Par ziņu aiz ziņas, par domu aiz domas
• Plānots, ka ātrgaitas dzelzceļš Rail Baltica savienos Helsinkus, Tallinu, Rīgu, Kauņu un Varšavu. Latvija uz ātru ceļošanu pa šo maršrutu varētu cerēt ne ātrāk kā pēc pārdesmit gadiem, jo šis dzelzceļš nav iekļauts ES prioritārajos projektos, kurus paredzēts īstenot līdz 2020. gadam.
Pēc “DIENAS BIZNESA”
• Berga bazāra atjaunošana un attīstība sākās 1995. gadā — dažus gadus pēc tam, kad to bija atguvuši mantinieki. Kopš tā laika kopējās investīcijas multifunkcionālajā kompleksā sasniegušas 15—20 miljonus dolāru. Šobrīd bazārā darbojas 52 komercobjekti. Par līdzīga centra izveidi paziņojis advokāts Jānis Loze un “Turības” valdes priekšsēdētājs Ivars Strautiņš. Plānotais Tērbatas centrs aizņems apmēram hektāru lielu iekškvartāla teritoriju.
Pēc “DIENAS BIZNESA”
• Tieši desmit gadus vēlāk nekā pie mums Tallinā atklāts Igaunijas Okupācijas muzejs. To dibinājis kāds privāts fonds, iztērēdams 1,4 miljonus latu. Savādi, ka tas noticis bez valsts līdzdalības.
Pēc BNS
• Komponists Raimonds Pauls, atbildot uz pārmetumu par pārāk vienkāršiem, primitīviem meldiņiem: “Kāpēc Eiropas Savienība pēc ilgiem himnas meklējumiem palika pie Bēthovena 9. simfonijas? Vai viņiem trūka komponistu? Domāju, ka ne. Taču par himnu kļuva šī vienkāršā “Oda priekam”.”
Pēc “DIENAS” pielikuma “IZKLAIDE”
• Valsts agrārās ekonomikas institūta direktors Andris Miglavs: “Pieņemot, ka ekoloģiskās briesmas nedraud un ņemot vērā, ka somi ir atteikušies no prasībām pēc mežiem un īpašām koksnes piegādes garantijām, celulozes rūpnīcas būve vērtējama vienīgi pozitīvi. Turklāt tā tiks uzcelta par svešu naudu, ko investori ieguldīs mūsu valstī. Strīdēties atliek vienīgi par to, vai rūpnīcas dotais labums Latvijas ekonomikā būs liels vai ļoti liels.”
Pēc “LAUKU AVĪZES”
• Arhitekte Zaiga Gaile: “Sakārtotu vietu Rīgā nav nemaz tik daudz — kanālmala, Vērmanes dārzs, kas tad vēl? Es nejūtu, ka būtu sakārtota Vecrīga. Ejot pa to, ielas līmenī viss ir šausmīgs — sliktas ietves, skatlogi un kioski.”
Pēc “DIENAS”