Bērnu apmācība drošībai pagaidām neskaidra
Pagaidām nav īstas skaidrības, kā
labāk nodrošināt bērnus ar zināšanām viņu personiskās drošības
jautājumos. To pēc diskusijām, kuras trešdien rīkoja vairākas ar
iedzīvotāju drošību saistītas institūcijas, atzina Izglītības un
zinātnes ministrijā (IZM).
Kā jau ziņots, 18. februārī, lai pārrunātu kritisko situāciju
bērnu drošības jomā, Satiksmes ministrijā tikās dažādu
institūciju pārstāvji. Diskusijā atzīts, ka bērnu drošības
uzlabošanai trūkst ieinteresēto institūciju sadarbības
koordinācijas, kuru varētu uzņemties IZM, sniedzot arī
nepieciešamās priekšzināšanas skolās. Viens no priekšlikumiem ir
radīt drošības jautājumu programmu 1.–9. klašu skolēniem.
Sagatavot un īstenot šādu mācību programmu pašlaik būtu
problemātiski noslogotā stundu plāna dēļ, atzīst IZM Izglītības
satura un eksaminācijas centra vadītājs Māris Krastiņš. Arī radīt
atsevišķu mācību priekšmetu drošības jautājumiem nebūtu efektīvi.
Tādēļ visperspektīvākais scenārijs problēmas risināšanai būtu
priekšzināšanu sniegšana jau esošo mācību priekšmetu ietvaros un
audzināšanas stundās. Tomēr pašlaik ieceres īstenošanai pietrūkst
mācību materiālu, pedagogu padziļinātas apmācības drošības jomā,
kā arī attiecīga plāna ar atbilstošu finansējumu, kādu varētu
rast tikai nākamā budžeta gada ietvaros. Taču sākt padziļinātu
bērnu apmācību personīgās drošības jautājumos varētu jau nākamajā
mācību gadā.
Guntars Laganovskis, “LV”