• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2003. gada 15. novembra lēmums Nr. 57 "Par lietas izpētes izbeigšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.12.2003., Nr. 170 https://www.vestnesis.lv/ta/id/81684

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora rīkojums Nr.290

Par veselības sertifikātu piena un piena produktu ievešanai Latvijas Republikā no Dānijas

Vēl šajā numurā

03.12.2003., Nr. 170

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 57

Pieņemts: 15.11.2003.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.57

(prot.Nr.41, 4.§) Rīgā 2003.gada 15.novembrī

Par lietas izpētes izbeigšanu

Par a/s “Latvijas balzams” 25.08.2003. iesniegumu Nr.03/1275

Lieta Nr.513/03/09/4

Konkurences padome 26.08.2003. saņēma a/s “Latvijas balzams” 25.08.2003. iesniegumu Nr.03/1275 Par iespējamo konkurences tiesību pārkāpumu (turpmāk – Iesniegums), kurā lūgts izvērtēt alkoholiskā dzēriena “MIX” reklāmas kampaņas atbilstību Konkurences likuma 18.pantā noteiktajiem ierobežojumiem.

Iesniedzējs norāda, ka 2003.gada jūnijā masu medijos prettiesiski un aktīvi notika alkoholisko dzērienu sērijas “MIX” reklāmas kampaņa, kuru tehniski nodrošināja SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”. Reklāmas kampaņas laikā dažādos masu medijos (tai skaitā laikrakstā “Diena” un internetā) tika reklamēta iespēja saņemt balvas pilngadīgām personām, kuras lietos šīs sērijas alkoholiskos dzērienus.

Iesniegumā norādīts, ka reklāmas akcijas priekšmets ir alkoholisko dzērienu reklāma, kas dod iespēju alkoholiskā dzēriena pircējam piedalīties izlozē. Tā kā likuma “Par izlozēm un azartspēlēm” 21.panta 10.daļa uz to brīdi spēkā esošajā redakcijā šāda veida izlozes aizliedza, Latvijas Republikas Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija 2003.gada 30.jūnijā ar administratīvā pārkāpuma protokolu Nr.27 konstatēja Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 204.5.panta 1. daļas normas pārkāpumu. Līdz ar to ir konstatēts, ka reklāmas izplatītājs pārkāpa normatīvā akta prasības, kā rezultātā konkurenci deformējoša reklāma ir atzīta par prettiesisku. Iesniedzējs uzskata, ka šāda reklāma sniedz tās pasūtītājam ievērojamas priekšrocības attiecībā pret pārējiem tirgus dalībniekiem, kuri ievēro spēkā esošās tiesību normas un no šādas negodīgas konkurences cieš nepamatotus zaudējumus. A/s “Latvijas balzams” secina, ka ar prettiesiskiem līdzekļiem panākts apgrozījuma pieaugums ir vērtējams ne tikai kā izložu un azartspēļu organizēšanas pārkāpums, bet pēc būtības daudz lielāku kaitējumu rada tieši konkurences tiesību jomā. “MIX” reklāmas pasūtītājs ir guvis būtisku materiālu labumu, ko sniedz apgrozījuma pieaugums un ko bez šādas prettiesiskas un plašas reklāmas kampaņas nebūtu guvis. Iesniegumā norādīts, ka minētā prettiesiskā darbība ir radījusi konkrētajā tirgus segmentā daļu pārdali par labu prettiesiskās reklāmas pasūtītājam, kas ir SIA “L.I.O.N. & Ko”, kura ir Lietuvas Republikā reģistrētas sabiedrības AB “Alita” produkcijas izplatītājs Latvijā. SIA “L.I.O.N. & Ko” ir tā persona, kura gūst materiālu labumu no šādas izložu un azartspēļu kārtības pārkāpuma, kas izraisa negodīgas konkurences situāciju attiecīgajā tirgus segmentā un kā rezultātā a/s “Latvijas balzams” un, iespējams, arī citi tirgus dalībnieki nepamatoti cieš zaudējumus. A/s “Latvijas balzams” secina, ka šāda reklāmas izplatīšana ir negodīga konkurence, jo tās rezultātā tiek pārkāpti normatīvie akti un ir radusies konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana (atbilstoši Konkurences likuma 18.panta 2.daļai).

Iesniegumam pievienota Latvijas Republikas Finan™u ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas 10.07.2003. vēstule Nr.35-07/309 Par a/s “Latvijas balzams” iesniegumu.

Konkurences padome 24.09.2003., pamatojoties uz Ministru kabineta 29.04.2003. noteikumu Nr.224 “Konkurences padomes lēmumu pieņemšanas kārtība” 19.punktu, pieņēma lēmumu (prot.Nr.30, 9.§) pagarināt lēmuma pieņemšanas termiņu lietā Nr.513/03/09/4 uz laiku līdz četriem mēnešiem no Iesnieguma saņemšanas dienas

Izvērtējot Iesniegumā norādīto un papildus iegūto informāciju, Konkurences padome

 

konstatēja:

Konkurences padome 09.09.2003. saņēma SIA “L.I.O.N. & Ko” 03.09.2003. atbildes vēstuli Nr.1490-7 uz Konkurences padomes biroja 01.09.2003. vēstuli Nr.9-993, kurā paskaidrots, ka 2003.gada februārī ir noslēgts līgums Nr.E-03/02., uz kā pamata SIA “L.I.O.N. & Ko” ir ekskluzīvas tiesības izplatīt Latvijas Republikas teritorijā a/s “Alita” produkciju, tai skaitā arī kokteiļus “MIX”.

Vēstulē norādīts, ka a/s “Alita” savas reklāmas kampaņas veic ar SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” starpniecību, ar šīm reklāmas akcijām SIA “L.I.O.N. & Ko” nav nekāda sakara, tās tiek veiktas pēc a/s “Alita” iniciatīvas un pasūtījuma un uz a/s “Alita” rēķina. SIA “L.I.O.N. & Ko” reklāmas akcijās piedalās vienīgi ar cenu samazinājumiem, kas tiek saskaņoti ar a/s “Alita” un piedāvāti tirdzniecības tīkliem reklāmas kampaņas laikā.

SIA “L.I.O.N. & Ko” paskaidro, ka saskaņā ar tās datiem kokteiļa “MIX” reklāmas kampaņa laika periodā no 02.06.03. līdz 30.06.03. Vēstulē norādīts, ka reklāmas kampaņas iespaidā SIA “L.I.O.N. & Ko” realizēto kokteiļu daudzums būtiski neizmainījās, ko apstiprina vēstulei pievienotais pielikums Kokteiļa MIX apgrozījuma izmaiņas pa mēnešiem (laika periods 01.01.2003.-03.09.2003.).

SIA “L.I.O.N. & Ko” 03.09.2003.vēstulei Nr.1490-7 pievienojusi a/s “Alita” un SIA “L.I.O.N. & Ko” 2003.gada februāra kontrakta Nr.E-03/02 kopiju, kam ir ierobežotas pieejamības informācijas statuss.

Konkurences padome 10.09.2003. saņēma SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” 09.09.2003. atbildes vēstuli Nr.0003-092/03 (turpmāk tekstā – Vēstule) uz Konkurences padomes biroja 01.09.2003. vēstuli Nr.9-990, kurā paskaidrots, ka pēc SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” rīcībā esošās informācijas, alkoholiskā dzēriena “MIX” (turpmāk tekstā – MIX) reklāmas devējs un apmaksātājs ir Lietuvas uzņēmums AB “Alita”. Šim uzņēmumam Lietuvā reklāmas pakalpojumus sniedz mediju aģentūra UAB “Creative Media Services” un pilna servisa reklāmas aģentūra UAB “Videvita Vilnius”. SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” sadarbojas ar abām minētajām Lietuvas aģentūrām, nodrošinot šo aģentūru klientiem reklāmas pakalpojumu servisu Latvijas teritorijā. SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” un UAB “Creative Media Services” sadarbību nosaka 02.01.2003. līgums Agreement No.AF-004, kas paredz sadarboties pušu pasūtīto reklāmas pakalpojumu sniegšanā, organizējot reklāmas kampaņas plašsaziņas līdzekļos. SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” un UAB “Videvita Vilnius” sadarbību nosaka 02.01.2003. līgums Agreement No.AF-005, kas paredz sadarboties pušu pasūtīto reklāmas pakalpojumu sniegšanā, nodrošinot pilnu pakalpojumu servisu. Minēto līgumu kopijas ir pievienotas SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” Vēstulei, un tiem ir ierobežotas pieejamības informācijas statuss.

SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” norāda, ka MIX ražotājs ir Lietuvas uzņēmums AB “Alita” un tā izplatītājs Latvijā — SIA “L.I.O.N. & Ko”. Vēstulē paskaidrots, ka komunikāciju plānu MIX ieviešanai Latvijas tirgū sagatavoja UAB “Videvita Vilnius” un UAB “Creative Media Services” sadarbībā ar SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”. MIX reklāmas izgatavotājas ir UAB “Videvita Vilnius” un SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”. MIX reklāmas kampaņas organizētāja un rīkotāja Latvijā ir SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”. To apstiprina SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” un UAB “Creative Media Services” 02.01.2003. līgums Agreement No.AF-004 un SIA “Mēdiju Aģentūra Alfa Centrs” un UAB “Videvita Vilnius” 02.01.2003. līgums Agreement No.AF-005. Atbilstoši šiem līgumiem UAB “Creative Media Services” un UAB “Videvita Vilnius” pasūtīja SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” organizēt MIX reklāmas kampaņu Latvijā. Minēto apstiprina arī elektroniskā veidā saņemtie pasūtījumi veikt MIX reklāmas kampaņu Latvijā, kas pievienoti Vēstulei. SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” paskaidro, ka atbilstoši komunikāciju plānam MIX ieviešanai Latvijas tirgū un plāna īstenošanas gaitā veiktajām korekcijām, MIX reklāma Latvijā tika izplatīta laikā no 12.05.2003. līdz 19.07.2003. Vēstulē paskaidrots, ka MIX reklāmas kampaņa norisinājās trīs posmos. Pirmais MIX reklāmas kampaņas posms norisinājās no 2003.gada 12.maija līdz 25.maijam, otrais – no 2003.gada 26.maija līdz 30.jūnijam, un trešais MIX reklāmas kampaņas posms (rezultātu paziņošana) – no 2003.gada 14.jūlija līdz 19.jūlijam. Vēstulē detalizēti sniegta informācija par katrā MIX reklāmas kampaņas posmā izmantoto konkrēto reklāmu, tās izplatīšanas veidu un reklāmas apjomu. MIX reklāmas kampaņā izmantotās reklāmas ierakstu kopijas/reklāmas paraugi ir pievienoti Vēstulei.

SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” paskaidro, ka MIX reklāmas izvietotājas masu informācijas līdzekļos ir SIA “CMS” un kompānija Marketline LLC. To apstiprina 01.01.2002. sadarbības līgums starp SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” un SIA “CMS” un 01.06.2002. sadarbības līgums starp SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” un Marketline LLC. Minēto līgumu kopijas ir pievienotas Vēstulei, un tām ir ierobežotas pieejamības informācijas statuss. SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” norāda, ka MIX reklāmas izvietošanu tirdzniecības vietās (plakāti u.c. pie plauktiem piestiprināmi informatīvi materiāli) organizēja MIX izplatītājs Latvijā SIA “L.I.O.N. & Ko”. Vēstulē paskaidrots, ka MIX reklāmas idejas autori ir UAB “Creative Media Services” un UAB “Videvita Vilnius”, reklāmas kampaņas izstrādē Latvijā piedalījās SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”, SIA “CMS”, Marketline LLC, SIA “AAC Aktīvās atpūtas centrs”, SIA “Akta Print Poligrāfija” un citas SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” un sadarbības partneru iesaistītās trešās puses. Izgatavojot MIX reklāmu, tika ņemta vērā UAB “Creative Media Services” un UAB “Videvita Vilnius” projektu vadītāju sniegtā informācija un materiāli. MIX ieviešanai Latvijas tirgū UAB “Videvita Vilnius” piedāvāja komunikāciju plānu, kuru konkretizēja, papildināja un Latvijas situācijai adaptēja SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”. Plāna realizācijas gaitā tajā tika ieviestas dažādas izmaiņas, bet galaversijas dokumentāli fiksētas savstarpēji apstiprinātās tāmēs par konkrētiem veiktajiem darbiem. Komunikāciju plānā MIX ieviešanai Latvijas tirgū norādīti divi galvenie kampaņas posmi. Laikā no 2003.gada 12.maija līdz 25.maijam izplatītās reklāmas galvenais mērķis un uzdevums bija balstīt MIX ienākšanu Latvijas tirgū, informēt par šī dzēriena esamību un veidot tā tēlu. Laikā no 2003.gada 26.maija līdz 19.jūlijam iepriekš minētos mērķus papildināja arī uzdevums popularizēt akciju, kuras laikā tās dalībniekiem tika piedāvāta iespēja saņemt balvu, nosūtot kā mobilo īsziņu vai reģistrējot internetā uz MIX korķīša atrodamo akcīzes markas sērijas numuru. MIX reklāmas kampaņas noteikumi uzskatāmi par komunikāciju plāna MIX ieviešanai Latvijas tirgū sastāvdaļu un, tāpat kā pārējie reklāmas kampaņas vajadzībām radītie teksti, tika saskaņoti elektroniskā veidā. Vēstulē arī norādīts, ka, izgatavojot MIX reklāmu, tika ņemti vērā Latvijas Republikas likumi un citi normatīvie akti un visu reklāmas kampaņas sagatavošanas darbā un realizācijā iesaistīto partneruzņēmumu sniegtā un sagatavotā informācija. SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” paskaidro, ka MIX reklāmas mērķauditorija ir visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 20 līdz 30 gadiem.

Bez minētajiem dokumentiem Vēstulei pievienotas dokumentu kopijas, kas apliecina apmaksas saņemšanu par MIX reklāmas izgatavošanu, MIX reklāmas kampaņas organizēšanu un rīkošanu, MIX reklāmas izvietošanu masu informācijas līdzekļos un citā veidā, masu informācijas līdzekļos izplatītās MIX reklāmas izvietojuma grafiku vai izplatītās reklāmas apjomu (tirāžu), kā arī tirgus kompānijas ACNielsen dati par MIX tirgus daļu pirms un pēc MIX reklāmas kampaņas realizācijas.

Konkurences padome 12.09.2003. saņēma a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija” 09.09.2003. vēstuli Nr.145-1 uz Konkurences padomes biroja 01.09.2003. vēstuli Nr.9-992, kurā norādīts, ka dzēriena MIX reklāmas devējs un izvietotājs telekanālā “LNT” ir SIA “CMS”, ko apliecina 02.01.2003. starp a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija” un SIA “CMS” noslēgtais Sadarbības līgums AĢ Nr. 2003/3,CMS un tā 24.04.2003. noslēgtais 5.Pielikums par reklāmas aģentūras SIA “CMS” klienta – “MIX dzēriens” — reklāmas pārraidīšanu. Minēto līgumu kopijas ir pievienotas a/s “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” 09.09.2003. vēstulei Nr.145-1. A/s “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” paskaidro, ka dzēriena MIX reklāmas apmaksātājs ir Marketline LLC, ko apliecina 02.01.2003. starp a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija”, SIA “CMS” un Marketline LLC noslēgtais Līgums Nr.AĢ 2003/3/1 ML un Sadarbības līguma AĢ Nr. 2003/3, CMS 5.pielikums. Minēto līgumu, kā arī aktu par dzēriena MIX reklāmas pasūtīšanu un raidīšanu kopijas ir pievienotas a/s “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” 09.09.2003. vēstulei Nr.145-1.

Pārbaudot SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” sniegto informāciju un SIA “L.I.O.N. & Ko” līdzdalību MIX reklāmas kampaņā, Konkurences padomes Birojs 19.09.2003. vēstulē Nr.9-1085 Par informācijas sniegšanu pieprasīja SIA “L.I.O.N. & Ko” sniegt paskaidrojumus par 2003.gada februāra Kontraktā Nr.E-03/02 uzņemto saistību būtību un to faktisko izpildi attiecībā uz konkrēto alkoholiskā dzēriena MIX reklāmas kampaņu.

SIA “L.I.O.N. & Ko” 25.09.2003. vēstulē Nr.1661-7 paskaidro, ka no SIA “L.I.O.N. & Ko” un a/s “Alita” 2003.gada februāra Kontrakta Nr.E-03/02 4.1. punkta izriet, ka pusēm būtu jāapspriež reklāmas programma katram gadam, kā arī izriet, ka “… reklāmai jābūt saskaņā ar Piegādātāja tēlu (imidžu) un mārketinga politikām”, ka ir jāveic reklāmas izmaksu dalījums starp pusēm saskaņā ar savstarpēji saskaņotu mārketinga plānu, taču faktiski šīs Kontrakta 4.1.punktā noteiktās saistības netiek pildītas. Kontrakta noteikumos nav arī noteiktas sankcijas par tā punktu nepildīšanu vai nepienācīgu izpildi. Vēstulē SIA “L.I.O.N. & Ko”, sniedzot Konkurences padomes biroja pieprasīto informāciju, norāda, ka starp SIA “L.I.O.N. & Ko” un a/s “Alita” nav saskaņotu reklāmas programmu 2003.gadam, ne arī par kādu citu laika periodu. SIA “L.I.O.N. & Ko” nav apstiprinājusi alkoholiskā dzēriena MIX mārketinga plānu un nav veikusi nekādus Kontrakta Nr.E-03/02 4.1.punktā noteiktos maksājumus saistībā ar alkoholiskā dzēriena MIX reklāmas kampaņu. SIA “L.I.O.N. & Ko” norāda, ka veic alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecību ar tirdzniecības aģentu starpniecību un laika posmā no 26.05.2003. līdz 08.06.2003. un no 02.07.2003. līdz 30.06.2003. tās tirdzniecības aģenti savu tiešo pienākumu pildīšanas laikā, t.i., pārdodot SIA “L.I.O.N. & Ko” piedāvātās preces klientiem, kas atrodas tirdzniecības aģenta noteiktajā darbības reģionā, vienlaikus ar SIA “L.I.O.N. & Ko” precēm piedāvāja arī alkoholiskā dzēriena MIX reklāmas akcijas plakātus un speciālas pie plauktiem piestiprināmu cenu zīmes, kas izvietotas tirdzniecības vietās pēc tirdzniecības vietas pārstāvju piekrišanas saņemšanas. SIA “L.I.O.N. & Ko” 25.09.2003. vēstulei Nr.1661-7 pievienoti alkoholiskā dzēriena MIX reklāmas akcijas A2 un A4 formāta plakāti un pie plauktiem piestiprināmas cenu zīmes paraugs. SIA “L.I.O.N. & Ko” paskaidro, ka minēto alkoholiskā dzēriena MIX reklāmas materiālu izgatavotājs, pasūtītājs un apmaksātājs tai nav zināms un vienlaikus norāda, ka, iespējams, šos reklāmas materiālus pasūtīja un apmaksāja a/s “Alita” un izgatavoja SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”. Šos reklāmas materiālus SIA “L.I.O.N. & Ko” saņēma gan no SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”, gan arī no a/s “Alita” bez maksas.

08.10.2003. Konkurences padomes birojs informēja a/s “Latvijas balzams” (vēstule Nr.9-1169) un SIA “L.I.O.N. & Ko” (vēstule Nr.9-1170), ka ir ieguvis nepieciešamo informāciju lietā Nr.513/03/09/4 un vienlaikus uzaicināja pirms Konkurences padomes lēmuma pieņemšanas iepazīties ar lietu.

SIA “L.I.O.N. & Ko” 13.10.2003. iepazinās ar lietā Nr.513/03/09/4 esošiem materiāliem un 21.10.2003. vēstulē Nr.1773-7 sniedza viedokli. SIA “L.I.O.N. & Ko” vēstulē norāda, ka iebildumu par lietā Nr.513/03/09/4 esošiem materiāliem nav un iesniedza 05.06.2003. Pieņemšanas – nodošanas akta kopiju, ar kuru SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” nodod un SIA “L.I.O.N. & Ko” pieņem 1000 A4 formāta plakātus, kas paredzēti izvietošanai tirdzniecības vietās MIX reklāmas akcijas laikā līdz 30.06.2003. SIA “L.I.O.N. & Ko” norāda, ka 09.07.2003. “Mediju aģentūra Alfa Centrs” saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksa 204.5 pantu par likuma “Par izlozēm un azartspēlēm” 21.panta desmitās daļas pārkāpumu ir samaksājusi administratīvo sodu Ls 300 apmērā.

A/s “Latvijas balzams” Ministru kabineta 29.04.2003. noteikumos Nr.224 “Konkurences padomes lēmumu pieņemšanas kārtība” 15.punktā noteiktās tiesības neizmantoja.

Ņemot vērā lietā Nr.513/03/09/4 iesaistīto pušu sniegto viedokli, argumentus un pierādījumus, SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” sniegtos argumentus un pierādījumus, kā arī papildus iegūto informāciju un pierādījumus, izvērtējot tiesiskos un faktiskos apstākļus, Konkurences padome secina, ka SIA “L.I.O.N. & Ko” nav veikusi Konkurences likuma 18.pantā noteiktās aizliegtās darbības.

Konkurences padomes konstatētie lietā Nr.513/03/09/4 esošie pierādījumi apstiprina, ka SIA “L.I.O.N. & Ko” nav alkoholiskā dzēriena MIX reklāmas kampaņas pasūtītāja un apmaksātāja un nav uzskatāma par konkrētās reklāmas devēju Reklāmas likuma 10.panta izpratnē, kā arī SIA “L.I.O.N. & Ko” nav organizējusi un rīkojusi ar alkoholiskā dzēriena MIX reklāmas kampaņu saistīto loteriju, kur laimesta iegūšanai tiek piedāvāts pirkt alkoholisko dzērienu MIX.

Lietā esošā informācija apstiprina, ka SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” darbībās ir konstatēts speciālās normas — likuma “Par izlozēm un azartspēlēm” 21.panta 10.punkta pārkāpums, t.i., loterijas organizēšana un rīkošana, kur laimesta iegūšanai tiek piedāvāts pirkt alkoholisko dzērienu, par ko Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija 09.07.2003. ir pieņēmusi lēmumu administratīvajā lietā par naudas soda uzlikšanu.

Izvērtējusi lietā esošo un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra 16.09.2003. izziņā Nr.21-4-65806 sniegto informāciju par a/s “Latvijas balzams”, SIA “L.I.O.N. & Ko” un SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs”, Konkurences padome secina, ka SIA “Mediju aģentūra Alfa Centrs” galvenais darbības veids ir reklāmas pakalpojumu sniegšana un tā neveic saimniecisko darbību alkoholisko dzērienu ražošanas un realizācijas konkrētajos tirgos. Konkurences padome norāda, ka konkurence pastāv tikai starp konkrētā tirgus dalībniekiem. Atbilstoši Konkurences likuma 1.panta 7.punktam par konkurentiem atzīstami “divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas konkurē”. Ievērojot Konkurences likuma 1.panta 4., 5., 6. un 7.punktā noteikto, a/s “Latvijas balzams” un SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” nav uzskatāmas par konkurentiem Konkurences likuma izpratnē un tās savstarpēji nekonkurē. Konkurences padomes kompetencē nav izskatīt visas lietas, kur citu personu tiesību iespējamā aizskārumā ir iesaistīti tirgus dalībnieki. Likumdevējs ir piešķīris Konkurences padomei tiesības izskatīt lietas par Konkurences likuma 18.panta iespējamiem pārkāpumiem tikai attiecībā uz konkurentiem. Līdz ar to Konkurences padome secina, ka nav pamata izvērtēt SIA “Mediju aģentūra Alfa centrs” darbību atbilstību Konkurences likuma 18.panta noteikumiem.

Konkurences padome, ievērojot Ministru kabineta 13.06.1995. noteikumu Nr.154 “Administratīvo aktu procesa noteikumi” 62.punktu, ņem vērā, ka ar 19.06.2003. likumu “Grozījumi likumā “Par izlozēm un azartspēlēm””, kas stājās spēkā no 25.07.2003., likuma “Par izlozēm un azartspēlēm” 21.panta 10.punkts, kas noteica, ka ir aizliegts organizēt un rīkot izlozes un azartspēles, ja laimesta iegūšanai tiek piedāvāts pirkt alkoholiskos dzērienus vai tabakas izstrādājumus, ir izslēgts.

Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 1.panta 4., 5., 6. un 7.punktu, 6.panta pirmo daļu, 8.panta pirmās daļas 2.punktu, 18.pantu, Ministru kabineta 29.04.2003. noteikumu Nr.224 “Konkurences padomes lēmumu pieņemšanas kārtība” 16.punktu, Konkurences padome

 

nolēma:

izbeigt lietas Nr.513/03/09/4 izpēti.

Konkurences padomes lēmumu saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu, LR Civilprocesa likuma Pārejas noteikumu 1.punktu un Latvijas Civilprocesa kodeksa 24.-A nodaļu var pārsūdzēt Rīgas pilsētas Centra rajona tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzināja vai tai vajadzēja uzzināt par lēmumu.

Konkurences padomes priekšsēdētājs P.Vilks

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!