Ministru kabineta rīkojums Nr.36
Rīgā 2004.gada 21.janvārī (prot. Nr.3, 41.§)
Par Koncepciju par valsts pamatbudžetā iekļautā valsts speciālā veselības aprūpes budžeta līdzekļu pārvaldīšanas un lēmumu pieņemšanas kārtību
1. Atbalstīt Koncepcijas par valsts pamatbudžetā iekļautā valsts speciālā veselības aprūpes budžeta līdzekļu pārvaldīšanas un lēmumu pieņemšanas kārtību kopsavilkumā ietverto risinājumu.
2. Noteikt Veselības ministriju par atbildīgo institūciju koncepcijas īstenošanā.
Ministru prezidents E.Repše
Veselības ministre I.Circene
(Ministru kabineta
2004.gada 21.janvāra rīkojums Nr.36)
Koncepcijas par valsts pamatbudžetā iekļautā valsts speciālā veselības aprūpes budžeta līdzekļu pārvaldīšanas un lēmumu pieņemšanas kārtību kopsavilkums
1. Koncepcijas izstrādāšanas pamats ir Ministru kabineta 2003.gada 22.jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr.41 2.§) “Par valsts budžetu 2004.gadam un fiskālās situācijas stabilizāciju” 10.punktā dotais uzdevums: “Ministrijām, kuru padotībā ir speciālie budžeti, noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā koncepciju par valsts pamatbudžetā iekļauto speciālo budžeta līdzekļu pārvaldīšanas un lēmumu pieņemšanas kārtību”.
2. Ministru kabineta 2003.gada 22.jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr.41 2.§) “Par valsts budžetu 2004.gadam un fiskālās situācijas stabilizāciju” 8.punktā noteikts, ka speciālā budžeta statusu valsts budžetā 2004.gadā saglabā tikai valsts sociālās apdrošināšanas budžets. Pārējie līdzšinējie speciālie budžeti (tai skaitā arī speciālais veselības aprūpes budžets) tiek iekļauti valsts pamatbudžetā. Finansējuma apjoms valsts pamatbudžetā tiek noteikts valsts budžetā 2003.gadam plānoto ieņēmumu līmenī.
3. Lai turpinātu uz pacientu vērstas, racionālas un iedzīvotājiem pieejamas veselības aprūpes sistēmas ieviešanu Latvijā, Veselības ministrija, izstrādājot budžeta projektu 2004.gadam un iekļaujot speciālo veselības aprūpes budžetu valsts pamatbudžetā, ņēmusi vērā, ka saglabājami galvenie speciālā veselības aprūpes budžeta mērķi, uzdevumi un sasniedzamie rezultāti.
4. Veselības ministrijas budžeta projektā 2004.gadam, iekļaujot speciālo veselības aprūpes budžetu valsts pamatbudžetā, izdarīti šādi grozījumi:
4.1. programma 02.00.00 “Izglītība” papildināta ar divām apakšprogrammām:
4.1.1. 02.05.00 “Rīgas Stradiņa universitātes klīnisko bāzu finansēšana”;
4.1.2. 02.06.00 “Rezidentu apmācība”;
4.2. programma 03.00.00 “Veselības aprūpe” papildināta ar trīspadsmit apakšprogrammām:
4.2.1. 03.01.00 “Medikamentu apmaksāšana”;
4.2.2. 03.02.00 “Pakalpojumu apmaksāšana”;
4.2.3. 03.03.00 “Centralizēta medikamentu iegāde”;
4.2.4. 03.04.00 “Terciārās aprūpes medicīnas pakalpojumu apmaksāšana”;
4.2.5. 03.05.00 “Veselības aprūpes maksas pakalpojumi”;
4.2.6. 03.06.00 “Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras uzturēšana”;
4.2.7. 03.07.00 “Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūras uzturēšana”;
4.2.8. 03.08.00 “Reģistru uzturēšana”;
4.2.9. 03.09.00 “Rezerves fonds”;
4.2.10. 03.11.00 “Ilglaicīgā mentālo slimnieku uzturēšana”;
4.2.11. 03.12.00 “Veselības reformas projekts”;
4.2.12. 03.13.00 “Lepras slimnieku ārstēšana”;
4.2.13. 03.14.00 “Narkotiku uzraudzības monitoringa fokālais punkts”;
4.3. programmā 03.00.00 “Veselības aprūpe” izslēgta apakšprogramma 03.17.00 “Dotācija speciālajam veselības aprūpes budžetam”;
4.4. programma 09.00.00 “Valsts uzraudzības organizācija, kontrole un ekspertīze” sadalīta šādās apakšprogrammās:
4.4.1. 09.01.00 “Valsts Farmācijas inspekcija”;
4.4.2. 09.02.00 “Valsts Tiesu medicīnas ekspertīzes centrs”;
4.4.3. 09.03.00 “Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcija”;
4.5. izslēgta programma 13.00.00 “BOVU nacionālajam rehabilitācijas centram “Vaivari” — bērnu pavadoņu programmai”;
4.6. izveidota jauna programma 14.00.00 “Valsts zāļu aģentūra — PHARE projekts “Zāļu tirgus uzraudzība un farmakovigilance””.
5. Budžeta programmām raksturīga atšķirīga detalizācijas pakāpe un finansējums, ko nosaka katrā konkrētajā budžeta programmā iekļautās funkcijas un veicamie pasākumi.
6. Speciālā veselības aprūpes budžeta programmām (apakšprogrammām) definētie mērķi, uzdevumi un sasniedzamie rezultāti, tās iekļaujot valsts pamatbudžetā, pamatā nemainās.
7. Nav mainīti arī budžeta līdzekļu administrētāji un institūcijas, kas nosaka budžeta līdzekļu pārvaldīšanu un lēmumu pieņemšanas kārtību, izņemot to, ka Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūrai nebūs nepieciešams izmantot pašvaldību uzņēmumu (reģionālo slimokasu) pakalpojumus stacionāro ārstniecības pakalpojumu un neatliekamo medicīniskās palīdzības brigāžu pakalpojumu samaksai.
Veselības ministre I.Circene