Eiropas nauda Latvijas ceļiem
Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējumam līdz 2006.gadam transporta jomā paredzēts pieteikt 11 projektus, kuriem kopumā tiks izlietoti aptuveni 430,6 miljoni eiro (aptuveni 291 miljons latu).
Ar ES finansiālu atbalstu rekonstruētais tilts ceļā uz lidostu “Rīga” Satiksmes ministrijas foto |
Autoceļu jomā Eiropas transporta
tīkla TEN (“Trans European Network”) diviem lielākajiem
projektiem paredzēts iztērēt attiecīgi 63 miljonus eiro (aptuveni
42 miljoni latu) un 60 miljonus eiro (40 miljoni latu).
Autoceļu jomā Kohēzijas fonda finansējumam plānots pieteikt
autoceļa “E 22” posma Rīga–Koknese būvniecību, kam kopumā plānots
izlietot 48,2 miljonus eiro (32 miljoni latu). Lai izbūvēto
Latgales autoceļu ieslēgtu esošajā autoceļu tīklā, jāizbūvē jauns
autoceļa posms Krape–Koknese ar pieslēgumu Koknesē autoceļam “A6”
Rīga–Koknese–Krāslava–Baltkrievijas robeža. Nākotnē tas varētu
turpināties līdz Pļaviņām.
Autoceļa “E 22” posma Rēzekne–Terehova rekonstrukcijas projektam
paredzēts izlietot 40 miljonus eiro (27 miljoni latu), bet “Via
Baltica” “E 67” posma Rīga–Ķekava rekonstrukcija varētu izmaksāt
14 miljonus eiro (9,5 miljoni latu). Rekonstrukcijā plānots
paplašināt esošo ceļa klātni un asfaltbetona segumu, palielināt
ceļa nestspēju, uzlabot satiksmes drošību, kā arī rekonstruēt
Ķekavas tiltu, liecina Latvijas Autoceļu direkcijas publicētā
informācija.
Paredzēts, ka par Kohēzijas fonda finansējumu autoceļu jomā ES
standartiem un drošības prasībām atbilstoši tiks izveidoti 350
kilometri ceļu Latvijā, kas ir 23% no kopējā TEN tīkla
valstī.
Kohēzijas fonda līdzekļi tiks izmantoti arī Latvijas ostu
infrastruktūras uzlabošanai. Piemēram, Liepājas ostas pievedceļu
uzlabošanai kopumā plānots tērēt 12,5 miljonus eiro (8 miljoni
latu), no tiem 10,7 miljoni eiro (6,79 miljoni latu) varētu būt
Kohēzijas fonda finansējums. Savukārt pievedceļu modernizācijai
Ventspils ostas termināļiem tiks izlietoti 33 miljoni eiro (22
miljoni latu), no kuriem Kohēzijas fonda finansējums būs 21
miljons eiro (14 miljoni latu).
Visvairāk naudas plānots izlietot sliežu atjaunošanai
Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora posmos – kopumā iecerētie
projektu izdevumi sasniedz 88,9 miljonus eiro (aptuveni 59
miljoni latu), no tiem Kohēzijas fonda finansējums būs 49,3
miljoni eiro (33 miljoni latu).
Savukārt otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Rīga–Krustpils varētu
izmaksāt 55,3 miljonus eiro (37 miljoni latu). Paredzēts, ka
dzelzceļa kustības drošība un caurlaides spēja posmā
Rīga–Krustpils pēc signalizācijas sistēmas modernizācijas un otrā
sliežu ceļa izbūves no patlaban esošajiem 26 miljoniem pieaugs
līdz 38 miljoniem tonnu gadā.
Latvijas ietvara dokumentā ES Kohēzijas fonda līdzekļu
izmantošanai 2004.–2006.gadā, ko janvāra sākumā apstiprināja
Eiropas Komisija (EK), iekļauts arī dzelzceļa projekta “Rail
Baltica” izpētes projekts, kuram no Kohēzijas fonda tiks
piešķirti 850 000 eiro (577 000 latu).
Pēc LETA informācijas