• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
2004. gada 5. februāra likums "Grozījumi Izglītības likumā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.02.2004., Nr. 24 https://www.vestnesis.lv/ta/id/84315-grozijumi-izglitibas-likuma

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zemkopības ministrijas rīkojums Nr.53

Par grozījumiem Zemkopības ministrijas 2003.gada 30.septembra rīkojumā Nr.293

Vēl šajā numurā

13.02.2004., Nr. 24

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saeima

Veids: likums

Pieņemts: 05.02.2004.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:

Grozījumi Izglītības likumā

Izdarīt Izglītības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 24.nr.; 1999, 17., 24.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 12., 16., 21.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā likumā vārdu “finansu” ar vārdu “finanšu”.

2. Papildināt 8.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Šā panta trešā daļa neattiecas uz augstākās izglītības programmām.”

3. 20.pantā:

izslēgt pirmajā daļā vārdus “izglītības iestādēs”;

izslēgt trešās daļas 1.punktā vārdus “ikvienā izglītības iestādē neatkarīgi no tās dibinātāja”;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Izglītības valsts inspekcijas vadītājam un viņa pilnvarotām inspekcijas amatpersonām ir tiesības:

1) uzrādot dienesta apliecību, bez iepriekšējas paziņošanas apmeklēt jebkuras izglītības iestādes telpas un citas telpas, kas saistītas ar izglītības procesa norisi;

2) pieprasīt rakstveida vai mutvārdu paskaidrojumu no jebkuras juridiskās vai fiziskās personas inspekcijas kompetencē esošajos jautājumos;

3) pieprasīt un saņemt no juridiskajām un fiziskajām personām dienesta pienākumu pildīšanai nepieciešamo informāciju un dokumentu kopijas inspekcijas kompetencē esošajos jautājumos;

4) veikt pārbaudi, pieaicinot, ja nepieciešams, tiesībaizsardzības iestāžu darbiniekus vai citus speciālistus, fotografēt, izdarīt audioierakstus un videoierakstus inspekcijas kompetences ietvaros;

5) sastādīt pārbaudes aktu un uzdot novērst pārbaudes laikā konstatētos ar izglītību saistīto normatīvo aktu pārkāpumus;

6) sastādīt protokolu par administratīvo pārkāpumu.”

4. 24.pantā:

papildināt pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā:

“Augstskolas reģistrējamas Izglītības iestāžu reģistrā Augstskolu likumā noteiktajā kārtībā.”;

papildināt otro daļu ar 6.punktu šādā redakcijā:

“6) pilnvarotās personas adrese, tālruņa, telefaksa numurs un elektroniskā pasta adrese.”;

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Iesniegumam par izglītības iestādes reģistrāciju pievienojams izglītības iestādes dibinātāja apstiprināts izglītības iestādes darbības nolikums un dokumenti, kas apliecina iesniegumā minētās ziņas. Iesniegumam par koledžas reģistrāciju papildus pievienojami dokumenti, kas apliecina koledžas resursu (piemēram, finanšu resursi, materiāltehniskā un informatīvā bāze, akadēmiskais personāls) atbilstību Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem koledžas darbības uzsākšanai.”;

aizstāt piektajā daļā vārdus “Mēneša laikā” ar vārdiem “Divu mēnešu laikā”.

5. Papildināt 56.panta otro daļu ar teikumu šādā redakcijā:

“Bērns bārenis un bez vecāku apgādības palicis bērns turpina izglītību valsts valodā vai valodā, kurā tā ir uzsākta Latvijas valsts vai pašvaldības izglītības iestādē.”

6. Pārejas noteikumos:

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

“4. Šā likuma 53.pants stājas spēkā 2004.gada 1.septembrī. Līdz 2004.gada 1.septembrim pedagogu darba samaksu nosaka saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada 15.februāra noteikumiem nr.73 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”.”;

papildināt 5.punkta 1.b apakšpunktu ar vārdiem “izņemot šo pārejas noteikumu 5.1 punktā minētos pedagogus”;

papildināt pārejas noteikumus ar 5.1 punktu šādā redakcijā:

“5.1 Pedagogiem, kuru izglītība neatbilst šā likuma 48.panta pirmās daļas prasībām, bet kuriem ir valsts izglītības iestāžu izsniegti dokumenti par pedagoģisko vidējo izglītību vai attiecīgajam mācību priekšmetam (mācību kursam) atbilstošu profesionālo vidējo izglītību un papildu pedagoģisko izglītību un kuriem 2004.gada 1.septembrī līdz valsts noteiktā pensijas vecuma sasniegšanai atlikuši pieci gadi vai mazāk, ir tiesības turpināt strādāt par pedagogu līdz tā mācību gada beigām, kurā tiek sasniegts valsts noteiktais pensijas vecums.”;

izteikt pārejas noteikumu 9.punkta 3.apakšpunktu šādā redakcijā:

“3) 2004.gada 1.septembrī — valsts un pašvaldību vispārējās vidējās izglītības iestādēs, kurās īsteno mazākumtautību izglītības programmas, sākot ar desmito klasi, mācības notiek valsts valodā atbilstoši valsts vispārējās vidējās izglītības standartam; valsts un pašvaldību profesionālās izglītības iestādēs, sākot ar pirmo kursu, mācības notiek valsts valodā atbilstoši valsts arodizglītības standartam vai valsts profesionālās vidējās izglītības standartam. Valsts vispārējās vidējās izglītības standarts, valsts arodizglītības standarts un valsts profesionālās vidējās izglītības standarts noteic, ka mācību satura apguve valsts valodā tiek nodrošināta ne mazāk kā trijās piektdaļās no kopējās mācību stundu slodzes mācību gadā, ieskaitot svešvalodas, un nodrošina ar mazākumtautības valodu, identitāti un kultūru saistīta mācību satura apguvi mazākumtautības valodā.”

Pārejas noteikums

Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81.panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi nr.444 “Grozījumi Izglītības likumā” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 21.nr.).

Likums Saeimā pieņemts 2004.gada 5.februārī.

Valsts prezidente V.Vīķe-Freiberga

Rīgā 2004.gada 13.februārī

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!