• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.02.2004., Nr. 31 https://www.vestnesis.lv/ta/id/84796

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

2004. gada 16. februāra sēdē

Vēl šajā numurā

26.02.2004., Nr. 31

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes

Ministre D.Staķe

Uz jaut. Nr.24 – dok.Nr.2051

Par iespējām saņemt dotācijas sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu apmaksai no valsts budžeta līdzekļiem 2004. gadā

Labklājības ministrija ir saņēmusi un izskatījusi Jūsu 04.02.2004. vēstuli Nr.8/8–7/63, kurā lūdzat atbildēt, kā Labklājības ministrija plāno risināt izveidojušos situāciju sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanā, kā arī kas notiks ar rindā esošajiem cilvēkiem.

Atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma Pārejas noteikumu 7.punktam invalīdi, personas, kuras sasniegušas vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma pensiju, un politiski represētās personas, kuras nestrādā (nav uzskatāmas par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu “Par valsts sociālo apdrošināšanu”) un saņem tikai valsts pensiju vai tikai valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu, par valsts budžeta līdzekļiem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā varēja saņemt sociālās rehabilitācijas pakalpojumus sociālās rehabilitācijas institūcijās, nepārsniedzot pakalpojuma ilgumu, kas ir 21 diena no 2003.gada 1.janvāra līdz 2003.gada 31.decembrim.
Tā kā Ministru kabinets pieņēma lēmumu 2004.gadā ierobežot kopējo valsts budžeta deficītu līdz 2% un lēma par ar to saistīto kopējo finanšu resursu ierobežošanu, Labklājības ministrijai 2004.gada budžets bija jāsamazina par 6,45%. Līdz ar to ministrija bija spiesta neturpināt sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu, un šobrīd no valsts budžeta finansēti sociālās rehabilitācijas pakalpojumi ir pieejami tikai Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku rezultātā cietušām personām, ko nosaka Černobiļas atomelektrostacijas (ČAES) avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušo personu sociālās aizsardzības likuma 15. un 16.pants.
Šobrīd notiek diskusijas par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sociālās rehabilitācijas institūcijās turpmākās attīstības iespējām, un gadījumā, ja tiks rasts atbilstošs finansējums valsts budžetā, Labklājības ministrija atsāks sociālās rehabilitācijas pakalpojuma organizēšanu. 2004.gada valsts budžeta grozījumos tiks lūgts paredzēt finansējumu, lai varētu atjaunot sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanu sociālās rehabilitācijas institūcijās, lai nodrošinātu pakalpojumu uz sociālo rehabilitāciju rindā esošām personām pēc rindu pārskatīšanas. Minētajam mērķim 2004.gadā papildus nepieciešami Ls 660 000.
Labklājības ministrija vērš Jūsu uzmanību uz to, ka pensijas vecumu sasniegušām personām biežāk ir nepieciešami medicīniskās, nevis sociālās rehabilitācijas pakalpojumi, ko var secināt no Sociālās palīdzības fonda veiktās analīzes. Līdz ar to uzskatām, ka jāveicina medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu pieejamība, kas savukārt ir Veselības ministrijas kompetencē.

Rīgā 2004.gada 13.februārī Labklājības ministre D.Staķe

Ministre S.Kalniete

Uz jaut.Nr.25.–dok.Nr.2066

Par Latvijas gatavību dalībai
Eiropas Savienībā

1. Jūs esat paudusi viedokli, ka Latvija nav gatava dalībai Eiropas Savienībā. Kurš ir atbildīgs par šo situāciju?

Latvija sāka gatavošanos dalībai Eiropas Savienībā jau 1995.gadā. Kopš tā laika katra valdība ir veikusi sagatavošanās darbus, lai

mūsu valsts pārņemtu Eiropas Savienības likumdošanas normas, kā arī nodrošinātu to praktisko ieviešanu.
Kopš pēdējā Eiropas Komisijas Monitoringa ziņojuma klajā laišanas 2003.gada 5.novembrī valdība ir konsekventi rīkojusies, lai novērstu nepilnības. Uz Eiropas Komisijas ziņojuma pamata katra ministrija izstrādāja rīcības plānu, kas tika iesniegts Eiropas Lietu birojam. Šī gada sākumā valdība, pamatojoties uz 5.februārī notikušajām konsultācijām starp Latviju un Eiropas Komisiju, aktualizēja veicamo darbu apjomu.
Ņemot vērā to, ka laika līdz iestāšanās brīdim ir palicis maz, valdība ir lēmusi katrā valdības sēdē turpmāk izskatīt jautājumus, kas saistīti ar gatavošanos dalībai ES. Tādā veidā tiks nodrošināts, ka Latvija ir gatava ES dalībvalsts statusam.

2. Kā vērtējat savas valdības veikumu ceļā uz Eiropas Savienību, ja vēl šā gada februāra sākumā ir saņemti Eiropas Komisijas pārmetumi par to, ka Latvija nav gatava pilnvērtīgi darboties šajā organizācijā?
Šī valdība ir pabeigusi sarunas par iestāšanos Eiropas Savienībā. Valdība pielika vislielākās pūles, lai nodrošinātu apzinātu un pamatotu vēlētāju balsojumu referendumā par Latvijas dalību ES, realizējot tautas kampaņu. Tautas nobalsošanas rezultāti apliecina valdības darba rezultātus. Šī valdība ir arī padarījusi visus tos iekavētos darbus, kurus nepadarīja citas valdības.
Šā gada februāra sākumā Latvijai, tāpat kā visām citām jaunajām dalībvalstīm, notika regulāras konsultācijas ar Eiropas Komisiju, lai pārrunātu paveikto un identificētu līdz iestāšanās brīdim ES darāmos darbus. Šādas konsultācijas notika visām 10 valstīm, un visām valstīm tika identificēti trūkumi, kuri jānovērš līdz šā gada 1.maijam. Latvija par Eiropas Savienības dalībvalsti kļūs 1.maijā, un līdz šim brīdim ir jānodrošina atbilstība acquis communautaire.

3. Kāpēc Latvijā joprojām nav iespējams iesniegt projektus Eiropas Savienības (turpmāk ES) fondu līdzekļu apguvei?
Latvijas Republika saskaņā ar Pievienošanās līgumu kļūs par pilntiesīgu ES dalībvalsti tikai 2004.gada 1.maijā. Saskaņā ar Pievienošanās ES līguma nosacījumiem par Eiropas Padomes regulas (EK) Nr.1260/1999 (1999.gada 21.jūnijs) piemērošanu no 2004.gada janvāra var uzskatīt par attiecināmām tikai tās izmaksas no Fonda, kuras atbilst šajā regulā paredzētajiem nosacījumiem:
1) Viena no prasībām ir Vienotā programmdokumenta (VPD) izstrāde. Finanšu ministrija ir izstrādājusi VPD projektu, kuru Eiropas Komisijas (turpmāk – EK) atbildīgie dienesti kopīgi ar pārējo kandidātvalstu VPD apstiprināja 2003.gada 18.decembrī. Jānorāda, ka minēto dokumentu Eiropas Komisija galīgi apstiprinās un tas iegūs juridisko statusu pēc Latvijas iestāšanās ES (pēc 2004.gada 1.maija).
2) Trīs mēnešu laikā pēc VPD oficiālās apstiprināšanas dalībvalstīm ir jāizstrādā Programmas papildinājums (dokuments, kas detalizētāk paskaidro VPD ietverto pasākumu īstenošanas nosacījumus). Finanšu ministrija jau šobrīd ir izstrādājusi minētā dokumenta projektu, kas tika izskatīts pagaidu ES struktūrfondu uzraudzības komitejā 2004.gada 4.februārī. Saskaņā ar pagaidu ES struktūrfondu uzraudzības komitejas lēmumu programmas papildinājums tiks nosūtīts rakstiskai apstiprināšanai ES struktūrfondu uzraudzības komitejas locekļiem 23.februārī. Programmas papildinājuma projekts tiks saskaņots rakstiskai procedūras veidā līdz 2004.gada 1.martam.
3) Trīs mēnešu laikā pēc VPD oficiālās apstiprināšanas dalībvalstīm ir jāizveido ES struktūrfondu uzraudzības komiteja. Pirmā pagaidu ES struktūrfondu uzraudzības komitejas sanāksme notika 2004.gada 4.februārī. Jānorāda, ka līdz Latvijas kā pilntiesīgas ES dalībvalsts statusa iegūšanai ES struktūrfondu uzraudzības komitejai ir tikai pagaidu statuss.
4) Viens no ES struktūrfondu uzraudzības komitejas uzdevumiem ir apstiprināt projektu vērtēšanas kritērijus, uz kuru pamata tiks atlasīti no ES struktūrfondiem finansētie projekti. Patlaban Finanšu ministrija ir izstrādājusi administratīvās atbilstības un kvalitātes kritērijus, kuri jau šobrīd ir ietverti programmas papildinājuma projektā. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas/nozaru ministrijas turpina pilnveidot specifiskos projektu atlases kritērijus, kurus SF uzraudzības komitejas locekļi apstiprinās rakstiskas procedūras veidā.
5) Lai varētu sākt projektu konkursu izsludināšanu pirmā līmeņa starpniekinstitūcijām/nozaru ministrijām ERAF un ESF gadījumā un otrā līmeņa starpniekinstitūcijai ELVGF un ZVFI gadījumā, ir jāizstrādā atklāto konkursu vadlīnijas projektu pieteicējiem, kuras apstiprina attiecīgo fondu vadības komitejas. Šobrīd vadošai iestādei izskatīšanai nacionālās programmas ir iesniegusi Satiksmes, Izglītības un zinātnes, Veselības, Labklājības un Vides ministrija. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas/nozaru ministrijas turpina gatavot atklātā projektu konkursa vadlīnijas, kā arī grantu shēmas.
6) Finanšu ministrija ir izstrādājusi fondu vadības komiteju nolikumus, kuri ir izsūtīti SF vadībā iesaistītajām institūcijām saskaņošanai. Pirmās vadības komitejas tiks sasauktas pēc atklāto konkursu vadlīniju, nacionālo programmu un grantu shēmu galaversiju iesniegšanas Finanšu ministrijā.
7) Lai nodrošinātu drošu un efektīvu finanšu līdzekļu apguvi, Finanšu ministrija atbilstoši EK prasībām veido struktūrfondu vadības un kontroles sistēmu, kā viens no tās priekšnosacījumiem ir noteikta otrā līmeņa starpniekinstitūciju akreditācija. Finanšu ministrija ir izsludinājusi konkursu par otrā līmeņa starpniekinstitūciju akreditāciju. Pieteikumi atklātajā konkursā iesniedzami Finanšu ministrijā līdz 2004.gada 19.februārim. Akreditācija tiks sākta martā, un to veiks konkursa kārtībā izvēlēta neatkarīga auditoru kompānija.
8) Līdz to Finanšu ministrija aicinās uzsākt projektu iesniegšanu ES struktūrfondu līdzekļu apguvei tikai pēc iepriekšminēto priekšnosacījumu izpildes, tādējādi novēršot jebkuru publiskā finansējuma neatbilstošas izmantošanas iespējamību.

4. Kuri likumi un normatīvie akti, kas saistīti ar Latvijas dalību Eiropas Savienībā, joprojām nav saskaņoti ar šīs organizācijas prasībām?
Saskaņā ar Eiropas Komisijas novērtējumu 5.novembra monitoringa ziņojumā Latvija ir sasniegusi augstu atbilstības pakāpi ES likumdošanai lielākajā daļā sektoru. Taču vairākās jomās vēl ir jāpieņem atsevišķi likumprojekti, piemēram, profesionālo kvalifikāciju savstarpējās atzīšanas un sabiedriskā iepirkuma jomā. Pielikumā ir pievienots saraksts ar likumprojektiem, kuri jāpieņem līdz 2004.gada 1.maijam.

5. Vai valdība ir nodrošinājusi nepieciešamo finansējumu likumu un normatīvo aktu, kas saistīti ar Latvijas dalību Eiropas Savienībā, ieviešanai?
Finanšu ministrija informē, ka Ministru kabinets 2003.gada 22.jūlija sēdē (protokols Nr.41, 2.§) par 2004.gada valsts budžeta prioritātēm noteica integrāciju NATO un Eiropas Savienībā, paredzot, ka prioritāte “Integrācija Eiropas Savienībā” tiek finansēta ministriju un citu centrālo valsts iestāžu noteikto izdevumu ietvaros, izņemot izdevumus ES fondu līdzfinansēšanai un administrēšanai.
2003.gada 12.augusta (protokols Nr.44,4.§) un 26.augusta (protokols Nr.46, 47. §) Ministru kabineta sēdēs, izskatot jautājumu par izdevumiem Eiropas Savienības fondu līdzfinansēšanai un administrēšanai 2004.gadā, nolēma, ka izdevumi struktūrfondiem, Kohēzijas fondam, Lauku attīstības plāna maksājumiem un Kopienas iniciatīvām 30,9 milj. latu apmērā jāiekļauj Finanšu ministrijas budžetā. Bez tam tika akceptēti papildu izdevumi Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto ministriju administratīvās kapacitātes celšanai 8,5 milj. latu apmērā. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes arī savu budžetu ietvaros ir paredzējušas līdzekļus ar Latvijas dalību Eiropas Savienībā saistītu pasākumu finansēšanai.

Rīgā 2004.gada 19.februārī Ārlietu ministre S.Kalniete

Pielikums

Integrācijai ES nepieciešamie likumi

Stāvoklis 18.02.2004.

Nr. p.k.

Likumprojekts

Stadija

Kāpēc ir svarīga likuma pieņemšana

Atbildīgā ministrija

Atbildīgā komisija Saeimā

Likumprojekti Saeimā

1.

Grozījumi “Ārstniecības likumā”

1. lasījums – 15.10.2003. 2. lasījums – 12.02.2004.

Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu profesionālo kvalifikāciju savstarpējo atzīšanu veselības aprūpes profesijās. Sadaļa – Brīva personu kustība

VM

Sociālo un darba lietu komisija

2.

Grozījumi likumā “Par reglamentētajām profesijām un profesionālo kvalifikāciju atzīšanu”

Iesniegts Saeimā 18.01.2004.

Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu ES likumdošanai atbilstošu profesionālo kvalifikāciju savstarpējo atzīšanu. Sadaļa – Brīva personu kustība

IZM

3.

Grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”

1. lasījums – 12.02.2004.

Grozījumi nosaka PVN piemērošanas kārtību preču piegādēm un pakalpojumu sniegšanai ES iekšējā tirgū. Likuma grozījumu rezultātā likums tiks saskaņots ar Eiropas Padomes 1977. gada 17. maija Sestās direktīvas 77/388/EEC prasībām. Sadaļa – Nodokļi

FM

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

4.

Lauksaimniecības un lauku attīstības likums

1. lasījums – 12.02.2004.

Likums nodrošinās Latvijas dalību kopējā lauksaimniecības politikā. Sadaļa – Lauksaimniecība un lauku attīstība, arī Zivsaimniecība

ZM

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

5.

Grozījumi likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”

12.02.2004. nodots komisijām

Grozījumi ieviesīs ES prasības attiecībā uz sabiedriskā iepirkuma likumdošanu. Sadaļa – Brīva preču kustība

FM (Iepirkumu uzraudzības birojs)

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

6.

Grozījumi “Detektīvdarbības likumā”

29.01.2004. nodots komisijām

Likums novērsīs ierobežojumus Eiropas Savienības dalībvalsts pilsoņa brīvībai veikt uzņēmējdarbību citā valstī. Sadaļa – Brīva pakalpojumu kustība

IeM

Aizsardzības un iekšlietu komisija

7.

Grozījumi likumā “Par ieguldījumu sabiedrībām”

1. lasījums – 12.02.2004.

Grozījumi paredz paplašināt ieguldījumu sabiedrību pieļaujamos darbības veidus, nosakot papildu prasības sabiedrību kapitālam un citas darbību regulējošas prasības saskaņā ar direktīvas 2001/107/EC prasībām. Grozījumi likumā paredz arī direktīvas 2001/108/EEC prasību ieviešanu, kas būtiski maina uzņēmumu kolektīvo ieguldījumu pārvedamos vērtspapīros (UCITS) ieguldīšanas noteikumus. Sadaļa – Brīva pakalpojumu kustība, Brīva kapitāla kustība

FM

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

8.

Grozījumi “Pasta likumā”

Iesniegts – 06.11.2003. Plenārsēde 13.11.2003. 1. lasījums – 04.12.2003. 2. lasījums – 29.01.2004.

Grozījumi pārņem direktīvu 2002/39/EC. Tie paredz līdz acquis noteiktajam apjomam liberalizēt pasta pakalpojumu tirgu, precizēt vispārējā pakalpojuma definīciju, noteikt visiem pasta pakalpojumu sniedzējiem līdzvērtīgus nosacījumus. Sadaļa – Telekomunikācijas

SM

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

9.

Grozījumi “Darba likumā”

Iesniegts – 19.12.2003.

Grozījumi vajadzīgi, lai pārņemtu direktīvu 2000/78/EC par tiesību normu ietvara izveidi vienlīdzīgai attieksmei darba vietā. Sadaļas – Sociālā politika un nodarbinātība

LM

Sociālā un darba lietu komisija (Juridiskā komisija)

10.

Kriminālprocesa likums

Iesniegts – 29.05.2003. Plenārsēdē – 05.06.2003. 1. lasījums – 19.06.2003.

Likums nepieciešams, lai saīsinātu kriminālprocesu un modernizētu kriminālprocesuālo attiecību risinājumu. Likums novērsīs pašreiz spēkā esošā Kriminālprocesa Kodeksa trūkumus. Sadaļa – Sadarbība tieslietās un iekšlietās

TM

Juridiskā komisija (Aizsardzības un iekšlietu komisija; Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija)

11.

Fizisko personu īpašuma sākumdeklarēšanas likums

Iesniegts – 28.11.2002. Plenārsēdē – 05.12.2002. 1. lasījumā – 05.12.2002.

Likums veicinās ienākumu likumības kontroli, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu, kā arī atvieglos noziedzīgu nodarījumu atklāšanai un izmeklēšanai nepieciešamo pierādījumu vākšanu. Sadaļas – Sadarbība tieslietās un iekšlietās un Brīva kapitāla kustība

TM

Juridiskā komisija (Valsts pārvaldes un pašvaldību komisija)

12.

Eiropas konvencijas par savstarpējo palīdzību krimināllietās otrā papildprotokola ratifikācija

Iesniegts – 25.11.2003. Plenārsēde – 04.12.2003. 1. lasījums – 18.12.2003.

Ratifikācija nepieciešama, lai veicinātu tiesisko sadarbību. Sadaļa – Sadarbība tieslietās un iekšlietās

TM

Ārlietu komisija (Aizsardzības un iekšlietu komisija)

13.

Alkoholisko dzērienu aprites likums

Iesniegts Saeimā 11.02.2004.

Likumi nodrošinās EKL 28.–30. panta korektu ieviešanu, tirdzniecības barjeru identificēšanu un novēršanu

FM

14.

Grozījumi “Dzelzceļa likumā”

Iesniegts – 11.07.2003. Plenārsēde – 04.09.2003. 1. lasījums – 18.09.2003. 2. lasījums – 26.11.2003.

Grozījumi nepieciešami, lai pārņemtu dzelzceļa infrastruktūras paketes direktīvu. Sadaļa – Transports

SM

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

15.

Grozījumi “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”

Iesniegts – 14.07.2003. Plenārsēde –04.09.2003. 1. lasījums – 18.09.2003. 2. lasījums – 26.11.2003.

Grozījumi paredz kārtību, kādā apstrīdēt reģionālo vides pārvalžu izdotos administratīvos aktus. Grozījumos precīzāk pārņemtas ES direktīvas 1999/31/EC normas, nosakot, ka personām, kuras uzglabā bīstamos atkritumus ilgāk par 12 mēnešiem, ir jāsaņem atļauja atkritumu apglabāšanai un jāveic normatīvajos aktos noteiktie atkritumu poligonu apsaimniekotāju pienākumi. Sadaļa – Vide

VIDM

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija


Likumprojekti izstrādes stadijā

Brīva preču kustība

16.

Grozījumi likumā “Par būvdarbiem, piegādēm, nomu un pakalpojumiem sabiedrisko pakalpojumu uzņēmumu vajadzībām”

Tiek izstrādāti

Grozījumi nodrošinās atbilstību direktīvām 92/13/EEC un 93/38/EEC par iepirkuma procedūrām tām iestādēm, kas darbojas ūdens, enerģētikas, transporta un telekomunikāciju jomā.

FM (Iepirkumu uzraudzības birojs)

17.

Grozījumi likumā “Par atbilstības novērtēšanu”

13.11.2003. izsludināti VSS

Grozījumi ievieš savstarpējās atzīšanas principu, kas noteikts Eiropas Komisijas Ekonomiskās un sociālās komitejas viedoklī 2001/C 116/03.

EM

18.

Grozījumi “Ieroču aprites likumā”

Tiek izstrādāti

Grozījumi novērsīs atlikušos šķēršļus brīvai preču kustībai attiecībā uz ieročiem un pilnībā pārņems direktīvas 91/477/EEC prasības.

IeM

Brīva personu kustība

19.

Grozījumi “Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā”

Tiek izstrādāti

Normatīvais akts nodrošinās LR pilsoņu tiesības piedalīties pilsētu domju, novada domju un pagasta padomju vēlēšanās (direktīva 94/80/EC).

TM

Brīva pakalpojumu kustība

20.

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums

Izsludināts VSS 05.02.2004.

Lai saskaņotu likumdošanu ar ES prasībām transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jomā, ieskaitot apdrošinātāja atbildības struktūru un minimālo trešās puses seguma līmeni. (Likums attiecas arī uz Brīvas kapitāla kustības sadaļu.)

FM

21.

Grozījumi Komerclikumā

Tiek izstrādāti

Uzņēmējdarbības vides uzlabošana. Precīzāka Komercaģentu direktīvas 86/653/EEC prasību ieviešana.

TM

22.

Likums “Par informācijas sabiedrības pakalpojumiem”

Tiek izstrādāts. Ir izveidota darba grupa

Direktīvas 2000/31/EC par e-komerciju prasību pārņemšana un direktīvas 1998/34/EC informācijas sabiedrības pakalpojumu definīcijas pārņemšana.

EM

Brīva kapitāla kustība

23.

Finanšu ķīlu likums

Tiek izstrādāts

ES prasību ieviešanai par finanšu nodrošinājuma līgumiem, kas izriet no direktīvas 2002/47/EC.

FKTK

24.

Grozījumi likumā “Par zemes reformu LR pilsētās”

Tiek izstrādāti

Grozījumi nepieciešami, lai atceltu ierobežojumus zemes iegādei ES pilsoņiem valsts pierobežas joslās un zemi Baltijas jūras un Rīgas jūras līča kāpu aizsargjoslās un citu publisko ūdenstilpju un ūdensteču aizsargjoslās.

TM

Uzņēmējdarbības likumdošana

25.

Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Tiek izstrādāti

Grozījumi pārņems direktīvu 2001/29/EC par autortiesībām informācijas sabiedrībā, direktīvu 2001/84/EC par tālākpārdošanas (resale) tiesībām un precizēs tiesību normas par mediatoriem, kas ietvertas direktīvā 93/83/EEC.

KM

26.

Grozījumi “Autortiesību likumā”

Izsludināti VSS 15.01.2004. un 14.02.2004.

27.

Patentu likums (tiek izstrādāts jauns likums, kas aizstās iepriekšējo)

Tiek izstrādāti

Grozījumi pilnībā pārņems patentu, preču zīmju un dizainparaugu acquis.

TM

28.

Grozījumi likumā “Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm”

Tiek izstrādāti

TM

29.

Dizainparaugu likums

Apstiprināts MK 17.02.2004.

Likums nodrošinās atbilstību direktīvai par dizainparaugu tiesisko aizsardzību – attiecībā uz dizainparauga definīciju, aizsardzības priekšnoteikumiem, reģistrācijas kārtību, piešķirto tiesību apjomu un saturu.

TM

30.

Grozījumi “Civillikumā”

Ir izveidota darba grupa. Tiek izstrādāti grozījumi

Grozījumi nepieciešami, lai tiesību normas saskaņotu ar Briseles konvenciju par piekritību un spriedumu izpildi civillietās un komerclietās un Romas līgumtiesību konvenciju (EC Convention on the Law Applicable to Contractual Obligations).

EM, TM

Lauksaimniecība

32.

Grozījumi “Veterinārmedicīnas likumā”

Izsludināti VSS 12.02.2004.

Grozījumi nepieciešami, lai pārņemtu vairākas ES veterinārās likumdošanas normas, tai skaitā noteiktu nacionālo institūciju, kas būs atbildīga par prasību ieviešanu attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem, kas nav paredzēti cilvēku patēriņam (regula 1774/2002).

ZM

33.

Grozījumi “Dzīvnieku barības aprites likumā”

Izsludināti VSS 12.02.2004.

Likums ieviesīs Eiropas Savienības dzīvnieku barības likumdošanas normatīvo dokumentu prasības, kas nosaka dzīvnieku barības aprites kārtību.

ZM

34.

Cukura nozares likums

Tiek izstrādāts

Ieviesīs, pārņems ES koptirgus mehānismus cukura sektorā.

ZM

35.

Grozījumi “Augu aizsardzības likumā”

Apstiprināts MK 17.02.2004.

Grozījumi nepieciešami, lai esošo normatīvo aktu bāzi augu aizsardzības jomā pabeigtu saskaņot ar Eiropas Savienības tiesību aktiem.

ZM

Sociālā politika un nodarbinātība

36.

Grozījumi Civillikumā

Izsludināti VSS 05.02.2004.

Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu vienlīdzību neatkarīgi no rasu un etniskās izcelsmes (direktīva 2000/43/EC).

IUMSIL

37.

Grozījumi “Izglītības likumā”

38.

Grozījumi likumā “Par sociālo drošību”

39.

Grozījumi Krimināllikumā

40.

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

41.

Grozījumi Administratīvā procesa likumā (vai Valsts pārvaldes iekārtas likumā)

42.

Grozījumi “Valsts civildienesta likumā”

43.

Grozījumi “Likumā par Valsts cilvēktiesību biroju”

44.

Grozījumi “Epidemioloģiskās drošības likumā”

Tiek izstrādāti

Grozījumi nepieciešami, lai ieviestu direktīvu 2119/98/EC.

VM

Enerģētika

45.

Grozījumi “Enerģētikas likumā”

22.12.2003. iesniegti Valsts kancelejā

Grozījumi paredz liberalizēt dabasgāzes tirgu, nosakot likumdošanas bāzi trešās puses pieejai un kvalificēto gāzes lietotāju noteikšanai.

EM

46.

Elektrības likums

Tiek izstrādāts

Likums nodrošinās pilnīgu atbilstību ES likumdošanai iekšējā elektrības tirgus jomā.

EM

Telekomunikācijas

47.

Likums par elektroniskajiem komunikācijas līdzekļiem

Tiek izstrādāts

Likums nepieciešams, lai ieviestu jaunā elektroniskos komunikācijas līdzekļus regulējošā ietvara direktīvas (2002/19/EC, 2002/20/EC, 2002/21/EC un 2002/22/EC).

SM

Patērētāju un veselības aizsardzība

48.

Grozījumi “Preču un pakalpojumu drošuma likumā”

02.10.2003. izsludināti VSS

Grozījumi nepieciešami, lai ieviestu acquis normas attiecībā uz drošības jomām, kā arī vispārējo produktu drošību. Tie pārņem direktīvas 2001/95/EC prasības.

EM

49.

Grozījumi “Reklāmas likumā”

Tiek izstrādāti

Ievieš direktīvu 84/450/EEC un direktīvu 97/55/EC attiecībā uz reklāmas tiesībām.

EM

50.

Grozījumi likumā “Par atbildību par preces un pakalpojuma trūkumiem”

22.12.2003. pieņemti MKK

Likumprojekts pārņem atsevišķas direktīvas 85/374/EEC normas.

EM

Sadarbība tieslietās un iekšlietās

51.

ANO konvencijas pret transnacionālo organizēto noziedzību protokola par cilvēku tirdzniecības, jo sevišķi tirdzniecības ar sievietēm un bērniem, novēršanu, apkarošanu un sodīšanu par to ratifikācija

Iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā 16.02.2004.

Ratifikācija nepieciešama, lai saskaņā ar ES prasību veicinātu sadarbību noziedzības apkarošanā.

IeM

52.

Grozījumi Krimināllikumā

Iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetā 02.2004.

Grozījumi (kopā ar grozījumiem Sodu izpildes kodeksā un Sodu reģistra likumā) nodrošinās ES prasības par juridisko personu atbildību.

KNAB

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!