Ministru kabineta 2004.gada 27.janvāra sēdē
Pieņemts rīkojums “Par
policijas ģenerāļa speciālās dienesta pakāpes piešķiršanu
Ā.Meikališai”.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada
28.oktobra noteikumiem Nr.598 “Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta
gaitas reglaments” Latvijas Policijas akadēmijas rektorei
policijas pulkvedei Ārijai Meikališai piešķirta policijas
ģenerāļa speciālā dienesta pakāpe.
Pieņemts rīkojums “Par S.Jakušenoku”.
Pamatojoties uz
Konkurences likumu un ievērojot ekonomikas ministra Jura Lujāna
ieteikumu, Skaidrīte Jakušenoka apstiprināta Konkurences padomes
locekļa amatā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums likumā “Par zemes lietošanu
un zemes ierīcību””.
Veidojot normatīvo bāzi Valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas valsts stratēģijai
(pamatnostādnēm) daļā par zemes pastāvīgā lietotāja statusa
maiņu, ir jāgroza likums “Par zemes lietošanu un zemes ierīcību”.
Likums jāpapildina ar pārejas noteikumiem, nosakot, ka likums ir
spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim. 2005.gadā izbeigsies zemes
piešķiršana pastāvīgā lietošanā un privatizācijai nepieprasītā
zeme piekritīs valstij un pašvaldībām.
Tieslietu ministrijai uzdots sagatavot un noteiktā kārtībā
iesniegt Ministru kabinetā: līdz 2004.gada 30.jūnijam –
likumprojektu par nekustamā īpašuma valsts kadastru; līdz
2004.gada 30.septembrim – likumprojektu par zemes ierīcību.
Akceptēts likumprojekts “Publisko izklaides un svētku pasākumu
drošības likums”.
Šobrīd tikai viens normatīvais akts
regulē publisko pasākumu norises kārtību – likums “Par sapulcēm
un gājieniem”. Minētais likums regulē tikai mazu daļu no visiem
rīkotajiem pasākumiem, proti, sapulces un gājienus. Nav neviena
normatīvā akta, kas noteiktu, ka pasākuma rīkošana ir jāsaskaņo
ar pašvaldību un jāsaņem attiecīga atļauja pasākuma rīkošanai, kā
arī noteiktu pasākuma dalībnieku tiesības un pienākumi.
Likumprojekts nosaka publisku pasākumu rīkošanas un norises
organizatoriskos un tiesiskos pamatus, pasākuma organizatora, kā
arī citu publiskā pasākumā iesaistīto personu tiesības,
pienākumus un atbildību, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un
drošību publiska pasākuma laikā. Likumprojektā paredzēta kārtība,
kādā tiek saņemta atļauja pasākuma organizēšanai, noteikts, kādi
dokumenti jāiesniedz atļaujas saņemšanai, termiņi to iesniegšanai
un termiņš, kad tie tiek izskatīti un pieņemts lēmums, bez tam
paredzēts, kādas personas var būt par pasākuma organizatoriem, to
atbildība un rīcība īpašos gadījumos. Atbilstoši Latvijas
valdības rīcības plāna starptautiskā terorisma apkarošanai
13.punktam likumprojektā iekļauti speciāli drošības
pasākumi.
Noteikts, ka likums neattiecas uz: normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā reģistrēto reliģisko organizāciju reliģiska rakstura
sarīkojumiem baznīcās un līdzīgās sakrālās ēkās vai šo reliģisko
organizāciju īpašumā (valdījumā) esošajās teritorijās; sapulcēm,
gājieniem un piketiem, kas reglamentēti likumā “Par sapulcēm,
gājieniem un piketiem”.
Pieņemti noteikumi “Grozījums Ministru kabineta 2002.gada
4.novembra noteikumos Nr.503 “Noteikumi par alternatīvā dienesta
pildīšanas vietām””.
Grozījums paredz svītrot šajos
noteikumus 2.20.punktu, kurā noteikts, ka alternatīvo dienestu
var pildīt Bērnu bāreņu aprūpes centrā “Inčukalns”, jo pieņemts
lēmums par bērnu bāreņu aprūpes centra “Inčukalns”
likvidāciju.
Akceptēts likumprojekts “Par Eiropas Kopienas dalībvalstu
konvenciju par ārvalstu kriminālsodu izpildi”.
Lai
Latvijas Republika varētu iestāties Eiropas Savienībā, tai ir
jāievēro un jāpilda acquis communautaire prasības, kuras
izteiktas kandidātvalstīm. Viena no tām, lai Latvijas Republika
uz iestāšanās brīdi Eiropas Savienībā būtu gatava pievienoties
Eiropas Kopienas dalībvalstu konvencijai par ārvalstu
kriminālsodu izpildi. Šai Konvencijai var pievienoties ikviena
valsts, kas kļūst par Eiropas Savienības dalībvalsti.
Normatīvais akts uzlabos un regulēs kārtību un gadījumus, kuros
Eiropas Savienības dalībvalstis sadarbosies attiecībā uz sodu
izpildes nodošanu, kā arī varēs lūgt kriminālsodu izpildes
nodošanu. Konvencija nosaka kārtību, kādā kriminālsodi var tikt
nodoti, nodošanas nosacījumus, kā arī citas prasības.
Pieņemti noteikumi “Valsts ilgtermiņa mērķprogrammas “Lībieši
Latvijā” vadības padomes nolikums”.
Valsts ilgtermiņa
mērķprogrammas “Lībieši Latvijā” vadības padome ir konsultatīva
valsts institūcija, kuras darbības mērķis ir sekmēt valsts
ilgtermiņa mērķprogrammas “Lībieši Latvijā” īstenošanu, lai
saglabātu, attīstītu un popularizētu lībiešu (līvu) valodu,
vēstures un kultūras mantojumu, kā arī nodrošinātu stabilas un
demokrātiskas Latvijas valsts attiecības ar tās seno pamattautību
– lībiešiem (līviem).
Vadības padomei ir noteikti šādi uzdevumi: sniegt Īpašu uzdevumu
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātam
priekšlikumus par mērķprogrammas prioritāšu noteikšanu kārtējam
gadam un mērķprogrammas rīcības plāna
aktualizēšanu; analizēt mērķprogrammas īstenošanas
efektivitāti un izstrādāt priekšlikumus darba pilnveidošanai, kā
arī sagatavot priekšlikumus lēmumu pieņemšanai par mērķprogrammas
rīcības programmu īstenošanai nepieciešamajiem tiesību aktiem un
starpinstitūciju darba grupu izveidošanu, kā arī iesniegt
attiecīgos tiesību aktu projektus Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā.
Pieņemts rīkojums “Par Līgumu starp Dāniju, Igauniju, Somiju,
Islandi, Latviju, Lietuvu, Norvēģiju un Zviedriju par Ziemeļu
Investīciju banku”.
Ar šo rīkojumu atbalstīta Līguma
starp Dāniju, Igauniju, Somiju, Islandi, Latviju, Lietuvu,
Norvēģiju un Zviedriju par Ziemeļu Investīciju banku projekta
parakstīšana. Latvijas Republikas ārkārtējais un pilnvarotais
vēstnieks Somijas Republikā Valdis Krastiņš pilnvarots parakstīt
līguma projektu. Noteikts, ka līgums pēc tā parakstīšanas
jāiesniedz apstiprināšanai Saeimā.
Gan Latvija, gan arī pārējās Baltijas valstis tiek uzņemtas
Ziemeļu Investīciju bankā (ZIB) uz pilnīgi vienādiem principiem,
un šī dalība tiks apstiprināta ar parakstītu un ratificētu līgumu
starp Dāniju, Igauniju, Somiju, Islandi, Latviju, Lietuvu,
Norvēģiju un Zviedriju par Ziemeļu Investīciju banku. 2003.gada
28.oktobrī Latvijas valdība atbalstīja Latvijas valsts līdzdalību
ZIB, un jau decembrī notika divas tikšanās starp ZIB un jauno
dalībvalstu – Latvijas, Lietuvas un Igaunijas – pārstāvjiem, lai
sagatavotu jaunu iestāšanās līgumu un vienotos par iestāšanās
nosacījumiem.
Pieņemts rīkojums “Par
Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas
likvidāciju”.
Saskaņā ar likumu “Par valsts un
pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” Centrālo dzīvojamo māju
privatizācijas komisiju likvidē ar Ministru kabineta rīkojumu.
Ministru kabinets nosaka arī kārtību, kādā likvidējama Centrālā
dzīvojamo māju privatizācijas komisija, un dienu, no kuras tā
uzskatāma par likvidētu. Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas
komisijas saistības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā pārņem
valsts aģentūra “Mājokļu aģentūra”.
Rīkojums paredz ar 2004.gada 1.jūliju likvidēt Ekonomikas
ministrijas padotībā esošo valsts budžeta iestādi – Centrālo
dzīvojamo māju privatizācijas komisiju.
Uzdots valsts budžeta iestādes Centrālās dzīvojamo māju
privatizācijas komisijas likvidāciju veikt likvidācijas
komisijai, kuru izveido ar Centrālās dzīvojamo māju
privatizācijas komisijas priekšsēdētāja vietnieces rīkojumu un
saskaņo ar ekonomikas ministru.
Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas valdījumā un
citu valsts institūciju valdījumā esošos nekustamos īpašumus, par
kuru sagatavošanu vai nodošanu privatizācijai ir pieņemti
Ministru kabineta rīkojumi par valsts dzīvojamo māju sagatavošanu
vai nodošanu privatizācijai, uzdots nodot valsts aģentūras
“Mājokļu aģentūra” valdījumā un ierakstīt zemesgrāmatā uz valsts
vārda valsts aģentūras “Mājokļu aģentūra” personā.
Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas likvidācijas
komisijai uzdots atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai
kārtībai nodrošināt: komisijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu
valdījumu līdz to nodošanai valsts aģentūras “Mājokļu aģentūra”
valdījumā, pašvaldību īpašumā vai dzīvokļu īpašnieku pārvaldīšanā
un apsaimniekošanā likumā “Par valsts un pašvaldību
dzīvojamo
māju privatizāciju” noteiktajā
kārtībā; komisijas lietvedībā pabeigto dokumentu sakārtošanu līdz
tās likvidācijas beigām, valsts aģentūras “Mājokļu aģentūra”
darbam nepieciešamo Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas
komisijas lietu nodošanu valsts aģentūrai “Mājokļu aģentūra”, kā
arī dzīvojamo māju pabeigto privatizācijas lietu nodošanu
Latvijas Valsts arhīvam un lietu pārņemšanas izdevumu
apmaksu.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par iepirkumu
valsts vai pašvaldību vajadzībām””.
Visaptverošajā
monitoringa ziņojumā ir norādīts, ka, neskatoties uz to, ka
Latvijas normatīvie akti, kas regulē publiskā iepirkuma sfēru,
lielākoties ir saskaņā ar ES likumu kopojumu, tomēr ir jāturpina
normatīvo aktu saskaņošana, likvidējot neatbilstības attiecībā uz
tā sauktajiem iepirkuma sliekšņiem un likumā paredzētajiem
izņēmumiem. Pašlaik publiskā iepirkuma jomu regulē likums “Par
iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”.
Grozījumi likumā tiek veikti, lai ņemtu vērā Eiropas Komisijas
norādījumus. Ar šo likumprojektu tiek novērstas Visaptverošajā
monitoringa ziņojumā norādītās nepilnības attiecībā uz tā saukto
iepirkuma sliekšņu neatbilstību, tiek ierobežota atsevišķu likumā
paredzēto izņēmumu darbība, noteikts regulējums par paziņošanu
Eiropas Kopienu Oficiālajam Žurnālam. Papildus Eiropas Komisijas
norādījumiem likumprojektā uzlikts pienākums pasūtītājam iegūt
informāciju par pretendenta galīgajiem īpašniekiem, kā arī
atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam noteikts Iepirkumu
uzraudzības biroja statuss, grozot likuma 38.pantu. Atbilstoši
Administratīvā procesa likumam mainīta 39.panta redakcija,
nosakot, ka sūdzība ir specifiska veida iesniegums, kura
izskatīšanas kārtība tiek regulēta ar šā likuma prasībām.
Valdība lūdz Saeimu likumprojektu izskatīt steidzamības
kārtā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments