Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes 2004. gada 22. janvārī
Ministrs K.Šadurskis
Uz jaut. Nr. 22 – dok. Nr. 1903
Par pāreju uz apmācību latviešu valodā mazākumtautību skolās
Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi atbildes uz Latvijas Republikas 8. Saeimas deputātu A.Golubova, O.Deņisova, S.Fjodorova, I.Solovjova, M.Bekasova uzdotajiem jautājumiem:
1. Saskaņā ar Izglītības likumu un
Vispārējās izglītības likumu mazākumtautību izglītības programmu
īstenošana sākta 1999.gadā. Atbilstoši savai kompetencei
Izglītības un zinātnes ministrija ir izveidojusi pedagogu
tālākizglītības sistēmu, nodrošinot skolotājiem tālākizglītības
iespējas. Izglītības iestādes, veidojot un īstenojot vispārējās
vidējās izglītības programmas, pamatojas uz saviem reālajiem
resursiem, t. sk. pedagogu kvalifikāciju. Šobrīd ministrijas
rīcībā esošie dati liecina par izglītības iestāžu iespējām
īstenot vispārējās vidējās izglītības mazākumtautību izglītības
programmu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
2. Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Latvijas
Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas institūta docētājiem,
praktizējošiem skolotājiem ir izstrādājusi metodisko
rekomendāciju projektu vispārējās vidējās izglītības
mazākumtautību programmu īstenošanai. Tālāko ministrijas darbību
nosaka LR 8.Saeimas lēmums par Izglītības likuma Pārejas
noteikumu 9.punkta 3.apakšpunkta grozījumu pieņemšanu.
3. Valsts pamatizglītības standarts un valsts vispārējās vidējās
izglītības standarts nosaka vienotas prasības visiem
izglītojamajiem neatkarīgi no mācībvalodas vai īstenojamās
izglītības programmas.
4. Latvijas Republikas izglītības sistēma ir veidota uz
demokrātijas ideju pamata. Pedagogi, īstenojot licencētu
izglītības iestādes izglītības programmu, izvēlas atbilstošus
mācību līdzekļus. Šobrīd skolotājiem ir iespēja izvēlēties mācību
līdzekļus 1.–12. klasei gan latviešu, gan krievu valodā.
5. Izglītības iestāde, veidojot un īstenojot izglītības
programmu, pati nosaka mācību priekšmetu apguves valodu
atbilstīgi normatīvajiem aktiem.
6. Izglītības un zinātnes ministrija veido un īsteno izglītības
politiku atbilstīgi Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, kas
garantē mazākumtautību tiesības, t. sk. izglītībā, kā arī
ievērojot starptautiskās saistības.
Rīgā 2004.gada 22.janvārī Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis
Ministrs V.Dombrovskis
Uz jaut. Nr. 23 – dok. Nr. 1932
Par
lauksaimniecības produkcijas ražotājiem atmaksājamo
akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu)
Finanšu ministrija izskatīja Saeimas deputātu 2004. gada 21.
janvāra jautājumu Nr. 23 un informē.
Veicot akcīzes nodokļa atmaksu lauksaimniecības produkcijas
ražotājiem, Valsts ieņēmumu dienests pamatojas uz Ministru
kabineta 2001. gada 20. marta noteikumu Nr. 140 “Kārtība, kādā
lauksaimniecības produkcijas ražotājiem atmaksājams akcīzes
nodoklis par dīzeļdegvielu (gāzeļļu)” 11. punktu, kas nosaka, ka
Valsts ieņēmumu dienestam jāpārbauda lauksaimniecības produkcijas
ražotāja un viņa iesniegto dokumentu atbilstība normatīvo aktu
prasībām un divu nedēļu laikā pēc dokumentu iesniegšanas
jāatmaksā nodoklis par kārtējā gadā iegādāto dīzeļdegvielu
(gāzeļļu).
Gadījumos, ja ir nepieciešama papildu pārbaude, atmaksas termiņš
tiek pagarināts, informējot akcīzes nodokļa atmaksas pieprasītāju
(saskaņā ar papildu pārbaudes nepieciešamību, uz 2004. gada 26.
janvāri nav atmaksāta pieprasītā akcīzes nodokļa summa Ls 44
496,84).
Valsts ieņēmumu dienests pārbaudes par lauksaimniecības
produkcijas ražotāju iesniegumos atmaksai pieprasītā akcīzes
nodokļa pamatotību ir veicis minētajos Ministru kabineta
noteikumos noteiktajā termiņā, bet daļa no pieprasītā akcīzes
nodokļa, kura pamatotība apstiprināta pārbaudēs, nav atmaksāta
termiņā šādu iemeslu dēļ.
Saskaņā ar valsts budžeta likumu akcīzes nodokļa atmaksai
lauksaimniecības produkcijas ražotājiem Valsts ieņēmumu dienesta
budžetā tiek piešķirta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem
(dotācija 2003. gadā kopā – Ls 5 500 000 un 2004. gadā
kopā – Ls 5 500 000).
Dotācija tiek plānota sadalījumā pa mēnešiem, ņemot vērā
iepriekšējo gadu atmaksu pieprasījuma tendences, un ir pieejama
konkrētā mēneša plānotajā apmērā (2003. gada decembrī Ls 392 248
un 2004. gada janvārī Ls 562 000).
Ņemot vērā lauksaimniecības produkcijas ražotāju neparedzēti
lielo aktivitāti 2003. gada decembra beigās, iesniedzot Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu nodaļās akcīzes nodokļa
atmaksas pieteikumus, finanšu līdzekļu deficīts uz 2004. gada 1.
janvāri veidoja Ls 129 000, kas tika segts ar 2004. gada 2.
janvārī atvērto janvāra mēneša dotāciju no vispārējiem
ieņēmumiem.
2004. gada janvāra mēneša sākumā
pēc 2003. gada decembra iesniegumu apstrādes Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu pārvaldē tika iesniegti Valsts ieņēmumu dienesta
teritoriālo iestāžu pieteikumi akcīzes nodokļa atmaksai Ls 1 128
324, kas, pamatojoties uz pieejamo dotāciju, tika segti Ls 433
000 apmērā. Neatmaksātais akcīzes nodoklis uz 2004. gada 26.
janvāri bija Ls 695 324.
Finanšu ministrija ir veikusi visus nepieciešamos pasākumus
finansēšanas plāna izmaiņām, palielinot februāra mēneša dotāciju
par Ls 846 381 (apvienojot Valsts ieņēmumu dienesta nepieciešamo
finansējumu janvārī Ls 838 000 un februārī Ls 8381).
Ar cieņu, –
Rīgā 2004. gada 27. janvārī Finanšu ministrs V.Dombrovskis