• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Vakar, 25. novembrī, Ministru kabineta sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.11.2003., Nr. 166 https://www.vestnesis.lv/ta/id/81410

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijā jauna vēstniece

Vēl šajā numurā

26.11.2003., Nr. 166

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Vakar, 25. novembrī, Ministru kabineta sēdē

Akceptēts Saeimas lēmumprojekts “Par Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vienību dalību ANO daudznacionālajos spēkos Irākā”.

Saeima 2003.gada 20.martā pieņēma lēmumu “Par Latvijas atbalstu ANO Drošības padomes rezolūcijas Nr. 1441 izpildei”, nolemjot atļaut Latvijas Nacionālo bruņoto spēku (NBS) vienībām piedalīties starptautiskajās miera nodrošināšanas operācijās un starptautiskajās humānajās operācijās starptautiskās koalīcijas bruņoto spēku militārās vadības pārziņā un nosakot NBS dalības periodu līdz 2003.gada 31.decembrim. Saeimai pieņemot šādu lēmumu, Latvija ir oficiāli paudusi atbalstu cīņai pret terorismu un savu vēlmi veicināt vispārējo drošību. Līdz ar to NBS vienību dalība starptautiskās koalīcijas bruņoto spēku vadītajās starptautiskajās miera nodrošināšanas un starptautiskajās humānajās operācijās parāda Latvijas gatavību sniegt savu ieguldījumu globālās drošības stabilizācijā.

Apvienoto Nāciju Organizācija, ņemot vērā pašreizējo situāciju Irākā, ir secinājusi, ka ir nepieciešami daudznacionālie spēki, kas sekmētu drošības un stabilizācijas nodrošināšanu, tāpēc savā 2003.gada 16.oktobra rezolūcijā Nr.1511 noteikusi, ka daudznacionālajiem spēkiem ir jāpiedalās Irākas pagaidu valdības institūciju drošības nodrošināšanā tik ilgi, kamēr tiek īstenoti visi nepieciešamie politiskie procesi, kas nodrošinātu sekmīgu drošības un stabilizācijas īstenošanu Irākā.

Lēmumprojekts paredz Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vienību dalības termiņu miera nodrošināšanas operācijā Irākā Apvienoto Nāciju Organizācijas daudznacionālo spēku sastāvā pagarināt uz Apvienoto Nāciju Organizācijas Drošības padomes 2003.gada 16.oktobra rezolūcijas Nr.1511 15.punktā paredzēto pilnvaru laiku (līdz 2004.gada 16.oktobrim, ja pirms šī termiņa iestāšanās nebūs beidzies Apvienoto Nāciju Organizācijas daudznacionālo spēku darbības mandāts).

Akceptēti “Noteikumi par aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanu”, kuri nosaka kārtību, kādā izmeklē aviācijas nelaimes gadījumus un incidentus.

Izmeklēšanas mērķis ir paaugstināt lidojumu drošību un novērst aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu atkārtošanos. Izmeklēšana nav saistīta ar personas vainas vai atbildības noteikšanu.

Ja aviācijas nelaimes gadījumā vai incidentā iesaistīti Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku vai citu valstu militāro spēku gaisakuģi, tad satiksmes ministrs un aizsardzības ministrs kopīgi var pieaicināt speciālistus, kuriem ir attiecīga kvalifikācija. Satiksmes ministrijas Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas speciālisti piedalās izmeklēšanā un nodrošina izmeklēšanas dokumentu apriti.

Ja citā valstī noticis aviācijas nelaimes gadījums vai incidents, kurā iesaistīts Latvijas Republikā reģistrēts, ekspluatēts, projektēts vai izgatavots gaisakuģis, un attiecīgā valsts uzticējusi Latvijas Republikai veikt visus izmeklēšanas pasākumus vai to daļu, šos pasākumus veic satiksmes ministra pilnvaroti pārstāvji.

Ja aviācijas nelaimes gadījums ar Latvijas Republikas Civilo gaisakuģu reģistrā reģistrētu gaisakuģi noticis citas valsts teritorijā un Latvijai nav lūgts piedalīties vai vadīt izmeklēšanu, satiksmes ministrs pilnvaro pārstāvjus, kuri novērotāja statusā piedalās izmeklēšanā kopā ar tām notikuma vietas valsts institūcijām, kuras izmeklē aviācijas nelaimes gadījumu.

Izmeklēšanas nodaļa izstrādā vispārējus tehniskus izmeklēšanas noteikumus. Minētos noteikumus apstiprina satiksmes ministrs, katrā konkrētajā gadījumā nosaka izmeklēšanas apjomu un veicamās procedūras, kas, ja nepieciešams, lai sasniegtu izmeklēšanas mērķi pēc iespējas īsākā laikposmā, var atšķirties no šajos noteikumos minētajiem noteikumiem.

 

Pieņemti noteikumi “Klasifikācijas, kvalitātes un marķējuma prasības kakao un šokolādes produktiem”, kuri nosaka marķējuma prasības kakao un šokolādes produktiem, kas paredzēti patēriņam cilvēka uzturā, kā arī šo produktu veidus un kvalitātes rādītājus.

Noteikts, ka noteikumi neattiecas uz kakao un šokolādes produktiem, ko paredzēts izvest (eksportēt) no Latvijas uz citām valstīm, izņemot Eiropas Savienības dalībvalstis.

Pārtikas un veterinārais dienests veic valsts uzraudzību un kontroli, ņem laboratoriskos paraugus saskaņā ar valsts uzraudzības programmu un novērtē kakao un šokolādes produktu atbilstību šajos noteikumos noteiktajām prasībām.

Kakao un šokolādes produktu veidi un kvalitātes rādītāji noteikti šo noteikumu pielikumā.

 

Pieņemti noteikumi “Lubānas mitrāju kompleksa konsultatīvās padomes nolikums”.

Lubānas mitrāju kompleksa konsultatīvā padome ir koleģiāla konsultatīva institūcija, kuras mērķis ir veicināt Lubānas mitrāju kompleksa – starptautiskas nozīmes mitrāja – dabas aizsardzības un saimniecisko interešu saskaņošanu.

Padomes galvenās funkcijas ir veicināt un atbalstīt sadarbību starp valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, citām juridiskajām un fiziskajām personām un ārvalstu institūcijām, lai īstenotu Lubānas mitrāju kompleksa un tajā esošo īpaši aizsargājamo dabas teritoriju izveidošanas un aizsardzības mērķus un nodrošinātu teritorijas ilgtspējīgu attīstību.

Noteikts, ka padomē ir pa vienam pārstāvim no Dabas aizsardzības pārvaldes, Latvijas Vides aģentūras, Zemkopības ministrijas, Valsts meža dienesta, Teiču dabas rezervāta administrācijas, Rēzeknes reģionālās vides pārvaldes, Madonas reģionālās vides pārvaldes, Aiviekstes meliorācijas sistēmu valsts pārvaldes, Latgales reģiona attīstības aģentūras, Valsts zivsaimniecības pārvaldes, Latvijas Dabas fonda, Latvijas Ornitoloģijas biedrības, Latvijas Universitātes Bioloģijas institūta, Daugavpils Universitātes, Lubānas pilsētas domes, Varakļānu pagasta padomes un citām pašvaldībām, kas atrodas Lubānas mitrāju kompleksa teritorijā. Tās personālsastāvu apstiprina vides ministrs.

 

Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Alkohola aprites likumā”.

Grozījumi Alkohola aprites likumā paredz saskaņot terminoloģiju ar Administratīvā procesa likumu, proti, aizstājot likuma 19.1 un 22.pantā vārdu “pieteikums”(attiecīgā locījumā) ar vārdu “iesniegums” (attiecīgā locījumā), kā arī saskaņo Valsts ieņēmumu dienesta licencēšanas komisijas lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību ar Administratīvā procesa likumā noteikto, nosakot, ka Valsts ieņēmumu dienesta licencēšanas komisija licenci izsniedz vai pārreģistrē vai arī dod motivētu rakstveida atteikumu ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu iesniegšanas. Licencēšanas komisijas lēmumu var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, iesniedzot iesniegumu Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora lēmumu var pārsūdzēt tiesā viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas.

 

Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Informācijas atklātības likumā”.

Grozījumi Informācijas atklātības likumā paredz 15.panta otrajā daļā saskaņot terminoloģijas lietojumu ar Administratīvā procesa likumu.

Grozījumi 16.panta otrajā daļā paredz aizstāt vārdus “ir tiesīgs iesniegt tiesā prasību pret vainīgo personu par” ar vārdiem “var prasīt”, jo Administratīvā procesa likumā ir noregulēta valsts atbildība, kas iestājas, ja ar administratīvo aktu vai faktisko rīcību ir nodarīts kaitējums personai.

 

Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par arhīviem””.

Grozījumi likumā “Par arhīviem” paredz, ka dokumentu iznīcināšanas kārtību un kārtību, kādā legalizētās dokumentu kopijas var izvest ārpus Latvijas Republikas, nosaka Ministru kabinets. Likuma pašreizējā redakcijā ar dokumentu iznīcināšanu un dokumentu izvešanu ārpus Latvijas Republikas saistītos jautājumus regulē Latvijas nacionālā arhīva fonda valsts uzraudzības iestāžu apstiprinātie noteikumi, un tas ir pretrunā ar Administratīvā procesa likuma 11.pantā nostiprināto likuma atrunas principu.

Likumprojekta pārejas noteikumi nosaka, ka līdz minēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 1.augustam, ir spēkā Latvijas nacionālā arhīva fonda valsts uzraudzības iestāžu noteiktā dokumentu iznīcināšanas kārtība un kārtība, kādā legalizētās dokumentu kopijas tiek izvestas ārpus Latvijas Republikas.

 

Pieņemti noteikumi “Grozījums Ministru kabineta 1996.gada 20.augusta noteikumos Nr.336 “Noteikumi par īpaša režīma zonu Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā””.

Noteikumi nosaka, ka Ministru kabinets reizi gadā izskata atbildīgā ministra iesniegto informāciju par Vecrīgas satiksmes organizācijas projekta realizācijas gaitu.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija 2003.gada 15.augustā nosūtīja Rīgas domei pieprasījumu par Vecrīgas satiksmes organizācijas projekta realizācijas gaitu. Rīgas dome sniedza savu paskaidrojumu, kurā tika norādīts, ka, izvērtējot pašreizējo situāciju Vecrīgā un ņemot vērā ievērojamo satiksmes intensitātes pieaugumu Rīgā kopumā, ir nepieciešams saglabāt transporta iebraukšanas Vecrīgā ierobežojumus un būtu lietderīgi pagarināt īpaša režīma zonas statusu Vecrīgai.

Grozījums noteikumos paredz pagarināt to darbības termiņu vēl uz vienu gadu – līdz 2004.gada 31.decembrim. Termiņa pagarinājums nepieciešams, pamatojoties uz pastāvošo praksi Vecrīgas satiksmes organizācijā.

Rīgas dome arī norāda, ka Vecrīgas satiksmes organizācijas projekta realizāciju ir paredzēts turpināt, balstoties uz Rīgas domes 2002.gada 14.maija apstiprināto “Rīgas attīstības mērķprogrammu 2002.-2005.gadam”.

 

Pieņemts rīkojums “Par tehnisko ekspertu sabiedrības ar ierobežotu atbildību “TÜV Nord Baltik” inspekcijas pilnvarošanu bīstamo iekārtu inspicēšanai”.

Saskaņā ar likumu “Par atbilstības novērtēšanu” un likumu “Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību” tehnisko ekspertu sabiedrība ar ierobežotu atbildību “TÜV Nord Baltik” inspekcija pilnvarota inspicēt šādas bīstamās iekārtas: kravas celtņus – veikt tehniskās pārbaudes saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada 7.marta noteikumiem Nr.85 “Kravas celtņu tehniskās uzraudzības kārtība”; cilvēku celšanai paredzētos pacēlājus – veikt tehniskās pārbaudes saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada 7.marta noteikumiem Nr.86 “Cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehniskās uzraudzības kārtība”, kā arī ķīmisko vielu ražošanas, uzglabāšanas un izmantošanas iekārtas un to kompleksus – tehnoloģiskās iekārtas degvielas uzpildes stacijās – veikt tehniskās pārbaudes saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 20.februāra noteikumiem Nr.74 “Prasības degvielas uzpildes staciju tehnoloģiskajām iekārtām un iekārtu tehniskās uzraudzības kārtība”; spiedieniekārtas un to kompleksus – veikt tehniskās pārbaudes (izņemot pārbaudi lietošanas ilguma (resursa) pagarināšanai) saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 12.jūnija noteikumiem Nr.240 “Spiedieniekārtu tehniskās uzraudzības kārtība”; katliekārtas – veikt tehniskās pārbaudes (izņemot pārbaudi lietošanas ilguma (resursa) pagarināšanai) saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 12.jūnija noteikumiem Nr.241 “Katliekārtu tehniskās uzraudzības kārtība”. Uzliesmojošu, sprādzienbīstamu un kaitīgu vielu uzglabāšanas rezervuārus – veikt tehniskās pārbaudes (izņemot pārbaudi lietošanas ilguma (resursa) pagarināšanai) saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 28.augusta noteikumiem Nr.384 “Uzliesmojošu, sprādzienbīstamu un kaitīgu vielu uzglabāšanas rezervuāru tehniskās uzraudzības kārtība”.

 

Pieņemts rīkojums “Par bērnu bāreņu aprūpes centra “Inčukalns” likvidāciju”.

Labklājības ministrija saskaņā ar koncepciju “Par sociālās aprūpes pakalpojumu sniegšanas attīstība” ir izvērtējusi situāciju bērnu bāreņu aprūpes centros un konstatējusi, ka to noslogotība sakarā ar alternatīvās aprūpes iespēju pieaugumu neatbilst reālajam vietu skaitam, līdz ar to būtiski palielinot minēto centru uzturēšanas izmaksas.

Pamatojoties uz šo izvērtējumu, Labklājības ministrija ir sagatavojusi rīkojumu par bērnu bāreņu aprūpes centra “Inčukalns” likvidāciju.

Likvidācijas process neradīs finansiālus zaudējumus valsts budžetam, un centrā esošiem bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem tiks turpināta pilna aprūpe un sociālā rehabilitācija bērnu bāreņu aprūpes centrā “Rīga” un bērnu bāreņu aprūpes centrā “Pļavnieki”, kuros ir brīvas vietas.

Bērnu bāreņu aprūpes centra “Inčukalns” likvidācija ļauj ieekonomēt 185 769 latus no valsts budžeta. Minētā summa ir iekļauta samazinātajā 2004.gada budžeta programmā “Sociālā palīdzība”, kā arī daļa no līdzekļiem novirzīta rindas samazināšanai sociālā apkalpojuma nodrošināšanai personām ar garīga rakstura traucējumiem.

 

Pieņemts rīkojums “Par Sardzes pulka reorganizāciju”.

Saskaņā ar akceptēto koncepciju “Par pāreju uz profesionālo apsardzi ieslodzījuma vietās” 2002.gada 8.aprīlī iekšlietu ministrs apstiprināja Sardzes pulka Reorganizācijas plānu atbilstoši cietumu pārejai uz profesionālo apsardzi 2002. – 2004.gadā. Plāns paredz cietumu ārējās apsardzes funkcijas nodot profesionālai Ieslodzījuma vietu pārvaldes apsardzei un pakāpeniski samazināt obligātā militārā dienesta karavīru skaitu Sardzes pulkā.

Sardzes pulks ir Iekšlietu ministrijas padotībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kura veic Tieslietu ministrijas pārziņā esošo Ieslodzījuma vietu pārvaldes brīvības atņemšanas iestāžu ārējo apsardzi un nodrošina apcietināto, tiesājamo un notiesāto personu konvojēšanu. Sardzes pulku pēc iekšlietu ministra rīkojuma ārkārtējās situācijās izmanto arī atsevišķu uzdevumu veikšanai, t.sk. masu nekārtību novēršanai ieslodzījuma vietās.

Saskaņā ar ieslodzījuma iestāžu reformu plānu pārejai uz profesionālo apsardzi Valsts policija konvojēšanas funkcijas pilnībā pārņems tad, kad būs veikta visu cietumu pāreja uz profesionālo apsardzi, t.i., no 2004.gada 1.janvāra.

Pēc pārejas uz profesionālo apsardzi ieslodzījuma vietās Valsts policijai finansējuma ietvaros jānodrošina apcietināto, tiesājamo un notiesāto personu konvojēšana starp reģionālajiem cietumiem un policijas iestāžu īslaicīgās aizturēšanas izolatoriem, jāveic minēto personu konvojēšana uz tiesām, tiesu apsardze, kā arī plānoto etapu apkalpošana izstrādātajos maršrutos.

 

Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 6.marta noteikumos Nr.96 “Noteikumi par budžeta iestāžu pamatlīdzekļu nolietojuma normām un pielietošanas nosacījumiem””.

Likuma “Par budžetu un finanšu vadību” 29.panta otrā daļa nosaka, ka budžeta izpildītāji, ievērojot Ministru kabineta apstiprinātās pamatlīdzekļu nolietojuma normas un pielietošanas nosacījumus, kā arī Valsts kases noteikumus, reģistrē norēķinus grāmatvedības reģistros un šie reģistri tiek saskaņoti ar Valsts kases grāmatvedības reģistriem.

Pašreizējā situācijā netiek rēķināts nolietojums tādiem ilgtermiņa ieguldījumiem kā ceļiem un ielām, kā arī mācību kabinetu un mācību laboratoriju iekārtām, jo nav tiesiskā regulējuma, kas noteiktu ceļu un ielu vērtības noteikšanas, pārvērtēšanas un nolietojuma aprēķināšanas normatīvus un metodiku. Normatīvais akts paredz aprēķināt nolietojumu arī ceļiem, ielām, kā arī mācību kabinetu un mācību laboratoriju iekārtām.

Grozījumi nosaka, ka noteikumi neattiecas uz valsts un pašvaldību īpašumā esošiem dabas resursiem, arhitektūras pieminekļiem, kultūras un mākslas priekšmetiem, dārgakmeņiem, dārgmetāliem un to izstrādājumiem, vērtslietām un citām kultūrvēsturiskām vērtībām, mācību kabinetu un mācību laboratoriju uzskates līdzekļiem, dzīvnieku izbāžņiem, ilggadīgiem stādījumiem, kas nav sasnieguši intensīvo ražošanas laiku, bibliotēku fondiem, skatuves un uzvedumu aprīkojumu, kā arī uz valsts un pašvaldību īpašumā esošo zemi.

Budžeta iestāžu valdījumā esošajiem pamatlīdzekļiem sākotnējo vērtību vai pārvērtēšanā iegūto vērtības pieaugumu samazina noteiktajā pamatlīdzekļa lietderīgās lietošanas laikā vienmērīgi pa pārskata periodiem ne retāk kā reizi gadā.

Pamatlīdzekļiem nolietojumu aprēķina tikai līdz to sākotnējās (uzskaites) vērtības pilnīgai norakstīšanai. Ja pamatlīdzekļu sākotnējā (uzskaites) vērtība ir pilnīgi norakstīta nolietojuma veidā, bet objektu turpina lietot, nolietojuma aprēķināšanu pārtrauc, bet pamatlīdzekļus saglabā uzskaitē.

Nosakot pamatlīdzekļa vērtību nolietojuma aprēķiniem, no pamatlīdzekļa sākotnējās (uzskaites) vērtības atskaita pamatlīdzekļa atlikušo (tīro) vērtību, kuru plāno iegūt par pamatlīdzekli tā lietderīgās lietošanas laika beigās bez gaidāmajām pamatlīdzekļa likvidācijas izmaksām. Ja pamatlīdzekļa atlikusī (tīrā) vērtība ir nenozīmīga, to neņem vērā. Ja pamatlīdzekļa atlikusī (tīrā) vērtība ir būtiska, to aprēķina pamatlīdzekļa iegādes dienā vai pamatlīdzekļa turpmākās pārvērtēšanas dienā, pamatojoties uz pārdošanas vērtību, kāda attiecīgajā datumā ir līdzīgiem aktīviem.

Noteikts, ka valsts ceļiem un tiltiem vērtību nosaka un pārvērtēšanu veic atbilstoši Satiksmes ministrijas izstrādātajiem normatīviem. Pašvaldību ielām, ceļiem un tiltiem vērtību nosaka un pārvērtēšanu veic, piemērojot attiecīgās pašvaldības izstrādāto metodiku vai Satiksmes ministrijas izstrādātos normatīvus valsts ceļiem un tiltiem.

Valsts kancelejas Komunikācijas departaments

 

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!