Patērētāji zinošāk cīnās par savām tiesībām
Patērētāji par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm un pakalpojumiem 2003.gada 12 mēnešos (705 sūdzības) PTAC dati |
Patērētāju tiesību aizsardzības
centra (PTAC) centrālajā iestādē Rīgā pērn saņemtas 705 sūdzības.
Iedzīvotāji, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, gan kļuvuši
zinošāki par savām tiesībām, teic PTAC direktora vietniece Māra
Jēgere, taču patērētāju tiesību aizsardzības jomā jāiegulda vēl
liels sabiedrības izglītošanas un informēšanas darbs.
No pagājušogad iesniegtajām sūdzībām aptuveni sestā daļa bijušas
nepamatotas, vairāk nekā puse atrisinātas, viens procents sūdzību
vēl tiek izskatīts, trīs procenti pieteikumu iesniegti tiesā, kā
arī četri procenti sūdzību atsaukti un piecpadsmit procenti
nodoti citām institūcijām.
Visbiežāk patērētāji sūdzējušies par preču nepienācīgu kvalitāti
gandrīz 130 000 latu kopvērtībā, īpaši daudz sūdzību saņemts par
apaviem, taču cilvēki nav bijuši apmierināti arī ar elektropreču,
tekstilizstrādājumu, mobilo tālruņu un citu preču kvalitāti. Par
labu iesniedzējam atrisinātas 165 šādas sūdzības vairāk nekā 20
000 latu kopvērtībā. Vērojama tendence, ka pieaug arī sūdzību
skaits par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem (171
sūdzība gandrīz 46 000 latu kopvērtībā), skaidro M.Jēgere,
uzsverot, ka, pēc pašreizējām prognozēm, tuvākajā nākotnē šis
skaits vēl pieaugs, jo patērētāji vairāk interesējas par savām
tiesībām un meklē iespējas tās aizstāvēt. Izplatītākie
pakalpojumi, ar kuru kvalitāti nav bijuši apmierināti
iedzīvotāji, – īre un komunālie pakalpojumi, ar tūrisma jomu
saistītie pakalpojumi, telekomunikācijas un energoapgāde. Par
labu iesniedzējiem atrisinātas 76 sūdzības gandrīz 16 000
latu kopvērtībā.
Ilze Apine, “LV”