institūcijas izstrādā un triju nedēļu laikā pēc rīkojuma spēkā stāšanās saskaņā ar Finanšu ministrijas norādījumiem iesniedz plānu, kā tiks izpildīti šajā rīkojumā noteiktie uzdevumi. Pēc noteikto uzdevumu izpildes minētās institūcijas iesniedz Finanšu ministrijā attiecīgus uzdevumu izpildi apliecinošus dokumentus.

13. Finanšu ministrija, ņemot vērā izveidoto struktūrfondu vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas institucionālo sistēmu, izstrādā Ministru kabineta noteikumu projektu par Eiropas Savienības struktūrfondu vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas sistēmas darbību un līdz 2003.gada 1.decembrim iesniedz to noteiktā kārtībā Ministru kabinetā.

14. Finanšu ministrija ir atbildīga par šajā rīkojumā noteikto uzdevumu izpildes koordinēšanu un kontroli saskaņā ar šajā rīkojumā noteiktajiem termiņiem.

15. Finanšu ministrija var pieprasīt no atbildīgajām institūcijām informāciju par attiecīgo uzdevumu izpildes gaitu.

16. Ja šī rīkojuma 1.punktā minētās institūcijas tiek reorganizētas, tām noteiktos uzdevumus pilda attiecīgās institūcijas pienākumu, tiesību un saistību pārņēmējs.

Ministru prezidents E.Repše

Finanšu ministrs V.Dombrovskis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!