Rīgā 2003.gada 21.oktobrī (prot. Nr.55 15.§)
2.1. vispārējās izglītības klasē;
2.2. atverot atsevišķu klasi tikai izglītojamiem ar speciālām vajadzībām (speciālās izglītības klasi).
3.1. licencētas speciālās izglītības programmas apguvi atbilstošas profesionālās kvalifikācijas pedagogu vadībā;
3.2. rehabilitāciju, kuru sniedz ārstniecības iestāde, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar izglītības iestādes dibinātāju, vai sertificēts izglītības iestādes medicīniskais personāls.
Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis
Ministru kabineta
2003.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.579
Nr. |
Diagnoze |
Nodrošinājums |
||
mācību un citu izglītības iestādes telpu (teritorijas) aprīkojums |
papildu rehabilitācijas pasākumi |
papildu pedagoģiskais personāls un palīgpersonāls |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Izglītojamie ar redzes traucējumiem: 21015111*, 21015121, 31015111, 21015113, 31015113 |
|||
1.1. |
neredzīgie izglītojamie (redzes asums ar briļļu korekciju labāk redzošajā acī robežās no 0 līdz 0,2, ņemot vērā arī citu redzes funkciju stāvokli) |
Mācību telpa 7-10 izglītojamiem. CCTV-televideo palielinātāji, lupas, dažādu veidu palielinātāji. Grifeles, Braila tāfeles un Braila rakstāmmašīnas, Braila displejs un printeris. Audioieraksti un nepieciešamie tehniskie līdzekļi, lai nodrošinātu iespēju rakstu darbus aizstāt ar verbāliem uzdevumiem (klausīties un atbildēt). Individuāls darba vietas apgaismojums. Izglītības iestādes telpās elektroslēdžu un kontaktligzdu vietu kontrastains apzīmējums, kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena krāsojums dzeltenā krāsā, durvju aplodu krāsojums kontrastaini atšķirīgs no sienu krāsojuma. Mācību grāmatas un mācību līdzekļi atbilstoši speciālās izglītības programmai |
Papildu korekcijas un rehabilitācijas nodarbības tiflopedagoga vadībā (orientēšanās un mobilitāte, redzes iespēju optimizēšanas tehnikas apguve, Braila raksta apguve, sadzīves un sociālo iemaņu veidošana) |
Tiflopedagogs. Palīgskolotājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
1.2. |
vājredzīgie izglītojamie (redzes asums augstāks par 0,2, ja ir progresējošas acu slimības un vērojamas astēniskas parādības, lasot tuvumā vai rakstot) |
|||
2. |
Izglītojamie ar dzirdes traucējumiem: 21015211, 21015221, 21015212, 21015222, 31015213 |
|||
2.1. |
nedzirdīgie izglītojamie (izteikti smagas pakāpes sensori neirāla vājdzirdība (5.pakāpes vājdzirdība), smagas pakāpes sensori neirāla vājdzirdība (4.pakāpes vājdzirdība), vidēji smagas pakāpes sensori neirāla vājdzirdība (3.pakāpes vājdzirdība)) |
Mācību telpa 7-10 izglītojamiem. Vizuālie indikatori skaņu izrunas fiksēšanai, indukcijas spoles, kolektīvās skaņas pastiprināšanas iekārtas, skaņu raidītāji-uztvērēji FM sistēmā |
Papildu korekcijas un rehabilitācijas nodarbības surdopedagoga vadībā (individuāla dzirdes atlieku vingrināšana un valodas attīstīšana). Individuāli dzirdes aparāti. Izglītības iestādes pasākumu tulkošana zīmju valodā. Speciālista palīdzība dzirdes aparātu noregulēšanā un sīku tehnisku kļūmju novēršanā |
Surdopedagogs (vai nedzirdīgo tulks katrā stundā). Palīgskolotājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
2.2. |
vājdzirdīgie izglītojamie (viegla dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēja dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēji smaga dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas attīstības priekšnoteikumi, ļoti smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas attīstības priekšnoteikumi) |
|||
3. |
Izglītojamie ar garīgās attīstības traucējumiem: 21015111, 21015121 |
|||
3.1. |
viegla garīga atpalicība (viegla garīga atpalicība (F 70), iekļaujot vieglu psihisku atpalicību, vieglu psihisku subnormalitāti, neprecizēta garīgā atpalicība (F 79), pervazīvi attīstības traucējumi (F 84, traucējumu grupa, kam raksturīga kvalitatīva patoloģija), šizofrēnija bērna vecumā ar izteiktiem specifiskiem intelekta traucējumiem (F 20), epilepsijas izraisīta demence (F 02.8 + G 40), epilepsijas izraisīti organiski personības, uzvedības un intelekta traucējumi (F 07.0 + G 40), uzvedības un intelekta traucējumi smadzeņu slimību, bojājumu vai disfunkcijas dēļ (F 07.0, 1, 2, 8, 9 + G 40)) |
Mācību telpa 8-12 izglītojamiem (F 70). Mācību telpa ne vairāk kā 6 izglītojamiem (F 71, F 72 vai ar vairākiem smagiem attīstības traucējumiem). Materiālā bāze praktisku darbu iemaņu veidošanai atbilstoši speciālās izglītības programmai |
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā izglītošanai, korekcijas darbam un vispusīgai attīstībai. Individuālas programmas katram izglītojamam (F 71, F 72) |
Speciālais pedagogs. Palīgskolotājs (visās vai atsevišķās stundās atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
3.2. |
vidēji smaga garīga atpalicība (vidēji smaga garīga atpalicība (F 71), iekļaujot vidēji smagu subnormalitāti, un smaga garīga atpalicība (F 72), iekļaujot smagu subnormalitāti, autisms, atipisks autisms, neprecizēta garīga atpalicība (F 79), pervazīvi attīstības traucējumi (F 84, traucējumu grupa, kam raksturīga kvalitatīva patoloģija), šizofrēnija bērna vecumā ar izteiktiem intelekta traucējumiem (F 20), epilepsijas izraisīta demence (F 02.8 + G 40), epilepsijas izraisīti organiski personības, uzvedības un intelekta traucējumi, uzvedības un intelekta traucējumi (F 07.0 + G 40), uzvedības un intelekta traucējumi smadzeņu slimību, bojājumu vai disfunkcijas dēļ (F 07.0, 1, 2, 8,9 + G 40)) |
|||
4. |
Izglītojamie ar fiziskās attīstības traucējumiem: 21015311, 21015321 |
|||
4.1. |
kustību un balsta traucējumi (bērnu spastiskā trieka (spastiskā diplēģija, hemiparēze, hiperkinēzes), osteohondropātija, progresīvā muskuļu distrofija, stāvoklis pēc amputācijām, stāvoklis pēc osteomielīta, iedzimtas apakšstilbu un pēdu deformācijas (varus, valgus), mugurkaula deformācija (skolioze un kifoze), izteiktas ortopēdiskās saslimšanas, iedzimti vai iegūti balsta kustību aparāta traucējumi) |
Mācību telpa 7-10 izglītojamiem. Inženiertehniskā piemērotība: uzbrauktuves, lifti, pielāgotas durvis, tualetes, dušas telpas izglītojamiem invalīdu ratiņos. Braucamie ratiņi un citas pārvietošanās palīgierīces. Palīgierīces un speciāli rakstāmpiederumi un rīki skolēnu ēdināšanai. Individuālās tāfeles, kas piestiprināmas braucamiem ratiņiem |
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un ārstnieciskās nodarbības |
Speciālās izglītības pedagogs. Palīgskolotājs vai sociālais aprūpētājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
4.2. |
skolioze (visu veidu iedzimtas vai iegūtas skoliozes (I-IV pakāpe), Šeiermaņa slimība (juvenila kifoze), osteohondropātija, Erba parēze, hemiparēze, paraparēze, tetraparēze, sekas pēc mugurkaula traumām, disku trūces, osteomielīta sekas, krūšu kurvja deformācija, Šprenģeļa slimība, Hagluna slimība, Pertesa slimība, gūžas locītavu mežģījumi, kājas saīsinājums (hipoplāzija), muskulārā distonija (pazemināts muskuļu tonuss)) Šlatera slimība, torticollis (šķībais kakls), X kājas, O kājas, plakanā pēda |
Mācību telpa 10-16 izglītojamiem. Rehabilitācijas un ārstniecisko procedūru veikšanai nepieciešamais aprīkojums. Kušetes klasē. Ārstnieciskās vingrošanas inventārs |
||
5. |
Izglītojamie ar somatiskām saslimšanām: 21015411, 21015421 |
|||
5.1. |
neirotiski izglītojamie ar bronhiālo astmu un citām nespecifiskām plaušu saslimšanām (bronhiālā astma, astmatisks bronhīts, recidivējošs bronhīts, hronisks bronhīts un stāvoklis pēc plaušu operācijām, polinoze) |
Mācību telpa 12-20 izglītojamiem. Regulāra telpu mitrā uzkopšana un telpu vēdināšana |
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un ārstnieciskās nodarbības. Saudzējoša režīma nodrošināšana mācību un audzināšanas procesā. Atbilstoša ēdināšana, ārstu uzraudzība, regulāras medikamentu lietošanas nodrošināšana. Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai īstenotu veselības stāvoklim atbilstošu pedagoģisko procesu |
Speciālās izglītības pedagogs. Vēlama diētas māsa |
5.2. |
gremošanas traucējumi un 1.tipa cukura diabēts (kuņģa gļotādas prolapss barības vadā, refluksa ezofagīts, aizkuņģa dziedzera eksokrīna disfunkcija, hroniski aizcietējumi, erozīvs duodenīts, erozīvs gastrīts, duodenīts, gastrīts, gastroduodenīts, celiakija, 1.tipa cukura diabēts) |
Mācību telpa 12-20 izglītojamiem |
||
6. |
Izglītojamie ar valodas traucējumiem: 21015511, 21015521 |
|||
6.1. |
valodas sistēmas nepietiekama attīstība I-II pakāpē, alālija, afāzija, dizartrija, rinolālija, izteikta dislālija, izteikti ekspresīvās valodas traucējumi (F 80.1), receptīvās valodas traucējumi (F 80.2), izteikta disleksija, disgrāfija, izteikta logoneiroze (F 98.5) |
Mācību telpa 8-12 izglītojamiem. Mācību telpā pieejams dzeramais ūdens un izlietne. Logopēdijas kabinets grupu un individuālām nodarbībām |
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā vispusīgai valodas attīstībai |
Mācību priekšmetu skolotāji ar otru specialitāti — logopēds, lai visa pedagoģiskā procesa laikā mācītu, precizētu un automatizētu skaņu izrunu. Vēlams psihologs |
7. |
Izglītojamie ar psihoneiroloģiskām saslimšanām: 21015711, 21015721 |
|||
7.1. |
novājināta nervu sistēma, organiski un emocionāli traucējumi, kognitīvi vai somatoformi traucējumi, dažādu veidu attīstības traucējumi un citi psihiski traucējumi, kuriem raksturīgs sākums bērnībā vai pusaudža gados, ievērojot izglītojamā sociāli psiholoģiskos apstākļus un sociālās adaptācijas traucējumus, hiperaktīvi uzvedības traucējumi |
Mācību telpa 9-14 izglītojamiem. Relaksācijas telpa, ja nepieciešams, nodrošinot dežūrskolotāja vai psihologa klātbūtni. Veselības stāvokļa dēļ katram izglītojamam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs sols) |
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un ārstnieciskās nodarbības. Saudzējoša režīma nodrošināšana mācību un audzināšanas procesā. Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā izglītošanai |
Speciālās izglītības pedagogs. Psihologs. Bērnu psihiatrs |
8. |
Izglītojamie ar psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās grūtībām: 21015611, 21015621 |
|||
8.1. |
specifiski mācīšanās iemaņu attīstības traucējumi (F 81), psihiskās attīstības aizture, hiperaktivitāte, uzmanības deficīta sindroms, afektīvi traucējumi (F 06.4 - F 06.9), izteiktas encefaloastēniskas reakcijas ar dažādu etioloģiju (F 48), neirozes, neirozēm līdzīgi ar stresu saistīti traucējumi (F 41, F 42, F 44), somatoformi traucējumi (F 45), personības un uzvedības traucējumi (F 60, F 61, F 62, F 68, F 90 - F 95, F 98, F 99) |
Mācību telpa 10-16 izglītojamiem. Relaksācijas telpa. Uzmanības traucējumu dēļ katram izglītojamam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs sols). Dažādi uzskates, izdales līdzekļi un pielāgojumi (atgādnes, datorprogrammas u.c.) |
Saudzējoša režīma nodrošināšana mācību un audzināšanas procesā. Speciāls mācību stundu plāns, kas nodrošina individuālu korekcijas darbu. Dežūrskolotāja vai psihologa klātbūtne laikā, kad izglītojamie atrodas relaksācijas telpā. Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā izglītošanai |
Speciālās izglītības pedagogs. Psihologs. Bērnu psihiatrs |
Piezīme. * Izglītības programmas kods atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātajam izglītības programmu klasifikatoram.
Ministru kabineta
2003.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.579
Nr. |
Diagnoz (kritēriji diagnozes noteikšanai) |
Nodrošinājums |
||
mācību un citu izglītības iestādes telpu (teritorijas) aprīkojums |
papildu rehabilitācijas pasākumi |
papildu pedagoģiskais personāls un palīgpersonāls |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Izglītojamie ar redzes traucējumiem: 21015111*, 21015121, 31015111, 21015113, 31015113 |
|||
1.1. |
vājredzīgie izglītojamie (redzes asums augstāks par 0,2, ja ir progresējošas acu slimības un vērojamas astēniskas parādības, lasot tuvumā vai rakstot) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Personālie datori, lupas, dažādu veidu palielinātāji. Atkarībā no izglītojamā redzes stāvokļa — grifeles, Braila tāfeles un Braila rakstāmmašīnas, Braila displejs un printeris. Audioieraksti un nepieciešamie tehniskie līdzekļi, lai, ja nepieciešams, nodrošinātu iespēju rakstu darbus aizstāt ar verbāliem uzdevumiem (klausīties un atbildēt). Individuāls darba vietas apgaismojums. Izglītības iestādes telpās elektroslēdžu un kontaktligzdu vietu kontrastains apzīmējums, kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena krāsojums dzeltenā krāsā, durvju aplodu krāsojums kontrastaini atšķirīgs no sienu krāsojuma. Mācību grāmatas un mācību līdzekļi atbilstoši speciālās izglītības programmai |
Papildu korekcijas un rehabilitācijas nodarbības tiflopedagoga vadībā (orientēšanās un mobilitāte, redzes iespēju optimizēšanas tehnikas apguve, ja nepieciešams, Braila raksta apguve, sadzīves un sociālo iemaņu veidošana) |
Tiflopedagogs. Palīgskolotājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
2. |
Izglītojamie ar dzirdes traucējumiem: 21015211, 21015221, 31015211, 31015221 |
|||
2.1. |
vājdzirdīgie izglītojamie (viegla dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēja dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēji smaga dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas attīstības priekšnoteikumi, ļoti smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas attīstības priekšnoteikumi) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Vēlams — vizuālie indikatori skaņu izrunas fiksēšanai, indukcijas spoles, kolektīvās skaņas pastiprināšanas iekārtas, skaņu raidītāji-uztvērēji FM sistēmā |
Papildu korekcijas un rehabilitācijas nodarbības surdopedagoga vadībā (individuāla dzirdes atlieku vingrināšana un valodas attīstīšana). Individuāli dzirdes aparāti. Nodrošināta iespēja, ja nepieciešams, mutiskās atbildes aizstāt ar rakstiskām atbildēm vai nodrošināt tulkojumu zīmju valodā. Izglītības iestādes pasākumu tulkošana zīmju valodā. Speciālista palīdzība dzirdes aparātu noregulēšanā, sīku tehnisku kļūmju novēršanā |
Surdopedagogs (vai nedzirdīgo tulks katrā stundā). Palīgskolotājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
3. |
Izglītojamie ar garīgās attīstības traucējumiem: 21015111, 21015121 |
|||
3.1. |
viegla garīga atpalicība (viegla garīga atpalicība (F 70), iekļaujot vieglu psihisku atpalicību, vieglu psihisku subnormalitāti, neprecizēta garīgā atpalicība (F 79), pervazīvi attīstības traucējumi (F 84, traucējumu grupa, kam raksturīga kvalitatīva patoloģija), šizofrēnija bērna vecumā ar izteiktiem specifiskiem intelekta traucējumiem (F 20), epilepsijas izraisīta demence (F 02.8 + G 40), epilepsijas izraisīti organiski personības, uzvedības un intelekta traucējumi (F 07.0 + G 40), uzvedības un intelekta traucējumi smadzeņu slimību, bojājumu vai disfunkcijas dēļ (F 07.0, 1, 2, 8, 9 + G 40)) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Materiālā bāze praktisku darbu iemaņu veidošanai |
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā izglītošanai, korekcijas darbam un vispusīgai attīstībai. Palīgskolotājs (speciālais pedagogs) individuāli palīdz klasē vai citā telpā dzimtās valodas, matemātikas, svešvalodas, vēstures, ģeogrāfijas un bioloģijas stundās. Ķīmijas un fizikas stundas aizstāj amatu mācības un mājturības, arodizglītības un dzīves mācības stundas |
Speciālais pedagogs. Palīgskolotājs (atsevišķās stundās atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
4. |
Izglītojamie ar fiziskās attīstības traucējumiem: 21015311, 21015321, 31015311 |
|||
4.1. |
kustību un balsta traucējumi (bērnu spastiskā trieka (spastiskā diplēģija, hemiparēze, hiperkinēzes), osteohondropātija, progresīvā muskuļu distrofija, stāvoklis pēc amputācijām, stāvoklis pēc osteomielīta, iedzimtas apakšstilbu un pēdu deformācijas (varus, valgus), mugurkaula deformācija (skolioze un kifoze), izteiktas ortopēdiskās saslimšanas, iedzimti vai iegūti balsta kustību aparāta traucējumi) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Inženiertehniskā piemērotība: uzbrauktuves, lifti, pielāgotas durvis, tualetes, dušas telpas izglītojamiem invalīdu ratiņos. Braucamie ratiņi un citas pārvietošanās palīgierīces. |
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un ārstnieciskās nodarbības |
Speciālās izglītības pedagogs. Palīgskolotājs vai sociālais aprūpētājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa) |
4.2. |
skolioze (visu veidu iedzimtas vai iegūtas skoliozes (I-IV pakāpe), Šeiermaņa slimība (juvenila kifoze), osteohondropātija, Erba parēze, hemiparēze, paraparēze, tetraparēze, sekas pēc mugurkaula traumām, disku trūces, osteomielīta sekas, krūšu kurvja deformācija, Šprenģeļa slimība, Hagluna slimība, Pertesa slimība, gūžas locītavu mežģījumi, kājas saīsinājums (hipoplāzija), muskulārā distonija (pazemināts muskuļu tonuss), Šlatera slimība, torticollis (šķībais kakls), X kājas, O kājas, plakanā pēda) |
Palīgierīces un speciāli rakstāmpiederumi un rīki skolēnu ēdināšanai. Individuālās tāfeles, kas piestiprināmas braucamiem ratiņiem. Rehabilitācijas un ārstniecisko procedūru veikšanai nepieciešamais aprīkojums |
||
5. |
Izglītojamie ar somatiskām saslimšanām: 21015411, 21015421 |
|||
5.1. |
neirotiski izglītojamie ar bronhiālo astmu un citām nespecifiskām plaušu saslimšanām (bronhiālā astma, astmatisks bronhīts, recidivējošs bronhīts, hronisks bronhīts un stāvoklis pēc plaušu operācijām, polinoze) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Regulāra telpu mitrā uzkopšana un telpu vēdināšana |
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un ārstnieciskās nodarbības. Saudzējoša režīma nodrošināšana mācību un audzināšanas procesā. Atbilstoša ēdināšana, ārstu uzraudzība, regulāras medikamentu lietošanas nodrošināšana. Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai realizētu veselības stāvoklim atbilstošu pedagoģisko procesu |
Speciālās izglītības pedagogs |
5.2. |
izglītojamie ar gremošanas traucējumiem (kuņģa gļotādas prolapss barības vadā, refluksa ezofagīts, aizkuņģa dziedzera eksokrīna disfunkcija, hroniski aizcietējumi, erozīvs duodenīts, erozīvs gastrīts, duodenīts, gastrīts, gastroduodenīts, celiakija, 1.tipa cukura diabēts) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem |
||
6. |
Izglītojamie ar valodas traucējumiem: 21015511, 21015521 |
|||
6.1. |
valodas sistēmas nepietiekama attīstība I-II pakāpē, alālija, afāzija, dizartrija, rinolālija, izteikta dislālija, izteikti ekspresīvās valodas traucējumi (F 80.1), receptīvās valodas traucējumi (F 80.2), izteikta disleksija, disgrāfija, izteikta logoneiroze (F 98.5) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Logopēdijas kabinets grupu un individuālām nodarbībām |
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā vispusīgai valodas attīstībai |
Logopēds. Vēlams psihologs |
7. |
Izglītojamie ar psihoneiroloģiskām saslimšanām: 21015711, 21015721 |
|||
7.1. |
novājināta nervu sistēma, organiski un emocionāli traucējumi, kognitīvi vai somatoformi traucējumi, dažādu veidu attīstības traucējumi un citi psihiski traucējumi, kuriem raksturīgs sākums bērnībā vai pusaudža gados, ievērojot izglītojamā sociāli psiholoģiskos apstākļus un sociālās adaptācijas traucējumus, hiperaktīvi uzvedības traucējumi |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Vēlama relaksācijas telpa (ja nepieciešams, nodrošinot dežūrskolotāja vai psihologa klātbūtni). Veselības stāvokļa dēļ katram izglītojamam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs sols) |
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un ārstnieciskās nodarbības. Saudzējoša režīma nodrošināšana mācību un audzināšanas procesā. Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā izglītošanai |
Speciālās izglītības pedagogs. Vēlams psihologs. Vēlamas bērnu psihiatra konsultācijas |
8. |
Izglītojamie ar psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās grūtībām: 21015611, 21015621 |
|||
8.1. |
specifiski mācīšanās iemaņu attīstības traucējumi (F 81), psihiskās attīstības aizture, hiperaktivitāte, uzmanības deficīta sindroms, afektīvi traucējumi (F 06.4, F 06.5, F 06.6, F 06.7, F 06.8, F 06.9), izteiktas encefaloastēniskas reakcijas ar dažādu etioloģiju (F 48), neirozes, neirozēm līdzīgie ar stresu saistītie traucējumi (F 41, F 42, F 44), somatoformi traucējumi (F 45), personības un uzvedības traucējumi (F 60, F 61, F 62, F 68, F 90, F 91, F 92, F 93, F 94, F 95, F 98, F 99) |
Mācību telpa ne vairāk kā 20 izglītojamiem. Vēlama relaksācijas telpa. Uzmanības traucējumu dēļ katram izglītojamajam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs sols). Dažādi uzskates, izdales līdzekļi un pielāgojumi (atgādnes, datorprogrammas u.c.) |
Saudzējoša režīma nodrošināšana mācību un audzināšanas procesā. Speciāls mācību stundu plāns, kas nodrošina individuālu korekcijas darbu. Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā izglītošanai |
Speciālās izglītības pedagogs. Vēlams psihologs. Vēlamas bērnu psihiatra konsultācijas |
Piezīme. * Izglītības programmas kods atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātajam izglītības programmu klasifikatoram.