Ministru kabineta noteikumi Nr.570
Rīgā 2003.gada 14.oktobrī (prot. Nr.54, 45.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 5.decembra noteikumos Nr.462 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu”
Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 14.panta 19.punktu
1. Izdarīt Ministru kabineta 2000.gada 5.decembra noteikumos Nr.462 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu” (Latvijas Vēstnesis, 2000, 473./476.nr.) šādus grozījumus:
1.1. izteikt 6.punktu šādā redakcijā:
“6. Pamatizglītības programmu saturu īsteno šādos mācību priekšmetos:
6.1. latviešu valoda;
6.2. mazākumtautību valoda (ja īsteno mazākumtautību izglītības programmas);
6.3. svešvaloda;
6.4. literatūra;
6.5. matemātika (algebra un ģeometrija);
6.6. dabaszinības;
6.7. fizika;
6.8. ķīmija;
6.9. bioloģija;
6.10. ģeogrāfija;
6.11. informātika;
6.12. mūzika;
6.13. vizuālā māksla;
6.14. vēsture;
6.15. sociālās zinības (civilzinības, ievads ekonomikā, veselības mācība);
6.16. ētika un/vai kristīgā mācība;
6.17. mājturība (rokdarbi);
6.18. sports.”;
1.2. papildināt III nodaļu ar 6.1 punktu šādā redakcijā:
“6.1 Latviešu valodas lietojumu mazākumtautību pamatizglītības programmās nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātie vispārējās pamatizglītības mazākumtautību programmu paraugi un izglītības iestāžu licencētās izglītības programmas. Tajās iekļauj mācību priekšmetu, kurā apvienoti šo noteikumu 6.1. un 6.4.apakšpunktā minētie mācību priekšmeti.”;
1.3. izteikt 8., 9. un 10.punktu šādā redakcijā:
“8. Izglītojamā mācību sasniegumus 1.klasē vērtē aprakstoši - īss mutisks un rakstisks vērtējums par izglītojamā mācību darbību, mācīšanās stilu, saskarsmes un sadarbības prasmēm, attieksmi pret mācībām un mācību sasniegumu attīstības dinamiku.
9. Izglītojamā mācību sasniegumu vērtēšanā no 2. līdz 4.klasei īsteno pakāpenisku pāreju no aprakstošā vērtējuma uz vērtējumu 10 ballu skalā (2.pielikums) Izglītības un zinātnes ministrijas noteiktajā kārtībā.
10. Izglītojamā mācību sasniegumus no 5. līdz 9.klasei sociālajās zinībās (veselības mācībā un civilzinībās), ētikā un/vai kristīgajā mācībā vērtē ar “ieskaitīts” vai “neieskaitīts”, pārējos mācību priekšmetos — 10 ballu skalā.”;
1.4. izteikt 12., 13. un 14.punktu šādā redakcijā:
“12. Valsts pārbaudes darbi 6.klases beigās ir:
12.1. ieskaite latviešu valodā;
12.2. ieskaite matemātikā;
12.3. ieskaite mazākumtautību valodā (kārto izglītojamie, kuri apgūst mazākumtautību izglītības programmas).
13. Valsts pārbaudes darbi 9.klases beigās ir:
13.1. eksāmens latviešu valodā un literatūrā;
13.2. eksāmens matemātikā;
13.3. eksāmens vēsturē;
13.4. eksāmens mazākumtautību valodā (kārto izglītojamie, kuri apgūst mazākumtautību izglītības programmas);
13.5. ne vairāk kā trīs ieskaites šo noteikumu 6.punktā noteiktajos mācību priekšmetos.
14. Izglītības un zinātnes ministrija līdz katra mācību gada sākumam nosaka mācību sasniegumu vērtēšanas laiku un norises kārtību.”;
1.5. aizstāt 1.pielikuma 1.2.apakšpunkta 3.ailē:
1.5.1. vārdus “Dabaszinības (fizika, ķīmija, bioloģija)” ar vārdiem “Dabaszinības, fizika, ķīmija, bioloģija”;
1.5.2. vārdu “Datorzinības” ar vārdu “Informātika”;
1.6. aizstāt 1.pielikuma 1.4.apakšpunkta 3.ailē vārdus “Sociālās zinības (ētika, ētika un kristīgā mācība, civilzinības, ievads ekonomikā, veselības mācība)” ar vārdiem “Sociālās zinības (civilzinības, ievads ekonomikā, veselības mācība), ētika un/vai kristīgā mācība”.
2. Noteikumu 1.4.apakšpunkts stājas spēkā ar 2004.gada 1.septembri.
Ministru prezidents E.Repše
Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis