Pacientiem rūp viņu tiesības
Aizvadītajā gadā Latvijas Pacientu
tiesību birojs ne tikai turpinājis sabiedrības informēšanu un
palīdzības sniegšanu pacientu tiesību jautājumos, bet arī
paplašināta cīņa ar pacienta tiesību pārkāpumu cēloņiem.
Kopumā pērn birojs sniedzis 1071 konsultāciju pacientiem un
saņēmis 1015 sūdzības par veselības aprūpes iestāžu darbu, kā arī
178 sūdzības par veselības aprūpes valsts institūciju darbu.
Tātad aizvadītajā gadā sniegts gandrīz divas reizes vairāk
konsultāciju nekā iepriekšējos gados. Salīdzinājumam – 2002.gadā
konsultēti 647 pacienti, 2001. gadā – 400. Konsultācijas tiek
sniegtas jebkuram interesentam gan klātienē, gan pa
telefonu.
Sūdzību analīze pēc to rakstura liecina, ka ap 150 sūdzību bijis
par mediķu darba kvalitāti, 122 – par invalīdu tiesību
pārkāpumiem, 74 – par medicīnisko pakalpojumu apmaksu, bet 50 –
par ģimenes ārstu atteikumiem izrakstīt valsts kompensējamos
medikamentus. 42 sūdzības iesniegtas par neētisku rīcību pret
pacientiem. Iedzīvotāji sūdzējušies arī par veselības
apdrošināšanas sistēmas neefektivitāti un par rindām pie
ārstiem.
No 178 sūdzībām par valsts institūciju darbu simt saņemtas par
Valsts veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisiju,
piecdesmit – par Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes
kvalitātes kontroles inspekciju, pārējās – par Veselības
ministriju un Veselības obligātās apdrošināšanas aģentūras valsts
aģentūru.
400 sūdzības saņemtas no Rīgas un Rīgas rajona pacientiem, bet
gandrīz 500 sūdzības bijušas anonīmas.
Pēc LETA informācijas