Valsts sekretāru 2004. gada 5. februāra sanāksmē
Nobeigums.
Sākums – “LV” Nr.20, 06.02.2004.
Veselības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Iedzīvotāju genoma valsts reģistra nolikums”.
2002.gada 13.jūnijā Saeima pieņēma Cilvēka genoma izpētes
likumu, kas paredz izveidot vienotu valsts iedzīvotāju genoma
datu bāzi un stājās spēkā ar 2004.gada 1.janvāri.
Iedzīvotāju genoma valsts reģistrs uzglabās ģenētiskās izpētes
rezultātā iegūtos ģenētiskos datus, kas attiecas uz konkrētu
cilvēku. Reģistrs izveidos personas datu bāzi kā genoma datu
bāzes sastāvdaļu. Genoma datu bāzē uzglabātā informācija tiks
nodota Latvijas veselības aizsardzības institūcijām un ārstiem
atbilstoši Cilvēka genoma izpētes likumam un citiem normatīvajiem
aktiem par ģenētisko datu izmantošanu veselības
aizsardzībā.
Noteikumu projekts atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam
nosaka Iedzīvotāju genoma valsts reģistra funkcijas, uzdevumus un
kompetenci, kā arī reģistra darbības tiesiskuma nodrošināšanas
kārtību un pārskatu par reģistra darbību sniegšanas
kārtību.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Izglītības un zinātnes, Kultūras, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Medicīnas pakalpojumu, kurus neapliek ar pievienotās vērtības
nodokli, saraksts”.
Noteikumu projekts noteiks medicīnas pakalpojumus, kurus
neapliek ar pievienotās vērtības nodokli. Ar pievienotās vērtības
nodokli neapliek šādus medicīnas pakalpojumus: medicīnas
pakalpojumus, ko sniedz ārstniecības iestādes, lietojot
medicīniskās tehnoloģijas, kuras apstiprinājusi Veselības
ministrija (izņemot kosmētiskās operācijas un kosmetologu
pakalpojumus bez medicīniskām indikācijām un solāriju
pakalpojumus); kā arī pakalpojumus, ko sniedz ārstniecības
iestādēm ārstniecības procesa nodrošināšanai: medicīnisko
tehnoloģiju un medicīnisko ierīču tehnisko kontroli un remontu;
autotransporta pakalpojumus neatliekamās medicīniskās palīdzības
pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai; ārstniecības iestāžu
atbilstības obligātajām prasībām novērtēšanu un ārstniecības
iestāžu sertifikāciju.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Iekšlietu, Labklājības ministrijā, Valsts kontrolē, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu “Par
Valsts katastrofu medicīnas plānu”.
Katastrofu medicīnas sistēmas
plānošanas un rīcības mērķis ir nodrošināt ārkārtējās
medicīniskās situācijās efektīvu neatliekamo medicīnisko
palīdzību un savlaicīgu kvalitatīvu ārstēšanu, lai samazinātu
kaitējumu cilvēku veselībai un nāves gadījumu skaitu. Gatavības
nodrošināšanai ir nepieciešama savstarpēji integrēta katastrofu
medicīnas sistēmas plānošana visos līmeņos, materiāli tehnisko
resursu bāze un apmācības sistēma, kas nodrošina medicīniskā
personāla gatavību, kā arī plānu regulāru pārbaudi.
Katastrofu medicīnas sistēmas uzdevumi ir: ārkārtējās
medicīniskās situācijās veikt koordinētus pasākumus, lai
saglabātu pēc iespējas ikdienas standartiem tuvinātu medicīniskās
palīdzības kvalitāti, glābtu pēc iespējas vairāk dzīvību un
samazinātu iespējamo kaitējumu cilvēku veselībai; nodrošināt
veselības aprūpes iestāžu un citu organizāciju sadarbību
ārkārtējās medicīniskās situācijās, kā arī katastrofu medicīnas
plānu koordināciju ar citiem reaģēšanas pasākumos iesaistīto
institūciju ārkārtējo situāciju pārvaldīšanas plāniem; apzināt
nepieciešamos medicīniskos, kā arī cita veida resursus, lai
nodrošinātu ārkārtējo situāciju pārvaldīšanu; apzināt un attīstīt
nepieciešamo ārstniecības personu kvalifikāciju ārkārtējās
medicīniskās situācijās paredzēto uzdevumu veikšanai; veikt
savlaicīgu sabiedrības informēšanu par pasākumiem, kas veicami
ārkārtējās situācijās, lai mazinātu iespējamo kaitējumu
veselībai; pamatojoties uz izstrādātajiem katastrofu medicīnas
plāniem, pārbaudīt ārstniecības iestāžu gatavību darboties
ārkārtējās medicīniskās situācijās un nepieciešamības gadījumā
pārskatīt plānus vai nodrošināt citus nepieciešamos
pasākumus.
Katastrofu medicīnas sistēmas gatavība darbam katastrofu, dabas
stihiju, citu ārkārtēju medicīnisko situāciju seku likvidācijai
ir atkarīga no sistēmas efektīvas vadības un koordinācijas
struktūras, pieejamajiem medicīniskajiem resursiem, materiāli
tehniskā nodrošinājuma kvalitātes, dažāda līmeņa katastrofu
medicīnas plānu kvalitātes, kā arī regulāri apmācīta un
kvalificēta personāla.
Valsts katastrofu medicīnas plāns nosaka: kā valsts līmenī
ārkārtēju medicīnisko situāciju (ĀMS) gadījumos reaģē veselības
aprūpes iestādes un to personāls vienotas neatliekamās
medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas sistēmas ietvaros
ar mērķi izglābt pēc iespējas vairāk cietušo (saslimušo); kādi
pasākumi veicami neatliekamās medicīniskās palīdzības un
katastrofu medicīnas sistēmas efektivitātes paaugstināšanai un
gatavības nodrošināšanai.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Labklājības, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Vides, Zemkopības
ministrijā, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Medikamentu, kuru piegādēm tiek piemērota 5 procentu pievienotās
vērtības nodokļa likme, saraksts”.
Noteikumu projekts
noteiks medikamentus, kuru piegādēm piemēro pievienotās vērtības
nodokļa 5 procentu likmi.
Pievienotās vērtības nodokļa 5 procentu likmi piemēro šādu
medikamentu piegādēm: Eiropas Zāļu novērtēšanas aģentūras
centralizētajā zāļu reģistrācijas procedūrā reģistrētās un
Latvijas Republikā izplatīt atļautās zāles; Latvijas Republikā
reģistrētās un Latvijas zāļu reģistrā iekļautās zāles; Farmācijas
likuma 10.panta 7.punkta a), b) un c) apakšpunktā minētās
ārvalstīs reģistrētās un lietotās zāles, kuras tiek ievestas un
izplatītas Latvijas Republikā, pamatojoties uz bezpeļņas
organizācijas valsts akciju sabiedrības “Valsts zāļu aģentūra”
izsniegtu medikamentu izplatīšanas atļauju; zāles, kuras tiek
izgatavotas aptiekā pēc ārstniecības personas izrakstītās
receptes vai ārstniecības iestādes rakstveida pieprasījuma
konkrētam pacientam, un kuru reģistrācija nav nepieciešama
saskaņā ar Farmācijas likumu.
Paredzēts noteikt, ka noteikumi stājas spēkā 2004. gada 1.
maijā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Iedzīvotāju genoma valsts reģistra nolikums”.
2002.gada 13.jūnijā Saeima pieņēma Cilvēka genoma izpētes likumu,
kas paredz izveidot vienotu valsts iedzīvotāju genoma datu bāzi
un stājās spēkā ar 2004.gada 1.janvāri.
Iedzīvotāju genoma valsts reģistrs uzglabās ģenētiskās izpētes
rezultātā iegūtos ģenētiskos datus, kas attiecas uz konkrētu
cilvēku. Reģistrs izveidos personas datu bāzi kā genoma datu
bāzes sastāvdaļu. Genoma datu bāzē uzglabātā informācija tiks
nodota Latvijas veselības aizsardzības institūcijām un ārstiem
atbilstoši Cilvēka genoma izpētes likumam un citiem normatīviem
aktiem par ģenētisko datu izmantošanu veselības
aizsardzībā.
Noteikumu projekts atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam
nosaka Iedzīvotāju genoma valsts reģistra funkcijas, uzdevumus un
kompetenci, kā arī reģistra darbības tiesiskuma nodrošināšanas
kārtību un pārskatu par reģistra darbību sniegšanas
kārtību.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Izglītības un zinātnes, Kultūras, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Valsts
kancelejā;
Zemkopības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par cukurbiešu minimālo iepirkuma cenu 2004.gadam”.
Rīkojuma projekts, pamatojoties uz likumu “Par cukuru”, paredz
noteikt 2004.gadā šādas cukurbiešu minimālās iepirkuma cenas:
31,58 latu par vienu tonnu cukurbiešu pamatkvotas (A kvotas)
cukura ražošanai; 19,50 latu par vienu tonnu cukurbiešu papildu
kvotas (B kvotas) cukura ražošanai.
No 2004.gada 1.maijā šīs cenas noteiks Padomes 2001.gada
19.jūnija Regula (EK) Nr.1260/2001 par cukura nozares tirgu
kopēju organizāciju. 2003./2004. tirdzniecības gadam Eiropas
Savienībā šīs cenas ir noteiktas šādi: A cukurbiešu minimālā cena
ir 46,72 EUR par tonnu; B cukurbiešu minimālā cena – 28,84 EUR
par tonnu. Šīs cenas ir pārrēķinātas latos saskaņā ar Latvijas
Bankas 2004.gada 22.janvāra (kad tika izstrādāts projekts) valūtu
kursu (EUR – 0,676).
Cukurbiešu minimālajām iepirkuma cenām ir jāatbilst Eiropas
Savienības cenām, jo cukurbietes tiks novāktas un cukurs ražots,
kad Latvija būs Eiropas Savienības dalībvalsts.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas
ministrijā, saskaņojumi jāsniedz līdz 10.februārim.
– pieteica izskatīšanai
Ministru kabinetā rīkojuma projektu “Par cukura ražošanas kvotas
2004.gadam sadali starp cukura ražošanas uzņēmumiem
(uzņēmējsabiedrībām)”.
Pamatojoties uz likumu “Par cukuru”, noteikumiem “Cukura
ražošanas kvotu veidi un to piešķiršanas kārtība, virskvotas
cukura glabāšanas un realizācijas kārtība, cukurbiešu audzētāju
reģistrā iekļaujamā informācija un reģistra uzturēšanas kārtība”,
rīkojuma projekts paredz cukura ražošanas pamatkvotu (A kvotu) un
cukura ražošanas papildu kvotu (B kvotu) 2004.gadā sadalīt šādi:
akciju sabiedrībai “Jelgavas cukurfabrika”: cukura ražošanas
pamatkvota (A kvota) – 41316,56 tonnas; cukura ražošanas papildu
kvota (B kvota) – 65,41 tonna; akciju sabiedrībai “Liepājas
cukurfabrika”: cukura ražošanas pamatkvota (A kvota) – 25083,44
tonnas; cukura ražošanas papildu kvota (B kvota) – 39,59
tonnas.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas
ministrijā, saskaņojumi jāsniedz līdz 10.februārim;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par valsts cukura ražošanas un patēriņa 2004.gada
bilanci”.
Rīkojuma projekts paredz apstiprināt valsts cukura ražošanas un
patēriņa bilanci 2004.gadam.
Likums “Par cukuru” nosaka, ka valsts cukura ražošanas un
patēriņa gada bilanci katru gadu līdz 1.martam apstiprina
Ministru kabinets un ka valsts cukura ražošanas un patēriņa gada
bilance ir pamats cukura ražošanas kvotas noteikšanai. Cukura
bilance ietver tikai baltā cukura: atlikumu uz 01.01.2004.;
plānoto saražoto daudzumu (saskaņā ar Eiropas Savienības
piešķirto cukura ražošanas kvotu apjomu); plānoto importu
specifiskām vajadzībām (pamatojoties uz 2003.gada apjomiem);
plānoto eksportu (pamatojoties uz 2003.gadā saražotā virskvotas
(C cukura) apjomu, kas saskaņā ar likumu “Par cukuru” ir
jāeksportē); plānoto atlikumu uz 01.01.2005. Šī bilance zaudēs
spēku līdz ar iestāšanās brīdi Eiropas Savienībā, jo tiks atcelti
cukura importa un eksporta ierobežojumi, kādus nosaka pašreizējā
Latvijas likumdošana un būs spēkā Eiropas Savienības cukura
importa un eksporta režīms.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas
ministrijā, saskaņojumi jāsniedz līdz 10.februārim;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par cukura ražošanas kvotu 2004.gadam””.
Pamatojoties uz likumu “Par cukuru”, rīkojuma projekts paredz
noteikt 2004.gadā cukura ražošanas pamatkvotu (A kvotu) – 66400
tonnas un cukura ražošanas papildu kvotu (B kvotu) – 105
tonnas.
Cukura ražošanas kvotas Ministru kabinets nosaka katru gadu ar
rīkojumu, pamatojoties uz iepriekšējā gada valsts cukura
ražošanas un patēriņa bilanci un iespējamā patēriņa prognozēm.
2004.gada valsts cukura ražošanas kvota tiek noteikta,
pamatojoties uz Latvijai piešķirto Eiropas Savienības cukura
ražošanas kvotu: A kvotu – 66400 t un B kvotu – 105 t. 2003.gadā
iekšējā tirgū tika pārdotas 63752,6 t baltā cukura. Valsts
noteiktā cukura ražošanas kvota 2003.gadā bija: pamatkvota (A
kvota) – 62000 t un papildu kvota (B kvota) – 4000 t baltā
cukura.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas
ministrijā, saskaņojumi jāsniedz līdz 10.februārim.
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījums likumā “Par akcīzes nodokli””.
Likumprojekts
paredz grozīt likuma “Par akcīzes nodokli” 18.pantu “Nodokļa
atbrīvojumi un atvieglojumi naftas produktiem”, papildinot to ar
nosacījumiem akcīzes nodokļa atmaksai par dīzeļdegvielu un svinu
nesaturošo benzīnu mežsaimniecisko darbu veicējiem.
Likumprojekts nosaka, ka mežsaimniecisko darbu veicējam atmaksā
nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu) un svinu nesaturošo benzīnu,
kas izlietots mežsaimniecisko darbu (augsnes sagatavošana,
mežaudžu kopšana un apaļo kokmateriālu sagatavošana, pievešana,
iekraušana – izkraušana) veikšanai, ievērojot šādus
nosacījumus: mežsaimniecisko darbu veicējs veic saimniecisko
darbību – nodarbojas ar mežsaimniecību vai mežizstrādes
pakalpojumu sniegšanu un par to kārto grāmatvedības uzskaiti un
maksā nodokļus likumos noteiktajā kārtībā; dīzeļdegviela
(gāzeļļa) un svinu nesaturošs benzīns iegādāts norēķinos starp
mežsaimniecisko darbu veicēju un dīzeļdegvielas (gāzeļļas) vai
svinu nesaturoša benzīna pārdevēju, izmantojot kādu no 18.panta
piektās daļas 3.punktā minētajiem norēķinu veidiem, kā arī
ievērojot 18.panta piektās daļas 4.punktā minētos nosacījumus; kā
arī ja mežsaimniecisko darbu veicējam ir nodokļu, nodevu vai citu
valsts noteikto obligāto maksājumu parādi, atmaksājamā summa
vispirms tiek novirzīta šo parādu segšanai.
Paredzēts noteikt, ka Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
mežsaimniecisko darbu veicējam atmaksājams nodoklis par
dīzeļdegvielu (gāzeļļu) un svinu nesaturošo benzīnu saskaņā ar šā
panta astoto daļu.
Paredzēts, ka minētie grozījumi stājas spēkā 2005.gada
1.janvārī.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās
sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Zirgu pārraudzības kārtība, zirgu darba spēju novērtēšanas
nosacījumi un zirgu sporta sacensību dalības
nosacījumi”.
Latvijā audzē Latvijas šķirnes zirgus.
Starptautiskajā tirgū Latvijas zirgaudzētāji pazīstami ar sporta
tipa zirgiem. Lai palielinātu Latvijas šķirnes sporta tipa zirgu
kvalitāti un pieprasījumu pēc tiem, šķirnes zirgu ganāmpulkos
jāuzlabo darbaspēju rādītāji. Tas iespējams, ieviešot noteiktu
zirgu pārraudzības kārtību un zirgu darbaspēju novērtēšanas
metodes, kas efektīvāk ļauj veikt selekcijas darbu. Kaut gan
Latvijā jau notiek zirgu vērtēšana pēc testēšanas metodes, līdz
šim normatīvajos aktos nebija noteikti zirgu darbaspēju
vērtēšanas nosacījumi, kā arī zirgu pārraudzības kārtība un
dalības nosacījumi zirgu sporta sacensībām.
Zirgu kvalitātes noteikšanai tiek organizētas arī zirgu sporta
sacensības, kas ļauj noteikt zirga faktisko vērtību vēl precīzāk
nekā testēšanas metode. Pašreiz Latvijā nav normatīvo aktu, kas
novērstu diskriminējošu attieksmi pret citās valstīs reģistrētiem
vai dzimušiem zirgiem, kas piedalās zirgu sporta sacensībās
Latvijā.
Šo noteikumu ieviešana nodrošinās vienotu zirgu pārraudzības
kārtību, darbaspēju novērtēšanas metodiku Latvijas šķirnes
zirgiem. Ar testēšanas metodiku tiks novērtēta zirgu kustību
kvalitāte soļos, rikšos, lēkšos un lēcienā. Noteikumi novērsīs
iespējamību izturēties diskriminējoši pret citās valstīs
reģistrētiem vai dzimušiem zirgiem, kas piedalās zirgu sporta
sacensībās Latvijā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības ministrijā,
Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā,
Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments