Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes
Ministre D.Staķe
Uz jaut. Nr.24 – dok.Nr.2051
Par iespējām
saņemt dotācijas sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu apmaksai no valsts budžeta līdzekļiem 2004. gadā
Labklājības ministrija ir saņēmusi un izskatījusi Jūsu 04.02.2004. vēstuli Nr.8/8–7/63, kurā lūdzat atbildēt, kā Labklājības ministrija plāno risināt izveidojušos situāciju sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanā, kā arī kas notiks ar rindā esošajiem cilvēkiem.
Atbilstoši Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likuma Pārejas noteikumu 7.punktam invalīdi,
personas, kuras sasniegušas vecumu, kas dod tiesības saņemt
valsts vecuma pensiju, un politiski represētās personas, kuras
nestrādā (nav uzskatāmas par darba ņēmēju vai pašnodarbināto
saskaņā ar likumu “Par valsts sociālo apdrošināšanu”) un saņem
tikai valsts pensiju vai tikai valsts sociālā nodrošinājuma
pabalstu, par valsts budžeta līdzekļiem Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā varēja saņemt sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus sociālās rehabilitācijas institūcijās, nepārsniedzot
pakalpojuma ilgumu, kas ir 21 diena no 2003.gada 1.janvāra līdz
2003.gada 31.decembrim.
Tā kā Ministru kabinets pieņēma lēmumu 2004.gadā ierobežot kopējo
valsts budžeta deficītu līdz 2% un lēma par ar to saistīto kopējo
finanšu resursu ierobežošanu, Labklājības ministrijai 2004.gada
budžets bija jāsamazina par 6,45%. Līdz ar to ministrija bija
spiesta neturpināt sociālās rehabilitācijas pakalpojumu
sniegšanu, un šobrīd no valsts budžeta finansēti sociālās
rehabilitācijas pakalpojumi ir pieejami tikai Černobiļas
atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un
Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku rezultātā cietušām
personām, ko nosaka Černobiļas atomelektrostacijas (ČAES)
avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas
atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušo personu sociālās
aizsardzības likuma 15. un 16.pants.
Šobrīd notiek diskusijas par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma
sociālās rehabilitācijas institūcijās turpmākās attīstības
iespējām, un gadījumā, ja tiks rasts atbilstošs finansējums
valsts budžetā, Labklājības ministrija atsāks sociālās
rehabilitācijas pakalpojuma organizēšanu. 2004.gada valsts
budžeta grozījumos tiks lūgts paredzēt finansējumu, lai varētu
atjaunot sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanu sociālās
rehabilitācijas institūcijās, lai nodrošinātu pakalpojumu uz
sociālo rehabilitāciju rindā esošām personām pēc rindu
pārskatīšanas. Minētajam mērķim 2004.gadā papildus nepieciešami
Ls 660 000.
Labklājības ministrija vērš Jūsu uzmanību uz to, ka pensijas
vecumu sasniegušām personām biežāk ir nepieciešami medicīniskās,
nevis sociālās rehabilitācijas pakalpojumi, ko var secināt no
Sociālās palīdzības fonda veiktās analīzes. Līdz ar to uzskatām,
ka jāveicina medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu pieejamība,
kas savukārt ir Veselības ministrijas kompetencē.
Rīgā 2004.gada 13.februārī Labklājības ministre D.Staķe
Ministre S.Kalniete
Uz jaut.Nr.25.–dok.Nr.2066
Par Latvijas
gatavību dalībai
Eiropas Savienībā
1. Jūs esat paudusi viedokli, ka Latvija nav gatava dalībai Eiropas Savienībā. Kurš ir atbildīgs par šo situāciju?
Latvija sāka gatavošanos dalībai Eiropas Savienībā jau 1995.gadā. Kopš tā laika katra valdība ir veikusi sagatavošanās darbus, lai
mūsu valsts pārņemtu Eiropas
Savienības likumdošanas normas, kā arī nodrošinātu to praktisko
ieviešanu.
Kopš pēdējā Eiropas Komisijas Monitoringa ziņojuma klajā laišanas
2003.gada 5.novembrī valdība ir konsekventi rīkojusies, lai
novērstu nepilnības. Uz Eiropas Komisijas ziņojuma pamata katra
ministrija izstrādāja rīcības plānu, kas tika iesniegts Eiropas
Lietu birojam. Šī gada sākumā valdība, pamatojoties uz 5.februārī
notikušajām konsultācijām starp Latviju un Eiropas Komisiju,
aktualizēja veicamo darbu apjomu.
Ņemot vērā to, ka laika līdz iestāšanās brīdim ir palicis maz,
valdība ir lēmusi katrā valdības sēdē turpmāk izskatīt
jautājumus, kas saistīti ar gatavošanos dalībai ES. Tādā veidā
tiks nodrošināts, ka Latvija ir gatava ES dalībvalsts
statusam.
2. Kā vērtējat savas valdības veikumu ceļā uz Eiropas
Savienību, ja vēl šā gada februāra sākumā ir saņemti Eiropas
Komisijas pārmetumi par to, ka Latvija nav gatava pilnvērtīgi
darboties šajā organizācijā?
Šī valdība ir pabeigusi
sarunas par iestāšanos Eiropas Savienībā. Valdība pielika
vislielākās pūles, lai nodrošinātu apzinātu un pamatotu vēlētāju
balsojumu referendumā par Latvijas dalību ES, realizējot tautas
kampaņu. Tautas nobalsošanas rezultāti apliecina valdības darba
rezultātus. Šī valdība ir arī padarījusi visus tos iekavētos
darbus, kurus nepadarīja citas valdības.
Šā gada februāra sākumā Latvijai, tāpat kā visām citām jaunajām
dalībvalstīm, notika regulāras konsultācijas ar Eiropas Komisiju,
lai pārrunātu paveikto un identificētu līdz iestāšanās brīdim ES
darāmos darbus. Šādas konsultācijas notika visām 10 valstīm, un
visām valstīm tika identificēti trūkumi, kuri jānovērš līdz šā
gada 1.maijam. Latvija par Eiropas Savienības dalībvalsti kļūs
1.maijā, un līdz šim brīdim ir jānodrošina atbilstība acquis
communautaire.
3. Kāpēc Latvijā joprojām nav iespējams iesniegt projektus
Eiropas Savienības (turpmāk ES) fondu līdzekļu
apguvei?
Latvijas Republika saskaņā ar Pievienošanās
līgumu kļūs par pilntiesīgu ES dalībvalsti tikai 2004.gada
1.maijā. Saskaņā ar Pievienošanās ES līguma nosacījumiem par
Eiropas Padomes regulas (EK) Nr.1260/1999 (1999.gada 21.jūnijs)
piemērošanu no 2004.gada janvāra var uzskatīt par attiecināmām
tikai tās izmaksas no Fonda, kuras atbilst šajā regulā
paredzētajiem nosacījumiem:
1) Viena no prasībām ir Vienotā programmdokumenta (VPD) izstrāde.
Finanšu ministrija ir izstrādājusi VPD projektu, kuru Eiropas
Komisijas (turpmāk – EK) atbildīgie dienesti kopīgi ar pārējo
kandidātvalstu VPD apstiprināja 2003.gada 18.decembrī. Jānorāda,
ka minēto dokumentu Eiropas Komisija galīgi apstiprinās un tas
iegūs juridisko statusu pēc Latvijas iestāšanās ES (pēc 2004.gada
1.maija).
2) Trīs mēnešu laikā pēc VPD oficiālās apstiprināšanas
dalībvalstīm ir jāizstrādā Programmas papildinājums (dokuments,
kas detalizētāk paskaidro VPD ietverto pasākumu īstenošanas
nosacījumus). Finanšu ministrija jau šobrīd ir izstrādājusi
minētā dokumenta projektu, kas tika izskatīts pagaidu ES
struktūrfondu uzraudzības komitejā 2004.gada 4.februārī. Saskaņā
ar pagaidu ES struktūrfondu uzraudzības komitejas lēmumu
programmas papildinājums tiks nosūtīts rakstiskai apstiprināšanai
ES struktūrfondu uzraudzības komitejas locekļiem 23.februārī.
Programmas papildinājuma projekts tiks saskaņots rakstiskai
procedūras veidā līdz 2004.gada 1.martam.
3) Trīs mēnešu laikā pēc VPD oficiālās apstiprināšanas
dalībvalstīm ir jāizveido ES struktūrfondu uzraudzības komiteja.
Pirmā pagaidu ES struktūrfondu uzraudzības komitejas sanāksme
notika 2004.gada 4.februārī. Jānorāda, ka līdz Latvijas kā
pilntiesīgas ES dalībvalsts statusa iegūšanai ES struktūrfondu
uzraudzības komitejai ir tikai pagaidu statuss.
4) Viens no ES struktūrfondu uzraudzības komitejas uzdevumiem ir
apstiprināt projektu vērtēšanas kritērijus, uz kuru pamata tiks
atlasīti no ES struktūrfondiem finansētie projekti. Patlaban
Finanšu ministrija ir izstrādājusi administratīvās atbilstības un
kvalitātes kritērijus, kuri jau šobrīd ir ietverti programmas
papildinājuma projektā. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas/nozaru
ministrijas turpina pilnveidot specifiskos projektu atlases
kritērijus, kurus SF uzraudzības komitejas locekļi apstiprinās
rakstiskas procedūras veidā.
5) Lai varētu sākt projektu konkursu izsludināšanu pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijām/nozaru ministrijām ERAF un ESF gadījumā un
otrā līmeņa starpniekinstitūcijai ELVGF un ZVFI gadījumā, ir
jāizstrādā atklāto konkursu vadlīnijas projektu pieteicējiem,
kuras apstiprina attiecīgo fondu vadības komitejas. Šobrīd
vadošai iestādei izskatīšanai nacionālās programmas ir iesniegusi
Satiksmes, Izglītības un zinātnes, Veselības, Labklājības un
Vides ministrija. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas/nozaru
ministrijas turpina gatavot atklātā projektu konkursa vadlīnijas,
kā arī grantu shēmas.
6) Finanšu ministrija ir izstrādājusi fondu vadības komiteju
nolikumus, kuri ir izsūtīti SF vadībā iesaistītajām institūcijām
saskaņošanai. Pirmās vadības komitejas tiks sasauktas pēc atklāto
konkursu vadlīniju, nacionālo programmu un grantu shēmu
galaversiju iesniegšanas Finanšu ministrijā.
7) Lai nodrošinātu drošu un efektīvu finanšu līdzekļu apguvi,
Finanšu ministrija atbilstoši EK prasībām veido struktūrfondu
vadības un kontroles sistēmu, kā viens no tās priekšnosacījumiem
ir noteikta otrā līmeņa starpniekinstitūciju akreditācija.
Finanšu ministrija ir izsludinājusi konkursu par otrā līmeņa
starpniekinstitūciju akreditāciju. Pieteikumi atklātajā konkursā
iesniedzami Finanšu ministrijā līdz 2004.gada 19.februārim.
Akreditācija tiks sākta martā, un to veiks konkursa kārtībā
izvēlēta neatkarīga auditoru kompānija.
8) Līdz to Finanšu ministrija aicinās uzsākt projektu iesniegšanu
ES struktūrfondu līdzekļu apguvei tikai pēc iepriekšminēto
priekšnosacījumu izpildes, tādējādi novēršot jebkuru publiskā
finansējuma neatbilstošas izmantošanas iespējamību.
4. Kuri likumi un normatīvie akti, kas saistīti ar Latvijas
dalību Eiropas Savienībā, joprojām nav saskaņoti ar šīs
organizācijas prasībām?
Saskaņā ar Eiropas Komisijas novērtējumu 5.novembra monitoringa
ziņojumā Latvija ir sasniegusi augstu atbilstības pakāpi ES
likumdošanai lielākajā daļā sektoru. Taču vairākās jomās vēl ir
jāpieņem atsevišķi likumprojekti, piemēram, profesionālo
kvalifikāciju savstarpējās atzīšanas un sabiedriskā iepirkuma
jomā. Pielikumā ir pievienots saraksts ar likumprojektiem, kuri
jāpieņem līdz 2004.gada 1.maijam.
5. Vai valdība ir nodrošinājusi nepieciešamo finansējumu
likumu un normatīvo aktu, kas saistīti ar Latvijas dalību Eiropas
Savienībā, ieviešanai?
Finanšu ministrija informē, ka Ministru kabinets 2003.gada
22.jūlija sēdē (protokols Nr.41, 2.§) par 2004.gada valsts
budžeta prioritātēm noteica integrāciju NATO un Eiropas
Savienībā, paredzot, ka prioritāte “Integrācija Eiropas
Savienībā” tiek finansēta ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu noteikto izdevumu ietvaros, izņemot izdevumus ES fondu
līdzfinansēšanai un administrēšanai.
2003.gada 12.augusta (protokols Nr.44,4.§) un 26.augusta
(protokols Nr.46, 47. §) Ministru kabineta sēdēs, izskatot
jautājumu par izdevumiem Eiropas Savienības fondu
līdzfinansēšanai un administrēšanai 2004.gadā, nolēma, ka
izdevumi struktūrfondiem, Kohēzijas fondam, Lauku attīstības
plāna maksājumiem un Kopienas iniciatīvām 30,9 milj. latu apmērā
jāiekļauj Finanšu ministrijas budžetā. Bez tam tika akceptēti
papildu izdevumi Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto
ministriju administratīvās kapacitātes celšanai 8,5 milj. latu
apmērā. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes arī savu
budžetu ietvaros ir paredzējušas līdzekļus ar Latvijas dalību
Eiropas Savienībā saistītu pasākumu finansēšanai.
Rīgā 2004.gada 19.februārī Ārlietu
ministre S.Kalniete
Pielikums
Integrācijai ES nepieciešamie likumi
Stāvoklis 18.02.2004.
Nr. p.k. |
Likumprojekts |
Stadija |
Kāpēc ir svarīga likuma pieņemšana |
Atbildīgā ministrija |
Atbildīgā komisija Saeimā |
Likumprojekti Saeimā |
|||||
1. |
Grozījumi “Ārstniecības likumā” |
1. lasījums – 15.10.2003. 2. lasījums – 12.02.2004. |
Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu profesionālo kvalifikāciju savstarpējo atzīšanu veselības aprūpes profesijās. Sadaļa – Brīva personu kustība |
VM |
Sociālo un darba lietu komisija |
2. |
Grozījumi likumā “Par reglamentētajām profesijām un profesionālo kvalifikāciju atzīšanu” |
Iesniegts Saeimā 18.01.2004. |
Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu ES likumdošanai atbilstošu profesionālo kvalifikāciju savstarpējo atzīšanu. Sadaļa – Brīva personu kustība |
IZM |
|
3. |
Grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli” |
1. lasījums – 12.02.2004. |
Grozījumi nosaka PVN piemērošanas kārtību preču piegādēm un pakalpojumu sniegšanai ES iekšējā tirgū. Likuma grozījumu rezultātā likums tiks saskaņots ar Eiropas Padomes 1977. gada 17. maija Sestās direktīvas 77/388/EEC prasībām. Sadaļa – Nodokļi |
FM |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija |
4. |
Lauksaimniecības un lauku attīstības likums |
1. lasījums – 12.02.2004. |
Likums nodrošinās Latvijas dalību kopējā lauksaimniecības politikā. Sadaļa – Lauksaimniecība un lauku attīstība, arī Zivsaimniecība |
ZM |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija |
5. |
Grozījumi likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām” |
12.02.2004. nodots komisijām |
Grozījumi ieviesīs ES prasības attiecībā uz sabiedriskā iepirkuma likumdošanu. Sadaļa – Brīva preču kustība |
FM (Iepirkumu uzraudzības birojs) |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija |
6. |
Grozījumi “Detektīvdarbības likumā” |
29.01.2004. nodots komisijām |
Likums novērsīs ierobežojumus Eiropas Savienības dalībvalsts pilsoņa brīvībai veikt uzņēmējdarbību citā valstī. Sadaļa – Brīva pakalpojumu kustība |
IeM |
Aizsardzības un iekšlietu komisija |
7. |
Grozījumi likumā “Par ieguldījumu sabiedrībām” |
1. lasījums – 12.02.2004. |
Grozījumi paredz paplašināt ieguldījumu sabiedrību pieļaujamos darbības veidus, nosakot papildu prasības sabiedrību kapitālam un citas darbību regulējošas prasības saskaņā ar direktīvas 2001/107/EC prasībām. Grozījumi likumā paredz arī direktīvas 2001/108/EEC prasību ieviešanu, kas būtiski maina uzņēmumu kolektīvo ieguldījumu pārvedamos vērtspapīros (UCITS) ieguldīšanas noteikumus. Sadaļa – Brīva pakalpojumu kustība, Brīva kapitāla kustība |
FM |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija |
8. |
Grozījumi “Pasta likumā” |
Iesniegts – 06.11.2003. Plenārsēde 13.11.2003. 1. lasījums – 04.12.2003. 2. lasījums – 29.01.2004. |
Grozījumi pārņem direktīvu 2002/39/EC. Tie paredz līdz acquis noteiktajam apjomam liberalizēt pasta pakalpojumu tirgu, precizēt vispārējā pakalpojuma definīciju, noteikt visiem pasta pakalpojumu sniedzējiem līdzvērtīgus nosacījumus. Sadaļa – Telekomunikācijas |
SM |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija |
9. |
Grozījumi “Darba likumā” |
Iesniegts – 19.12.2003. |
Grozījumi vajadzīgi, lai pārņemtu direktīvu 2000/78/EC par tiesību normu ietvara izveidi vienlīdzīgai attieksmei darba vietā. Sadaļas – Sociālā politika un nodarbinātība |
LM |
Sociālā un darba lietu komisija (Juridiskā komisija) |
10. |
Kriminālprocesa likums |
Iesniegts – 29.05.2003. Plenārsēdē – 05.06.2003. 1. lasījums – 19.06.2003. |
Likums nepieciešams, lai saīsinātu kriminālprocesu un modernizētu kriminālprocesuālo attiecību risinājumu. Likums novērsīs pašreiz spēkā esošā Kriminālprocesa Kodeksa trūkumus. Sadaļa – Sadarbība tieslietās un iekšlietās |
TM |
Juridiskā komisija (Aizsardzības un iekšlietu komisija; Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija) |
11. |
Fizisko personu īpašuma sākumdeklarēšanas likums |
Iesniegts – 28.11.2002. Plenārsēdē – 05.12.2002. 1. lasījumā – 05.12.2002. |
Likums veicinās ienākumu likumības kontroli, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu, kā arī atvieglos noziedzīgu nodarījumu atklāšanai un izmeklēšanai nepieciešamo pierādījumu vākšanu. Sadaļas – Sadarbība tieslietās un iekšlietās un Brīva kapitāla kustība |
TM |
Juridiskā komisija (Valsts pārvaldes un pašvaldību komisija) |
12. |
Eiropas konvencijas par savstarpējo palīdzību krimināllietās otrā papildprotokola ratifikācija |
Iesniegts – 25.11.2003. Plenārsēde – 04.12.2003. 1. lasījums – 18.12.2003. |
Ratifikācija nepieciešama, lai veicinātu tiesisko sadarbību. Sadaļa – Sadarbība tieslietās un iekšlietās |
TM |
Ārlietu komisija (Aizsardzības un iekšlietu komisija) |
13. |
Alkoholisko dzērienu aprites likums |
Iesniegts Saeimā 11.02.2004. |
Likumi nodrošinās EKL 28.–30. panta korektu ieviešanu, tirdzniecības barjeru identificēšanu un novēršanu |
FM |
|
14. |
Grozījumi “Dzelzceļa likumā” |
Iesniegts – 11.07.2003. Plenārsēde – 04.09.2003. 1. lasījums – 18.09.2003. 2. lasījums – 26.11.2003. |
Grozījumi nepieciešami, lai pārņemtu dzelzceļa infrastruktūras paketes direktīvu. Sadaļa – Transports |
SM |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija |
15. |
Grozījumi “Atkritumu apsaimniekošanas likumā” |
Iesniegts – 14.07.2003. Plenārsēde –04.09.2003. 1. lasījums – 18.09.2003. 2. lasījums – 26.11.2003. |
Grozījumi paredz kārtību, kādā apstrīdēt reģionālo vides pārvalžu izdotos administratīvos aktus. Grozījumos precīzāk pārņemtas ES direktīvas 1999/31/EC normas, nosakot, ka personām, kuras uzglabā bīstamos atkritumus ilgāk par 12 mēnešiem, ir jāsaņem atļauja atkritumu apglabāšanai un jāveic normatīvajos aktos noteiktie atkritumu poligonu apsaimniekotāju pienākumi. Sadaļa – Vide |
VIDM |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija |
|
|||||
Brīva preču kustība |
|||||
16. |
Grozījumi likumā “Par būvdarbiem, piegādēm, nomu un pakalpojumiem sabiedrisko pakalpojumu uzņēmumu vajadzībām” |
Tiek izstrādāti |
Grozījumi nodrošinās atbilstību direktīvām 92/13/EEC un 93/38/EEC par iepirkuma procedūrām tām iestādēm, kas darbojas ūdens, enerģētikas, transporta un telekomunikāciju jomā. |
FM (Iepirkumu uzraudzības birojs) |
|
17. |
Grozījumi likumā “Par atbilstības novērtēšanu” |
13.11.2003. izsludināti VSS |
Grozījumi ievieš savstarpējās atzīšanas principu, kas noteikts Eiropas Komisijas Ekonomiskās un sociālās komitejas viedoklī 2001/C 116/03. |
EM |
|
18. |
Grozījumi “Ieroču aprites likumā” |
Tiek izstrādāti |
Grozījumi novērsīs atlikušos šķēršļus brīvai preču kustībai attiecībā uz ieročiem un pilnībā pārņems direktīvas 91/477/EEC prasības. |
IeM |
|
Brīva personu kustība |
|||||
19. |
Grozījumi “Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā” |
Tiek izstrādāti |
Normatīvais akts nodrošinās LR pilsoņu tiesības piedalīties pilsētu domju, novada domju un pagasta padomju vēlēšanās (direktīva 94/80/EC). |
TM |
|
Brīva pakalpojumu kustība |
|||||
20. |
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums |
Izsludināts VSS 05.02.2004. |
Lai saskaņotu likumdošanu ar ES prasībām transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jomā, ieskaitot apdrošinātāja atbildības struktūru un minimālo trešās puses seguma līmeni. (Likums attiecas arī uz Brīvas kapitāla kustības sadaļu.) |
FM |
|
21. |
Grozījumi Komerclikumā |
Tiek izstrādāti |
Uzņēmējdarbības vides uzlabošana. Precīzāka Komercaģentu direktīvas 86/653/EEC prasību ieviešana. |
TM |
|
22. |
Likums “Par informācijas sabiedrības pakalpojumiem” |
Tiek izstrādāts. Ir izveidota darba grupa |
Direktīvas 2000/31/EC par e-komerciju prasību pārņemšana un direktīvas 1998/34/EC informācijas sabiedrības pakalpojumu definīcijas pārņemšana. |
EM |
|
Brīva kapitāla kustība |
|||||
23. |
Finanšu ķīlu likums |
Tiek izstrādāts |
ES prasību ieviešanai par finanšu nodrošinājuma līgumiem, kas izriet no direktīvas 2002/47/EC. |
FKTK |
|
24. |
Grozījumi likumā “Par zemes reformu LR pilsētās” |
Tiek izstrādāti |
Grozījumi nepieciešami, lai atceltu ierobežojumus zemes iegādei ES pilsoņiem valsts pierobežas joslās un zemi Baltijas jūras un Rīgas jūras līča kāpu aizsargjoslās un citu publisko ūdenstilpju un ūdensteču aizsargjoslās. |
TM |
|
Uzņēmējdarbības likumdošana |
|||||
25. |
Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā |
Tiek izstrādāti |
Grozījumi pārņems direktīvu 2001/29/EC par autortiesībām informācijas sabiedrībā, direktīvu 2001/84/EC par tālākpārdošanas (resale) tiesībām un precizēs tiesību normas par mediatoriem, kas ietvertas direktīvā 93/83/EEC. |
KM |
|
26. |
Grozījumi “Autortiesību likumā” |
Izsludināti VSS 15.01.2004. un 14.02.2004. |
|||
27. |
Patentu likums (tiek izstrādāts jauns likums, kas aizstās iepriekšējo) |
Tiek izstrādāti |
Grozījumi pilnībā pārņems patentu, preču zīmju un dizainparaugu acquis. |
TM |
|
28. |
Grozījumi likumā “Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm” |
Tiek izstrādāti |
TM |
||
29. |
Dizainparaugu likums |
Apstiprināts MK 17.02.2004. |
Likums nodrošinās atbilstību direktīvai par dizainparaugu tiesisko aizsardzību – attiecībā uz dizainparauga definīciju, aizsardzības priekšnoteikumiem, reģistrācijas kārtību, piešķirto tiesību apjomu un saturu. |
TM |
|
30. |
Grozījumi “Civillikumā” |
Ir izveidota darba grupa. Tiek izstrādāti grozījumi |
Grozījumi nepieciešami, lai tiesību normas saskaņotu ar Briseles konvenciju par piekritību un spriedumu izpildi civillietās un komerclietās un Romas līgumtiesību konvenciju (EC Convention on the Law Applicable to Contractual Obligations). |
EM, TM |
|
Lauksaimniecība |
|||||
32. |
Grozījumi “Veterinārmedicīnas likumā” |
Izsludināti VSS 12.02.2004. |
Grozījumi nepieciešami, lai pārņemtu vairākas ES veterinārās likumdošanas normas, tai skaitā noteiktu nacionālo institūciju, kas būs atbildīga par prasību ieviešanu attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem, kas nav paredzēti cilvēku patēriņam (regula 1774/2002). |
ZM |
|
33. |
Grozījumi “Dzīvnieku barības aprites likumā” |
Izsludināti VSS 12.02.2004. |
Likums ieviesīs Eiropas Savienības dzīvnieku barības likumdošanas normatīvo dokumentu prasības, kas nosaka dzīvnieku barības aprites kārtību. |
ZM |
|
34. |
Cukura nozares likums |
Tiek izstrādāts |
Ieviesīs, pārņems ES koptirgus mehānismus cukura sektorā. |
ZM |
|
35. |
Grozījumi “Augu aizsardzības likumā” |
Apstiprināts MK 17.02.2004. |
Grozījumi nepieciešami, lai esošo normatīvo aktu bāzi augu aizsardzības jomā pabeigtu saskaņot ar Eiropas Savienības tiesību aktiem. |
ZM |
|
Sociālā politika un nodarbinātība |
|||||
36. |
Grozījumi Civillikumā |
Izsludināti VSS 05.02.2004. |
Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu vienlīdzību neatkarīgi no rasu un etniskās izcelsmes (direktīva 2000/43/EC). |
IUMSIL |
|
37. |
Grozījumi “Izglītības likumā” |
||||
38. |
Grozījumi likumā “Par sociālo drošību” |
||||
39. |
Grozījumi Krimināllikumā |
||||
40. |
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā |
||||
41. |
Grozījumi Administratīvā procesa likumā (vai Valsts pārvaldes iekārtas likumā) |
||||
42. |
Grozījumi “Valsts civildienesta likumā” |
||||
43. |
Grozījumi “Likumā par Valsts cilvēktiesību biroju” |
||||
44. |
Grozījumi “Epidemioloģiskās drošības likumā” |
Tiek izstrādāti |
Grozījumi nepieciešami, lai ieviestu direktīvu 2119/98/EC. |
VM |
|
Enerģētika |
|||||
45. |
Grozījumi “Enerģētikas likumā” |
22.12.2003. iesniegti Valsts kancelejā |
Grozījumi paredz liberalizēt dabasgāzes tirgu, nosakot likumdošanas bāzi trešās puses pieejai un kvalificēto gāzes lietotāju noteikšanai. |
EM |
|
46. |
Elektrības likums |
Tiek izstrādāts |
Likums nodrošinās pilnīgu atbilstību ES likumdošanai iekšējā elektrības tirgus jomā. |
EM |
|
Telekomunikācijas |
|||||
47. |
Likums par elektroniskajiem komunikācijas līdzekļiem |
Tiek izstrādāts |
Likums nepieciešams, lai ieviestu jaunā elektroniskos komunikācijas līdzekļus regulējošā ietvara direktīvas (2002/19/EC, 2002/20/EC, 2002/21/EC un 2002/22/EC). |
SM |
|
Patērētāju un veselības aizsardzība |
|||||
48. |
Grozījumi “Preču un pakalpojumu drošuma likumā” |
02.10.2003. izsludināti VSS |
Grozījumi nepieciešami, lai ieviestu acquis normas attiecībā uz drošības jomām, kā arī vispārējo produktu drošību. Tie pārņem direktīvas 2001/95/EC prasības. |
EM |
|
49. |
Grozījumi “Reklāmas likumā” |
Tiek izstrādāti |
Ievieš direktīvu 84/450/EEC un direktīvu 97/55/EC attiecībā uz reklāmas tiesībām. |
EM |
|
50. |
Grozījumi likumā “Par atbildību par preces un pakalpojuma trūkumiem” |
22.12.2003. pieņemti MKK |
Likumprojekts pārņem atsevišķas direktīvas 85/374/EEC normas. |
EM |
|
Sadarbība tieslietās un iekšlietās |
|||||
51. |
ANO konvencijas pret transnacionālo organizēto noziedzību protokola par cilvēku tirdzniecības, jo sevišķi tirdzniecības ar sievietēm un bērniem, novēršanu, apkarošanu un sodīšanu par to ratifikācija |
Iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā 16.02.2004. |
Ratifikācija nepieciešama, lai saskaņā ar ES prasību veicinātu sadarbību noziedzības apkarošanā. |
IeM |
|
52. |
Grozījumi Krimināllikumā |
Iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetā 02.2004. |
Grozījumi (kopā ar grozījumiem Sodu izpildes kodeksā un Sodu reģistra likumā) nodrošinās ES prasības par juridisko personu atbildību. |
KNAB |