Ministru kabineta 2004.gada 10.februāra sēdē
Akceptēts likumprojekts
“Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
likumā”.
Likumprojekts paredz izslēgt normas par
sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju un
sociālo dienestu vadītāju atestāciju un sociālā darba speciālistu
sertifikāciju un reģistrāciju un deleģējumu Ministru kabinetam
noteikt to kārtību.
Likumprojekts noteiks Sociālo pakalpojumu pārvaldes kā
Labklājības ministrijas padotības iestādes uzdevumus, lai
atteiktos no Valsts sociālo pakalpojumu aģentūras un Sociālo
pakalpojumu kvalitātes kontroles inspekcijas izveides.
Likumprojekts paredz izslēgt normu par iespēju institūcijas
vadītāja iekļaušanu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
institūcijas Sociālās aprūpes padomes sastāvā.
Likumprojekts paredz pagarināt 10.panta 1.daļas – lai nodrošinātu
iedzīvotāju vajadzību profesionālu izvērtēšanu un kvalitatīvu
sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu, katrā
pašvaldībā jābūt vismaz vienam sociālā darba speciālistam uz
katriem tūkstoš iedzīvotājiem, – spēkā stāšanās laiku līdz
2010.gada 1.janvārim.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā”.
Likumprojekta mērķis ir papildināt
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu: II daļas piecpadsmito
nodaļu ar 204.13 pantu, kur noteikta atbildība par
normatīvo aktu pārkāpumiem sociālo pakalpojumu kvalitātes un
sociālo pakalpojumu sniedzēju atbilstības nodrošināšanā – tiek
izteikts brīdinājums vai uzlikts naudas sods sociālo pakalpojumu
sniedzējiem, kā arī III sadaļas sešpadsmito nodaļu ar
236.11 pantu, kur noteikts, ka 204.13 pantā
paredzētās administratīvo pārkāpumu lietas izskata un
administratīvos sodus uzliek Sociālo pakalpojumu pārvalde.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums Kredītiestāžu
likumā”.
Ievērojot Korupcijas novēršanas un apkarošanas
biroja likumā noteikto, biroja kompetence ir saistīta ar
koruptīvo nodarījumu novēršanu un apkarošanu, kas efektīvi
daudzos gadījumos nevar tikt realizēta bez kredītiestāžu datu
bāzēs esošās informācijas par fizisko un juridisko personu
kontiem un to veiktajiem darījumiem, kā arī ievērojot to, ka
pašreiz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā
paredzētā informācijas no kredītiestādēm saņemšanas kārtība ir
laikietilpīga, biroja darbības efektīvai nodrošināšanai ir
nepieciešams noteikt, ka informāciju no kredītiestādēm birojam ir
tiesības pieprasīt un saņemt bez ģenerālprokurora
starpniecības.
Līdz ar to likumprojekts paredz tiesības birojam, tāpat kā
vairākām citām Kredītiestāžu likuma 63.panta pirmajā daļā
noteiktajām iestādēm, lai izpildītu Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā paredzētās funkcijas, uz rakstiska
pieprasījuma pamata saņemt informāciju par personu kontiem un to
veiktajiem darījumiem no kredītiestādēm, jo KNAB kompetencē esošo
jautājumu noskaidrošanai bieži var būt nepieciešama tieši
informācija no kredītiestādēm.
Bez tam informācija ir
nepieciešama ne tikai krimināllietās, bet arī operatīvās
izstrādes lietās gan noziedzīgo nodarījumu ātrai un efektīvai
atklāšanai, gan arī kontrolējot likuma “Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā” un Politisko organizāciju
(partiju) likuma izpildi.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likumā”.
Ievērojot Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja likumā noteikto, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja kompetence ir saistīta ar
koruptīvo nodarījumu novēršanu un apkarošanu, kas daudzos
gadījumos nevar tikt efektīvi realizēta bez kredītiestāžu datu
bāzēs esošās informācijas par fizisko un juridisko personu
kontiem un to veiktajiem darījumiem.
Pašreiz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā
paredzēts, ka informāciju no kredītiestādēm var saņemt, ja tā
nepieciešama krimināllietās, taču informācija ir nepieciešama ne
tikai krimināllietās, bet arī operatīvās izstrādes lietās,
noziedzīgo nodarījumu ātrai un efektīvai atklāšanai, kā arī
likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā” un Politisko organizāciju (partiju) likuma izpildes
kontrolei.
Līdz ar to likumprojekts paredz biroja amatpersonai tiesības
Kredītiestāžu likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā pieprasīt
un saņemt bez maksas no kredītiestādēm informāciju par personu
kontiem un to veiktajiem darījumiem, jo biroja kompetencē esošo
jautājumu noskaidrošanai bieži var būt nepieciešama tieši
informācija no kredītiestādēm.
Pieņemti noteikumi “Visu veidu cukura ievešanas (importa), arī
ievešanas pārstrādei, licencēšanas kārtība”, kuri nosaka
kārtību, kādā tiek licencēta visu veidu cukura ievešana
(imports), arī ievešana pārstrādei.
Cukura ievešanu (importu), arī ievešanu pārstrādei licencē
saskaņā ar apstiprināto cukura sortimentu. Noteikts, ka speciālu
atļauju (licenci) visu veidu cukura ievešanai (importam), arī
ievešanai pārstrādei, saņem uzņēmējsabiedrība (komercsabiedrība):
ja tirdzniecība ar pārtikas produktiem ir viens no
uzņēmējsabiedrības (komercsabiedrības) darbības veidiem, kā arī
ja uzņēmējsabiedrības (komercsabiedrības) darbība ir atkarīga no
cukura piegādes; ja normatīvajos aktos par pārtikas uzņēmumu
darbības atzīšanu un reģistrāciju noteiktajā kārtībā
uzņēmējsabiedrība (komercsabiedrība) ir atzīta vai reģistrēta
Pārtikas un veterinārajā dienestā.
Speciālu atļauju (licenci) izsniedz Lauku atbalsta dienests,
pamatojoties uz cukura importa licencēšanas komisijas lēmumu.
Licencēšanas komisijas sastāvā ir pieci locekļi: trīs pārstāvji
no Zemkopības ministrijas un pa vienam pārstāvim no dienesta un
Ekonomikas ministrijas.
Noteikumi zaudē spēku ar 2004.gada 1.maiju.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada
7.oktobra noteikumos Nr.348 “Atsevišķu uzņēmējdarbības veidu
licencēšanas noteikumi””.
Noteikumos paredzēts svītrot
normas, kuras paredzētas noteikumos “Visu veidu cukura ievešanas
(importa), arī ievešanas pārstrādei, licencēšanas kārtība”.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada
26.augusta noteikumos Nr.477 “Ceļu satiksmes negadījumu, tajos
cietušo un bojāgājušo personu reģistrācijas un uzskaites
noteikumi””.
Grozījums Ceļu satiksmes likumā nosaka, ka Ceļu satiksmes
drošības direkcija, pamatojoties uz informāciju, ko Valsts
policija sniedz Ministru kabineta noteiktajā apjomā un kārtībā,
nodrošina statistiku par ceļu satiksmes negadījumiem un tās
analīzi. Minētā pilnvarojuma izpildei nav nepieciešams izstrādāt
jaunus Ministru kabineta noteikumus, jo spēkā esošie Ministru
kabineta 2003.gada 26.augusta noteikumi Nr.477 “Ceļu satiksmes
negadījumu, tajos cietušo un bojāgājušo personu reģistrācijas un
uzskaites noteikumi” jau nosaka informācijas apjomu, kāds ir
nepieciešams, lai varētu nodrošināt statistiku un tās analīzi.
Noteikumus nepieciešams papildināt tikai ar informācijas apmaiņas
kārtību, jo tā atšķiras no šajos noteikumos iestrādātās kārtības,
kas attiecas uz citiem informācijas pieprasītājiem.
Grozījumi noteikumos paredz noteikt, ka, lai nodrošinātu ceļu
satiksmes negadījumu statistiku un tās analīzi, policijas iestāde
katru mēnesi līdz piecpadsmitajam datumam elektroniski iesniedz
Ceļu satiksmes drošības direkcijā noteikumos minētās ziņas par
iepriekšējo mēnesi.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums Elektronisko dokumentu
likumā”.
Likumprojektā ir paredzēts izdarīt grozījumu
likuma 6. panta piektajā daļā, papildinot to pēc vārda “veidu” ar
vārdiem “saglabāšanas nosacījumus”, kura mērķis ir paplašināt
6.panta piektajā daļā doto pilnvarojumu Ministru kabinetam, dodot
iespējas reglamentēt elektronisko dokumentu saglabāšanas
nosacījumus, tādējādi nodrošinot Valsts arhīvu ģenerāldirekcijai
iespēju izpildīt Elektronisko dokumentu likuma 6.panta trešajā
daļā (kura nosaka, ka Valsts arhīvu ģenerāldirekcija ir atbildīga
par elektronisko dokumentu izvērtēšanu un atlasi ilgstošai un
pastāvīgai glabāšanai, tā arī uzrauga, lai valsts un pašvaldību
iestāžu arhīvos tiktu nodrošināta elektronisko dokumentu
saglabāšana un pieejamība) doto uzdevumu.
Pieņemts rīkojums “Par elektroenerģijas gada patēriņa apjomu
kvalificētā elektroenerģijas lietotāja statusa iegūšanai
2004.gadā”.
Saskaņā ar Ministru kabineta 1999.gada
21.septembra noteikumiem Nr.326 “Noteikumi par kvalificētajiem
elektroenerģijas lietotājiem” noteikts, ka 2004.gadā kvalificētā
elektroenerģijas lietotāja statusu var iegūt elektroenerģijas
lietotāji, kuru elektroenerģijas gada patēriņa apjoms ir
šāds: laikposmā no 2004.gada 1.janvāra līdz 2004.gada
30.jūnijam – ne mazāk par vienu miljonu kilovatstundu gadā; no
2004.gada 1.jūlija – ne mazāk par 0 kilovatstundām gadā, izņemot
lietotājus, kuri pērk elektroenerģiju patēriņam mājsaimniecībā un
neizmanto to komerciālai vai profesionālai darbībai (iedzīvotāju
sektors).
Saskaņā ar Enerģētikas likuma 39.pantu kvalificētie
elektroenerģijas lietotāji ir tie elektroenerģijas lietotāji,
kuriem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā piešķirtas tiesības
slēgt līgumus par elektroenerģijas piegādi (pirkšanu) tieši ar
elektroenerģijas ražotāju, kurš darbojas konkrētajā
elektroenerģijas pārvades sistēmā vai atrodas ārpus tās licences
darbības zonas. Kvalificētiem elektroenerģijas lietotājiem ir
tiesības izvēlēties elektroenerģijas ražotāju, no kura iepirkt
elektroenerģiju pārvades licences darbības zonā, un noslēgt
līgumu, kurā paredzēti elektroenerģijas pirkšanas
nosacījumi.
ES Direktīvā noteikts, ka, vēlākais, no 2004.gada 1.jūlija
jānodrošina, lai kvalificētie elektroenerģijas lietotāji būtu
visi lietotāji, izņemot lietotājus, kas pērk elektroenerģiju
patēriņam savās mājsaimniecībās un neizmanto to komerciālai vai
profesionālai darbībai.
ES valstīs un citur pasaulē elektroapgādes sistēmās bez apgādes
drošības kā prioritāte tiek izvirzīta arī lietotāju izvēles
tiesības pašiem izvēlēties vēlamo piegādātāju, kļūstot par tirgus
dalībniekiem un nodrošinot savu izdevumu optimizāciju. Lietotāju
izvēles tiesības ir konkurences veidošanās virzošais spēks
elektrības sektorā. Šādas tiesības un virzība uz tirgus attiecību
iedibināšanu ir noteikta Ministru kabineta 2001.gada 11.septembrī
akceptētās Enerģētikas politikas elektroenerģijas sektora 4.
nodaļā. Apstākļu izveidošana konkurencei elektrības tirdzniecībā
ir priekšnoteikums lietotāju ieguvumam, jo atklāj un novērš
nepamatotās izmaksas tirdzniecības aktivitātēs, un ir labākais
regulēšanas aizstājējs elektrības kā preces objektīvas cenas
noteikšanai un kvalitātes paaugstināšanai.
Pieņemti noteikumi
“Maksātnespējas procesa administratora atlīdzības un
administrācijas izmaksu segšanas kārtība un apmērs”, kuri
nosaka gadījumus, kārtību un apmēru, kādā no valsts aģentūrai
“Maksātnespējas administrācija” šim mērķim piešķirtajiem
līdzekļiem tiek segta maksātnespējas procesa administratora
atlīdzība un administrācijas izmaksas.
Maksātnespējas procesa administratora atlīdzību izmaksā un
administrācijas izmaksas to nesegtajā daļā sedz, ja no
maksātnespējīgā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) naudas līdzekļiem
vai no citiem maksātnespējas procesa finansēšanas avotiem nav
iespējams izmaksāt atlīdzību administratoram vai pilnā apmērā
segt maksātnespējas procesa administrācijas izmaksas.
Maksātnespējas procesa administratora atlīdzību ne vairāk kā
400 latu apmērā un administrācijas izmaksas ne vairāk kā
100 latu apmērā sedz: ja maksātnespējas process uzsākts pēc
2004.gada 1.janvāra; maksātnespējas lietās, kurās
administratora maiņas gadījumā administrators iecelts pēc
2004.gada 1.janvāra.
Administrators ir tiesīgs iesniegt pieprasījumu viena
maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu segšanai, izņemot
administratora atlīdzību, ne vairāk kā 100 latu apmērā,
pievienojot tiesas sprieduma kopiju par uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības) maksātnespējas pasludināšanu. Maksātnespējas
administrācija mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas lemj par
naudas līdzekļu piešķiršanu maksātnespējas procesa
administrācijas izmaksu segšanai un par piešķiramo naudas
līdzekļu apmēru Maksātnespējas administrācijai kārtējam gadam šim
mērķim piešķirto līdzekļu ietvaros. Maksātnespējas
administrācija piešķirtos naudas līdzekļus maksātnespējas procesa
administrācijas izmaksu segšanai, izņemot administratora
atlīdzību, pārskaita attiecīgā parādnieka norēķinu kontā.
Administrators ir tiesīgs saņemt atlīdzību, ja viņš ir
reģistrējies Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu
maksātājs. No Maksātnespējas administrācijas naudas
līdzekļiem viena maksātnespējas procesa ietvaros administrators
ir tiesīgs prasīt administratora
atlīdzību: 400 latu apmērā, ja viņš nav saņēmis
likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” 24.pantā
noteikto administratora atlīdzību; tādā apmērā, lai kopējā
administratora atlīdzība būtu 400 latu, ja viņš ir saņēmis
likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” 24.pantā
paredzēto administratora atlīdzību, bet tās apmērs ir mazāks par
400 latiem.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par reglamentētajām
profesijām un profesionālās kvalifikācijas
atzīšanu””.
Likumprojekts paredz likuma A sadaļā
“Reglamentētās profesijas Latvijas Republikā” precizēt prasības
Latvijas Republikā noteiktajām reglamentētajām profesijām
atbilstīgi attiecīgajās Eiropas Savienības direktīvās ietvertajām
normām un Latvijas atbildīgo institūciju priekšlikumiem.
Likuma B sadaļā “Ārvalstnieku profesionālās kvalifikācijas
atzīšana” ir paredzēts: izdarīt redakcionālus precizējumus visā
likuma tekstā, ņemot vērā Eiropas Komisijas ekspertu ieteikumus;
precizēt likuma normas par pretendentu profesionālās
kvalifikācijas atzīšanu profesijās veselības aprūpes jomā (ārsts,
zobārsts, medicīnas māsa, vecmāte, farmaceits un veterinārārsts),
arhitekta un advokāta profesijā, paredzot, ka Ministru kabinets
apstiprina automātiski atzīstamo kvalifikāciju sarakstu šajās
pro
fesijās; kā arī precizēt normas
par kvalifikācijas atbilstības pārbaudes un adaptācijas perioda
piemērošanu pretendentiem, kuru profesionālās kvalifikācijas
atzīst saskaņā ar vispārējo profesionālās kvalifikācijas
atzīšanas sistēmu un balstoties uz pretendenta profesionālo
pieredzi; precizēt normas par pretendentu profesionālās
kvalifikācijas pierādījumu izskatīšanas kārtību, ņemot vērā
direktīvās pastāvošās atšķirības; ietvert normas par deleģējumu
Ministru kabinetam apstiprināt Eiropas Savienības dalībvalstu
kompetento institūciju sarakstu, kuru izsniegtie dokumenti
apliecina pretendentam izvirzīto prasību izpildi viņa mītnes
valstī, lai Latvijas Republikā varētu pretendēt uz profesionālās
kvalifikācijas atzīšanu, balstoties uz profesionālo
pieredzi.
Likuma C sadaļā ir precizētas profesionālo kvalifikāciju
atzīšanas procesā iesaistīto institūciju funkcijas, kā arī
ietverta norma par deleģējumu Ministru kabinetam apstiprināt
Latvijas Republikas kompetento institūciju sarakstu, kas izsniegs
Latvijas Republikas iedzīvotājiem nepieciešamos dokumentus viņu
profesionālās kvalifikācijas atzīšanai citās Eiropas Savienības
dalībvalstīs.
Visā likuma tekstā ir veikti redakcionāli labojumi, aizstājot
terminu “ārvalstnieks” pret vārdiem “ārvalstīs iegūta
kvalifikācija”, jo nepieciešamība atzīt profesionālo
kvalifikāciju reglamentētajā profesijā ir tāpēc, ka attiecīgā
kvalifikācija ir iegūta citā valstī un tā nav atkarīga no
pretendenta pilsonības.
Akceptēts likumprojekts “ Par Ziemeļatlantijas
līgumu”.
Līdz ar pievienošanos 1949.gadā Vašingtonā
parakstītajam Ziemeļatlantijas līgumam Latvijas Republika kļūs
par Ziemeļatlantijas līguma (NATO) dalībvalsti, tādējādi iegūstot
drošības garantijas, ko tai sniedz dalība NATO kolektīvās
aizsardzības un drošības sistēmā.
Aktīvu sadarbību ar NATO Latvija uzsāka jau tūlīt pēc neatkarības
atgūšanas, piedaloties Ziemeļatlantijas līguma sadarbības padomē
(NACC) un 1994.gada janvārī izveidotajā “Partnerattiecības
mieram” programmā. 1994.gada 14.februārī Latvijas Republika
parakstīja programmas “Partnerattiecības mieram” dibināšanas
dokumentu, kas veicināja tās iesaisti politiskajā un militārajā
sadarbībā ar NATO, kā arī noteica konkrētus praktiskās
sagatavošanās pasākumus integrācijai Ziemeļatlantijas līguma
organizācijā. Dalība programmā “Partnerattiecības mieram” bijusi
efektīvākais veids, lai sasniegtu praktisko militāro sagatavotību
atbilstoši NATO standartiem.
Latvijas iekļaušanās transatlantiskajās struktūrās jau kopš
neatkarības atgūšanas ir bijusi visu Saeimu un valdību
prioritāte. 1995.gadā pieņemtajos “Latvijas Republikas
ārpolitikas pamatvirzienos līdz 2005.gadam” teikts: “Latvijas
Republikas ārpolitikas uzdevums ir izmantot visas iespējas, lai
mērķtiecīgi sagatavotos integrācijai ES, Rietumeiropas savienībā
un NATO, kas apvieno valstis, ar kurām Latvijai ir kopīgas
galvenās drošības intereses, kultūras orientācija un vērtību
sistēma. Latvija izmantos jebkuras iespējas, lai kļūtu par NATO
dalībvalsti.” Pilntiesīga dalība NATO kā viena no Latvijas
ārpolitikas un drošības politikas prioritātēm ir oficiāli
noteikta “Latvijas Republikas ārpolitikas
koncepcijā”(apstiprināta Saeimā 1995.gada 7.aprīlī), “Latvijas
Republikas nacionālajā drošības koncepcijā” (apstiprināta Saeimā
2002.gada 24.janvārī) un “Valsts aizsardzības
koncepcijā”(apstiprināta Saeimā 2001.gada 20.septembrī).
Kopš 1999.gada, kad Vašingtonas Ziemeļatlantijas padomes galotņu
sanāksmē Latvija tika oficiāli atzīta par NATO kandidātvalsti,
Latvija iesaistījās Rīcības plāna dalībai NATO (RPDN) procesā.
RPDN procesa mērķis ir palīdzēt kandidātvalstīm sasniegt gatavību
uzņemties sabiedrotā pienākumus. RPDN process nodrošina ikgadēju
prioritāru uzdevumu izvirzīšanu visās NATO integrācijas jomās, kā
arī kontroles mehānismu no NATO puses. Kopš iesaistīšanās RPDN
procesā Latvija ir izstrādājusi 5 RPDN ikgadējos plānus, ko ik
gadu sagatavojusi Ārlietu un Aizsardzības ministrija un
apstiprinājusi valdība. Sekmīgu Latvijas dalību RPDN procesā
nodrošināja 1998.gadā izveidotā NATO integrācijas Padome Ministru
prezidenta vadībā un tai pakļautā Vecāko amatpersonu komiteja.
Lai arī NATO paplašināšanās lēmums ir politisks, sekmīga dalība
Rīcības plāna dalībai NATO procesā ir bijis nozīmīgs
priekšnoteikums Latvijas Republikas uzaicinājumam dalībai
Ziemeļatlantijas līguma organizācijā.
2002.gada 21.novembrī NATO valstu un valdību vadītāju sanāksmē
Prāgā Latvija saņēma uzaicinājumu uzsākt iestāšanās sarunas.
Sarunu process ilga no 2002.gada decembra līdz 2003.gada martam
un noslēdzās ar Reformu ieviešanas plāna dalībai NATO izstrādi no
Latvijas puses. Plānā noteikti konkrēti uzdevumi un to izpildes
termiņi, pamatojoties uz pievienošanās sarunu laikā
apspriestajiem jautājumiem. Reformu ieviešanas plāns dalībai NATO
tika apstiprināts LR MK 2003.gada 4.martā un kopā ar ārlietu
ministres vēstuli, kurā pausta Latvijas gatavība un vēlēšanās
uzņemties dalībvalsts saistības, iesniegta NATO.
2003.gada 26.martā Briselē NATO dalībvalstis parakstīja
Ziemeļatlantijas līguma papildu protokolu par Latvijas Republikas
pievienošanos.
Likumprojekts paredz 1949.gada 4.aprīlī parakstītā
Ziemeļatlantijas līguma apstiprināšanu.
Pieņemti noteikumi “Pazemes ūdens resursu apzināšanas kārtība
un kvalitātes kritēriji”.
Noteikumi nosaka uzdevumus
Valsts ģeoloģijas dienestam un tā teritoriālajām struktūrvienībām
– upju baseinu pārvaldēm. Saskaņā ar Ūdens apsaimniekošanas
likumu līdz 2009.gada beigām šīm iestādēm jāsagatavo upju baseinu
apsaimniekošanas plāni virszemes un pazemes ūdeņu stāvokļa
uzlabošanai.
Noteikumos aprakstīts, kāda informācija valsts institūcijām
jāsavāc, lai būtu iespējams novērtēt pazemes ūdeņu pašreizējo
stāvokli un noteikt, kādi faktori to ietekmē. Pamatojoties uz
apkopoto informāciju, pazemes ūdeņi iedalāmi apsaimniekošanai
piemērotās vienībās – ūdensobjektos. Katram ūdensobjektam tiks
izvirzīti sasniedzamie mērķi jeb vēlamā ūdeņu kvalitāte un
kvantitatīvais stāvoklis.
Noteikumi nosaka, pēc kādiem kritērijiem vērtējama pazemes ūdeņu
kvalitāte un kvantitatīvais stāvoklis, kā arī kādos gadījumos
pazemes ūdeņu stāvoklis vērtējams kā labs, bet kādos – kā slikts.
Noteikumos ietvertās prasības nodrošinās vienotu pieeju pazemes
ūdeņu stāvokļa novērtējumam visā valstī, ņemot vērā to dabiskās
atšķirības.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments