Ministru kabinetā
Ministru kabineta 6.janvāra sēdē
Pieņemti “Noteikumi par
uzticama sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja civiltiesiskās
atbildības minimālo apdrošināšanas summu un apdrošināšanas
atlīdzības aprēķināšanas kārtību”, kuri nosaka uzticama
sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja civiltiesiskās atbildības
minimālo apdrošināšanas summu un kārtību, kādā aprēķināma
apdrošināšanas atlīdzība par uzticama sertifikācijas pakalpojumu
sniedzēja prettiesiskas darbības vai bezdarbības rezultātā
nodarītajiem zaudējumiem.
Noteikumi neattiecas uz civiltiesiskās atbildības obligāto
apdrošināšanu, kas fiziskajām un juridiskajām personām jāveic
citos normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos.
Noteikts, ka uzticams sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs
nodrošina, lai apdrošināšanas līguma nosacījumi būtu nepārtraukti
pieejami tiešsaistes režīmā.
Apdrošināšanas objekts ir civiltiesiskā atbildība par uzticama
sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja ļaunā nolūkā vai aiz
neuzmanības veiktas prettiesiskas darbības vai bezdarbības dēļ
radītajiem zaudējumiem trešajām personām, sniedzot sertifikācijas
pakalpojumus.
Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu izstrādā un
noslēdz, ievērojot likumā par “Par apdrošināšanas līgumu”, šajos
noteikumos un citos normatīvajos aktos par civiltiesiskās
atbildības līgumu noslēgšanu noteiktās prasības.
Apdrošināšanas līgumā ietver nosacījumu, ka apdrošinātājs sedz
zaudējumus, kas radušies apdrošināšanas līguma darbības laikā, ja
trešā persona par zaudējumus izraisījušo notikumu ir iesniegusi
zaudējumu piedziņas prasību triju gadu laikā pēc apdrošināšanas
līguma termiņa beigām.
Par apdrošināšanas līguma noslēgšanu vai pirmstermiņa
pārtraukšanu un visiem līguma grozījumiem apdrošinājuma ņēmējs
desmit darbdienu laikā paziņo Datu valsts inspekcijai.
Apdrošinājuma ņēmēja nodarīto zaudējumu apmēru un apdrošināšanas
atlīdzību aprēķina apdrošinātājs.
Minimālā civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas summa katram
apdrošinājuma ņēmējam gadā ir 300 000 latu.
Apdrošināšanas līgumā nosaka, ka apdrošināšanas atbildības limits
par vienu apdrošināšanas gadījumu nedrīkst būt lielāks par 150
000 latu un mazāks par 50 000 latu.
Pieņemts rīkojums “Par Nacionālās Šengenas informācijas
sistēmas tehniskās vienības un SIRENE biroja izveides programmu
2003.–2007.gadam”, ar kuru apstiprināta Nacionālās Šengenas
informācijas sistēmas tehniskās vienības un SIRENE biroja
izveides programma 2003.–2007.gadam. Programmas mērķis –
sagatavošanās pievienoties Šengenas konvencijai. Tā sasniegšanai
programmā tiek noteikti konkrēti uzdevumi ar izpildes laika,
piešķirtā un nepieciešamā finansējuma plānojumu un nozīmētas par
uzdevumu izpildi atbildīgās institūcijas. Dokuments sniedz
priekšstatu par Šengenas informācijas sistēmas darbības un
uzbūves principiem, tās darbības nodrošināšanai nepieciešamo
administratīvo veidojumu – SIRENE biroja un Nacionālā Šengenas
informācijas sistēmas tehniskās vienības organizāciju, kā arī par
Latvijas valsts informācijas sistēmām, kuru informācija būs
nododama Šengenas informācijas sistēmai. Programmas mērķu
sasniegšanai tiek noteikti organizatoriskie un tehniskie
pasākumi: SIRENE Latvijas biroja un Nacionālā Šengenas
informācijas sistēmas tehniskās vienības izveide un to darbības
nodrošināšana; Šengenas informācijas sistēmas veidošanā un
izmantošanā iesaistīto iestāžu nodrošināšana ar atbilstošu
infrastruktūru; nepārtrauktas un drošas datu pārraides
nodrošināšana; datu kvalitātes pilnveidošana; Nacionālā Šengenas
informācijas sistēmas programmatūras projektēšana, izstrāde un
ieviešana; grozījumu sagatavošana Latvijas normatīvajos aktos, kā
arī jaunu normatīvo aktu izstrāde atbilstoši Šengenas konvencijas
prasībām.
Iekšlietu ministrija noteikta par atbildīgo institūciju
programmas īstenošanai piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
Priekšlikumi par programmas īstenošanai nepieciešamo papildu
līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta 2005.gadā un turpmākajos
gados izskatāmi kopā ar katras ministrijas vidējā termiņa budžeta
prioritāšu pieteikumu.
Iekšlietu ministrijai uzdots sagatavot un līdz 2006.gada
1.janvārim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā
informatīvo ziņojumu par programmas īstenošanu.
Pieņemts rīkojums “Par palīdzības sniegšanu Irānas
civiliedzīvotājiem sakarā ar dabas katastrofu”.
Valdība
atbalstīja palīdzības sniegšanu zemestrīcē cietušajiem Irānas
civiliedzīvotājiem.
Finanšu ministrijai uzdots no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem
piešķirt Ārlietu ministrijai Ls 20 000 palīdzības sniegšanai
Irānas zemestrīcē cietušajiem civiliedzīvotājiem.
Ārlietu ministrijai uzdots koordinēt līdzekļu pārskaitīšanu
Apvienoto Nāciju Humanitāro jautājumu koordinācijas
birojam.
Ārlietu ministrijai uzdots iesniegt Ministru kabinetā ziņojumu
par palīdzības sniegšanas Irānas civiliedzīvotājiem īstenošanas
rezultātiem.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likumā”.
Grozījumi likumā nosaka
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja struktūru un biroja
padomes uzdevumus.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja sastāvā ietilpst
centrālais aparāts un teritoriālās nodaļas.
Biroja priekšnieks, viņa vietnieki un biroja centrālā aparāta
nodaļu vadītāji ietilpst biroja padomes sastāvā.
Biroja padomes uzdevumi ir šādi: izskatīt biroja darbības
plāna projektu šajā likumā paredzēto funkciju
izpildei; izskatīt jautājumus par biroja struktūru, kā arī
biroja nolikuma projektu, biroja reglamenta projektu un biroja
struktūrvienību reglamenta projektu; izskatīt lēmuma
projektu par biroja teritoriālo nodaļu izveidi un to darbības
teritoriju; izskatīt biroja un ārvalstu institūciju
sadarbības līgumu projektus; izskatīt citus jautājumus par
biroja funkciju izpildi, ja to ir ierosinājis biroja priekšnieks
vai viņa vietnieki, izņemot jautājumu par biroja
personālsastāvu.
Noteikts, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja padomes
sēdes sasauc pēc biroja priekšnieka vai viņa vietnieku
ierosinājuma. Biroja padome pēc šā panta otrajā daļā minēto
jautājumu izskatīšanas balsojot pieņem ieteikumu par attiecīgā
jautājuma turpmāku virzību. Lēmumu par attiecīgo jautājumu pieņem
biroja priekšnieks pēc biroja padomes ieteikumu izvērtēšanas.
Pieņemti noteikumi “Kārtība,
kādā tiek pieprasīta informācija lauksaimniecības produktu
ražošanas un patēriņa bilanču sastādīšanai”, kuri nosaka
kārtību, kādā no fiziskajām un juridiskajām personām tiek
pieprasīta lauksaimniecības produktu ražošanas un patēriņa
bilanču sagatavošanai nepieciešamā informācija par saražoto,
iepirkto, pārstrādāto un realizēto lauksaimniecības (tai skaitā
zivsaimniecības) produktu daudzumu un atlikumu.
Informāciju iesniedz uzņēmējsabiedrības (komercsabiedrības), kas
veic lauksaimniecības produktu pirmās pakāpes pārstrādi un ir
reģistrētas speciālajā pārtikas uzņēmumu reģistrā normatīvajos
aktos par pārtikas uzņēmumu darbības atzīšanu un reģistrāciju
noteiktajā kārtībā.
Lauku atbalsta dienests bilanču sagatavošanai nepieciešamo
informāciju no fiziskajām personām iegūst, izmantojot Centrālās
statistikas pārvaldes datus, kuri sagatavoti atbilstoši
Statistiskās informācijas valsts programmai.
Uzņēmējsabiedrības (komercsabiedrības) informāciju bilanču
sastādīšanai iesniedz Lauku atbalsta dienestā mēneša laikā pēc
šajos noteikumos noteiktā attiecīgā pārskata perioda
beigām.
Bilanču sastādīšanai nepieciešamā informācija ietver pārstrādei
iepirkto produktu daudzumu (kopā, t.sk. no vietējiem ražotājiem);
saražoto produktu daudzumu; pārstrādāto un realizēto
produktu daudzumu (pēc izlietošanas
veidiem); lauksaimniecības produktu atlikumu (pārskata
perioda sākumā un beigās); lauksaimniecības produktu
zudumu.
Noteikts, ka katru gadu
iesniedzama informācija par pārskata periodu no iepriekšējā gada
1.jūlija līdz kārtējā gada 30.jūnijam šādu augkopības produktu
ražošanas un patēriņa bilanču sastādīšanai:
graudaugi; pākšaugi; eļļas
augi; kartupeļi; dārzeņi; augļi un ogas.
Katru gadu iesniedzama informācija par pārskata periodu no
iepriekšējā gada 1.augusta līdz kārtējā gada 31.jūlijam vīnogu
vīna ražošanas un patēriņa bilanču sastādīšanai.
Katru gadu iesniedzama informācija par pārskata periodu no
iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam rīsu
ražošanas un patēriņa bilanču sastādīšanai.
Katru gadu iesniedzama informācija par pārskata periodu no
iepriekšējā gada 1.janvāra līdz 31.decembrim šādu lopkopības un
zivsaimniecības produktu ražošanas un patēriņa bilanču
sastādīšanai: piens un piena
produkti; gaļa; olas; zivis un zvejas
produkti.
Noteikts, ka Lauku atbalsta dienests savākto un apkopoto
informāciju izmanto bilanču sastādīšanai. Bilanču
sastādīšanai nepieciešamā informācija ir ierobežotas pieejamības
informācija. Lai novērstu atsevišķu lauksaimniecības produktu
pārstrādātāju identifikāciju, informācija publicējama vai kā
citādi izpaužama tikai apkopotā veidā pēc produktu grupām.
Pieņemti noteikumi “Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja
nolikums”, kuri nosaka, ka Ietekmes uz vidi novērtējuma
valsts birojs ir Vides ministrijas pārraudzībā esoša tiešās
pārvaldes iestāde.
Birojs veic likumā “Par vides aizsardzību”, likumā “Par ietekmes
uz vidi novērtējumu”, likumā “Par piesārņojumu” un normatīvajos
aktos par rūpniecisko avāriju novēršanu un riska samazināšanu,
ķīmisko vielu un ķīmisko produktu (preparātu) izmantošanu, ūdens
apsaimniekošanu, kā arī atkritumu un iepakojuma apsaimniekošanu
noteiktās funkcijas un uzdevumus.
Lai nodrošinātu minēto funkciju un uzdevumu izpildi, birojs ir
tiesīgs pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām
biroja funkciju un uzdevumu izpildei nepieciešamo
informāciju; nodrošina vienotu principu ievērošanu A un B
kategorijas atļauju piesārņojošai darbībai nosacījumu
izstrādē; organizē birojam piešķirto valsts budžeta līdzekļu
racionālu izmantošanu.
Biroju vada direktors, kurš veic Valsts pārvaldes iekārtas likumā
noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas un
vides aizsardzības normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada
14.novembra noteikumos Nr.397 “Noteikumi par valsts sociālās
apdrošināšanas obligāto iemaksu veicēju reģistrāciju un
ziņojumiem par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām un iedzīvotāju ienākuma nodokli””.
Grozījumi
izstrādāti, lai saskaņotu noteikumus ar likuma “Par valsts
sociālo apdrošināšanu” normām, kas paredz, ka iekšzemes darba
ņēmēja pie darba devēja ārvalstnieka un ārvalstu darba ņēmēja pie
darba devēja ārvalstnieka obligāto iemaksu objekts turpmāk ir
saņemtā, nevis noteiktā atlīdzība (likuma 14.panta ceturtā daļa),
kā arī lai precizētu likuma “Par darbinieku aizsardzību darba
devēja maksātnespējas gadījumā” normu piemērošanu, ņemot vērā
Valsts ieņēmumu dienesta priekšlikumus, kas pamatojas uz pieredzi
Ministru kabineta 2002.gada 27.decembra noteikumu Nr.608 “Par
uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apmēru un darbinieku
prasījumu garantiju fondā ieskaitāmās nodevas daļu 2003.gadā”
administrēšanā.
Tā kā iekšzemes darba ņēmēja pie darba devēja ārvalstnieka un
ārvalstu darba ņēmēja pie darba devēja ārvalstnieka obligātās
iemaksas turpmāk tiks veiktas, balstoties uz faktiskajiem
ienākumiem, nepieciešams svītrot noteikumu 26. un 27.punktu, kas
nosaka obligāto iemaksu objekta deklarēšanas kārtību minētajām
personām.
Pieņemti noteikumi “Ostas pārvaldes paraugnolikums”, kuros
noteikts, ka ostas (brīvostas) pārvalde ir pilsētas domes
(pagasta padomes) izveidota pastarpinātās pārvaldes
iestāde.
Ostas (brīvostas) pārvaldes funkcijas ir
noteiktas Likumā par ostām, kā arī citos ārējos normatīvajos
aktos. Lai izpildītu noteiktās funkcijas, ostas (brīvostas)
pārvalde saskaņā ar attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumu
veido un uztur ostas infrastruktūru, būvē ēkas un būves ostas
darbības nodrošināšanai; atbilstoši kompetencei rīkojas ar
kustamo un nekustamo īpašumu; slēdz līgumus ar īpašniekiem par
kopējo hidrotehnisko būvju izmantošanu ostas vajadzībām;
atbilstoši kompetencei sadarbojas ar mācību iestādēm, kas
sagatavo jūrniecības un ostu saimniecības speciālistus, kā arī ar
citām organizācijām un institūcijām; ierosina veikt nekustamā
īpašuma atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām; ja
nepieciešams, sniedz palīdzību attiecīgajai pašvaldībai, lai
uzturētu un attīstītu pašvaldības infrastruktūras objektus ostas
teritorijā; veic citus normatīvajos aktos noteiktos
uzdevumus.
Brīvostas valdi ieceļ un valdes lemttiesīgumu un lēmumu
pieņemšanas nosacījumus nosaka saskaņā ar Likuma par ostām
8.panta trešo daļu.
Brīvostas valdes locekļi, atklāti balsojot, no sava vidus ievēlē
valdes priekšsēdētāju un viņa vietnieku. Noteikts, ka pilsētas
dome (pagasta padome) ieceļ ostas valdes priekšsēdētāju un viņa
vietnieku. Ja ostas (brīvostas) valdes loceklis atsakās no darba
valdē, viņš par to rakstiski paziņo valdes priekšsēdētājam un
institūcijai, kura valdes locekli iecēlusi amatā. Minētais valdes
loceklis pilda valdes locekļa pienākumus līdz laikam, kamēr viņa
vietā nav iecelts cits valdes loceklis, bet ne ilgāk par mēnesi,
ja vien nav panākta vienošanās par citu termiņu.
Noteikts, ka ostas (brīvostas) valdes locekļi par darbu valdē var
saņemt darba samaksu no ostas (brīvostas) pārvaldes līdzekļiem.
Ostas (brīvostas) valdes locekļiem, pildot dienesta pienākumus,
ir tiesības atrasties ostas (brīvostas) teritorijā un ar ostas
(brīvostas) darbību saistītajos objektos un uzņēmumos.
Ostas (brīvostas) valdes sēdes notiek pēc vajadzības, bet ne
retāk kā reizi trijos mēnešos. Ostas valde ir lemttiesīga, ja
valdes sēdē piedalās ne mazāk kā puse no ieceltajiem ostas valdes
locekļiem. Ostas (brīvostas) valde valdes sēdē var pieaicināt
attiecīgus ekspertus. Ostas (brīvostas) pārvalde paziņo valdē
izskatāmā jautājuma iesniedzējam par šī jautājuma izskatīšanu
valdes sēdē desmit dienas pirms valdes sēdes.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
29.maija noteikumos Nr.220 “Kārtība, kādā tiek piešķirts,
atmaksāts un dzēsts studiju kredīts un studējošā kredīts no
kredītiestādes līdzekļiem ar valsts vārdā sniegtu
galvojumu””.
Noteikumu grozījumos noteikts, ka
kredītiestāde izsniedz studējošajam kredītu pēc tam, kad ir
saņemts vienas fiziskās personas galvojums vai pašvaldības
galvojums. Šāda kārtība ievērojami uzlabos studiju un studējošo
kredītu pieejamību, it sevišķi studentiem no ģimenēm, kurās kāds
no vecākiem ir bezdarbnieks vai nestrādā algotu darbu, kā arī no
ģimenēm, kurās bērnus audzina tikai viens no vecākiem un ir
vienīgais apgādnieks. Studentiem no šādām ģimenēm atbalsts
izglītības ieguvei ir visvairāk nepieciešams. Minētā kārtība
vienkāršos kredītu noformēšanu kredītiestādē, jo tikai vienam
galviniekam būs jāatver konts bankā un jānoformē kredīta
galvojuma līgums.
Grozījumi saskaņo kredītu un kredītu procentu atmaksas termiņa
pagarinājumu sakarā ar atrašanos bērna kopšanas atvaļinājumā ar
Darba likumā noteikto bērna kopšanas atvaļinājuma ilgumu (līdz
pusotram gadam).
Noteikumos tiek svītrots 84.punkts, tādējādi tiks novērsta
dublētas informācijas sagatavošana, kas ļaus ekonomēt izglītības
iestāžu komisiju un Studiju fonda darbinieku darba laiku un
resursus.
Pieņemts rīkojums “Par
Lauksaimniecības subsīdiju valsts programmu
2004.gadam”.
Valdība apstiprināja Lauksaimniecības
subsīdiju valsts programmu 2004.gadam 27 507 722 latu
apmērā.
Saskaņā ar Lauksaimniecības likuma 7.panta trešo daļu, zemkopības
ministram uzdots noteikt un apstiprināt detalizētas procedūras
programmas ieviešanai. Noteikts, ka par programmas īstenošanu
atbildīgā institūcija ir Zemkopības ministrija.
Uzdots Zemkopības ministrijai sagatavot un zemkopības ministram
līdz 2005.gada 1.februārim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru
kabinetā informatīvo ziņojumu par programmas īstenošanu.
Noteikts, ka jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu
piešķiršanu tiešo maksājumu nodrošināšanai un citu pasākumu
Eiropas Savienības kopējās lauksaimniecības politikas ietvaros
īstenošanai ir skatāms kopā ar visu ministriju budžeta prioritāšu
pieteikumiem 2005.gada valsts budžeta projekta sagatavošanai un
2004.gada valsts budžeta grozījumiem.
Akceptēti noteikumi, kurus
izdod Satversmes 81.panta kārtībā “Grozījumi Augstskolu
likumā”.
Grozījumi noteikumos paredz noteikt, ka
augstskolas dibinātājs mēneša laikā no tās dibināšanas dienas
iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu par
augstskolas reģistrāciju Izglītības iestāžu reģistrā. Iesniegumam
pievieno augstskolas dibinātāja apstiprinātu augstskolas
satversmi, dokumentus, kas apliecina iesniegumā minētās ziņas, un
dokumentus, kas apliecina augstskolas resursu (piemēram, finanšu
resursu, materiāltehniskās un informatīvās bāzes, akadēmiskā
personāla) atbilstību Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem
augstākās izglītības iestāžu darbības uzsākšanai. Iesniegumā
iekļauj šādas ziņas: augstskolas nosaukums un juridiskā adrese;
augstskolas dibinātājs un augstskolas juridiskais statuss; lēmums
par augstskolas dibināšanu; augstskolas telpu platība un
tehniskais aprīkojums; augstskolas finansējuma avoti un kārtība;
kontaktpersonas adrese, tālruņa, telefaksa numurs un elektroniskā
pasta adrese.
Augstskolas rektors mēneša laikā no senāta lēmuma par filiāles
atvēršanu pieņemšanas dienas iesniedz Izglītības un zinātnes
ministrijā iesniegumu par augstskolas filiāles reģistrāciju
Izglītības iestāžu reģistrā. Iesniegumam pievieno augstskolas
senāta apstiprinātu filiāles darbības nolikumu, dokumentus, kas
apliecina iesniegumā minētās ziņas, un dokumentus, kas apliecina
filiāles atbilstību Ministru kabineta noteiktiem kritērijiem
augstākās izglītības iestāžu darbības uzsākšanai. Iesniegumā
iekļauj šādas ziņas: filiāles nosaukums un juridiskā adrese; tās
augstskolas nosaukums un juridiskā adrese, kura atvērusi filiāli;
augstskolas senāta lēmums par filiāles atvēršanu; dokuments, kas
apliecina augstskolas akreditāciju; filiāles telpu platība un
tehniskais aprīkojums; filiāles finansējuma avoti un kārtība;
kontaktpersonas adrese, tālruņa, telefaksa numurs un elektroniskā
pasta adrese.
Noteikts, ka divu mēnešu laikā no šā panta sestajā un septītajā
daļā minēto dokumentu iesniegšanas dienas augstskolu vai tās
filiāli iekļauj Izglītības iestāžu reģistrā un tai izsniedz
reģistrācijas apliecību vai pieņem lēmumu atteikt
reģistrāciju.
Noteikumu grozījumos noteikts, ka Ministru kabinets nosaka
kritērijus augstākās izglītības iestāžu darbības uzsākšanai, kā
arī augstākās izglītības iestāžu reģistrācijas, reģistrācijas
atlikšanas vai atteikšanas kārtību un kārtību, kādā augstākās
izglītības iestādi svītro no Izglītības iestāžu reģistra.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
10.jūlija noteikumos Nr.310 “Kārtība, kādā personas šķērso
Latvijas Republikas valsts robežu””.
Grozījumi
noteikumos paredz Valkas pilsētas un Valkas pagasta iedzīvotāju
bērniem atvieglotu valsts robežas šķērsošanu Valkas pilsētā.
Grozījumos noteikts, ka Valkas pilsētas un Valkas pagasta
iedzīvotāju bērni var šķērsot valsts robežu Valkas pilsētā,
uzrādot tikai pasi, ja viņi ir iekļauti Valkas pilsētas domes
iesniegtajā sarakstā Valsts robežsardzei. Valkas pilsētas dome
sastāda bērnu sarakstu, pamatojoties uz Valkas pilsētas un Valkas
pagasta iedzīvotāju, kuru bērni šķērso valsts robežu Valkas
pilsētā, iesniegumu un uzrādītajiem dokumentiem (vai šo dokumentu
notariāli apliecinātu kopiju): bērna dzimšanas apliecību;
bāriņtiesas (pagasttiesas) izdoto aizbildņa apliecību vai lēmumu
par aizbildnības nodibināšanu.
Iesniegumā jānorāda iemesls, kādēļ bērnam ir nepieciešams
patstāvīgi šķērsot valsts robežu.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
24.jūlija noteikumos Nr.334 “Kārtība, kādā augstskolas tiek
finansētas no valsts budžeta līdzekļiem””.
Spēkā esošo
noteikumu “Kārtība, kādā augstskolas tiek finansētas no valsts
budžeta līdzekļiem” 2.pielikumā noteikta tālsatiksmes transporta
līdzekļu kompensācija mēnesī – 5 lati uz vienu studiju vietu,
kura no valsts budžeta līdzekļiem tiek piešķirta augstskolai.
Analizējot transporta kompensācijām piešķirto valsts budžeta
līdzekļu izlietojumu un konsultējoties ar Latvijas Studentu
apvienību, konstatēts, ka līdzekļi netiek izmantoti racionāli un
ekonomiski. Grozījumi noteikumos nosaka, ka tālsatiksmes
transporta līdzekļu kompensācija mēnesī būs 3 lati uz vienu
studiju vietu.
Plānotie līdzekļi zinātnes infrastruktūras nodrošinājumam, sākot
ar 2004.gada 1.janvāri, nav paredzēti, tādēļ termiņš tiek
pārcelts uz 2005.gada 1.janvāri.
Noteikumi piemērojami ar 2004.gada 1.janvāri.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada
2.decembra noteikumos Nr.396 “Noteikumi par masu aktīvās atpūtas
centru, sporta būvju un to uzturēšanai nepieciešamās zemes
neaplikšanu ar nekustamā īpašuma nodokli””.
Grozījumi
noteikumos izdarāmi, pamatojoties uz likumu “Grozījumi likumā
“Par nekustamā īpašuma nodokli””, kurš satur norādi, ka likuma
1.panta otrās daļas 8.punkts papildināms pēc vārdiem “sporta
būves” ar vārdiem “un ēkas”. Līdz ar to noteikumu ievaddaļa ir
papildināma pēc vārdiem “sporta būves” ar vārdiem “un ēkas” tā,
kā tas ir norādīts likumā.
Saskaņā ar iesniegtajiem nekustamo īpašumu dokumentiem un faktu,
ka šie nekustamie īpašumi atbilst sporta objektu statusam,
noteikumi ir papildināmi ar šādiem sporta objektiem: Ventspils
peldbaseins Lauku ielā 5, Ventspilī, sporta internāts Lielajā
prospektā 33, Ventspilī; sabiedrības ar ierobežotu atbildību
“Sporta komplekss “Zemgale”” sporta centrs Rīgas ielā 11,
Jelgavā; Burāšanas jaunatnes sporta bāze Pāvu ielā 14, Rīgā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments