• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Patērētāji zinošāk cīnās par savām tiesībām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.01.2004., Nr. 16 https://www.vestnesis.lv/ta/id/83767

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Pērn Rīgā saskaņots vairāk nekā 4000 būvprojektu

Vēl šajā numurā

30.01.2004., Nr. 16

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Patērētāji zinošāk cīnās par savām tiesībām

SUDZIBA COPY.JPG (17558 bytes)
Patērētāji par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm un pakalpojumiem 2003.gada 12 mēnešos (705 sūdzības)

PTAC dati

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) centrālajā iestādē Rīgā pērn saņemtas 705 sūdzības. Iedzīvotāji, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, gan kļuvuši zinošāki par savām tiesībām, teic PTAC direktora vietniece Māra Jēgere, taču patērētāju tiesību aizsardzības jomā jāiegulda vēl liels sabiedrības izglītošanas un informēšanas darbs.
No pagājušogad iesniegtajām sūdzībām aptuveni sestā daļa bijušas nepamatotas, vairāk nekā puse atrisinātas, viens procents sūdzību vēl tiek izskatīts, trīs procenti pieteikumu iesniegti tiesā, kā arī četri procenti sūdzību atsaukti un piecpadsmit procenti nodoti citām institūcijām.
Visbiežāk patērētāji sūdzējušies par preču nepienācīgu kvalitāti gandrīz 130 000 latu kopvērtībā, īpaši daudz sūdzību saņemts par apaviem, taču cilvēki nav bijuši apmierināti arī ar elektropreču, tekstilizstrādājumu, mobilo tālruņu un citu preču kvalitāti. Par labu iesniedzējam atrisinātas 165 šādas sūdzības vairāk nekā 20 000 latu kopvērtībā. Vērojama tendence, ka pieaug arī sūdzību skaits par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem (171 sūdzība gandrīz 46 000 latu kopvērtībā), skaidro M.Jēgere, uzsverot, ka, pēc pašreizējām prognozēm, tuvākajā nākotnē šis skaits vēl pieaugs, jo patērētāji vairāk interesējas par savām tiesībām un meklē iespējas tās aizstāvēt. Izplatītākie pakalpojumi, ar kuru kvalitāti nav bijuši apmierināti iedzīvotāji, – īre un komunālie pakalpojumi, ar tūrisma jomu saistītie pakalpojumi, telekomunikācijas un energoapgāde. Par labu iesniedzējiem atrisinātas 76 sūdzības gandrīz 16 000 latu kopvērtībā.

Ilze Apine, “LV”

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!