Valsts sekretāru 2004.gada 19.februāra sanāksmē
Nobeigums.
Sākums –
“LV” Nr.28, 20.02.2004., Nr.29, 24.02.2004.
Labklājības
ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 11. marta noteikumos
Nr.107 “Noteikumi par valsts fondēto pensiju shēmas darbības
pārskatu”” un noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta
2003.gada 27.maija noteikumos Nr.272 “Noteikumi par valsts
fondēto pensiju shēmas darbību””.
Grozījumi saskaņo noteikumu par valsts fondēto pensiju shēmas
darbības pārskatu normas ar valdības pieņemto lēmumu par Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūras reorganizāciju, proti, līdz
2003.gada 31.decembrimValsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
darbojās kā bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība, bet
no 2004.gada 1.janvāra – kā Labklājības ministrijas pārraudzībā
esoša valsts aģentūra. Sakarā ar Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūras reorganizācijas rezultātā mainīto juridisko statusu ir
mainījusies arī Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras
pārvaldes institūcija. Līdz ar to izstrādātais projekts paredz
noteikumu tekstā aizstāt vārdus “valde” un “valdes
priekšsēdētājs” ar vārdu “direktors” un vārdus “aģentūras valsts
kapitāla daļu turētāja pārstāvis” aizstāt ar vārdiem “labklājības
ministrs”.
Grozījumi saskaņo noteikumu par valsts fondēto pensiju shēmas
darbību normas ar valdības pieņemto lēmumu par Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras reorganizāciju. Noteikumu projekts
paredz noteikumu pielikumā aizstāt vārdus “Aģentūras valdes
lēmuma” ar vārdiem “Aģentūras direktora rīkojuma”. Grozījumi
noteikumu pielikumā “Līgums par valsts fondēto pensiju shēmas
līdzekļu pārvaldīšanu” paredz novērst nesakritības starp
minētajiem noteikumiem un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
noteikumiem “Valsts fondēto pensiju shēmas līdzekļu pārvaldīšanas
pārskatu sagatavošanas noteikumi”.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā, Īpašu
uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Kārtība, kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību
apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai”, kuri noteiks
kārtību, kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību
apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai.
Valsts mērķdotāciju piešķir pašvaldību apvienošanās (sadarbības)
projekta sagatavošanai – līdz 8000 latiem, to attiecīgajai
pašvaldībai piešķir un izmaksā, pamatojoties uz Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministra rīkojumu. Mērķdotācijas
apmērs tiek samazināts par 10%, ja pašvaldību grupā, kas
iesniegusi pieteikumu apvienošanās projekta sagatavošanai, ir
mazāk par četrām pašvaldībām.
Lai saņemtu valsts mērķdotāciju, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā iesniedzami šādi dokumenti:
pašvaldību grupas pieteikums apvienošanās projekta sagatavošanai;
attiecīgajā pašvaldību grupā ietilpstošo pašvaldību domju
(padomju) lēmumi par apvienošanās projekta sagatavošanas uzdošanu
vienai no tām; attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums par
apņemšanos sagatavot apvienošanās projektu saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 8.pantu. Ja kāda no
pašvaldību grupas pašvaldībām ir atteikusies iesniegt pieteikumu
apvienošanās projekta sagatavošanai, lēmumam pievienojama
attiecīga informācija; apvienošanās projekta izstrādes izdevumu
tāme un priekšlikumi par projekta izpildes termiņu.
Paredzēts, ka mērķdotācija var tikt piešķirta pašvaldību grupai,
ja tā atbilst Ministru kabineta noteiktā kārtībā sarunās par 102
novadu izveidošanas projektu panāktai vienošanās par novadu
izveidi.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija izskata
minētos dokumentus, izvērtē to atbilstību prasībām un ne vēlāk kā
trīs mēnešu laikā pēc dokumentu saņemšanas vai papildu
informācijas saņemšanas; sagatavo ministra rīkojuma projektu par
valsts mērķdotācijas piešķiršanu attiecīgajai pašvaldībai
apvienošanās projekta sagatavošanai. Ja iesniegtās ziņas ir
nepilnīgas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
pieprasa iesniedzējam papildu informāciju. Paredzēts noteikt, ka,
ja nav iesniegta noteikumos minētā informācija vai ja saskaņā ar
šiem noteikumiem valsts mērķdotācija nav piešķirama, sagatavo
vēstules projektu ar motivētu atteikumu piešķirt valsts
mērķdotāciju un iesniedz to ministram parakstīšanai. Ja valsts
budžetā apvienošanās projekta sagatavošanai paredzētie finanšu
līdzekļi ir izlietoti, iesniegto dokumentu izskatīšanu atliek uz
nākamo gadu.
Valsts mērķdotāciju piešķiršanā prioritāte ir projektiem, kas
veicina pašvaldību apvienošanās procesu.
Mērķdotācija pašvaldībai netiek piešķirta, ja attiecīgais
apvienošanās projekts ir sagatavots pirms šo noteikumu spēkā
stāšanās vai apvienošanās projekta pieteikums ir pretrunā
Ministru kabineta noteiktā kārtībā sarunās par 102 novadu
izveidošanas projektu panāktai vienošanās par novadu
izveidi.
Ministra parakstīto rīkojumu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija piecu
darbdienu laikā (bet ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 20.decembrim)
nosūta attiecīgajām pašvaldībām un Valsts kasei.
Ar valsts mērķdotāciju izmaksām saistītās finanšu operācijas veic
Valsts kase. Pēc tam, kad saņemts ministra rīkojums par valsts
mērķdotācijas piešķiršanu, Valsts kase divu nedēļu laikā ieskaita
noteikto valsts mērķdotācijas summu attiecīgās pašvaldības
budžetā un nodrošina, lai netiktu pārsniegtas valsts mērķdotāciju
finansēšanas plānā apstiprinātās summas.
Projekts nodots saskaņošanai
Finanšu, Tieslietu, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kontrolē.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījums likumā “Par autoceļiem””.
Likumprojekta
mērķis ir precizēt likuma 23.panta pirmajā daļā Ministru
kabinetam doto deleģējumu un noteikt, ka infrastruktūras
izdevumi, t.i., autotransporta gada nobraukums, jāuzskaita valsts
un pašvaldību autoceļu tīklā ārpus apdzīvotām vietām.
Likumprojekts paredz noteikt, ka, lai nodrošinātu satiksmes
drošību un ceļu saglabāšanu, ceļu īpašniekam ir pienākums: laikus
veikt ceļu uzturēšanas darbu kompleksu, lai tiktu nodrošināta
transportlīdzekļu satiksme pa ceļiem atbilstoši ceļu satiksmes
noteikumu prasībām; saskaņā ar valsts standartiem un Ceļu
satiksmes drošības direkcijas priekšrakstiem aprīkot autoceļus ar
tehniskajiem regulēšanas līdzekļiem un veikt citus pasākumus
satiksmes drošības garantēšanai; norobežot un norādīt ar ceļa
zīmēm transportlīdzekļu satiksmei bīstamās vietas; pētīt un
analizēt satiksmes negadījumu cēloņus un veikt nepieciešamos
tehniskos un citus pasākumus to novēršanai; uz valsts un
pašvaldību autoceļiem ārpus apdzīvotām vietām uzskaitīt
autotransporta gada nobraukumu Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā.
Tieslietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu “Par
likumu vai atsevišķu to normu spēkā esību saistībā ar Latvijas
pievienošanos Eiropas Savienībai”.
Latvijai 1995.gada
12.jūnijā parakstot Asociācijas līgumu ar Eiropas Kopienām un to
dalībvalstīm (Eiropas līgums) un 1995. gada
13. oktobrī iesniedzot pieteikumu
dalībai Eiropas Savienībā, tika radīts politisks un tiesisks
pamats Latvijas tiesību aktu saskaņošanai ar Eiropas Kopienas
tiesību kopuma prasībām.
Lai apliecinātu savu gatavību pildīt un piemērot Eiropas Kopienas
tiesību aktus, to normas tika iestrādātas Latvijas nacionālajos
tiesību aktos, tai skaitā arī Eiropas Kopienu regulas, jo nebija
tiesiskā pamata, lai tās tieši piemērotu Latvijā, pirms tā kļūst
par Eiropas Savienības dalībvalsti.
Šāda Eiropas Kopienas tiesību ieviešanas prakse ir radījusi
sarežģījumus. Viens no tiem bija saistīts ar to, ka, ieviešot
atsevišķas, piemēram, direktīvu normas, bija nepieciešams
paredzēt, ka attiecīgās Latvijas likumu normas stāsies spēkā ar
brīdi, kad Latvija kļūs par Eiropas Savienības dalībvalsti. Bija
sagaidāmi sarežģījumi arī ar to regulu tiešo piemērošanu,
Latvijai pievienojoties Eiropas Savienībai, kuru normas tika
iestrādātas Latvijas likumos, jo Eiropas Kopienu tiesa ir
noteikusi aizliegumu Eiropas Savienības dalībvalstīm ieviest
regulas nacionālajos tiesību aktos, tādējādi izvairoties no
iespējamās normu kolīzijas, kuras rezultātā cietusī persona var
iesniegt prasību Eiropas Kopienu tiesā pret Latviju.
Rezultātā tika meklēts risinājums, kā paredzēt attiecīgo likumu
vai atsevišķu to normu spēkā stāšanās vai to spēka zaudēšanas
laiku. Atsaukties uz konkrētu datumu nebija korekti, kā arī
nebija pieņemams dažos gadījumos jau izmantotais risinājums
likumos iekļaut šādu redakciju: “stājas spēkā ar iestāšanos
Eiropas Savienībā”. Minētie risinājumi nebija pieņemami, jo tie
paredzēja atsaukties uz vēl nepastāvošu faktu.
Valsts iestāžu juridisko dienestu sanāksmē tika rasts risinājums
izstrādāt Īpašo likumu, kurā tiktu uzskaitīti tie likumi vai to
normas, kas stājas spēkā vai zaudē spēku ar pievienošanos Eiropas
Savienībai. Tādējādi katrā likumā, kurā tika iestrādātas
attiecīgās normas, turpmāk bija jāiestrādā pārejas noteikums, ka
likums vai tā norma (-s) stājas spēkā vai zaudē spēku ar īpašu
likumu.
Līdzīgs risinājums tika rasts attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem – izstrādāt īpašos Ministru kabineta noteikumus un
attiecīgi veikt atsauci uz īpašiem Ministru kabineta
noteikumiem.
Īpašo likumu tika nolemts izstrādāt laikā starp Latvijas
Pievienošanās Eiropas Savienībai līguma ratifikāciju un tā spēkā
stāšanās brīdi.
Likumprojekts paredz noteikt, ka ar šā likuma spēkā stāšanos
stājas spēkā: likuma “Par vides aizsardzību” 5.¹ un 5.²
pants; likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” grozījumi
9.panta pirmās daļas 2.punktā; likuma par budžetu un finanšu
vadību 9.panta piektās daļas 2.punkts, 15.panta 6.punkts un
15.1 pants; likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta
otrās daļas 7.2 punkts; likuma “Par uzņēmuma
ienākuma nodokli” 1.panta deviņpadsmitās daļas 1. un 3.punkts,
3.panta ceturtās daļas 1.punkta grozījums un 4.¹daļa, 6.² un 6.³
pants; Radio un televīzijas likuma grozījumi likuma 11.panta
trešā daļā; Kredītiestāžu likuma 2.panta trešā daļa, 12.¹,
12.², 12.³ un 108.¹pants; Farmācijas likuma 17.panta
otrā daļa, 22.panta trešā daļa, 25.¹pants, 31.panta 7.punkts,
38.panta trešā daļa, 46.¹ un 60.¹pants; Apdrošināšanas
sabiedrību un to uzraudzības likuma 7.panta pirmās daļas 2.punkts
un trešā daļa, 11., 11.2, 11.3,
11.4 un 11.5 pants un 99.panta otrā, trešā
un ceturtā daļa; Veterinārmedicīnas likuma grozījumi likuma
20.panta trešajā daļā attiecībā uz veterinārā (veselības)
sertifikāta nepieciešamību dzīvnieku, dzīvnieku spermas, olšūnu
un embriju ievešanai un tā formas noteikšanu ar Eiropas Komisijas
lēmumu un šā panta sestā un septītā daļa, likuma 25.panta
5.punkts, grozījumi likuma 41.panta otrajā daļā attiecībā uz
veterinārā (veselības) sertifikāta nepieciešamību dzīvnieku
izcelsmes produktu ievešanai un tā formas noteikšanu ar Eiropas
Komisijas lēmumu un šā panta ceturtā daļa, kā arī likuma 53.panta
otrā daļa; Ieguldītāju aizsardzības likuma otrā daļa; Ūdens
apsaimniekošanas likuma 9.panta trešās daļas 10.punkts un
24.panta nosacījumi par ziņojumu Eiropas Savienības
Komisijai; likums “Par Konvenciju par dokumentu
legalizācijas atcelšanu Eiropas Kopienu dalībvalstu
starpā”; likums “Par Konvenciju par savstarpēju
izdošanu Eiropas Savienības dalībvalstīs, kas sastādīta,
pamatojoties uz K 3.pantu Līgumā par Eiropas Savienību; likums
“Par Konvenciju par vienkāršotu savstarpējās izdošanas procedūru
Eiropas Savienības dalībvalstīs, kas sastādīta, pamatojoties uz
K3.pantu Līgumā par Eiropas Savienību; likums “Par
Dalībvalstu Nolīgumu par tiesvedības nodrošināšanu
krimināllietās”; Imigrācijas likuma 9.panta otrās daļas
5.punkts un 69.pants; likums “Par Konvenciju par Eiropas Kopienu
finanšu interešu aizsardzību”; likums “Par vieglo automobiļu
un motociklu nodokli”; likums “Par akcīzes nodokli”; likums “Par
norēķinu galīgumu maksājumu un finanšu instrumentu norēķinu
sistēmās”.
Likumprojekts paredz noteikt, ka ar šā likuma spēkā stāšanos
spēku zaudē: Muitas likums; Farmācijas likuma 46.un
60.pants; likums “Par iekšējā tirgus
aizsardzību”; likums “Par aizsardzību pret subsidēto
importu”; Antidempinga likums; likums “Par muitas
nodokli”.
Likumprojekts nosaka, ka noteikumus vai atsevišķas to normas,
kuru spēkā stāšanās vai spēka zaudēšana ir saistīta ar Latvijas
pievienošanos Eiropas Savienībai, nosaka Ministru kabinets.
Likums stājas spēkā 2004.gada 1.maijā.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Īpašu uzdevumu
ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 27.februārim.
Veselības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Vispārīgās prasības diētiskajai pārtikai”.
Noteikumu
projekts izstrādāts, lai pilnībā ieviestu ES direktīvas par
dalībvalstu likumu tuvināšanu attiecībā uz īpašas diētas pārtikas
produktiem un to papildinošās direktīvas par vispārīgām prasībām
attiecībā uz dažādiem diētiskās pārtikas veidiem, kā arī
direktīvu prasības, kas attiecas uz visu veidu diētisko
pārtiku.
Noteikumu projekts paredz noteikt vispārīgās prasības diētiskajai
pārtikai. Ražotājs nodrošina diētiskās pārtikas specifiskā
sastāva vai īpašību atbilstību paredzētajam produkta lietošanas
mērķim. Pievienojot diētiskajai pārtikai šo noteikumu pielikumā
minētās vielas, atļauts izmantot tikai tajā minētās šo vielu
ķīmiskās formas.
Noteikts, ka atļauts pievienot diētiskajai pārtikai citas vielas,
kas nav minētas šo noteikumu pielikumā un kas nodrošina pārtikai
specifisku sastāvu un atbilstību lietošanas mērķim.
Diētiskās pārtikas marķējums, izmantotās marķēšanas metodes,
noformējums un reklāma nedrīkst piedēvēt šai pārtikai īpašības
vai netieši norādīt, ka tā spēj novērst, ārstēt vai izārstēt
cilvēku slimības. Ir atļauts izplatīt jebkuru derīgu informāciju
vai ieteikumus, kas paredzēti tikai medicīnas, uztura zinātnes
vai farmācijas speciālistiem. Diētiskās pārtikas marķējumā,
papildus citos normatīvajos aktos, kas attiecas uz pārtikas
apriti, norāda īpašo enerģētisko vai uzturvērtību.
Diētiskās pārtikas, izņemot diētisko pārtiku ar samazinātu
enerģētisko vērtību un diētisko pārtiku cilvēkiem ar veselības
traucējumiem, marķējumā, papildus citos normatīvajos aktos, kas
attiecas uz pārtikas apriti, norāda: kvalitatīvā vai kvantitatīvā
sastāva atsevišķos elementus vai īpašo ražošanas procesu, kas
piešķir produktam īpašo enerģētisko vai uzturvērtību; enerģētisko
vērtību, kas izteikta kilodžoulos (kJ) un kilokalorijās (kcal);
ogļhidrātu, olbaltumvielu un tauku saturu 100 gramos vai 100
mililitros tirdzniecībai sagatavota produkta vai, ja
nepieciešams, patēriņam sagatavotā produkta daudzumā; ja
enerģētiskā vērtība ir mazāka par 50 kilodžouliem (12
kilokalorijām) 100 gramos vai 100 mililitros tirdzniecībai
sagatavota produkta, enerģētiskās vērtības norādi var aizstāt
attiecīgi ar vārdiem “enerģētiskā vērtība 100 gramos ir mazāka
par 50 kilodžouliem (12 kilokalorijām)” vai ar vārdiem
“enerģētiskā vērtība 100 mililitros ir mazāka par 50 kilodžouliem
(12 kilokalorijām)”.
Mazumtirdzniecībā diētisko pārtiku izplata tikai fasētu.
Ražotājs, pirmo reizi piedāvājot tirgū diētisko pārtiku, kas
minēta šajos noteikumos, iesniedz Latvijas Pārtikas centrā
pieteikumu, kurā ir informācija par šīs pārtikas specifisko
sastāvu vai īpašo ražošanas procesu, kas piešķir produktam īpašo
enerģētisko vai uzturvērtību, un tās paredzamo lietošanu, un
marķējuma paraugu. Latvijas Pārtikas centrs veic dokumentu
ekspertīzi un novērtē šīs pārtikas atbilstību šo noteikumu
prasībām un pieņem lēmumu. Ja lēmums ir pozitīvs, Latvijas
Pārtikas centrs izsniedz apliecinājumu par diētiskās pārtikas
reģistrāciju. Ja lēmums ir negatīvs, Latvijas Pārtikas centrs
izsniedz pamatotu lēmumu par diētiskās pārtikas
reģistrācijas atteikumu.
Ja diētiskā pārtika pirms tam izplatīta citā dalībvalstī,
pieteikuma iesniedzējs papildus norāda iepriekšējā pieteikuma
(paziņojuma) saņēmēju.
Latvijas Pārtikas
centrs ir tiesīgs pieprasīt ražotājam papildu informāciju, kas
nepieciešama, lai pieņemtu lēmumu par pieteiktā produkta
atbilstību šo noteikumu prasībām.
Latvijas Pārtikas centrs veido un uztur šajos noteikumos minētās
diētiskās pārtikas reģistru, tajā iekļaujot šādu informāciju:
ražotāja un importētāja vai izplatītāja juridisko, faktisko
adresi, kontaktpersonas tālruņa numuru; diētiskās pārtikas
tirdzniecības nosaukumu; diētiskās pārtikas lietošanas
mērķi.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Zemkopības ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par Latvijas eksperimentālās un klīniskās medicīnas
institūtu”.
Rīkojuma projekts paredz saskaņā ar
Augstskolu likumu ar 2004.gada 1.maiju nodot Veselības
ministrijas padotībā esošo valsts zinātnisko iestādi Latvijas
eksperimentālās un klīniskās medicīnas institūtu Izglītības un
zinātnes ministrijas padotībā esošajai augstākās izglītības
iestādei Latvijas Universitātei.
Noteikts, ka Latvijas Universitāte ir institūta mantas pienākumu
un saistību pārmantotāja.
Veselības ministram paredzēts uzdot izveidot institūta nodošanas
pieņemšanas komisiju, kura veiks institūta materiālo līdzekļu
inventarizāciju, kā arī nodrošinās līdzekļu un lietvedības
nodošanu Latvijas Universitātei.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Izglītības un
zinātnes, Kultūras ministrijā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Kārtība, kādā nodrošināma apmācība pirmās palīdzības sniegšanā,
un darbu saraksts, kuros strādājošajiem nepieciešamas zināšanas
pirmās palīdzības sniegšanā”.
Noteikumu projekts nosaka kārtību,
kādā nodrošināma apmācība pirmās palīdzības sniegšanā, un to
darbu sarakstu, kuros strādājošajiem nepieciešamas zināšanas
pirmās palīdzības sniegšanā.
Apmācību pirmās palīdzības sniegšanā saskaņā ar Katastrofu
medicīnas centra izstrādātām pirmās palīdzības apmācības
programmām veic: izglītības iestādes, kas saņēmušas Katastrofu
medicīnas centra izsniegtu apliecību; pirmās palīdzības
sniegšanas apmācības instruktori, kuru atbilstību pirmās
palīdzības sniegšanas apmācības veikšanai ir novērtējis
Katastrofu medicīnas centrs; vispārējo pamatizglītības un
vispārējo vidējās izglītības iestāžu veselības mācības pedagogi
atbilstoši pamatizglītības standartam.
Katastrofu medicīnas centrs: pārrauga apmācību pirmās palīdzības
sniegšanā, kā arī kontrolē minētās apmācības kvalitāti; sadarbībā
ar ārstniecības personu profesionālajām organizācijām izstrādā un
saskaņo ar Veselības ministriju apmācības programmas pirmās
palīdzības sniegšanā un pirmās palīdzības pasniedzēju
apmācībā.
Pēc pirmās palīdzības sniegšanas apmācības kursa beigšanas
persona saņem apliecību par pirmās palīdzības sniegšanas
apmācības programmas apguvi.
Atsevišķām normatīvajos aktos noteiktajām iedzīvotāju grupām un
paaugstināta riska profesiju pārstāvjiem, kam nepieciešama
apmācība pirmajā palīdzībā, Katastrofu medicīnas centrs var
izstrādāt īpašas apmācības programmas, saskaņojot tās ar
attiecīgās nozares ministriju.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Izglītības un zinātnes,
Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Vides,
Zemkopības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes
lietās sekretariātā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Par zīdaiņiem paredzēto specializēto produktu sarakstu, kuru
piegādēm piemēro pievienotās vērtības nodokļa piecu procentu
likmi”.
Noteikumu projekts izdots saskaņā ar likumu “Par
pievienotās vērtības nodokli” un nosaka zīdaiņiem paredzētus
specializētus pārtikas produktus, kuru piegādēm piemēro
pievienotās vērtības nodokļa piecu procentu likmi.
Paredzēts noteikt, ka pievienotās vērtības nodokļa piecu procentu
likmi piemēro šādu zīdaiņiem paredzēto specializēto pārtikas
produktu piegādēm: pienam un tā produktiem; sausiem un šķidriem
piena maisījumiem un piena produktiem; sojas produktiem, sausiem
un šķidriem sojas maisījumiem; augļu, ogu un dārzeņu sulām,
biezsulām un biezeņiem; speciāli viegli asimilējamiem gaļas
produktiem un homogenizētiem jauktiem pārtikas produktiem;
dzērieniem zīdaiņu uzturam: ar tēju atšķaidītām sulām, speciāli
sagatavotām zīdaiņu tējām, zīdaiņu vecumam adaptētam ūdenim
speciālā fasējumā (negāzēts), kā arī ārstnieciski diētiskiem
enterālās barošanas produktiem: aminoskābju maisījumiem;
olbaltumvielu hidrolizātiem; maisījumiem ar zemu laktozes saturu
vai bez tās; bezglutēna produktiem slimajiem ar celiakiju;
bezglutēna produktiem slimajiem ar fenilketonūriju; speciāliem
produktiem slimajiem ar iedzimtu metabolisma patoloģiju;
maisījumiem ar pazeminātu vai paaugstinātu olbaltumvielu saturu
un produktiem, kuri nesatur olbaltumvielas (mākslīgais sago,
milti, makaroni, maize, cepumi, putraimi, sausas pārslas);
produktiem un maisījumiem ar pazeminātu vai paaugstinātu tauku
saturu; produktiem un maisījumiem ar pazeminātu vai paaugstinātu
ogļhidrātu saturu.
Noteikts, ka šajos noteikumos minēto pārtikas produktu marķējumā
ir norādīts, ka produkts paredzēts zīdaiņu uzturam, kā arī ir
pārtikas kvalitāti un nekaitīgumu apliecinoši dokumenti.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Zemkopības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra bērnu
un ģimenes lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Vides ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Nolietota transportlīdzekļa likvidācijas sertifikāta
aizpildīšanas un izsniegšanas kārtība”.
Saeimā ir
pieņemts “Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likums”,
kurš stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. Līdz likuma spēkā stāšanās
dienai Ministru kabinetam ir jāpieņem attiecīgi noteikumi, kas
izriet no likuma deleģējumiem.
Šobrīd, norakstot nolietotu transportlīdzekli, Ceļu satiksmes
drošības direkcijā netiek prasīts nekāda veida apliecinājums, ka
transportlīdzekļa vraks tiek likvidēts videi draudzīgā veidā.
Līdz ar to transportlīdzeklis pēc norakstīšanas var tikt pamests
neatbilstošās vietās.
Noteikumu projektā noteikts, ka turpmāk pirms nolietota
transportlīdzekļa norakstīšanas nepieciešams saņemt likvidācijas
sertifikātu, kuru izsniedz nolietotu transportlīdzekļu apstrādes
uzņēmums. Pēc sertifikāta izsniegšanas direkcija noraksta
nolietoto transportlīdzekli.
Noteikumu projekts nosaka: likvidācijas sertifikāta veidlapas
paraugu; likvidācijas sertifikāta aizpildīšanas un izsniegšanas
kārtību; gadījumus, kad likvidācijas sertifikāts nav
nepieciešams.
Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši Eiropas Parlamenta un
Padomes 2000.gada 18.septembra Direktīvai 2000/53/EC par
nolietotiem transportlīdzekļiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Satiksmes ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 1.martam;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Transportlīdzekļu sastāvdaļas un materiāli, kuri drīkst saturēt
svinu, dzīvsudrabu, kadmiju vai sešvērtīgā hroma
savienojumus”.
Saeima 2004.gada februārī pieņēma
“Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumu”, kurš
stāsies spēkā 2004.gada 1.maijā. Minētais likums tiek ieviests
saskaņā ar Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām. Likuma
5.pantā noteikts, ka transportlīdzekļu sastāvdaļas un materiāli,
kurus piedāvā tirgū, nedrīkst saturēt svinu, dzīvsudrabu, kadmiju
vai sešvērtīgā hroma savienojumus, izņemot sastāvdaļas un
materiālus, kas paredzēti izmantošanai transportlīdzekļos, kas
ražoti pirms 2003.gada 1.jūlija, kā arī Ministru kabineta
noteiktās sastāvdaļas un materiālus. Līdz ar to ierobežojumi,
kurus noteiks noteikumu projekts, attieksies tikai uz jauniem
transportlīdzekļiem, kuru būvētāji jau būs ņēmuši vērā
ierobežojumus smago metālu saturam transportlīdzekļa materiālos
un sastāvdaļās.
Pašreizējā redakcijā noteikumu projekts neradīs problēmas ne
transportlīdzekļu īpašniekiem, ne transportlīdzekļu detaļu
tirgotājiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Satiksmes, Veselības ministrijā, saskaņojumi jāsniedz līdz
1.martam;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Vides prasības mehānisko transportlīdzekļu remonta darbnīcu
izveidei un darbībai”.
Noteikumu projekts ir izstrādāts,
pamatojoties uz likuma “Par piesārņojumu” 24.2. panta otro
daļu.
Saskaņā ar noteikumiem “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C
kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un
B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai”, vairums
transportlīdzekļu remonta darbnīcu Latvijā pašreiz ir C
kategorijas uzņēmumi (iekārtas). Tas nozīmē, ka transportlīdzekļu
remonta darbnīcām pirms darbības uzsākšanas vai būtiskām izmaiņām
ir tikai jāiesniedz pieteikums reģionālajai vides pārvaldei,
t.i., tām nav nepieciešama nekāda atļauja (izņemot gadījumus, kad
uzņēmums veic arī kādas citas piesārņojošas darbības, kurām
vajadzīga atļauja). Līdz ar šo noteikumu stāšanos spēkā remonta
darbnīcām tiks noteiktas vienotas vides prasības, bet joprojām
nebūs vajadzīga atļauja.
Latvijā ir vairāki simti mehānisko transportlīdzekļu remonta
darbnīcu. Nav zināms precīzs šādu uzņēmumu skaits, bet tos var
iedalīt divās atšķirīgās grupās: lieli, labi aprīkoti un moderni
uzņēmumi, kas pieder starptautiski pazīstamām kompānijām; mazas
privātas transportlīdzekļu remonta darbnīcas, kurām bieži ir
problēmas ar vides prasību ievērošanu.
Tansportlīdzekļu remonta darbnīcas atšķiras arī ar tajās
veicamajām darbībām. Tās var būt, piemēram, mehāniskās
remontdarbnīcas, virsbūvju remontdarbnīcas, krāsošanas un
pretkorozijas apstrādes darbnīcas, mazgāšanas posteņi,
remontdarbnīcas pie garāžām, riepu centri, automašīnu apkopes
centri, motociklu un mopēdu remontdarbnīcas.
Minētie noteikumi attiecas uz uzņēmumiem, kuros veic apkopi,
remontu, mazgāšanu un virsmu apstrādi sauszemes transporta
līdzekļiem (ieskaitot vieglās un kravas automašīnas, autobusus,
mopēdus, motociklus, triciklus un kvadraciklus, kā arī
lauksaimniecības mašīnas un satiksmē neizmantojamus pārvietojamus
mehānismus).
Noteikumu projekts izstrādāts
Latvijas un Dānijas projekta ietvaros, ņemot vērā Dānijas
pieredzi. Noteikumu kontroli veiks esošās institūcijas –
reģionālās vides pārvaldes un Vides valsts inspekcija.
Noteikumu projekts paredz pārejas periodu līdz 3 gadiem esošo
uzņēmumu sakārtošanai atbilstoši vides prasībām.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ekonomikas, Iekšlietu, Satiksmes, Veselības ministrijā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Vides prasības zāģētavām un kokapstrādes iekārtām”.
Noteikumu projekts ir izstrādāts, pamatojoties uz likuma “Par
piesārņojumu” 24.2. panta otro daļu.
Šie noteikumi attiecas tikai uz C kategorijas piesārņojošām
darbībām, kas minētas noteikumos “Kārtība, kādā piesakāmas A, B
un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas
A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai”: zāģētavas,
kurās pārstrādā 2000 m3 un vairāk apaļkoku gadā; citas
kokapstrādes iekārtas, kurās lieto zāģēšanas, garenfrēzēšanas un
citu koksnes griešanas tehniku; iekārtas kurināmā ražošanai no
koksnes atlikumiem.
Zāģētavās un kokapstrādes uzņēmumos var tikt veikti dažādi
procesi, piemēram, apaļkoku uzglabāšana un šķirošana, mizošana,
zāģēšana, zāģmateriālu žāvēšana, garenfrēzēšana, šķeldošana,
koksnes apstrāde ar antiseptiskām vielām (aizsardzībai pret
zilēšanu), atkritumu apsaimniekošana, iekšējā transporta līdzekļu
uzturēšana.
Šie noteikumi neattiecas uz kokapstrādes iekārtām, kurās tiek
veikti šādi procesi: augstspiediena koksnes impregnēšana; kokogļu
ražošana; līmēšana, lakošana un krāsošana, piemēram,
mēbeļrūpniecībā.
Noteikumu darbības joma tika noteikta pēc sākotnējas uzņēmumu
tehnoloģiskās un to ietekmes uz vidi viendabības
apsekošanas.
Pēc tās tika secināts, ka uzņēmumos, kuros galvenie procesi ir
zāģēšana un žāvēšana, neatkarīgi no to jaudas vides aspekti,
procesu tehniskie paņēmieni un pielietotie piesārņojuma
attīrīšanas tehnoloģiskie paņēmieni būtībā ir tie paši, un tādēļ
uz tiem var attiecināt šo noteikumu standartizētas vides
prasības.
Tika nolemts neattiecināt šos noteikumus uz uzņēmumiem, kas lieto
ķimikālijas, piemēram, līmes un lakas, un atstāt tos B
kategorijas piesārņojošo darbību sarakstā.
Līdz ar to noteikumi ir saistoši plašam zāģētavu un kokapstrādes
uzņēmumu lokam – vairāk nekā 1000 uzņēmumiem, no ļoti mazām un
vienkāršām zāģētavām (ar vienkāršām kokapstrādes mašīnām un
dažiem darbiniekiem) līdz ļoti lieliem uzņēmumiem ar
pusautomātiskām un automātiskām kokapstrādes iekārtām un lielu
darbinieku skaitu. Tomēr precīzs to skaits nav zināms.
Noteikumi ir saistoši uzņēmumiem, kuri pārstrādā 2000
m3 un vairāk apaļkoku gadā, lai nepakļautu noteikumu
prasībām mazus uzņēmumus, kuriem šo noteikumu prasības būtu par
stingrām un neizpildāmām.
Noteikumu projekts izstrādāts Latvijas un Dānijas projekta
ietvaros, ņemot vērā Dānijas pieredzi. Noteikumu kontroli veiks
esošās institūcijas – reģionālās vides pārvaldes un Vides valsts
inspekcija.
Noteikumu projekts paredz pārejas periodu līdz 3 gadiem esošām
zāģētavām un kokapstrādes iekārtām vides prasību
ieviešanai.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Veselības, Zemkopības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās
sadarbības padomē.
Zemkopības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Zivju infekcijas slimību apkarošanas kārtība”.
Latvijas
likumdošanā nav atbilstošu normatīvo aktu, kuri regulētu zivju
infekcijas slimību apkarošanu, kā arī nav pieejami statistikas
dati par infekcijas slimību izplatību zivju audzētavās, upju
baseina un piekrastes zonās.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā tiek veikta zivju
infekcijas slimību (lašu infekciozās anēmijas, virusālās
hemorāģiskās septicēmijas un infekciozās hematopoētiskās
nekrozes) apkarošana zivju audzētavās, upju baseina un piekrastes
zonās.
Zivju infekcijas slimību apkarošanas pasākumus organizē Pārtikas
un veterinārais dienests saskaņā ar dzīvnieku infekcijas slimību
valsts uzraudzības vai apkarošanas programmu.
Atzinumu par diagnozi, kas apstiprina zivju inficēšanos ar šo
noteikumu pielikumā minētajām slimībām (izņemot lašu infekciozo
anēmiju), sniedz Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centrs
pēc attiecīgu pozitīvu laboratorisko izmeklējumu reakcijas
iegūšanas. Zivju saslimšanu ar lašu infekciozo anēmiju apstiprina
veterinārās ekspertīzes rezultātā vai pēc slimības klīniskajām
pazīmēm.
Zivju audzētavās, upju baseina vai piekrastes zonās iegūto zivju
kontroli par infekcijas slimību klātbūtni veic Pārtikas un
veterinārais dienests, pārbaudot nozvejotos lomus.
Zivju infekcijas slimību laboratorisko diagnostiku,
diferenciāldiagnostiku veic Valsts veterinārmedicīnas
diagnostikas centrs saskaņā ar Pārtikas un veterinārā dienesta
izstrādātiem un apstiprinātiem norādījumiem. Pirmo reizi
konstatējot zivju saslimšanu ar kādu no zivju infekcijas slimību
ierosinātājiem, Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centrs
nosaka infekcijas slimības ierosinātāja
tipu, apakštipu vai
variantu.
Dzīvnieku īpašnieks, turētājs, praktizējošs veterinārārsts vai
Pārtikas un veterinārā dienesta pilnvarots veterinārārsts
nekavējoties ziņo Pārtikas un veterinārā dienesta teritoriālajai
struktūrvienībai par inficētu zivju (laboratoriskajos
izmeklējumos noteikta pozitīva reakcija uz kādu no zivju
infekcijas slimībām vai lašu infekciozās anēmijas gadījumā
diagnozi apstiprina pēc raksturīgām klīniskajām pazīmēm vai
veterinārās ekspertīzes rezultātā) vai iespējami inficētu zivju
(klīniskajā apskatē, pēcnāves patologanatomiskajos vai aizdomīgos
laboratoriskajos izmeklējumos konstatēts, ka zivis, iespējams, ir
inficētas ar kādu no zivju infekcijas slimību ierosinātājiem)
konstatēšanu zivju audzētavā, upju baseinā vai piekrastes
zonā.
Zivju audzētavas īpašnieks vai turētājs, kurā atrodas ar kādu no
zivju infekcijas slimībām slimas zivis, tiek reģistrēts Pārtikas
un veterinārā dienesta izveidotā reģistrā. Zivju audzētavas
īpašnieks vai turētājs izveido reģistru, kurā norāda šādu
informāciju: zivju audzētavā ievesto zivju, ikru un gametu
izcelsmes vietu, skaitu, svaru, piegādes laiku un pārdevēju; no
zivju audzētavas izvesto zivju, ikru un gametu nosūtīšanas vietu,
skaitu, svaru un izmēru; zivju, ikru un gametu mirstības pakāpi.
Noteikts, ka minēto reģistru īpašnieks pēc pieprasījuma uzrāda
Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonām un glabā ne mazāk kā
četrus gadus.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Kultūras, Satiksmes, Veselības,
Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 1.martam;
– pieteica izskatīšanai
Ministru kabinetā noteikumu projektu “Noteikumi par zvejas un
akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kārtību un
darbības kontroli”.
Noteikumu mērķis ir organizēt
Latvijas zvejas un akvakultūras produktu tirgu saskaņā ar ES
acquis communautaire noteiktajiem zvejas un akvakultūras produktu
kopīgā tirgus organizācijas principiem. Svaigo un atvēsināto
zivju tirgus organizēšanā svarīga loma ir tirgus intervencei,
nodrošinot zvejniekiem minimālo samaksu par tirgū piedāvātajām
zivīm. Intervenci var piemērot tikai tiem produktiem, kurus ir
nozvejojuši vai izaudzējuši ražotāju grupu biedri. ES ir
paredzēts finansiāls atbalsts ražotāju grupu realizētiem tirgus
intervences pasākumiem un ražotāju grupu darbības programmu
izstrādei un īstenošanai. Tā kā tas ir noteikts Eiropas Kopienas
regulās, kuras tieši piemērojamas ES dalībvalstīs, ražotāju grupu
izveides iespējas Latvijā ir jāparedz attiecīgā nacionālajā
likumdošanā. Ražotāju grupu veidošanās Latvijā veicinās
koordinētu zvejas un akvakultūras produktu tirgus attīstību. To
darbības pamatprincipi balstās uz nozvejas (ražošanas) plānošanu
un piemērošanos tirgus pieprasījumam, produkcijas kvalitātes
uzlabošanu un cenu stabilizēšanu, vienlaikus saglabājot zivju
sugu bioloģisko daudzveidību.
Noteikumi nosaka zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu
atzīšanas kārtību un darbības kontroli, ražotāju grupu tiesības
un pienākumus, kā arī paredz, ka ar ražotāju grupu darbības
kontroli saistītās administratīvās funkcijas veiks Lauku atbalsta
dienests.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Vides ministrijā, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 1.martam.
Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās
sekretariāts
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā plāna projektu
“Rīcības plāns ģimenes veida aprūpes veicināšanai bāreņiem un bez
vecāku gādības palikušajiem bērniem un situācijas uzlabošanai
bērnu ārpus ģimenes aprūpes iestādēs”.
Bērnu tiesību
aizsardzības likumā noteikts, ka ģimene ir dabiska bērna
attīstības un augšanas vide un katram bērnam ir neatņemamas
tiesības uzaugt ģimenē. Bārenis vai bez vecāku gādības palicis
bērns var tikt adoptēts, ievietots audžuģimenē vai viņam var tikt
iecelts aizbildnis, taču daudzi bērni dzīvo bērnu ārpusģimenes
aprūpes iestādēs.
Lai veicinātu alternatīvo ārpusģimenes aprūpes formu attīstību un
uzlabotu aprūpes kvalitāti bērnu ārpusģimenes aprūpes iestādēs,
tādējādi nodrošinot individuālu pieeju bērna problēmu risināšanā
un bērna gatavību integrēties sabiedrībā pēc ārpusģimenes aprūpes
iestādes atstāšanas, ir izstrādāts rīcības plāns.
Rīcības plāns satur šādus pasākumus:
1. Ģimenes veida aprūpes veicināšana:
– regulāras bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu lietu
pārbaudes ārpusģimenes aprūpes iestādēs, izvērtējot ievietošanas
iemeslus un iespējas augt ģimeniskā vidē;
– vienreizēja pabalsta izmaksa adoptētājam Ls 1000 apmērā par
katru adoptēto bērnu no ārpusģimenes aprūpes, aprūpes pabalsta Ls
35 mēnesī izmaksa adoptētājiem un aprūpes atvaļinājuma iespēja
adoptētājiem bērna pirmsadopcijas aprūpes laikā, lai veicinātu
vietējo adopciju;
– atlīdzības par audžuģimeņu pienākumu pildīšanu apmēra
pakāpeniska palielināšana, pabalsta bērna uzturam audžuģimenē
(tāpat kā aizbildņiem) izmaksa no valsts budžeta Ls 32 mēnesī un
audžuģimeņu koordinatoru institūta ieviešana Latvijas reģionos,
lai aktivizētu audžuģimeņu veidošanos;
– konsultāciju un apmācības nodrošināšana adoptētājiem,
audžuģimenēm un aizbildņiem.
2. Sabiedrības informēšana un izglītošana:
– rokasgrāmatas izstrāde bāreņu un bez vecāku gādības palikušo
bērnu ārpusģimenes alternatīvo aprūpes formu izmantošanas
veicināšanai pašvaldībās;
– sabiedrības informēšana par iespējām kļūt par audžuģimeni,
aizbildni, adoptēt bērnu;
– pilotprojektu īstenošana pašvaldībās ar mērķi izstrādāt modeli
valsts un pašvaldību institūciju sadarbībai audžuģimeņu kustības
attīstīšanai.
3. Ārpusģimeņu aprūpes iestāžu izveidošana un
pilnveidošana:
– bērnu ārpusģimenes aprūpes institūciju sistēmas pārkārtošana,
izveidojot 3 veidu institūcijas;
– bērnu skaita pakāpeniska samazināšana bērnu ārpusģimenes
aprūpes institūcijās;
– bērnu skaita samazināšana vienā grupā un nodrošinājums
dzīvošanai vienā istabiņā ne vairāk kā 2 bērniem;
– uzvedības korekcijas skolu izveidošana bērniem ar asociālu
uzvedību;
– obligāta ārstēšana no narkotisko un psihotropo vielu, citu
apreibinošu vielu un alkohola atkarības bērniem līdz 16 gadu
vecumam tikai ar vecāku (aizbildņu), audžuģimeņu piekrišanu, bet
no 16 līdz 18 gadu vecumam arī ar bērna piekrišanu;
– pārskatīt prasības kvalificēta personāla skaitam ārpusģimenes
aprūpes institūcijās, palielinot speciālistu skaitu, kas
nodarbojas ar audzināšanu, sociālo rehabilitāciju, sociālo darbu,
psiholoģisko palīdzību.
Rīcības plāna īstenošanai paredzēts izmantot valsts un pašvaldību
institūcijām piešķirto tiešo funkciju veikšanai paredzētos
ikgadējos valsts un pašvaldību budžeta līdzekļus, kā arī UNICEF
līdzekļus.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Iekšlietu, Izglītības un zinātnes, Kultūras, Labklājības,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības ministrijā,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomā, Valsts kontrolē, Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikāciju departaments