• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Baltijas valstu tranzīta procedūru. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.12.2003., Nr. 173 https://www.vestnesis.lv/ta/id/81887

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par cilvēkdrošību ANO skatījumā

Vēl šajā numurā

09.12.2003., Nr. 173

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Baltijas valstu tranzīta procedūru

Aizvadītās nedēļas nogalē, 5.decembrī, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Galvenās muitas pārvaldes direktors Mārtiņš Tols piedalījās Baltijas valstu Ministru padomes Muitas komitejas vecāko amatpersonu sanāksmē Viļņā.

Sanāksmē galvenokārt apspriesti jautājumi, kas saistīti ar izmaiņām tranzīta procedūru piemērošanā pēc visu triju Baltijas valstu iestāšanās Eiropas Savienībā (ES). 2001.gada 1.janvārī stājās spēkā “Līgums par Baltijas kopējo tranzīta procedūru”, kas noteica kopēju tranzīta procedūru Baltijas valstīm – T1B, tādējādi uzlabojot tranzīta satiksmi. Tā kā no 2004.gada 1.maija Latvija, Lietuva un Igaunija pievienosies ES un tādējādi arī Kopējā tranzīta procedūras konvencijai, muitas dienestu vadītāji ir vienisprātis par to, ka atsevišķa tranzīta procedūra trim Baltijas valstīm nav vajadzīga. Tāpēc sanāksmē amatpersonas vienojās par to, ka no 2004.gada 1.maija tiks pārtraukta Baltijas kopējā tranzīta procedūru piemērošana. Lēmums par Baltijas kopējā tranzīta procedūras līguma denonsēšanu jāpieņem Baltijas valstu premjerministriem.

Sanāksmē izskatīts arī jautājums par preču pārvadāšanu tranzītā pa dzelzceļu pēc Baltijas valstu pievienošanās ES.

Tā kā situācija Baltijas valstīs ir atšķirīga – Latvijā ir ieviesta vienkāršotā dzelzceļa tranzīta procedūra, izmantojot SMGS jeb parastās dzelzceļa pavadzīmes, arī Lietuvā SMGS tiek izmantota kā muitas dokuments, bet Igaunijā – tikai kā pavadzīme –, muitu vadītāji par kopēju Baltijas valstu pozīciju jautājumā par tranzītu pa dzelzceļu pārvadājamām precēm nevienojās. Nolemts, ka katra valsts sagatavos savu pozīciju un nosūtīs to Eiropas Komisijai, informējot arī abas pārējās Baltijas valstis.

Runājot par tranzīta pārvadājumiem uz un no Kaļiņingradas, Lietuvas muitas pārstāvji informēja par konsultācijām ar Eiropas Komisiju un Eiropas Komisijas sarunām ar Krieviju. Patlaban ir panākta vienošanās, ka šiem pārvadājumiem piemēros Datorizēto tranzīta kontroles sistēmu (NCTS), deklarācijas datu iesniegšanai izmantojot uzņēmēja moduli.

Kā katru gadu, arī šā gada nogalē Baltijas kopējā tranzīta procedūras līguma Apvienotajā komitejā, kurā ir pārstāvētas tās pašas amatpersonas, kas Baltijas Ministru padomes Muitas komitejā, tika atjaunots lēmums aizliegt vispārējā galvojuma izmantošanu, pārvadājot preces, kas pieder pie tā dēvētajām jutīgo preču grupām, tai skaitā alkoholu, tabakas izstrādājumus, cukuru un degvielu.

Pēc iestāšanās ES uz Latvijas – Lietuvas un Latvijas – Igaunijas robežām nebūs pastāvīgas muitas kontroles, taču mobilo vienību darbinieki operatīvi veiks ātras un negaidītas pārbaudes, pamatojoties uz riska faktoru izvērtējumu, tāpēc sanāksmē apspriesti ar visu triju valstu mobilo vienību darbības koordinēšanu un savstarpēju saskaņošanu saistīti jautājumi. Tostarp aktualizēts arī jautājums par nepieciešamību līdz 2004.gada 1.maijam pievienoties Neapoles II konvencijai un Muitas informācijas sistēmu (CIS) konvencijai.

Marika Līdaka, VID Galvenās muitas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!