Projekts: Grozījumi likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”
Saeimas dok. Nr. 1965; likumprojekts Nr. 633
Finanšu
ministrijas izstrādāts, Ministru kabineta
2004. gada 27. janvāra sēdē akceptēts (prot. Nr. 4, 36.§)
un 4. februārī iesniegts Saeimas izskatīšanai
Izdarīt likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001,
16.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. 1. pantā:
svītrot 3.punkta “a” apakšpunktā vārdus “– juridisko personu ir
nodibinājusi valsts, atvasinātā publisko tiesību juridiskā
persona vai cits publisko tiesību subjekts”;
izteikt 3.punkta “e” apakšpunktu šādā redakcijā:
“e) persona, kas īsteno projektu, kuru galvenokārt (vairāk nekā
50 procentu apmērā) finansē valsts, pašvaldība vai cits
pasūtītājs (šā likuma izpratnē) attiecībā uz iegādēm šā projekta
vajadzībām,”;
izteikt 8.punktu šādā redakcijā:
“8) būvdarbi – jaunbūves būvēšana, būves rekonstrukcija,
renovācija vai restaurācija, pēc kuras būve var pildīt tai
paredzēto funkciju, kā arī būves nojaukšana;”.
2. 4. pantā:
aizstāt pirmās daļas 17.punktā skaitli “120 000” ar skaitli “100
000”;
papildināt pirmās daļas 19.punktu pēc vārdiem “apstiprinātajā
sarakstā” ar vārdiem “un iepirkuma paredzamā vērtība nepārsniedz
10 000 latu”;
papildināt 4.panta otrās daļas 4.punktu pēc vārdiem “valsts” ar
vārdiem “vai pašvaldības”.
3. Izslēgt 13.panta ceturto un piekto daļu.
4. Papildināt III nodaļu ar 13.1 pantu šādā
redakcijā:
“13.1 pants. Atbilstība standartiem
(1) Ja
iepirkuma priekšmets atbilst attiecīgajiem standartiem, tehniskās
specifikācijas un darba uzdevumu veido atbilstoši šādiem
standartiem:
1) Latvijas nacionālā standarta statusā adaptētiem Eiropas
standartiem;
2) Latvijas nacionālajiem standartiem;
3) starptautisko vai reģionālo standartizācijas organizāciju
standartiem.
(2) Šā panta pirmā daļa neattiecas uz šādiem gadījumiem:
1) tehniski nav iespējams panākt iepirkuma priekšmeta atbilstību
minētajiem standartiem;
2) ieviešot minētos standartus, pasūtītājam būtu jāiegādājas
preces, kas nav savietojamas ar tā rīcībā esošajām precēm, kuras
tas paredzējis lietot kopā ar iegādājamām precēm.”
5. 15.pantā:
aizstāt septītās daļas 2.punktā skaitli “120 000” ar skaitli “100
000”;
aizstāt septītās daļas 4.punktā skaitli “4 500 000” ar skaitli “3
500 000”.
6. Papildināt 17.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
“(3) Ja paredzēts atklāts vai
slēgts konkurss vai sarunu procedūra, pasūtītājs pieprasa
informāciju par pretendenta vai kandidāta (izņemot publiskās
akciju sabiedrības) faktiskajiem (gala) īpašniekiem un tiem
piederošajām daļām uzņēmumā. Kārtību, kādā tiek noteikti
pretendenta vai kandidāta faktiskie (gala) īpašnieki, nosaka
Ministru kabinets.”
7. 23.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
“(2) Izveidojot iepirkuma komisiju, jāievēro, lai komisija būtu
kompetenta tā iepirkuma jomā, par kuru slēdz līgumu. Iepirkuma
komisiju vada komisijas priekšsēdētājs. Ja iepirkuma līgumu slēdz
par būvdarbiem un cenu aptaujas gadījumā paredzamā līgumcena ir
lielāka par 10 000 latu, komisijā iekļauj ne mazāk kā trīs
locekļus un komisija par ekspertu pieaicina vismaz vienu
sertificētu būvinženieri. Atklāta konkursa vai sarunu procedūras
gadījumā komisijā iekļauj vismaz piecus locekļus un komisija par
ekspertu pieaicina vismaz vienu sertificētu būvinženieri. Ja
iepirkuma līgumu slēdz par būvdarbiem un paredzamā līgumcena ir
lielāka par 500 000 latu, komisija par ekspertiem pieaicina
vismaz divus sertificētus dažādu specialitāšu būvinženierus no
Ekonomikas ministrijas apstiprinātā saraksta. Ja nepieciešams,
iepirkuma komisija piedāvājumu vērtēšanā var pieaicināt arī citus
ekspertus.”;
papildināt ceturto daļu pēc vārdiem “cenu aptaujas uzaicinājuma”
ar vārdiem “vai projekta skiču konkursa noteikumu”.
8. 25.pantā:
papildināt ceturto daļu ar teikumu šādā redakcijā:
“Ja paredzamā līgumcena precēm un pakalpojumiem ir lielāka par
100 000 latu un būvdarbiem – par 3 500 000 latu, Iepirkumu
uzraudzības birojs šā panta otrajā daļā minēto paziņojumu, kurā
ietverta šā panta trešajā daļā norādītā informācija, triju darba
dienu laikā pēc tā saņemšanas nosūta publicēšanai Eiropas
Savienības oficiālajā vēstnesī.”;
aizstāt devītajā daļā vārdus un skaitļus “ir lielāka par 120 000
latu un būvdarbiem – par 4 500 000 latu” ar vārdiem un skaitļiem
“ir lielāka par 100 000 latu un būvdarbiem – par
3 500 000 latu”;
aizstāt devītajā daļā vārdus un skaitļus “ir mazāka par 120 000
latu un būvdarbiem – par 4 500 000 latu” ar vārdiem un skaitļiem
“ir mazāka par 100 000 latu un būvdarbiem – par 3 500 000
latu”;
aizstāt 9.1 daļā vārdus un skaitļus “līgumcena precēm
un pakalpojumiem ir 120 000 latu un būvdarbiem – 4 500 000 latu”
ar vārdiem un skaitļiem “līgumcena precēm un pakalpojumiem ir 100
000 latu un būvdarbiem – 3 500 000 latu”;
aizstāt 9.1 daļā vārdus un skaitļus “ir mazāka par 120
000 latu un būvdarbiem – par
4 500 000 latu” ar vārdiem un skaitļiem “ir mazāka par 100 000
latu un būvdarbiem – par 3 500 000 latu”;
izteikt 9.2 daļu šādā redakcijā:
“(92) Šā panta devītajā daļā noteiktos piedāvājumu
iesniegšanas termiņus var saīsināt attiecīgi līdz 36 dienām, 20
dienām vai 15 dienām, ja ne vēlāk kā
52 dienas un ne agrāk kā 12 mēnešus pirms tam, kad Iepirkumu
uzraudzības birojam nosūtīts šā panta otrajā daļā minētais
paziņojums, saskaņā ar šā likuma 22.1 pantu ir
publicēts informatīvais paziņojums.”;
papildināt divpadsmitās daļas otro teikumu pēc vārdiem “viszemāko
cenu” ar vārdiem “vai nākamo saimnieciski visizdevīgāko
piedāvājumu”.
9. 26.pantā:
aizstāt ceturtajā daļā skaitli “120 000” ar skaitli “100
000”;
papildināt piekto daļu ar teikumu šādā redakcijā:
“Ja paredzamā līgumcena pakalpojumiem ir lielāka par 100 000
latu, Iepirkumu uzraudzības birojs šā panta otrajā daļā minēto
paziņojumu, kurā ietverta šā panta trešajā daļā norādītā
informācija, triju darba dienu laikā pēc tā saņemšanas nosūta
publicēšanai Eiropas Savienības oficiālajā vēstnesī.”;
aizstāt sestajā daļā vārdus un skaitli “ir lielāka par 120 000
latu” ar vārdiem un skaitli “ir lielāka par 100 000 latu”;
aizstāt sestajā daļā vārdus un skaitli “nepārsniedz 120 000 latu”
ar vārdiem un skaitli “nepārsniedz 100 000 latu”;
papildināt divpadsmito daļu ar šāda satura tekstu:
“Ja izraudzītais pretendents
atsakās slēgt iepirkuma līgumu ar pasūtītāju, iepirkuma komisija
ir tiesīga izvēlēties nākamo saimnieciski visizdevīgāko
piedāvājumu. Ja arī nākamais izraudzītais pretendents atsakās
slēgt iepirkuma līgumu, iepirkuma komisija pieņem lēmumu izbeigt
konkursu, neizvēloties nevienu piedāvājumu.”;
aizstāt piecpadsmitajā daļā vārdus un skaitli “ir lielāka par 120
000 latu” ar vārdiem un skaitli “ ir lielāka par 100 000
latu”;
aizstāt piecpadsmitajā daļā vārdus un skaitli “ir mazāka par 120
000 latu” ar vārdiem un skaitli “ ir mazāka par 100 000
latu”;
aizstāt sešpadsmitajā daļā vārdus un skaitli “ir lielāka par 120
000 latu” ar vārdiem un skaitli “ir lielāka par 100 000
latu”;
aizstāt sešpadsmitajā daļā vārdus un skaitli “nepārsniedz 120 000
latu” ar vārdiem un skaitli “nepārsniedz 100 000 latu”.
10. 27.pantā:
papildināt 1.punktu ar teikumu
šādā redakcijā:
“Šajā gadījumā uz sarunu procedūru uzaicina ne mazāk kā trīs
kandidātus;”;
izteikt 2.punktu šādā redakcijā:
“2) no pasūtītāja gribas neatkarīgu ārkārtas apstākļu dēļ
(piemēram, ugunsgrēks, dabas katastrofa, karš, epidēmija) ir
radusies steidzamības situācija, un pasūtītājs nevar ievērot
konkursam noteiktos piedāvājumu iesniegšanas termiņus. Šajā
gadījumā par sarunu procedūras piemērošanu lemj Ministru
kabinets;”;
izslēgt 9.punktu.
11. 28.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdus un skaitļus “ir lielāka par 120 000
latu un būvdarbiem – par 4 500 000 latu” ar vārdiem un skaitļiem
“ir lielāka par 100 000 latu un būvdarbiem – par
3 500 000 latu”;
aizstāt trešajā daļā vārdus un skaitļus “ir mazāka par 120 000
latu un būvdarbiem – par 4 500 000 latu” ar vārdiem un skaitļiem
“ir mazāka par 100 000 latu un būvdarbiem – par 3 500 000
latu”;
papildināt pantu ar 4.1 daļu šādā redakcijā:
“(41) Ja paredzamā līgumcena precēm un pakalpojumiem
ir lielāka par 100 000 latu un būvdarbiem – par 350 0000 latu,
Iepirkumu uzraudzības birojs šā likuma pirmajā daļā minēto
paziņojumu, kurā ietverta šā panta otrajā daļā minētā
informācija, triju darba dienu laikā pēc tā saņemšanas nosūta
publicēšanai Eiropas Savienības oficiālajā vēstnesī.”
12. Izteikt 29.1 panta otrās daļas 4.punktu šādā
redakcijā:
“4) par atklātiem konkursiem – konkursa noteikumu saņemšanas
vietu un laiku, kā arī piedāvājumu iesniegšanas termiņu;”.
13. Papildināt 30.pantu ar 4.1 daļu šādā
redakcijā:
“(41) Ja tiek rīkots apvienots projektēšanas un
būvdarbu veikšanas konkurss, pasūtītājs izvēlas saimnieciski
visizdevīgāko piedāvājumu.”
14. 32.pantā:
papildināt pirmo daļu pēc vārdiem “izbeigt konkursu” ar vārdiem
“vai sarunu procedūru”;
izteikt otrās daļas 11.punktu šādā redakcijā:
“11) piedāvātā līgumcena (bez pievienotās vērtības nodokļa), par
kuru tiks slēgts līgums, ja piedāvājums ir par visu apjomu, vai
piedāvātā līgumcena par katru iepirkuma priekšmeta daļu (bez
pievienotās vērtības nodokļa), ja piedāvājumu var iesniegt par
vienu vai vairākām daļām, norādot konkrēto iepirkuma priekšmeta
daļu;”.
15. 38.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus “Finanšu ministrijas pārraudzībā
esoša valsts pārvaldes iestāde” ar vārdiem “Finanšu ministrijas
padotībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde”;
svītrot otro daļu.
16. Papildināt 39.panta pirmo daļu ar 10.punktu šādā
redakcijā:
“10) šajā likumā noteiktos paziņojumus ievietot internetā, kā arī
nosūtīt publicēšanai Eiropas Savienības oficiālajā
vēstnesī.”;
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
“1) gādāt par to, lai tiktu izskatīti iesniegumi par iepirkuma
procedūras apstrīdēšanu (turpmāk – sūdzības);”.
17. Izteikt 40.panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:
“(1) Lai izskatītu sūdzības, Iepirkumu uzraudzības birojs izveido
sūdzību izskatīšanas komisiju (turpmāk – komisija) ne mazāk kā
triju locekļu sastāvā. Visi komisijas locekļi ir Iepirkumu
uzraudzības biroja amatpersonas, un vismaz vienam komisijas
loceklim ir augstākā juridiskā izglītība. Lai izskatītu sūdzības,
Iepirkumu uzraudzības birojs pieaicina iepirkumu lietpratēju vai
pilnvarotu nozares nevalstisko organizāciju pārstāvi (turpmāk –
eksperts). Eksperts piedalās sēdēs bez balsstiesībām un izsaka
komisijai neatkarīgu profesionālu viedokli par sūdzības
izskatīšanas laikā konstatētajiem faktiem vai sniedz atzinumu par
komisijas uzdotajiem jautājumiem.
(2) Par komisijas locekli vai ekspertu nevar būt personas, kuras
iepriekš sniegušas konsultācijas attiecībā uz sūdzībā minēto
iepirkumu vai ir ieinteresētas iegūt tiesības uz iepirkuma
veikšanu, vai ir saistītas ar sūdzības iesniedzēju vai citu
pretendentu. Pirms sūdzības izskatīšanas visi komisijas locekļi
un eksperts paraksta attiecīgu apliecinājumu. Šā panta izpratnē
eksperts ir saistīts ar sūdzības iesniedzēju vai citu
pretendentu, ja viņš ir:
1) juridiskās personas – sūdzības iesniedzēja vai cita
pretendenta – īpašnieka vai amatpersonas radinieks līdz otrajai
pakāpei vai laulātais;
2) fiziskās personas – sūdzības iesniedzēja vai cita pretendenta
radinieks līdz otrajai pakāpei vai laulātais;
3) juridiskās personas – sūdzības iesniedzēja vai cita
pretendenta esošais vai bijušais darbinieks, amatpersona vai
īpašnieks, kas pārtraucis darba attiecības vai īpašuma attiecības
ar sūdzības iesniedzēju vai citu pretendentu laikposmā, kas ir
īsāks par 24 mēnešiem, vai tās radinieks līdz otrajai radniecības
pakāpei, vai laulātais.”
18. 42.pantā:
izteikt piekto daļu šādā redakcijā:
“(5) Komisija izvērtē sūdzību, pamatojoties uz sūdzības
iesniedzēja un dalībnieku uzrādītajiem faktiem, pasūtītāja
paskaidrojumiem un eksperta viedokli vai atzinumu. Ja dalībnieki
nav ieradušies uz sūdzības izskatīšanu, komisija izskata sūdzību,
pamatojoties uz tai pieejamiem faktiem. Komisija pieņem lēmumu un
triju darba dienu laikā nosūta visiem sēdes dalībniekiem.”;
papildināt pantu ar 5.1 daļu šādā redakcijā:
“(51) Komisijas lēmumā norāda:
1) komisijas izveidošanas pamatojumu;
2) komisijas locekļus un ekspertus, kas piedalījās komisijas
sēdē, kurā izskatīta sūdzība;
3) sūdzības iesniedzēja, pasūtītāja un lietas dalībnieku
pārstāvjus, kas piedalījās komisijas sēdē, kurā izskatīta
sūdzība;
4) tās iepirkuma procedūras identifikācijas numuru, par kuru
iesniegta sūdzība;
5) faktus, par kuriem iesniegta sūdzība, un sūdzības iesniedzēja
prasību;
6) lēmuma pamatojumu;
7) piemērotās tiesību normas;
8) pasūtītājam uzlikto pienākumu un termiņu, kādā tas izpildāms,
ja komisija lemj par pasākumiem sūdzības cēloņu novēršanai;
9) atļauju pasūtītājam slēgt iepirkuma līgumu vai uzdevumu
pasūtītājam izbeigt iepirkuma procedūru;
10) kur un kādā termiņā attiecīgo lēmumu var pārsūdzēt.”
19. Papildināt pārejas noteikumus ar 11. un 12.punktu šādā
redakcijā:
“11. Grozījumi likuma 25.panta ceturtajā daļā, 26.panta piektajā
daļā un 28.panta 4.1 daļā attiecībā par paziņojumu
publicēšanu Eiropas Savienības oficiālajā vēstnesī stājas spēkā
2004.gada 1.maijā.
Pārejas noteikums
Šā likuma 6.pants stājas spēkā
2004.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministra vietā – vides ministrs R.Vējonis
Par likumprojektu
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs?
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums.
Visaptverošajā monitoringa ziņojumā ir norādīts: neskatoties uz
to, ka Latvijas normatīvie akti, kas regulē publiskā iepirkuma
sfēru lielākoties ir saskaņā ar ES likumu kopojumu, tomēr ir
jāturpina normatīvo aktu saskaņošana, likvidējot neatbilstības
attiecībā uz tā saucamajiem iepirkuma sliekšņiem un likumā
paredzētajiem izņēmumiem.
Pašlaik publiskā iepirkuma jomu regulē likums “Par iepirkumu
valsts vai pašvaldību vajadzībām”.
2. Normatīvā akta projekta būtība.
Grozījumi likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”
tiek veikti, lai ņemtu vērā Eiropas Komisijas norādījumus. Ar šo
normatīvā akta projektu tiek novērstas Visaptverošajā monitoringa
ziņojumā norādītās nepilnības attiecībā uz tā saucamo iepirkuma
sliekšņu neatbilstību, tiek ierobežota atsevišķu likumā paredzēto
izņēmumu darbība, noteikts regulējums par paziņošanu Eiropas
Kopienu Oficiālajam Žurnālam. Papildus Eiropas Komisijas
norādījumiem likumprojektā ir uzlikts pienākums pasūtītājam iegūt
informāciju par pretendenta galīgajiem īpašniekiem, kā arī
atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam noteikts Iepirkumu
uzraudzības biroja statuss, grozot likuma 38.pantu. Atbilstoši
Administratīvā procesa likumam mainīta 39.panta redakcija,
nosakot, ka sūdzība ir specifiska veida iesniegums, kura
izskatīšanas kārtība tiek regulēta ar šā likuma prasībām.
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi.
Normatīvā akta projekts regulē iepirkuma procedūru valsts un
pašvaldību vajadzībām norisi un principus, kurus ievērojot
uzlabosies godīga konkurence tirgus dalībnieku starpā.
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu.
Normatīvajam akta projektam nav
tiešas ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi.
Netieši normatīvā akta projekts ietekmē uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru veikšanu, jo ar normatīvā akta projektu
tiek standartizētas ar iepirkuma procedūras izziņošanu saistītās
procedūras, kas atvieglos pretendentam iesniegt piedāvājumus, kā
arī tiek mainīti procedūru izvēles sliekšņi, kas nosaka
pasūtītāja pienākumu noteikt ilgāku piedāvājumu iesniegšanas
termiņus pretendentam.
3. Sociālo seku izvērtējums.
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
4. Ietekme uz vidi.
Normatīvā akta projekts šo jomu tieši neskar.
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Normatīvā akta projekts paredz
Ministru kabineta noteikumu izdošanu par kārtību, kādā
pretendents vai kandidāts iesniedz un pasūtītājs pārbauda
informāciju par pretendentu vai kandidātu gala īpašniekiem.
Ministru kabineta noteikumu projekts nav sagatavots.
Tā kā Pārejas noteikumi paredz attiecīgās normas stāšanos spēkā
ar 2004.gada 1.jūliju, Ministru kabineta noteikumu projekts
jāizstrādā ne vēlāk kā līdz 2004.gada 1. jūnijam.
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?
1. Saistības pret Eiropas
Savienību.
1995.gada 12.jūnija Eiropas līgums par asociācijas izveidošanu
starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm, no vienas puses, un
Latvijas Republiku, no otras puses.
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
4. Atbilstības izvērtējums.
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju.
1. Eiropas padomes 1992.gada 18.jūnija Direktīvai 92/50/EEC par
to, kā koordinēt pakalpojumu valsts līgumu piešķiršanas
procedūras (OJ L 209 24.07.1992) ar grozījumiem, kas veikti
ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 13.oktobra Direktīvu
97/52/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu 93/36/EEC un
Direktīvu 93/37/EEC par to, kā koordinēt procedūras, ar ko
attiecīgi piešķir pakalpojumu valsts līgumus, piegāžu valsts
līgumus un būvdarbu valsts līgumus (Eiropas Kopienu Oficiālais
Žurnāls L 328, 28/11/1997., 0001.-0059.lpp.);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 13. septembra
Direktīva 2001/78/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu
93/36/EEC un Direktīvu 93/37/EEC par standartformu lietošanu
publisko iepirkumu paziņojumiem (Eiropas Kopienu Oficiālais
Žurnāls L 285, 29/10/2001, 0001-0162. lpp.)
2. Eiropas Padomes 1993.gada 14.jūnija Direktīva 93/36/EEC, kas
koordinē valsts piegāžu līgumu piešķiršanas procedūru (OJ L 199
09.08.1993) ar grozījumiem, kas veikti ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 13.oktobra Direktīvu
97/52/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu 93/36/EEC un
Direktīvu 93/37/EEC par to, kā koordinēt procedūras, ar ko
attiecīgi piešķir pakalpojumu valsts līgumus, piegāžu valsts
līgumus un būvdarbu valsts līgumus (Eiropas Kopienu Oficiālais
Žurnāls L 328, 28/11/1997., 0001.-0059.lpp.);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 13. septembra
Direktīva 2001/78/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu
93/36/EEC un Direktīvu 93/37/EEC par standartformu lietošanu
publisko iepirkumu paziņojumiem (Eiropas Kopienu Oficiālais
Žurnāls L 285, 29/10/2001, 0001-0162. lpp.)
3. Eiropas padomes 1993.gada 14.jūnija Direktīva 93/37/EEC par
to, kā koordinēt valsts būvdarbu līgumu piešķiršanas procedūras
(OJ L199 09.08.1993) ar grozījumiem, kas veikti ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 13.oktobra Direktīvu
97/52/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu 93/36/EEC un
Direktīvu 93/37/EEC par to, kā koordinēt procedūras, ar ko
attiecīgi piešķir pakalpojumu valsts līgumus, piegāžu valsts
līgumus un būvdarbu
valsts līgumus (Eiropas Kopienu Oficiālais Žurnāls L 328, 28/11/1997., 0001.-0059.lpp.);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 13. septembra Direktīva 2001/78/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu 93/36/EEC un Direktīvu 93/37/EEC par standartformu lietošanu publisko iepirkumu paziņojumiem (Eiropas Kopienu Oficiālais Žurnāls L 285, 29/10/2001, 0001-0162. lpp.).
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
1. panta 3. punkta a) apakšpunkts |
Direktīvas 93/36/EEC 1.
panta |
Atbilst |
|
1. panta 3. punkta e) apakšpunkts |
Direktīvas 93/37/EEC 2. pants |
Atbilst |
|
1. panta 8. punkts |
Direktīvas 93/37/EEC 1.
panta |
Atbilst |
|
3. panta astotā daļa |
Direktīvas 93/36/EEC 9.
panta |
Atbilst |
|
4. panta pirmās daļas 17. punkts |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
4. panta pirmās daļas 19. punkts |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
13. prim pants |
Direktīvas 92/50/EEC 14. panta 3. punkts |
Atbilst |
|
15. panta septītā daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
25. panta ceturtā daļa |
Direktīvas 93/36/EEC 9.
panta |
Atbilst |
|
25. panta devītā daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
25. panta devītā prim daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
26. panta ceturtā daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
26. panta piektā daļa |
Direktīvas 93/36/EEC 9.
panta |
Atbilst |
|
26. panta sestā daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
26. panta 15. daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
26. panta 16. daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
27. panta 1. punkts |
Direktīvas 93/36/EEC 19. panta 3. punkts |
Atbilst |
|
27. panta 2. punkts |
Direktīvas 93/36/EEC 6. panta trešā daļa |
Atbilst |
|
28. panta trešā daļa |
Direktīvas 97/52/EC 1.
panta |
Atbilst |
|
28. panta ceturtā prim daļa |
Direktīvas 93/36/EEC 9.
panta |
Atbilst |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas.
Konsultācijas nav notikušas.
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta).
–
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis.
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.
Ir notikušas konsultācijas ar Eiropas Komisijas Iekšējā tirgus
ģenerāldirektorāta pārstāvjiem.
Projekta izstrādes gaitā konsultēja par specifiskiem attiecīgās
nozares jautājumiem, kas ir jāievieš normatīvajā aktā, lai tas
atbilstu ES prasībām.
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas.
Jaunas institūcijas un darba vietas institūcijās netiek
veidotas.
Normatīvā akta projekta izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā
pieņemšanas.
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu.
Normatīvā akta projekta teksta publicēšana laikrakstā “Latvijas
Vēstnesis” un tīklā “Internet” – Iepirkumu uzraudzības biroja
mājaslapā.
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo.
Normatīvā akta projekts neierobežo indivīda tiesības. Indivīds
var aizstāvēt savas tiesības normatīvajos aktos noteiktā
kārtībā.
Finanšu ministrs
V.Dombrovskis